دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شخصیت شناسی روز تولد – نکاتی درباره شخصیت شناسی بر اساس روز تولد

شخصیت شناسی روز تولد
Rate this post

در این مطلب:

  • صحت موضوع شخصیت شناسی روز تولد و یا شخصیت شناسی بر اساس روز تولد رو بررسی می‌کنیم.
  • به معرفی مقاله‌ای در زمینه تاثیر فصل تولد بر شخصیت، می‌پردازیم.
  • و در انتهای مطلب، درباره میزان دقت اطلاعات به دست آمده از شخصیت شناسی از روی روز تولد میگیم و چند تست شخصیت شناسی معتبر و علمی رو که برای شناخت شخصیت می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید، معرفی می‌کنیم.

تا انتهای مطلب، با ما همراه باشید.

شناخت شخصیت بر اساس روز تولد – خرافه یا واقعیت؟

اگر در مورد ” شخصیت شناسی از روی روز تولد ” و یا ” تاثیر روز تولد بر شخصیت ” در اینترنت جستجو کنید، به مطالبی که بیشتر به طالع بینی و خرافه پرستی شباهت دارند تا مطالب علمی و معتبر، برخورد خواهید کرد.

همونطور که متوجه شدید، شخصیت شناسی از روی روز تولد، بیشتر جنبه خرافی دارد و شخصیت شناسی روز تولد، در بین تحقیقات علمی نیز، جایگاهی ندارد.

عوامل موثر بر شکل‌گیری شخصیت، مانند سبک زندگی، محیط، تجربیات و وراثت، نقش بسیار جدی‌تر و مهم‌تری نسبت به روز و تاریخ تولد دارند.

هر چند، تحقیقی در زمینه ارتباط شخصیت و زمان تولد هر فرد در دانشگاهی در پایتخت مجارستان، انجام شده است. با توجه به این تحقیق افرادی که در فصل مشابهی متولد شده‌اند، خلق و خوی نسبتا مشابهی دارند و ممکن است به بیماری‌ها و اختلالاتی مشابه نیز، دچار شوند.

در این زمینه مقاله‌ای نوشته شده که می‌تونید از لینک زیر برای دسترسی به این مقاله استفاده کنید.

تست‌های معتبر شخصیت شناسی (شناخت شخصیت بر اساس روز تولد چقدر دقیق است؟)

تا کنون متوجه شدیم شخصیت شناسی بر اساس روز تولد، علمی نیست. از مقاله‌ای که بالاتر معرفی کردیم، می‌توانیم اطلاعات علمی و معتبری به دست بیاوریم؛ اما همانطور که متوجه شدید، این اطلاعات کلیات رو بیان می‌کنند و در شناخت شخصیت، آنطور که باید، کمک کننده نیستند.

تست‌هایی مانند MBTI، تست رفتارشناسی DISC و تست Big5، در مقابل شخصیت شناسی بر اساس روز تولد، جزو تست‌های معتبر حوزه شخصیت شناسی به حساب می‌آیند.

این تست‌ها، جزئیات شخصیتمون رو به ما نشون می‌دهند؛ در نتیجه باعث می‌شوند ما نسبت به رفتارهامون آگاهی بیشتری داشته باشیم.

بهبود روابط در محیط کار و نیز با دیگران، آگاهی بیشتر نسبت به استعدادها و نیز انتخاب مسیر شغلی مناسب، از جمله مواردی هستند که می‌تونند با استفاده از نتایج این تست‌ها، محقق بشوند.

علاوه بر این‌ها، تست‌های شخصیت‌شناسی معتبر، سابقه‌ای طولانی مدت دارند. برای مثال، سابقه تست Big5، حدودا 30 سال و سابقه تست MBTI، حدود 70 است. بنابراین، تحقیق درباره شخصیت شناسی روز تولد، اطلاعات کافی در اختیار ما قرار نمیده و بهتره از تست‌های معتبر شخصیت شناسی که حاصل سال‌ها تحقیق بر جنبه‌های مختلف شخصیت هستند، استفاده کنیم.

برای دسترسی به تست‌ها می‌تونید از لینک‌های زیر استفاده کنید.




مطالب مرتبط:

شخصیت شناسی بر اساس سال تولد

شخصیت شناسی بر اساس تاریخ تولد

شخصیت شناسی از روی اسم و فامیل




کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.