دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه با ایده های خلاقانه، فروش لباس و درآمد خود را افزایش دهیم؟

ایده های خلاقانه فروش لباس
5/5 - (2 امتیاز)

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه با بهترین ایده فروش لباس، بتوانید کسب‌وکار خود را رونق دهید؟

و یا رونق فروشگاه‌های لباس به خصوص فروشگاه‌های آنلاین را با وجود شرایط بد اقتصادی، دیده‌اید و شما هم به فکر راه‌اندازی یک مغازه فروش لباس هستید.

شاید شما هم عاشق این هستید که یک مغازۀ لباس‌فروشی داشته باشید. اما خب به خاطر تعداد بالای فروشندگان، همه که نمی‌توانند در این بازار دوام بیاورند و به یک سری ایده‌ های خلاقانه فروش لباس نیاز دارید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نیازهای شما را برآورده کنیم و لیست جامعی از جدیدترین ایده‌ها را جمع کرده‌ایم.

می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که چه ایده مغازه لباس فروشی را می‌توانید به کار ببرید تا به کسب‌و‌کارتان کمک کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

لیست مطالب:

ایده‌های فروش لباس - چگونه یک لباس فروشی راه بیندایم؟

1- اهمیت عکس محصول در فروش آنلاین لباس

کمتر از ۳ ثانیه وقت دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید.

کاربران یاد گرفته‌اند که با دقتی زیاد، فقط روی محتوای مد نظرشان تمرکز کنند. به سرعت در میان تصاویر گشت‌وگذار می‌کنند تا چیزی که می‌خواهند را پیدا کنند. بنابراین عکس‌های شما باید به اندازۀ کافی جذاب باشند تا کاربر را در سایت شما نگه دارند.

تصاویر شارپ، واضح، رنگارنگ و پر جنب و جوش بهترین عملکرد را دارند. تصاویر مبهم، تاریک یا تحریف شده باعث می‌شود مردم دیگر به محصول شما اعتماد نکنند و از خرید از شما خودداری کنند. توضیحات محصول در فروش آنلاین مفید است اما بیشتر خریداران جذب عکس می‌شوند. در واقع، اگر عکسی وجود نداشته باشد، بسیاری از آنها توضیحات را نمی‌خوانند.

اهمیت عکس محصول - ایده مغازه لباس فروشی

چند پیشنهاد برای داشتن عکس‌های با کیفیت و جذاب:

الف) از عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید.

اگر ایده های جدید فروش لباس را در سر دارید، بهتر است از عکاسان کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید. عکاسان معمولاً تجهیزاتی دارند که خودتان به آن‌ها دسترسی ندارید و از طرفی کارهایی که آن‌ها برای جذاب‌تر شدن عکس می‌کنند، را بلد نیستید. پس این کار تاثیر مثبتی در روند فروش شما خواهد داشت.

کمک گرفتن از عکاس حرفه‌ای برای لباس فروشی اینترنتی - ایده لباس فروشی

ب) لباس‌های مورد نظر برای عکاسی را، از قبل آماده کنید.

چین‌وچروک در لباس‌ها از کیفیت عکستان کم می‌کنند. اگر تصور می‌کنید که با فتوشاپ برطرفش می‌کنید باید بگویم که فتوشاپ قرار نیست جادو کند. پس قبل از عکاسی لباس‌ها را بخار کنید.

آماده کردن لباس قبل از عکاسی - ایده مغازه لباس فروشی

پ) استفاده کردن از یک مدل زنده: 

بسیاری از عکاسان لباس، با عکاسی از لباس‌هایی که توسط مانکن‌ها یا مدل‌های زنده پوشیده می‌شوند، از اهمیت برقراری ارتباط و شکل مناسب با مشتری چشم پوشی می‌کنند. در عوض، آن‌ها به راحتی لباس را صاف روی یک سطح پهن می‌کنند یا از آن بر روی آویز عکس می‌گیرند. این یک اشتباه بزرگ است!

عکاسی از یک لباس روی یک مانکن یا یک مدل زنده، همیشه بهترین راه برای به نمایش گذاشتن شکل آن لباس و تشویق مشتریان به تجسم پوشیدن توسط خودشان است.

