آیا موسس شرکت بنز را میشناسید؟ از تاریخچه شرکت بنز آلمان اطلاعی دارید؟ آیا میدانستید که کارل بنز، تنها بنیانگذار شرکت بنز نیست؟!
اگر میخواهید شرکتی بزرگ و موفق داشته باشید؛ باید با تاریخچه شرکتهای بزرگ و زندگینامه موسسان آن شرکتها آشنا شوید.
یکی از شرکتهای موفق در زمینه ساخت خودروهای سواری، شرکت مرسدس بنز است. ما در این مطلب بهصورت جامع و دقیق تاریخچه شرکت بنز آلمان را بیان میکنیم.
با مطالعه مطالب ذیل، بنیانگذاران شرکت بنز را بشناسید و تاریخچه شرکت بنز آلمان را بدانید. اگر می خواهید با بنیانگذار یکی دیگر از شرکتهای خودروسازی آشنا شوید، داستان زندگی موسس شرکت شلبی را نیز بخوانید.
بنیانگذار شرکت بنز
تاریخچۀ شرکت بنز آلمان نشان میدهد که سه شخصیت برجسته، در تاسیس شرکت بنز نقش اساسی داشتند؛ کارل بنز، گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ.
کارل را میتوان بهعنوان اصلیترین موسس شرکت بنز نام برد.
بیوگرافی کارل بنز
کارل بنز، در 25 نوامبر 1844 در کارلسروهه آلمان متولد شد. مادرش جوزفین ویلانت و پدرش یوهان جورج بنز بود. پدر کارل لوکوموتیوران بود. زمانی که کارل دو ساله بود، پدرش را در یک حادثه از دست داد. مادر کارل، نام او را به کارل فردریک بنز تغییر داد تا یاد پدرش را زنده نگه دارد.
پس از فوت پدر، کارل و مادرش مشکلات مالی زیادی داشتند؛ اما جوزفین برای تحصیل پسرش حداکثر تلاش خود را کرد و او را به مدرسه دستور زبان فرستاد. کارل از کودکی، استعداد علمی و هوش بالایی داشت و در تحصیل موفق بود.
موسس شرکت بنز در دانشگاه
بنز پس از گذراندن دورۀ مدرسه، به دانشگاه پلیتکنیک رفت و زیرنظر فردیناند رتنباخر آموزش دید. او در 15سالگی، در آزمون ورودی دانشگاه کارلسروهه در رشتۀ مهندسی مکانیک قبول شد.
در سالهای تحصیل، بنز با دوچرخه به دانشگاه میرفت و در همان زمان، با بررسی ساختار دوچرخه، بهفکر ساخت کالسکه بدون اسب افتاد. این دانشجوی خلاق و تلاشگر، در 19سالگی از دانشگاه فارغالتحصیل شد.
تأسیس اولین شرکت کارل بنز
کارل پس از تحصیلات دانشگاهی، 7 سال به یادگیری فنون و مهارتهای ساختوتولید در شرکتهای متعدد پرداخت. موسس شرکت بنز در سال 1871، زمانی که 27 سال داشت، با فردی به نام اوت ریتر شریک شد و کارگاه مهندسی کوچکی را به کمک او باز کرد.
نقش همسر بنیانگذار شرکت بنز در موفقیت او
کارل در 20 ژوئیه 1872 با برتا رینگر ازدواج کرد. برتا همسر و شریک اولین شرکت تأسیس شده توسط کارل بنز بود. برتا سهام ریتر را خرید و در توسعه شرکت نقش مهمی ایفا کرد. حاصل زندگی آنها 5 فرزند بود.
برتا بنز، اولین کسی بود که با اتومبیل مسافت طولانی بیش از صد کیلومتر را سفر کرد و در رفع ایرادهای ماشینهای ساخت همسرش، نقش مهمی ایفا کرد.
مخترع اولین خودروِ تجاری جهان و موسس شرکت بنز در 4 آوریل 1929 در خانهاش در شهر لادنبرگ از دنیا رفت. کارل بنز 84 سال عمر کرد. او در زمان مرگ، به بیماری برونشیت مبتلا بود.
برتا بنز تا زمان مرگش در سال 1944، در همان خانه زندگی کرد. دیگر اعضای خانواده بنز نیز بهمدت ۳۰ سال دیگر در آنجا سکونت داشتند.
