اگر علاقهمند به دنیای گیم باشید قطعاً اسم شرکت یوبی سافت را شنیده، و حتی ممکن است طرفدار حداقل یکی از بازیهای این کمپانی بزرگ بازی سازی باشید. اما شاید در مورد موسس شرکت یوبی سافت و چگونگی تأسیس آن اطلاعات زیادی ندارید.
بد نیست بدانید که موسس شرکت یوبی سافت مانند استارباکس فقط یک نفر نیست!
ما در این مطلب قصد داریم با معرفی موسس شرکت یوبی سافت ، تاریخچه شرکت یوبی سافت و همچنین توضیحی کوتاه دربارۀ کارنامه این شرکت و نام بردن از برترین بازیهایش، براساس امتیازدهی سایت متاکریتیک، شما را بیشتر با این کمپانی بزرگ بازی و سرگرمی در دنیا آشنا کنیم.
فهرست مطالب
- پنج موسس شرکت یوبی سافت
- تاریخچه شرکت یوبی سافت
- کارنامه شرکت یوبی سافت
- لوگوهای شرکت یوبی سافت از 1986 تا اکنون
- لیست 15 بازی برتر یوبی سافت از نظر سایت متاکریتیک
1- پنج موسس شرکت یوبی سافت
کریستین، کلود، جرارد، میشل و ایو گیلموت، پنج برادر فرانسوی هستند، که در سال 1986، شرکت یوبی سافت را تأسیس کردند.
این 5 برادر پس از فارغالتحصیلی از مدرسۀ بازرگانی، وارد ماجراجویی در صنعت بازیهای ویدیویی شدند که منجر به تأسیس شرکت بزرگ یوبی سافت، یکی از امپراطوریهای صنعت گیم در دنیا شد.
در ادامه با برادران گیلموت و مسؤلیتشان در این شرکت آشنا میشویم.
در این بخش میخوانیم:
- ایو گیلموت؛ رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل
- کلود گیلموت؛ رئیس و مدیر اجرایی
- کریستین گیلموت؛ معاون اجرایی و مسئول مدیریت
- جرارد گیلموت؛ معاون اجرایی انتشارات و مدیرعامل کسبوکار فیلم
- میشل گیلموت؛ معاون اجرایی، استراتژی توسعه و مالی
ایو گیلموت؛ رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت یوبی سافت
ایو گیلموت متولد 21 ژوئیه 1960، یک تاجر فرانسوی و یکی از بنیانگذاران شرکت یوبی سافت به همراه برادرانش در مارس 1986 است.
از همان اوایل تأسیس شرکت، ایو از طرف برادرانش به عنوان رئیس شرکت انتخاب شد.
این موسس شرکت یوبی سافت ، استراتژی یوبی سافت را بر استفاده از فناوریهای نوآورانه یا تغییر عادات برای نوآوری، ایجاد برندها و تصاحب سهم بازار قرار داد.
و با تمرکز شدید بر رشد ارگانیک، سازمانی را تشکیل داد که به دلیل استعدادهای برتر و رویکرد مشارکتی آن شناخته شده بود.
بیش از 30 سال است که ایو از رشد یوبی سافت در این صنعت دائماً در حال تحول حمایت میکند.
تحت رهبری او، تیمهای پرشور این شرکت توانستهاند از پیشرفت تکنولوژیک برای نوآوری و تقویت و تعهد بازیکنان نهایت استفاده را ببرند.
ایو گیلموت در سالهای 2009 و 2018 توسط Erns & Young، به عنوان کارآفرین برتر سال انتخاب شد.
همچنین در سال 2020، در جوایز pegase (آکادمی هنرها و تکنیکهای بازی فرانسه)، ایو، به پاس قدردانی از تمام حرفهاش جایزه افتخار دریافت کرد.
کلود گیلموت؛ رئیس و مدیر اجرایی
دومین موسس شرکت یوبی سافت کلود گیلموت نام دارد.
کلود متولد 1956 و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد و اتوماسیون صنعتی از دانشگاه رن فرانسه است.
از سال1986 کلود، در هیئتمدیرۀ شرکت یوبی سافت حضور دارد.
کلود بیش از 30 سال تجربه در صنعت بازیهای ویدیویی را داراست. مهارتهای کارآفرینی و درک کامل او از بازار سختافزار و شبکۀ توزیع، شرکت یوبی سافت را قادر میسازد تا در هر چرخۀ سختافزاری جدید، یک ستون ابزاری موفقیت بلندمدت یوبی سافت قرار گیرد.
