دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مهاجرت رشته اتاق عمل | از مبدأ تا مقصد

1/5 - (1 امتیاز)

همه می‌دانیم مهاجرت رشته اتاق عمل به دلیل حساسیت‌ و‌ مهم بودن این حرفه، دارای پیچیدگی‌هایی می‌باشد و این رشته یکی از بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت است.

اگر شما هم در این رشته تحصیل کرده‌اید و به دنبال اطلاعات درباره شرایط مهاجرت رشته اتاق عمل هستید، جای درستی آمدید.

من پاسخ تمام سوالات‌ و‌ راهکارهای لازم در مهاجرت کاری رشته اتاق عمل که باید بدانید را جمع‌آوری کرده‌ام تا بتوانید به راحتی یک تصمیم درست بگیرید.

قبلاً در مطلب رشته های پیراپزشکی، رشته اتاق عمل را معرفی کرده‌ایم، در این مطلب، مسیر مهاجرت را قدم به قدم با هم طی خواهیم کرد.

آنچه خواهید خواند:

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت رشته اتاق عمل

مهاجرت با رشته اتاق عمل

اولین قدم در مسیر مهاجرت، انتخاب مقصدی است که از نظر شرایط زندگی و کار مناسب باشد. چون جدا شدن از خانه و شهر و کشور، به اندازه کافی استرس‌زاست و لازم است درباره شرایط بعد از مهاجرت خوب تحقیق کنیم تا از سختی‌های آن کم کنیم.

در ادامه به معرفی 6 کشور که شرایط خوبی برای مهاجرت با رشته اتاق عمل دارند می‌پردازم.

1. مهاجرت رشته اتاق عمل به استرالیا

سالهاست که استرالیا از لحاظ اقتصادی و سطح کیفیت زندگی، دارای روند رو به رشدی می‌باشد. به همین دلیل در سال 2021 با روی باز به استقبال‌ از‌ مهاجرانی که با مدرک کارشناسی اتاق عمل یا سایر رشته‌های پیراپزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌رود.

برای مهاجرت رشته اتاق عمل از طریق ویزای کاری یا تحصیلی با مدرک کارشناسی اتاق عمل به این کشور، داشتن مدرک آیلتس امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود، چرا که شما قبل از شروع به کار، ملزم به شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی و همچنین گذراندن دوره کارآموزی یا حتی چند واحد درسی در دانشگاه‌های این کشور می‌باشید.

2. شرایط مهاجرت رشته اتاق عمل به آلمان

آلمان نیز جزء کشورهایی‌ است‌ که سالانه درخواست‌های زیادی‌ از سوی مهاجرانی‌ که در یکی‌ از شاخه‌های پیراپزشکی تحصیل کرده‌اند دریافت می‌کند.

شرایط سنی، حداکثر 40 سال باید باشد و متقاضیان مهاجرت با رشته اتاق عمل با دریافت ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار، می‌توانند به مدت 6 ماه در خاک آلمان به دنبال کار باشند.

شرایط مهاجرت رشته اتاق عمل

3. مهاجرت با رشته اتاق عمل به دانمارک

به جرأت می‌توان گفت که دانمارک، یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی است که ساکنین آن از هر لحاظ دارای شرایط عالی هستند.

پروسه مهاجرت رشته اتاق عمل به دانمارک با وجود نیازمندی این کشور به رشته‌های پیراپزشکی، برای متخصصان این رشته‌ها، چند ماهی زمان می‌برد.

اگر انتخاب شما کشور دانمارک است، از همین الان به فکر یادگیری زبان دانمارکی باشید.

4. مهاجرت کاری رشته اتاق عمل به نروژ

نروژ، یکی از شادترین کشورهای جهان است‌ که‌ دارای شرایط اقتصادی خوب می‌باشد، از این رو هر ساله مقصد تعداد قابل‌توجهی از مهاجران است.

شرایط کاری مهاجرت اتاق عمل در نروژ برای ایرانیان تحصیل‌کرده، پروسه‌ای طولانی‌تر نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی دارد، چرا که باید تمامی مراحل اخذ مجوز کار در نروژ را طی کنند تا بتوانند در یکی از مراکز نروژ مشغول به کار شوند.

