دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه با سرمایه کم پولدار شویم ؟

چگونه با سرمایه کم پولدار شویم
2.9/5 - (26 امتیاز)

اگر به دنبال پاسخ به سوال چگونه با سرمایه کم پولدار شویم ؟ هستید، این مطلب را بخوانید این مطلب هم برای آقایان و هم خانم‌ها می‌باشد. قبل از اینکه وارد مطلب بشویم،پیشنهاد میکنیم که اگر شما خانم هستید، شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و اگر آقا هستید، شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان را مطالعه کنید.

ابتدا بگوییم که روش‌های سریع وجود ندارند. درواقع هیچ روش سریعی که خلاف و رانت در آن وجود نداشته باشد و ارزش اقتصادی ایجاد کند، وجود ندارد.

حقیقت این است که دنیا اینطوری کار نمی‌کند، کاش کار می‌کرد!

قطعا در زمینه راههای پولدار شدن با سرمایه کم مطلب زرد زیاد دیده‌اید. اما این مطلب فرق دارد.

مطالب زرد کاری کرده‌اند که ذهن ما نسبت به موضوعاتی از قبیل چگونه با سرمایه کم پولدار شویم یا راه های پولدار شدن با سرمایه کم سوگیری (bias) پیدا کند و فکر کنیم هرکس در این مورد حرف می‌زند، قرار است همان حرف‌های تکراری و زرد را بزند.

اما خبر خوب این است که آنچه که در این مطلب می‌خوانید، 8 نکته کاربردی است که کمک می‌کند تا بهترین راه پولدار شدن با سرمایه کم را بیابید و برای رسیدن به آن اقدام کنید.

آماده‌اید؟

این شما و این هم 8 نکته کاربردی از راههای پولدار شدن با سرمایه کم :

8 نکته برای اینکه بدانیم چگونه با سرمایه کم پولدار شویم ؟

1- شروع کنید

2- با تخصص در یک حوزه به گزینه‌ای جذاب برای بازار کار تبدیل شویم

3- در بهترین شرکت‌ها کارکنید

4- تمرکز بر روی فقط یک حوزه

5- بدون یادگیری مهارت‌های نرم مانند مهارت‌های ارتباطی پولدار شدن ممکن نیست.

6- مهارت یادگیری

7- فروشندگی را بیاموزید

8- قدرت شبکه ارتباطیتان را دست کم نگیرید

1-شروع کنید

چگونه با سرمایه کم پولدار شویم

اگر هنوز وارد بازار کار نشده‌اید، توصیه اکید ما این است که کار کردن را شروع کنید. شغل اول اصلا مهم نیست. چیزی که مهم است این است که با فضای کسب و کار آشنا شوید و آداب شاغل بودن را یاد بگیرید.

درواقع شغل اول چیزی از جنس کارآموزی کردن است.

دکتر محمدمهدی نائبی استاد دانشکده برق شریف خاطره‌ای را از برادرش در همین مورد تعریف می‌کرد که شنیدنش خالی از لطف نیست.

مهرداد نائبی برادر دکتر نائبی، تمام تحصیلات آکادمیکش را در رشته برق در آمریکا گذرانده است و تجربه کار در شرکت اینتل را هم دارد. او می‌گفت:

«کل سال‌هایی که در استنفورد بودم یک طرف، آن چند ماهی که در مغازه خرده‌فروشی پدرم در قزوین پشت دخل می‌نشستم طرف دیگر. تجربه‌ای که در آن مغازه به من منتقل شد چیز دیگری است.»

فرصت‌ها و ایده‌ های پولساز برای راه انداختن کسب و کار و پولدار شدن با سرمایه کم در خلأ شکل نمی‌گیرند. بنابراین حتما وارد بازار کار شوید، حتی اگر درسی که خوانده‌اید ربطی به شغل اولتان نداشته باشد.

مربوط نبودن تحصیلات آکادمیک و شغل آینده مختص ما نیست. این مساله در همه جای دنیا وجود دارد.

بنابراین دیدگاه خود نسبت به کار و مرتبط بودن با تحصیلات آکادمیک را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که لازمه موفقیت در کسب و کار خود، کسب تجربه و آب‌دیده شدن در کسب و کار دیگران و کار کردن برای آن‌هاست.

