دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ایده های جدید برای کار در منزل

ایده های جدید برای کار در منزل
4.5/5 - (2 امتیاز)

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از بیکاری خسته شده‌اید و یا به دنبال:

  • ایده های جدید برای کار در منزل
  • ایده های خلاقانه کار در منزل
  • ایده های پولساز کار در منزل

هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قطعا ایده‌پردازی و خلق ایده های جدید برای کار در منزل و یا انتخاب یکی از ایده‌های پولساز هنری بدون داشتن اطلاعات کافی، کار بسیار سخت و پرریسکی است و احتمال موفقیت در آن کم است.

اما در این مطلب تصمیم گرفتیم به دور از خیال‌پردازی‌ها، کارها و ایده‌هایی را به شما معرفی کنیم که کاربردی باشند. بعد از تحقیق و بررسی‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ایم و پس از بازخورد گرفتن از افراد مختلف، کارهایی که قبلا عملی شده را به شما معرفی خواهیم کرد. برای این منظور سایت‌ها و یا پیج‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی را نیز در دسترس شما قرار می‌دهیم.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم علاوه بر معرفی ایده های جدید برای کار در منزل اطلاعات اندکی را نیز همراه آن به شما ارائه دهیم؛ با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توانید کار مناسب خود را با توجه به استعدادتان انتخاب کنید.

به طور کلی مطالب در سه بخش ایده های خلاقانه برای کار در منزل ، کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد از آموزش دسته بندی شده‌اند. هرچه با حوزه‌های بیشتری در زمینه انواع کار در منزل آشنا شوید تصمیم بهتری برای شروع خواهید گرفت؛ نکته مهمی که ما آن را در نظر گرفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم لیست کاملی برای شما آماده کنیم.

آنچه در این مطلب خواهیم دید:(برای رفتن به هر بخش روی آن کلیک کنید)

ایده های خلاقانه برای کار در منزل

۱- طراحی یا دوخت لباس

۲- پرورش گل و گیاه

۳- ساخت انواع کیف

۴- صابون‌سازی

ایده های جدید کار در منزل – کسب و کارهای اینترنتی

۵- تایپ کردن

۶- کارهای گرافیکی

۷- مدیریت صفحات اجتماعی

انواع کار در منزل – کسب درآمد از آموزش

۸- آموزش آشپزی

۹- آموزش کارهای هنری

۱۰- آموزش نرم‌افزارهای مختلف

نکات پایانی و جمع‌بندی

ایده های خلاقانه برای کار در منزل

اگر ذهن خلاقی دارید می‌توانید ایده‌هایتان را در منزل عملی کنید. حتی در خانه و بدون نیاز به یک جای خاص و یا تجهیزات و وسایل عجیب و غریب شروع به کار کردن کنید.

هر شخص بسته به سلیقه، خلاقیت و توانایی خود می‌تواند ایده خود را به صورت یک کسب و کار خانگی دربیاورد.اما در ادامه برای کسانی که هیچ ایده و یا نظری برای شروع ندارند، تعدادی از مشاغل خانگی مطمئن و پربازده را معرفی خواهیم کرد.

۱- طراحی یا دوخت لباس

اگر علاقمند به هنر خیاطی هستید و یا استعداد و خلاقیت خوبی برای طراحی در این زمینه دارید، حتما این کار را آغاز کنید.

نیاز به پوشاک از اصلی‌ترین نیاز ما انسان‌ها است و همیشه به دنبال تهیه یک لباس مناسب برای خود هستیم. خیاطی یکی از ایده های پولساز کار در منزل است. شما می‌توانید پس از تهیه یک چرخ خیاطی و آشنایی با الگوهای مختلف کار خود را شروع کنید و رفته رفته با کسب تجربه، در این کار پیشرفت کنید.

ایده های نو برای کار در منزل

طراحی نیز ایده‌ای بسیار خوب و جدید است و می‌توانید با طراحی انواع لباس‌های مجلسی، لباس زنانه و مردانه، لباس ورزشی و ..پا در این مسیر گذاشته و موفق شوید.

