دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه ؟! واقعیت یا دروغ تبلیغاتی

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه
4.1/5 - (10 امتیاز)

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه ؟!

این تیتر رو گذاشتم جلوم و در مورد مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه ، تحقیق کردم. نتایج جالبی از تجربه آدم‌هایی که بدون کلاس و با روش خودشون زبان یاد گرفتن بدست آوردم.

و الان که دارم این مطلب رو می‌نویسم کلی ذوق دارم که نتایج تحقیقاتم رو با شما به اشتراک بگذارم.

یادگیری زبان برای خیلی از ما سخت و غیرممکن به نظر می‌آید. یه غول هزار دست و پایی که هر چی می‌ریم جلو بازم نمی‌تونیم شکستش بدیم.

این مطلب هر چند برای یادگیری زبان در دو ماه نیست امّا با توجه به دو مورد آماده شده:

  1. یادگیری زبان به صورت کاربردی و لذت‌بخش
  2. یادگیری زبان با بهره‌وری بالا و سریع.

در ادامه یک روش تجربه شده و عالی (روش زبان مادری) رو بهتون آموزش می‌دم. همچنین به نکات و موارد طلایی می‌پردازم. با صبر خاصی 😍 تا انتها با من همراه باشید.

  1. چقدر طول می‌کشد زبان انگلیسی یاد بگیرم؟
  2. ابتدا انگیزه و هدف ایجاد کنید
  3. چگونه زبان مادری خود را یاد گرفتید؟
  4. یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری در سه گام
  5. یادگیری زبان انگلیسی با ویدئو
  6. کلاس زبان برویم یا نه ؟
  7. اصل پارتو برای یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه
  8. یادگیری لغات انگلیسی – 504 را دور بیانداز
  9. دیگشنری لانگمن همیشه در کنارتون باشه
  10. گرامر را کنار بگذار
  11. نرم افزار ها و سایت های یادگیری زبان انگلیسی
  12. خجالت و رودربایستی را کنار بگذارید
  13. یادگیری را شیرین و لذت بخش کنید
  14. زندگیتان را زبان انگلیسی کنید
  15. سخن آخر

1- چقدر طول می‌کشد زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه

آیا یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه ممکن است یا فقط یک عنوان جذاب و گول زننده از طرف موسسات زبان است.

اگر بخوام ساده بگم جواب این سوال نه است. امّا صبر کنید، نه نه هم نیست بلکه به یک سری عوامل بستگی دارد:

  • کجا هستید (سطح زبان انگلیسی شما)؟

شما در چه سطحی از زبان قرار دارید؟ اگر کاملاٌ مبتدی هستید مطمئن باشید نمی‌تونید به یادگیری یا مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه دست پیدا کنید.

  • کجا می‌خواهید بروید؟

ممکن است هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی قبولی در آزمون داخلی مثل  ام‌ اس آر تی یا آزمون بین‌المللی مثل آیلتس باشد. خب مطمئناً کسب نمره مقبول در آیلتس زمان بیشتری می‌برد.

  • از چه طریقی می‌خواید بروید؟

چقدر می‌خواهید وقت بگذارید؟ از چه روشی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده خواهید کرد؟ آیا کلاس می‌روید یا خودخوان عمل می‌کنید؟

حالا که همه‌ی این موارد رو گفتم بهتر است کمی هم عدد بدم. من پای صحبت کسانی نشستم که در حدود 40 روز و بدون کلاس و بدون آشنایی با امتحان آیلتس، نمره آیلتس 8 گرفتن امّا سطح زبان خوبی داشته‌اند. که این سطح زبان را با روشی که خواهم گفت بدست آوردند.

افرادی هم بوده‌اند که بعد از 6 ماه فیلم‌های زبان انگلیسی را فهمیدند و می‌توانستند یک مکالمه روزمره با یک خارجی داشته باشند.

