دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مزایا و معایب داشتن کافی شاپ

مزایا و معایب کافی شاپ را بدانیم
4.2/5 - (5 امتیاز)

چرا لازم است مزایا و معایب کافی شاپ را بدانیم؟

ممکن است راه اندازی کافی شاپ ایده فانتزی و جذابی به نظر برسد و واقعاً هم همینطور است. ولی افتتاح و اداره کافی شاپ مانند هر شغل دیگری دارای فراز و نشیب‌ها و مزایا و معایبی است. درک مزایا و معایب کافی شاپ برای شما به‌عنوان صاحب این شغل بسیار مهم است.

زیرا جدا از مسائلی مثل برندسازی، ثبت کافی شاپ، دریافت مجوز و سایر مراحل اداری که قبل از راه‌اندازی مغازه با آن‌ها سر و کار دارید، برای شروع و حفظ یک کسب و کار موفق باید آمادگی کافی هم داشته باشید.

یکی از راه‌های رسیدن به این آمادگی، پیش‌بینی معایب شغل کافی شاپ است. ممکن است در راه اندازی یا اداره کافی شاپ خود با چالش‌هایی روبه‌رو شوید و نقشه‌هایی برای غلبه بر مشکلات کافی شاپ از قبل تهیه کرده و آماده شوید.

مطمئناً در کنار غلبه بر چالش‌های موجود در هر تجارتی مانند اداره یک کافی شاپ مزایایی هم وجود دارد که هر فرد علاقه‌مندی را راغب به داشتن آن می‌کند.

در این مطلب سعی دارم با بیان مزایا و معایب شغل کافی شاپ شما را برای شناختن، پیشگیری و یا حل چالش‌های موجود آماده کنم.


فهرست مطالب


بخش اول: مشکلات کافی شاپ داشتن

بخش دوم: مزایای کافی شاپ داشتن

بخش اول: مشکلات کافی شاپ داشتن

1- تردید به خود

از مشکلات کافی شاپ تردید به خود است

افتتاح کافی شاپ یک چالش بزرگ است و طبیعی است که به توانایی خود شک داشته باشید. شما در حال ورود به یک عرصه جدید هستید و قصد شروع از صفر را دارید. چیزهای زیادی باید یاد بگیرید و شاید مطمئن نیستید که می‌توانید با این چالش کنار بیایید یا نه. تردیدی که دارید نوعی دلواپسی است که می‌تواند شما را عقب نگه دارد یا باعث به جلو راندن شما شود.

در مورد موقعیت یا احساستان بیش از حد فکر نکنید، بلکه روی افکار و ایده‌هایتان به‌عنوان راهی برای برداشتن اولین قدم‌ها در افتتاح کسب و کار کافی شاپ خود متمرکز شوید.

لیستی از نگرانی‌های خود تهیه کنید و بنویسید که چگونه قصد دارید بر هر یک از آن‌ها غلبه کنید. برنامه‌ریزی برای نحوه انجام کارها کمک زیادی به شما در ایجاد کافی شاپ می‌کند.

2- نگرانی‌های مالی

از معایب شغل کافی شاپ نگرانی‌های مالی است

بخش مالی و سرمایه از دیگر مشکلات کافه داری است ولی اینکه از تردید به خودتان بدتر است یا نه قابل بحث است.

به‌طور معمول همه ما نگرانی‌های مالی داریم ولی اختصاص سرمایه برای شروع کار کافی شاپ ممکن است در شما استرس ایجاد کند. حتی ممکن است چند شب خواب راحت را از شما بگیرد.

ریسک‌های زیادی در این مسیر وجود دارد و شما تنها کسی نیستید که با چنین نگرانی‌هایی مواجه هستید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش این نگرانی انجام دهید این است که موجودی شخصی خود را بررسی کنید.

چه نوع پولی را برای این کار کنار گذاشته‌اید و آیا نیاز به گرفتن وام دارید؟ اگر قصد وام گرفتن دارید، آیا تحقیق کرده‌اید که از کجا می‌توانید وام خود را دریافت کنید؟ آیا برای تهیه یک طرح کسب و کار وقت گذاشته‌اید؟ طرح کسب و کار مهم است زیرا به شما نقشه راه می‌دهد تا با وضوح فکری و درک بازار خود، آن را دنبال کنید. یک طرح کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تا برای راه اندازی کافی شاپ خود با طرح قبلی و حساب شده عمل کنید.

