دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همه چیز در مورد مهاجرت کادر درمان به دانمارک؛ دومین کشور شاد جهان

مهاجرت کادر درمانی به دانمارک
5/5 - (16 امتیاز)

اگه سوال شما این هست که چگونه می‌توانم به عنوان یک کادر درمانی به دانمارک مهاجرت کنم؟ ما در این مقاله جواب شما را به خوبی خواهیم داد. مطلبی را که در اینجا می‌خوانید با تحقیق از منابع معتبر، آژانس‌های مهاجرتی و مصاحبه با دانشجویان ایرانی کادر درمان است که تجربه شخصی مهاجرت خودشان را به دانمارک برای ما نقل کرده‌اند. در این جا اطلاعات کاملی از چگونگی مهاجرت و مدارک لازم برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک را دریافت خواهید‌ کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

دانمارک یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که به دلیل سیستم رفاهی قوی و تعادل بین کار و زندگی خصوصی، سالانه مقصد مهاجرت بسیاری از ایرانی‌هاست. مهاجرت کادر درمانی به دانمارک به این دلیل هست که این کشور از کشورهای پیشرفته در حوزه بهداشت و درمان و جز 10 کشور برتر این حوزه در جهان است که با توسعه بیمارستان‌های جدید، به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. شما می‌توانید با دو روش مهاجرت تحصیلی به دانمارک و مهاجرت کاری به این کشور اروپایی سفر کنید. اما توجه داشته باشید که کمبود نیروی کادر درمان در دانمارک معضلی است که این کشور را با چالش جدی در حوزه بهداشت و درمان مواجه کرده است، به‌طوری که دولت دانمارک را مجاب کرده است با سیاست‌های مهاجرتی جدید و آسان‌تر، به دنبال جذب نیروی کادر درمان جدید باشد.

آنچه در ادامه خواهید دید:

1- اخذ اقامت دائم کشور دانمارک:

 ابتدای ورود شما به کشور دانمارک، مثل تمام کشورهای اروپایی حوزه شنگن، به شما اقامت موقت داده خواهد‌ شد ولی شما می‌توانید با انجام کار حرفه‌ای و مرتبط با مشاغل درمانی و پزشکی در مراكز درمانی و بيمارستانی اين كشور، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. تبديل اين اقامت بعد از گذشت سه سال و با تاييد اقامت موقت شما امكان پذير خواهد‌ شد.

بعد از پنج سال هم می‌توانيد پاسپورت کشور دانمارک را اخذ كنيد البته که اخذ پاسپورت فرآیندی پیچیده خواهد بود.

2- اخذ ويزای همراه برای همسر و فرزندان:

 اخذ ويزای پیوست در ساير كشورهای اروپايی دردسرهای خاص خودش را دارد اما در دانمارک شما می‌توانيد برای همسر و فرزندان زير 18 سال خود اقامت بگيريد. در اين صورت همسر و فرزندان شما از مزایای آموزش زبان دانماركی، تحصيل و خدمات درمانی رايگان می‌توانند استفاده كنند و همچنین اجازه كار تمام وقت نيز خواهند‌ داشت.

3- خرید خانه به صورت اقساطی:

بعد از اخذ اقامت موقت و مشغول به كار شدن در يک كار حرفه‌ای تمام وقت، می‌توانید با پرداخت 20 درصد از كل قیمت يک خانه مسکونی و اقساط 30 ساله اقدام به خرید خانه كنيد. همچنین قیمت اجاره‌خانه نسبت به درآمد کادر درمان قیمت معقولی دارد و اگر محل اقامت خود را دور از مركز شهر انتخاب كنيد می‌توانید خانه‌ای با قیمت مناسب هم اجاره کنید.

4- اجازه كار پاره وقت در مدت يادگيری زبان دانماركی:

اگر قبل از مهاجرت، زبان دانماركی را ياد نگيريد می‌توانيد در اين كشور اين زبان را بياموزيد. در طول مدت يادگيری زبان اجازه 20 ساعت كار در هفته را داريد. اما توجه داشته باشيد تا قبل از آزمون پزشكی و دريافت امكان كار،  نمی‌توانيد در حيطه پزشكی فعالیت كنيد و بايد مشغول به كارهای غيرمرتبط با پزشكی شويد.

