دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اپلیکیشن تقویت ریدینگ

اپلیکیشن تقویت ریدینگ
3/5 - (3 امتیاز)

امروزه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در حوزه آموزش زبان بسیار فعال هستند و اپلیکیشن‌های مختلفی را برای آموزش و ارتقای تمام مهارت‌های زبانی تولید می‌کنند. اپلیکیشن تقویت ریدینگ یک نمونه مهم از توسعه نرم‌افزار در حوزه آموزش زبان است.

البته درست است که هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند جای معلم و کلاس را بگیرد، ولی به عنوان یک رسانه کمک آموزشی جذاب و همیشه همراه، خیلی می‌توان روی این اپلیکیشن‌ها حساب باز کرد. همچنین این اپلیکیشن‌ها به دلیل جذابیتی که برای زبان‌آموزان دارند، در تقویت تمام مهارت‌های آموزش زبان تأثیر زیادی دارند.

قبلاً به بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی اشاره کردیم، در این نوشته قصد داریم، نمونه‌هایی از اپلیکیشن تقویت ریدینگ که مناسب گوشی‌های اندروید و IOS هستند را معرفی کنیم. همچنین به معرفی و بررسی ویژگی‌های بهترین نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی هم خواهیم پرداخت.

محتوای این مطلب شامل:

چرا از اپلیکیشن تقویت ریدینگ استفاده کنیم؟

3 مزیت مهم استفاده از اپلیکیشن ریدینگ

۵ اپلیکیشن ریدینگ

معرفی بهترین نرم افزار برای تقویت reading

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی – تقویت reading از طریق گوش دادن به اخبار

اپلیکیشن اصطلاحات انگلیسی

بهترین اپلیکیشن گرامر انگلیسی

مطالب مرتبط با اپلیکیشن تقویت ریدینگ

چرا از اپلیکیشن تقویت ریدینگ استفاده کنیم؟

انسان‌ها دارای حواس ۵ گانه (بویایی، شنوایی، …) هستند. زمانی که کتابی را می‌خوانید، تنها از حواس بینایی خود برای یادگیری استفاده می‌کنید. وقتی حواس دیگر شما، مثل شنوایی هم به فرآیند یادگیری افزوده شود، سرعت و پایداری در یادگیری آن، بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

فکر می‌کنید چرا کسانی که در یک کشور انگلیسی زبان هستند، زبان را خیلی راحت‌تر یاد می‌گیرند؟ چون از تمام حواس خود برای یادگیری استفاده می‌کنند. پس نرم‌افزارهای آموزشی حواس بیشتری از شما را درگیر می‌کنند و سرعت یادگیری را بصورت چشمگیری افزایش می‌دهند.

همچنین استفاده از این نوع اپلیکیشن‌های آموزشی، فرایند یادگیری را ساده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال، یک اپلیکیشن تقویت ریدینگ، این امکان را به شما می‌دهد تا تنها با لمس کردن کلمه مورد نظر در متن و بدون نیاز به دیکشنری، به راحتی معنای کلمه را بدانید.

از طرفی دیگر، گوش‌های هوشمند همیشه در دسترس ما هستند و تقریباً عضو جدا نشدنی زندگی ما به شمار می‌آیند. پس می‌توانیم همیشه به این اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشیم و به کمک آن‌ها، ویدیوها و متن‌های آموزشی را ببینیم.

این نرم‌افزارها توسط مؤسسات معتبر داخلی و خارجی و تحت نظارت با تجربه‌ترین اساتید تهیه می‌شوند و حاصل سال‌‌ها تجربه و تحقیق هستند.

3 مزیت مهم استفاده از اپلیکیشن ریدینگ

اپلیکیشن ریدینگ

1- اپلیکیشن‌ها همیشه در دسترس هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید. در واقع این اپلیکیشن‌ها برای کسانی که محدویت زمانی برای یادگیری و تقویت ریدینگ دارند، بسیار مفید هستند.

2- استفاده از این اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن ریدینگ، زندگی ما را آسان و راحت کرده‌‌اند. شما می‌توانید هر جا که مایل هستید به این منابع دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، زمانی که در داخل مترو، در حال حرکت به سمت کارتان هستید یا هر جای دیگری که بیکار باشید، به راحتی می‌توانید به یادگیری و تقویت زبان‌تان بپردازید.

