دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با ساده‌ترین را‌هکارها فروش مغازه خود را بالا ببرید

راه های افزایش فروش مغازه کدامند
2/5 - (1 امتیاز)

از دغدغه‌های هر مغازه‌دار این است که چگونه افراد را تشویق و جذب کند تا وارد مغازه او شوند و نگاه دقیق‌تر و نزدیک‌تری به اقلام موجود بیندازند. یکی از مهم‌ترین راه های افزایش فروش مغازه درک مشتریان است. ورود یک مشتری بیشتر به مغازه می‌تواند به معنای خرید و بالا بردن فروش مغازه باشد.

ولی حتماً می‌دانید که کار چندان ساده‌ای هم نیست.

احتمالاً بارها با این صحنه مواجه شده‌اید که مردم به محل فروش شما نزدیک می‌شوند ولی به‌جای ورود به مغازه به راه خود ادامه می‌دهند.

ممکن است از یک ویترین جذاب یا از یک پیام طنز بر روی یک تخته چوبی و یا بوی اغوا کننده قهوه تازه استفاده کنید. به کار گرفتن هر کدام از این موارد، توجه به ویژگی‌های رفتاری مشتریان و یا تاکتیک‌های دیگر شانس شما را برای وسوسه رهگذران بیشتر می‌کند.

بعد از اینکه مشتری را به داخل مغازه هدایت کردید، چه کار باید بکنید تا به‌جای اینکه تنها نگاهی سریع به اطراف خود بیندازند و دست خالی از مغازه خارج شوند، از شما خرید کنند؟

در ادامه با من همراه شوید تا با هم بدانیم چگونه این جستجوگران را به مشتری تبدیل کنیم و در نتیجه بدانیم چگونه فروش مغازه را افزایش دهیم.


در این نوشته عنوان‌های زیر را می‌خوانید


1- به مشتری قبل از خرید اجازه امتحان کردن بدهید

آخرین باری که به بستنی فروشی رفتید را یادتان هست؟

همان‌طور که بارها برای همه ما اتفاق افتاده، فقط برای خریدن یک اسکوپ بستنی وارد مغازه بستنی فروشی شده‌ایم.

البته تا زمانی که بستنی کوکی شکلات چیپسی با تکه‌های کشمش را که به تازگی معروف شده را نچشیده باشیم. به محض چشیدن به جای یک اسکوپ دو اسکوپ سفارش خواهیم داد.

بالا بردن فروش مغازه بستنی فروشی

بدون زیاده روی در به‌کارگیری این ترفند، می‌توان آموخت:

یک طعم وسوسه‌انگیز یک راه مؤثر برای متقاعد کردن مشتری برای خرید بیشتر وهمچنین بازخورد گرفتن برای محصول جدید است.

متخصصین آب میوه و چای اغلب برای بالا بردن فروش مغازه خود از این روش استفاده می‌کنند.

با سرمایه‌گذاری و تلاش بسیار کم، هم می‌توانید نظر مشتری را بسنجید و هم مشتریان را متقاعد کنید که محصولی را که تازه امتحان کرده‌اند را بخرند.

2- تغییر مکان مشتری را زیر نظر بگیرید

اگر به تازگی مغازه خود را افتتاح کرده‌اید، مسیری که مشتریان چند هفته اول در فضای مغازه یا فروشگاه طی می‌کنند را بررسی کنید.

نحوه توزیع محصولات ممکن است از نظر شما کاملاً منطقی باشد. ولی با این کار می‌توانید تشخیص دهید که از دید مشتریانی که در فروشگاه شما حرکت می‌کنند و با محصولات ارتباط برقرار می‌کنند، چیدمان خوب انجام شده‌ است یا نه.

اگر آن‌ها نتوانند چیزی را که به‌دنبال آن‌ هستند پیدا کنند، نمی‌توانند آن را بخرند.

نترسید که از مشتریان در مورد چیدمان فروشگاه و نحوه نمایش اقلام، بازخورد بخواهید. این نوع بازخورد که بلافاصله به‌دست می‌آید می‌تواند به شما کمک کند فضای آرامش بخش و مهیجی را فراهم کنید که باعث راحتی مشتری شود.

پس برای افزایش فروش مغازه خود پذیرای پیشنهادات باشید.

