شما هم به فکر کارآفرینی در روانشناسی هستید؟ یا اینکه قرار گرفتن در یک جایگاه شغلی مطمئن، یکی از دغدغههای بعد از فارغالتحصیلی شما است؟
بیشتر دانشجویان سال آخر لیسانس روانشناسی به دنبال راهاندازی کسبوکار مرتبط با رشته خود هستند و یا میخواهند از استارتاپ های حوزه روانشناسی بیشتر بدانند.
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید و چگونه در کارآفرینی بهترین باشید، باید بگویم که تازه دغدغه شما شروع شده است.
اصلاً برای فعالیت و اشتغال در حوزهای که به آن علاقمند هستید چه مدرک تحصیلیای لازم دارید؟ آیا لازم است در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید یا خیر؟
آیا درست است که روانشناسی پردرآمدترین رشته انسانی در ایران است؟
و کلی سؤال دیگر که ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشد.
به اینترتیب من تصمیم گرفتم که دربارهی کارآفرینی در رشته روانشناسی ، تحقیق و مطالبی را جمعآوری کنم و با کسانی که این دغدغه را دارند به اشتراک بگذارم.
پس تا انتهای مطلب همراه من باشید.
فهرست مطالب:
- معرفی رشته روانشناسی
- گرایشهای شغلی رشته روانشناسی
- بحث کارآفرینی در روانشناسی
- ایدههای کارآفرینی در روانشناسی
- چگونه کارآفرینی در روانشناسی را شروع کنیم؟
- معرفی 12 تا از استارتاپهای حوزه روانشناسی
- حرف آخر
معرفی رشته روانشناسی
روانشناسی به بررسی بعد درونی و ذهنی انسان میپردازد و رفتار و علل و انگیزهی شکلگیری آن و فرایندهای ذهنی انسان را براساس یافتههای علمی و تحقیقات مطالعه میکند.
از آنجایی که انسان و ابعاد وجودی او گسترده است؛ این علم نیز وسعت بسیاری دارد. به دلیل تنوع و تغییر در رفتارهای انسانی، این رشته در زمینههای مختلف در حال تکامل هست.
روانپزشکی یا روانشناسی؟
و نکتهی حائز اهمیت این است که نباید علم روانشناسی را با علم روانپزشکی یکی در نظر گرفت.
روانپزشکی به مطالعه، تشخیص، مدیریت و پیشگیری از اختلالات روانی میپردازد. درواقع روانپزشکان، پزشکان متخصص هستند.
گرایشهای شغلی رشته روانشناسی
حالا که با رشته روانشناسی تا حدودی آشنا شدید، مطمئنم که دوست دارید دربارهی جایگاه شغلی خودتان در آینده نیز اطلاعاتی داشته باشید، بدون اتلاف وقت به معرفی فرصتهای شغلی این رشته میپردازم.
یک روانشناس، بعداز فارغالتحصیلی در مقطع کارشناسی میتواند در مراکز زیر مشغول به کار شود:
- مراکز دولتی نظیر شهرداری، کانون اصلاح تربیت، نیروی انتظامی، بهزیستی، سازمان زندانها و…
- به عنوان مربی مهد در مهدکودکها
- به عنوان معلم یا مشاوره مدرسه در آموزشوپرورش
- مراکز و کلینیکهای درمان اعتیاد
- به عنوان روانشناس در مراکز و کلینیکهای مشاوره
- و…
به صورت تخصصیتر
بسیاری از مسیرهای شغلی در روانشناسی فراتر از برخی از گزینههای “معمول ” روانشناسی بالینی یا مشاوره وجود دارد.
بنابراین شما میتوانید به عنوان یک روانشناس متخصص در حوزههای زیر به صورت تخصصی مشغول شوید:
- مشاورهای
- تحصیلی
- صنعتی و سازمانی
- جرمشناسی
- بالینی
- سلامت
- ورزشی
- درمانگر هنر
- هواپیما
- تجربی
- مهندسی
- مشاوره ژنتیک
- و…
بحث کارآفرینی در روانشناسی
آیا امکان کارآفرینی در حوزه روانشناسی وجود دارد یا خیر؟!
قطعاً بله.
