اینکه کلیدواژه کارآفرینی اینترنتی را در گوگل سرچ کرده و وارد این صفحه شدید، نشان میدهد که رویاهای بزرگی در سر دارید.
یعنی بهجای کار کردن برای دیگران، آرزو دارید که کسب و کار خود را راه اندازی کنید و کارآفرین شوید.
همچنین اینکه به دنبال ایده کارآفرینی اینترنتی هستید نیز، نشان میدهد که فردی دوراندیش و زرنگ هستید.
چون فرصتهایِ سرشار موجود در اینترنت را شناسایی کردهاید. والله غیر از این هم نیست!
احتمالاً با من موافق هستید که امروزه افراد زیادی با کمک اینترنت پولدار شدند.
این میلیونرهای خودساخته را میتوانید بین کودکان تا بزرگسالان در سرتاسر جهان پیدا کنید. با امکاناتی که الان وجود دارد، پولدار شدن دیگر سنوسال نمیشناسد.
حالا که فرصتی به این طلایی مهیا شده است، چرا شما از این موقعیت سودی نبرید؟
با خواندن این مطلب در مورد راهاندازی کسبوکار در اینترنت، دریچهای نو به باورهای شما گشوده خواهد شد.
متوجه خواهید شد برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی، باید از کجا شروع کنید و چقدر سرمایه لازم دارید.
پس لطفاً این فرصت را از خود نگیرید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
باشد که شما را در آینده در لیستِ کارآفرینان فضای مجازی ببینیم.
قرار است در این مقاله با مطالب زیر آشنا شوید:
یک تعریف شستهرفته از کارآفرینی اینترنتی
کارآفرینی اینترنتی به فرآیندی میگویند که در آن یک شخص کسبوکار خود را در بستر اینترنت راهاندازی کرده و هدف او رفع یکی از نیازهای مردم است.
دقت داشته باشید که وقتی از کسبوکار اینترنتی صحبت میکنیم، یعنی درآمدِ آن فرد، فقط از اینترنت باشد.
مثلاً فرض کنید که شخصی دارای یک مغازه فروش کفش است.
آن فرد تصمیم میگیرد که برای افزایش فروش، یک سایت هم برای خود راهاندازی کند.
در این حالت نمیگوییم که آن فرد داری کسبوکار اینترنتی است.
چون درآمد اصلی او از مغازه است و در کنارش سایت نیز دارد.
اما درآمد اصلی یک کارآفرین اینترتنی، فقط از طریق اینترنت بهدست میآید.
یعنی اگر روزی اینترنت نابود شود، کسبوکار او نیز به نوعی از بین خواهد رفت!
البته لازم نیست که نگران این موضوع باشید.
باید خدمتتان عرض کنم که احتمال اینکه این اتفاق رخ دهد، خیلی کم است.
چون اگر روزی اینترنت از بین برود، بهطورکلی دنیا متوقف میشود. مگر نه؟
به نظرم بهتر است که بهجای بهانههای الکی، به خودتان قول دهید که این مطلب را با دقت مطالعه کنید.
چون این مطلب به شما کمک خواهد کرد که کسبوکار خود را در بستر اینترنت راه بیندازید.
مزایای کارآفرینی اینترنتی
کارآفرینی اینترنتی، یک فرصت طلایی
یک نگاه به آدمهای اطراف خود بیندازید و با دقت به پرسش زیر پاسخ دهید:
چند نفر از آنها بههیچوجه از اینترنت استفاده نمیکنند؟!
یعنی نه داخل گوگل میروند و نه از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند؟
احتمالاً اگر هم چنین شخصی را پیدا کنید، تعجب خواهید کرد.
چون واقعاً نمیشود که امروزه از این بسترها استفاده نکرد. چون بدون اینها زندگی واقعاً سخت میشود!