3- اجناسی که می‌فروشید را در حجم بالا خرید و ذخیره کنید

مهم است که در مغازه یا فروشگاه، اقلام پرفروش، موجودی کافی داشته باشند. مشتری نیز مطمئن باشد که در صورت درخواست او سایزها یا رنگ‌های دیگر در اختیارش قرار می‌گیرد.

ترفندی که به‌عنوان یک راه افزایش فروش مغازه می‌توانید در این مورد به کار بگیرید این است که پیامی مبنی بر موجود بودن سایزهای دیگر جلوی دید مشتری قرار دهید.

همچنین با گرفتن آدرس ایمیل یا شماره تماس مشتری، او را از موجود شدن جنسی که در انبار هم به اتمام رسیده مطلع کنید.

4- کمک تخصصی کنید

اگر محصولاتی مانند لباس یا سوغاتی و یا ابزار حرفه‌ای خاص را می‌فروشید مهم است که اطلاعات کامل و دقیقی در مورد محصولات فروشی خود داشته باشید. به‌عنوان خریدار، ما عادت کرده‌ایم که قبل از مقایسه آنلاین قیمت‌ها، به مغازه‌های فیزیکی برای تحقیق درباره یک محصول مراجعه کنیم. این مزیتی است که خرده فروشی فیزیکی نسبت به نوع آنلاین دارد و به شما این فرصت را می‌دهد که خود را به‌عنوان یک متخصص مورد اعتماد نشان دهید.

اگر محصولی خاص و غیر عام‌پسند می‌فروشید، به احتمال زیاد افراد قبل از ورود به مغازه شما درباره آن اطلاعاتی دارند. هیچ چیز به اندازه اطلاعات گسترده و متنوع درباره محصولاتتان و مزیت آن‌ها نسبت به اقلام مشابه، حرفه‌ای‌تر به نظر نمی‌رسد. ما به‌عنوان یک مصرف‌کننده، دوست داریم از افراد مطلع‌تر از خودمان بشنویم. با اطلاعات کافی کمک می‌کنید تا هر گونه شک و تردید در مورد یک محصول را برطرف یا تأیید کنید. این شرایط فقط در هنگام خرید محلی و حضوری به‌دست می‌آید.

از راه های افزایش فروش مغازه شما این است که بتوانید با ارائه راهنمایی تخصصی به افرادی که در مغازه شما در حال جستجو هستند، برتری نشان دهید. این کار به احتمال زیاد آن‌ها را به خریدار تبدیل خواهید کرد و در نتیجه احتمال این‌که آن‌ها را در رقابت آنلاین از دست بدهید، کم خواهد شد.

5- پیشخوان خود را آگاهانه بچینید

خرید هیجانی در مغازه شما چه خواهد بود؟

کوکی‌های تزئین شده برای کافه، اسپری‌های ضد آب محافظ جیر در مغازه کفش فروشی و روسری‌های جذاب در یک بوتیک تنها چند نمونه هستند. اگر تنها بیست درصد از مشتریان شما یک کالای اضافی خریداری کنند، در نهایت سود خوبی برای شما خواهد داشت و می‌توانید به‌عنوان یکی از راههای افزایش فروش مغازه روی آن حساب کنید.

محصولاتی را در نظر بگیرید که مکمل اقلام پرفروش شما هستند و نیازی را رفع می‌کنند. برای مثال فراهم کردن محصولات تمیز کننده لنزهای نوری در پیشخوان فروشگاه عینک آفتابی برای کسانی که مایل‌اند برای تمیزی و براقی لنز خود برای مدت طولانی هزینه صرف کنند.

6- رسید الکترونیکی ارائه دهید

هنگام تسویه حساب، می‌توانید رسید الکترونیکی ارائه دهید که از طریق ایمیل به مشتریان ارسال شود. این کار این مزیت را دارد که خریداران یک جیب پر از کاغذ رسید ندارند که در نهایت به سطل زباله راه پیدا کند. همچنین ذخیره رسید به‌صورت دیجیتالی آسان‌تر و کاربردی‌تر است. به شما به‌عنوان یک فروشنده هم این امکان را می‌دهد که آدرس ایمیل مشتریان خود را بگیرید تا از فروش و پیشنهادات فصلی آگاهشان کنید. این فرصتی برای گسترش و ایجاد ارتباط با مشتریانتان فراتر از مغازه، کافه یا رستوران شما است.

توجه به نیازها و راحتی مشتری از مؤثرترین راه‌های افزایش فروش در مغازه شماست.