گوتلیب دایملر
گوتليب دايملر دومین شخص برجسته در تاریخچه شرکت بنز آلمان است. او در 17مارس 1834در شوندرف آلمان به دنیا آمد. پدر او جوهانس نام داشت و یک نانوا بود. مادرش فردریکا در خانه خیاطی و گلدوزی می کرد.
گوتلیب تا سن 13 سالگی، دوران ابتدایی و دبیرستان خود را گذراند. او در طول تحصیل و با مطالعه کتابهای درسیاش به مکانیک، علوم فنی و فیزیک علاقهمند شده بود.
گوتليب دايملر در سن چهارده سالگی وارد رشته مکانیک شد و چهار سال بعد فارغالتحصیل گردید. دایملر بسیار تیزهوش و با پشتکار بود. او تقریباً 18 ساله بود که تصمیم گرفت زادگاه خود را ترک کند و به مهندسی مکانیک روی آورد.
گوتلیب دایملر و مهندسی مکانیک
گوتليب دايملر برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک به پاریس رفت. سپس در همانجا رشته پلیتکنیک را ادامه داد. پس از فعالیت در چند رشته فیزیک و مکانیک در پاریس، به انگلیس، اتریش و بلژیک رهسپار شد.
گوتلیب برای تأمین هزینه تحصیل و اقامت در کشورهای خارجی، در لندن در کارگاه دوست پدرش، هنریش استراب، کار میکرد. روزها به دانشگاه میرفت و شبها تا نیمهوقت در کارگاه ریختهگری به کار میپرداخت.
گوتلیب دایملر و بازگشت به آلمان
گوتليب با توشهای از علم و تجربه و بعد از چندین سال دوری از وطن، در 29 سالگی به آلمان برگشت و برای خود کارگاهی کوچک اجاره کرد تا در آنجا به تحقیقات خود بپردازد.
مادرش فردریکا در میان دختران اقوام و دوستان، اماکانز را مناسب برای همسری با گوتلیب مناسب دید. گوتليب دايملر با اصرار مادرش در سال 1867 با اماکانز ازدواج کرد.
پدر همسرش داروساز بود و خانهای را به این عروس و داماد هدیه داد تا گوتليب دايملر هم بتواند در زیرزمین خانه به تحقیقات خود ادامه دهد. حاصل این ازدواج پنج فرزند بود.
در سال ۱۸۸۷، زمانی که او برای تکمیل تحقیقاتش به پاریس سفر کرده بود، خبر مرگ همسرش اماکانز او را دچار شوک کرد. گوتلیب دایملر در 6 مارس ۱۹۰۰ درگذشت.
ویلهلم مایباخ
ویلهلم مایباخ در 9 فوریه 1846در هایلبرون آلمان به دنیا آمد. نام کامل او آگوستوس ویلهلم مایباخ، و دومین پسر خانواده بود. پدر او، کارل مایباخ نام داشت و یک نجار بود.
خانواده ویلهلم مایباخ، در سال 1850 به اشتوتگارت نقل مکان کردند. در سال 1854 مادر ویلهم درگذشت و دو سال بعد از آن نیز پدرش از دنیا رفت.
ویلهلم مایباخ در برودرهاوس
آشنایان و دوستان خانوادگی کارل مایباخ تلاش کردند تا سرپناهی برای بچههای یتیم او پیدا کنند. در نتیجه این تلاشها ویلهلم مایباخ در روتلینگن، توسط برودرهاوس (خانه برادران) پناه داده شد.
برودرهاوس یک موسسه پروتستانی بود که توسط گوستاو ورنر و همسرش آلبرتین تاسیس شده بود. ویلهلم مایباخ به عنوان نانوا و شیرینیپز در آنجا کار میکرد؛ ولی ورنر تلاش کرد تا استعداد فنی ویلهم مایباخ را پرورش دهد.
ویلهم مایباخ در راه تبدیل شدن به طراح صنعتی
مایباخ در سال 1861 دوره کارآموزی خود را با آموزش فیزیک، طراحی و همچنین ریاضیات شروع کرد. گوستاو ورنر، گوتلیب دایملر را به عنوان بازرس کارگاههای صنعتی در برودرهاوس استخدام کرد.
زمانی که دایملر، مهارتهای مایباخ را دید؛ تلاش کرد تا مهارتهای فنی و طراحی او را پرورش دهد. از آن زمان، دایملر و مایباخ بههمراه یکدیگر تلاشهای مشترکی را شروع کردند.