از مزایای مهاجرت رشته اتاق عمل به نروژ سطح بالای درآمد و زندگی خوب را می‌توان ذکر کرد.

لازم است بدانید نروژ هم به سطح زبان مهاجران با مدارک رشته‌های پیراپزشکی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و شما باید حداقل به زبان نروژی در سطح B2 تسلط کافی داشته باشید.

5. مهاجرت رشته اتاق عمل به هلند

مهاجرت کاری رشته اتاق عمل و اشتغال آنها در کشور هلند تا سال 2025 رو به افزایش است.

یکی از الزامات مهاجرت با مدرک رشته‌های پیراپزشکی به این کشور، یادگیری زبان انگلیسی یا هلندی است.

6. مهاجرت با رشته اتاق عمل به سوئد

مهاجرت با رشته اتاق عمل

کشور سوئد بسیار پیشرفته است و همچنین از‌ لحاظ پزشکی دارای جایگاه بسیار بالایی است که شما می‌توانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید.

فعالان در رشته اتاق عمل از مزایای شغلی بسیار خوبی نظیر حقوق و شرایط کاری عالی در این کشور بهرمند می‌شوند. و از لحاظ جایگاه اجتماعی در میان مردم سوئد نیز دارای رتبه خوبی هستند.

اولین گام در اخذ جاب آفر، داشتن مدرک معتبر زبان سوئدی است تا بتوانید کارفرمایان را قانع کنید.

با توجه به اینکه سطح زبان سوئدی شما برای این منظور باید در حد B2 باشد، توصیه می‌شود بلافاصله پس از مهاجرت، از دوره‌های سوئدی در کشور سوئد استفاده نمایید.

معادل‌سازی مدرک تحصیلی در فرآیند مهاجرت رشته اتاق عمل

فرآیند معادل سازی مدرک تحصیلی مهاجرت کاری رشته اتاق عمل

آیا می‌دانستید به دلیل حساسیت و مهم بودن این حرفه در سراسر دنیا، باید مدرک تحصیلی شما در کشور مقصد معادل‌سازی شود؟

فرقی نمی‌کند در کدام یک از رشته‌های پیراپزشکی تحصیل کرده‌اید، برای ورود به نظام سلامت کشور مقصد، لازم است صلاحیت حرفه‌ای خود را ثابت کنید.

به طور کلی کارشناسان اتاق عمل که در کشورهای غیر عضو در پیمان بلونیا تحصیل کرده‌اند، برای کار در کشورهای اروپایی باید مدارک خود را معادل‌سازی کنند.

توجه داشته باشید که برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود، نباید از داخل ایران اقدام کنید، این پروسه در کشور مقصد انجام می‌پذیرد.

البته لازم است بدانید، فقط با معادل‌سازی مدرک، مجوز کار به شما داده نخواهد شد بلکه گذراندن دوره‌های کارورزی و آزمون‌های تعیین صلاحیت را نیز در پیش رو خواهید داشت.

مهاجرت رشته اتاق عمل به استرالیا

راه‌های آزاد سازی مدرک

برای‌ ادامه تحصیل‌ در خارج‌ از کشور و اخذ پذیرش تحصیلی، نیاز به آماده‌سازی‌ و ارائه مدارک مختلفی وجود دارد که‌ از جمله مهمترین آنها، ریز نمرات‌ و گواهینامه فارغ‌التحصیلی است.

از آنجایی که معمولاً اصل مدرک تحصیلی را به دلیل استفاده از کمک‌هزینه تحصیل در دوران دانشگاه، پس از فارغ‌التحصیلی در دست ندارید، لازم است به یکی از روش‌های زیر نسبت به آزادسازی آن اقدام کنید.

با پرداخت هزینه تحصیل:

این‌ هزینه به سال ورود افراد، مقطع تحصیلی و تعداد ترم تحصیلشان بستگی دارد. حالا که قرار نیست طبق تعهد بدو ورود به دانشگاه، در ایران کار کنید، با پرداخت مبلغی می‌توانید مدرک خود را آزاد کنید.