در هر رشتهای، اگر ایده و خلاقیتی در ذهن دارید، بدون شک میتوانید کسبوکار خودتان را شروع کنید.
با توجه به اینکه نیاز جوامع روزبهروز به علم روانشناسی بیشتر میشود، اگر شما صاحب ایده باشید و بتوانید با ایده خود در حوزه روانشناسی به انسانها کمک کنید، شک نکنید که یک روانشناس کارآفرین موفق خواهید شد.
البته این موفقیت در گرو این است که علاوه بر تلاش، امید و صبر، آشنایی کامل و اطلاعات جامعی در حوزه روانشناسی و رقبای خود داشته باشید.
در شرایط بهوجود آمده از جمله درگیری جوامع و انسان ها با کرونا که تاثیر مستقیمی بر سلامت روان انسانها گذاشته، با کمی تحقیق و تفکر میتوانید ایدههای نابی را پرورش دهید.
کارآفرینی به صورت تیمی یا فردی؟
کارآفرینی در رشته روانشناسی به صورت تیمی بازدهی بیشتری دارد، زیرا کار به صورت فردی هزینههای زیادی به همراه دارد که سود زیادی برای فرد ایجاد نمیکند.
از طرفی افرادی که به صورت گروهی در یک تیم کار میکنند، سود بیشتری کسب میکنند.
توصیههای قبل از شروع کارآفرینی در حوزه روانشناسی
نیاز هست که قبل از شروع کسبکار و عملی کردن ایدههایتان به توصیههای زیر توجه کنید، که میتواند در عملکرد شما تأثیر خوبی داشته باشد.
نوشتن طرح کسبوکار (بیزینس پلن)
طرح کسبوکار مفهومی فراتر از یک سند کاری است.
در واقع طرح کسبوکار، یک راهنما و نقشه راه برای پیمودن صحیح مسیر کسبوکارتان است.
اگر در فکر راهاندازی یک کسبوکار هستید، نوشتن بیزینس پلن میتواند شانس موفقیت شما را چندین برابر افزایش دهد.
رقبا را بررسی کنید
قبل از راهاندازی کسبوکارتان، ارزش این را دارد تا بررسی کنید رقابت چگونه است.
قبل از شروع، مطمئن شوید که چه چیزی را میخواهید به مشتریان خود ارائه دهید که مزیت قابل توجهی نسبت به پیشنهادات رقیب شما داشته باشد.
اطلاعات بیشتر درمورد حوزه فعالیت
اگر علاقمند به کارآفرینی در روانشناسی هستید، حتماً با فردی که در این زمینه فعالیت دارد صحبت کنید.
مزایا و معایب کسبوکار خود را بشناسید
ایده خودتان را از همه لحاظ بررسی کنید. معایب و مزایای کسبوکار خودتان را برجسته و سعی در برطرف کردن معایب کنید.
مزایا و معایب ایدهها و کسبوکارهای مشابه را هم در نظر بگیرید و مزایای آنها را در صورت امکان در کسبوکار خود جای دهید.
مصاحبه با کارآفرینها
مصاحبهها و زندگینامه کارآفرینان موفق جهان در حوزه روانشناسی را بخوانید و سعی کنید از تجربیات آنها استفاده کنید.
پادکست و مقالههای مرتبط با راهاندازی یک استارتاپ در حوزه روانشناسی
قبل از راهاندازی کسبوکار خود، به بهترین پادکست های روانشناسی گوش بدهید و مقالات مربوط به راهاندازی یک شرکت یا استارتاپ را بخوانید تا بیشتر با مراحل انجام کار و سختیهایی که ممکن است در این مسیر با شما همراه شود آشنا شوید.
و از اطلاعاتی که در این مقالهها ارائه میدهند، استفاده کنید.
ایدههای کارآفرینی در روانشناسی
با توجه به گسترش کسبوکارهای مجازی، شما میتوانید در هریک از گرایشهای شغلی گفته شده، به صورت آنلاین و در بستر اینترنت به ارائه خدمات بپردازید.
همچنین شما میتوانید با ارائهی فرمهای آنلاین شخصیتشناسی به بررسی ابعاد شخصیتی کاربران خود بپردازید. با تحقیق و افزودن ایدههای مکمل میتوانید این کار را بهترین شکل انجام دهید.