شاید بد نباشد قبل از اینکه ادامه دهیم به علت نزدیکی موضوع این مطلب با مطلب لینک زیر نگاهی هم به این مطلب کامل و مؤثر بیندازیم:


سایر مطالب مرتبط با این بخش:

اگر شما آقایی هستید که احساس می‌کنید نمیتوانید با سرمایه‌ای که دارید شغل مناسبی راه بیندازید و یا کارآفرینی مدنظرتان را انجام دهید توصیه می‌کنیم که حتماً مطلب زیر را مطالعه نمایید. این مطلب راه های پولدار شدن با سرمایه کم را به شما نشان خواهد داد:

و اگر شما خانم هستید و به دنبال بهترین راه پول درآوردن با سرمایه كم می‌باشید پس لطفاً شما هم از خواندن مطلب زیر غافل نشوید:

2- با تخصص در یک حوزه به گزینه‌ای جذاب برای بازار کار تبدیل شویم

چگونه با پول کم پولدار شویم

مدرک و دانش را همه دارند. و با اینکه اکثر جوانان در ابتدای جوانی سرمایه کمی دارند. ولی در دانشگاهشان هرگز نگفتند که چگونه با سرمایه کم پولدار شویم .

بازار کار به نیروی کار متخصص و بامهارت نیاز دارد. اگر شغلی ندارید و یا از شغل و درآمد فعلی راضی نیستید، برای توسعه مهارت‌هایتان وقت بگذارید.

یادگیری مهارت کلید رهایی از بیکاری، رسیدن به رضایت شغلی و البته که پولدار شدن با سرمایه کم است.

درواقع با یادگیری مهارت و متخصص شدن در یک حوزه، از دیگران متمایز می‌شوید.

مشاغل زیادی مانند کارشناس سئو و تولید محتوا به وجود آمده‌اند که تا همین یک دهه پیش وجود نداشتند.

خوشبختانه به مدد اینترنت یادگیری هر مهارتی آسان‌تر از هر زمانی در طول تاریخ بشری شده است.

مراجع آنلاین آموزشی زیادی وجود دارند که هر مهارتی را با استفاده از آن‌ها می‌توانید یاد بگیرید.

به نظر من که این حجم از دسترسی به منابع فوق‌العاده است.

دوران دانشجویی استادی داشتم که خیلی از واحدها را باید با او می‌گذراندیم.

این استاد ما هر چقدر که ترمودینامیک را خوب تدریس می‌کرد، در تدریس جوشکاری ضعیف بود. حالا فکر کنید اگر سایت مکتب‌خونه در زمان ما وجود داشت به راحتی می‌توانستیم سر کلاس جوشکاری هر استادی که می‌خواستیم بنشینیم.

این فقط یک مثال بود. در حال حاضر آموزش‌های خیلی مهم‌تر از دروس دانشگاهی در بستر اینترنت و به خصوص در یوتیوب وجود دارند که می‌توانید برای یادگیری هر مهارتی از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: داستان افراد فقیری که ثروتمند شدند

3- در بهترین شرکت‌ها کار کنید

خیلی از کسانی که به دنبال پاسخی برای سوال چگونه با پول کم پولدار شویم می‌گردند، کارمند هستند.

اگر کارمندید و در فکر پولدار شدن از طریق کارآفرینی هستید. توصیه می‌کنم قبل از هر چیز، فایل‌های دام‌های کارآفرینی سایت متمم را گوش دهید. بعد از گوش‌دادن و ارزیابی خودتان می‌توانید به این جمع‌بندی برسید که کارآفرینی مناسب شما هست یا نه.

اما نکته دیگر این است که شما در جایگاه کارمند هم می‌توانید درآمد خوب را تجربه کنید.

اگر در یک حوزه تخصص پیدا کردید و از بهترین‌های آن حوزه شدید، حتما جایگاه خود را تشخیص دهید.

مطمئناً در این حالت کارمندِ یک شرکت کوچک بودن که جای پیشرفتی ندارد مناسب شما نیست. در این حالت برای بهترین شرکت‌ها (شرکت‌های بزرگ و موفق) رزومه بفرستید و محل کار خود را تغییر دهید.

شاید خیلی از شما بگویید خب این را که خودمان هم می‌دانستیم. بله، همه می‌دانند که باید در بهترین شرکت‌ها کار کرد.

اما افراد زیادی وجود دارند که به دلیل عزت نفس پایین قدرِ خودشان و توانایی‌هایشان را نمی‌دانند و یا روحیه محافظه‌کارشان اجازه رشد را به آن‌ها نمی‌دهد.