دایملر و مایباخ در یک شرکت
ویلهلم مایباخ در سال 1890به همراه گوتلیب دایملر شرکت دایملر-موتورن را تأسیس کردند و توانستند موتورهای درونسوز پرسرعت قابل استفاده در زمین، آب و هوا را توسعه دهند.
آنها اولین موتورسیکلت و اولین قایق موتوری در جهان را اختراع و نخستین خودروی خود را در سال 1892 به بازار عرضه کردند.
زندگی حرفهای ویلهلم مایباخ پس از دایملر
همکاری مایباخ با شرکت دایملر، پس از درگذشت گوتلیب دایملر تا سال 1907 ادامه یافت. ویلهلم مایباخ در 1909 شرکت خود را به همراه كنت فون زپلین تاسیس کرد.
شرکت او در زمینه ساخت موتورهای کشتی هوایی فعالیت کرد. مدیرعامل این شرکت از سال 1912 کارل مایباخ، پسر بزرگ ویلهلم بود.
بعد از جنگ جهانی اول، شرکت مایباخ، به حوزه خودروسازی نیز روی آورد. در سال 1928 اولین خط تولید خودرو شرکت، توسط مایباخ راهاندازی شد. ویلهلم مایباخ در ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹ در اشتوتگارت درگذشت. او را به عنوان پادشاه طراحان میشناسند.
تاریخچه شرکت بنز آلمان از 1871-1926
شکلگیری شرکت بنز با تلاشهای انفرادی کارل بنز و گوتلیب دایملر شروع شد. در سال 1871 بنز کارگاه کوچکی را با شراکت اوت ریتر تأسیس کرد.
شراکت ایشان زیاد طول نکشید و یکسال بعد، برتا همسر کارل، سهم شریک او را خرید. کارل در کارخانه خود و همسرش موتورهای جدید ساخت. او توانست یک موتور بنزینی دو زمانه بسازد و در سال 1879، اختراعش را به ثبت برساند.
اختراع اولین خودروی سه چرخ بنزینی
کارل به همراه شرکای خود در سال 1883کمپانی «بنز اند سی» را در «مانهایم» تأسیس کرد. موسس شرکت بنز در سال 1885 اولین ماشین سه چرخ بنزینی جهان را با حداکثر سرعت 16کیلومتر بر ساعت ساخت.
کارل بنز در 29 ژانویه سال 1886، درخواست ثبت اختراع خود برای ماشین سه چرخ خود را ثبت کرد.
بنز اولین بار در سوم ژوئیه 1886 با ماشین سه چرخ خود در شهر حرکت کرد. اولین فروش تبلیغاتی او در سال 1887 و در شهر پاریس انجام شد.
در سال 1888برتا همسر بنز اولین رانندگی طولانی مدت با ماشین را از شهر مانهایم به شهر محل تولد خود، پفوردزهایم انجام داد.
این سفر به مسافت 104کیلومتر و به مدت 12ساعت و 57 دقیقه و برای دیدار برتا با خانوادهاش انجام شد. دو پسر کارل و برتا در این سفر همراه او بودند.
اولین خودروهای چهارچرخ موسس شرکت بنز
کارل اولین خودرو چهار چرخ خود را با نام شرکت بنز، در سال 1893 رونمایی کرد. این خودروی جدید، با نام ویکتوریا، برای 2 مسافر طراحی شده بود. حداکثر سرعت ویکتوریا 17کیلومتر بر ساعت بود و با 45 دستگاه فروش در سال 1893، به موفقیت قابل قبولی رسید.
اولین خودرو تولید انبوه جهان
در سال 1894، شرکت بنز، خودرویی با نام Velo عرضه کرد. از زمان تولید تا سال 1901، 1200دستگاه خودروِ Velo تولید شد. این خودرو، اولین خودروِ تولید انبوه تاریخ جهان محسوب میشود.
اتومبیل Velo شرکت بنز در اولین مسابقۀ اتومبیلرانی تاریخ بهنام Paris to Rouen در سال ۱۸۹۴ نیز شرکت کرد. اولین کامیون تاریخ جهان نیز در شرکت بنز ساخته شد.
کنارهگیری بنیانگذار شرکت بنز از بنز اند سی
کارل، موسس شرکت بنز در سال 1903 از شرکت «بنز اند سی» (Benz & Cie. AG) کنارهگیری کرد. او در سال 1906، شرکت «کارل بنز و پسران» را در لادنبرگ تأسیس کرد.