همچنین امروزه انسانها به دنبال کشف استعدادها و تواناییهای خود هستند تا بتوانند با قرارگرفتن در جایگاه درست خود بهترین عملکرد را داشته باشند و بدین ترتیب آیندهی درخشانتری نیز خواهند داشت.
جامعه هدف، میتواند والدین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان باشد.
از این رو شما به عنوان یک متخصص در حوزه روانشناسی میتوانید با استفاده از علم روانشناسی به شناخت استعدادهای شغلی افراد بپردازید.
همچنین میتوانید با جستجو در اینترنت، تحلیل و بررسی نیازهای جوامع و بشر، ایدههای جالبی در ذهن بپرورانید که قطعاً نتیجه کار جالب خواهد بود.
چگونه کارآفرینی در روانشناسی را شروع کنیم؟
پس از اینکه درباره ایدهی خود برای شروع کسبوکارتان به نتیجه نهایی رسیدید، این سؤال را از خود خواهید پرسید که چگونه استارتاپ خود را شروع کنم؟
در ادامه مطلب با من همراه باشید تا مراحل شروع یک کسبوکار را خدمتتان بیان کنم.
مراحل شروع کارآفرینی در روانشناسی
برای کارآفرینی در روانشناسی در هر یک از مراحل سهگانه زیر، یک سری از اقدامات را لازم است انجام دهید:
- مرحله کسب اعتبار
- برنامهریزی و آمادهسازی
- رشد کسبوکار شما
1 . مرحله کسب اعتبار
برای کارآفرینی در روانشناسی، ابتدا باید اعتبار لازم برای فعالیت در حوزه مدنظر خود را به دست آورید.
حتماً میپرسید چگونه میتوانم اعتبار لازم را به دست بیاورم؟
مراحل کسب اعتبار برای شروع کارآفرینی در حوزه روانشناسی را به صورت مرحلهبهمرحله برایتان در ادامه آوردهام:
تصمیم بگیرید که چه نوع مدرک روانشناسی را میخواهید کسب کنید
اگر علاقمند هستید که به عنوان یک مددکار اجتماعی یا یک مشاور فعالیت کنید، پس لازم است که مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از این رشتهها کسب کنید.
اگر علاقمند به روانشناس بودن و فعالیت در حیطه رواندرمانی یا حوزههای دیگر هستید، نیاز دارید تا مدرک دکتری خود را بگیرید.
گذراندن چند دوره آموزشی
چند دوره آموزشی را بگذرانید، تا به شما کمک کند بتوانید برخی اصول اولیه را کنترل کنید.
روبرو شدن با لیست حقوق و دستمزد، رزرو قرار ملاقات و سایر وظایف در دفتر خود، کمک ارزشمندی خواهد بود.
قبل از راهاندازی کسبوکار خود، در جای دیگری مشغول بکار شوید
کارکردن در یک شرکت دیگر، علاوه براینکه یک چک حقوق تضمین شده میدهد، فرصتی برای برقرارکردن ارتباط با بیماران، کسب تجربه عملی و نحوه اداره یک کسبوکار را به شما میدهد و قطعاً برای راهاندازی کسبوکار شما مفید خواهد بود.
برای مجوز حرفهای اقدام کنید (پروانه اشتغال)
پس از اتمام تحصیلات و کسب مدرک خود، قبل از ورود به بازار کار شما نیازمند دریافت مجوز فعالیت هستید.
با تحقیق و بررسی قوانین حاکم بر کشور، بررسی کنید که برای نوع فعالیت خود به چه مجوزی نیاز دارید و ملزومات دریافت مجوز حرفهای را فراهم نمایید.
در ایران، شما میتوانید با مراجعه به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، عضو این سازمان شوید.
برای چگونگی عضویت و نحوه دریافت پروانه اشتغال به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراجعه نمایید.
برای مجوز کسبوکار اقدام نمایید
علاوه بر مجوز حرفهای، برای راهاندازی کسبوکار خود نیازمند مجوز کسبوکار هستید.
باتوجه به محل زندگی شما، رویههای خاصی برای ثبت درخواست مجوز کسبوکار وجود خواهد داشت. با دانستن قوانین و مراحل دریافت مجوز کسبوکار میتوانید اقدام به دریافت مجوز کنید.