3- اپلیکیشن‌های آموزش زبان مقرون به صرفه هستند. بسیاری از افراد توان مالی کافی برای ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی را ندارند، با توجه به این که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند، یا با هزینه خیلی کم در دسترس همه قرار دارند.

بنابراین، با استفاده از آن‌ها می‌توانید مقدار قابل توجهی پول پس‌انداز کنید. به عنوان مثال، چندین نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی که در این نوشته معرفی شد‌ه‌اند، کاملاً رایگان هستند.

5 اپلیکیشن ریدینگ

در این قسمت از مقاله قصد داریم 5 تا از بهترین اپلیکیشن ها برای تقویت ریدینگ که به صورت رایگان وجود دارند، را برای شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن ریدینگ

1- اپلیکیشن تقویت ریدینگ Wattpad

با دانلود وات پد (Wattpad)، می‌توانید به بیش از 20 میلیون داستان در سبک‌های علمی تخیلی، فانتزی، رازآلود، رمانتیک و پلیسی از نویسنده‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید و با خواندن آن‌ها می‌توانید مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید.

همچنین با ورود به این اپلیکیشن ریدینگ و ایجاد حساب کاربری، قادرید نویسندگان بزرگی مثل پائولو کوئلیو و مارگارت اَتوود را دنبال کرده، و مستقیماً با آن‌ها به گفتگو بپردازید.

جالب است بدانید که اپلیکیشن وات پد برای سه سال متوالی برنده بهترین اپلیکیشن کتاب‌خوانی شده است. ضمناً می‌توانید از این اپلیکیشن به صورت آفلاین هم استفاده کنید.

2- اپلیکیشن ریدینگ دلفین

اپلیکیشن دلفین، دارای ۶۰ ریدینگ می‌باشد که شامل ۵ سطح مختلف است. هر کدام از این سطوح دارای چندین بخش مختلف می‌باشند که هر کدام از این بخش‌ها شامل متن همراه با ترجمه، لغات مهم، فایل صوتی مربوط به متن و چندین تمرین مربوط به reading می‌باشند.

یکی از قسمت‌های بی‌نظیر نرم‌افزار دلفین، بخش لغات مهم هر درس است. هر درس دارای تعدادی لغات مهم به همراه معانی‌شان می‌باشند.

بعد از لغات مهم هر درس، چندین تمرین متنوع و مختلف برای زبان‌آموزان تعبیه شده است تا میزان یادگیری خود را محک بزنند و مهارت خود را بیشتر تقویت کنند. تمرین‌ها به صورت درست و غلط، جای خالی، پاسخ تشریحی به سوالات و می‌باشد. از لینک زیر می‌توانید این نرم‌افزار را دانلود کنید.

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی

3- اپلیکیشن English Reader: Learn Free

از اپلیکیشن English Reader می‌توان به عنوان بهترین اپلیکیشن برای تقویت ریدینگ نام برد. نرم‌افزار English Reader Learn Free علاوه‌بر متن‌های مختلف انگلیسی این امکان را به شما می‌دهد تا تنها با لمس کردن کلمه مورد نظر و بدون نیاز به دیکشنری، ساختار کلمات را یاد بگیرید.

از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن می‌توان به وجود 500 اصطلاح انگلیسی اشاره کرد. همچنین این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که به صورت آفلاین هم از آن استفاده کنید.

4- نرم‌ افزار ریدینگ زبان انگلیسی English reading & English Listening

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانید مهارت خواندن انگلیسی را یاد بگیرید. اپلیکیشنEnglish reading & English Listening مهارت لیسینیگ شما را نیز تقویت می‌کند و مکالمات آن به صورت آهسته و روان است که افراد مبتدی و کودکان هم متوجه متن‌ها شوند.