دانشجویانی که به هر دلیل مانند تغییر مقطع روزانه به شبانه، برای برخی ترم‌هایشان هزینه پرداخته‌اند، مبلغ آن ترم‌ها از هزینه کل آزاد‌سازی مدرک تحصیلیشان‌ کسر می‌شود.

از طریق کاریابی:

در این روش، اگر از طریق کاریابی نتوانسته باشید شغل مناسب پیدا کنید، اجازه دریافت مدرک تحصیلی خود را خواهید داشت.

به دلیل تغییر مداوم قوانین وزارت کار‌ و وزارت علوم، در این روش محدودیت‌هایی وجود دارد که بیشتر متقاضیان را با مشکل روبرو می‌کند. برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از:

فرد متقاضی نباید در‌مقاطع بالاتر در‌ دانشگاه‌های سراسری روزانه مشغول‌ به تحصیل باشد.

یکی دیگر از موارد مهم در روش آزادسازی مدرک تحصیلی‌ با کاریابی‌ به این صورت است، که نباید قبل از گرفتن نامه از کاریابی، برای متقاضی سابقه بیمه‌ رد شده باشد.

از دیگر قوانین این است که بعد‌ از فراغت‌ از تحصیل، فرد فقط 6 ماه فرصت دارد که‌ به کاریابی مراجعه کند و تقاضای خود‌ را ثبت نماید.

بدین معنا‌ که فاصله تاریخ تقاضای کار‌ با فراغت از تحصیل نباید بیشتر از 6 ماه باشد. (البته برای آقایان‌ این مورد‌، از تاریخ صدور کارت پایان خدمت محاسبه می‌شود)

تقاضای فرد متقاضی باید 6 ماه در کاریابی بماند و سپس، نامه نیافتن کار‌ از سوی کاریابی را می‌تواند دریافت کند و با آن مدرک خود را آزاد سازد.

با سابقه بیمه:

در این روش هیچگونه هزینه‌ای‌ بر دوش فرد متقاضی نیست، فقط باید توجه داشت‌ که‌ از لحاظ زمانبری فرد باید برابر تحصیل خود خدمت کند. (باید به‌ این نکته‌ توجه کرد که‌ این مدت، بستگی به منطقه قبولی دارد)

قابل ذکر است که‌ هر کسی حتی اگر یک روز بیمه کاری داشته باشد، از تعهد خدمتش‌ به همان میزان کاسته می‌شود.

به عنوان مثال؛ فردی دارای 6 سال تعهد کاری است، بدین صورت‌ که تعهدش شامل 4 سال لیسانس‌ و ‌‌2 سال فوق‌لیسانس است، فرد مذکور 5 سال سابقه کار با بیمه دارد و خواستار آزادسازی مدرک تحصیلی خود است.

این مدت بیمه، کل تعهد دوره لیسانس‌ و نصف تعهد کارشناسی‌ارشد را پوشش می‌دهد. این شخص می‌تواند با استفاده از بیمه کاری، مدرک کارشناسی خود را آزاد کرده و با پرداخت نصف هزینه مدرک فوق‌لیسانس، آن مدرک‌ را نیز آزاد کند.

باید توجه داشت‌ که داشتن اشتغال‌ در حین تحصیل در‌‌ دوره روزانه برای آزاد کردن مدرک به کار نمی‌آید‌.

در صورت داشتن کار آزاد، تاریخ صدور پروانه کسب، مدنظر قرار خواهد گرفت.

افرادی‌ که سربازی خود‌ را تمام کرده‌اند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند مدت خدمت خود را به بیمه کاری اضافه کنند.

شرایط مهاجرت کاری اتاق عمل با کاریابی

مراحل آزادسازی مدارک تحصیلی وزارت بهداشت

  • مراجعه به صندوق رفاه دانشگاه، تسویه حساب کامل و دریافت رسید
  • در اداره تعهدات، تشکیل پرونده و دریافت نامه طرح انسانی
  • مراجعه به بخش حقوقی و تعیین وثیقه نقدی یا ملکی
  • دریافت دانشنامه و ریزنمرات

تا اینجا قطعاً سوالات زیادی براتون پیش آمده، که با این همه‌ راه طول‌ و دراز می‌شود به‌ مهاجرت رشته اتاق عمل فکر کرد؟

باید گفت‌ بله: تا آخر این مقاله به تمام سوالات پاسخ خواهم داد. پس تا پایان راه با من باشید.