2 . مرحله برنامهریزی و آمادهسازی
بعد از اینکه اعتبار لازم برای شروع کسبوکارتان را بهدست آوردید، زمان این فرا میرسد که برنامهریزی و آمادهسازی لازم را انجام دهید.
چه برنامهریزی و آمادهسازیای؟
در مورد تخصص فعالیت خود تصمیم بگیرید
شناسایی نوع فعالیتی که میخواهید انجام دهید گام حیاتی بعدی هست.
براساس رشته و مدرک تخصصی خود، نوع بیمارانی که میخواهید ببینید و درمان کنید را محدود کنید.
همچنین میتوانید موقعیت مکانی و ویژگیهای محل کارخودتان را محدود کنید.
مثلا! اگر میخواهید در حوزه کودک فعالیت کنید، محل کارتان یا وبسایت خود را براساس تم کودک طراحی کنید.
در مورد مکان و نوع ساختمان خود تصمیم بگیرید
بسته به نوع مراجعهکنندگان و خدماتی که ارائه میدهید، برای مکان و ساختمان محل کارتان گزینههای متعددی وجود دارد.
با در نظر گرفتن نیازهای مراجعهکنندگان و رفاه آنها میتوانید انتخاب مناسبتری داشته باشید.
یک مربی پیدا کنید
مشاوره گرفتن از افرادی که بهصورت یک کارآفرین موفق درحوزه روانشناسی فعالیت دارند، ممکن است مفید باشد.
اگر چنین افرادی را میشناسید بهتر است از آنها درخواست کنید که به شما توصیهها و راهنماییهایی را در حین شروع کارتان ارئه دهند.
استخدام کارکنان
اگر قصد ندارید که تمام کارهای اداری را خودتان شخصاً انجام دهید، دستیاران اداری را استخدام نمایید.
همچنین اگر قصد این را دارید که به صورت گروهی کار کنید میتوانید از ظرفیت افراد متناسب با حوزه فعالیتی خودتان استفاده نمایید.
3 . رشد کسبوکار شما
بعد از اینکه کسبوکار خود را راهاندازی کردید و مراحل اولیه را انجام دادید، برای بهتر دیده شدن و معرفی کسبوکار خود میتوانید کارهای زیر را انجام دهید:
- یک وبسایت حرفهای ایجاد کنید.
- تبلیغات کنید
- پایگاه مشتری خود را بسازید.
- به آموزش مهارتهای جدید ادامه دهید.
معرفی استارتاپهای حوزه روانشناسی
در این قسمت به معرفی چند مورد از استارتاپهای حوزه روانشناسی در ایران و خارج از ایران میپردازیم.
10 نمونه از کارآفرینی در روانشناسی خارج از ایران
در جهان، استارتاپهایی در راستای سلامت روان مشغول به فعالیت هستند که ما در اینجا به معرفی 10 تا از استارتاپهای حوزه روانشناسی خارج از ایران میپردازیم.
و سپس چند نمونه استارتاپ داخلی هم معرفی خواهم کرد.
1- استارتاپ هیلیوس (Healios)
استارتاپ هیلیوس با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال، مراقبتهای بهداشتی را به حداکثر میرساند.
هیلیوس سلامت روان و خدمات توسعه اعصاب و روان را تضمین میکند. این استارتاپ انگلیسی دسترسی سریع به درمانهای پزشکی را آسان میکند.
باعث بهبود کیفیت زندگی، افزایش درک و عادات سالمتر منجر میشود.
2- استارتاپ مروهلث (Meru Health)
این استارتاپ با روش درمان بالینی و مقرونبهصرفه خود، کسانی را که دچار افسردگی و اضطراب و تحلیلرفتگی هستند، درمان میکند.
مروهلث همچنین به بیماران کمک میکند تا شیوه زندگی خود را متحول کنند.
3- استارتاپ سانا هلث (Sana Health)
استارتاپ سانا چشمبندی هوشمند برای درمان بیخوابی، کاهش دردهای مزمن و همچنین بهبود برخی اختلالات روانی مانند اختلال استرس پس از ضایعه(PTSD) است.
این وسیله میتواند در مدت 16دقیقه، الگوریتمهای اختصاصی کاربر را آنالیز کند و خوابی سالم و عمیق به او القا کند.
