دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نقشۀ راه کسب درآمد بر اساس شخصیت

5/5 - (1 امتیاز)

چرا و چگونه شخصیت خود را بشناسیم؟

امروزه در جامعه افراد زیادی را می‌بینیم که بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی‌شان تازه متوجه می‌شوند که علاقه‌ای به رشته‌ی تحصیلی‌ای که خوانده‌اند، ندارند و یا با وجود علاقه به رشته تحصیلی، دوست ندارند وارد شغل‌های مرتبط به آن رشته بشوند و زمان واردشدن به بازار کار، نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند.

البته هیچ‌وقت دیر نیست و می‌توان با شناخت درست از خود، راه ورود به بازار کار را پیدا کرد. ولی اگر مسیر از ابتدا درست باشد، خیلی سریع‌تر و با انگیزه‌تر می‌توان به موفقیت رسید.

با توجه به این موضوع به اهمیت شناخت شخصیت خود پی‌می‌بریم.

شما با انجام تست‌های شخصیت‌شناسی می‌توانید شخصیت خود را بهتر بشناسید و با این شناخت، تصمیمات بهتری برای تحصیل، کار و زندگی‌تان بگیرید.

معرفی تست‌های شخصیت‌شناسی

در اینجا تست‌های شخصیت‌شناسی معروف را برای شما معرفی می‌کنیم تا به راحتی با انجام آن‌ها با تیپ شخصیتی خود آشنا شوید.

شما با انجام این تست‌ها و شناخت خود، احساس بهتری نسبت به توانایی‌هایتان پیدا می‌کنید و دیگر خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنید. حال می‌توانید اهدافتان را مشخص و مسیری را انتخاب کنید تا با این توانایی‌ها زودتر به آن‌ها برسید.

آشنایی با رشته‌های تحصیلی و انتخاب رشته در پایه نهم

اگر شما پایه‌ی نهم را به پایان رسانده‌ باشید، به احتمال زیاد دغدغه‌ی انتخاب رشته دارید. از طرفی ممکن است شناخت درستی از رشته‌های تحصیلی نداشته باشید. انتخاب رشته در این مرحله، اساس و پایه‌ی تصمیم‌گیری‌های بعدی شما در تحصیل و کار است. به همین خاطر ما به شما توصیه می‌کنیم وارد لینک مطالبی شوید که لینک‌هایشان را دراختیارتان قرار می‌دهیم، شوید تا اطلاعات لازم را به‌دست آورید و انتخاب رشته‌ای هوشمندانه داشته باشید.

شما با مراجعه به نقشۀ راه انتخاب رشته تحصیلی در پایۀ نهم و مطالعۀ آن می‌توانید به صورت مرحله به مرحله با کسب اطلاعات لازم انتخاب رشته کنید.

آشنایی با رشته‌های دانشگاهی

آشنایی با رشته‌های دانشگاهی مربوط به هر رشته بسیار بااهمیت است. شما قرار است 4 سال برای آن زمان بگذارید، آن هم 4 سال از بهترین سال‌های زندگی‌تان را! پس اول رشته‌های دانشگاهی مربوط به خود را بشناسید و بعد انتخاب کنید.

شما باید رشته‌ای انتخاب کنید که شما را به اهداف و رویاهایتان برساند. علاقه و استعداد در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است.

برای شناخت رشته‌های دانشگاهی مطالب زیر را از دست ندهید.

با مراجعه به نقشه‌ی راه آشنایی با رشته‌های دانشگاهی و انتخاب رشته می‌توانید اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی رشته‌های دانشگاهی کسب کنید و قدم‌به‌قدم پیش‌بروید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر می‌خواهید در آینده اپلای کنید و نمی‌دانید کدام رشته برای این کار بهتر است حتماً نقشه‌ی راه اپلای کردن را مطالعه کنید.

آشنایی با مشاغل مربوط به هر رشته

بعد از اتمام تحصیلات، نوبت ورود به بازار کار است. یکی از اهداف ما از درس خواندن، رسیدن به شغل مورد نظرمان و کسب درآمد است. پس لازم است ابتدا با این مشاغل آشنا شویم.

در نقشه‌ی راه مربوط به مشاغل هر رشته، با شغل‌ها آشنا شده و متوجه می‌شوید چه کارهایی لازم است تا به آن شغل برسید.

اگر قصد مهاجرت هم دارید به شما توصیه می‌کنم که نقشه‌ی راه مهاجرت را بخوانید تا متوجه شوید چه شغل‌هایی برای مهاجرت بهتر است.

دسته‌بندی شغل‌ها براساس شخصیت

تا این قسمت از این نقشه‌ی راه، مرحله‌به‌مرحله از انتخاب رشته‌ی پایه‌ی نهم تا شغل‌های مرتبط با آن در آینده پیش رفتیم.

حال که شما با انجام تست‌های شخصیت‌شناسی از شخصیت خود آگاه شدید، جالب است بدانید که برای انواع افراد با خصوصیات اخلاقی و رفتاری مختلف، شغل‌های به‌خصوصی هم پیشنهاد می‌شود.

در این بخش از نقشه‌ی راه به توضیح این شغل‌ها می‌پردازیم.