یک فرد محافظه‌کار اگر آدم فوق‌العاده توانمندی هم باشد، به دلیل ریسک‌پذیری پایین شاید نخواهد و نتواند کسب و کار مستقلی برای خودش داشته باشد؛ اما می‌تواند با کار کردن در یک شرکت خوب به کارآفرین درون سازمانی موفقی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد با سرمایه کم

4- تمرکز بر روی فقط یک حوزه

چگونه با سرمایه کم پول در بیاوریم

منابع ما شامل زمان، پول، انرژی و… محدود است. اما در زمان کنونی امکانات برای یادگیری مهارت‌های مختلف بسیار بسیار زیاد است. و نکته این است که ما می‌خواهیم بدانیم چگونه با سرمایه کم پولدار شویم ؟

حالا اگر به موضوعات زیادی علاقه داشته باشیم و آدم با استعدادی هم باشیم، شرایط وخیم‌تر می‌شود و شهوت یادگیری مهارت‌های مختلف و چندکارگی اجازه نمی‌دهد که به بهترین نقطه و بیشترین پول در یک حوزه برسیم.

بنابراین با سرک کشیدن به حوزه‌های مختلف، در بهترین حالت به آدمی متوسط در چند حوزه تبدیل می‌شویم.

پس برای اینکه راههای پولدار شدن با سرمایه کم و منابع محدود را یاد بگیریم، باید تنها یک حوزه را انتخاب کنیم، و همه تمرکز و انرژی و منابعمان را در آن حوزه صرف کنیم.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد از سرمایه‌گذاری

5- یادگیری مهارت‌های نرم : بهترین راه پول درآوردن با سرمایه كم

اگر برنامه نویس خوبی باشید، اگر یک متخصص SEO حرفه‌ای باشید، اگر بلاگری قهار باشید و در کل یک یا چند مهارت ارزشمند را هم که داشته باشید؛ لزوما پولدار نخواهید شد.

داشتن مهارت لازمه راههای پولدار شدن با سرمایه کم در عصر ماست. درواقع شرط لازم است اما کافی نیست. علاوه بر کسب مهارت در یک حوزه مشخص، ما باید مهارت‌های کلیدی دیگری را هم داشته باشیم.

ما باید بتوانیم برای مهارتی که داریم مشتری پیدا کنیم و آن را بفروشیم.

بنابراین باید مهارت های نرم (Soft Skills) مانند مهارت های ارتباطی، مهارت فروش، مهارت مذاکره و متقاعدسازی و… را یاد بگیریم.

درواقع مهارت‌هایی که شما برای پذیرش در یک شغل به آن‌ها احتیاج دارید از جنس مهارت‌های سخت (Hard Skills) هستند. این مهارت‌ها به تناسب هر شغل متفاوت و البته قابل اندازه‌گیری هستند.

اینکه چگونه با سرمایه کم پولدار شویم به این وابسته است که ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم را داشته باشیم. و بتوانیم به کمک مهارت‌های نرمی مانند مهارت‌های ارتباطی و مهارت مذاکره، مهارت‌های سختمان را بفروشیم.

6- مهارت یادگیری:

تا اینجا برای پاسخ به سوال چگونه با سرمایه کم پولدار شویم فهمیدیم که علاوه بر متخصص شدن در یک حوزه (مهارت‌های سخت) به مهارت‌های نرمی مانند مهارت‌های ارتباطی هم نیاز داریم.

اما سوالی که در اینجا برای خیلی‌ها پیش می‌آید این است که خود این مهارت‌های سخت و نرم را چطور یاد بگیریم؟

خب لازمه یادگیری هر مهارتی این است که مهارت یادگیری را یاد بگیریم. اول از همه باید بدانیم که نباید از یادگیری چیزهای جدید بترسیم.

دوم اینکه یادگیری مهارت از جنس کارآموزی کردن است و نه صِرف افزایش دانش و اطلاعات.

اگر با صِرف دانستن و افزایش اطلاعات می‌شد پولدار شد، قطعا باید الان در ایران کلی راکفلر و وارن بافت وجود داشت.

وقتی می‌گویم یادگیری مهارت از جنس کارآموزی است از چه چیزی حرف می‌زنم؟

همان‌طور که به قول یک بنده خدایی، کسی با دانستن اینکه کلاج و دنده چیست راننده نمی‌شود و با دیدن فیلم‌های بروسلی و جکی چان هم کنگ‌فو‌کار نمی‌شود.

برای یادگیری هر مهارتی (چه از جنس سخت و چه نرم) هم باید عملگرا شویم. اما چطور وقتی هنوز تازه یادگیری را شروع کرده‌ایم، آموخته‌هایمان را به کار بگیریم؟

برای فهمیدن پاسخ این سوال، مطلب چگونه هر مهارتی را سریعتر یاد بگیریم؟ را از دست ندهید.

با افزایش مهارت یادگیری می‌توانید از آموزش‌های رایگان موجود استفاده کنید و مهارت‌های مختلف را در دنیای حرفه‌ای به دست بیاورید.