۲- پرورش گل و گیاه

با افزایش زندگی‌های آپارتمانی و از بین باغچه‌های پر درخت، خیلی افراد ازانواع گل‌های آپارتمانی استفاده می‌کنند.

توجه به این نکته که چه گیاهانی مناسب داخل منزل هستند و زیبایی و طراوات خاصی به خانه می‌دهند، از موارد مهم در این زمینه است.

ایده های جدید برای کار در منزل

از انواع گیاهان آپارتمانی می‌شود به: سانسوریا، پتوس، گندمی، فیکوس و کاکتوس‌ها اشاره کرد.

اگر به گل و گیاه علاقه دارید پس حتما می‌توانید در این کار و پرورش آن‌ها موفق شوید. پس از کسب اطلاعات اندکی درباره‌ی گیاهان و با ابزار و مواد ساده و دم‌دستی کسب درآمد کنید.

چون این یک کار نسبتاً مردانه‌ای است؛ شاید علاقه‌مند باشید سایر مشاغل خانگی برای آقایان را نیز بشناسید. پس توصیه می‌کنیم که مطلب زیر را حتماً مطالعه بفرمایید:

۳- ساخت انواع کیف

یکی از وسایلی که اکثر خانوم‌ها بهش علاقه دارند و خیلی وقت‌ها بهش نیاز پیدا می‌کنند، کیف دستی است.

تنوع موجود در طرح، رنگ، اندازه و کارایی آن‌ها باعث می‌شود دست شما برای طراحی و ساخت، باز باشد. کیف مجلسی، کیف پول، کیف لوازم الکترونیکی، کیف بزرگ مناسب خرید و بسیاری مدل دیگر که شما می‌توانید با ساخت آن‌ها کسب و کار خود را شروع کنید.

ایده های کار در منزل

یکی از ایده های کسب و کار در منزل که بسته و به ذوق و سلیقه‌ی خود می‌توانید از این طریق به درآمد برسید.

برای ساخت این کیف‌ها از انواع پارچه‌، نمد و چرم می‌ توان استفاده کرد. هر چه در ساخت این محصولات خلاقیت بیشتری به خرج بدهید و از تزئینات جدید استفاده کنید، شانس شما برای دیده شدن در سراسر ایران بیشتر می‌شود.

۴- صابون‌سازی

یکی از ایده های جدید برای کار در منزل که حتی خود من هم از آن اطلاعی نداشتم، صابون‌سازی است. شاید خیلی از شما هم مثل من در جریان این کار نباشید و حتی به گوشتان هم نخورده باشد.

با تحقیقی که در این زمینه داشتم متوجه شدم کشور ترکیه در این زمینه بسیار معروف است. صابون‌های دست‌ساز، از سوغاتی‌های جالب وپرطرفدار در این کشور هستند.

در این کار نیز می‌توان از رنگ‌های طبیعی، رایحه و اسانس‌های مختلف بسته به سلیقه افراد، استفاده نمود.

ایده های خلاقانه کار در منزل

خوشبختانه این کار هنری و خاص هنوز در ایران زیاد رواج پیدا نکرده و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید و فروش این محصولات در بازار وجود دارد.

[سایر مطالب مرتبط: چگونه با ساخت صابون گیاهی در خانه کسب درآمد کنیم؟]

ایده های جدید کار در منزل – کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی در سراسر دنیا و همچنین در ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته است. با توسعه تکنولوژی و همچنین اشباع شدن کارهای قدیمی و پرهزینه، خیلی از افراد به فکر کسب درآمد از اینترنت افتاده‌اند.

ویژگی‌های خوب این نوع کسب و کار باعث شد تا در این چند سال اخیر بازار کارهای اینترنتی داغ شود. اینکه شما بتوانید همه جا و در هر زمان که خودتان دوست دارید کار کنید و پول دربیاورید بی شک از بهترین ویژگی‌های این کار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از این ایده‌ها حتما مطلب کسب و کارهای اینترنتی برای نوجوانان را ببینید!

