دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه

Rate this post

تا حالا به این فکر کرده اید که چگونه می‌توانید آموزش مکالمه زبان انگلیسی را در خانه را تجربه کنید؟ یکی از موضوعاتی که زبان‌آموزان به آن علاقه‌ی زیادی دارند، تقویت مکالمه انگلیسی در منزل است. البته در اینجا بیشتر منظور این است که بدون رفتن سر کلاس آموزشی، زبان انگلیسی را یاد بگیریم.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فنّاوری، روش‌های یادگیری بسیار گسترده‌تر شده‌ است. البته تنها تعداد روش‌های یادگیری زبان بیشتر نشده بلکه کیفیت آموزش نیز در روش‌های جدید بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی است. دقت کنید در واقع در هر سطحی از زبان که باشید، چه کلاس بروید یا در منزل به صورت خودخوان (Self study) بخواهید مکالمه را یاد بگیرید، هیچ روش جادویی برای یادگیری وجود ندارد. برای آشنا شدن با بهترین روش آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه حتما این مطلب را مطالعه کنید.

بخش اول: آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه از طریق کتاب

بخش دوم: آموزش مکالمه زبان انگلیسی رایگان از طریق اپلیکیشن

بخش سوم: آموزش مکالمه زبان انگلیسی در منزل از طریق پادکست

بخش اول: آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه از طریق کتاب

خواندن داستان کوتاه انگلیسی به‌طورکلی بسیار لذت‌بخش و یکی از روش‌های تقویت اسپیکینگ در منزل است. کتاب و محتوایی پیدا کنید که موضوع آن برایتان جالب است. خواندن داستان انگلیسی علاوه بر این که یک سرگرمی برای اوقات فراغت شما است، به افزایش دایره‌ی واژگان و اطلاعات عمومی شما نیز کمک می‌کند.

بزرگترین مزیت مطالعه کتاب‌های عمومی به زبان انگلیسی این است که چون به حوزه آن محتوا علاقه دارید از خواندن آن خسته نمی‌شوید؛ آشنایی قبلی شما با آن موضوع موجب می‌شود که کل مطلب را زودتر درک کرده و گرامر و لغات آن را سریع‌تر به خاطر بسپارید.

در ضمن با مطالعه‌ی داستان‌های انگلیسی، می‌توانید با سرعت دلخواه خود پیش بروید. می‌توانید به‌سرعت یک داستان را بخوانید و تمام کنید؛ می‌توانید در هنگام خواندن به فایل صوتی کتاب نیز گوش دهید. صدای گوینده را متوقف کرده و دوباره پاراگراف را بخوانید تا ببینید که چه چیزی گفته‌ شده است.

هنگام مطالعه متون انگلیسی به نکات زیر توجه بفرمایید:

چگونه مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

 1- با صدای بلند بخوانید

بهترین روش برای تقویت مکالمه انگلیسی در منزل این است که هنگام مطالعه متون انگلیسی، آن را با صدای بلند بخوانید. بلند خواندن به شما کمک می‌کند که راحت‌تر انگلیسی صحبت کنید. اینکار موجب می‌شود که همزمان زبان و مغزتان درگیر شده و سریع‌تر و آسان‌تر جملات خود را بسازید.

 2- به این روش مرور کنید

هنگام تقویت اسپیکینگ در منزل بهترین روش یادگیری و به خاطر سپردن لغات جدید این است که پس از این که واژگان جدید را در دفترچه یا اپلیکیشنی ثبت نمودید، آن‌ها را مرور کنید. اولین بار که لغت جدیدی را مطالعه می‌کنید، اگر آن را ۲۴ ساعت دیگر یک بار مرور کنید، ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته‌اید در ذهن‌تان می‌ماند.

پس از یک هفته، آن واژگان جدید، مجدد باید مرور شوند. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می‌ماند. بعد از چهل روز اگر همان لغات را مجدد مطالعه کنید، تا 6 ماه دیگر می‌توانید آن را در ذهن‌تان بسپارید! پس یک بار 24 ساعت پس از آموزش اولیه واژگان جدید را مرور کنید، هفته بعد هم برای بار دوم و چهل روز بعد هم برای بار سوم مطالب جدید باید مرور شوند تا به مدت 6 ماه در ذهن ماندگار شود.

