دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استارت آپ های آموزشی | معرفی 6+14 استارتاپ در زمینه‌ی آموزش

استارت آپ های آموزشی
5/5 - (1 امتیاز)

آیا به دنبال شناخت استارت آپ های آموزشی هستید؟ آیا اصلاً با انواع استارتاپ آشنایی دارید؟

قصد راه‌اندازی استارتاپ های آموزش مجازی دارید؟ آیا می‌خواهید از برترین استارتاپ‌های خدمات آموزشی ایده بگیرید؟

اصول راه‌اندازی استارتاپ های حوزه آموزش مجازی در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد.

اما با نگاهی به آمار جهانی متوجه می‌شویم که حدود یک سوم کسب‌وکارهای نوپا در شش ماهه نخست فعالیت خود شکست می‌خورند و این شکست شامل حال استارتاپ در زمینه‌ی آموزش نیز می‌باشد.

این شکست نه به خاطر عدم دانش کافی موسسان آن‌ها، بلکه به خاطر عدم رعایت اصول راه‌اندازی یک استارتاپ است.

به گفته «اریک ریس» در کتاب نوپای ناب،”استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.”

اینکه استارتاپ چیست و چگونه به وجود آمده است موضوع بحث این مقاله نیست؛ بلکه می‌خواهیم به بررسی یکی از انواع استارتاپ‌ها یعنی استارت آپ‌ های آموزشی بپردازیم.

همچنین به علل به وجود آمدن این نوع استارتاپ خواهیم پرداخت و شما را با با برترین استارت آپ های آموزشی جهان و همین‌طور ایران آشنا خواهیم کرد.

اگر یکی از دغدغه‌های اصلی شما یافتن بهترین و کارآمدترین استارتاپ های حوزه خدمات آموزشی و اطلاع از نحوه فعالیت آنها است، در اینجا شما را با انواع روش‌های آموزشی این استارتاپ‌ها آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

استارت آپ های آموزشی

زمینه ظهور استارت آپ های آموزشی

آموزش یکی از مهمترین ارکان هر جامعه‌ای می‌باشد و با توجه به چالش‌ها و مشکلات همیشگی که در این حوزه وجود دارد با پیشرفت علم، ایده‌های بسیاری برای رشد و توسعه این حوزه شکل گرفته که استارت آپ های آموزشی یکی از این موارد است.

با رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و توسعه شبکه جهانی اینترنت از سال 1997، دسترسی دانش‌آموزان، معلمان و مربیان و اولیا به محتواها، خدمات آموزشی، ابزارهای آموزشی و طرح درس‌های متنوع افزایش یافت و اولین موضوع کلیدی یعنی «در دسترس بودن آموزش «هرکجایی و هر زمانی آموزش» مورد توجه قرار گرفت.

از سوی دیگر، با تحول در نظریه‌های یادگیری، توجه عمیق به موضوع یادگیری مشارکتی و ایفای نقش فعال دانش‌آموز به‌عنوان یادگیرنده و معلم و مربی به‌عنوان تسهیل‌گر یادگیری تغییرات چشمگیری داشت.

این امر سبب شد نظام نوآوری در ارائه راه‌حل برای دومین موضوع کلیدی یعنی «بهره‌وری و اثربخشی فرایند آموزش و ارتقای یادگیری دانش‌آموزان»، به موارد زیر توجه کند:

  •  توجه به برآوردن نیاز واقعی دانش‌آموز از یادگیری، از طریق افزایش اثربخشی و ارتقای کارایی فرایند آموزش

  •  تسلط معلم، به‌عنوان تسهیلگر یادگیری، بر برنامه‌‌ریزی طرح‌های آموزشی تعاملی  و داشتن نوآوری و خلاقیت در این کار

به همین دلیل، استارت‌ آپ‌ های آموزشی قلب تپنده نظام نوآوری در حوزه آموزش‌وپرورش شناخته می‌شوند.

زمینه ظهور استارتاپ های آموزشی

استارت آپ های آموزشی به کمک آمدند

استارت آپ های آموزشی به این فکر افتادند که چطور می‌توانند خدمات خود را به مخاطبین ارائه دهند. چون مشکلات کمبود وقت و هزینه‌های بالای آموزشی همیشه از چالش‌های اساسی در این حوزه بوده است، پس این استارتاپ‌ها سعی کردند از شیوه‌های نوینی در جهت بهبود سیستم آموزشی استفاده کنند.