کارل همچنین از سال 1904-1926 به عنوان عضو افتخاری شرکت «بنز اند سی» انتخاب شده بود.
فعالیت همزمان گوتلیب دایملر با کارل بنز در خودروسازی
همزمان با کارل بنز، گوتلیب دایملر نیز فعالیتهای ارزندهای در جهت اختراع و گسترش خودرو انجام داد. بنز و دایملر هرگز با یکدیگر دیداری نداشتند؛ اما هر دو، در اختراع خودرو به موفقیتهای چشمگیری دست یافتند.
گوتلیب دایملر، جدیترین رقیب بنز در آلمان، به خصوص در حوزه طراحی موتور محسوب میشد. دایملر در سال 1900 درگذشت و شرکت او توسط پسرانش اداره شد. رقابت این دو شرکت با شروع قرن بیستم، فشارهایی بر شرکت بنز وارد کرد.
جنگ جهانی اول و خودروسازی در آلمان
در جنگ جهانی اول، هر دو شرکت میزان تولید خود را افزایش دادند. اما پس از پایان جنگ، اقتصاد آلمان وضعیت بدی داشت. خودرو تبدیل به کالایی لوکس شد و مالیات قابلتوجهی بر آن گذاشته شد.
با توجه به شرایط و ایجاد همافزایی و امکان ادامه موفقیت بیشتر، دو شرکت دایملر و بنز تصمیم گرفتند با یکدیگر ادغام شوند.
علت نامگذاری شرکت مرسدس بنز
در آوریل 1900 تاجر و سرمایهگذاری به نام امیل جلینگ، طراحی اتومبیلی اسپورت را به شرکت دایملر پیشنهاد داد. جلینگ به دلیل علاقه بسیار به دخترش «مرسدس»، نام خودروی خود را مرسدس گذاشت و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس و با طراحی ویلهلم مایباخ تولید شد.
شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت با اسم اختصاری DMG ، بهدلیل موفقیت چشمگیر خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای خود انتخاب کرد.
در سال 1926شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی بهوجود آمد. محصولهای تولیدی این شرکتها از 28 ژوئن 1926با برند مرسدس بنز به بازار عرضه شد.
روند توسعه مرسدس بنز از 1926 تا کنون
کارل بنز، پس از تشکیل شرکت دایملر-بنز به مدت سه سال و تا زمان مرگش در سال 1929عضو هیئتمدیرۀ این شرکت بود. روند توسعۀ شرکت دایملر-بنز پس از کارل، پیشنهاددهنده ادغام دو شرکت و موسس شرکت بنز، متوقف نشد.
شرکت دایملر-بنز در جنگ جهانی دوم
همۀ صنایع و کارخانههای آلمان تحت تأثیر جنگ جهانی دوم بودند. دایملر-بنز نیز در سالهای جنگ، به ساخت کامیون و موتورهای هواپیما برای ارتش آلمان مشغول بود.
جنگ جهانی دوم طبق پیشبینیهای انجام شده، زیاد به درازا نکشید. شرکت دایملر بنز توانست فعالیتهای خود را در زمینۀ تولید خودروهای سواری ادامه دهد.
این شرکت دوباره بهسرعت توسعه یافت. رکوردهای فروش را در جهان شکست و برای گسترش در سراسر دنیا گامهای موثری برداشت.
تاریخچه شرکت بنز در دهه 1950
پس از بازسازیهای اقتصاد آلمان، که خود یک معجزۀ اقتصادی محسوب میشد، شرکت دایملر بنز یکی از نمادهای رشد و شکوفایی آلمان بود. اعطای نمایندگی به کشورهای مختلف در این دهه آغاز شد.
شرکت دایملر-بنز تا سال 1955، 178 نمایندگی فروش محصولات خود را در سراسر آمریکا و اروپا تأسیس کردند و موقعیت فوقالعادهای بهعنوان یک فروشندۀ خودرو در بازار جهانی خودرو به خود اختصاص دادند.
تاریخچه شرکت بنز آلمان در دهۀ 1960 و 1970
دهۀ 1960 شروع ساخت خودروهای لوکس توسط دایملر بنز بود. Mercedes Benz W111 از اولین محصولات این دهه است.
همچنین 600 Mercedes Benz در سال 1963 بهعنوان خودروی محبوب سران کشورهای مختلف ساخته شد. Mercedes Benz W113 ,W114 و S Class Mercedes Benz نیز در این دهه به بازار عرضه شدند.