سانا مغز بیمار را تحریک میکند و باعث تمدد اعصاب و کاهش درد میشود.
4- استارتاپ لیرا هلث (Lyra Health)
لیرا به سازمانها کمک میکند تا به مراقبتهای مؤثر و با کیفیت برای سلامت روان کارمندان خود دسترسی پیدا کنند.
لیرا برای هر فرد، زوج یا خانواده درمان و مشاورههایی در قالب اینترنتی تصویری، توصیههای خوددرمانی و حتی جلسات حضوری با متخصصان ارائه میدهد.
همه ارائهدهندگان خدمات لیرا از روشهای مبتنی بر شواهد، مانند مدل درمان پذیرش و تعهد (ACT) و رفتاردرمانی شناختی (CBT) استفاده میکنند.
5- استارتاپ فلو نوروساینس (Flow Neuroscience)
این استارتاپ سوئدی در سال 2016 با استفاده از دانش عصبشناسی روان، نوع جدیدی از درمان رایگان برای افسردگی را بهوجود آورده است.
جامعه هدف این استارتاپ بیمارانی هستند که هم عوامل رفتاری و هم فیزیکی اختلال افسردگی در آنها وجود دارد.
استارتاپ فلو نوروساینس با ترکیب یک هدست شبیهسازی مغز و اپلیکیشن شخصیسازی شده تلفن همراه، اعصاب بیماران را ارزیابی میکند.
این استارتاپ درصدد استفاده از فناوریهای دیجیتال برای کاهش افسردگی و بیماری روانی است.
6- کارآفرینی در روانشناسی (Moodpath)
این استارتاپ اروپایی در سال 2016 تأسیس شد و به افرادی که دچار افسردگی هستند، کمک میکند.
کسانیکه از افسردگی رنج میبرند با استفاده از اپلیکیشن مودپث، میتوانند شرایطشان را تشخیص دهند. از سوی دیگر، این استارتاپ با پیگیری وضعیت هرروزه بیماران به درمان آنها میپردازد.
همچنین استارتاپ مودپث هر دو هفته یکبار وضعیت کلی افراد را ارزیابی میکند.
مودپث بیش از 150 تمرین شخصی برای کمک به درمان افسردگی و علائم مرتبط با آن طراحی کرده است.
7- استارتاپ جویبل (Joyable)
این استارتاپ در واقع یک پلتفرم دیجیتال است که بر اساس رفتاردرمانی شناختی (CBT) به کاهش اضطراب کاربر خود میپردازد.
جویبل خدمات خود را از طریق وبسایت و اپلیکیشن خود، علاوه بر افراد مستقل، به سازمانها و سرپرست تیمها نیز ارائه میدهد تا به بهبود سلامت روان کارکنان خود کمک کنند.
8- استارتاپ کالم (Calm)
این استارتاپ با ارائه اپلیکیشن کالم، به افراد برای مدیتیشن و آرامش ذهن در دنیای شلوغ امروزه کمک میکند.
کالم در واقع یک اپلیکیشن ذهنآگاهی (mindfulness) است که برای افراد تازهکار در این زمینه، بیشترین کاربرد را دارد.
کاربران کالم میتوانند با استفاده از فایلهای صوتی مدیتیشن، داستانهای صوتی برای کمک به خواب بهتر، موسیقیهای آرامبخش برای افزایش تمرکز و…، اضطراب خود را کنترل کرده، ذهنی آرام و خواب بهتر را تجربه کنند.
جالب است که بدانید:
کالم برای معلمان سراسر دنیا، استفاده رایگان از مدیتیشنها و تمرینهای ذهنآگاهی کالم را برای استفاده در کلاسهای درس فراهم میکند.
9- استارتاپ بارک (Bark Technologies)
استارتاپ بارک اپلیکیشنهایی ساخته که به والدین کمک میکند از امنیت فرزندانشان در استفاده از اینترنت و تلفن همراه اطمینان یابند.
عملکرد
این استارتاپ از هوشمصنوعی و یادگیری ماشین برای تحلیل نحوه استفاده نوجوانان بالای 13سال از تکنولوژی، بهره میبرد.