مثلاً سایت غول پیکر دیجی کالا را در نظر بگیرید. چرا این سایت تا این اندازه محبوب شده است؟
چون فرد میتواند بدون اینکه از خانهاش خارج شود و از این مغازه به آن مغازه برود، فقط با اسکرول کردن داخل سایت دیجی کالا
تمامی اجناس را ببیند و در نهایت نیز محصول خود را انتخاب کرده و درب خانه تحویل بگیرد.
خب چرا الان که همه با اینترنت آشنا هستند و از آن استفاده میکنند، شما از این فرصت برای درآمدزایی استفاده نکنید؟
شروع با سرمایه ناچیز، بهانهای در کار نیست
چه کسی بدش میآید که کسبوکار خودش را شروع کند؟ مسلماً هیچکس!
اما معمولاً یکی از بهانههای بزرگ جوانان، نداشتن سرمایه است.
حالا اگر این مشکلِ نبودِ سرمایه حل شود، دیگر چه بهانهای دارید؟
خب بهتر است که ببینیم راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی، چه هزینههایی دارد؟
اولین کار، راهاندازی یک سایت است که کاملاً رایگان میتوانید این کار را انجام دهید.
دومین کار خرید یک هاست و دامنه است که روی هم کمتر از 300 هزار تومان میشود.
یعنی شما میتوانید با 300 هزار تومان یک کارآفرین اینترنتی شوید.
اکنون فرض کنید که میخواهید یک مغازه فیزیکی برای خودتان بزنید.
تا حالا فکر کردهاید که این کار چه هزینههایی دارد؟ حدوداً چقدر باید خرج کنید؟
کارآفرینی اینترنتی، آزادی بی حد و مرز
چه چیزی لذتبخشتر از این که برای خودتان و در زمنیه موردعلاقهتان کار کنید؟
اگر همیشه به دنبال یک فرصت بودید که خودتان را نشان دهید، کارآفرینی اینترنتی بهترین گزینه است.
در اینجا هیچ آقابالاسری ندارید و هیچکسی نیست که به شما بگوید این کار را بکن و آن کار را نکن!
خودتی و خودت. یعنی هر گلی زدی به سر خودت زدی!
افراد زیادی بودند که هیچ سررشتهای از کامپیوتر نداشتند.
حتی بلد نبودند که یک وردپرس را نصب کرده و سایت خود را راهاندازی کنند، اما شروع کردند و الان درآمدهای خیلی خوبی هم کسب میکنند.
اما مهمتر اینکه در حوزه مورد علاقه خودشان مشغول بوده و عضوی از جامعه کارنکن هستند.
کارآفرینی اینترنتی؛ هر جایی و هر زمانی که خواستی کار کن!
به نظرتون این هیجانانگیز نیست که در زمان و مکان دلخواه خودتان کار کنید؟
اگر صبح خستهاید، با خیال راحت بخوابید.
چون شب به اندازه کافی، وقت برای کار کردن دارید.
همچنین مکان کار کردن هم دستِ خودتان است.
اگر دوست دارید، در یک روز بهاری به یک کافی شاپ بروید و با آرامش روی پروژه خودتان تمرکز کنید.
یا اینکه در یک روز سرد در کنار بخاری و در اتاق خودتان کار کنید. هیچج محدویتی ندارید.
بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین
درآمد نامحدود؛ از مزایای کسب و کار اینترنتی
یک کارمند دارای حقوق ثابت ماهیانه است (چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی).
این مبلغ ثابت بوده و در حالت خوشبینانه، ممکن است سال بعد، کمی افزایش یابد.
اما به عنوان یک کارآفرین اینترنتی، درآمد شما کاملاً به تلاش و زمانی که میگذارید، وابسته است.
هر چه زمان بیشتری برای رشد کسبوکار اینترنتی خود اختصاص دهید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
این کار نیز مستلزم این است که مهارتهای خود را در جنبههای مختلف افزایش دهید که جلوتر اشاره خواهم کرد.
به راحتی رقیبان را زیر ذرهبین ببرید
آنالیزِ فعالیتهای رقیبان شما در کسبوکار اینترنتی، کار سختی نیست.
فقط کافی است که وارد سایتِ آنها شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.