مدلهای SL به نام R107 Mercedes Benz و C107 Mercedes Benz بهعنوان نسل جدید خودروهای سواری در دهۀ 1970 وارد بازار شدند. این خودروها بهسرعت در سرتاسر جهان به محبوبیت رسیدند.
در سال 1978 میلادی اولین مدلهای بنز با موتور توربو دیزل به نام W116 Mercedes Benz تولید شد. یک سال بعد از آن دو مدل W126 Mercedes Benz و Class G در فهرست تولیدات این شرکت اضافه شدند.
در اواخر دهۀ هفتاد، نام شرکت دایملر بنز به مرسدس بنز تغییر یافت.
توسعه مرسدس بنز از دهه 1980 به بعد
در سال 1983 مرسدس بنز مدلهای جدید این شرکت به نام W201 Mercedes Benz را رونمایی کرد. این شرکت در طول سه سال بعدی، 18 مدل دیگر از مرسدس بنز را طراحی و تولید کرد.
از دهه های 1990 به بعد هر ساله مدلهای متنوعی از تولیدات شرکت مرسدس بنز به بازار عرضه میشود. این مدلها با طراحی بهروزتر، ایمنی بیشتر، سرعت و توان مانور بهتر نسبت به مدلهای قبلی تولید میشوند.
شرکت مرسدس بنز آلمان در حال حاضر لوکسترین ماشینهای سواری را در جهان تولید میکند. برای تماشای روند توسعه خودروهای شرکت بنز و تاریخچه شرکت بنز آلمان ، تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید.
لوگوهای مرسدس بنز در طول تاریخ
در دنیای کسب و کار، شرکتها را با لوگوی آنها میشناسند. شرکت بنز بهعنوان یکی از شرکتهای موفق در حوزۀ خودروسازی، از زمان تأسیس، لوگوهای مختلفی داشته است؛ ولی عنصر ثابت در لوگوهای شرکت بنز، ستاره سه پر است. ستارۀ سهپر، نماد تسلط موتورهای بنز بر زمین، دریا و آسمان است.
ستارۀ سهپر، اولین بار در سال 1903 طراحی شد؛ ولی هنوز هم نماد اصلی شرکت مرسدس بنز است. ایدۀ اولیۀ این ستاره، توسط پسران گوتلیب دایملر یعنی پل و آدولف ارائه شده است. این طرح ستاره، از نمادی که گوتلیب دایملر برای علامتگذاری کارتپستالهای خانوادگی استفاده میکرد، اقتباس شد.
لوگوی بنز یکی از معروفترینها در بین لوگوی شرکتهای خودروسازی است.
اولین لوگو در سال 1902
لوگوی اول شرکت مرسدس بنز بهصورت لوگوتایپ طراحی شد. یک بیضی افقی و نام برند مرسدس با حروف انگلیسی اجزای متشکل لوگوی اول بود. اولین لوگوی مرسدس بنز، در سال 1909 با تغییرات اساسی مواجه شد.
لوگوی دوم در سال 1909
لوگوی دوم در سال 1909 و برخلاف لوگوی اول، به صورت یک لوگوی تصویری رونمایی شد. اولین بار ستارۀ سهپر، در این لوگو استفاده شد. سادگی و ظرافت این طرح و رنگ طلایی آن، از ویژگیهای اصلی دومین لوگوی شرکت مرسدس بنز بود.
لوگوی سوم در سال 1909
لوگوی مرسدس بنز، در همان سال دوباره تغییر کرد. در این لوگو کلمه بنز در وسط قرار داشت و دو طرف آن با خوشههای طلایی گندم احاطه شده بود.
لوگوی چهارم در سال 1916
در سال 1916، ستارۀ سهپر دوباره به لوگوی مرسدس بنز بازگشت. همچنین در حاشیه این دایره 4 ستارۀ دیگر هم قرار داشتند. در پایین دایره هم اسم “مرسدس” نوشته شده بود. رنگبندی این لوگو با قبلیها تفاوت داشت و ترکیبی از 4رنگِ قهوهای، سفید، قرمز و زرد بود.
لوگوی پنجم در سال 1926
در سال 1926 و پس از جنگ جهانی اول، پنجمین لوگوی شرکت مرسدس بنز، پس از یک دهه، رونمایی شد. در این سال شرکت دایملر و بنز با هم ادغام شدند و نیازمند لوگوی جدید برای فصل جدید فعالیتهای خود بودند.