و حتی افرادی هم بوده‌اند که بیش از 5 سال است که کلاس زبان انگلیسی می‌روند امّا به جای خاصی نرسیده‌اند. همان طور که متوجه شدید، عددی ثابتی وجود ندارد.

2- ابتدا انگیزه و هدف ایجاد کنید

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه از مبتدی تا پیشرفته

اولین قدم یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه، داشتن یک هدف است که بتونه یک انگیزه قوی به شما بدهد. که باعث شود با تمام توان وقت بذارید و استمرار داشته‌باشید.

چند نکته در مورد ایجاد هدف:

هدفتون مشخص و انگیزاننده باشد: یعنی اگر بگویید هدف من این است که زبانم قوی شود این اصلاً مشخص نیست چرا که زبان قوی معلوم نیست یعنی چی و اصلاً انگیزاننده نیست. خب زبانم قوی بشه که چه اتفاقی بیفته. این مهم است.

مثلاً هدفتون می‌تونه گرفتن یک مدرک مثل آیلتس و مهاجرت باشه یا مکالمه و مذاکره با خارجی‌ها یا خوندن کتاب‌های زبان انگلیسی و هر چیز دیگه.

هدفتون رو بشکنید: اگر هدفتون بزرگ باشه و قرار باشه بعد از چند ماه یا سال به اون برسید بعد از یک مدت زبان خوندن سرد می‌شوید و انگیزه شما کم می‌شه چرا که خیلی مونده تا به هدف برسید.

برای حل این مشکل هدف اصلی را به اهداف کوچک‌تر بشکنید. مثلاً هدف کوتاه شما می‌تونه یادگرفتن تعدادی کلمه در یک ماه یا بدست آوردن نمره 4 آیلتس آزمایشی در یک ماه بعد باشد.

نوشتن و یادآوری: بعد از مشخص شدن اهدافتون، آن‌ها را بنویسید و جلو چشم خود بگذارید تا همیشه یادآوری شود و انگیزه خود را از دست ندهید.

3- چگونه زبان مادری خود را یاد گرفتید؟

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه

به خردسالان اطرافتون نگاه کنید، آن‌ها چگونه زبان مادری خود را یاد می‌گیرند؟ در مورد این سوال فکر کنید.

آن‌ها ابتدا گوش می‌دهند و می‌بینند، سپس شروع می‌کنند به دست و پا شکسته صحبت کردن. در حالی که فقط تعدادی کلمات مهم و پرکاربرد مثل مامان را در یاد دارند.

یک کودک 6 ساله خیلی از کلماتی که شما می‌دانید و استفاده می‌کنید را نمی‌داند. ولی به راحتی با اطرافیان خود ارتباط برقرار می‌کند.

سوال مهم اینجا است که آیا می‌توان زبان انگلیسی را هم به روش یک خردسال یاد گرفت؟

در بخش بعدی روشی را به شما آموزش می‌دهم که مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید😉😀. از شوخی با این تیترهای غلوآمیز که بگذریم این یک روش بسیار عالی است و با روش یادگیری زبان توسط یک خردسال تطابق دارد.

4- یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری در سه گام

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه

هر چند عنوان‌هایی همچون ” یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه “، ” مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه ” و ” مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه از مبتدی تا پیشرفته ” تبلیغاتی و کمی فریب دهنده هستند امّا روشی عالی وجود دارد که من اسمش رو گذاشتم ” یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری ” . بریم ببینیم چی هست.

قبل از هر چیز این رو بگم که ممکن است برای هر کس یک روش جواب دهد. و اصلاً توصیه نمی‌کنم حتماً از این روش استفاده کنید.

امّا چرا این روش بسیار عالی است؟

 تحقیق زیادی انجام دادم و پای صحبت افرادی نشستم که بدون کلاس توانستند زبان انگلیسی یاد بگیرند و در حال حاضر در خارج کشور زندگی می‌کنند. یک نمونه آن علی دوست من است که در ایرلند دکتری می‌خونه و هیچ کلاس زبانی شرکت نکرده است.