مثلاً قیمتهای محصولاتشان، خدماتی که ارائه میدهند، یا استراتژی فروش و بازاریابی آنها.
اما این کار معمولاً در شرکتها یا مغازههای فیزیکی سختتر است و به سادگی امکانپذیر نیست.
کسب درآمد هنگام خواب؛ از مزایای کارآفرینی اینترنتی
تاحالا شنیدهاید که فردی حتی هنگامی که در خواب است، پول دربیاورد؟
شاید با خودتان بگویید که فرد وقتی که خواب است، کار نمیکند که بخواهد کسب درآمد داشته باشد.
باید خدمتتان عرض کنم که پول درآوردن به ازای کار کردن، مربوط به درآمد فعال است.
اما ما درآمد غیرفعال هم داریم که میزان درآمد فرد به زمانِ کار کردن او بستگی ندارد.
مثلاً فرض کنید که شما یک سایت فروش محصولات دانلودی دارید.
در این حالت ممکن است یک نفر ساعت 2 نصفهشب، زمانی که شما خواب هستید، هزینه محصول را پرداخته و آن را دانلود کند.
بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد در منزل
ویژگیها و مهارتهای یک کارآفرین اینترنتی
کارآفرینی اینترنتی کار آسانی نیست و آدمِ خودش را میطلبد.
البته منظورم این نیست که یک نفر مثل بتمن! باید این کار را انجام بدهد.
اما افرادی که میخواهند وارد این حوزه شوند، باید خصوصیاتی داشته باشند. از جمله:
ویژگی شماره 1: تلاش خستگی ناپذیر و صبر
خیلی از افراد خیال میکنند که به محض زدنِ یک سایت و گذاشتن چهار تا محتوا یا عکسِ محصول، کار تمام است و به زودی پولدار میشوند.
اما واقعیت این است که در ابتدای راه باید انرژی زیادی خرج کنید تا دیگران با شما آشنا شوند.
به مرور که سایت شما معروف شود، به درآمد نیز خواهید رسید.
خیلی از افراد به خاطر نداشتن صبر و عدم گرفتن نتیجه، در همان ابتدا تسلیم میشوند.
ویژگی شماره 2: ایده پردازی، از شروط کارآفرینی اینترنتی
همین الان که مشغول خواندن این مطلب هستید، میلیاردها سایت وجود دارد.
این بدان معناست که شما وارد هر حوزهای که شوید، رقیب خواهید داشت.
اما چیزی که شما را استثنا خواهد کرد، داشتن ایده های جدید کارآفرینی اینترنتی است.
فرقی نمیکند که خلاقیت شما در زمینه طراحی یک سایت زیبا باشد یا نوشتن جملات تاثیرگذار.
باید خلاق باشید تا مخاطبین شما را از بین دیگر سایتها انتخاب کنند.
ویژگی شماره 3: نقشه راه داشته باشید
تاحالا مسابقات اتومبیلرانی را دیدهاید؟
یک نفر کنار راننده نشسته و نقشه را برای او میخواند.
اگر راننده نداند که مسیر کجاست، هر چقدر هم که گاز بدهد، هیچگاه به مسیر نخواهد رسید.
شما هم برای موفقیت در کسبوکار خود، باید بیزینس پلن داشته باشید.
بیزینس پلن یک نقشه راه است که به شما کمک میکند مسیر را گم نکنید.
ویژگی شماره 4: آموزش ببینید
درست است که تا به اینجا در مورد مزایای کسبوکار اینترنتی صحبت کردیم.
اما اینگونه هم نیست که همینطوری و بدون هیج مهارتی وارد این حوزه شوید.
کسی که میخواهد تبدیل به یک کارآفرین اینترنتی شود، حتما باید با بازاریابی و فروش آشنا باشد.
همچنین بهتر است دورههای مدیریت کسبوکار را نیز بگذراند تا تبدیل به مدیری شایسته برای کسبوکار خود شود.
از سوی دیگر باید با مهارتهای تولید محتوا و سئو هم آشنا باشد و بتواند جایگاه سایت خود را در گوگل بهبود دهد.