کریستین گیلموت؛ معاون اجرایی و مسئول مدیریت
سومین موسس شرکت یوبی سافت کریستین گیلموت 57 ساله است.
کریستین مانند دیگر برادرانش علاقهی زیادی به نوآوری و روندهای نوظهور دارد.
او معاون اجرایی مسئول مدیریت کمپانی یوبی سافت و همچنین رئیس و مدیر اجرایی Guillemot Brothers Ltd، هلدینگ خانوادگی گیلموت است.
کریستین گیلموت ایجاد و ادغام زیرمجموعههای بینالمللی را مدیریت کرده، و زمانی که این شرکت در بورس اوراق بهادار، یعنی در سال 1996، فهرست شد نقش اصلی را ایفا کرد.
در نتیجۀ دانش عمیق او از کاربردهای فناوری جدید و تخصص در امور مالی، حسابداری و حقوقی، او یک صدای اساسی در هیئتمدیره شرکت یوبی سافت است.
کریستین از مدرسهی تجارت اروپایی لندن فارغالتحصیل شده است.
جرارد گیلموت؛ معاون اجرایی انتشارات و مدیر عامل کسبوکار فیلم
معاون اجرایی انتشارات و مدیرعامل کسبوکار فیلم شرکت یوبی سافت جرارد گیلموت است.
جرارد متولد سال 1961 و فارغالتحصیل مدرسۀ بازرگانی EDHEC است. او حدود 15 سال است که در ایالات متحده آمریکا زندگی میکند.
او همانطور که در بالا اشاره کردیم، در سال 1986، شرکت بازیسازی یوبی سافت را با برادرانش تأسیس کرد و مسئول تحریریه و تیمهای تولید بود.
جرارد گیلموت، که به دلیل زندگی در ایالاتمتحده، عمیقاً در آنجا ریشه دارد و همچنین با علاقۀ شدید به پویایی رسانههای اجتماعی و مدیریت جامعۀ آنلاین، درک خود را از این جنبههای ضروری برای موفقیت بازیهای ویدیویی به هیئتمدیره یوبی سافت ارائه میدهد.
میشل گیلموت؛ معاون اجرایی استراتژی توسعه و مالی
پنجمین موسس شرکت یوبی سافت میشل گیلموت نام دارد.
میشل که دارای مدرک حسابداری است و مانند برادر کوچکترش، جرارد، از مدرسۀ بازرگانی EDHEC، فارغالتحصیل شده، متولد 1958 است.
او پس از اتمام تحصیلات خود به دلیل علاقهی زیادی که به برنامهنویسی داشت به تجارت خانوادگیاش پیوست.
در ادامه میشل، همراه با دیگر برادرانش اولین حضور خود را در صنعت بازی، با تأسیس شرکت Guillemot Informatique، آغاز کردند.
این شرکت در سال 1984، در یک بخش خاص یعنی توزیع و واردات بازیهای ویدیویی عمل میکرد.
میشل سپس شرکت گیملافت را تأسیس کرد و آن را به سمت توسعۀ بازیهای موبایل هدایت کرد. از سال 2001 تا 2016 مدیریت این شرکت را برعهده داشت.
او اکنون در حال توسعهی شرکتهای جدید متخصص در هوش مصنوعی است.
میشل گیلموت یکی از اعضای هیئتمدیره یوبی سافت و معاون اجرایی توسعه، استراتژی و مالی این شرکت است.
میشل دانش خود را در مورد بازیهای موبایل و مکانسیم جذب مخاطبان بازار انبوه و همچنین تخصص خود در تمام جنبههای هوش مصنوعی را در هیئتمدیرهی شرکت یوبی سافت ارائه میدهد.
2- تاریخچه شرکت یوبی سافت
همانطور که پیشتر گفتیم، 5 برادر فرانسوی به نامهای ایو،کلود، کریستین، جرارد و میشل گیلموت موسس شرکت یوبی سافت هستند.
اما ورود برادران گیلموت به عرصۀ کار و تجارت از همان دوران نوجوانی در خانواده و بهدلیل تجارت خانوادگیشان بود.
خانوادۀ گیلموت یک حامی بزرگ برای کشاورزان استان بریتانی در فرانسه و بقیۀ مناطق بودند.
در آن زمان این 5 برادر در توزیع، حسابداری و مدیریت شرکت به خانوادهی خود کمک میکردند.
پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برادران گیلموت دوباره برای مدتی به تجارت خانوادگیشان بازگشتند.
اما شروع کار این برادران بهصورت مستقل در سال 1984، با تأسیس اولین شرکت خود به نام GUILLEMOTE INFOMATIQUE، بود.
ورود آنها به دنیای گیم و سرگرمی ابتدا در این شرکت، و از طریق خریدو فروش رایانه و نرمافزارهایی که شامل بازیهای ویدیویی میشد، بوده است.
پس از گذشت 2سال، یعنی در مارس 1986، برادران گیلموت با تأسیس شرکت UBI SOFT INTERFAINMENT، شرکت یوبی سافت را به دنیای گیم و سرگرمی وارد کردند.
در ادامه تاریخچه شرکت یوبیسافت و روند جهانی شدن این شرکت بزرگ را میخوانیم.
مطالبی که در این قسمت میخوانیم:
- 1986، ورود یوبی سافت به دنیای بازی با Zombi
- 1988 تا 1995، حضور میشل آنسل در شرکت یوبی سافت
- 2003، جهانی شدن، تغییر لوگو وعصر مونترال
- 2004 تا 2005، تثبیت یوبی سافت در دنیای گیم
- 2006، ورود به نسل هفتم کنسولهای بازی
- 2007، بالا رفتن ارزش سهام
- 2009 تا 2013، “بازی برای همه” و ورود به فیلم و تلویزیون
- 2014، سال سخت شرکت یوبی سافت
- 2015 تا 2018، بازگشت به دوران طلایی
- 2020، اعلام حضور در بازی پرمیوم و موبایل
1986، ورود یوبی سافت به دنیای بازی با Zombi
اولین بازی شرکت یوبی سافت بازی Zombi بود، که در سال 1986 منتشر و تا ژانویۀ 1987 حدود 5000 نسخه از آن به فروش رفته بود.
این بازی دورهای خطرناک از انگلستان را روایت میکند، که بر اثر یک اتفاق زندگی در آن از بین رفته و مردم تبدیل به زامبی شدهاند.
شرکت یوبی سافت در سال 1986علاوه بر این بازی، بازیهای FER ET FLAMME MASQUE, CINE CLAP و GRAPHIC CITY را منتشر کرد.
1988 تا 1995، حضور میشل آنسل در شرکت یوبی سافت
در سال 1988 که ایو گیلموت به عنوان مدیر اجرایی شرکت یوبی سافت منصوب شد، این شرکت حدود 4 توسعهدهنده داشت، که یکی از آنها نوجوانی به نام میشل آنسل بود.
میشل بهخاطر مهارتهای انیمیشنسازی و ایدههای خلاقانهاش در آن زمان معروف بود.
خانواده آنسل به دلیل کار میشل در آن زمان به بریتانی در فرانسه نقل مکان کردند. اما بعد از مدتی که توانایی برآورده کردن نیازهایشان در این شهر را نداشتند، به مونپلیه در جنوب فرانسه بازگشتند.
برادران گیلموت از میشل خواستند که هر ایدهی جدیدی به ذهنش رسید با آنها در میان بگذارد. در همان سال 1988، آنسل، نمونۀ اولیهی یک بازی متحرک خاص را با ایو گیلموت، در میان گذاشت.
ایو و برادرانش مجذوب این نمونه شدند و از این ایدهی میشل آنسل به عنوان پروژۀ کلیدی شرکت، استفاده کردند.
این پروژهی کلیدی که همان بازی معروف RAYMAN بود، پس از تأسیس یک استودیو در Montreui ، در سال 1995 انتشار یافت.
همانطور که در ادامه نیز میخوانیم این بازی تبدیل به یکی از محبوبترین بازیهای یوبی سافت و از آیکونهای جدانشدنی این شرکت شد.
2003، جهانی شدن، تغییر لوگو و عصر مونترال
سال 2003 از چند جهت یکی از مهمترین سالهای یوبی سافت است.
این شرکت با ورودش به سال 2003، دیگر به عنوان یک برند جهانی گیم شناخته میشد.
در همین سال شرکت یوبی سافت تصمیم به تغییر نام خود از UBI SOFT به UBISOFT (یعنی فاصلۀ مابین UBI و SOFT را برداشت.)، گرفت و لوگوی جدید خود را نیز معرفی کرد.