برای من جالب بود که تقریبا همه‌ی آن‌ها از قسمتی یا تمام این روش استفاده کرده‌اند. این روش تجربه شده، کاربردی، لذت‌بخش و تطابق‌پذیر است.

در حالی که دارید این روش رو می‌خونید روش خردسالان در یادگیری زبان مادری را در ذهنتون داشته باشید تا این روش براتون جا بیافته و توجیح‌پذیر باشد.

گام اول (بشنوید/ ببینید/ بخوانید) :

همون طور که کودکان اول می‌شنوند و می‌بینند شما هم باید در گام اول این گونه شروع کنید.

بشنوید

برای شنیدن می‌توانید از پادکست و صوت‌ها همراه متن استفاده کنید. سعی کنید موضوعی را برای شنیدن انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد. مثلاً من دوست دارم در مورد بازاریابی باشد.

پادکست: برای شنیدن پادکست می‌تونید از نرم افزار castbox استفاده کنید. در زیر تعدادی پادکست را پیشنهاد دادم. کافی است آن‌ها را در castbox سرچ کنید.

  • Global News Podcast
  • TED
  • HBR IdeaCast
  • All The Mind
  • Minute English
  • The English We Speaking

صوت‌های به همراه متن: یک برتری که در این مورد وجود دارد این است که متن هم وجود دارد و شما می‌توانید هم زمان با گوش دادن متن را هم دنبال کنید.

در این مورد صدای آمریکا رو به شما پیشنهاد می‌دهم. در موضوعات مختلفی به صورت تقسیم‌بندی شده صوت‌هایی به همراه متن دارد. این متن‌ها جذاب و خواندنی هستند.

نیازی نیست که همه‌ی موارد بالا را گوش کنید می‌تونید چند مورد یا حتی یک مورد را انتخاب کنید و هر روز یا هر چند روز، کمتر از نیم ساعت، زمانی که در ماشین یا مترو هستید پادکست گوش دهید.

ببینید

فیلم، سریال و کارتون ببینید. فقط از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. به هیچ وجه از زیرنویس فارسی استفاده نکنید. باز هم می‌گم، چیزی ببینید که براتون جذاب باشه. تا زبان یاد گرفتن برای شما تبدیل به سرگرمی بشه.

چند نمونه معروف برای دیدن:

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه

در نظر داشته باشید که چیزهایی را ببینید که صحبت کردن آن‌ها روزمره اکنون باشد. مثلاً یک فیلم تاریخی که صحبت‌های آن‌ها تاریخی است یا یک فیلم تخصصی که در مورد شیمی حرف می‌زنند، زیاد برای زبان عمومی و روزمره شما مفید نیست.

شما می‌تونید هر زمان که وقت آزاد داشتید، فیلم ببینید.

بخوانید

متون انگلیسی جذابی پیدا کنید و بخوانید. مثلاً در گوگل در موردی موضوعی که برایتان جذاب است سرچ کنید و یکی از نتایج را بخوانید. البته از کتاب داستان (مثل کتاب شاهزاده کوچولو) هم می‌توانید استفاده کنید.

برای این که خواندن جذاب‌تر و ساده‌تر بشه می‌تونید از سایت‌های زیر، نقل قول‌های انگلیسی را بخوانید.

متن‌ها را بلند بخوانید تا صدا خود را بشنوید این گونه اسپیکینگ یا صحبت کردن شما هم بهتر می‌شود.

اگر تلفظی را بلد نبودید، می‌توانید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. بروزر اج مایکروسافت امکان جالبی دارد که متن‌ها را برای شما در هر وب سایتی که باشد، می‌خواند. به این شکل که روی متن راست کلیک کنید و گزینه read aloud را انتخاب کنید.

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه

روزی یک پاراگراف یا متن انگلیسی بخوانید. مثلاً می‌توانید صبحتان را با این کار شروع کنید.

گام دوم (دست به کار شوید) :

آیا این که ما فقط بشنویم، ببینیم و بخوانیم کافی است؟ نه کافی نیست.