یادگیری مهارت واقعا یک امر مهم در کسب درآمد و رسیدن به موفقیت است. با یادگیری مهارت، حتی می‌توانید یک کار تولیدی البته با سرمایه کم برای خود راه‌اندازی کنید. لذا توصیه می‌کنیم که حتماً مطلب زیر را مطالعه نمایید. این مطلب انواع کارهای تولیدی و روش راه ‌اندازی آن‌ها را را به شما نشان خواهد داد:

7- فروشندگی را بیاموزید: بهترین راه پولدار شدن با سرمایه کم

راههای پولدار شدن با سرمایه کم

برای اینکه یاد بگیریم چگونه با سرمایه کم پول در بیاوریم یا اینکه چگونه با سرمایه کم پولدار شویم این است که باید فروشندگی را بیاموزیم.

فروش مهم است زیرا:

  • همه ما دائم در حال فروش هستیم. معلم دانشش را، شرکت محصول و خدماتش را و ما رزومه و مهارتهایمان را در مصاحبه شغلی می‌فروشیم.
  • اگر در آن ضعیف باشیم، نمی‌توانیم رشد قابل توجه را تجربه کنیم و درنتیجه نمی‌توانیم پول دربیاوریم و ثروتمند شویم.

بنابراین برای یادگیری مهارت فروش و متقاعدسازی وقت بگذارید.

همیشه به خاطر داشته باشید که یک فروشنده قبل از پیدا کردن اولین مشتری، پاسخ‌های منفی زیادی از افراد مختلف می‌شنود. بنابراین باید به خودمان ایمان داشته باشیم و تحمل نه شنیدن و ناامید نشدن را در خود افزایش دهیم.

برای یک فروش موفق باید در 8 حوزه زیر دانش خود را افزایش دهیم:

  • محصول
  • تکنولوژی
  • رقبا
  • مشتریان
  • جزئیات قیمت
  • خدمات وابسته
  • شرکت
  • صنعت

دقت داشته باشید که برای یادگیری مهارت فروشندگی، مانند همه حوزه‌های دیگر صِرف افزایش دانش کافی نیست. آنچه که مهم است این است که تکنیک‌ها را به کار بگیرید.

8- قدرت شبکه ارتباطیتان را دست کم نگیرید

چگونه با سرمایه کم پولدار شویم

ساختن و حفظ شبکه ارتباطی قوی در مسیر شغلی خیلی مهم است. خیلی از فرصت‌های شغلی خوب از طریق همین ارتباطات و دوستی‌ها به دست می‌آید.

بهترین مهارت‌ها و رزومه‌ها را هم که داشته باشید، در صورت نبود شبکه ارتباطی قوی نمی‌توانید به درآمد بالا برسید.

این مساله در همه جای دنیا وجود دارد. مثلا در یک پادکست شنیدم که یکی از بچه‌هایی که در شریف نرم‌افزار خوانده بود و رزومه کاری خوبی داشت، به واسطه یکی از همکلاسی‌های زمان دانشگاهش که در گوگل کار می‌کرد توانسته بود وارد گوگل شود.

زیرا همکلاسیش که در گوگل کار می‌کرد با یکی از رکروترهای (recruiter) گوگل دوست بود و رزومه او را به آن رکروتر داده بود و سفارشش را کرده بود.

در پرانتز: رکروترها افرادی هستند که در شرکت‌های معتبر و شناخته شده، وظیفه پیدا کردن نیروهای متخصص برای آن شرکت‌ها را به عهده دارند.

یکی از خوبی‌های این دوره ان است که دیگر مثل گذشته حتما لازم نیست که یک کامپیوتر داشته باشیم تا در فضای اینترنت بتوانیم فعالیت و درآمدزایی کنیم. بلکه با یک گوشی هم دیگر می‌توان به کسب درآمد پرداخت. ما در مطلب زیر به شما یاد خواهیم داد که چگونه پولدار شویم با گوشی ! پس حتما لینک زیر را مطالعه نمایید:


سایر مطالب مرتبط :

اگر سرمایه‌ای ندارید ولی انسانی با طبع بلند و به دنبال پولدار شدن هستید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً مطلب زیر را مطالعه نمایید:

و یا اگر به دنبال کارآفرینی هستید و سرمایه کمی دارید مطالب زیر می‌توانند برای شما بسیار مفید باشد:



به نظر شما دیگر راههای پولدار شدن با سرمایه کم چیست؟

اگر پیشنهاد دیگری دارید ممنون می‌شویم بیان کنید تا در ویرایش بعدی نوشته‌مان آن را به ذکر نام شما وارد مطلب نماییم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “چگونه با سرمایه کم پولدار شویم ؟

  1. اشتراک‌ها: ایده های جدید برای کار در منزل - 10 ایده جالب و پولساز که می‌توانید در خانه انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.