پلتفرم‌های آموزش مجازی یکی از این شیوه‌های نوین بود که رفته‌رفته وارد عرصه ارتباطات شد و با استقبال مخاطبین مواجه شد. به طوری که فرد توانست با یک کلیک و بدون صرف زمان زیاد در ترافیک و شلوغی، وارد کلاس مجازی شده و بدون مناسبات رسمی از قبیل پوشش و … در کلاس حضور پیدا کند یا حتی از ویدئوهای بارگذاری شده در پلتفرم‌های مختلف استفاده کند.

استارتاپ‌های حوزه آموزش مجازی

با شیوع ویروس کرونا، نیاز به آموزش‌های مجازی بیش از پیش گسترش یافت. به طوری که اکنون یکی از ضروری‌ترین روش‌های آموزش محسوب می‌شود، از این‌رو پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای این حوزه فعالیت خود را بیش از پیش گسترش داده‌اند.

استارتاپ‌های داخلی که در این زمینه عملکرد منحصربه‌فردی داشتند به شرح ذیل می‌باشند.

معرفی برترین استارت آپ های آموزشی به وجود آمده در ایران

استارت آپ های آموزشی

1- کلاسه؛ از استارت آپ های آموزشی با نام و لوگوی مدارس

شرکت دانش‌بنیان فناور، کلاسه را به عنوان سیستمی جامع برای برقراری ارتباط مستمر، سریع و آسان بین اولیا، همکاران و دانش‌آموزان معرفی می‌کند.

کلاسه قابل استفاده در سه قالب موبایل‌های اندروید، اپل و تحت وبسایت با نام و لوگوی اختصاصی مدارس می‌باشد.

به دلیل فراگیرشدن استفاده از تلفن‌های هوشمند، کلاسه ویژگی‌های اصلی خود را بر مبنای هوشمندسازی مدارس قرار داده است.

2- فرادرس؛ یکی از قدیمی‌ترین استارت آپ های آموزشی آنلاین ایران

این وب‌سایت در طی حدوداً ده سال بالغ بر 10000 ساعت آموزش ویدئویی در قالب بیشاز 1000 عنوان علمی، مهارتی و کاربردی منتشر کرده است.

فرادرس با شعار “دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا ” با همکاری بیش از 850 مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون توانسته بستری را فراهم کند تا همه افراد بتوانند از آموزش‌های با کیفیت، مهارت‌محور و به‌روز بهره ببرند.

3- فرانش؛ استارت آپ آموزش مجازی ویژه مهارت برای اشتغال

یک وب‌سایت آموزش آنلاین است که به صورت بستر آموزشی عمل می‌کند. در آن تولیدکنندگان شخص ثالث دوره‌های آموزشی خود را  در قالب قطعات ویدئویی و یا به صورت یک بسته آموزشی به صورت رایگان ‌یا برای فروش روی این پلتفرم قرار می‌دهند.

4- دانشجویار؛ استارت آپ آموزشی تخصصی متناسب با نیاز بازارکار

یک پلتفرم ارائه ویدئوی آموزشی است که به دانشجو کمک می‌کند پس از شناسایی نقاط قوت بازار کار و پس از دریافت آموزش‌های مرتبط به سمت بازار کار سوق یابد.

5- مکتب‌خونه؛ استارت آپ آموزش دروس برترین دانشگاهها و اساتید کشور

یکی از رسانه‌های دیجیتال آموزش مجازی در ایران است. این پلتفرم با گذشت تنها 6 سال از فعالیت خود دسترسی ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر دنیا را به آموزش باکیفیت به زبان فارسی فراهم کرده است.

مکتب‌خونه با ضبط و ارائه دروس استادان برتر از دانشگاه‌های مطرح سراسر کشور و ارائه رایگان آنها به مخاطب، مجموعه‌ای با بیش از 300 درس و 8000 ویدئو آموزشی رایگان در زمینه‌های مختلف را ایجاد کرده است.

6- موبه مو

مرکز آموزشی موبه مو فعالیت خود را از سال 1389 با هدف ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین و ایجاد فرصت یادگیری آسان و همچنین گسترش آگاهی و دانش جامعه فارسی زبان آغاز کرد.

7- وب‌یاد از استارت آپ های آموزشی باسابقه

وب‌یاد بستری را فراهم آورده برای کسانی که می‌خواهند دانسته‌های خود را در موضوعات مشخص دسته‌بندی کنند و در قالب‌های الکترونیکی برای کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند ارائه دهند و همینطور از وب‌یادهای دیگران یاد بگیرند.