امّا همین کارها هم به تنهایی اثر خود را دارد حتی اگر چیزی متوجه نشوید تأکید می‌کنم حتی اگر چیزی متوجه نشدید. اشکال ندارد باز ادامه دهید. چرا که بعد از مدتی متوجه اثر آن می‌شوید که همین صرفاً آشنا شدن گوش شما با انگلیسی می‌تواند چه تأثیری داشته باشد.

می‌توانید حدود یک هفته صرفاً فقط ببینید و بشنوید و دیگه هیچ کاری نکنید. این برای این است که خیلی روی شما فشار نیاید. این اصل مهمّی است. امّا اگر می‌خواهید خیلی سریع ( مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه 😀 ) یاد بگیرید باید با هدف و انگیزه قوی از این فشارها استقبال کنید.

برای گام دوم مقدمه زیاد شد 😀. بریم سر اصل ماجرا یعنی دست به کار شدن.

یاداشت برداری

زمانی که در حال انجام گام اول هستید هر جا که کلمه‌ای بلد نبودید جمله مربوط به آن را یاداشت یا مشخص کنید (مثلاً هایلایت). سپس بعداً به سراغ کلماتی که درآوردید بروید و معانی آن‌ها را بیابید.

برای یاداشت برداری دو گزینه دارید: دفترچه و نرم‌افزار. در مورد نرم افزار می‌توانید از وان نوت مایکروسافت (OneNote) و یا کیپ گوگل (Keep) استفاده کنید. خوبی نرم افزار این است که هم روی گوشی و هم روی کامپیوتر قابل مشاهده هستند.

تکرار

بعد از آن که کلمات را مطالعه کردید در روز دیگر دوباره سراغ همون ویدئویی که کلماتش رو درآوردی بروید. روند قبلی را دوباره تکرار کنید: تماشا کنید، هر کلمه‌ای بلد نبودی یاداشت کنید، سپس کلمات را مطالعه کنید. این لوپ رو تکرار کنید تا بر ویدئو ( یا صوت و پادکست یا متن) مسلط شوید.

نکته مهم: اگر خیلی بهتون فشار آمد، می‌تونید به هر شکلی کار رو برای خود سبک کنید. چرا که هیچ چیز مهم‌تر از استمرار نیست.

گام سوم (بنویسید و صحبت کنید) :

احتمالاً تا این جا شما پیشرفت خوبی داشتید و حالا بعد از مدتی نوبت گام بعدی است.

بنویسید

روزی یک پاراگراف انگلیسی بنویسید و اگر کسی را دارید که انگلیسی آن خوب است بدهید تا آن را بخواند و کنترل کند.

این نوشته می‌تواند در مورد موضوعات مختلفی باشد. مثلاً گزارش روزتون یا خاطرات روزانتون.

می‌توانید برای بررسی قواعد و کلمات نوشته خود از سرویس Grammarly استفاده کنید.

همچنین Lang-8 یک سایت تبادل زبان است که در آن زبان آموزان می‌تونند در نوشتن به هم کمک کنند. متن خود را می‌نویسید سپس فردی که زبان مادری آن انگلیسی است متن شما را بررسی می‌کند. شما هم می‌تونید به کسی که قصد یادگیری فارسی رو داره کمک کنید.

صحبت کنید

یکی از گام‌های مهم در یادگیری زبان صحبت کردن به زبان انگلیسی است. به روش‌های زیر می‌توانید مکالمه خود را تقویت کنید.

صحبت با خود: شما می‌تونید در آینه و یا زمانی که یا خود حرف می‌زنید از زبان انگلیسی استفاده کنید. مثلاً دیدید وقتی داریم دنبال یه چیز می‌گردیم با خودمون صحبت می‌کنیم و می‌گیم این کیف کجا گذاشتم یادمه فلان جا دیدمش و …. خب شما می‌تونید همین مکالمه رو به انگلیسی با خودتون بگید.