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی

ویژگی‌های English reading & English Listening

  • ذخیره موارد مورد علاقه
  • رابطه کاربری آسان و زیبا
  • ویس‌ها و فایل‎‌های صوتی فراوان
  • استفاده از کلمات و عبارت‌های پرتکرار انگلیسی
  • صوت مکالمات انگلیسی با سرعت آهسته و روان

5- اپلیکیشن ریدینگ English Reading Test

برنامه English Reading Test برای افرادی که می‌خواهند مهارت ریدینگ و تست زنی خود را تقویت کنند، بسیار عالی است.
در این اپلیکیشن، تست‌ها و سوالاتی با موضوعات زیاد و مختلف وجود دارد که برای تمرین‌های روزانه طراحی شده‌اند.

همچنین اپلیکیشن English Reading Test برای آمادگی آزمون‌های IElTS و TOEFL منبع خوبی به شمار می‌آید.

ویژگی‌های English Reading Test

  • فلش کارت‌های واژگان
  • تقویت و گسترش دامنه لغات انگلیسی
  • آمادگی برای آزمون‌های IElTS و TOEFL

معرفی بهترین نرم افزار برای تقویت reading

در معرفی بهترین نرم افزار برای تقویت reading می‌توان به Beelingu اشاره کرد.

این برنامه یک اپلیکیشن قصه‌گو است که برای تقویت مهارت خواندن یا ریدینگ زبان انگلیسی بسیار فوق‌العاده است. در آن، متن‌ها بصورت کاملاً هوشمندانه طراحی شده‌ است تا بتوانید داستانی را در دو زبان مختلف در کنار هم بخوانید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. Beelingu داستان‌ها را در ۱۳ زبان مختلف برای شما آماده کرده است تا بتوانید ترجمه آن متن را به زبان خود نیز مشاهده کنید و این می‌تواند به درک بیشتر متن خیلی کمک کند. البته متأسفانه زبان فارسی در این اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌شود.

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی

ویژگی‌های اپلیکیشن ریدینگ Beelingu

به دلایل زیر، Beelingu به عنوان بهترین اپلیکیشن برای تقویت ریدینگ محسوب می‌شود:

  • خواندن متن توسط گویندگان حرفه‌ای و بومی
  • برجسته شدن جملات در حال خواندن
  • تکرار جملات
  • خواندن متن در پس زمینه گوشی حتی در صورت قفل شدن صفحه نمایش
  • کمک به تقویت مهارت Listening و Reading 

این اپلیکیشن هم برای گوش‌‌های اندرویدی منتشر شده است و هم برای گوشی‌هایی با سیستم عامل IOS، که می‌توانید از لینک‌های زیر آن‌ها را دانلود کنید.

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی – تقویت reading از طریق گوش دادن به اخبار

با استفاده از اخبار انگلیسی می‌توان مهارت‌ ریدینگ را خود تقویت کرد. در این قسمت، 2 نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی مهم و کاربردی با متد یادگیری از طریق اخبار را به شما معرفی می‌کنیم.

نرم افزار ریدینگ زبان انگلیسی AP Mobile

Associated Press یکی از نرم‌افزارهای خبری است که پوشش خیلی خوبی روی خبرهای روز دنیا دارد.

از نقاط قوت این نرم‌افزار ریدینگ زبان انگلیسی ، می‌توان به تمرکز خیلی خوب این اپلیکیشن بر روی خبرهای مهم دنیا اشاره کرد، به نحوی که شما با این نرم‌افزار، هیچ خبری را از دست نخواهید داد.

این نرم‌افزار به دلیل تمرکز بر روی متن‌های خبری با نگارش بر روی تمامِ سطوح زبانی، می‌تواند برای تقویت مهارت خواندن، خیلی مفید باشد.

بهترین اپلیکیشن برای تقویت ریدینگ

اپلیکیشن ریدینگ Google News

نرم‌افزار گوگل نیوز چند سالی است که جایگزین نرم‌افزار Google Play Newsstand شده و توانسته رضایت مخاطبین را به‌دست بیاورد.

این نرم‌افزار محتوای خبری خود را از معتبرترین سایت‌های خبری سطح جهان استخراج می‌کند و همین کار منجر به متنوع بودن نوع خبر در آن شده است.

از امکانات این اپلیکیشن ریدینگ می‌توان به امکان ذخیره اخبار و مطالعه آن در زمان دلخواه اشاره کرد.