تا اینجا فهمیدیم که در‌ وهله اول باید کشور مقصد را مشخص کنید، چون شرایط کاری اتاق عمل‌ در کشورهای مختلف متفاوت است.

بعد شرایط کشورهای مختلف‌ را بازگو کردم.

و در قدم بعدی راه‌های آزادسازی مدرک و مراحل آن را بیان کردم.

در ادامه، به دو موضوع مهم کمک هزینه تحصیلی و مشکل گپ تحصیلی خواهیم پرداخت.

فاند تحصیلی برای مهاجرت رشته اتاق عمل

فاند تحصیلی برای مهاجرت رشته اتاق عمل

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل دارید، با توجه به اینکه هزینه تحصیل در بعضی از بهترین دانشگاه‌ها بسیار بالا است، نیاز به دریافت فاند یا کمک هزینه خواهید داشت.

این کمک هزینه انواع مختلفی دارد و‌ برای دریافت آن لازم است، واجد شرایط باشید.

انواع فاند

دستاوردهای تحصیلی و آکادمیک

شما در صورتی شامل این نوع فاند تحصیلی می‌شوید که‌‌ در طول تحصیل خود، دانش‌آموزی برتر و برخوردار از نمرات بالا باشید.

خدمات اجتماعی

این‌ نوع از فاند تحصیلی شامل دانش‌آموزانی‌ است‌ که جوایزی برای انجام کارهای اجتماعی حین تحصیل خود دریافت کرده‌اند.

دستاوردهای ورزشی

سالیانه تعداد زیادی بورسیه تحصیلی‌ در زمینه ورزش وجود دارد که‌ به ورزشکاران برتر رشته‌های بسکتبال، شنا، فوتبال و رشته‌های دیگر تعلق می‌گیرد.

در صورت داشتن زمینه ورزشی، شانس خود را برای دریافت این فاند امتحان کنید.

ویژگی‌های منحصر به فرد

برای یافتن این نوع از فاند، تمرکز خود را روی توانایی‌های خاص و عجیب خود بگذارید و با کمک موتورهای جستجو با فرصت‌های ایجاد شده در این زمینه آشنا شوید.

سوابق شخصی

فرصت‌های ایجاد شده در این مورد متفاوت هستند. برای مثال برای بانوانی‌ که در زمینه‌های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر پیش‌زمینه دارند مناسب است.

نیاز مالی

این فاند بعد از ارزیابی نیاز مالی افراد و در شرایط خاص به آنها ارائه می‌شود.

سابقه کاری خانواده

این‌ فاند تحصیلی به افرادی که خانواده‌های آنها در ارتش آمریکا یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل CVS و Walmart فعالیت داشته‌اند تعلق می‌گیرد.

همان‌طور که ملاحظه کردید، برخی از انواع فاند برای افراد خاص یا بومی کشورها تعریف شده است اما در این میان، با توجه به شرایط خودتان شاید شانس دریافت یکی از آنها را داشته باشید.

فاند تحصیلی برای مهاجرت کاری رشته اتاق عمل

فول فاند

فول فاند، تمام هزینه‌های تحصیلی شما اعم از شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی مانند مسکن، خوراک و غیره را پوشش می‌دهد.

دریافت این نوع از فاند تحصیلی اغلب برای مهاجرت رشته اتاق عمل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشورهای آمریکا و کانادا میسر می‌باشد.

چگونه فول فاند تحصیلی بگیریم؟

بورسیه‌های فول فاند بسیار نادر و کمیاب هستند و رقابت زیادی میان متقاضیان برای دریافت این‌ نوع از فاند تحصیلی وجود دارد.

برای یافتن بهترین شرایط مهاجرت با رشته اتاق عمل، به وب‌سایت دانشگاه‌های مورد نظرتان مراجعه کنید تا از فرصت‌های موجود مطلع شوید.

گرفتن فاند در مقطع دکترا

به دلیل تقاضای کمتر برای تحصیل در مقطع دکترای رشته اتاق عمل، در این مقطع تحصیلی امکان دریافت فول فاند بالاتر است.