صحبت با هم سطح خود: اگر کسی را در نزدیکی خود می‌شناسید که تقریباً زبان هم سطح شما دارد یا حتی بالاتر، زمان‌هایی را که با او می‌گذرانید انگلیسی صحبت کنید.

خیلی خوب می‌شود که این فرد سطح بالایی از زبان را داشته باشد و با بردباری جملات شما را اصلاح کند.

صحبت با یک انگلیسی زبان: هیچ چیز تاثیرگذارتر از این نیست که با کسی صحبت کنید که زبان مادری او انگلیسی است. احتمالاً می‌پرسید از کجا چنین فردی را پیدا کنم.

برای این کار سه راه وجود دارد:

  1. مسافرت به یک کشور انگلیسی زبان
  2. صحبت با انگلیسی زبانی که در ایران است
  3. صحبت آنلاین با انگلیسی زبان‌ها.

برای مورد اولی، مشخص است که راهش خرید بلیط است. امّا برای دو مورد بعدی، نرم‌افزار‌ها و سایت‌هایی وجود دارد.

از وب سایت https://www.couchsurfing.com  می‌توانید مهمانی خارجی بگیرید تا شهر خود را به آن‌ها نشان دهید و مکالمه انگلیسی داشته باشید.

در سرویس helloTalk و my language exchange  افراد انگلیسی زبان را پیدا کنید و با آن‌ها به صورت آنلاین انگلیسی صحبت کنید.

همچنین می‌توانید از سرویس‌های چت تصادفی آنلاین استفاده کنید. در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره کردم.

TinyChatChatrouletteFruzo

نکات:

اگر هر کدام از فایل‌ها گام اول طولانی بود می‌توانید آن‌ها را به ترک‌های 10 دقیقه‌ای یا کمتر تقسیم کنید. سپس کم کم گوش کنید یا ببینید.

شما می‌توانید تمرکز یا وقتتان را روی یکی از موارد بیشتر از بقیه بگذارید. مثلاً فیلم و سریال. یعنی بیشتر وقت خود را فیلم ببینید. راحت بگم مهم این هست که شما حال کنید امّا همه را تا حدی انجام دهید.

با انتخاب موضوعات مورد علاقتان در هر کدام از موارد بالا، باعث جذاب شدن یادگیری زبان انگلیسی می‌شوید.

خب تا اینجا اصل کاری‌ها گفته شد. الان شما روشی رو بلد هستید که خیلی‌ها استفاده کردند و جواب گرفتند. از اینجا به بعد موارد و نکات مهمی خواهم گفت که شما از خوندن مطالب دیگری در مورد زبان انگلیسی بی نیاز شوید.

5- یادگیری زبان انگلیسی با ویدئو

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه

خیلی شنیدیم فلانی فقط با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد گرفت. این جا دوتا سوال پیش ‌می‌آید:

آیا میشه با فیلم زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

وقتی بررسی می‌کنید پی می‌برید که افراد زیادی هستند که بخش اعظمی از یادگیری زبان انگلیسی را مدیون فیلم دیدن هستند. یک نمونه دوست من محمد، که فقط با سریال فرندز زبان یاد گرفت و در حال حاضر در ایرلند زندگی می‌کنه.

امّا همین که لم بدیم و فیلم ببینیم کافی هست؟!

چگونه با فیلم دیدن زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

قدم اول: یک فیلم مورد علاقه خود را دانلود کنید. در نظر بگیرید که در این فیلم به زبان روزمره و عمومی صحبت شود.

قدم دوم: فیلم را به قسمت‌های 5 دقیقه‌ای یا بیشتر تقسیم کنید. این که چند دقیقه باشد به سختی کلمات و مفاهیم آن فیلم بستگی دارد.

قدم سوم: با زیرنویس انگلیسی فیلم را ببینید و هر کلمه یا جمله‌ای را که بلد نبودید یاداشت کنید. و بعد از فیلم آن کلمات را یاد بگیرید.

