دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همه چیز درباره شرکت ال جی و موسس آن

همه چیز درباره شرکت ال جی
4.9/5 - (48 امتیاز)

در طول تاریخ مطالعه‌ی زندگینامه‌ی شخصیت‌های موفق در حوزه‌های مختلف برای انسان‌ها جذاب بوده است. زندگی موسس شرکت ال جی هم یکی از همان داستان‌های خواندنی است.

امروزه هم بسیاری از ما که در پی خلق کسب و کار شخصی خود و ایجاد ارزش افزوده و تاثیرگذاری هستیم، مطالعه‌ی زندگی کارآفرینان موفق و روند راه‌اندازی شرکت‌های نوپا، ذهنیت آن‌ها و چالش‌های مسیر تا رسیدن به موفقیت می‌تواند بسیار آموزنده، لذت‌بخش و الهام‌بخش باشد.

یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تکنولوژِی در این سال‌ها همواره پیشتاز بوده‌است، شرکت ال جی می‌باشد.

در این مطلب، مفصل به بررسی زندگی موسس شرکت ال ‌جی می‌پردازیم. علاوه بر مطالبی که در ویکی‌پدیا یافت می‌شود، از آنچه که کمتر شنیده‌اید پرده برمی‌داریم و شما را با همه‌چیز درباره شرکت LG و شکست‌ها و پیروزی‌هایی که ال جی و بنیانگذارش پشت سر گذاشتند آشنا می‌کنیم.

فهرست مطالب

زندگی نامه موسس شرکت ال جی

بنیانگذار شرکت ال جی _کو این هووی_ تاجر و سرمایه‌گذار اهل کره‌ی جنوبی است.
او در سال 1907 در جئوسنگنام کره جنوبی به دنیا آمد و در سال 1969درگذشت.

کو این هووی زندگی بسیار پرفراز و نشیبی داشت و با بنیان نهادن شرکت ال جی و گسترش آن، توانست بر زندگی تعداد زیادی از مردم کره زمین تأثیرگذار باشد.

باهم در ادامه به زندگی بنیانگذار ال جی، تجربیات، دستاوردها و سیر تغییرات و تکامل شرکت بزرگ ال جی در طی این سال‌ها می‌پردازیم.

کو این هووی در یک خانواده‌ی پرجمعیت و سنتی متولد شد. حضور در این خانواده باعث شده بود او روابط عمومی بالایی داشته باشد؛ همچنین شاهد مدیریت قوی جد بزرگش بود.

پدربزرگش در کاخ سلطنتی تدریس می‌کرد و کو این هووی نزد او تحصیل می‌کرد. مسائلی که در بزرگسالی موجبات موفقیت موسس ال جی داستان ما را فراهم کردند.

موسس شرکت ال جی
کو این هووی

اتمام تحصیلات متوسطه و شروع کار بنیانگذار شرکت ال جی

با پایان تحصیلات دوره‌ی متوسطه در سال 1924، او در سئول تجارت خود را آغاز کرد. در سال 1926 به محل تولدش برگشت و ریاست اتحادیه تعاونی بازرگانی روستا را برعهده گرفت.

یک سال بعد، به ریاست دفتر شعبه روزنامه دونگ آلبو در جیسو رسید. در این سال‌ها آشنایی با موقعیت‌های مختلف و فرهنگ و طرز فکرهای متفاوت، به مرور ایده‌های جدید برای کسب و کار را در ذهن او ایجاد می‌کرد.

اولین شکست بزرگ کسب و کار موسس شرکت ال جی

در سال 1931 با برادر کوچکش در گیونگ سانگ جنوبی یک فروشگاه تأسیس کرد؛ اما آن‌ها نتوانستند در اداره‌ی این فروشگاه موفق باشند و خیلی زود با شکست و خسارات زیادی مواجه شدند.

اما این چیزی نبود که بتواند او را از پای در بیاورد؛ به هرحال او در آینده به موسس شرکت ال جی تبدیل شده است. جاه‌طلبی‌های او همینجا تمام نمی‌شود و به این آسانی‌ تسلیم نمی‌شود.

او شروع به وام گرفتن کرد و حتی اموال خانواده را به عنوان وثیقه گذاشت. به تدریج در نتیجه‌ی سعی و خطاهای بسیار، ثروتش رو به فزونی گذاشت.

موسس شرکت ال جی

فعالیت‌های استقلال‌طلبانه موسس شرکت ال جی

قهرمان قصه‌ی ما، همچنان که در تجارت رو به جلو می‌رفت، در سال‌های پرتنش کره‌ی جنوبی، حوالی سال 1941 با آشنایی و همکاری با مبارزان استقلال‌طلب، کمک زیادی به دولت موقت کره کرد.