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی

۵- تایپ کردن

یکی از ایده‌های پولسازی که در ابتدا نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد، تایپ کردن است. هرکس می‌تواند این کار را در منزل شروع کند و در ادامه تکنیک‌ها و تجربیات لازم را حین انجام به‌دست آورد.

اگر اندکی در اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی بگردید آگهی‌های بسیاری می‌بینید که نیاز به تایپیست دارند. برای انجام این کار تنها به یک کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید، همین!

شاید در ابتدا این کار خسته کننده و یا کم درآمد به نظر برسد؛ اما هرچه تجربه و سرعت شما بیشتر شود می‌توانید با قبول چندین سفارش به درآمد خوبی برسید.

ایده های کسب و کار در منزل

همچنین برای پیدا کردن افراد ویا شرکت‌هایی که نیاز به تایپیست دارند می‌توانید در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور و یا در کانال‌های تلگرامی آگهی‌ها را ببینید؛ حتی خود شما نیز می‌توانید روی این سایت‌ها آگهی قرار دهید.

۶- کارهای گرافیکی

یکی از بهترین ایده های نو برای کار در منزل ، انجام کارهای گرافیکی مثل: طراحی لگو، طراحی پوستر، بروشور و از این قبیل کارها است.

حتما اسم نرم‌افزار فوتوشاپ به گوش‌هایتان خورده‌است. آیا از کارایی و ویژگی‌های این نرم‌افزار پرکاربرد مطلع هستید؟ آیا شما هم فکر می‌کنید فقط برای ادیت عکس می‌توان از آن استفاده کرد؟

قطعا اینطور نیست! علاوه بر ویرایش عکس، از این نرم افزار برای:

  • صنعت چاپ و تبلیغات ( طراحی کارت ویزیت، طراحی بروشور و مهر و …)
  • ساخت جلوه‌های ویژه
  • طراحی و متحرک سازی

و کارهای بسیار دیگری، استفاده می‌شود.

ایده های جالب برای کار در منزل

علاوه بر فوتوشاپ نرم‌افزارهای ایلستریتور، ایندیزاین و ایکس دی هم پرطرفدار هستند.

اگر به کارهای گرافیکی علاقمند هستید، به راحتی می‎توانید از این راه کسب درآمد کنید فقط کافی است که آموزش ببینید و کار خودتان را با علاقه و خلاقیت شروع کنید.

۷- مدیریت صفحات اجتماعی

از ایده های جالب برای کار در منزل ، مدیریت کانال و یا صفحات در‌ شبک‌های اجتماعی است.

خیلی از هنرمندان، تولیدی‌ها و بسیاری از مشاغل دیگر برای دیده‌شدن، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

صاحبان مشاغل دوست دارند که با مخاطبان خود تعامل داشته باشند اما این امکان برای همه‌ی آن‌ها وجود ندارند.

مشغله زیاد، نداشتن مهارت ارتباط و یا شناخت لازم از شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا برخی از آن‌ها به دنبال یک مدیر یا به اصطلاح ” ادمین ” برای خود باشند.

ایده های پولساز کار در منزل

اولین قدم برای ادمین شدن این است که با برنامه‌های مختلف و ابزار و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید. اگر شما مهارت خوبی در برقراری ارتباط با دیگران دارید می‌توانید از پس این کار بربیایید.

فن بیان و توانایی شما در جذب افراد تاثیر زیادی در موفقیتتان خواهد داشت؛ پس حتما این ویژگی‌ها را تقویت کنید!

انواع کار در منزل – کسب درآمد از آموزش

یکی از ایده های کار در منزل ایجاد محتوای آموزشی است.گاهی اوقات بعضی از افراد شرایط تولید یک محصول و یا حتی توانایی بازاریابی و بقیه موارد اثرگذار برای کسب درآمد را ندارند؛ در نتیجه این ایده بسیار مناسب برای این افراد است.