عامل اول موفقیت یوبی سافت در 2003:
اما یکی از مهمترین دلایل موفقیت شرکت یوبیسافت در این سال مربوط به عملکرد شعبۀ “مونترال کانادا” این شرکت بود. به نحوی که برخی از این سال به عنوان “عصر مونترال یوبی سافت” یاد میکنند.
شعبۀ مونترال در این سال 3 بازی ساخت:
بازی اول، بازی محبوب و فراموش نشدنی PRINCE OF PERSIA: THE SANDS OF TIME، بود.
این بازی بهقدری تحسینبرانگیز بود، که چندین فهرست معتبر از آن به عنوان “بازی سال” یاد کردند. در ادامه نیز میخوانیم که این بازی نیز جزو بهترین بازیهای یوبی سافت براساس امتیاز متاکریتیک است.
TOM CLANCY’S RAINBOW SIX 3: RAVEN SHIEL بازی دوم شعبۀ مونترال یوبی سافت بود.
هر چند به اندازۀ بازی قبل این بازی موفق عمل نکرد، اما تقدیرهای زیادی از آن شد. همچنین جزو اولین بازیهایی است که در “Open-Studio”شرکت یوبی سافت ساخته شد. به این صورت که در ساخت آن علاوه بر استودیوی مونترال، “یوبی سافت آنسی” و “Red Storm”هم نقش داشتهاند.
و بازی سوم هم که به سفارش برادران وارنر ساخته شده بود، بازی BATMAN: RISE OF SIN TZU نام داشت.
عامل دوم موفقیت یوبی سافت در 2003:
عامل دیگر موفقیت و اهمیت این سال برای یوبی سافت در “شعبۀ مونت پلیه” بود.
میشل آنسل در سال 2003 در این شعبه دو کار بزرگ انجام داد:
اولین کارش، ساخت موتور بازیسازی جید(JADE)
و کار دوم میشل در شعبۀ مونت پلیه، ساخت بازی تقدیر شدۀ BYOND GOOD & EVIL بود، که به خاطر کارگردانی آن جوایز زیادی دریافت کرد.
2004 تا 2005، تثبیت یوبی سافت در دنیای گیم
در سال 2004، شرکت یوبی سافت پس از کسب موفقیتهای پیدرپی که در بالا هم به برخی از آنها اشاره کردیم، توانست موقعیت خود را به عنوان یکی از امپراطوریهای بازی و سرگرمی در دنیا تثبیت کند.
و به دلیل عملکرد خوب و موفقیتهای شعبۀ مونترال کانادا، در سال 2005 این شرکت تصمیم به تأسیس شعبه دیگری در استان کبک کانادا گرفت. که در آن زمان با نام “یوبی سافت کبک” شناخته میشد.
همچنین در سال 2005 شرکت یوبی سافت با خرید حق مالکیت بازی FAR CRY از CRYTEK، اولین بازی FAR CRY تولیدی خود، که FAR CRY INSTINCT نام داشت را منتشر کرد.
2006، ورود به نسل هفتم کنسولهای بازی
شرکت یوبی سافت با انتشار بازی TOM CLANCY’S GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER، در سال 2006، جزو اولین شرکتهای بازیسازی بود، که برای پلتفرم ایکسباکس 360 بازی منتشر کرد.
این بازی که از آن بهعنوان نمونۀ عینی تفاوت بازیها میان دو نسل یاد میشود، توانست دو جایزۀ بهترین بازی سال و بهترین بازی شوتر سال را از طرف BAFTA، دریافت کند.
کمپانی یوبی سافت در همین سال 2006، امتیاز سری DRIVER را به همراه تکنولوژی ساخت و منابع آن به قیمت 19 میلیون یورو از شرکت آتاری خریداری کرد.
در آن زمان، در این شرکت برای هر کنسولی بازی یافت میشد، که این ناشی از فلسفۀ یوبی سافت تحت عنوان، “بازی برای همه” بود.
2007، بالا رفتن ارزش سهام
عامل بالا رفتن ارزش سهام شرکت یوبی سافت در سال 2007، بازی ASSASSIN’S CREED بود.
این بازی هم که از محصولات شعبۀ مونترال است؛ در همان سال انتشارش باعث قرار گرفتن شرکت یوبی سافت بهعنوان سومین ناشر بزرگ بازیهای ویدیویی در جهان شد.
2009 تا 2013، “بازی برای همه ” و ورود به فیلم و تلویزیون
در سالهای 2009 تا 2013، شرکت یوبی سافت با انتشار بازیهای متنوع و تفکیکشده برای همه کنسولها توانست هدف خود را که ارائه بازی برای همه بود، عملی کند.