هنگامی که کره به استقلال رسید، او تمرکز خود را بر روی تجارت گذاشت و به بوسان رفت.

آنجا شروع به واردات زغال کرد و این آغاز مسیر موسس شرکت ال جی در اولین بودن در حوزه‌های مختلف بود. شرکت او نخستین شرکتی بود که مجوز تجاری از دولت وزارت ارتش ایالات متحده در کره دریافت کرد.

افتتاح شرکت صنعتی لاک هوی شیمی

چند سال بعد در 1947 لحظه‌ی سرنوشت‌ساز پایه‌ریزی شرکتی که امروز با نام ال جی می‌شناسیم فرارسید و او به توصیه‌ی برادر کوچکترش وارد تجارت تولید لوازم آرایشی شد. افتتاح شرکت صنعتی لاک هووی شیمی شروع موفقیت‌های بزرگ او بود.

این شرکت کارش را با تولید کرِم صورت آغاز کرد. اما علی‌رغم کیفیت بسیار بالایی که کرِم‌ها داشتند، بسیاری از خریداران، محصول را پس می‌دادند. به نظرتان مشکل از کجا بود؟

مشکل بزرگی که این شرکت را با چالش مواجه کرد، درب شکننده و آزاردهنده‌ی بسته‌بندی کرِم‌ها بود.

خلاقیت موسس شرکت ال جی در حل مشکل درب کرِم‌ها

راه حل آقای هووی چه بود؟
او باید برای محصولاتش درب پلاستیکی می‌ساخت. اما در آن زمان هیج کارخانه‌ی تولید مواد پلاستیکی در کره وجود نداشت؛ پس خودش دست به کار شد و در سال 1952 یک کارخانه تولید پلاستیک در بوسان افتتاح کرد.

او حالا علاوه بر حل مشکل درب محصولات آرایشی، وارد صنعت پلاستیک هم شده بود.

کو این هووی در صنعت پلاستیک چه محصولاتی تولید کرد؟

شروع به تولید برس موی پلاستیکی کرد و آنچنان موفق شد که در زمان کوتاهی به علت حجم بالای تقاضا، مجبور شد ماشین‌های تولید بیشتری اضافه کند.

پس از آن محصولاتی مثل مسواک، جعبه صابون، کاسه شستشو و … تولید کرد.

ساختمان اصلی شرکت لاک هووی که در آن زمان یک بنای عظیم محسوب می‌شد، در سال 1953 ساخته شد.

یک سال بعد، لوازم مرتبط با دندان از جمله اولین خمیردندان این شرکت تولید شد.

در سال 1956 هم اولین لوله پی‌وی‌سی در کره را تولید کرد.

آیا شرکت ال جی که امروز می‎‌شناسیم، همان شرکت لاک هوی است؟

اگر اینگونه فکر کرده‌اید باید بگویم خیر، آنچه که تا اینجا درباره موسس شرکت ال جی و همه چیز درباره شرکت ال جی خواندیم، تنها بخش کوچکی از اقدامات این مرد بزرگ بود.
کسی که همیشه در فکر پیشرفت و بهبود زندگی انسان‌ها باشد، هیچگاه در یک نقطه متوقف نمی‌شود.

با من همراه باشید تا به ادامه‌ی این داستان جذاب و آموزنده بپردازیم.

افتتاح شرکت گلداستار در سال 1958 و تولید اولین رادیو

مؤسس شرکت ال جی در این سال‌ها همواره در پی خلق یک ایده‌ی جدید برای پیشرفت بیشتر در صنعت بود و ذهن کارآفرینی او هیچگاه بیکار نشد؛ تا اینکه در یکی از جلسات شرکت لاکی، هنگامی که مشغول صحبت با مدیرانش بود، یکی از مدیران جمله‌ای شبیه به این گفت: “شب‌های زیادی را صرف گوش دادن به رادیو می‌کنم.”

شنیدن همین جمله منجر به ارائه‌ی طرح پیشنهادی ساخت رادیو شد؛ او در سال 1958 شرکتی با نام گلد استار را برای آغاز فعالیت در صنعت الکترونیک احداث کرد و سال بعدش، اولین رادیوی خانگی کشور کره را تولید و روانه بازار کرد.

این تولید در شرایطی صورت گرفت که کشور کره فناوری بسیار ضعیفی داشت و در عین حال به جای وارد کردن قطعات رادیو و مونتاژ آن در کره، اقدام به ساخت قطعات رادیویی کرد. این آغاز راه شهرت ال جی در سراسر جهان بود.