8- هم‌آموز

یک پلتفرم یادگیری الکترونیکی بر روی وب و موبایل است که کاملاً بومی و مطابق با نیازهای آموزشی طراحی و توسعه‌یافته است و با همکاری موسسات آموزشی مجموعه‌ای از دوره‌های آموزش الکترونیکی در حوزه‌های مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

9- به‌آموز

در به‌آموز هرکس می‌تواند یاد بدهد و یاد بگیرد.

هدف این پلتفرم ارائه مواد آموزشی باکیفیت مناسب برای همه فارسی‌زبانان است، اساتید، محتوای آموزشی خود را به صورت یک درس در بستر به‌آموز ارائه می‌دهند.

10- آموزا

نرم‌افزاری آموزشی است که همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود. کاربران می‌توانند هریک از شاخه‌های آموزشی را به صورت مجزا انتخاب و خریداری کنند و یا اشتراک ماهیانه آن را دریافت کنند.

11- جزوه ننویس

در اسفندماه 95 آغاز به کار کرده است.

جزوه ننویس یک پلتفرم کمک آموزشی به شکل مارکت و با محوریت دانشگاه است که اپلیکیشن‌های آن به شکل جزوه هستند.

12- مسیر طلبه

این پلتفرم با هدف ارائه خدمات آموزشی مهارت‌های مربوط به کارآفرینی طلبگی تأسیس شده است.

13- داناپ

هدف داناپ آسان‌سازی فرایند یادگیری و ایجاد سهولت در ورود به بازار کار می‌باشد.

در پلتفرم داناپ دانشجویان می‌توانند با خرید دوره‌های آموزشی فایل ویدئویی دوره مربوطه را دانلود و در دستگاه مورد علاقه خود مشاهده نمایند.

سیستم ارسال تیکت هم از ابتکارات داناپ می‌باشد که دانشجو می‌تواند سوالات خود در مورد دوره را به طور خصوصی از مدرس بپرسد و پاسخ دریافت کنند.

14- شاگردانه از استارت آپ های آموزشی ایران

یک‌ سیستم آموزش الکترونیک در کشور است. قابلیت‌های شاگردانه شامل ایجاد کلاس توسط استاد و پیوستن دانشجویان به آن، ارسال پیام و اطلاع‌رسانی، ارسال تمرین، مخزن منابع برای کلاس‌ها، کتابخانه شخصی استادان‌ و کوله‌پشتی دانشجو است.

این اپ به استادان کمک می‌کند تا بتوانند برای دانشجویان و دانش‌آموزان خود کلاس مجازی بسازند و به سوالات آنها در یک‌ کلاس غیرحضوری جواب دهند.

بیشتر بخوانید: استارت آپ های خدماتی از ایده تا شروع

6 استارتاپ آموزشی برتر جهان

در این بخش با تعدادی از نمونه استارتاپ های موفق جهان آشنا خواهید شد.

استارت آپ های آموزشی برتر جهان

1- Unacademy از استارت آپ های آموزشی هند

 در ابتدا در سال 2010 توسط کانال یوتیوب ایجاد شد و در سال 2015 رسماٌ راه‌اندازی شد،

Unacademy بزرگ‌ترین طرح آموزشی را در کشور هندوستان به وجود آورده است و سعی دارد ویدئوهای آموزشی با کیفیت بالا و رایگان در اختیار همه قرار دهد.

 Unacademy قصد دارد که از همه زبان‌ها پشتیبانی کند و سیستم آموزشی کل جهان را در اختیار بگیرند. آنها معتقدند که آموزش نباید تنها منحصر به کلاس‌های درس فیزیکی باشد چون بسیاری از افراد با استعدادهای درخشان نمی‌توانند بهره‌ی لازم را از آن ببرند. از این‌رو تصمیم گرفتند با ایجاد یک استارت آپ آموزشی در سیستم آموزش تغییر ایجاد کنند.

Unacademy تلاش دارد تا توانایی و ظرفیت جوانان هندی را بسیار بیش‌تر از آنچه در کلاس درس اتفاق می‌افتد افزایش دهد.

2- Goodwall

 یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های آموزشی جهان است که در فوریه‌ی 2014  آغاز به کار کرده است.