5- حقوق بالا برای مشاغل مربوط به بهداشت و درمان:

از آن‌جايی كه دانمارک یکی از قوی‎‌ترين كشورهای حوزه اسكانديناوی از نظر اقتصادی می‌باشد و با كمبود نيروی كار متخصص دست و پنجه نرم می‌كند برای جذب كادر درمان به دانمارک علاوه بر امکانات رفاهی مناسب، حقوق نسبتا بالايی هم برای کادر درمان در نظر گرفته شده است، طوری که با این حقوق به راحتی می‌توانید بدون دغدغه زندگی کنید.

اين حقوق براساس تخصص و توانايی شما و محل زندگی شما در شهرهای مختلف دانمارک تعيين می‌شود که به نسبت دیگر مشاغل و هزینه ها در دانمارک بسیار مناسب و کافی است.

6- ساير مزايای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک:

امكانات رفاهی مناسب، ثبات اقتصادی و سياسی، امكان سفر راحت به 27 كشور حوزه شنگن، حمل و نقل عمومی گسترده، سیستم درمانی پيشرفته، در زمره يكی از شادترين كشورها (طبق اطلاعات و آمار موجود)، غذاهای منحصر به فرد، روزهای پربارش، تعادل بين كار و زندگی خصوصی و احترام مردم به كادر درمان از مهم ترين مزايای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک است.

همچنین در این کشور براساس آمار در سال 2020 حدود 22 هزار نفر ايرانی در آن ساكن هستند.

  • پزشکی
  • دندان‌پزشکی
  • پرستاری
  • متخصص بیهوشی
  • جراح قلب و عروق
  • ردادیولوژی
  • فیزیوتراپی
  • متخصص زنان و زایمان
  • بینایی سنجی

بیشترین موقعیت شغلی برای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک برای پزشكان، پرستاران و دندانپزشكان فراهم است. اما توجه داشته باشيد موقعيت‌هايی براي متخصصان بيهوشی، جراحان قلب و عروق، راديولوژيست‌ها، فيزيوتراپ‌ها، متخصصين زنان و زايمان و بينايی‌سنج‌ها هم وجود دارد كه به نسبت موقعیت‌های شغلی موجود پزشكی، پرستاری و دندان‌پزشكی بسیار کمتر است.

کشور دانمارک 3 روش برای مهاجرت کاری کادر درمان پیش‌بینی کرده است:

1- مجوز دانمارکی (Danish Authorisation) 

2- Fast-track Scheme برای نیروی کار ماهر و متخصص

3– Pay-limit scheme یا پیشنهاد کاری با حقوق پیشنهادی بالا

این روش به عنوان مجوز دانمارکی معروف است از بهترین روش مهاجرتی کادر درمان به دانمارک است که در آن، فرآیند تایید مدارک پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران متفاوت است که در زیر شیوه‌های تایید این مدارک را می‌خوانید.

تایید مدارک پزشکان:

اگه سوال شما این هست که آیا برای کار کردن به عنوان یک پزشک در دانمارک لازم است تا مدرک‌هایم معتبر شناخته شوند؟ یا نه؟ باید بگیم که پزشکان برای دریافت مجوز و مهاجرت به دانمارک نیازمند دریافت تاییدیه از EPIC هستند. EPIC یک سایت مورد تایید بسیاری از کشورهاست که وظیفه استعلام و تایید مدارک را به صورت آنلاین و یا مکاتبه‌ای از طریق نامه‌های پستی بر عهده دارد.

مدت زمان بررسی مدارك پزشكان بين 16 تا 22 ماه می‌باشد كه علاوه بر تاييد ايپک، وزارت خارجه و وزارت بهداشت و درمان دانمارک نيز بايد مدارک را تاييد كنند.

اگر می‌خواهید در مورد مراحل مهاجرت پزشکان و دندان‌پزشکان بیشتر بدانید مقاله‌های زیر گزینه خوبی برای شما هستند.