این بورسیه، تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را به مدت 4 تا 6 سال پوشش می‌دهد و همچنین مبلغی به عنوان حقوق به شما تعلق خواهد گرفت.

هنگام تحصیل در مقطع دکترا با فول فاند، مسئولیت‌های زیادی خواهید داشت، شما ممکن است به عنوان دستیار آموزش، دستیار برای تحقیقات و یا یک مربی، دوره دکترای خود را بگذرانید.

مدارک درخواستی
  • فرم درخواست تکمیل شده از دانشگاه یا موسسه تحصیلی مورد نظرتان
  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • ریزنمرات تحصیلی
مدرک زبان مرتبط با کشور مورد نظر:
  • انگلیس: IELTS ، TOFEL
  • اسپانیایی: DELE
  • فرانسوی: DELF ، DALF
  • آلمانی: TESDAF ، OSD ، TELC ، DSH

گپ تحصیلی

گپ تحصیلی در مهاجرت با رشته اتاق عمل

بعضی از دانش‌آموزان یک سال یا بیشتر را برای آمادگی کنکور صرف می‌کنند یا اصطلأحا پشت کنکور می‌مانند.
یا ممکن است، پس از اتمام دوره لیسانس یا فوق لیسانس، بنا به دلایلی‌ مانند اشتغال، ازدواج و یا آمادگی برای مقاطع تحصیلی بعدی و … دارای فاصله یا گپ تحصیلی باشند.

تأثیر مثبت گپ در فرآیند مهاجرت

همان‌طور‌ که اشاره شد، اگر بتوانید از گپ تحصیلی برای‌ افزایش مهارت‌ها و افزایش سطح علمی خود استفاده کنید که البته گپ تحصیلی‌تان خیلی هم نباید طول بکشد می‌تواند تأثیر مثبتی بر پذیرش از دانشگاه‌های خارجی داشته باشد.

اگر بتوانید از این‌ موقعیت برای افزایش مهارت‌های زبان خارجی خود استفاده کنید و بتوانید نمرات خوبی کسب کنید، توانسته‌اید نقطه قوت برجسته‌ای به‌ رزومه خود اضافه کنید.

نمره‌های بالای آزمون‌های زبان تأثیر خوبی‌ در به چشم آمدن شما از جانب اساتید دارد.

با کسب نمره بالا در آزمون‌های زبان می‌توانید تهدید گپ تحصیلی را به فرصتی درخشان تبدیل کنید.

اثر منفی گپ بر تحصیل در خارج از کشور

زمانی‌ که عبارت گپ به گوشتان می‌خورد، بار منفی آن بیشتر به نظر می‌آید، مهمترین اثر آن جویا شدن مأمور سفارتخانه از‌دلایل وقفه در تحصیلات شما می‌باشد.

که البته‌راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید این چالش را پشت سربگذارید.

دانشگاه‌ها نیز قانون‌هایی‌ دارند و به دانشجویانی‌‌ که گپ تحصیلی طولانی‌مدت دارند، اجازه پذیرش در‌ دانشگاه را نمی‌دهند، مگر اینکه دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشید.

البته مدت زمان گپ تحصیلی‌ از نظر دانشگاه‌های مختلف معانی متفاوتی دارد و در‌ دانشگاه‌های مختلف میزان آن کم ‌و زیاد است.

استادی‌ که قرار است‌ در دانشگاه خارجی دانشجویش شوید نیز ممکن است به گپ تحصیلی شما واکنش نشان دهد.

البته می‌توانید با رزومه‌ای قوی و سطح بالا، استاد را برای پذیرش متقاعد کنید.

مشکلاتی که ممکن است برایتان ایجاد کند:

پس‌ از یک گپ تحصیلی و دوری از‌مطالعه و تحقیق، برای برخی دانشجویان دشوار است که دوباره به شرایط درس و تحصیل برگردند. دانشجو باید بتواند دوباره به زندگی براساس مطالعه و تحصیل نظم دهد.