استفاده از مدل زنده در عکاسی برای لباس فروشی - ایده های خلاقانه فروش لباس

ت) تعداد عکس‌های کافی از لباستان ارائه دهید: 

بر خلاف تصور عمومی ، یک یا ۲ تصویر از هر محصول کافی نیست. و با این تعداد عکس، مشتری نمی‌تواند مقرون به صرفه بودن و کیفیت کالای شما را احساس کند. بنابراین، مهم است که با بارگذاری حداقل 3 تصویر در هر محصول (ترجیحاً 5-10 تصویر) تا آنجا که ممکن است اطلاعات مربوط به هر محصول را به مشتریان ارائه دهید.

ث) نور کافی هنگام عکس گرفتن: 

آن فروشنده آنلاین لباس نباشید که تصاویر محصولش ظاهری خسته کننده و کم نور دارند. روشنایی باید یکی از بزرگترین نگرانی‌های شما به عنوان یک فروشنده آنلاین پوشاک باشد.

همه لباس‌ها متفاوت هستند و داشتن نور مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا جنبه‌های منحصر به فرد لباس شما در معرض نمایش قرار بگیرد. نور کافی به دوربین شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر با کیفیت بالاتر با “نویز” یا “دانه” کمتر و وضوح بیشتری تولید کنید.

هرچه وضعیت نور تاریک‌تر باشد، کیفیت تصویر ضعیف‌تر می‌شود. کیفیت پایین تصویر از جذابیت محصولات شما می‌کاهد! ساده‌ترین راه برای اطمینان از داشتن روشنایی کافی؛ اجاره تجهیزات نور مصنوعی است. در صورتی که اجاره تجهیزات در بودجه شما نیست، سعی کنید از نور طبیعی یک پنجره بزرگ و یک صفحه بازتابنده استفاده کنید.

تجهیزات عکاسی - ایده برای فروشگاه لباس

ج)استفاده از نرم افزار Pinterest

یکی از شبکه‌های اجتماعی که به درد شما می‌خورد و شاید اسم آن را تا به حال نشنیده باشید، پینترست یا Pinterest می‌باشد.

در این شبکه اکثر هنرمندان درحال فعالیت هستند و عکس‌های جدیدی از لباس‌ها و مد جدید، ژست‌های عکاسی جذاب و نحوۀ ادیت عکس‌ها خواهید یافت که برای جذب مخاطب بسیار مهم هستند.

2- ارائه جدول اندازه‌گیری در فروشگاه لباس آنلاین

یکی از مهم‌ترین دلایل فروش بیشتر در فروش لباس‌های آنلاین، وجود جدول سایزبندی است. اطمینان نداشتن در مورد سایز لباس، دلیل این است که بسیاری از مشتریان ممکن است قبل از خرید به فروشگاه بروند و کالایی را امتحان کنند یا اصلاً از خرید آنلاین منصرف شوند.

در صنعت مد هیچ استاندارد اندازۀ خاصی وجود ندارد. ایجاد یک روش و جدول اندازه گیری برای برندتان می‌تواند روش خوبی برای ایجاد جامعه‌ای از مشتریان وفادار برای شما باشد.

اهمیت جدول اندازه‌گیری در فروشگاه آنلاین لباس - ایده های جدید فروش لباس

.چگونه می‌توان یک جدول سایزبندی برای برند خود ساخت؟

  • برای ساختن جدول اندازۀ برندتان، ابتدا باید در مورد رقبا تحقیق کنید.
  • به آن دسته از برندهایی که در مورد تناسب و اندازۀ خود بازخورد خوبی دارند، توجه زیادی داشته باشید.
  • نوع بدن مشتری ایده‌آل خود را به خاطر داشته باشید.
  • با تهیۀ لیستی از اندازه‌ها از برندهایی که رقبای شما هستند شروع کنید.
  • آن لیست را بردارید و هر اندازه (نیم تنه، کمر، لگن و…) را به طور متوسط محاسبه کنید.
  • اکنون شما میانگین اندازه‌های خوبی را برای شروع دارید.
جدول سایزبندی برای فروشگاه لباس آنلاین - ایده فروش لباس

جدول سایزبندی شما می‌تواند کاملاً ساده باشد و با ابزارهایی مانند Illustrator, Word, Excel درست شده باشد.