اولین رادیو گلد استار
یکی از اولین رادیوهای گلداستار
سایر تولیدات شرکت گلد استار در سال‌های اول تأسیس

بعد از آن لوازمی مانند پنکه، گوشی تلفن، کولر، تلویزیون سیاه و سفید، سشوار و یخچال هم تا سال 1966 وارد چرخه‌ی تولید شرکت گلدستار شد. این شرکت تولیدات خود را به اوج خودش رسانده بود و در همین سالها اولین آسانسور و ماشین لباسشویی کره نیز در این شرکت تولید شد.

کارخانه‌ی تولید تلفن ال جی در دهه‌ی ۱۹۷۰
کارخانه‌ی تولید تلفن ال جی در دهه‌ی ۱۹۷۰
اولین تلویزیون‌های سیاه و سفید ال جی
اولین تلویزیون‌های سیاه و سفید ال جی

در همین زمان او رئیس فدراسیون صنایع کره هم شده‌ بود.

در سال 1968 نخستین شعبه خارج از کشور خود در نیویورک را راه‌اندازی کرد و نخستین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت. اولین نمایندگی فروش ال جی هم در سال 1978 در آمریکا تأسیس شد.

یکی از نخستین کامپیوترهای گلد استار
یکی از نخستین کامپیوترهای گلد استار

راه اندازی شرکت تولید کابل برق و تجهیزات مخابراتی 1962
(ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی کره توسط بنیان گذار شرکت ال جی)

همه چیز درباره شرکت ال جی به همینجا ختم نشده است و کو این هووی همراه با تولیداتش در صنعت الکترونیک، در سال 1962 شرکتی برای تولید کابل‌های برق و تجهیزات مخابراتی هم تأسیس کرد.
او با این کار نقش پررنگی در ایجاد زیرساخت‌های کره جنوبی ایفا کرد.

در همان سال‌ها و پس از صادرات رادیو به خارج از کشور، شرکت گلداستار به صنایع پولی و مالی و تأمین سرمایه برای اشخاص و شرکت‌ها نیز وارد شد.

یکی از اولین کارخانه‌های ال جی
یکی از اولین کارخانه‌های ال جی

مرگ موسس شرکت ال جی در سال 1969

سال 1969 سال پایان ماجراجویی‌های کو این هووی در این جهان بود و او در ماه‌های پایانی این سال چشم از جهان فروبست.

پسر ارشدش چا کیونگ کو، به جانشینی پدر کار خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره آغاز کرد.

چا کیونگ کو نیز در زمان مدیریتش پیروزی‌های بسیاری برای شرکت ال جی به ارمغان آورد؛ از جمله شراکت با برندهای شناخته شده‌ی جهانی مثل هیتاچی، ان‌ای‌سی و زیمنس در کنار پیشرفت و گسترش تولیدات شرکت ال جی.

افتتاح پالایشگاه در دهه 70 میلادی

حتی در دهه 70 میلادی که صنایع مختلف کره تحت تأثیر بحران نفت رو به افول گذاشته بودند، شرکت گلداستار توانست این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارد و حتی موفق به افزایش ظرفیت تولید شود.

شرکت گلداستار حتی در پایان این دهه در ادامه‌ی فعالیت‌هایش در صنعت پلاستیک، موفق به احداث یک پالایشگاه شد که همچنان هم فعال است.

موفقیت‌های شرکت ال جی در دهه 80 میلادی

دهه 1980 آغاز پیشرفت شرکت ال جی در عرصه‌های بین المللی و قبضه کردن بازار جهانی بود.

شروع همکاری با سایر کشورها

همه چیز درباره شرکت ال جی در سال 1980 تحت عنوان برند گلداستار با شراکت با کشورهای مصر، فیلیپین و اندونزی و تولید دستگاه پخش سی‌دی ادامه پیدا کرد؛ این یک اتفاق بسیار جدید در صنعت تکنولوژی جهانی بود که با استقبال فراوانی روبرو شد.

همچنین در این سال اولین مایکروویو جهان نیز توسط این برند روانه بازار شد.

ادغام لاکی و گلد استار در سال 1983 و افزایش قدرت‌نمایی ال جی

در سال 1983 دو شرکت الکترونیکی گلداستار و شرکت شیمیایی تولیدکننده مواد پلاستیکی لاک هووی با هم ادغام شدند و شرکت جدید با برند لاکی گلداستار به فعالیت خود ادامه داد.

این دو شرکت مکمل یکدیگر بودند؛ به این صورت که لوازم الکترونیکی که در گلداستار تولید می‌شدند، درون قاب‌های پلاستیکی زیبا و رنگ و لعابدار جذاب لاکی قرار می‌گرفتند و به بازار عرضه می‌شدند.