این نرم‌افزار برای بهینه‌سازی خودش و جلب رضایت بیشتر مخاطبانش، از سیستم هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند. به این صورت که به مرور زمان، گوگل نیوز خودش را به شکلی که شما مورد نظرتان است در می‌آورد و محتوایی که برای شما مفید است را برایتان نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن آموزش اصطلاحات انگلیسی

بسیاری از اساتید معتقد هستند که زبان‌آموزان هر چقدر کلمات بیشتری را بدانند، به همان میزان، توانایی آن‌ها در خواندن متون انگلیسی بالاتر می‌رود.

برای افزایش دایره لغات، بهتر است به مطالعه کتاب‌های داستان، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌های آموزشی و … بپردازید. کلمات جدید را در جایی یادداشت کنید و به صورت روزانه قبل از خواندن متن جدید، کلمات و جملاتی که در روزهای قبل نوشته‌اید را مرور کنید.

امروزه با وجود اپلیکیشن‌های مختلف برای یادگیری لغات جدید، کار یادگیری لغات خیلی راحت‌تر شده است. در این قسمت از نوشته، چند اپلیکیشن آموزش اصطلاحات انگلیسی معرفی شده است.

بهترین اپلیکیشن برای تقویت ریدینگ

اپلیکیشن 6,000 Words

گروه FunEasyLearn اپلیکیشنی جالب را طراحی کرده‌اند که به زبان‌آموزان کمک می‌کند کلمات جدید را با متن و تصاویر یاد بگیرند. این برنامه دارای حدود ۶۰۰۰ آیتم‌ واژگانی است که در موضوعات مختلف دسته‌بندی شده‌اند. از موضوعاتی شامل ورزش و غذا تا موارد پیشرفته‌تر مانند هاکی، دندانپزشکی و یادگرفتن اسامی اندام‌های داخلی بدن را می‌توانید در این اپلیکیشن یاد بگیرید. تنها مشکل این اپلیکیشن فوق العاده، این است که فقط برای گوشی‌های IOS قابل استفاده است و نسخه اندروید ندارد.

ویژگی های برنامه 6,000 Words

  • یادگیری ۶۰۰۰ لغت انگلیسی به ۵۱ زبان مختلف از جمله زبان فارسی
  • آموزش بیش از ۶۰۰۰ کلمه با تصاویر مرتبط و تلفظ ثبت‌شده
  • بیش از ۱۵ موضوع اصلی و ۱۴۰ زیرموضوع.
  • ۷ بازی واژگان انگلیسی بسیار سرگرم کننده از قبیل پیدا کردن تصویر، انتخاب کلمه، گوش دادن و انتخاب کلمه، تطابق لغات، نوشتن کلمات و …
  • بدون نیاز به اینترنت
  • دارای سطحوح مبتدی، متوسط و پیشرفته
بهترین اپلیکیشن برای تقویت ریدینگ

اپلیکیشن اصطلاحات انگلیسی Memrise

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش لغات زبان انگلیسی، ممرایز (Memrise) است. تمرکز این برنامه بر آموزش لغت هست. این برنامه به شما کمک می‌کند که به روش‌های خلاقانه‌ای کلمات و معانی آن‌ها را به یاد بیارید.

شیوه آموزش زبان در این اپلیکیشن، توسط پخش ویدئوهای کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد، که در آن افراد به زبان مادری‌شان، کلمات، عبارات و سوالاتی را مطرح می‌نمایند. این نوع از آموزش، نه تنها زبان آموزان را با تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌نماید، بلکه کلمات جدید، گرامرهای مختلف در قالب جملات و سوالات متنوع را نیز آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن ممرایز از هر دو سیستم عامل، اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند، همچنین از نسخه وب این اپلیکیشن نیز می‌توان استفاده نمود. این اپلیکیشن نیز همانند سایر نرم‌افزارها، بخشی از آن رایگان و باقی با پرداخت هزینه، قابل دسترس است.

اپلیکیشن Drops

طراحی اپلیکیشن دراپس (Drops) کاملاً ساده و دوست‌داشتنی است و در این برنامه زبان‌آموزان متناسب با سطح زبان خود می‌توانند دایره لغات خود را گسترش دهند. آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد مخصوص واژگان در دسته‌بندی‌های مختلف نظیر غذا، آب و هوا، طبیعت، حیوانات، سفر و … که تعداد آن‌ها به بیش از 99 مورد می‌رسد، در این نرم‌افزار ارائه گردیده است. این اپلیکیشن، به نوعی، اپلیکیشن تقویت ریدینگ به حساب می‌آید.