از طریق این سایت نیز می‌توانید به صورت رایگان جدول سایز مورد نظرتان را درست کنید.

3- قیمت گذاری در فروش آنلاین لباس

”قیمت گذاری یکی از مهم‌ترین فرآیندهای تصمیم است که بازاریاب مد، باید بدان بپردازد. اکنون مشتریان نسبت به هر زمان دیگری نسبت به قیمت فهیم‌تر و مطلع ‌تر شده‌اند، بنابراین بعید است با ادعاهای بی‌پایه دربارۀ ارزش و آشفتگی و سردرگمی به عمد ایجاد شده در قیمت فریب بخورند.”

مارتین پارکر، مدیر عامل Urban Outfitters

قیمت برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه مصرف کنندگان از راه‌های مختلفی مثل وبسایت یا یک شبکۀ اجتماعی خرید می‌کنند. همچنین می‌توانند قیمت‌ها را در پلتفرم‌های مختلف با هم مقایسه کنند. نکته این است که خریداران باهوش هستند بنابراین شما نیز باید باهوش باشید.

اهمیت قیمت گذاری در فروشگاه لباس - ایده مغازه لباس فروشی

4-ایده برای فروشگاه لباس، نام برند یا فروشگاه

نام برند شما اولین چیزی است که مشتری شما با آن روبه رو می‌شود. پس بسیار مهم است که این نام منحصر به فرد، معتبر، ماندگار و مرتبط با محصولی که می‌فروشید باشد، تا بین مخاطبان شما طنین انداز شود. بنابراین یک نام تجاری قوی برای ایجاد یک شهرت قوی بسیار مهم است. نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن راحت و آهنگین باشد.

اهمیت نام برند یا نام فروشگاه - ایده لباس فروشی

5- انتخاب جامعه هدف

شما باید انتخاب کنید که قرار است محصولاتان را به چه گروهی از جامعه بفروشید؟ قرار نیست کل جامعه، هدف شما باشد. پس بهتر است یک یا دو مدل سبک را انتخاب کنید و تخصص و تمرکزتان را روی آن‌ها بگذارید. و سعی کنید تا انتها ثابت باشید. مثلاً برای مشتریان پلاس سایز یا مشتریانی که سبک کلاسیک دوست دارند.

انتخاب جامعه هدف در شروع یک لباس فروشی - ایده مغازه لباس فروشی

6- اهمیت تامین لباس از تولیدکنندۀ باکیفیت

اگر تولید کننده نیستید و تنها فروشندۀ لباس هستید، این مسئله مهم است که لباس‌های خود را از کجا تامین می‌کنید؟ فروشندگان عمده‌ای را انتخاب کنید که از کیفیت کارشان مطمئن هستید. یا از تولید کننده‌های لباس، کالای خود را تهیه کنید تا بهتر بتوانید لباسی با سلیقۀ مخاطبین خود را عرضه کنید.

پیدا کردن تامین کننده یا تولیدکننده با کیفیت برای مغازه لباس فروشی

7- استایلیست لباس‌های خود باشید.

اینکه بتوانید لباس‌های فروشگاهتان را ست کنید و به نمایش بگذارید، در جذب مشتری بسیار تأثیرگذار است. زیرا مشتری‌ها دوست دارند لباس‌های ست شده را ببینند.

اگر لباس‌ها خلاقانه ست شوند، احتمال این که مشتری‌ها به فروشگاه شما رجوع کنند بالاتر می‌رود. حتی با این کار ممکن است به سلیقۀ شما اعتماد کرده و ازتان بخواهند تا چند مدل لباس که با همدیگر هم‌خوانی دارند را برایشان ست کنید و بهشان بفروشید.

استایلیست لباس‌های خود باشید و آن‌ها را با هم ست کنید - ایده های خلاقانه فروش لباس

8- بهترین زمان حراج را پیدا کنید

بهترین زمان‌های حراج را در نظر بگیرید و دربارۀ آن‌ها تحقیق کنید. این روزها در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا در ایران پایان هر فصل زمان مناسبی برای حراج لباس‌های آن فصل است و کاربران از این زمان‌ها استقبال می‌کنند. در مورد روزهای دیگر هم تحقیق کنید.

