دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مهاجرت داروساز به نروژ

مهاجرت داروساز به نروژ: فرصتی عالی برای زندگی و کار در یک کشور پیشرفته
3.5/5 - (21 امتیاز)

برای اطلاع از شرایط مهاجرت داروساز به نروژ که یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت داروسازان است، در مطلب درستی هستید. آیا می‌دانستید متوسط درآمد برای داروسازان در این کشور، حدود‌ 770/000 کرون نروژ است؟ کشور نروژ به دلیل کمبود مزمن کادر درمان، مایل به استخدام داروساز در سیستم بهداشتی و درمانی خود است.

دولت نروژ شرایط کاری و آرامش فکری، امنیت و رفاه اجتماعی و درآمد عالی و ویژه‌ای را برای داروسازانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، تضمین می‌کند. از مزایای مهاجرت داروساز به نروژ، نداشتن قوانین سخت و دست و پاگیر برای کار کردن، امکان یادگیری زبان نروژی در حین کار کردن، اجازه اخذ ویزا برای خانواده فرد، تحصیل و یادگیری زبان نروژی به صورت رایگان برای همراهان می‌توان نام برد.

پیش از این به طور مفصل در مورد مهاجرت دندانپزشکان به نروژ صحبت کرده‌ایم و در این مقاله چالش‌ها و فرصت‌های مهاجرت داروساز به نروژ را، بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی دقیق‌تر شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت داروساز به نروژ بپردازیم.

اگر به عنوان داروساز خواهان کار در نروژ هستید، ابتدا باید مدارک خود را معادل‌سازی کرده و‌ بعد از دریافت پاسخ مثبت، مراحل دیگری را طی کنید.

فهرست مطالب:

مرحله اول: ارسال درخواست‌نامه مهاجرت داروساز به نروژ برای ارزشیابی مدارک

برای مهاجرت به نروژ، ابتدا باید مدارک هویتی، تحصیلی و شغلی را به زبان انگلیسی یا نروژی، ترجمه و اسکن کنید و در سایت ویژه‌ای، بارگذاری کنید.

  • ترجمه مدارک
  • ترجمه سرفصل‌های درسی
  • ترجمه سوابق شغلی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

بسیار مهم است تمامی مدارکی که به آن‌ها اشاره می‌شود، اسکن رنگی شده و نسخه اصلی باشند. توجه کنید که مدارک شما از نوع مدرک موقت نباشند. فایل‌های خود را که شامل اسکن مدارک مورد نیاز است، در سایت www.Altinn.no بارگذاری کنید.

ترجمه مدارک هویتی:

شناسنامه، پاسپورت معتبر، گواهی سلامت شخص، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک بیمه، انگیزه‌نامه‌ای که هدف سفر و کار را مشخص کند و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد، اسکن رنگی، و آماده کنید.

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی:

آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات درسی را باید به زبان انگلیسی و یا نروژی، ترجمه و بعد در یک فایل اسکن و آماده کنید. مهرهای لازم مربوط به وزارت امور خارجه از طریق دارالترجمه روی مدارک ترجمه شده باید قرار بگیرند.

 ترجمه محتوای درسی داروسازی:

اگر ریزنمرات تحصیلی به صورتی نیست که نشان‌دهنده محتوای درسی واحدهای گذرانده شده باشد، باید سرفصل‌های درسی را به این ترتیب که زمان و محتوای هر واحد درسی را، ترجمه و ضمیمه مدارک خود کنید.

ترجمه سوابق‌ شغلی داروساز:

گواهی‌های مربوط به هر جایی که سابقه کار کردن و یا تدریس را دارید به صورت فایل‌های جداگانه اسکن رنگی کنید. بهتر است موارد زیر در گواهی کار درج گردد: نام محل‌های کار سابق و فعلی، خلاصه‌ای از شرایط محل کار خود، آدرس دقیق، شماره تلفن، ایمیل و فکس، جزئیات مسئولیت‌ها، مدت زمان دقیق کار، ارزیابی کارفرما از کار فرد. برای ارزیابی جامع‌تر حتما بهتر است این گواهی‌ها شامل جزئیات بیشتری باشند، در این صورت شانس پذیرش فرد خیلی بیشتر می‌شود.

برای نوشتن رزومه حرفه‌ای مطالب زیر را از دست ندهید:

پرداخت هزینه بررسی مدارک:

هزینه بررسی اولیه مدارک برای ارزشیابی و معادل‌سازی، حدوداً 1800 کرون نروژ است. بعد از پرداخت این هزینه حتما رسید پرداخت را ضمیمه مدارک خود کنید.

مرحله دوم: دریافت پاسخ مثبت و اقدام برای ویزای مهاجرت داروساز به نروژ

روش‌های گرفتن ویزای مهاجرت داروساز به نروژ

وقتی از سوی سیستم بهداشت و درمان نروژ متوجه شدید که به عنوان یک داروساز مدارک تحصیلی، هویتی و شغلی شما با موفقیت معادل‌سازی شده است، برای دریافت ویزا باید اقدام کنید.