در ادامه، این شرکت در کشورهای آلمان، تایلند و اندونزی کارخانه‌هایی تأسیس کرد و این برند از این هم پرآوازه‌تر شد.

برج‌های دوقلوی لاکی-گلداستار هم در همین سال‎ها ساخته شدند.

برج دو قلوی ‌ال جی
برج دو قلوی ‌ال جی
برج دو قلوی ‌ال جی

دهه 90 میلادی و نام‌گذاری برند ال جی

نام‌گذاری رسمی شرکت، به نام ال جی

دهه 1990 با پایان پادشاهی چا کیونگ کو آغاز شد و نوبت به کو بون مو، نوه‌ی موسس شرکت ال جی رسید. از تصمیمات این مدیر، تغییر رسمی برند شرکت به نام ال جی بود.

او همچنین توانست فروش شرکت را به حدود جهار برابر افزایش دهد و میزان درآمد از 38 میلیارد دلار به حدود 140 میلیارد دلار رسید.

افتتاح کارخانه در روسیه، تایلند، مصر، ایتالیا و انگلیس

این دهه برای شرکت بسیار موفقیت‌آمیز طی شد و با افتتاح کارخانه‌هایی در روسیه، مصر، ایتالیا و انگلیس همراه بود.

در سال 1991 اولین بخش طراحی ال جی در خارج از کشور، در ایرلند راه اندازی شد. پس از آن، بخش طراحی در کشورهای چین، آمریکا و ژاپن هم شروع به کار کرد.

راه اندازی مجموعه ال جی تلکام

شرکت ال جی مجموعه‌های زیادی داشت که هرکدام در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کرد و کارهای طراحی و تولید بخش خودش را انجام می‌داد. در سال 1996 مجموعه‌ای جدید به نام ال جی تلکام بنیان‌گذاری شد که در نهایت به LGU+ تغییر نام داد. این مجموعه به عنوان یکی از اپراتورهای شبکه تلفن همراه در کره فعالیت می‌کرد.

از خدمات ارائه شده توسط ال‌جی یوپلاس می‌توان به اینترنت همراه نسل چهارم، اینترنت بر بستر کابل و فیبر نوری، IPTV، پرداخت الکترونیک و خدمات تجاری شبکه اشاره‌ کرد.

ال جی تلکام

بخش الکترونیک هم که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت می‌کرد، در پایان دهه توانست اولین نمایشگر IMT-2000 را روانه بازار کند.

ال جی-فیلیپس‌دیسپلی

اواخر دهه نود هم ال جی توانسته‌ بود با شرکت فیلیپس همکاری کند که منجر به تأسیس شرکت ال جی-فیلیپس دیسپلی شد.

همه چیز درباره شرکت ال جی در دهه اول قرن بیست‌ویکم

در  قرن بیستویکم هم شرکت ال جی همچنان در مسیر توسعه بود و توانست محصولات جدیدی را به لیست خود اضافه کند؛ محصولاتی نظیر اولین میکروچیپ‌ها، اولین تلویزیون‌های کریستال مایع و تلویزیون‌های نازک و همچنین گوشی موبایل و اولین تلویزیون ال‌سی‌دی 55 اینچی.

تولیدات ال جی کمیکال

بخش تولید داروهای شیمیایی این شرکت اولین شرکت کره‌ای بود که در سال 2003 مجوز FDA برای تولید یک دارو را دریافت کرد.

آنها تاکنون با پیشرفت‌های متعدد در این زمینه توانسته‌اند داروهایی همچون اولین داروی رشد کودکان یا داروهای جدیدی برای دیابت و آرتروز را به بازار عرضه کنند. نکته‌ی قابل توجه این که اولین واکسن هپاتیت ب در کره تیز توسط ال‌جی کمیکال تولید شده و تا کنون به بیش از 80 کشور صادر شده است.

علاوه بر موارد گفته شده کودهای شیمیایی و مواد افزایش رشد محصولات گیاهی و باغی نیز در زمره‌ی محصولات شرکت کره‌ای قرار دارند.

آنتی بیوتیک فکتیو ال جی
آنتی بیوتیک فکتیو ال‌جی

ادامه‌ی موفقیت‌های چشمگیر ال جی از سال 2005

یکی از پیروزی‌های بزرگ شرکت در سال 2005، تولید تهویه مطبوع WHISEN بود. این محصول به مدت پنج سال در رتبه اول جهان قرار داشت.

سال 2006 گروه تولیدی ال جی فیلیپس، نسل هفتم نمایشگرهای ال‌سی‌دی را تولید کرد.