این سؤالات را از خود بپرسید که چرا می‌خواهید کافی شاپ باز کنید؟ آیا شما یک فرد اجتماعی هستید که دوست دارد با هر نوع فردی برخورد کند؟ می‌توانید ساعت‌های طولانی را صرف کنید تا کافی شاپ به وضعیت اقتصادی مطلوب برسد؟ آیا از بودن در کنار جمع افراد و انجام چند کار با هم لذت می‌برید؟

3- عدم ثبات وضعیت اقتصادی و رقابت زیاد

شما رویای راه اندازی یک کافی شاپ را دارید، اما به اطراف خود نگاهی می‌اندازید و کافی شاپ‌های متعددی را می‌بینید. چگونه می‌توانید مطمئن باشید که شما می‌توانید در برابر تمام رقابت‌های موجود در این تجارت ایستادگی کنید؟

نمی‌توانید مطمئن باشید، اما می‌توانید تمام تلاشتان را بکنید تا کافی شاپ خود را به بهترین شکل ممکن بسازید. چگونه می‌توانید با بهترین قهوه معروف‌ترین قهوه فروشی شهر رقابت کنید؟ کار سختی است. پس قهوه رقبای خود را امتحان کنید و به خودتان قول دهید که قهوه شما بهتر باشد.

همیشه مقدار مشخصی از عدم قطعیت در اقتصاد وجود دارد، بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید. یک استراتژی این است که به بهترین‌ها امیدوار باشید و برای بدترین‌ها آماده شوید. این تفکر به شما کمک می‌کند که اجازه ندهید رشد کافی شاپ شما متوقف شود.

4- کنار آمدن با مشتریان ناراضی

از مشکلات کافه داری نارضایتی مشتریان است

اکثر افرادی که به کافی شاپ شما می آیند راحت پسند هستند و می‌توانید با آن‌ها راحت کنار بیایید. آن‌ها برای نوشیدن قهوه به آنجا می‌آیند و با افراد همفکر خود دور هم جمع می‌شوند. اما گاهی اوقات مشتری ناراضی هم خواهید داشت. در این موارد مهارت‌های اجتماعی شما مورد آزمایش قرار می‌گیرد. بهترین راه برای مقابله با چنین شرایطی این است که اجازه دهید فرد احساسات خود را تخلیه کند و دقیقاً به شما بگوید که چرا از شما و کافی شاپ شما ناراضی است.

هنگامی که آن‌ها احساسات خود را بیان کردند و شما به تمام آنچه آن‌ها گفتند گوش دادید، در رفع شرایط به‌وجود آمده مسیر درستی را طی کرده‌اید و به احتمال زیاد مشکل حل می‌شود. یک کار خوبی که می‌توان انجام داد یادگیری گوش دادن فعالانه است. این نوع گوش دادن قبول و اعمال آن چیزی است که از شخص می‌شنوید. به این ترتیب مشتری درک می‌کند که شما به او اهمیت می‌دهید و تمام تلاش خود را برای حل مشکل انجام می‌دهید.

5- کار بیشتر، درآمد کمتر

از مشکلات کافه صرف وقت زیاد برای این کسب و کار است

باید برای این مسئله آماده باشید با راه‌اندازی کافی شاپ خود یا هر نوع شغل شخصی دیگری، حقوق منظم که ممکن است قبلاً از کار تمام وقت خود کسب می‌کردید را دریافت نکنید.

چند ماه یا شاید چند سال اول، ممکن است آنقدر که می‌خواهید پول در نیاورید. آیا برای این شرایط آمادگی دارید؟ آمادگی این را دارید که زود بیدار شوید و مغازه را باز کنید و دیر وقت آن را ببندید؟ آیا می‌توانید تعدد مشتریان و تمام کارهای اداری مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار را مدیریت کنید؟ محدودیت‌های زمانی که برای خانواده شما و شما ایجاد می‌کند چطور؟

وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه‌ای برای باز نگه داشتن کافی شاپ شما وجود دارد و مقدار قابل توجهی از این وظایف بر دوش شما خواهد بود. آیا شریکی خواهید داشت یا تنها پیش خواهید رفت؟ اگر به تنهایی پیش بروید، آیا از حمایت خانواده برای گذراندن روزهای سخت برخوردار هستید؟

بخش دوم: مزایای کافی شاپ داشتن

1- سود مالی

کافی شاپ برای شما سود مالی به همراه می‌آورد و این یکی از مزایای افتتاح کافی شاپ است.

سود حاصل از مشاغل شخصی که از وجود، عرق و اشک شما به‌دست آمده یک احساس عالی است. هنگامی که همه طوفان‌های برپا کردن کافی شاپ را پشت سر گذاشتید و مغازه خود را از هیچ ساختید، کسب درآمد یکی از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای لذت‌‌بخش کافی شاپ شما است. وقتی شروع به تحقق اهداف خود می‌کنید، زندگی شما می تواند تغییرات مثبت بزرگی بکند.

2- گرد هم آوردن افراد

از مزایای کافی شاپ گرد هم آوردن افراد است

کافی شاپ مکانی است که افراد جامعه را دور هم جمع می‌کند. طبیعتاً جایی است که مردم می‌خواهند بنشینند و هنگام صرف یک فنجان قهوه خوب یا نوشیدنی‌های دیگر گپ بزنند.