قدم چهارم: دوبار فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید. اگر تمام آن را متوجه نشدید دوباره قدم بالا برگردید. اگر متوجه شدید قدم بعدی منتظر شما است.

قدم پنجم: این بار بدون زیرنویس لغات را تمرین کنید.

قدم ششم: فیلم را با زیرنویس ببینید و دیالوگ‌ها را هم زمان با فیلم تکرار کنید تا تلفظ رو تمرین کنید.

قدم هفتم: در قدم آخر فیلم را بدون زیرنویس ببینید و دیالوگ‌ها را هم زمان تکرار کنید.

همون طور که متوجه شدید کار آسونی نیست. شاید 5 دقیقه فیلم چند ساعت طول بکشه. امّا بعد از فیلم اول دیگه این قدر طول نمی‌کشه.

شما می‌تونید روش خودتون رو برای فیلم دیدن داشته باید. قرار نیست همه با این روش زبان یاد بگیرند این فقط یک روش است که ذهنیت شما رو با روش فیلم دیدن آشنا می‌کنه.

6- کلاس زبان برویم یا نه

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه از مبتدی تا پیشرفته

این که کلاس زبان بروید یا نه با خودتان است امّا به نظرم دو نکته در این جا مهم است.

نکته اول: اگر شما در زبان انگلیسی کاملاً صفر هستید به نظر من در ابتدا کار کلاس زبان برای شما مناسب است. حالا می‎‌‌توانید آن را ادامه بدهید یا وقتی به یک سطحی رسیدید کلاس را رها کنید و از روش بالا استفاده کنید.

نکته دوم: چرا تاکید روی کلاس زبان ندارم؟ دلیلش این است که کلاس زبان ممکن است وقت گیر باشد و شما قرار است سریع (یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه 😀😉) زبان یاد بگیرید. دلیل دیگر این که در کلاس زبان انگلیسی اصل پارتو و کاربردی بودن رعایت نمی‌شود.

نکته سوم: شاید برای کسی بهترین راه کلاس رفتن باشد. نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید.

7- اصل پارتو برای یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه

یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه

اگر بخواهید سریع‌تر زبان انگلیسی یاد بگیرید این اصل بسیار کمک کننده است. اصل پارتو می‌گه 80 درصد از نتایج شما مربوط به 20 درصد از کارهایی است که انجام می‌دهید. یعنی اگر فقط اون 20 درصد را پیدا کنید و انجام دهید، می‌تونید به 80 درصد از نتایج برسید.

در یادگیری زبان انگلیسی هر جا که تونستید از این اصل استفاده کنید. مثلاً در یادگیری لغات فقط لغاتی را یاد بگیرید که پراستفاده هستند. به قول استاد شعبانعلی: ” هنر ما در یادگیری زبان انگلیسی، یاد نگرفتن کلمات غیرضروری است!”

در ادامه بیشتر در مورد اصل پارتو برای یادگیری لغات انگلیسی صحبت می‌کنم

8- یادگیری لغات انگلیسی – 504 را دور بیانداز

مکالمه زبان انگلیسی در دو ماه

504، لغات قدیمی هستند که بسیار از آن‌ها کم کاربرد می‌باشند. برای این که بدانید کدام لغات پرکاربرد هستند از دیکشنری لانگمن استفاده کنید. دانلود و طریقه استفاده از این دیکشنری را در ادامه براتون می‌گذارم.

در زیر لینک دانلود 1000 لغت پرکاربرد وجود دارد که می‌تونید دانلود کنید. اما به نظر من 1000 تا خیلی زیاد است. 😉

امّا چرا 1000 کلمه زیاد است:

یک سوم نوشته‌های زبانه انگلیسی فقط با 25 کلمه اول این لیست هستند.

با 100 کلمه اول نیمی از متون انگلیسی را متوجه می‌شوید و با 300 کلمه اول 60% متون انگلیسی نوشته شدند.

اگر می‌خواهید 504 را بخونید، پیشنهاد می‌کنم آن را دور بیندازید و به جای آن 300 کلمه اول این لیست را بخوانید.