این استارتاپ یک شبکه‌ی اجتماعی برای دانش‌آموزان دبیرستانی به وجود آورده است که در آن دانش‌آموزان می‌توانند برای خود یک پروفایل حرفه‌ای بسازند، از طریق این پروفایل داستان‌های خود را تعریف کنند و فرصت‌های تحصیلی را بیابند و بورس تحصیلی بگیرند.

goodwall یک شبکه‌ی بسیار پیچیده برای استعدادهایی است که بتوانند بهترین خودشان را ایجاد کنند. در این فضا دانش‌آموزانی که در کالج درس می‌خوانند برای یافتن شغل مناسب خود و استخدام به کارفرمایان وصل می‌شوند. دانش‌آموزان دبیرستانی نیز به کالج‌ها متصل می‌شوند.

3- Cell-ed

این استارتاپ آموزشی مخصوص بزرگسالان است و در سال 2014 راه‌اندازی شده است.

این استارتاپ محتوای آموزشی مدنظر خود را از طریق موبایل فراهم می‌آورد. این محتوا شامل راه‌حل های مختلف برای کارفرمایان و ارائه‌دهندگان حوزه آموزش است و این امکان را به وجود می‌آورد تا افراد به راحتی، سریع و به‌صرفه، مهارت‌های خود را از طریق تلفن همراه افزایش دهند.

به طوری که مهارت‌های اساسی شغلی و سایر مهارت‌ها را در درسهای سه دقیقه‌ای که در هر تلفن همراهی قابل اجرا می‌باشد ایجاد کرده و افراد می‌توانند در هر موقعیت زمانی و مکانی که هستند از این آموزش‌های کوتاه استفاده کنند و در شغل و یا زندگی خود ارتقا یابند.

4- Codeclub

این استارتاپ آموزشی یک پلتفرم آموزشی آنلاین برای کدنویسی به کودکان 9  تا 11 سال ایجاد کرد. این استارتاپ در سال 2017 در انگستان به وجود آمد و هدف آن آموزش مهارت به کودکان فقیر و بدسرپرست و کودکان کار می‌باشد.

عملکرد این استارتاپ بدین‌صورت است که‌ افراد داوطلب دارای مهارت کدنویسی و یا نهادهایی مانند کتابخانه‌ها یا مدارس و دیگر افراد جامعه با کمک مالی از اجرای این برنامه‌ها حمایت می‌کنند.

5- Kahoot

این استارتاپ که در دنیای مجازی به نت‌فلیکس آموزشی مشهور می‌باشد در سال 2013 به وجودآمد و در حال حاضر با میلیون‌ها کاربر از تمام نقاط دنیا، به کودکان خدمات آموزشی ویدئویی تحت‌وب ارائه می‌دهد.

کاهوت یکی از استارتاپ‌های موفق است که به یادگیری مطالب همراه با بازی تکیه دارد، به طوری که با ترتیب دادن مسابقه بین کاربران و دانش‌آموزان رقابت ایجاد می‌کند.

یادگیری عمیق، همراه با سرگرمی هدف این استارتاپ آموزشی بوده است. بنیانگذار این استارتاپ آموزشی معتقد است که یادگیری موضوع اصلی است و تمام خدمات آنها حول محور این موضوع می‌باشد و کلیه خدمات لازم برای‌ آموزش و بهره‌وری‌هوشی و اجتماعی و سرگرمی کودکان را در نظر گرفته است.

این استارتاپ در اسلو نروژ مستقر است و در مرکز شتاب‌دهنده خود برای افرادی که بتوانند محتوای آموزشی و بازی برای این شرکت تأمین کنند تسهیلات ویژه‌ای ایجاد کرده است.

علاوه بر خدمات آموزشی به کودکان، برای کسب‌وکارها هم خدمات بیزینسی در وب‌سایت خود ارائه می‌دهد.

6- Nova Kid از استارت آپ های آموزشی برتر در حوزه یادگیری زبان

این استارتاپ در سال 2017 به و جود آمد.

Nova Kid یک‌ پلتفرم آموزشی انگلیسی برای کودکان است که یادگیری زبان را به یک بازی تبدیل کرده است و از طریق بازی کودکان را به یادگیری ترغیب می‌کند.

در این پلتفرم مربیان زبان انگلیسی بومی با کودکان سراسر جهان از راه دور به صورت کلاس مجازی ارتباط برقرار می‌کنند.

در این سایت از بازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان وسیله تدریس برای درگیر کردن بچه‌ها استفاده می‌شود و به این صورت کودکان راحت‌تر می‌توانند زبان انگلیسی را درک کنند.