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید می‌توانید از هنر و یا مهارتی که دارید بدون تولید محصول و تنها از طریق آموزش، مشغول به کار شوید.

امروزه با رواج پیدا کردن شبکه‌های احتماعی و تعامل بیشتر انسان‌ها در این فضا، این نوع کسب و کار به شدت طرفدار پیدا کرده است.

قطعا هر نوع هنر، مهارت، توانایی و محتوای آموزشی قابلیت تبدیل شدن به یک کسب و کار را دارد؛ در ادامه به بررسی چند مورد از این کارها می‌پردازیم.

۸- آموزش آشپزی

یکی از مثال‌های خوب برای توضیحات بالا، آشپزی در منزل است. خیلی از مردم به دلایل زیادی مثل مسائل بهداشتی، کیفیت مواد اولیه، طعم و مزه غذا ممکن است که اعتماد نکنند و چیزی از شما نخرند.

اما آیا دیگر نمی‌توان از آشپزی در خانه کسب درآمد کرد؟ یا هیچ شانسی برای فروش غذا و یا مواد خوردنی که خودمان تولید کرده‌ایم نداریم؟

بگذارید ابتدا پاسخ سوال دوم را بدهم. اگر شما در منزل خود غذا می‌پزید، مسیری سخت و طولانی برای موفقیت و کسب درآمد در این مسیر باید طی کنید. جلب اعتماد و پیدا کردن مشتری برای خود، توانایی تهیه مواد غذایی به مقدار لازم و همچنین ایجاد تنوع و خلاقیت در پخت از مشکلات اولیه این کار است.

ایده های جالب برای کار در منزل

حالا برگردیم به سوال اول! در جواب این سوال باید بگویم یک روش ساده برای کسب درآمد، تولید فیلم‌های آموزش آشپزی است.

اگر در این کار مهارت دارید می‌توانید کار خود را خیلی سریع آغاز کنید؛ اما اگر تجربه‌ای ندارید می‌توانید از مطلب معرفی بهترین کتاب آشپزی در ایران استفاده کنید و پس از آشنایی نسبی با تمام مسائل مرتبط با آشپزی شروع به تولید محتوای آموزشی کنید.

برای این کار از افراد موفق در این زمینه ایده بگیرید و در سراسر ایران معروف شوید.

۹- آموزش کارهای هنری

در مطلب کار هنری در منزل با درامد بالا به‌طور مفصل درباره‌ی کارهای هنری که می‌توان در خانه انجام داد، صحبت کردیم.

۱۴ کاری که در آن مطلب نام بردیم همگی قابلیت تولید محصول را دارند؛ اما اگر تمایل به ساخت این محصولات به تعداد زیاد ندارید و یا نمی‌توانید به خوبی بازاریابی کنید، محتوای آموزشی تولید کنید.

نمونه‌ای ازویدیوهای آموزشی برای ساخت زیورآلات:

با هر هنری که دارید شما هم می‌توانید به آموزش بپردازید و ایده‌های خودتان را به صورت عکس یا فیلم‌ در دسترس بقیه قرار دهید. برای این کار بهتر است از شبکه‌های اجتماعی پربازدید مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و یا سایت‌هایی نظیر آپارات استفاده کنید.

حتی می‌توانید از ویدیوهای خارجی استفاده کنید و با صداگذاری و یا گذاشتن زیرنویس برای آن‌ها، مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید.

با مشاهده سایت‌های مختلف و یا ویدیوهای موجود در شبکه‌های اجتماعی، ایده بگیرید و کار خودتان را شروع کنید.

۱۰- آموزش نرم‌افزارهای مختلف

در این سال‌های اخیر از انجام کارها به صورت دستی بسیار فاصله گرفتیم و افراد بیشتر به دنبال حل مسائل خود به وسیله‌ی کامپیوتر و یا موبایل هستند.