سال 2007 زیرمجموعه‌ ال‌جی سولار انرژی در شرکت ال جی پدید آمد و فعالیتش را بر روی پنل‌های خورشیدی و انرژی پاک شروع کرد. این مجموعه یک سال بعد توانست کارخانه انرژی خورشیدی خود را توسعه دهد.

سال 2008 موبایل وارد چرخه‌ی تولید شرکت ال جی شد و اولین گوشی موبایل با برند ال‌جی به بازار آمد. در همین سال ال جی به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ال سی دی در جهان موفقیت خود را جشن گرفت.

سال 2009 ال جی دامنه‌ی اینترنتی LG.COM را ثبت کرد.

دهه 2010 ادامه حضور شرکت ال جی در صدر جدول تولید اولین‌ها

اولین تلویزیون سه‌بعدی جهان

سال 2011 اولین تلویزیون سه بعدی جهان نیز توسط شرکت ال جی به بازار آمد.

تلویزیون سه بعدی LZ9700 در سایز 72 اینچ
تلویزیون سه بعدی LZ9700 در سایز 72 اینچ

ال جی کمیکال، یکی از بهترین تولیدکنندگان باتری خودرو

در این دهه همه چیز درباره شرکت ال جی به تولید باتری خودروهای برقی می‌رسد. ال جی در زمینه صنایع پتروشیمی و شیمیایی در سال 2012 یک شعبه دیگر از شرکت را در شهر اورچنگ کره تأسیس کرد که فعالیتش در زمینه تولید باتری خودرو بود.

توسط همین شرکت کارخانه پتروشیمی در قزاقستان احداث شد. در این سال‌ها این شرکت موفق شد جزو بهترین تولیدکننده‌های باتری خودرو شناخته شود.

اولین ساعت هوشمند ال جی

سال 2014 سال تولید گجت‌های هوشمند برای شرکت ال جی بود و با همکاری گوگل توانست اولین ساعت هوشمند خود را با نام جی واچ عرضه کند. در همان سال محصول بعدی را صفحه گرد تولید کرد.

ساعت هوشمند دیگری هم در سال 2017 با نام اسپورت جی واچ روانه بازار شد.

ساعت هوشمند ال جی
ساعت هوشمند G Watch R

سایر فعالیت‌های ال جی در دهه 2010

سیر توفیق و توسعه این شرکت همچنان ادامه دارد تا آنجا که در 2016 باتری‌های لیتیوم یونی مناسب برای لباس‌های فضایی ناسا را طراحی و تولید کرد.

ال جی برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون برای گوشی‌های خود، همکاری خود را با شرکت آئودی آغاز کرد.

اولین تلویزیون‌های خمیده جهان و فرمت یو اچ دی هم در سال‌های 2013 و 2014 تولید شدند.

همچنین در این دهه، سرویس هوم چت برای لوازم خانگی ال جی راه اندازی شد. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که از راه دور لوازم خانگی را کنترل کنند، با آنها در تماس باشند و آن‌ها را برنامه‌ریزی و خاموش و روشن کنند.

هوم چت ال جی

در سال 2018 کوانگ مو پدرش را از دست داد و به عنوان پسر بزرگتر، جانشین پدر شد و مدیریت ال جی را برعهده گرفت.

دهه 2020 و پایان تولید موبایل ال‌جی

در ابتدای این دهه با چالش‌هایی که شرکت ال جی مانند سایر شرکت‌ها به علت شیوع ویروس کرونا پشت سر گذاشت و جا ماندن از بازار رقابت با شرکت‌های برتر تولید گوشی موبایل در جهان، در نهایت تصمیم گرفت تمرکز خود را از روی تولید گوشی بردارد.

در ادامه به جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

خداحافظی رسمی ال‌جی از بازار موبایل

شرکت ال جی که در سال 2013 در حوزه گوشی تلفن همراه، در رقابت با اپل و سامسونگ، جزو 3 برند اول در سراسر جهان بود؛
اما در سال 2020 به جایی رسید که این شرکت در کل آن سال، حدود 23 میلیون گوشی به بازار جهانی صادر کرد، درحالی‌که سهم شرکت سامسونگ 256 میلیون گوشی بود!

 همچنین حدود 6 سال بود که بخش موبایل این کمپانی در مجموع حدود 5 میلیارد دلار ضرردهی داشت و در رقابت بازار جا مانده بود.

همه‌ی این مسائل، مدیران شرکت را متقاعد کرد تا در سال 2021 به طور کامل از این بازار خارج شوند و به جای آن، بر روی بازار تولید قطعات خودروهای الکتریکی، ربات‌های هوش مصنوعی و خانه‌های هوشمند ال جی تمرکز کنند.