استارت آپ های آموزشی

بنیان‌گذاران جوان استارت آپ‌ های آموزشی جهان

استارت آپ های آموزشی همواره جایگاه والایی را در میان استارتاپ‌ها داشته‌اند. هرچند در اکثر مواقع به آن‌ها کم توجهی می‌شود. یکی از مهم ترین ویژگی های یک استارتاپ، تخصص و توانایی اعضای تیم و بنیان‌گذاران آن است.

مجله فوربز لیست برترین کارآفرین زیر ۳۰ سال در حوزه‌های مختلف را به تازگی منتشر کرده است.

تعدادی از کارآفرینان موفقی را که در لیست مجله فوربز بودند و در زمینه آموزش فعالیت می‌کردند، در ادامه معرفی می‌کنیم.

کارولینا و کلودیا رکچی

خواهران رکچی، بنیانگذاران پلتفرم ادسایتز (EdSights) هستند. کارولینای 26 ساله و کلودیای 24 ساله، در پلتفرم خود تلاش می‌کنند تا مشکلات مربوط به دانشجویان را برطرف کنند. این دو خواهر که از ایتالیا مهاجرت کرده‌اند در جهت حل معضلات مربوط به ترک تحصیل دانشجویان تلاش می‌کنند.

مشتریان ادسایتز دانشجویان کالج هستند، به خصوص آن‌هایی که در معرض ترک تحصیل قرار گرفته‌اند. ادسایتز یک چت‌بات برای تعامل با دانشجویان است. دانشجویان در ادسایتز می‌توانند درباره موضوعاتی مانند تکالیف، نمرات و مشکلات شخصی و مالی‌شان صحبت ‌کنند.

مسی و متی بصیری از بنیان‌گذاران استارت آپ های آموزشی ایرانی‌الاصل

مسی بصیری (Massi Basiri) و متی بصیری ( Meti Basiri) دوقلوهای 26 ساله‌ای هستند که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند تا در دانشگاه مورد علاقه‌شان تحصیل کنند. متی و مسی بصیری که اصالتاً ایرانی هستند، بعد از مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل، استارتاپ خود را راه‌اندازی کردند.

پلتفرم اپلی بورد (ApplyBoard) در سال 2015 راه‌اندازی شد. این پلتفرم با هوش مصنوعی اداره می‌شود. دلیل استفاده از هوش مصنوعی در اپلی بورد، از نظر بنیانگذارانش، کشف نواقص و ابهامات در پرونده متقاضیان است.

اپلی بورد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا در 1200 موسسه آموزشی پس از متوسطه در آمریکای شمالی تحصیل کنند. متی و مسی بصیری با ایجاد پلتفرم اپلی بورد، فرایندهای گیج‌کننده پذیرش دانشجو را بهبود بخشیده‌اند. تاکنون اپلی بورد به ۷۰ هزار دانشجو کمک کرده است تا بتوانند دانشگاه مقصدشان را پیدا کنند.

کیارا باتلر

کیارا باتلر (Kiara Butler)، کارآفرین 29 ساله‌ای است که در سال 2017 استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده است. استارتاپ کیارا باتلر با عنوان دایورسیتی تاکز (Diversity Talks)، برنامه‌ای برای پرورش فرهنگ رقابت است. این برنامه همچنین صلاحیت فرهنگی معلمان را بهبود می‌بخشد.

پس از دو هفته برنامه آموزشی و پیگیری در سراسر سال تحصیلی، دانش آموزان پایه نهم تا دوازدهم، بخشی از نیروی کار می‌شوند. این پلتفرم به دانش‌آموزان کمک می‌کند راه خود را برای آینده‌شان پیدا کنند و در صورت داشتن صلاحیت‌ معلمی آن را ادامه دهند.

برک کوکر

برک کوکر (Berk Coker ) 25 ساله از ترکیه به آمریکا مهاجرت کرده است. او در دانشگاه استنفورد با جیمی پوشکین (Jamie Poskin) آشنا شد و استارتاپ تیچ‌اف‌ایکس (TeachFX) را راه‌اندازی کرد.

استارتاپ تیچ‌اف‌ایکس، یک اپلیکیشن با قدرت هوش مصنوعی است.

برک کوکر و شریکش در جهت جمع‌آوری بازخوردهای کلاس درس، تیچ‌اف‌ایکس را تأسیس کردند. این استارتاپ مشارکت دانشجویان را می‌سنجد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا در بحث‌های کلاسی شرکت کنند.

در این پلتفرم سوالات متداولی از دانشجویان پرسیده می‌شود و به آن‌ها زمان داده می‌شود تا درمورد مبحث کلاسی‌شان صحبت کنند.