بد نیست بدانید که در پادکست کارنکن با افراد مختلف و موفقی که دارای شخصیت‌های گوناگونی هستند مصاحبه شده است. در این مصاحبه‌ها آن‌ها از مسیر رسیدن به آرزوهایشان به شما می‌گویند.

برای شنیدن این مصاحبه‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

 

اگر در ادامه‌ی مسیر هم همراه ما باشید، متوجه می‌شوید افراد با شخصیت‌های مختلف در چه شغل‌هایی موفق‌تر هستند.

 

آیا شما هم فردی احساساتی هستید؟

به نظرتان چه شغلی مناسب شماست؟

حال که شما خود را به عنوان فردی احساساتی شناخته‌اید، زمان آن فرا رسیده است که با شغل‌های مربوط به افراد احساساتی آشنا شوید.

با انتخاب شغل مناسب افراد احساساتی می‌توانید از کارکردن لذت ببرید چون شغلتان با روحیه و شخصیتتان متناسب است.

از طریق لینک زیر به راحتی می‌توانید با این شغل‌‌ها آشنا شوید.

 

استرس واژه‌ی بی‌رحمی است؛ اما متأسفانه برخی از افراد دچار آن هستند. این افراد برای انتخاب شغل مناسب خودشان باید به دنبال شغل‌هایی بدون استرس باشند تا آرامششان حفظ شود.

اما سوال اصلی این است که آیا شغل بدون استرس داریم؟ جواب مثبت است، خوشبختانه بدون استرس هم می‌توان دارای شغل بود و درآمد کسب کرد.

در لینک زیر درمورد شغل‌های بدون استرس توضیح داده شده است. پس اگر شما هم به دنبال چنین شغلی هستید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

 

خلاقیت موضوعی بسیار جالب و پرطرفدار است. بعضی‌ها گمان می‌کنند داشتن خلاقیت مادرزادی است، اما با مطالعه‌ی مقاله‌س خلاقیت مادرزادی نیست!، متوجه می‌شوید که خلاقیت را می‌توان در خود پرورش داد و تقویت کرد. درصد کمی از افراد به صورت ذاتی از خلاقیت بالاتری برخوردار هستند.

اگر شما هم خود را فردی خلاق می‌دانید و دوست دارید بدانید که چه شغل‌هایی به خلاقیت نیاز دارد و از کارهای تکراری بیزار هستید، از طریق لینک زیر با این مشاغل آشنا شوید.

همه‌ی ما انسان‌ها با هوش هستیم! بله درست متوجه شدید، اما هر فرد هوش مخصوص به خود را دارد.

هوش، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که ابتدا باید با آن‌ها آشنا شوید و سپس با انجام تست‌های مخصوص، متوجه هوش خود بشوید.

شما با شناخت نوع هوش خود می‌توانید تصمیمات درست‌تری برای آینده‌ی شغلی خود بگیرید.

اگر مشتاق شناخت انواع هوش و شغل‌ها‌ی مناسب با آن هستید، لینک زیر را مطالعه کنید.

 

 

تعداد زیادی از افراد جامعه با شغل‌های جدیدی که هر روز ایجاد می‌شود و تا 10 سال آینده بسیار پررونق خواهد بود آشنا نیستند.

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای کسب درآمد در ده سال آینده چه شغل‌هایی مناسب هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده زیاد از اینترنت و گسترش فضاهای مجازی، کسب‌و‌کارها هم به سمت اینترنتی‌شدن پیش‌می‌روند. مهم‌ترین موضوع برای این کسب‌و‌کارها پیداکردن افراد متخصص در این زمینه است.

اگر شما هم علاقه دارید که با این شغل‌ها آشنا شوید، لینک زیر را مطالعه کنید.

 

 

شاد بودن آرزوی هر انسانی است. شاد بودن در شغل را می‌توان رضایت داشتن از آن شغل تعبیر کرد.

به‌نظر شما چگونه می‌توان شغلی را انتخاب کرد که در آن رضایت داشت و همواره شاد بود.

تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

شما با انجام تست‌هایی که در ابتدای نقشه‌ی راه گفته شد، حتماً متوجه شده‌اید که فردی برونگرا هستید یا درونگرا. زمانی که به این حد خودشناسی از خود رسیده باشید، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و شغل متناسب با شخصیتتان را انتخاب کنید.

دو مقاله‌ی زیر، درمورد شغل‌های مناسب برای افراد برونگرا و درونگرا است. اگر شما هم مشتاق پیدا کردن شغل متناسب با شخصیتتان هستید این مطالب را از دست ندهید.

 

 

شغل برای افراد تنبل! آیا امکان دارد که افراد تنبل هم بتوانند درآمد کسب کنند؟

پاسخ مثبت است. اگر شما خود را فردی تنبل می‌دانید و به دنبال کسب درآمد هستید و نمی‌دانید چه کارهایی وجود دارد که با وجود تنبل بودن باز هم بتوان انجام داد، این مطلب برای شماست.

 

کلام آخر

خوشحالیم که تا انتهای نقشه‌ی راه با ما همراه بودید. امیدواریم که راهتان را به درستی انتخاب کنید و به اهداف و آرزوهایتان برسید.

برای طراحی این مسیر می‌توانید دوره‌ی طراحی مسیر شغلی را تهیه کنید تا با آگاهی بیشتر، مصمم‌تر و هوشمندانه‌تر برای آینده‌تان تصمیم بگیرید. 

 



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.