بخش دوم: آموزش مکالمه زبان انگلیسی رایگان از طریق اپلیکیشن

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل

بدون تردید در یادگیری هر مهارتی هرچه بیشتر تمرین کنید بیشتر آن را فرا خواهید گرفت. همین نکته در مورد تقویت مکالمه انگلیسی در خانه نیز صدق می‌کند. یکی از روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه گفتگو با خود است. از ساده‌ترین مسائل برای خودتان و در ذهن خودتان موضوعی برای بحث پیدا کنید. فکر کردن به انگلیسی یعنی بدون اینکه کلمات یا جملاتی که به زبان می‌آورید را ترجمه کنید، آن را به سرعت بیان کنید. 

اگربه گفتگو کردن با خودتان و به انگلیسی فکر کردن راضی نمی‌شوید، منابع گوناگونی در دنیای تکنولوژی و اینترنت مهیا شده که شما بتوانید به سادگی شخصی هم سطح خودتان از یک شهر یا کشور دیگر پیدا کنید و با او به پرسش و پاسخ و مکالمه بپردازید.

 آموزش مکالمه زبان انگلیسی رایگان از طریق اپلیکیشن

امروزه اپلیکیشن‌های بسیاری در زمینه آموزش مکالمه زبان انگلیسی در منزل رایگان وجود دارند که به شیوه‌ای جدید ابزاری ارائه کرده‌اند که دو فرد که در حال یادگیری زبان هستند را با هم متصل می‌کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

با بررسی و انتخاب هریک از این اپلیکیشن‌ها ببینید کدام یکی از آن‌ها برای شما کار می‌کند. حال پس از این که یک پارتنر زبان انگلیسی پیدا کردید، با توجه به اختلاف زمانی میان کشورها، زمانی را که برای هر دوی شما مناسب‌ است و در دسترس هستید را انتخاب کنید. 

در هنگام مکالمه علاوه بر تلفظ، بر روی دایره واژگان و گرامر نیز تمرکز کنید. این را با پارتنر خود نیز در میان بگذارید تا او نیز بتواند به شما کمک کند. از فرآیند مکالمه لذت ببرید و از اشتباه کردن نترسید. اشتباهات بخش مهمی از یادگیری زبان هستند و در هر صورتی رخ می‌دهند. لغات جدید را نیز در دفترچه یادداشت یا اپلیکیشن یادگیری لغت ثبت کرده و به خاطر بسپارید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کلمات را باید در عبارات یاد بگیرید. تا زمانی که کاربرد آن‌ها را در جملات نیاموزید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن واژگان در روان صحبت کردن انگلیسی به شما کمک کند.

بد نیست یادآوری کنیم که در مکالمات آنلاین از ارتباط با افرادی که درخواست پول، درخواست اطلاعات تماس اضافی یا تقاضای ملاقات حضوری دارند، اجتناب کنید. هر زمان که از مکالمه احساس راحتی یا رضایت نداشتید، می‌توانید به آن پایان دهید.

بخش سوم: آموزش مکالمه زبان انگلیسی در منزل از طریق پادکست

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در خانه استفاده از برنامه‌های صوتی رایگان (پادکست) است. هر روز حداقل به یکی دو مکالمه گوش کنید و متن مرتبط با آن مکالمه را در صورت وجود، مطالعه کنید و آن را با صدای بلند تکرار کنید.

گوش‌کردن به فایل‌های صوتی علاوه بر ارتقاء مهارت شنیداری (Listening) برای تقویت دایره واژگان و تلفظ هم بسیار مفید است. در ادامه بهترین روش گوش کردن به فایل‌های صوتی (Podcast) را شرح می‌دهیم.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل از طریق پادکست چگونه است؟

در این بخش بهترین روش آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه از طریق پادکست (Podcast) را در 5 مرحله بیان می‌کنیم.

مرحله اول

یک پادکست متناسب با سطح خودتان انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که لهجه فایل صوتی بریتانیایی یا امریکایی باشد، ولی فایل صوتی را برگزینید که متن آن نیز وجود داشته باشد. اگر سطح فایل صوتی از سطح شما پایین‌تر یا بالاتر باشد، هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. هنگامی که سطح فایل صوتی بسیار بالاتر از سطح خودتان باشد، مطلب قابل فهم نیست و ذهن شما با آن مثل نویز برخورد می‌کند.

مرحله دوم

فایل صوتی را چندین مرحله گوش کرده و با کلیات آن آشنا شوید. در واقع می‌توانید به صورت منفعلانه (Passive)، یعنی وقتی در حال رانندگی، آشپزی، ورزش، پیاده‌روی یا هر کار دیگری هستید به پادکست گوش کنید.