خودرو برقی ال جی

در ویدئوی زیر بررسی جذاب گوشی LG Velvet، یکی از جدیدترین و آخرین مدل‌های گوشی موبایل شرکت ال جی را تماشا کنید.

در این ویدئو، مهدی شجاری به بررسی تخصصی نقاط قوت و ضعف این گوشی و مقایسه آن با گوشی Samsung Galaxy S20 FE پرداخته‌است.

مهدی شجاری یوتیوبر است و در حوزه تکنولوژی، برند موبونیوز را دارد. او تا امروز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.

اگر می‌خواهید با خودش و مسیر شغلی جذابش آشنا شوید و از تجربیاتش استفاده کنید، فیلترشکن خود را روشن کنید و ویدئوی زیر، گفتگوی امین آرامش با او را در یوتیوب پادکست کار‌نکن تماشا کنید.

شرکت ال جی در دنیای غیرمتمرکز بلاک چین

شرکت ال جی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان، از قافله‌ی حضور در دنیای بلاک چین هم عقب نمانده است.

این شرکت در یکی دو سال گذشته اقدامات توسعه‌ای بسیاری در زمینه رمز ارزها، NFTها و اپلیکیشن کیف پول دیجیتال انجام داده‌ است.

کیف پول دیجیتالی ال جی

قسمتی از فاز جدید بیزنس شرکت ال جی، کیف پول دیجیتال ال جی به نام Wallypto می‌باشد.

این کیف پول، در حال عبور از مراحل آزمایشی است و در اواخر امسال (2022) با هدف پرداخت هزینه محصولات شرکت ال جی توسط مصرف‌کنندگان راه‌اندازی خواهد شد.

کیف پول دیجیتالی ال جی، در ابتدا فقط از توکن‌های Hashgraph Hedera پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول دیجیتال ال جی

راه‌اندازی پلتفرم NFT

شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرده که با همکاری بلاک‌چین هدرا (Hedera) یک پلتفرم جدید NFT راه‌اندازی کرده است.

این پلتفرم که «ال‌جی آرت لب» نام دارد، امکان خرید، فروش و نمایش آثار هنری دیجیتال را در قالب NFT در تلویزیون‌های ال‌جی فراهم می‌کند.

در حال حاضر، این پلتفرم تنها در ایالات متحده و برای تلویزیون‌های دارای وب‌اواس 5.0 یا بیشتر در دسترس خواهد بود.

تراکنش‌های این پلتفرم NFT از طریق کیف پول ‌والیپتو (Wallypto) و در شبکه هدرا انجام می‌شود.

سایر فعالیت‌های شرکت ال جی

حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، مشاوره‌ی کسب و کار و مدیریت ورزشی از شاخه‌های مهم فعالیت ال‌جی

شرکت ال‌جی در حال حاضر در 80 کسب‌وکار در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی سرمایه‌گذاری و فعالیت کرده است. آنها پروژه‌های متعددی را در بخش‌های زغال سنگ، نفت، فلزات غیرآهنی و دیگر مواد باارزش، در دست اجرا دارند.

از پروژه‌های بزرگ اخیر این شرکت می‌توان به کارخانه‌ی پلی‌پروپیلن در ویتنام، میدان نفتی در عمان، پالایشگاه گاز در ترکمنستان، معادن و کارخانجات زغال سنگ در چین و کارخانه‌ی سیمان در میانمار اشاره کرد.

شرکت زیرمجموعه‌ای Pantos

چهارمین هولدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی، برای رفع نیازهای لجستیکی خود و همچنین ارائه‌ی خدمات برای دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا، زیرمجموعه‌ی لجستیگی Pantos را در اختیار دارد.

این شرکت از سال 1977 شروع به کار کرده و با چشم‌انداز تبدیل شدن به بازیگری بزرگ در صنعت حمل‌ونقل جهانی فعالیت می‌کند.

شرکت‌های بزرگ جهان از سونی و هیوندای تا ای‌بی و تویوتا و بسیاری تولیدکنندگان باسابقه‌ی بین‌المللی، در لیست مشتریان این شرکت قرار دارند.

پانتوس ابتدا در سال 1977 و با نام Bumhan Huengsan به‌عنوان یک شرکت خدمات حمل‌ونقل هوایی تأسیس شد و پس از چندین همکاری با زیرمجموعه‌های بزرگ ال‌جی از جمله ال‌جی الکترونیکس و ال‌جی کمیکال در ابتدای قرن 21، در سال 2015 به‌صورت رسمی به یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت تبدیل شد.