برای اقدام جهت دریافت ویزای ورود به نروژ، مدارک شناسایی، تحصیلی، اقامتی و البته مالی (حدود 140 هزار کرون نروژ) مورد نیاز است، که بر اساس آن شما ضمانت می‌کنید درحالی که جایی برای زندگی‌کردن‌تان در نروژ درنظر گرفته‌اید، قصد دارید به منظور کار به عنوان یک داروساز وارد نروژ شوید.

مرحله سوم: مهاجرت داروساز به نروژ جهت گذراندن دوره‌ها و آزمون‌ها

از لحظه ورود به نروژ به عنوان یک داروساز تا زمان دریافت نهایی مجوز کار، حدود سه سال طول می‌کشد تا مراحل مورد نیاز را با موفقیت طی کنید.

موقع ورود به نروژ باید برای دریافت مدرک زبان نروژی در سطح متوسط B2 اقدام کنید، زیرا برای برقراری ارتباط با بیماران و پزشکان به عنوان یک داروساز در نروژ، از سطح زبان قابل قبولی باید برخوردار باشید.

یک داروساز در نروژ، می‌تواند بعد از گذراندن امتحانات مربوطه، در موقعیت‌های مختلف شغل مرتبط با خود، مشغول به کار شود.

 ارائه مدرک زبان نروژی: 

ارائه این مدرک از دو راه ممکن است: ارائه مدرک زبان نروژی B2 که سطح متوسط زبان نروژی مناسب محیط کار و دانشگاه محسوب می‌شود و یا ارائه مدرک زبان نروژی به نام  Bergenstest که نوعی سطح پیشرفته زبان نروژی مناسب برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود.

این آزمون شامل دو بخش نوشتاری و شفاهی است، هزینه بخش نوشتاری 1950 کرون و هزینه بخش شفاهی 950 کرون است. هر دو این آزمون‌ها در داخل نروژ و 3 بار در سال برگزار می‌شوند. برای ثبت‌نام در این آزمون‌ها به سایت www.folkeuniversitetet.no مراجعه کنید.

دوره مدیریت دارو:

این دوره حدوداً 6 ساعته است که شامل داروسازانی که به نروژ مهاجرت می‌کنند، می‌شود، محتوای این دوره، شامل معرفی و شناخت داروها و اثرات درمانی آن‌ها، در نروژ است. پس از تایید موفق مدارک‌ شما از سوی سازمان بهداشت و درمان نروژ، مجوز شرکت در این دوره را دریافت می‌کنید.

دوره nasjonal fag:

یک دوره آموزشی است که شامل مباحث مربوط به سیستم بهداشتی و درمانی نروژ است، به زبان نروژی و در 2 موقع در سال برگزار می‌شود. هزینه این دوره درحدود 13/000 کرون نروژ است که داروساز متقاضی آن را پرداخت می‌کند.

گذراندن دوره‌های عملی کارآموزی و دریافت مجوز کار داروساز در نروژ:

بعد از گذراندن دوره‌های بالا، شما به عنوان یک داروساز حرفه‌ای آماده انجام کارآموزی‌ها در مراکز درمانی نروژ هستید. بعد از دریافت تاییدیه کار، به کمک آن می‌توانید در جست و جوی کار مرتبط در مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی و صنعتی نروژ باشید.

یکی از مقصد‌های خوب برای مهاجرت داروسازان، نروژ است.

آمادگی مهاجرت داروساز به نروژ

برای مهاجرت به هر کشوری، یک سری از قوانین ثابت و عمومی است. در ادامه، به شرایط عمومی و اختصاصی مهاجرت کاری داروساز به نروژ می‌پردازیم.

پیش‌نیا‌زها:

شرایط سنی کار:

افراد بالای ۱۸سال به شرط داشتن شرایط کاری می‌توانند برای مهاجرت به نروژ اقدام کنند.

قوانین خروج از کشور:

خانم‌های مجرد بالای 18سال بدون نیاز به اجازه ولی خود می‌توانند از کشور خارج شوند، خانم‌های مطلقه و یا کسانی که همسرشان فوت شده است، با ارائه مدارک لازم به دادگستری می‌توانند اجازه خروج از کشور را دریافت کنند. خانم‌های متاهل هم با اجازه کتبی همسر خود می‌توانند از کشور خارج شوند.

سربازی: درکشور ما برای مردان بالای 18 سال سربازی یک امر اجباری است و ارائه مدارک لازم مبنی بر پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه برای اخذ ویزا و خروج از کشور ضروری است.

داروساز برای مهاجرت به نروژ باید منزل مسکونی متناسب با تعداد افراد مد نظر، اجاره کند.

تمکن مالی:

هزینه‌های قبل از مهاجرت، که شامل هزینه‌های معادل‌سازی مدرک، ترجمه مدارک و سوابق شغلی، اخذ ویزا و هزینه‌های سفارت، هزینه بلیط سفر است. هزینه‌های زندگی در نروژ: شامل هزینه اجاره آپارتمان، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد و… می‌باشد.