گپ تحصیلی قابل‌ قبول برای کشورها و دانشگاه‌های مختلف

در هر کشور‌ و‌ دانشگاه و هر مقطع تحصیلی، زمانی که برای مدت گپ مجاز یا قابل‌ قبول تعیین می‌شود متفاوت است.

مثلاً در کشور کانادا 2 سال گپ تحصیلی برای متقاضیان مقطع کارشناسی، و 5 سال گپ تحصیلی برای متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد قابل‌ قبول است.

معمولاً 2 تا 3 سال گپ تحصیلی بعد از گرفتن مدرک دیپلم و 5 سال پس از دریافت مدرک لیسانس چندان مهم نیست و توجیه‌پذیر است.

اگر متقاضی پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه‌های خارجی هستید و گپ تحصیلی دارید اصلاً نگران نباشید، معمولاً دانشگاه‌های خارجی برای پذیرش در مقطع دکترا روی گپ تحصیلی حساسیت ندارند.

اگر نتوانید گپ خود را توجیه کنید، امتیاز منفی در‌ رزومه خود درج کرده‌اید پس بهتر است با ترفندهای توجیه این وقفه ناخوشایند آشنا شوید.

روش‌های توجیه گپ تحصیلی

اول از همه سعی کنید برای بیان دلایل گپ صادق باشید و به درستی و با شفافیت و تا حد امکان کوتاه، دلایل گپ‌ را توضیح دهید.

دلیلی که برای توجیه گپ ارائه می‌دهید، باید قانونی و معتبر باشد. نحوه بیان شما نیز تأثیر زیادی در‌ متقاعد کردن مأموران مهاجرتی یا اساتید دارد و سعی کنید روی نتایج برجسته‌ای‌ که توانسته‌اید از گپ به دست آورید متمرکز شوید.

خدمت سربازی

اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، در‌ بازه زمانی نزدیک به 2 سال، برای خدمت سربازی بین دوران تحصیلی خود وقفه انداخته‌اند. باید گفت که‌ این دلیل موجهی برای توجیه گپ تحصیلی است و کارت پایان خدمت نیز مدرکی دال بر ادعای شماست که می‌توانید به مأمور سفارت‌خانه یا مسئول پذیرش دانشگاه ارائه دهید.

ابتلا به بیماری

با ارائه مدرک بیماری و درمان پزشکی برای دوره‌ای که به سبب آن گپ اتفاق افتاده، می‌توانید گپ تحصیلی خود را توجیه کنید.

مشکلات خانوادگی

برای دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید مشکلات خانوادگی را دلیلی برای وجود گپ تحصیلی عنوان کنید.

البته باید بتوانید با ارائه سند و مدرک دلیل‌تان را ثابت کنید. اگر متأهل و صاحب فرزند هستید می‌توانید با ارائه دلایلی همچون مشکلات زندگی و بچه‌داری گپ تحصیلی 2 تا 3 ساله را توجیه کنید.

اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی

اگر دلیل وقفه در دوره تحصیل‌تان اشتغال‌ در حرفه‌ای باشد که مرتبط با مدرک تحصیلی‌تان است و مدرک معتبری برای این موضوع داشته باشید، نه تنها توجیه گپ تحصیلی شما منطقی و قانع کننده‌ست بلکه این تجربه کاری برای شما امتیاز هم محسوب می‌شود.

می‌توانید با ارائه نمره آزمون زبان انگلیس بالا، دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌ها یا موئسسات آموزشی معتبر، داشتن مقاله‌های پژوهشی در ژورنال‌های معتبر، افتخارات تحصیلی، سابقه تحصیلی و نمرات درخشان، ارائه توصیه‌نامه از اساتید و … گپ خود را توجیه کنید.

روز سرنوشت‌ساز مصاحبه اسکایپی

در این روز که آینده را به نوعی تعیین می‌کند، به نکاتی‌که گفتم خیلی توجه کنید، شاید به نظرتان کم‌‌اهمیت بیاید ولی مهم است.

با توجه به تفاوت زمانی‌ که بین کشورها وجود دارد درباره زمان مصاحبه مطمئن شوید.

اگر استاد‌ از شما خواست زمان برای مصاحبه تعیین کنید، طوری تنظیم کنید که برای دو طرف مناسب باشد.