خب لازم نیست وحشت کنید!
تمامی این مهارتها قابل یادگیری بوده، فقط کافی است که وقت بگذارید.
همچنین پیشنهاد میکنم که مهارت یادگیری چریکی را نیز یاد بگیرید.
چگونه کسب و کار اینترنتی را شروع کنیم؟
شاید علاقه داشته باشید که هر چه زودتر در مورد ایده کارآفرینی اینترنتی صحبت کنیم.
نگران نباشید، چون در قسمت بعدی به این موضوع پرداختهام.
اما قبل از آن باید بدانید که مراحل شروع کارآفرینی اینترنتی به چه صورت است؟
مرحله A: پیدا کردن ایده کارآفرینی اینترنتی
به نظرم این مهمترین مرحله در شروع کسب و کار اینترنتی است که خیلی از افراد آن را نادیده میگیرند.
قصد دارید با راهاندازی سایت، چه خدمتی را ارائه دهید؟
آیا این خدمت شما مشکل یا نیازی از مردم را حل میکند؟
محصولی که قصد فروش آن را دارید، باید مورد نیاز مردم باشد.
فرض کنید که شخصی در آمریکا یک سایت میزند و قصد او آموزش زبان فارسی است!
چند درصد از مردم آمریکا یا خارجیها تمایل دارند که زبان فارسی را یاد بگیرند؟
اکنون فرض کنید که شخص دیگری تصمیم میگیرد که در همان کشور، سایت آموزش برنامهنویسی بزند.
حلا مقایسه کنید که کدامیک دارای مخاطبین بیشتری خواهند بود؟
در واقع شما در این مرحله باید حوزه موردنظر خودتان را مشخص کنید.
این مرحله واقعاً دارای اهمیت زیادی بوده و لازم است که شما با نحوه شناسایی بازار هدف آشنا شوید.
ویدئوی زیر میتواند به صورت حرفهای نحوه شناسایی بازار هدف را به صورت کامل به شما یاد دهد.
مرحله B: هدف خود را مشخص کنید
در این قسمت باید یک سؤال مهم از خود بپرسید:
هدف شما از راهاندازی این سایت چیست؟
شاید اولین جوابِ شما، کسب سود یا همان پول باشد.
اما لازم است که کمی عمیقتر فکر کنید.
کسبوکار شما با چه رسالتی به وجود آمده است؟
چگونه قرار است به دیگران کمک کند؟
آینده و چشمانداز کسبوکار خود را چگونه میبینید؟
مرحله C: برنامه ریزی، مرحله مهم در کارآفرینی اینترنتی
با راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی، کلی کار باید انجام دهید.
تولید محتوا، نظارت بر فرآیند فروش، تبلیغات، بهینه سازی سایت، جوابگویی به مشتریان، پاسخدهی به نظرات و کلی کار دیگر.
اول اینکه باید مشخص کنید کدام کارها را خودتان انجام میدهید و کدام کارها را دیگران؟
دوم اینکه باید برای خود برنامهریزی دقیق داشته باشید.
مثلاً برای بارگذاری محتوا، باید از تقویم محتوایی استفاده کنید.
در غیر اینصورت، مدیریت زمان و انجام کارها در موعد مقرر، واقعاً کار سختی میشود.
مرحله D: بستر را مهیا کنید
یک فروشنده، اجناس خود را داخل مغازه به فروش رسانده و دارای آدرس مشخصی نیز هست.
شما هم باید همین کار را انجام دهید، منتها در فضای آنلاین.
مغازه شما همان سایت شما است که باید ابتدا یک هاست برای آن بخرید.
دامنه هم همان آدرس شما است که مخاطبین از طریق آن، شما را پیدا میکنند.
میتوان اینطور گفت: تنها در این مرحله است که باید کمی دستتان را در جیب مبارکتان فرو ببرید!