بیشتر بخوانید: مراحل مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک | دومین کشور شاد جهان
بیشتر بخوانید: مهاجرت دندانپزشکان | شرایط، مراحل و آزمون‌هایی که باید بدهید

تایید مدارک دندانپزشکان:

فرآیند تاييد مدارک دندانپزشكان هم مشابه پزشكان می‌باشد اما احتياجی به تاييد EPIC نمی‌باشد که از این رو دندانپزشکان با سرعت بیشتری می‌توانند برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنند.

تایید مدارک پرستاران:

اگر سوال شما این هست که مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به عنوان یک پرستار به دانمارک چه هستند؟ باید بگم که پرستاران می‌توانند با دریافت ویزای  XG1 به دانمارک مهاجرت کنند. این ویزا برای متخصصانی است که خارج از دانمارک تحصیل‌کرده‌اند و اکنون برای کار در حوزه‌های مختلف پزشکی مایل به مهاجرت به دانمارک هستند.

پرستاران برای دریافت این ویزا احتیاجی به مدرک زبان ندارند و بعد از ورود به این کشور می‌توانند اقدام به یادگیری زبان دانمارکی کنند.

برای پرستاران ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی الزامی است و این مدارک باید توسط وزارت بهداشت و درمان دانمارک هم تایید شود. پرستاران احتياجی به تاييد EPIC ندارند و مدت زمان بررسی پرونده آن‌ها بين 6 تا 8 ماه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک چگونه است؟

Fast-track Scheme برای نیروی کار ماهر و متخصص

این برنامه مهاجرتی برای نیروی کار متخصص و ماهر است که از کارفرمای دارای مجوز SIRI (آژانس دانمارک برای استخدام و ادغام بین‌المللی) پیشنهاد کاری یا جاب‌آفر دارند. این افراد باید سابقه کاری و تحصیلات مرتبط با شغل پیشنهادی را داشته باشند. شما می‌توانید با این پیشنهاد کاری ویزای دانمارک را گرفته و بعد از ورود به این کشور کارهای اقامت موقت خود را انجام دهید.

Pay-limit scheme یا پیشنهاد کاری با حقوق پیشنهادی بالا

این روش مهاجرتی که بسیار سخت می‌باشد و به ندرت اتفاق می‌افتد شامل یک پیشنهاد کاری با حقوق بالا می‌باشد که دریافت حقوق سالیانه آن باید بیش از 445 تا 555 هزار کرون معادل 41 تا 55 هزار یورو باشد. در این روش شما باید برای دریافت ویزای دانمارک یک پیشنهاد حقوق بالا و دعتونامه از یک کارفرمای معتبر داشته باشید تا بتوانید برای اخذ ویزای دانمارک اقدام کنید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک
مهاجرت کادر درمان به دانمارک
  • پاسپورت و ترجمه سایر مدارک شناسایی
  • سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • ترجمه رسمی دانشنامه و ریز‌نمرات با جزئیات کامل
  • رزومه شامل اطلاعات کامل تحصیلی و سوابق شغلی
  • گواهی‌های حرفه‌ای کاری و تحصیلی
  • مدارک مربوط به سابقه کار درمانی و پزشکی
  • مدارک مربوط به نظام پزشکی کشور مبداء

این مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به دانمارک است و فرقی در پزشک، پرستار و دندانپزشک بودن ندارد.

نفراتحداقل مبلغ مورد نياز براي اثبات تمكن مالی
متقاضی ويزا با همسر73740 كرون معادل تقريبی 6700 يورو
متقاضی ويزا بدون همسر و با فرزندان73698 كرون معادل تقريبی 6700 يورو
متقاضی ويزا با فرزندان و همسر88428 كرون معادل تقريبی 8040 يورو
متقاضی ويزا بدون همراه36500 كرون معادل تقريبی 3330 يورو
جدول تمکن مالی برای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک

مهاجرت کادر درمانی به دانمارک نیازمند مدرک زبان دانمارکی نمی‌باشد. یعنی پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان احتیاجی به دانش زبان دانمارکی ندارند اما بعد از ورود متقاضیان تا سه سال فرصت ارائه زبان دانمارکی با مدرک C1 که مورد تایید وزارت بهداشت این کشور است را دارند. شما می‌توانید در ایران یا در دانمارک این زبان را بیاموزید اما اگر در ایران برای زبان دانمارکی اقدام کنید می توانید با هزینه کمتر این زبان را یاد بگیرید و فرآیند اخذ اقامت موقت و دائم شما نیز بعد از مهاجرت سریع‌تر پیش خواهد رفت.