این لوگو از حالت چند رنگی درآمد و در طراحی آن از دو رنگ آبی ملایم و سفید استفاده شد. لوگوی پنجم هم دایرهای شکل بود که در دو طرف دایره، خوشههای گندم اضافه شدند. در قسمت بالای دایره واژه «مرسدس» و در پایین هم واژه «بنز» گذاشته شد. ستارۀ سهپر هم در وسط دایره قرار داشت.
لوگوی ششم در سال 1933
در سال 1933 شرکت بنز لوگوی خود را سادهتر کرد. یک دایرۀ نازک و ستارۀ سهپر در وسط دایره بهصورت کاملاً نازک و با ظرافت خاص، لوگوی شرکت مرسدس بنز شد.
لوگوی هفتم در سال 1989
پس از پنجاه سال، شرکت مرسدس بنز، لوگوی خود را دوباره تغییر داد ولی این تغییرات محدود به سهبعدی کردن ستارۀ سهپر و رنگ لوگو شد.
لوگوی شرکت بنز از سال 2008 تاکنون
از سال 2008 تاکنون شرکت بنز سه لوگوی متفاوت داشته است؛ اما این سه لوگو، تفاوت زیادی با هم نداشتهاند. تغییرات انجام شده، فقط رنگ لوگو را شامل میشد. در نهایت لوگوی شرکت به رنگ نقرهای درآمد و لوگوی فعلی را به المانی چشمنواز و شیک تبدیل کرد.
سخن پایانی
مطالعه فراز و فرودهای زندگانی افراد موفق و نیز تاریخچه شرکت های موفق، انگیزه مضاعفی به ما میدهد. اگر کارل بنز، موسس شرکت بنز باشی، اگر گوتلیب دایملر هم باشی، با مشکلات مالی متعدد و یا با مخالفان سرسخت روبرو خواهی شد. مهم این است که تلاشگر باشی و با پشتکار به کار خود ادامه دهی.
تاریخچه شرکت بنز آلمان نشان میدهد که موسسان این شرکت تا رسیدن به نقطۀ کنونی، چندین بار دچار چالش شدهاند. چندین شرکت را بنا نهادهاند، تا اینکه به موفقیت دست یابند.
همچنین نوآوریهای زیادی را در طی تاریخ صد و چند ساله خود بهوجود آوردهاند. فایل اینفوگرافی نوآوریها در تاریخچه شرکت بنز را میتوانید دریافت کنید.
بیشتر بخوانید
اگر به زندگی موسسان شرکتهای خودروسازی دیگر علاقه دارید، داستان شرکت تسلا را در مطلب زیر بخوانید.
از اختراع اولین موتورسیکلت تا ایجاد تحولی عظیم در صنعت خودروسازی جهان را در داستان خواندنی سوئیچیرو هوندا بخوانید.
اگر از علاقهمندان مطالعه زندگی کارآفرینان بزرگ هستید، پیشنهاد میکنیم مطالب خواندنی زیر را درباره بزرگان صنعت ایران از دست ندهید.
به نظر شما عوامل موفقیت شرکت مرسدس بنز چیست؟
نظرتان را درباره موسس شرکت بنز با ما به اشتراک بگذارید.
سلام. ممنون از بیوگرافی مفیدتون.
دوتا نکته بود که لازم دیدم به مطلب ارزشمندتون اضافه کنم. فقط سعی میکنم خیلی خلاصه بگم
۱_ بنز با نام کارل فردریش مایکل وایلانت بدنیا اومده و بعد از مرگ پدر دومش که یوهان جورج بنز نام داشته اسمش به کارل فردریش بنز تغییر میکنه. یعنی فردریش از پدر اولش و بنز از پدر دومش.
۲. دومین و سومین لوگوی شرکت در سالهای ۱۹۰۹. یک اشتباه کوچیک اونجا هست، لوگوی اول در سال ۱۹۰۹ مربوط به شرکت دایملر هستش که یک ستاره سه پر هست و لوگوی دوم در همان سال مربوط به شرکت بنز میباشد که طبق گفته خودتان هم در این مطالب شرکتها در سال ۱۹۲۶ ادغام شدهاند و در سال ۱۹۰۹ شرکتها جدا از هم وبا لوگوهای متفاوت. ممنون.