برای مصاحبه‌هایتان می‌توانید درباره خودتان، تحقیقات خود و استاد و نظرات‌تان پاورپوینت تهیه کنید و قبل از مصاحبه برای استاد ایمیل کنید و برای ارائه آن اجازه بگیرید.

اگر استادی زمان مصاحبه را برای 1 الی 2 روز دیگر گذاشت، سعی کنید برای آن خود را آماده کنید، زیرا ممکن است استاد روزهای دیگر وقت نداشته باشد و مصاحبه را از دست بدهید.

پیش از مصاحبه وبسایت شخصی استاد، Research gate ،Google scholar استاد را چک کنید و به مقالاتی که استاد اخیراً کار کرده‌ است و در‌ مکاتبات به آنها اشاره کرده‌اید تسلط داشته باشید.

قبل از شروع مصاحبه بهتر است موارد ذیل را حتماً رعایت کنید:

محیط اطراف خود را مرتب کنید.
در مصاحبه اسکایپی لباس مناسب بپوشید.
از قبل با محیط برنامه آشنا شوید.
در مصاحبه زاویه وب‌کم را تنظیم کنید.
از تحقیق کردن دریغ نکنید.
به دوربین نگاه کنید.
صاف بنشینید.
واضح و رسا صحبت کنید.

CV چیست و چه تفاوتی با رزومه دارد؟

احتمالاً‌ هر دو واژه در موقعیت‌های مختلف به گوشتان خورده است.
در حالت نوشتاری نیز گاهی مشاهده می‌کنیم که داخل پرانتز این دو کلمه به عنوان هم معنی کنار هم می‌آیند.
مثلاً: رزومه (CV)

اما آیا می‌توان این دو کلمه را دقیقاً به جای هم به کار برد؟

در پاسخ باید گفت: خیر

رزومه نسخه‌ای خلاصه شده و چکیده از سوابق شماست اما CV به مراتب مفصل‌تر‌ از رزومه خواهد بود.

اگر به سایت دانشگاه‌ موردنظر سری بزنید در می‌یابید که می‌توانید هر دو مورد را در بین مدارک ارسالی خود ایمیل کنید.

سایت رزومه‌ساز

با چند سرچ کوتاه در اینترنت به سایت‌های رزومه‌ساز دست پیدا خواهید کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رزومه‌ای شکیل و زیبا با فرمتی ساده و دقیق بسازید.

اگر در این رابطه اطلاعات بیشتری می‌خواهید، مطلب زیر را از دست ندهید.

گفتنی‌ است که‌ علاوه بر ساخت رزومه، امروزه سایت‌ها و کانال‌هایی روی کار آمده‌اند که‌ به شما کمک می‌کنند تا رزومه خود را آپدیت کنید.

کانال تلگرامی Apply for free یکی از کانال‌هایی است که‌ داوطلبانه به شما کمک می‌کند، به صورت کاملاً رایگان به رزومه‌ای اصولی و قانونی دست یابید.

توصیه‌نامه

یکی از مدارک مهمی که در پروسه مهاجرت اتاق عمل لازم‌تان می‌شود، توصیه‌نامه است.

توصیه‌نامه یا Letter of Recommendation مدرکیست‌ که در آن یک نفر، ویژگی‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های آکادمیک شما را برای تحصیل در یک رشته خاص یا اشتغال به کار گواهی می‌کند.

اشخاصی که در توصیه‌نامه مشخص می‌شوند عبارتند از:

  • نویسنده: استاد دانشگاهی که قبلاً با شما همکاری کرده است.
  • دانشجو: متقاضی توصیه‌نامه تحصیلی برای اپلای کردن در دانشگاه یا دریافت بورسیه.در توصیه‌نامه مشخصات دانشجو باید به دقت ذکر شود.
  • دریافت کننده: مدیر دپارتمان آموزشی یا مسئول پذیرش دانشجویان خارجی.

برای اطلاع از روند گرفتن توصیه‌نامه، مطلب زیر را بخوانید.

توصیه‌نامه برای دانشگاه‌های کانادا

بسیاری از دانشگاه‌های این کشور ترجیح می‌دهند نظر سایر شخصیت‌های آکادمیک را در مورد شما بدانند.
برخی از دانشگاه‌های کانادا فرمت توصیه‌نامه تحصیلی مخصوص خود را آماده کرده و اساتید باید بر اساس همان فرمت توصیه‌نامه را تنظیم کنند.