ایده خوبی است که از مشتری بخواهید آدرس ایمیل خود را در تبلت در نظر گرفته شده برای این کار وارد کند، زیرا این امر به‌طور قابل توجهی خطر غلط املایی را کاهش می‌دهد.

7- ترغیب مشتری با وجود قیمت بالای برخی اجناس

راههای افزایش فروش در مغازه با تاکید بر روی ارزش محصول

این روش که یک استراتژی کلاسیک است، طرز تفکر مشتری را در شرایط انصراف از خرید به علت قیمت زیاد تغییر می‌دهد. برای تأثیرگذاری این روش سعی کنید بر روی مزایا و ارزش محصول که برای مشتری دارد، تأکید کنید.

  • در مورد قیمت بالا به مشتریان بگویید «من احساس شما را در مورد قیمت درک می‌کنم». این حرف نشان می‌دهد که شما به مشتری گوش می‌دهید و می‌توانید حس آن‌ها را درک کنید.
  • از مشتریان دیگر که در ابتدا چنین احساسی داشتند، بگویید. این کار به مشتری شما نشان می‌دهد که او تنها فردی نیست که همچین احساسی دارد.
  • سپس به مشتری بگویید چگونه آن افراد بعد از اینکه که محصول را خریداری کردند، آنچه را که در پی آن بودند به‌دست آوردند. که می‌تواند مواردی همچون راحتی، طول عمر، سهولت استفاده و غیره باشد.

برای مثال:

«من قبلاً در مورد این کفش‌ها شنیده بودم. اول من هم احساس می‌کردم که قیمتشان خیلی زیاد است. تا زمانی که در مورد دوام آن‌ها از افراد دیگر شنیدم. یکی از مشتریانم همین جفت کفش را به مدت چهار سال می‌پوشید، ولی همچنان مثل روز اولش بود».

8- افراد دیگر را تشویق به تبلیغ کسب و کار خود کنید

روش رایجی که توسط کسب و کارهای مختلف برای افزایش مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد، این است که با تشویق مشتریان سابق خود، افراد جدید را هم به مغازه خود هدایت می‌کنند.

این روش زمانی خوب عمل می‌کند که هم توصیه کننده و هم مشتری جدید، چیزی برای به‌دست آوردن داشته باشند. برای این منظور می‌توانید کارت‌های وفاداری ساده‌ای را بین دوستان و مشتریان سابق خود که شامل میزانی تخفیف از محل فروش شماست پخش کنید و یا از رسانه‌های اجتماعی برای این آگاهی استفاده کنید. اگر به‌صورت دیجیتال فروش دارید می‌توانید از کدهای تخفیف استفاده کنید.

این روش را می‌توان در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها، مراکز زیبایی درمانی، سالن‌های زیبایی و انواع خرده فروشی به کار گرفت.

راه افزایش فروش مغازه با ارائه کارت وفاداری

9- گزینه‌های انتخابی زیادی ارائه ندهید

این تفکر در میان مردم رایج است که فکر می‌کنند تنوع بیشتر انتخاب بهتر است؛ ولی گزینه‌های زیاد انتخاب را مختل می‌کند. دانشمندان به این فرآیند تناقض انتخاب می‌گویند. در یک مطالعه شناخته شده توسط آینگر و لپر در سال 2000 دو میز در یک خوار و بار فروشی چیده شد.

مقابل میز A، مشتریان می‌توانستند طعم شش مربای متنوع را بچشند. در میز B، آن‌ها می‌توانستند از بین 24 مربای مختلف انتخاب کنند. از میان افراد ایستاده پای میز B، جایی که انتخاب بیشتر بود فقط سه درصد از آن‌ها یک شیشه خریدند. از طرف دیگر، تقریباً یک سوم (31 درصد) از افرادی که پشت میز A ایستادند مربا خریدند.

بنابراین طعم‌ها، رنگ و گزینه‌های انتخابی را در یک برند محدود کنید. اگر تنوع زیادی ارائه دهید ممکن است در نهایت فروش کمتری داشته باشید.

10- اگر کارکنانی دارید آن‌ها را آموزش دهید

آموزش کارکنان از راههای افزایش فروش مغازه

کارکنانی که پاسخگوی مشتریان هستند، به ابزار و دانش مناسب برای کمک مناسب به آن‌ها نیاز دارند.