 کلاس‌های زبان دانمارکی توسط شهرداری‌های هر شهر برگزار می‌شود. بخشی از هزینه‌های آموزش زبان دانمارکی برای مهاجران توسط دولت دانمارک پرداخت می‌شود. این آزمون به صورت شفاهی و کتبی، هر ساله فقط در دو ماه نوامبر و ژوئن در شهرهای کپنهاگ، گریو، رینگ کوبینگ و سیلکبورگ برگزار می‌شود.

حد نصاب قبولی در آزمون شفاهی 10 و در آزمون کتبی 7 می‌باشد.

توجه داشته باشيد كه اگر در ایران آموزش زبان دانمارکی خود را تکمیل کردید حداکثر تا 12 ماه بعد فرصت مهاجرت دارید.

بعد از موفقیت در آزمون زبان دانمارکی باید وارد مرحله آزمون‌های پزشکی شوید که شامل دو مرحله کتبی و شفاهی است. آزمون‌های پزشکی نیز مثل آزمون زبان دوبار در سال و در ماه‌های مارس و سپتامبر برگزار می‌شود. نمره قبولی در آزمون شفاهی 7 خواهد بود اما آزمون کتبی فاقد نمره است و بعد از اتمام رد یا قبولی متقاضی تعیین می‌شود که بستگی به نظر داوران و کارفرمایان دارد.

بعد از یادگیری زبان دانمارکی یک دوره شش ماهه کارورزی را باید زیر نظر یک کارفرمای معتبر برای اثبات توانایی‌های درمانی و پزشکی خود بگذرانید. در این دوره حقوق دریافت می‌کنید و آموزش‌های ضمن خدمت لازم برای کار کردن در سیستم درمانی دانمارک را دریافت خواهید کرد.

اگر با همسر و فرزندان خود مهاجرت کرده باشید در این مدت همسر شما می‌تواند کار تمام وقت داشته باشد و فرزندان زیر 18 سال شما هم می‌توانند از خدمات درمانی و آموزشی رایگان دانمارک استفاده کنند در حالی که خود شما اجازه بیش از 20 ساعت کار در هفته را نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید بدانید که چه قدر طول می‌کشد که به شما به عنوان کادر درمانی مجوز کار بدهند باید بگویم که بعد از یادگیری زبان دانمارکی، تایید مدارک، شرکت در آزمون پزشکی و دوره کارورزی به شما مجوز کار و اقامت موقت دانمارک داده خواهد شد. این اقامت موقت بعد از 3 سال و بعد از تایید مفید بودن شما برای کشور دانمارک می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

توجه داشته باشید که سوابق کاری شما در ایران به عنوان کادر درمانی می‌تواند صدور این مجوز کار را تسهیل کند.

برای مهاجرت بهتر است شهرهایی را انتخاب کنیم که از نظر بهداشت و درمان و دانشگاه در سطح خوبی باشند. این کار باعث می‌شود شما با انتخاب یک دانشگاه معتبر موقعیت شغلی بهتری هم پیدا کنید.

تمامی شهرهای دانمارک زیر 600 هزار نفر جمعیت دارند و از این نظر شهرهای شلوغی نیستند. اما پایتخت این کشور، کپنهاگ یکی از بهترین شهرها برای اقامت و تحصیل می‌باشد که بهترین دانشگاه‌های این کشور نیز در این شهر مستقر هستند. البته که هزینه‌های زندگی هم به نسبت شهرهای کوچک‌تر بالاتر هست.

کپنهاگ کشور دانمارک
شهر زیبای کپنهاگ در دانمارک

آرهوس هم دومین شهر بزرگ دانمارک است و یک شهر بندری می‌باشد که کسب و کارهای تجاری بیشتر در آن رونق دارند. این شهر هم حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به دانمارک است.