مرحله E: تولید محتوا، یکی از مراحل مهم شروع کارآفرینی اینترنتی
ورود به یک سایتِ خالی، دقیقا مثل این است که داخلِ مغازهای شوید که هیچ محصولی در آن نیست!
شما باید با استفاده از تولید محتوا، خود را به مخاطبینِ هدفتان معرفی کنید.
اینکه شما کی هستید و سایت شما دقیقاً چه کاری انجام میدهد؟
به عبارتی شما باید در سایت خود مطالب مفید و مرتبط بنویسید که به آن تولید محتوا میگویند.
البته این را هم باید به شما بگویم که تولید محتوا در سایت، دارای قوانین خاصی است.
یعنی اینطور نیست که هرچیزی که خواستید، بنویسید و انتظار داشته باشید که سایتتان رتبه خوبی بگیرد.
شما باید با مهارتهای تولید محتوا، استراتژی محتوا و سئو آشنا باشید.
همچنین باید کار با ابزارهای استخراج کلمات کلیدی، گوگل آنالیتیکس و غیره را فرا بگیرید.
تمامی این مهارتها زیر مجموعه علم دیجیتال مارکتنیگ بوده که خودش حوزه بسیار گستردهای است.
مرحله F: یک سرو گردن بالاتر از رقبا
ما تولیدکنندگان محتوا، یک اصل مهم و مفید برای کارمان داریم.
آن اصل هم این است که محتوای ما باید تمامی خوبیهای سایتهای رقبا را داشته باشد، بعلاوه ایدهها و مزایای اضافی.
شما هم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی، میتوانید از این استراتژی استفاده کنید.
موضوع و نحوه فعالیت سایت شما هر چه که باشد، مهم نیست.
به هر حال شما دارای رقبایی هستید که باید با آنها رقابت کنید (برای گرفتن رتبه یک گوگل).
بنابراین بهتر است که آنها را بررسی کنید و ببینید که چه خدماتی برای مشتریان خود در نظر گرفتهاند.
سعی کنید که از آنها استفاده کرده و البته مزایای دیگری هم در قالب ایدههای نو، به سایت خود اضافه کنید.
این کار کسبوکار شما را بین مخاطبین محبوب خواهد کرد.
ایدههای جدید کارآفرینی اینترنتی
خب رسیدیم به جذابترین قسمت این مطلب، یعنی ایده کارآفرینی اینترنتی.
اگر تصمیم خود را گرفتهاید که یک کارآفرین اینترنتی شوید، باید با انواع مدلهای درآمد از آن نیز آشنا شوید.
قبل از شروع، قصد دارم که روشهای کسب درآمد از اینترنت را به دو دسته کلی تقسیمبندی کنم.
روش اول: فروش محتوا
همان طور که اشاره کردیم، هیچ فردی وارد یک سایت خالی نمیشود.
بنابراین باید برای سایت خود و به منظور جذب مخاطب، اقدام به تولید محتوا کنید.
در این روشِ جذاب، محصول نهایی که مخاطب از آن استفاده میکند، محتوای تولید شده است.
برای این روش، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ایده 1: فروش محصولات دانلودی، یک روش خوب برای کارآفرینی اینترنتی
قبل از هر چیز باید خدمتتان عرض کنم که محتوا، فقط این مقالهای که مشغول خواندن آن هستید، نیست.
محتوا انواع مختلفی دارد مانند: متن، تصویر، ویدئو، پادکست صوتی و غیره
در این روش، محصول ماهیتِ محتوا دارد و شما اقدام به فروش آن میکنید.
مثلا یک سایتی اقدام به فروش فایلهای صوتی، ویدئوهای آموزشی یا کتابهای الکترونیکی میکند.
یا افرادی که در سایت خود فایلهای طرح لایه باز، یا قالبهای اختصاصی به فروش میرسانند.
سایتهایی هم وجود دارند که از طریق فروش افزونه و قالب وردپرس درآمدزایی میکنند که روش خوبی نیز است.
سایت ژاکت از جمله سایتهایی است که از این روش کسب درآمد میکند.