سال 2011، بخش فیلم و تلویزیون یوبی سافت هم با راهاندازی در UBISOFT MOTION PICTURES، شروع به کار کرد.
2014، سال سخت شرکت یوبی سافت
اواخر سال 2013، با ورود پلیاستیشن4، که خبر از شروع نسل هشتم کنسولهای بازی میداد، شروع سال سخت یوبی سافت بود.
در این زمان شرکت یوبی سافت به استقبال و حمایت از نسل هشتم رفت. اما متأسفانه این شرکت بزرگ با عرضۀ بازی ضعیف و پر از نقص فنی ASSASSIN’S CREED UNITY، باعث نااُمیدی طرفدارانش شد.
هرچند که مدیران یوبی سافت، علت این شکست را ورود سریع به نسل هشتم میدانستند، اما بیشتر گیمرها و منتقدان معتقد بودند که این شرکت کمیت بازیهایش را بر کیفیت آنها ارجحیت میدهد و همین علت شکستاش بوده است.
شدت انتقادات به شرکت یوبی سافت با عرضۀ بازیهایی که نتوانسته بود انتظارات طرفداران این برند جهانی را برآورده کند، در سال 2014 اوج گرفت.
با سقوط شدید ارزش سهام یوبی سافت، این سال به بدترین سال این غول صنعت بازی تبدیل گشت.
2015 تا 2018، بازگشت به دوران طلایی
در اواخر سال 2015 و کل سال 2016، شرکت یوبی سافت با نمایش چند بازی خوب و انتشار بازیهای مختلف از جمله TOM CLANCY’S THE DIVISION، توانست به دوران طلایی ارزش سهام خود در سالهای 2007 و 2008 بازگردد.
اما در همین سال هم موسس شرکت یوبی سافت و شرکایش با چالش بزرگی روبهرو گشتند. آن هم خریداری شدن 96 درصد از سهام شرکت خواهر؛ یعنی گیملافت و خریدن 25 درصد از کل سهام شرکت یوبی سافت توسط شرکت ویوندی بود.
ولی مدیران این کمپانی بزرگ بازیسازی، توانستند در سال 2018، با انعقاد قراردادی مابین خود و شرکت ویوندی، تمام سهام خود را از طریق فروش آن به طرفهای دیگر از ویوندی باز پس گیرند. همچنین شرکت ویوندی متعهد شد که به مدت 5 سال، هیچ سهامی از یوبی سافت نخرد.
2020، اعلام حضور در بازیهای پرمیوم و موبایل
بعد از مشاهدهی اُفت بازیهای یوبی سافت طی چندسال اخیر، این شرکت اعلام کرد یک بازی جهان باز از جنگ ستارگان انتشار میدهد و از این طریق به انتشار این سری بازیها پایان میدهد.
شرکت یوبی سافت از سال 2020، بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید و انتشار بازیهای موبایل و پرمیوم گذاشته است.
از سال 2020 به بعد این کمپانی بزرگ گیم، به دلیل تأخیر در ارائهی بازیهایش، روزگار خوبی در زمینۀ فروش نمیگذراند. اما با وجود این مدیر مالی این شرکت اعلام کرده است که برای سالهای 2023 و 2024، بازیهای THE DIVISION RESURGENCE و RAINBOW MOBILE را منتشر میکنند.
3- کارنامه شرکت یوبی سافت
شرکت یوبی سافت در کنار تمام موفقیتهایش، اشتباهاتی نیز داشته که منجر به شکست و کاهش محبوبیتاش در دنیای بازی؛ بهخصوص در سالهای اخیر شده است.
در این قسمت به برخی از این عوامل شکست یوبی سافت اشاره میکنیم.
از جملۀ این اشتباهات و شاید بتوان گفت مهمترینشان، که در قسمت تاریخچه شرکت یوبی سافت نیز به آن اشاره شد، توجه ویژهی این شرکت به کمیت بازیهایش و حضور بیشتر در دنیای گیم نسبت به کیفیت آنها است.
از طرفی دیگر به دلیل همین حضور فعال، این شرکت نیازمند نیروهای بیشتر و مجبور به استخدام افراد غیرمتخصص در این زمینه میگشت. و این خود عامل عرضۀ بازیهای ضعیف توسط شرکت یوبی سافت بود.
حتی شرکت یوبی سافت به دلیل فشارهای کاریای که بر کارمندانش وارد میکرد، درسالیان اخیر، با شایعات و چالشهایی نیز روبهرو بوده است.