تاکتیک‌های ظریفی وجود دارد که این کارکنان می‌توانند هنگام کمک به مشتریان اجرا کنند. این تاکتیک‌ها نه تنها موجب ارائه بهتر خدمات می‌شوند، حتی می‌توانند عملکرد فروش را نیز بهبود بدهند!

به‌عنوان مثال، صحبت کردن با مشتریان به‌صورت غیر مستقیم (به صورت مشتری زل نزنید و یا منتظر تأیید اجناس از جانب او نباشید)، می‌تواند احساس راحتی بیشتری در آن‌ها ایجاد کند. یا در صورت امکان، از نام مشتری در مکالمه استفاده کنید. همچنین مهم است که به کارکنان القاء شود که کمک به مشتریان همیشه وظیفه اصلی است و باید بر همه چیز اولویت داشته باشد.

مهم‌ترین درسی که می‌توانید به کارکنان خود بیاموزید این است که خودشان را جای مشتری فرض کنند. با این کار این ذهنیت را پیدا می‌کنند تا با خدمات بی‌عیب و نقص، تجربه عالی برای مشتری فراهم کنند.

کارکنان شما هم در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران و هم در بازگشت خریداران به مغازه، نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که در فروشگاه خود پرسنل کافی داشته باشید. مراقب باشید که همیشه تعداد کافی کارمند داشته باشید تا هیچ خریداری احساس نادیده گرفته شدن نکند.

11- از افراد متخصص در محل فروش خود دعوت کنید

دعوت از افراد مشهور در کتاب فروشی از روش های افزایش فروش مغازه

با افراد متخصص و اشخاص برجسته در صنعت خود همکاری کنید و آن‌ها را برای صحبت کردن یا حضور یافتن به محل فروش خود دعوت کنید.

برای مثال بعضی از کتابفروشی‌ها از نویسندگان برای صحبت کردن و یا امضا کردن کتاب‌هایشان دعوت می‌کنند. این کار باعث می‌شود با جذب علاقه‌مندان به آن نویسنده، خوانندگانی که با آن کتاب‌فروشی آشنایی ندارند را به یک مشتری تبدیل کنند.

12- از یک اینفلوئنسر بخواهید مکان فروش شما را تبلیغ کند

بازاریابی تأثیرگذار فقط برای تجارت الکترونیکی نیست که به دنبال دریافت نظرات بیشتر در مورد محصولات در رسانه‌های اجتماعی هستند.

شما نیز به‌عنوان یک فروشگاه مواد خوراکی و بسیاری اجناس دیگر با دعوت از اینفلوئنسرها در مغازه خود از قدرت اینفلوئنسرها استفاده کنید. آن‌ها را در اطراف مغازه خود نشان دهید. نمونه محصولات یا خدمات را به آن‌ها ارائه دهید و فرصت‌های زیادی برای عکس گرفتن به آن‌ها بدهید.

مثلاً می‌بینیم که فروشندگان محصولات پوست و مو از میکرو اینفلوئنسرها برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

13- فرصت‌های عکاسی ایجاد کنید

مشتریان مدرن – به ویژه سنین جوان – علاقه زیادی دارند تا برای صفحه اینستاگرام خود عکاسی کنند. به این ترتیب یکی از راه‌های جذب آن‌ها ایجاد فرصت‌های عکس‌برداری در محل فروش شما است. یک دیوار اینستاگرام ایجاد کنید و یک گوشه در فروشگاه خود را به عکس گرفتن اختصاص دهید.

انجام این کار دو مزیت دارد: در درجه اول افرادی را که می‌خواهند در فروشگاه عکس بگیرند را جذب می‌کنید. دوماً به لطف پست‌هایی که مشتریان شما به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، به‌طور قابل توجهی دیده می‌شوید.

برای مثال بستنی فروشی کالدرون (Cauldron) در این زمینه کار جذابی انجام داده است و از آن به‌عنوان یک روش افزایش فروش مغازه استفاده می‌کند. کالدرون علاوه بر ایجاد بستنی‌های زیبا، یک دیوار اینستاگرام در فروشگاه‌های خود دارد تا مشتریان را به گرفتن عکس ترغیب کند.

افزایش فروش مغازه با ایجاد موقعیت عکاسی

14- در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید

درصد زیادی از مصرف‌کنندگان، محصولاتی را که در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند خریداری می‌کنند. برنامه‌هایی مانند اینستاگرام می‌توانند به‌طور مؤثر اجناس و مغازه شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند.

شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده مشتریان خود را شناسایی کنید. سعی کنید حضور فعالی در سایت‌ مغازه یا صفحات اجتماعی خود داشته باشید. برای نتیجه بهتر، محتوای خود را با انتشار چند نوع پست (ترکیبی از الگوهای رفتاری، تبلیغات، ویژگی‌های مشتری و غیره) و در قالب‌های مختلف محتوایی (ویدئو، تصاویر، متن) تولید کنید.

نکته حرفه‌ای: مکان خود را تگ کنید تا یادآوری ظریفی به افراد برای مراجعه به فروشگاهتان باشد.

نگاهی به فروشگاه عتیقه فروشی Gums در هاوایی گاردنز کالیفرنیا بیندازید. تیم Gums به‌طور مرتب مطالب جدیدی را در اینستاگرام منتشر می‌کند و هر زمان که این کار را انجام می‌دهند، لوکیشن خود را تگ می‌کنند.

تبلیغ در اینستاگرام از راهکارهای افزایش فروش مغازه

15- از پروموشن‌های مختص داخل فروشگاه و تخفیف برای خرید بعدی استفاده کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش تردد در فروشگاه‌های خرده فروشی و در نتیجه از راهکارهای افزایش فروش مغازه، ارائه پروموشن‌هایی است که فقط در فروشگاه قابل استفاده است.

با ظهور تجارت الکترونیکی، بازاریابی ایمیلی و ارائه مکرر کوپن‌های کدگذاری شده، خریداران انتظار دارند در تمام تجربیات خرید خود تخفیف دریافت کنند. یک روش کامل و همه جانبه برای این منظور اعلام، تبلیغ و به اشتراک گذاری این پیشنهادات در وب سایت شما، کانال‌های شبکه‎‌های اجتماعی، تبلیغات چاپی و سایر روش‌های مشابه تبلیغاتی است.

از راه‌های مؤثر دیگر برای بازگشت مشتری به مغازه شما، پیشنهاد تخفیف برای خرید بعدی است.

برای مثال بعضی فروشگاه‌ها مبلغی در قالب کارت هدیه بعد از خرید محصولی خاص ارائه می‌دهند. اما این کارت های هدیه فقط پس از مراحل پرداخت فعال می‌شوند، به این معنی که مشتریان می‌توانند در خریدهای بعدی از آن استفاده کنند.

همین که مشتری می‌داند در بازدید بعدی از فروشگاه تخفیفی در انتظار اوست، کافی است که او را به فروشگاه شما بازگرداند!

سخن پایانی

رقابت در بازار کار ساده‌ای نیست، ولی با به‌کارگیری راه‌کارهایی می‌توانید آن را ساده کنید! اگر صاحب یک تجارت خرده فروشی هستید و محصول با کیفیتی برای فروش دارید که آن را باور دارید، می‌توانید به‌راحتی درآمد قابل توجهی کسب کنید. به چندین راهکار برای اینکه چگونه فروش مغازه خود را بالا ببریم اشاره کردم، اما این تنها چند تاکتیک از هزاران تاکتیک در دنیای تجارت و خرده فروشی بود. به یادگیری و رشد خود ادامه دهید و روی حرفه خود تمرکز داشته باشید.

موفقیت در چند قدمی شماست!

برای ورود به دنیای مغازه‌داری بیشتر بدانید

اگر تازه قصد ورود به دنیای تجارت و فروش محصول مورد علاقه‌تان را دارید مطالب زیر می‌توانند ایده‌های کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

در مقاله زیر می‌توانید با فنون مغازه‌داری آشنا شوید.

مشاغلی که برای مغازه‌داری بهتراند را در مطلب زیر ببینید.

و تعداد زیادی مطالب مفید دیگر در سایت کارنکن که می‌توانند در ایده‌پردازی و رفع موانع برای مغازه‌داری به شما کمک کنند.

با کمک راهکارهایی که چگونه فروش مغازه را بالا ببریم، می‌توانیم مشتریان را تشویق به خرید از خودمان و نه از رقیبمان کنیم. اگر ترفندهایی دارید که برای شما مفید بوده و مایل به اشتراک‌گذاری آن‌ها هستید، بسیار مشتاق به شنیدنشان هستم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.