ایده 2: کسب درآمد از پرداخت حق عضویت
کسب درآمد از طریق خرید حق اشتراک یا عضویت، از ایده های جدید کارآفرینی اینترنتی است.
احتملا با نماوا آشنا هستید که یک سایت پخشکننده فیلم است.
برای استفاده از این سایت میتوانید، حق اشتراک تهیه کنید و تا مدت محدودی، اجازه تماشای فیلمها را خواهید داشت.
این حق اشتراک میتواند ماهانه، سه ماهه، شش ماهه یا سالانه باشد.
شاید شما در مورد یک حوزه اطلاعات وسیعی داشته و به آن علاقه دارید.
در اینصورت میتوانید یک سایت برای خود راهاندازی کرده و درباره آن موضوع، شروع به تولید محتوا کنید.
سایتهایی وجود دارند که همه محتواهای آنها برای تمامی مخاطبین قابل نمایش نیست.
بلکه فقط آنهایی که حق اشتراک تهیه کردند، میتوانند به تمامی مطلب آنها دسترسی داشته باشند.
البته سایتهایی هم هستند که دارای فایلهای آموزشی هستند و برای استفاده رایگان از آنها، کافی است حق اشتراک تهیه کنید.
متمم از جمله سایتهای معروفی بوده که از این روش کسب درآمد میکند.
روش دوم: فروش چیز دیگری غیر از محتوا
اگر احساس میکنید که حرفی برای گفتن ندارید که مخاطب را به سمت خود جلب کنید، نگران نباشید.
چون ایدههای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید با آنها، کارآفرینی اینترنتی ایجاد کنید.
در این روشها، شما محتوا را نمیفروشید.
بلکه محتوا در فروش و بازاریابی محصولِ اصلی شما، نقش اساسی را ایفا خواهد کرد.
ایده 1: فروش محصولات فیزیکی
شاید این ایده برایتان خیلی عجیب و غریب نباشد، چون با دیجی کالا آشنا هستید.
همه به خوبی میدانیم که دیجی کالا، یک غول در بحث فروشگاه اینترنتی است.
به همین جهت خیلی از افراد معتقدند که وقتی دیجی کالا هست، راهاندازی فروشگاه اینترنتی فایدهای ندارد.
ببینید، اگر شما بخواهید که مثل دیجی کالا همه چیز بفروشید، کارتان آسان نخواهد بود.
اما اگر در یک حوزه به صورت تخصصی کار کنید، شما بازار خودتان را خواهید داشت.
دوباره تأکید میکنم، در یک حوزه، آن هم به صورت تخصصی.
مثلا سایت خود را فقط به فروش کفش اختصاص دهید.
یا اینکه در حوزه فروش لوازم آرایشی کار کنید.
اما یادتان باشد که تولید محتوای باکیفیت و سئو را فراموش نکنید.
ایده 2: سایت ارائه دهنده خدمات
یکی دیگر از روشهای کارآفرینی اینترنتی، فروشِ خدمات است.
به عنوان مثال سایت رایتینا، به صورت تخصصی در زمنیه تولید محتوا و تبلیغ نویسی فعالیت میکند.
در سایت رایتینا هم دورههای آموزشی به فروش میرسد، هم خدمات تولید محتوا برای مشتریان انجام میشود.
همچنین اگر فریلنسر تولید محتوا هستید، میتوانید با این سایت همکاری کنید.
از سوی دیگر گاهی اوقات شما در یک زمینه خاص دارای اطلاعات هستید و میتوانید مشاوره دهید.
در این مورد هم میتوانید با راهاندازی سایت، علاوه بر مشاوره خصوصی، دورههای خود را به فروش برسانید.
ایده 3: همکاری در فروش، از بهترین روشهای کارآفرینی اینترنتی
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) هم از ایده های جدید کارآفرینی اینترنتی است.
این روش همان واسطهگری است که در دنیای واقعی هم با آن آشنا هستید.
در یک مثال ساده و پیش پا افتاده، فردی برای یک دکترِ متخصص زیبایی، مشتری معرفی کرده و پورسانت دریافت میکند.