شرکت زیرمجموعه‌ای Pantos

شرکت Serve One

ServeOne یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ال‌جی است که در بخش مشاوره‌ی کسب‌وکار و همچنین صنایع ساخت‌وساز و توسعه‌ی زیرساخت فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال 1980 و با تمرکز روی فروش و رهن و اجاره‌ی املاک و مستغلات تأسیس شد و اولین فعالیت‌های آن مربوط به مدیریت ساخت‌‌وساز برج‌های دوقلوی ال‌جی بود.

هولدینگ GIIR

هولدینگ بزرگ ال‌جی برای کسب‌وکار تبلیغات و بازاریابی خود نیز یک شرکت مستقل دارد.

این شرکت در سال 1962 و با تمرکز روی تبلیغات برای بخش صنایع شیمیایی لاک-هوی تأسیس شد و با شروع قرن 21 به هولدینگ GIIR تغییر نام داد.

در حال حاضر زیرمجموعه‌های HS Ad و LBEST، بخش‌های اصلی تبلیغات و بازاریابی این شرکت هستند.

LG Sports

هولدینگ گسترده‌ی ال‌جی در ورزش نیز فعالیت‌هایی جدی دارد. آنها در سال 1983 شرکت ال جی اسپورتس را تأسیس کردند که به‌عنوان اولین شرکت مدیریت ورزشی در کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود.

تمرکز این شرکت در سال‌های اولیه روی ورزش‌های بیسبال و بسکتبال بوده و تیم بیسبال LG TWINS در سال 1990 به‌عنوان اولین تیم این شرکت تأسیس شده‌ است.

تیم بسکتبال ال جی نیز تحت مدیریت این شرکت و با نام LG SAKERS در شهر چانگوون کره تأسیس شد. 

نمایندگی کوکاکولا

همچنین گروه ال‌جی نمایندگی کوکاکولا در کره‌ی جنوبی را دارد و نوشیدنی‌های این شرکت توسط ال‌جی بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند.

Economic Research Institute

ال‌جی یک زیرمجموعه‌ی تحقیقاتی نیز با هدف پیش‌بینی و تدوین راهکار برای مسائل اقتصادی دارد که تحت عنوان Economic Research Institute فعالیت می‌کند.

کمپانی ال جی در حال حاضر

طبق آمار منتشر شده، شرکت ال جی در حال حاضر 63 زیرمجموعه دارد. از این تعداد، 17 شرکت در زمینه الکترونیک، 16 شرکت در زمنه تولیدات شیمیایی و 30 شرکت نیز در حوزه تلکام و سرویس‌ها فعال هستند.

ال جی در سراسر جهان شعب بسیار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها هم زیرمجموعه‌های زیادی دارند و این باعث می‌شود تعداد زیرمجموعه‌ها بیشتر از 63 شود.

حدود 150 هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که بیش از 50 درصد آنها در ال جی الکترونیکس فعالیت می‌کنند.

پرده‌ی آخر از داستان همه چیز درباره شرکت ال جی

چه رازهایی درون آدمک خندان لوگوی ال جی وجود دارد؟

موسس شرکت ال جی

لوگوی ال جی یکی از معروف‌ترین لوگوهای برندهای جهان است که در کنار سادگی، بسیار پر رمز و راز است.

اولین چیزی که با دیدن لوگو به چشم می‌آید، کلمه‌ی ال‌جی است که هم نشان‌دهنده نام برند است و هم مخفف شعار شرکت که Life’s Good می‌باشد.

کمی بیشتر دقت کنیم، چهره یک انسان را در حال چشمک و لبخند می‌بینیم. این حالت، حس رضایت، شادی و صمیمیت که از اهداف شرکت ال جی برای مشتریان هست را منتقل می‌کند.

در طراحی رنگ لوگو، از قرمز و خاکستری استفاده شده‌ است؛ رنگ قرمز به معنای دوستی، و خاکستری یعنی پیشرفت و مورد اطمینان بودن.

لوگوی دایره‌ای تداعی‌گر کره‌ی زمین است. خط سفید در قسمت بالایی که به سمت راست کشیده‌ شده و انگار بی‌پایان است، بیانگر خلاقیت و آمادگی تغییر است.

ال جی در ایران با نام گلدیران

گلدیران

نام برند نمایندگی شرکت ال جی در ایران، گلدیران است. گلدیران در سال 1376 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد؛این شرکت نیز از همان ابتدا مشتری‌مداری را در اولویت قرار داد و کالاهای طراز اول ال جی را وارد کشور می‌کرد.

قیمت محصولات ال جی در شرکت گلدیران نسبت به سایر برندها پایین‌تر بود تا طیف زیادی از مشتریان بتوانند از تولیدات باکیفیت ال جی استفاده کنند.