در بسیاری از کارهای هنری مثل طراحی، مهندسی و یا حتی کارهای اجتماعی از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده می‌شود.

یکی از تجربه‌های شخصی من در این زمینه، دانشجویان هستند. تعدادی از آن‌ها با یادگیری و آشنایی با نرم‌افزار مربوط به رشته‌ی خود، از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

ایده های خلاقانه برای کار در منزل

دنیای امروز دنیای یادگیری است!

اگر شما یکی از صدها نرم‌افزار مناسب و پرکاربرد در یک زمینه خاص را بلد باشید، حتما می‌توانید آن را به افراد دیگری آموزش دهید و آن را به یک کسب و کار تبدیل کنید.

شاید بعضی از شما نگران باشید که با نرم افزارهای تخصصی در هررشته آشنا ندارید؛ اما جای نگرانی نیست چرا که حتی با آموزش ساده‌ترین اپلیکیشن‌ها در موبایل نیز می‌توانید درآمد کسب کنید.

با اندکی مطالعه در هر زمینه و مدتی کسب تجربه، به راحتی می‌توانید آن را به افراد زیادی که آشنا نیستند و یا نیازبه راهنمایی دارند، آموزش دهید.


نکات پایانی و جمع‌بندی

در انتهای مطلب کارهای هنری درآمدزا در منزل نکات بسیار مهمی برای کسب درآمد گفته شده است.

  • یکی از مهم‌ترین نکات که پیش از شروع هرکاری باید انجام دهید، استعدادیابی است. اگر شما نوع استعداد و توانایی خود را بشناسید تصمیم راحت‌تری می‌توانید بگیرید و شغل مناسب خود را انتخاب کنید.

برای این کار می‌توانید از تست معروف کلیفتون و همچنین استعدادیابی جانسون اوکانر استفاده کنید.

  • نکته پر اهمیت بعدی بازاریابی است. بازاریابی یک مهارت خاص و ویژه است و در این‌باره کتاب‌های بسیاری نوشته شده است.

ایده های جدید برای کار در منزل بسیار با هم متفاوت هستند؛ اگر ایده‌ای که شما انتخاب کرده‌اید جزو دو دسته‌ی اول این مطلب باشد برای کسب درآمد حتما به بازاریابی نیاز پیدا خواهید کرد و باید حتما به این نکته توجه کنید.

افرادی که دسته سوم را انتخاب کرده‌اند نیز با صبر و حوصله و همچنین توجه به محتوایی که تولید می‌کنند می‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

و در آخر حتما یادآور می‌شوم که داشتن صبر و حوصله و نترسیدن از شکست‌های احتمالی به شدت در کار شما تاثیر می‌گذارد؛ پس با جدیت مسیر خود را ادامه دهید تا اندک اندک نشانه‌های موفقیت را ببینید و لذت کسب درآمد از این طریق را بچشید.

سایر مطالب مرتبط:


مجددا تاکید میکنم اینها حاصل تحقیق و تجربه شخصی من در این زمینه بود و شاید از نظر شما بهترین ایده های خلاقانه برای کار در منزل ایده های دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین انواع کار در منزل، شامل کدام کارهاست؟
آیا تجربه‌ای از کارهای نام برده شده دارید؟؟ نظرات در مورد آنها چیست؟؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

4 دیدگاه برای “ایده های جدید برای کار در منزل

  1. اشتراک‌ها: پرورش حیوانات پولساز - 27 جاندار قابل پرورش و اخطارهایی درباره پرورش حیوانات کمیاب

  2. اشتراک‌ها: بهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون - چطور با 5 میلیون بهترین سرمایه گذاری را داشته باشیم؟

  3. اشتراک‌ها: شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها - 26 شغل مناسب با سرمایه کم برای خانم‌ها

  4. اشتراک‌ها: مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان - 10 شغل کاربردی و پولساز مناسب تمام سنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.