و به اینترتیب افسردگی، فکر خودکشی، تمایل به خودآزاری و سوءاستفاده جنسی یا آزار و تهدید توسط دیگران را تشخیص میدهد.
بارک در حال حاضر 24 اپلیکیشن شامل پیامک، ایمیل و شبکههای اجتماعی را ارزیابی میکند.
10- استارتاپ مایند استرانگ (Mind Strong Health)
مایند استرانگ راهکاری برای تشخیص زودهنگام اختلالات روانی مانند افسردگی ارائه میدهد.
چگونه؟
درواقع این استارتاپ نحوه استفاده فرد از گوشی هوشمندش از جمله الگوی لمس صفحه را بررسی و تحلیل میکند و با استفاده از الگوریتمهای پیچیده و پیشرفته، نشانههای اختلال را حتی قبل از آنکه فرد متوجه شود، شناسایی میکند.
درصورتیکه احتمال پیش آمدن اختلالی وجود داشته باشد، متخصصان از طریق پیام متنی، صوتی و یا تصویری برای پیشگیری و درمان آن اختلال اقدام میکنند.
نمونههایی از استارتاپهای حوزه روانشناسی داخل ایران
ما تا اینجا به معرفی استارتاپهای حوزه روانشناسی خارج از کشورمان پرداختیم، اکنون به معرفی چند نمونه موفق از کارآفرینی در حوزه روانشناسی در ایران میپردازیم.
11- ارگانیک مایندد
مرکز روانشناسی و مشاوره ارگانیک مایندد توسط دکتر بهزاد چاووشی تأسیس شده است و دارای مجوز فعالیت از ارگانهای ذیصلاح مختلف است.
درحال حاضر این کلینیک، بزرگترین کلینیک روانپزشکی و روانشناسی در کشور هست که در تمامی حوزههای تخصصی روانشناختی مشغول به خدماترسانی میباشد. در صفحه اینستاگرام ارگانیک مایند درباره خدمات این استارتاپ بیشتر بدانید.
12- میلوژی
در توضیح وبسایت میلوژی اینطور نوشته شده است:
میلوژی مجموعهای از کارهای کوچک و عملیه که بر اساس ویژگیهای شخصیتی و علایق شخصی شما بهتون پیشنهاد میشه! ریشههای علمی میلوژی از روانشناسی، علوم رفتاری، مدیریت و علوم اجتماعی تغذیه میشه و در ساختارش از جدیدترین روشهای روز دنیا جهت انگیزهبخشی، حفظ و تداوم عادات مثبت استفاده شده…
این استارتاپ توسط آقای بیژن صدیقزاده تأسیس شده است.
برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ به وبسایت آن مراجعه نمایید.
کارآفرینی در روانشناسی و حرف آخر
اگر در حوزه روانشناسی و درمان بیماریهای روانشناختی، ایده جالبی دارید که فکر میکنید با عملی کردن آن، یک تأثیر مثبت هرچند کوچک بر بهبود سلامت روان افراد جامعه میگذارید، منتظر نباشید و همین حالا در راستای اجرا کردن ایدههایتان قدم بردارید.
و حواستان باشد که در طول مسیر هوشمندانه جلو بروید، تا در حوزه فعالیتتان بهترین عملکرد را داشته باشید.
مطالبی برای مطالعه بیشتر
دنبال ایدههای خلاقانه پولساز هستید؟ در لینک زیر، با کلی ایده جذاب آشنا خواهید شد.
دوست دارید بدانید بازار ایران به چه کسبوکارهایی نیاز دارد؟ مطلب زیر را از دست ندهید.
کارآفرینها چه شخصیتی دارند؟ شمایی که میخواهید کارآفرینی در روانشناسی را تجربه کنید، باید دارای چه قدرتهایی باشید؟
میخواهید ایدههایتان را در قالب کسبوکار اینترنتی عملی کنید؟ برای شروع، نیاز به آموزش یک سری از اصول مهم دارید که در مطلب زیر به آنها پرداختهایم.
در این مطلب کارآفرینی در روانشناسی را بررسی کردیم و به معرفی 12 استارتاپ موفق در روانشناسی پرداختیم.
اگر استارتاپ موفق دیگری را در حوزه روانشناسی میشناسید، خوشحال میشویم در قسمت کامنتها معرفی نمائید.