یک منبع عالی دیگه برای لغت خوندن کتاب Oxford Word Skills است. این کتاب در سه سطح وجود دارد. این کتاب‌ها را می‌تونید به صورت کاغذی بخرید یا در همین پایین رایگان دانلود کنید.

نکته: به جای یادگیری معانی لغات مفهوم آن‌ها را درک کنید. وقتی کلمه را خواندین به جای این که معادل فارسی آن را در ذهن تداعی کنید مفهوم آن را در ذهن بیاورید. مثلاً وقتی Bread را خواندید به جای کلمه نان یک تکه نان را در ذهن متصور شوید.

9- دیکشنری لانگمن همیشه در کنارتون باشه

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتماً باید یک دیکشنری همیشه با خودتون داشته باشید. من دیکشنری لانگمن رو بهتون توصیه می‌کنم. لزومی نیست که کتاب کاغذی این دیکشنری رو بخرید می‌تونید اپ اون رو تو گوشی خودتون نصب کنید. در زیر لینک دانلود لانگمن برای گوشی و کامپیوتر وجود دارد.

دیکشنری لانگمن امکانات زیادی دارد. علاوه بر تلفظ کلمات، پر کاربرد بودن آن‌ها را نیز مشخص می‌کند. در زیر دو ویدئو کوتاه در مورد استفاده از دیکشنری لانگمن وجود دارد. حتماً این ویدئوها رو ببینید.

10- گرامر را کنار بگذار

فقط گرامرهای پایه‌ای را با کتاب و کلاس یاد بگیرید. ما بقی قواعد با همان فیلم و پادکست برای شما جا می‌افتند.

اگر دقت کنیم ما از گرامر زبان فارسی چیزی نمی‌دانیم اما فارسی صحبت می‌کنیم. فقط  وقتی جمله‌ای ببینیم که در آن قواعد رعایت نشده، برایمان غیر عادی ‌می‌شود و بدون آن که قواعد را بدانیم درستش می‌کنیم. حتی گاهی قواعد را زیاد رعایت نمی‌کنیم. انگلیسی زبان‌ها هم همین طور هستند.

این که روی قواعد تمرکز کنیم و خودمان درگیر قواعد پیچیده زبان انگلیسی کنیم ما را از زبان خسته و زده می‌کند.

11- نرم افزارها و سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی

فناوری در یادگیری زبان هم کار خودش رو کرده. هم دسترسی به بهترین منابع را زیاد کرده هم کلی چیزهای رایگان در اختیار شما گذاشته است.

سایت‌ها، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که برای یادگیری زبان به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. تا این جا مقاله تعدادی رو معرفی کردم. در زیر ضمن معرفی دوباره آن‌ها به صورت یکجا و گذاشتن لینک آن‌ها یک سری چیزهای جدید هم معرفی می‌کنم.

سایت‌های دانلود رایگان منابع (کتاب، ویدئو و…)
https://www.irlanguage.com
https://ielts2.com
اپلیکیشن رایگان و سرگرم‌کننده یادگیری زبان
Duolingo
Memrise
دوره های رایگان زبان
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english
https://learningenglish.voanews.com/
سایت‌های نقل قول های انگلیسی برای تقویت خواندن
https://www.brainyquote.com/
https://www.quotegarden.com/
https://en.wikiquote.org/wiki/Main_Page
با انگلیسی زبان‌ها آنلاین صحبت کنید
helloTalk
Speaky 
my language exchange
نوشته‌های انگلیسی خود را بررسی و اصلاح کنید.
https://lang-8.com/
https://www.grammarly.com/
دیکشنری
لانگمن
فست دیک

12- خجالت و رودربایستی را کنار بگذارید

اگر تصمیم دارید یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه رو محقق کنید 😉. باید خجالت رو کنار بگذارید.