یافتن بهترین زمان حراج در مغازه لباس فروشی - ایده برای فروشگاه لباس

9- کالای خود را به بهترین شکل توصیف کنید

تصور کنید که مشتری شما فقط از روی توضیحات شما قرار است خرید کند و عکسی از کالا وجود ندارد. با تمام جزئیات کالای خود را توصیف کنید. حتی اگر مطمئن نیستید که مثلا یقه یا آستین این لباس چه مدلی است، گوگل برای همین کار است!

توصیف کالاها در مغازه لباس فروشی - ایده برای فروشگاه لباس

10- بسته بندی جذاب

یکی دیگر از ایده‌ های جدید فروش لباس، مدل بسته‌بندی‌ است که به کار می‌برید. بسته‌بندی کالایی که می‌فروشید بسیار مهم است و در نگاه مشتری تاثیر زیادی دارد.

  • نشان دهید که برای مشتری ارزش قائل هستید و دوست دارید بستۀ شیکی به او تحویل دهید.
  • تلاش کنید تا از بسته‌بندی‌های محیط زیستی استفاده کنید. این روزها افراد زیادی هستند که به نوع بسته‌بندی توجه می‌کنند و دلشان می‌خواهد از جایی خرید کنند که پلاستیک کمی استفاده می‌کند پس به این مسئله هم توجه کنید.
  • می‌توانید در بسته‌ای که به مشتری می‌دهید یک اشانتیون، کارت فروشگاه و یا یک‌جور یادگاری قرار دهید. اگر برای مشتری خاطرۀ خوبی بسازید، احتمال خرید دوباره زیاد است.
بسته بندی جذاب در فروشگاه لباس - ایده های جدید فروش لباس

11- با مشتریان تعامل داشته باشید

با مشتریان با خوش‌رویی رفتار کنید. ممکن است آن‌ها سوالات زیادی بپرسند، شما باید با متانت و خوشحالی جواب آن‌ها را بدهید. حتی اگر الان خرید نکنند، ممکن است سری بعدی خرید کنند.

در فروش آنلاین نیز سعی کنید کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ مشتری را بدهید و او را معطل نگذارید. به خاطر داشته باشید که تعداد فروشگاه‌های آنلاینی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند کم نیستند. اگر به موقع پاسخگوی مشتری نباشید او می‌تواند از فروشگاه دیگری خرید کند.

تعامل با مشتریان در فروشگاه لباس - ایده فروش لباس

الف) صفحۀ سوالات متداول بسازید.

یک هایلایت یا صفحۀ سوالات متداول داشته باشید و اگر از شما سوالی شد به این لیست اضافه و آن را به روز کنید تا بقیۀ مشتریان نیز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

صفحه سوالات متداول برای فروشگاه لباس خود بسازید - ایده مغازه لباس فروشی

ب) مشتری را از دریافت مبلغ مطلع کنید.

پس از پایان خرید به مشتری خود بگویید که هزینه را دریافت کرده‌اید و از او تشکر کنید.

مطلع کردن مشتری از دریافت مبلغ و اهمیت تعامل با مشتری

پ) قانونی برای پس‌ گرفتن جنس یا تعویض آن در نظر بگیرید

ممکن است لباسی که مشتری از شما خرید ایرادی داشته باشد که نه شما و نه مشتری موقع خرید متوجه‌اش نبوده‌اید. در صورتی که مشتری خواست آن جنس را پس دهد یا تعویض کند، بهتر است این کار را برای او انجام دهید.

به یاد داشته باشید که همکاری نکردن شما با او، باعث می‌شود که خاطرۀ بدی از فروشگاه شما در ذهن مشتری ثبت شود و از خریدهای احتمالی آینده یا تبلیغ مشتری برای فروشگاه شما جلوگیری شود.

پس گرفتن یا تعویض کالا را راحت کنید - ایده لباس فروشی

ت) در یادها بمانید.