انتخاب شهر امری سلیقه‌ای هست که شما می‌توانيد بر اساس روحيات و سلايق شخصی خودتان شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید.

دانمارک دارای یک جمعیت پیر می‌باشد که این مشکل پیری جمعیت، دولت دانمارک را برآن داشته تا با تسهیل سیاست‌های مهاجرتی بخشی از نیروی کار خود را تامین کند. کادر درمان با توجه به تجربه و تخصص خودشان از درآمدهای بالایی برخوردار هستند و سطح رفاه بهتری نسبت به سایر مهاجران دارند.

مردم دانمارک نیز با کادر درمان رفتار مودبانه‌ای دارند و احترام خاصی برای کادر درمان قائل هستند از این رو شما برای زندگی کردن در دانمارک مشکلی نخواهید داشت.

انتخاب مقصد مهاجرت به هر کجای دنیا یک انتخاب شخصی و بستگی به سلیقه افراد دارد اما مهاجرت به هر کجای دنیا چالش‌های خودش را دارد در این میان ممکن است آب و هوای دانمارک، سخت بودن زبان دانمارکی، گرانی سوخت، مالیات زیاد و پیدا کردن دوست شما را در این کشور اذیت کند اما مزایای بسیار زیادی هم برای کادر درمان در این کشور وجود دارد که انتخاب با شما خواهد بود که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید یا خیر.

سوالات متداول:

آیا برای مهاجرت به دانمارک باید الزاما زبان دانمارکی بلد باشیم؟

خیر شما می‌توانید بعد از ورود به این کشور با حضور در کلاس‌های شهرداری زبان دانمارکی را بیاموزید.

آیا مهاجرت به دانمارک فقط مخصوص پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان است؟

خیر این طور نیست اما برای این سه شغل تعداد بیشتری پیشنهاد کاری وجود دارد.

برای مهاجرت کادر درمان آلمان بهتر است یا دانمارک؟

انتخاب مقصد مهاجرت کاملا شخصی و سلیقه ای است خود فرد باید تصمیم گیرنده نهایی باشد.

یادگیری زبان دانمارکی سخت است؟

یادگیری هر زبان سختی‌های خاص خودش را دارد اما زبان دانمارکی خوشبختانه جز سخت‌ترین زبان‌ها نیست.

وضع مالیات در کشور دانمارک چگونه است؟

مالیات در دانمارک نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر است. مالیات بر ارزش افزوده 25 درصد است و به طور متوسط هر دانمارکی حدود 45 درصد مالیات بر درآمد می‌پردازد اما در عمل دولت خدمات زیادی را به شهروندان می‌دهد.

آیا پرواز مستقیم از ایران به دانمارک هست؟

خوشبختانه از تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان در حال حاضر پرواز به کپنهاگ وجود دارد. البته با ایرلاین های خارجی انجام می‌شود که دارای توقف در کشورهای صاحب ایرلاین می‌باشند.
 

اگه در مورد مهاجرت پرستاران به دانمارک بیشتر می‌خوای بدونی روی دکمه زیر کلیک کن!

مطلب زیر به علاقه‌مندان مهاجرت تحصيلی بسیار کمک خواهد کرد که بدانند مزایای این نوع مهاجرت چیست:

بهترین کشورها برای مهاجرت رشته پزشکی کدام‌ند را در لینک زیر بخوانید:

بعضی کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان نسبت به بقیه کشورها در اولویت هستند، کدام کشورها در اولویت هستند را در لینک زیر بخوانید:

اگر تجربه مهاجرت کادر درمان به دانمارک را دارید خوشحال خواهیم شد که نظرات شما را در زیر همین مقاله در مورد این کشور و مهاجرت به دانمارک بدانیم. مطمئن باشید تجربه‌های متفاوت می‌تواند به بقیه افراد هم بسیار کمک کند، پس منتظر نظرات شما هستیم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

3 دیدگاه برای “همه چیز در مورد مهاجرت کادر درمان به دانمارک؛ دومین کشور شاد جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.