دانشگاه‌های اروپا و توصیه‌نامه

اساتید دانشگاه‌های اروپایی آزاد هستند که خودشان مدارک لازم را تعیین کنند، بنابراین مدارک لازم برای ادامه تحصیل در اروپا را استاد شما تعیین می‌کند.

توصیه‌نامه در دانشگاه‌های آمریکا

تمام دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویان خود توصیه‌نامه تحصیلی می‌خواهند.
برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، تقریباً هیچ دوره‌ای پیدا نمی‌کنید که نیاز به‌ ارائه توصیه‌نامه نداشته باشند.

ساخت رزومه برای مهاجرت با رشته اتاق عمل

حرف دل

برای اینکه بتوانی‌ بدون ساده‌انگاری در مورد مهاجرت رشته اتاق عمل یک تصمیم درست بگیری باید بگویم:

حتماً برای رسیدن به جایگاه فعلی که در آن قرار داری سال‌ها تلاش کردی، درس خواندی، چه شب‌هایی که شاید خیلی از هم دوره‌ای‌هایت در خواب بودند، اما شما در حال تلاش بودی برای موفقیت.

حالا به پیروزی رسیدی از پس همه آن سختی‌ها …

مهاجرت رشته اتاق عمل

حالا داری به پیشرفت بیشتر‌ در زندگی فکر میکنی، یا شایدم الان به زعم اطرافیان آدم موفقی باشی، ولی برای خودت راضی‌کننده نیست و می‌خواهی یک بار دیگر توانایی‌هایت را با کار و تلاش محک بزنی، این بار در یک محیط کاملاً نا‌آشنا. این به نظر من عالی است چون من هم از این چالش‌ها بدم نمی‌آید.

اگر همه‌ ما انگیزه لازم برای رشد و موفقیت رو داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم پیروز باشیم.

در‌ راه مهاجرت همان‌طور که بهتر از من می‌دانید فراز و نشیب‌های زیادی در مسیر وجود دارد که نمی‌شود منکر آنها شد، پس با دیدی باز، نگاهی نو و همتی بلند و گام‌هایی استوار، پا به این راه بگذار. قطعاً پشت آن کوه بلند، خورشید جوری دیگر طلوع خواهد کرد.

در این ویدئو تجربه یک فرد موفق از مهاجرت با رشته اتاق عمل قرار داده شده است که پیشنهاد می‌کنم حتماً با دقت آن را ببینید تا مسیر برایتان شفاف و روشن شود.

مطالب مرتبط

همانطور که در مقاله مطالعه کردید مهمترین عنصر در موفقیت در مهاجرت, یادگیری زبان و داشتن مدرک مهمی مانند آیلتس است.

کشورهای زیادی برای مهاجرت وجود دارند، اما کدام کشور شرایط بهتری داره؟

تا الان هرچه راجع به مهاجرت شنیدیم, خوبی بوده! حالا هم خوبی‌هایش را بدانید هم بدیها را و بعد تصمیم بگیرید.

اگر اروپا مقصد مورد علاقه شماست، آیا می‌دانید شرایط کدام یک از کشورهایش برایتان بهتر است؟ مطلب زیر پاسخی است به این سوال:

در راستای مهاجرت رشته اتاق عمل سعی کردم همه اطلاعات لازم و کافی را برایتان گردآوری کنم، اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید لطفاً برایم کامنت بگذارید تا من و بقیه دوستان هم از نظرات ارزشمند شما استفاده کنیم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

4 دیدگاه برای “مهاجرت رشته اتاق عمل | از مبدأ تا مقصد

  1. مهدیه گفته:

    سلام وقتتون بخیر.. مفید بود
    میخواستم بدونم کدام یک از کشورها مقطع دکترای رشته اتاق عمل دارند؟

  2. حسن گفته:

    خیلی مفید بود مرسی,نکاتی گفته شده بود که من تو سایت دیگه ای ندیده بودم مثل راههای توجیح گپ تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.