تکرار مداوم کلمات به شکل‌های مختلف، باعث افزایش یادگیری و ماندگاری در ذهن می‌شود. روند کاری این اپلیکیشن به صورت آموزش‌های روزانه در 5 دقیقه‌ است، علت انتخاب 5 دقیقه، گرفتن هرگونه بهانه از زبان‌آموزانی است که نداشتن زمان کافی را علت اصلی عدم یادگیری زبان می‌دانند.

اپلیکیشن دراپس با پرداخت درون برنامه‌ای، از طریق گوگل‌پلی و اپل استور قابل دانلود است.

بهترین اپلیکیشن گرامر انگلیسی

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، تقویت ریدینگ و استفاده به تنهایی از نرم‌افزار ریدینگ زبان انگلیسی ، خیلی معنا ندارد و در کنار تقویت ریدینگ باید به تقویت مهارت‌های دیگر نیز بپردازید. از اپلیکیشن‌های دیگری که در کنار اپلیکیشن تقویت ریدینگ باید استفاده کرد، اپلیکیشن گرامر انگلیسی است. در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اپلیکیشن تقویت ریدینگ

The British Council

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی British Council است که درس‌ها و بازی‌های متنوعی در موضوعات مختلف دارد. در این اپلیکیشن می‌توانید از سطح مقدماتی شروع کنید و به سمت درس‌های سخت‌تر و پیشرفته‌تر بروید.

LearnEnglish Grammar همچنین با رصد روند پیشرفت شما، بهترین تست‌ها و تمرین‌ها را برای افزایش سطح گرامر شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن گرامر انگلیسی Learnit

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit) یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌ گرامر آموزش زبان انگلیسی است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش‌ از ۲۰۰ هزار کاربر دارد و از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در ایران محسوب می‌شود.

روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن، Grammar Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود. این روش آموزش زبان، یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم، خصوصاً برای بزرگسالان است.

در این روش تدریس، مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد. همچنین، آموزش گرامر به‌صورت صوتی و متنی انجام می‌شود تا نبود مدرس را جبران کند.

این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای سیستم‌ عامل اندروید ارائه شده است و کاربران IOS به آن دسترسی ندارند.

اپلیکیشن تقویت ریدینگ

مطالب مرتبط با اپلیکیشن تقویت ریدینگ

علاوه بر اپلیکیش‌ها، کتاب‌ها هم نقش مؤثری در تقویت مهارت ریدینگ دارند. بهترین کتاب برای تقویت reading را می‌توانید از لینک زیر پیدا کنید.

بهترین سایت برای تقویت لیسنینگ

لیسنینگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی، نقش مهمی در یادگیری لغات و تقویت ریدینگ دارد. بسیاری از مدرسان زبان، لیسنینگ و ریدینگ را کلید دروازه ورود به دنیای زبان انگلیسی می‌دانند. در نوشته‌های زیر بهترین سایت و اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ معرفی شده است.

بهترین برنامه برای مکالمه انگلیسی

کتاب‌های زیادی هستند که با روش‌های اصولی، مهارت اسپیکینگ شما را تقویت می‌کنند. اگر به دنبال پیدا کردن یک کتاب خوب برای تقویت مکالمه انگلیسی خود هستید، حتماً سری به لینک زیر بزنید. در آن، به بهترین برنامه برای مکالمه انگلیسی اشاره شده و همچنین ۵ تا از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ معرفی شده است.

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، مطلب زیر راهنمای خوبی برایتان خواهد بود تا با نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس آشنا شوید.

خیلی ممنون که تا آخر این مطلب ما را همراهی کردید. امیدوارم که در مسیر یادگیری ریدینگ موفق باشید. در این نوشته سعی کردیم به همه‌ی اپلیکیشن‌های تقویت ریدینگ اشاره کنیم.
شما تجربه‌ی استفاده از کدام یک از این نرم‌افزارها را داشته‌اید؟
یا چه اپلیکیشن‌های دیگری استفاده کردید که در این نوشته اشاره نشده است؟
لطفاً تجربه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.