عضویت در جامعه برای همه ما کمک کننده است. تعامل و برقراری ارتباط با دیگران در کافی شاپ‌ها اتفاق می‌افتد، بنابراین آشنایی و کمک به دیگران نیز بخشی از مزایای فضای کافی شاپ است. یکی از جنبه های مثبت افتتاح کافی شاپ، کمک به افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر است. راه اندازی کافی شاپ بخش مهمی از هر جامعه‌ای است.

3- تعیین برنامه زمانی توسط خودتان

اگر همیشه مجبور بودید در زمان معینی سرکارتان حضور پیدا کنید، وقتی کافی شاپ خودتان رو باز کنید به لطف آن برنامه زمانی مورد نظر خودتان را پیاده خواهید کرد.

در ابتدای کارتان باید ساعت‌های طولانی کار کنید ولی باز هم می‌توانید ساعت کاری خود را تنظیم کنید و این یکی از بهترین مزیت‌ها در مورد داشتن مشاغل شخصی است. زمان بیشتری برای سرگرمی‌ها، خانواده و تعطیلات رویایی دارید. سبک زندگی که ایجاد می‌کنید مطابق با میل شما خواهد بود.

حتی اگر خودتان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید زمان خود را برای خانواده، ورزش کردن، سرگرمی‌ها و کارتان مدیریت کنید. همچنین می‌توانید برنامه روزانه‌تان را با استفاده از الگوهای آنلاین تنظیم کنید. رئیس خود بودن می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد، و بدون مدیریت زمان به احتمال زیاد برای انجام بسیاری از امور با کمبود وقت مواجه می‌شوید.

4- شریک کردن دیگران در یک قهوه عالی

از مشکلات کافه تخصیص زمان طولانی است

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و صدها سال است که از آن استفاده می‌شود.

برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قهوه یک نوشیدنی اصلی محسوب می‌شود و سبک‌های زیادی برای نوشیدن آن وجود دارد. بوی تند قهوه به تنهایی می‌تواند خاطرات خاصی را برای افراد زنده کند. آیا حس بی‌نظیری نیست که بتوانیم صبح‌ها اولین فنجان قهوه افراد را برایشان سرو کنیم و آن‌ها را در حال لذت بردن از آن ببینیم؟ نوشیدنی‌ که برانگیزاننده و آرامش بخش است و طعم عالی دارد.

انواع مختلفی از قهوه وجود دارد و کافی شاپ شمامحلی است که افراد می‌توانند انواع مختلف قهوه را امتحان کنند و از آن لذت ببرند. گونه‌های اتیوپیایی، برزیلی، کلمبیایی که تنوع زیادی دارد و مشتریان شما از امتحان کردن همه آن‌ها لذت خواهند برد. شما به عنوان صاحب کافی شاپ می‌توانید تمام روش‌های مختلف تهیه قهوه را کشف کنید و این به خودی خود دنیای جدیدی را به روی شما باز می‌کند.

سخن پایانی

با افزایش مصرف قهوه سرمایه‌گذاری در شغل کافه داری ایده خوبی است. شروع این کار به شما کمک می‌کند تا دیدگاهتان را عملی کنید، اشتیاقتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، افراد را دور هم جمع کنید و از همه مهم‌تر پول خوبی به‌دست آورید. به دلیل رقابت شدید در این تجارت مسیر پرچالشی خواهید داشت. اما با عزم و اراده می‌توانید بر همه چالش‌ها غلبه کنید و از مزایای تجارت کافه بهره‌مند شوید.

اگر قصد دارید اداره یک کافی شاپ را در آینده به عهده بگیرید، مزایا و معایب بالا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد پیشبرد یا عدم اجرای برنامه تجاریتان کمک می‌کند. مزایای بسیاری در ارتباط با راه اندازی یک کافه وجود دارد و این ریسک ارزش پذیرفتن دارد.

برای ورود به تجارت کافی شاپ و دنیای کافه داری مقالات زیر را دنبال کنید

برای شروع شغل کافی شاپ مانند هر شغل دیگری باید آمادگی کافی به‌دست آورید. مقاله زیر به شما کمک می‌کند تا پیش‌بینی‌های لازم را برای شروع این کسب و کار انجام دهید.

بعد از اینکه کافی شاپ خودتان را دایر کردید مهم‌ترین مسئله در موفقیت کسب و کار شما نسبت به رقیبانتان تبلیغات و ایده‌های جذاب تبلیغاتی است. برای دریافت جزئیات بیشتر حتماً مطلب زیر را بخوانید.

و چند مطلب بسیار مفید دیگر

اگر شما هم تجربه اداره کافی شاپ را داشتید و چالش‌ها و مزایای کافی شاپ را لمس کرده‌اید، مشتاق شنیدن نظرات و ایده‌های شما هستم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.