روش افیلیت مارکتینگ به اینصورت است که شما در سایت خود لینکهایی را قرار میدهید که مخاطب با لمس آنها، وارد سایت دیگری میشود.
اگر آن فرد از سایت مورد نظر خرید انجام دهد، به شما پورسانت خواهد رسید. روش راحت و خوبی است نه؟
این روش برای سایتهایی که با تولید محتوای جذاب، ترافیک خوبی را از مخاطبین به دست آوردهاند، مناسب است.
ایده 4: کسب درآمد از تبلیغات، محبوبترین روش کسب درآمد از کارآفرینی اینترنتی
کسب درآمد از تبلیغات یکی از روشهایِ محبوب پول درآوردن است که جای خود را در کسبوکار اینترنتی نیز باز کرده است.
در این روشِ جذاب، شما قسمتی از سایت خود را در اختیار کسبوکارها میگذارید که در آن تبلیغات انجام دهند.
البته بدیهی است که بابت آن پول هم دریافت میکنید. چشم بسته غیب میگویم!
مثلاً تبلیغات کلیکی یکی از روشهای درآمدزایی است که در این زمنیه کاربرد دارد.
یعنی شما متن تبلیغاتی کسبوکاری را در سایت خود قرار میدهید و سایت ذکر شده، بر اساس کلیکی که برروی آن میشود، به شما پول میدهد.
کلام آخر: هزینههای شروع، بهانه آغاز نکردن
خب، اگر تصمیم خود را گرفتهاید که یک کارآفرین اینترنتی شوید، الان وقت شروع کردن است.
در اینجا قصد دارم یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنم که راهاندازی کسبوکار اینترنتی، چه هزینههایی برای شما دارد.
به طور کلی شما برای کارآفرینی اینترنتی، باید در دو جهت هزینه کنید:
1- هزینه مالی
منظورم همان راهاندازی صفر تا صد یک سایت است.
همانطور که گفتم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است.
تنها هزینه شما، خرید هاست و دامنه است که خیلی مبلغ بالایی نیست.
البته بعد از اینکه شروع به کار کردید، شاید لازم باشد که کمی هم برای تبلیغات پول خرج کنید.
اما اگر به خوبی تولید محتوا و سئو را یاد گرفته و اجرا کنید، شاید لازم به این کار هم نباشد.
2- هزینه زمانی
دومین هزینهای که خوب باید روی آن سرمایه گذاری کنید؛ زمان گرانبهایتان است.
از این هزینه میتوانید از دو جهت استفاده کنید.
اول اینکه سعی کنید مهارتهای لازم را که یک کارآفرین اینترنتی باید بلد باشد را یاد بگیرید.
دوم اینکه باید برای کسبوکار اینترنتی خود وقت بگذارید و آن را توسعه دهید.
همانطور که محل کسب یک فروشنده مغازه است، محل کسب شما نیز سایتتان است.
مطالب مرتبط با کارآفرینی اینترنتی
زمانی که اسم کارآفرینی به میان میآید، افراد به این فکر میکنند که باید سرمایه هنگفتی داشته باشند.
اما با خواندن مطلب زیر با روشهایی آشنا میشوید که میتوانید در کشور خودمان ایران و با سرمایه کم، یک کارآفرین شوید.
همان طور که در این مطلب اشاره شد، راهاندازی فروشگاه اینترنتی، یک ایده کارآفرینی اینترنتی است.
اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، چقدر خوب است که به صحبتهای فردی گوش دهید که سالهاست در این زمینه فعالیت کرده است.
نظر شما در مورد کارآفرینی در اینترنت چیست؟
آیا هنوز هم میشود در این حوزه ورود پیدا کرد و موفق شد؟
کدامیک از ایدههای کارآفرینی اینترنتی درحال حاضر بهتر هستند؟
بدون اغراق میگم سایت شما یک دانشگاه مجازی کامل کسب و کار است.دستمریزاد
سلام سایت خوبی دارید
ممنون از محتوای کاملتون