پنجاه مدارس در مناطق مختلف امریکا مانند دیترویت و نیویورک، همچنین دانشگاه‌هایی نظیر ویرجینیا تک، از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

کریستینا واکر راکستراو

کریستینا واکر راکستراو (Christina Walker Rakestraw)، بنیانگذار هوم‌روم (Homeroom) است. این کارآفرین ۲۹ ساله معلم دانش‌آموزان ابتدایی بوده است. او به همراه یکی از همکلاسی‌های سابقش در دانشگاه استنفورد، تصمیم به ساخت یک پلتفرم آنلاین گرفت.

کریستینا واکر راکستراو، قصد داشت برنامه‌هایی را برای اوقات بعد از مدرسه دانش‌آموزان فراهم کند. این برنامه همچنین فضایی برای تکالیف مدرسه ارائه می‌دهد که توسط والدین و مدارس تنظیم می‌شود.

برندون فلمینگ

یکی از کارآفرینان زیر 30 سالی است که برای رسیدن به موقعیت کنونی‌اش زحمت زیادی کشیده است. برندون فلمینگ پیش از 23 سالگی ترک تحصیل کرد. او کارهای متفاوتی انجام داد و سپس به دانشگاه بازگشت.

بعد از بازگشت به دانشگاه، مدرک لیسانس خود را از دانشگاه لیبرتی گرفت. پس از آن مربی تیم مناظره مدرسه راهنمایی آتلانتا شد. موفقیت این تیم باعث توجه دانشگاه هاروارد به برندون فلمینگ شد. فلمینگ در سن 26 سالگی به دانشگاه هاروارد پیوست و یکی از جوانترین اساتید دانشگاه هاروارد شد.

بعد از ورود به دانشگاه هاروارد، پروژه هاروارد دایورسیتی را شروع کرد. هاروارد دایورسیتی پراجکت (Harvard Diversity Project ) به صورت یک برنامه تابستانه در دبیرستان آتلانتا آغاز به کار کرد.

فلمینگ برای این پروژه، 500 هزار دلار سرمایه جذب کرد. تیم آتلانتا در سال 2017 با دیگر تیم‌های مناظره رقابت کرد. این تیم اولین تیم سیاه‌پوستانی بود که برنده رقابت مناظره دانشگاه هاروارد می‌شد.

مطالب مرتبط

ویروس کرونا چه بلایی سر استارت آپ های دیگر از جمله استارت آپ گردشگری آورد؟ برای جواب دادن به این سوال بد نیست سری به مقاله استارت آپ حوزه گردشگری بزنید.

راستی با واژگان و اصطلاحات استارتاپی آشنا هستید؟ برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را به دقت مطالعه کنید.

به نظر شما استارت آپ با کارآفرینی چه تفاوتی دارد؟ اگر شما از آن دسته از افراد هستید که فرقی بین کارآفرینی و استارتاپ نمی‌بینید حتماً مقاله زیر را تا انتها و بادقت مطالعه کنید.

  آیا تفاوت استارتاپ و کسب و کار را می‌دانید احتمالاً شما هم مانند بسیاری از افراد نمی‌دانید دقیقاً استارتاپ چیست و چرا به بعضی از شرکت‌ها استارتاپ می‌گویند پس پیشنهاد میکنم به مقاله تفاوت استارت آپ و کسب وکار هم سری بزنید.

برای یادگیری از تجربیات دیگران، یکی از بهترین جاها برای کسانی که به فکر راه‌اندازی استارتاپ هستند، رویدادهای استارتاپ گرایند است. آیا در این مورد اطلاعاتی نیاز دارید؟ مطلب زیر را از دست ندهید.

نظر شما در مورد این استارت آپ‌ های آموزشی چیست؟ آیا تاکنون از خدمات این استارتاپ‌های آموزشی بهره برده‌اید؟

کدامیک از این پلتفرم‌ها خدمات بهتری را ارائه می‌کنند؟ آیا استارتاپ های حوزه خدمات آموزشی دیگری را می‌شناسید؟

لطفاً نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

                 



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “استارت آپ های آموزشی | معرفی 6+14 استارتاپ در زمینه‌ی آموزش

  1. ماهان گفته:

    سلام وقت بخیر

    می تونید استارتاپ مدرسه بیگ دیتا رو هم به لیست تون اضافه کنید که یک پلتفرم آموزش آنلاین هوش مصنوعی برای پارسی زبانان دنیا هستش.

    https://bigdataworld.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.