کاری کنید که شما را به یاد داشته باشند. مثلا یک کارت که لوگو و آدرس فروشگاهتان (چه آدرس اینترنتی چه آدرس مغازه) روی آن چاپ شده باشد. حتی می‌توانید همراه کالای خود یک یادگاری و یا یک دست نوشته ارسال کنید و از او به خاطر خریدش تشکر کنید.

می‌توانید بذر یک گیاه زیبا را همراه با محصول ارسال کنید و از او بخواهید بذر را بکارد و شما را فراموش نکند. این چیزها حس خوشایندی به مشتری شما می‌دهد و برند شما در ذهنش می‌ماند. این هم یکی از ایده های جدید فروش لباس و ایده برای فروشگاه لباس می‌باشد.

استفاده از یک یادگاری برای مشتریان - ایده مغازه لباس فروشی

ث) مشتری را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که خوب است به خاطر داشته باشید این است که فراموش نکردن مشتری، تاثیر مثبتی در روند فروش شما می‌گذارد.

سعی داشته باشید سلیقۀ مشتری‌های بالقوه را به خاطر بسپارید. اگر دوباره به شما رجوع کردند نظرشان را دربارۀ خرید قبلی جویا شوید و سعی کنید باز هم جنسی به آن‌ها بفروشید که رضایت خاطرشان را به همراه داشته باشد.

شماره‌شان را بگیرید و از حراج‌های آینده آن‌ها را از طریق پیامک مطلع کنید. برایشان تخفیف‌های خوبی در نظر بگیرید و سعی کنید کاری کنید که آن‌ها دوباره به فروشگاهتان بازگردند.

مشتری را فراموش نکنید و سعی کنید آن‌ها را به خرید دوباره ترقیب کنید

12- نحوۀ ارسال کالا

اگر کالا را پست می‌کنید؛ به مشتری طریقۀ پست و شرکتی که با آن پست می‌کنید را اطلاع دهید. ممکن است مشتری از یک شرکت تجربۀ خوبی نداشته باشد و بخواهد به شیوۀ دیگری برایش ارسال شود.

در صورت داشتن کد رهگیری، آن را برای مشتری ارسال کنید تا بتواند کالای خود را رهگیری کند.

نحوه ارسال کالا

کلام آخر

در این نوشته تمام ایده مغازه لباس فروشی را بیان کردیم و پیشنهاداتی دادیم که به کمک آن‌ها شما می‌توانید یک کسب و کار پرسود را در این شرایط اقتصادی دست و پا کنید.

ایده های جدید فروش لباس را دست کم نگیرید و از هر جایی که می‌توانید ایده بگیرید؛ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و یا پینترست که ایده‌های زیادی را به شما تزریق می‌کنند.

فراموش نکنید که لباس‌فروشی‌های زیادی در دنیا وجود دارند، اما تنها آنانی همیشه موفق‌اند که مشتری‌مدار هستند و در راستای ارتقای کارشان از پیاده کردن ایده‌های جدید و به روز ترسی ندارند.

ایده‌های جدید فروش لباس

مفید و به درد بخور برای ایده لباس فروشی

اگر می‌خواهید یک بوتیک لباس بچه‌گانه راه اندازی کنید، در این مطلب صفر تا صد راه انداز بوتیک لباس بچه‌گانه را به شما آموزش داده‌ایم.

دنبال ایده های جدید فروش لباس بودید، اما شاید هنوز در مورد مغازه دو به شک باشید. پس خواندن معایب و مزایای مغازه داری را به شما پیشنهاد می‌کنم.

راهکارهایی که شما می‌توانید درآمد مغازه‌تان را افزایش دهید؛

شما علاوه بر اینکه به ایده فروش لباس نیاز دارید، باید سعی کنید با مشتری مداری فروش خود را افزایش بدهید. در این مطلب نحوه برخورد با مشتری در کافی شاپ که بسیار نزدیک به مغازه داری است را توضیح داده‌ایم؛

در این مطلب سعی کردیم، ایده برای فروشگاه لباس را با شما در میان بگذاریم، اگر ایده‌های خلاقانۀ دیگری هم به فکرتان آمد لطفاً با ما در میان بگذراید. همچنین خوشحال می‌شوم که نظرات شما را دربارۀ این مطلب بدانم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.