یکی از مهارت‌های که در یادگیری زبان انگلیسی باید بیاموزید مهارت Speaking یا صحبت کردن است. برای رسیدن به این مهارت باید در موقعیت‌های مختلف صحبت کنید و از این که اشتباه یا حتی مسخره حرف می‌زنید خجالت نکشید. در مورد نوشتن و هر مهارت دیگری نیز همین گونه باشید.

13- یادگیری را شیرین و لذت بخش کنید

اگر زبان انگلیسی برای شما لذت بخش و سرگرم‌کننده باشه مطمئن باشید خیلی بهتر و سریع‌تر آن را یاد می‌گیرید. این گونه از یادگیری آن خسته نمی‌شوید.

به دنبال راه‌حل‌هایی باشید که زبان انگلیسی برای شما سرگرم‌کننده شود. در روشی که به شما یاد دادم، این موضوع رعایت شده است.

به عنوان مثال برای یادگیری زبان، فیلم‌های مورد علاقه، متن‌های مورد علاقه و موضوعات مورد علاقه خود را به انگلیسی تماشا کنید.

14- زندگیتان را زبان انگلیسی کنید

اینستاگرام، تویتر، واتساپ، گوشی موبایل و هر چیز دیگر را که هر روز با آن کار می‌کنید به زبان انگلیسی تغییر دهید. کپشن‌های اینستاگرام خود را انگلیسی بنویسید.

لیست خرید خود را انگلیسی بنویسد. اگر برنامه روزانه و چک لیست می‌نویسید آن را نیز انگلیسی بنویسید.

اگر می‌خواهید خبر ببینید یا روزنامه بخوانید، انگلیسی باشد.

اصلاً سعی کنید انگلیسی فکر کنید. می‌توانید قبل از خواب مقداری انگلیسی فکر کنید.

اجسام رو به انگلیسی نام ببرید. خلاصه هر کاری کنید که زندگیتان سراسر زبان انگلیسی شود.

15- سخن آخر

سعی کردم حرف‌هایی بزنم که جایی گفته نمی‌شه در حالی که خیلی‌ها با استفاده از همین نکات زبان انگلیسی یاد گرفتند. در ادامه نکاتی دیگر رو می‌گم. حتماً به این نکات توجه کنید.

سخت گیری نکنید: اگر در خواندن یا گوش دادن به زبان انگلیسی، واژه‌های زیادی را متوجه نشدید یا حتی هیچ چیز متوجه نشدید، خود را متوقف نکنید و ادامه دهید. فعلاً همین که چشم و گوش شما با انگلیسی آشنا شود کافی است.

مفهوم جملات را حدس بزنید: به جای این که کلمه به کلمه جملات را معنی کنید و نیاز باشد که همه‌ی کلمات را حفظ باشید جملات را با توجه متن حدس و مفهوم آن را درک کنید.

به انگلیسی معنی کنید: برای پیدا کردن معانی کلمات بهتر است بعد از مدتی از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

چگونه زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

گاهی شروع کردن یک کار سخت‌ترین قسمت آن است. این در مورد یادگیری زبان هم صدق می‌کند. برای شروع یک کار ابهاماتی همچون این که از کجا و با چی و چطوری شروع کردن وجود دارد.

یادگیری زبان انگلیسی در خودرو

همه‌ی ما زمان زیادی از زندگی خود را در خودرو و وسایل نقلیه سپری می‌کنیم. تا به حال به این فکر کردید که چگونه می‌توانید از این زمان گاهاً خیلی زیاد استفاده کنید. یکی از موارد استفاده از این زمان یادگیری زبان انگلیسی است. اما چگونه؟

بعد از نوشتن این مقاله تصمیم گرفتم با همین روش زبان انگلیسی خودم را کامل کنم. امیدوارم با استفاده از این روش بتونید زبانتون رو خوب کنید.
نظر شما درباره مواردی که گفتم چی هست؟ اگر تجربه‌ای دارید با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

4 دیدگاه برای “یادگیری زبان انگلیسی در دو ماه ؟! واقعیت یا دروغ تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.