مرحله سوم

بعد از این که چند بار به صورت Passive فایل را گوش کردید، باید با دقت و به شکل فعالانه یعنی (Active) به آن پادکست گوش دهید. اگر بخشی از آن را متوجه نشدید، به متن فایل مراجعه کنید و حتماً لغات و اصطلاحات جدید را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. این کار به تقویت دایره واژگان موضوعی شما بسیار کمک می‌کند چون هر یک از فایل‌های صوتی که گوش می‌کنید راجع به موضوع خاصی است و حاوی عبارات و واژگان مرتبط با آن موضوع است.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم، از تکنیک تقلید یا Imitation استفاده می‌کنیم. در این روش وقتی به یک فایل صوتی گوش می‌کنید، بعد از شنیدن هر جمله از فایل صوتی، آن را متوقف کرده و دقیقاً تکرار کنید. حتی حالات روحی گوینده را نیز تقلید کنید. عیناً هر چه که می‌شنوید را تکرار می‌کنید. بعد از چند وقت، هنگامی که این تمرین برای شما راحت‌تر شد و در آن حرفه‌ای تر شدید، همزمان با گوینده صحبت کنید و سایه به سایه او جلو بروید. مثل همراهی کردن با موزیک مورد علاقه‌تان.

در این مرحله، چون قبلاً فایل را چندین بار گوش دادید و متن را خوانده‌اید و لغات و اصطلاحات جدید را نوشتید، می‌توانید سایه به سایه با گوینده جلو بروید و همزمان با گوینده به همان شکل تکرار کنید.

مرحله پنجم

هر جمله از فایل صوتی را متوقف کنید و به جای این که جملات را عیناً تکرار کنید، هر جمله را به صورت دیگری و با زبان خودتان خلاصه کنید. وقتی این کار برای شما آسان شد، چندین جمله و در نهایت کل فایل را گوش کنید و از زبان خودتان بیان کنید. در این مرحله می‌توانید صدای خودتان را ضبط نموده و سپس به آن گوش کنید و اشتباهات خود را بیابید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین

مزایای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل از طریق پادکست

در این بخش چند مزیت مهم یادگیری زبان انگلیسی از طریق پادکست را بیان می‌کنیم.

مزایای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در منزل از طریق پادکست

مزیت اول

در این روش، چون چندین بار فایل صوتی را گوش کرده و آن را تکرار می‌کنید، علاوه بر ارتقاءمهارت شنیداری (Listening)، مهارت مکالمه (Speaking)، تلفظ (pronunciation) و شیوایی کلام (Fluency) شما نیز تقویت می‌شود.

مزیت دوم

هنگامی که پادکست گوش می‌کنید، دایره واژگان شما تقویت شده و لغات و اصطلاحات را به صورت موضوعی یاد می‌گیرید.

مزیت سوم

در هنگام گوش دادن به فایل صوتی، گرامر شما از طریق یادگیری بدون آگاهی (Implicit Learning) تقویت می‌شود. وقتی شما از Implicit Learning استفاده می‌کنید، اصلاً به ساختارهای گرامری توجه ندارید. تمام حواستان به این است که صحبت‌های گوینده را متوجه بشوید و آن را خلاصه کنید. در واقع شما در حال یادگیری گرامر هستید ولی اصلاً متوجه این قضیه نیستید، دقیقاً همانند بچه‌ای که صحبت کردن یاد می‌گیرد. این پروسه‌ای است که یادگیری بدون آگاهی در آن اتفاق می‌افتد.

مطالب مرتبط

در این مقاله به نکات بسیار مهمی برای پاسخ به این سوال که تقویت مکالمه انگلیسی در منزل چگونه است؟ پرداختیم. شما در این مقاله با برخی ترفندها جهت بهبود مهارت مکالمه آشنا شدید.

اگر به دنبال یادگیری لهجه انگلیسی هستید و می‌خواهید تفاوت لهجه بریتیش و آمریکایی را بدانید، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

یکی دیگر از روش‌های بسیار جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از سایت‌های آموزشی در این زمینه است. برای اینکه با بهترین سایت‌ آموزش زبان انگلیسی جهت ارتقاء هر یک از مهارت‌ها در سطوح مختلف آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را از دست ندهید:

اگر به دنبال چادکست‌های انگلیسی سطح مبتدی و رایگان جهت تقویت لیسنینگ خود هستید، پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

اگر خواندن مطالب بالا را برای کسی مفید می‌دانید، لینک این مطلب را با او به اشتراک بگذارید. اگر از نظرات شما درخصوص این مطلب مطلع شویم بهتر می‌توانیم کارمان را پیش ببریم. قطعا نظرات شما راهگشای ما است.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.