گلدیران در این سال‌ها هوشمندانه و با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته، بخش‌هایی مثل صنایع، بازاریابی و فروش، دکوراسیون، تبلیغات و … را در خود دارد که بتواند رضایت هرچه بیشتر مشتریان را جلب کند.

گلدیران به علت اینکه در سال‌های ابتدایی جزء معدود شرکت‌هایی بود که خدمات پس از فروش داشت، با شعار «گلدیران ضمانت خرید شماست» فعالیت می‌کرد؛
بعدها این شعار به «روی خوش زندگی» تغییر یافت تا با شعار اصلی شرکت بزرگ ال‌جی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

شرکت گلدیران در سال 1392 در جشنواره قهرمانان صنعت ایران، به عنوان یکی از صد برند برتر ایران شناخته شد.

فلسفه مدیریت و رسالت برند بزرگ ال جی

هر کسب‌وکاری برای این که متولد شود، پرورش یابد و به بلوغ برسد، با چالش‌ها و سختی‌های بسیاری در مسیر خود روبرو می‌شود.

لازمه‌ی عبور از موانع و چالش‌ها داشتن هوش بیزنسی، یادگیری از تمام اتفاقات و تجربیات مسیر، استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، و مهمتر از همه، داشتن یک چرایی بزرگ برای صاحبان کسب و کار است؛ چیزی فراتر از دستیابی به ثروت.

مسیر زندگی موسس شرکت ال جی و فرزندانش و دیدگاهی که نسبت به کسب‌وکار خود داشتند، می‌تواند برای ما بسیار الهام‌بخش و آموزنده باشد. آنها اهداف بسیار ارزشمندی را دنبال کردند که تا امروز با این شرکت و محصولاتش همراه بوده است.

توجه همیشگی به حس رضایت و آسان‌تر کردن زندگی برای کاربران محصولات این شرکت در سراسر این کره‌ی خاکی، شرکت ال جی را متمایز کرده و توانسته در این سال‌ها همواره آن را در بین بهترین شرکت‌ها در جهان حفظ کند.

اهداف ال جی به صورت سالانه در چشم‌اندازهای سالیانه‌ی این شرکت منتشر می‌شود و به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا از آن‌ها فاصله نگیرد.

همچنین موسس شرکت ال جی و همکارانش سعی بر این دارند که محصولات سازگار با محیط زیست و سلامت انسان تولید کنند.

این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در جهت مبارزه با سوءتغذیه کودکان نیز قدم‌هایی برداشته است.

بنیاد عام‌المنفعه‌ی ال‌جی، همچنین در بخش‌های سلامت، تحصیلات و خبرگزاری نیز فعالیت می‌کند؛ فعالیت‌هایی نظیر اعطای بورسیه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت مکزیکی و برگزاری کلاس‌های کامپیوتر در مدارس قزاقستان.

همان‌گونه که می‌بینید و از شعار شرکت ال‌جی، یعنی Life’s Good بر می‌آید، این شرکت همواره در جهت تحقق آن حرکت کرده است و در پی خلق ارزش برای انسان‌ها و زیباتر و باکیفیت‌تر کردن زندگی آن‌هاست.

مطالب مرتبط

اگر به زندگینامه‌ی بنیانگذاران بزرگترین شرکت‌های تاریخ صنعت ایران علاقمند هستید مطالب زیر را از دست ندهید.

همچنین پیشنهاد می‌کنم اگر به زندگی‌نامه افراد موفق شرکت‌های بزرگ جهان علاقمند هستید، حتماً مطالب جذاب زیر را مطالعه کنید و لذت ببرید.

اگر اهل گوش دادن به پادکست هستید، می‌توانید در مطلب زیر بهترین پادکست‌های ایرانی و انگلیسی را در حوزه‌ی کسب و کار مورد علاقه‌ی خودتان پیدا کنید.

همان‌طور که در این مطلب خواندیم، زندگینامه‌ی افراد موفق جهان را که مطالعه می‌کنیم، در بسیاری از موارد شاهد لحظه‌های مهمی هستیم که افراد با یک جمله از اطرافیان، تجربه‌ی اتفاق‌هایی در زمان خاصی از زندگی‌شان و یا حتی خواندن یک جمله‌ی تاثیرگذار از یک کتاب مواجه شدند.
بزنگاه‌هایی که موجب شد جرقه‌ی ایده‌های بزرگی در ذهنشان زده شود و شروع یک مسیر جدید و ماجراجویی‌های فوق‌العاده برایشان باشد.
اگر شما هم چنین داستان‌های الهام‌بخشی را شنیده‌اید، یا خودتان این لحظات و بزنگاه‌ها را پشت سر گذاشته‌اید، تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.