اما یکی دیگر از عوامل کاهش محبوبیت این شرکت، تولید نکردن عناوین جدید و تکیۀ یوبی سافت بر همان فرانچایزهای قدیمی است.
نقد مهم دیگری که بر این کمپانی بازیسازی وارد میشد، توجهی کم و حتی در برخی موارد عدمتوجه به حضور فعال و قهرمانانهی زنان در بازیهایش بوده. که همهی این دلایل با یکدیگر باعث کاهش محبوبیت یوبی سافت در بین برخی از گیمرها در طی سالیان شده است.
در نقطۀ مقابل این نقدها و منتقدان، طرفداران شرکت یوبی سافت قرار دارند. که هیچ یک از این نقدها را بر یوبی سافت وارد نمیدانند و بر این باورند که بدترین بازیهای این شرکت از بسیاری از بازیهای خوب دیگر شرکتهای بازیسازی برتر هستند.
و فقط به دلیل مقایسه با برترین بازیهای یوبی سافت، در سطح پایینتری قرار میگیرند.
جمعبندی:
با تمام اینها باید گفت که شرکت یوبی سافت، با تمام اُفت و خیزهایی که طی سالیان حضورش در صنعت بازیسازی گذرانده و با توجه به تمام نقدهایی که به آن وارد میشود، و شایعات و ابهاماتی که در مورد توان این شرکت به ادامه حضور و ارائۀ بازیهای جدید دارد، این کمپانی بزرگ با عرضۀ بازیهای موفق و خاطرهانگیزش و نقشی که در جذابیت دنیای گیم و سرگرمی داشته، نامش برای همیشه به عنوان یکی از امپراطوریهای این صنعت ماندگار خواهد ماند.
4- لوگوهای شرکت یوبی سافت از 1986 تا اکنون
در این قسمت نگاهی به تغییر لوگوهای شرکت یوبی سافت از ابتدا تا حال میاندازیم.
5- لیست 15 بازی برتر یوبی سافت از نظر سایت متاکریتیک
سایت متاکریتیک سایت معتبری است، که به بازیها فقط براساس سلیقه امتیاز نمیدهد. و طوری برنامهریزی شده که نمرهی بالای هر بازی نشان دهندهی یک عنوان موفق است.
این سایت لیستی از برترین بازیهای شرکت یوبی سافت تهیه کرده که به ترتیب عبارتند از:
1- TOM CLANCY’S SPLINTER CELL GHAOS (نمره 94 از 100)
2- PRINCE OF PERSIA: THE SANDS OF TIME (نمره 92 از 100)
3- RAYMAN ORIGINS (نمره 92 از 100)
4- IL -2 STURMOVIK (نمره 91 از 100)
5- ASSASSINS CREED II (نمره 91 از 100)
6- FAR CRY 3 (نمره 90 از 100)
7- TOM CLANSY’S GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER (نمره 90 از 100)
8- TRIALS EVOLUTION (نمره 90 از 100)
9- SILENT HUNTER III ( نمره 90 از 100)
10- GRANDIA II ( نمره 90 از 100)
11- ROCKSMITH 2014 EDITION ( نمره 89 از 100)
12- CHILD OF LIGHT (نمره 89 از 100)
13- LUMINES (نمره 89 از 100)
14- BROTHERS IN ARMS: ROAD TO HILL (نمره 88 از 100)
15- BEYOND GOOD & EVILL (نمره 87 از 100)
مطالب مرتبط
پیشنهاد میکنم اگر به خواندن تاریخچه و معرفی موسس دیگر شرکتهای بزرگ علاقمندید مطالب زیر را از دست ندهید.
همچنین اگر علاقهمند به خواندن زندگینامه افراد مشهور هستید، خواندن زندگینامه محمدعلی کلی، مایکل جردن، استیون اسپیلبرگ و دکتر حسابی را بهشدت به شما پیشنهاد میدهم.
نظر شما دربارۀ بازیهای شرکت یوبی سافت چیست؟ آیا به بازیهای این شرکت علاقه دارید؟
بهترین بازی این کمپانی بزرگ، از نظر شما کدام بازی است؟
به نظر شما برادران گیلموت به عنوان موسس شرکت یوبی سافت و مدیران این شرکت توانستهاند در حرفهی خود موفق عمل کنند؟
خوشحال میشویم نظراتتان را در این موارد با ما به اشتراک بگذارید.