برای مثال هزینه اجاره مسکن در شهر اسلو در حدود 2500 تا 3000 کرون نروژی می‌باشد.

اخذ ویزا:

برای دریافت ویزا داروساز در نروژ، باید مدارک زیر را به زبان نروژی یا انگلیسی ترجمه و به اداره مهاجرت نروژ ارائه کنید:

  • مدارک مرتبط با شغل و سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی
  • قرارداد کاری داروساز که در آن مواردی همانند میزان درآمد سالانه و مدت زمان همکاری فرد نوشته شده است.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • مدرک زبان نروژی و یا انگلیسی

ویزای همراه:

یکی از دغدغه‌های مهم داروسازان برای مهاجرت به نروژ، این است که آیا می‌تواند خانواده خود را به همراه داشته باشد. خوشبختانه دولت نروژ برای خانواده ارزش بسیار زیادی قائل است، این کشور شرایطی را فراهم کرده است، تا افراد متقاضی بتوانند در کنار هم اقامت داشته باشند.

داروسازان می‌توانند برای همراهان خود که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌شود، اقدام به درخواست ویزای همراه کنند. در صورت درخواست و اجازه دولت نروژ، همراه شخص اجازه کار تمام وقت داشته و همچنین فرزندان زیر 18سال حق تحصیل رایگان دارند.

جهت اخذ ویزای همراه، مدارک زیر را ترجمه و آماده کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس مناسب
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه داروساز به نروژ
  • اثبات منزل مسکونی مناسب
یکی از تمبر‌های مهم نروژ

یاد گرفتن زبان نروژی:

نروژی زبان رسمی این کشور است و خبر خوب اینکه حدود ۷۰ درصد مردم نروژ، به زبان انگلیسی مسلط هستند. با این حال برای ورود به بازار کار و‌ ادامه تحصیل در نروژ، یاد گرفتن زبان نروژی ضروری است. زبان رسمی نروژ شامل دو‌ بخش بوکمال (زبان کتابی نروژ) و نینورسک (زبان محاوره ایی و جدید نروژ) است. با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید در نروژ زندگی کنید ولی در صورت یاد گرفتن زبان نروژی، شانس شما برای دریافت مجوز کار در نروژ بالاتر است.

دو سایت خوب برای آموزش زبان نروژی:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزا و شرایط کاری در نروژ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را از دست ندهید:

نروژ چگونه کشوری است؟

قبل از مهاجرت داروساز به نروز، فرد باید از شرایط آب و هوا، اقتصادی، سیاسی،اجتماعی،  زندگی در نروژ اطلاع داشته باشد.

به دلیل پایین بودن جرم و جنایت، سیستم آموزشی با کیفیت، امنیت و رفاه اجتماعی، امید به زندگی بالا، اقتصاد قوی، تسلط اکثریت مردم به زبان انگلیسی، سیستم مراقبتی، بهداشتی، درمانی عالی، یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت کادر درمان به خصوص داروسازان، نروژ است. نروژ کشوری کوهستانی در شمال اروپا و هم‌مرز با سوئد و فنلاند است. پایتخت آن شهر اسلو و حکومت آن پادشاهی است. واحد پول این کشور کرون و زبان رسمی نروژی است.

غذاهای دریایی از اصلی‌ترین غذاها در نروژ

 این کشور دارای آب و هوای نسبتاً معتدل و روبه سردی است. بر خلاف شایعات، نروژ دارای سیستم قطبی 6ماه شب و  6ماه روز نیست، اما با حرکت از شمال به جنوب کشور تغییرات شب و روز شدیدتر می‌شود.

اکثر غذاهای نروژ شامل غذاهای دریایی و گوشت قرمز است. این کشور بزرگترین صادرکننده ماهی سالمون است. در نروژ زندگی سالم و فرهنگ کاملاً برابری طلبانه‌ای وجود دارد که ارزش‌هایی مثل فروتنی و احترام و سادگی در اولویت هستند. زنان و مردان به طور نسبتاً برابری در تجارت و کار نقش دارند.

جمع‌بندی و مطالب مرتبط

در این مقاله سعی شد به طور خلاصه و مفید در مورد مهاجرت داروساز به نروژ صحبت شود.

اگر به عنوان یک داروساز خواهان مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی هستید، مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

حتماً برای مهاجرت داروساز به نروژ نیازمند به رزومه عالی و تاثیرگذار هستید که از مطلب زیر می‌توانید کمک بگیرید:

به عنوان یک داروساز حتماً به کشور عمان و چالش‌های پیش رو فکر کرده‌اید، پس مطلب زیر را از دست ندهید:

ممنونیم که تا پایان مطلب همراه ما بودید. به عنوان داروساز، به مهاجرت به نروژ فکر کرده‌اید؟ فکر می‌کنید مهم‌ترین دغدغه یک داروساز برای مهاجرت به نروژ چه چیزی می‌تواند باشد؟ اگر تجربه‌ای در خصوص مهاجرت و یا سفر به نروژ دارید، خوشحال می‌شویم نظرات ارزشمندتان را بشنویم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.