دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

34 ایده‌ برای گیم‌نت – ایده‌های جالب برای گیم‌نت چیست؟

ایده های جالب برای گیم نت
4.6/5 - (37 امتیاز)

احتمالاً قبل از سرچ کردن خیلی امیدوار نبودید که بتونید مطلب خوبی راجع به ایده‌های جالب برای گیم‌نت تو وب فارسی پیدا کنید!

اما نگران نباشید! گوگل شما رو جای خوبی آورده. چون این مطلب یکی از کامل‌ترین مطالبیه که می‌تونید در این خصوص پیدا کنید. توی این مطلب ۳۴ ایده برای گیم‌نت رو بیان کردیم و چندین عکس طراحی گیم نت رو هم برای ایده گرفتن شما در هر بخش قرار دادیم.

کارهایی که به کامپیوتر مربوط باشن کم نیستن، اما یکی از هیجان‌انگیزترین کارها برای فردی که علاقه‌مند به کامپیوتر، مخصوصا بازی‌های کمپیوتری باشه، گیم‌نته. شغلی که توی اون هر روز با تکنولوژی‌ سروکله می‌زنید و به ایده‌های جالب برای گیم‌نت توی ذهنتون پروبال می‌دید و به اجرایی کردنشون فکر می‌کنید.

تو این مطلب می‌خوام ایده‌هایی برای گیم‌نت رو توی شش بخش مختلف به شما بگم که کاملاً کاربردی باشن و به تبدیل شدن گیم‌نت شما به یک گیم‌نت موفق کمک کنن.

پس کمربنداتونو ببندید و با من در ادامه این مطلب همراه باشید.

بخش‌های مختلف مطلب ایده‌های جالب برای گیم‌نت :

1- گیم‌نت چیست؟

قبل از اینکه سراغ ایده‌های جالب برای گیم‌نت بریم، بد نیست یه مروری داشته باشیم به اینکه گیم‌نت دقیقاً کجاست؟

اگه بخوام خیلی ساده بگم، گیم‌نت جاییه که افرادی که به بازی علاقه‌مندن، می‌تونن اونجا با استفاده از تجهیزات و امکاناتی که در اختیارشون قرار داده می‌شه، بازی‌های دیجیتال انجام بدن.

گیم‌نت‌ها می‌تونن خیلی کوچیک باشن و فقط با چندتا دستگاه کار کنن، یا خیلی بزرگ‌تر و در حد یه مرکز بازی بزرگ باشن.

معادل گیم‌نت در انگلیسی می‌تونه LAN gaming center، Game center، LAN cafe و یا eSports Lounge باشه. پیشنهاد می‌کنم بعد از خوندن این مطلب، با سرچ این کلمات، نمونه‌هایی از گیم‌نت‌های خارجی رو هم ببینید و از اون‌ها ایده بگیرید.

2- ایده‌های دکوراسیون گیم‌نت

بعد از وارد شدن به گیم‌نت اولین چیزی که به چشم میاد دکوراسیون اونه. در ادامه چند ایده و نکته کاربردی برای بهتر و جذاب‌تر شدن دکوراسیون گیم‌نت گفته می‌شه.

۱- دکوراسیون جذاب؛ کلید جلب‌نظر مشتری در نگاه اول

تقریباً می‌شه گفت دکوراسیون گیم‌نت نقش خیلی مهمی برای جلب‌نظر افراد تو نگاه اول داره.

ایده‌های جالب برای گیم‌نت

طراحی و چیدمان دکور گیمنت باید جوری انجام بشه که وقتی یکی وارد گیم‌نت شما می‌شه، واقعاً حس کنه داره وارد یه جای خفن و باحال برای بازی کردن می‌شه و کاملاً اون حس‌وحال رو درک کنه. این‌طوری سر ذوق میاد و حاضره برای بازی کردن تو همچین فضایی وقت بذاره و هزینه بپردازه.

۲- کمیت و کیفیت در چیدمان دکوراسیون گیم‌نت

نحوه چیدمان وسایل و تجهیزات گیم‌نت به دو دلیل اهمیت داره:

اول. استفاده حداکثری از فضا:

در طراحی گیم نت از کم‌ترین فضا بیشترین استفاده رو ببرید؛ یعنی چی؟

یعنی بتونید با استفاده از فضایی که در اختیار دارید، حداکثر استفاده رو برای اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های مختلف ببرید و تنها با یک دکوراسیون و چیدمان برنامه‌ریزی شده‌ هست که این امکان میسر می‌شه.

دو. راحتی گیمرها

دومین چیزی که اهمیت داره اینه که علاوه‌ بر استفاده از حداکثر فضا، راحتی گیمرها رو هم در نظر بگیرید.

عکس گیمنت

در واقع حواستون باشه که بین این دو، تعادل ایجاد کنید و کیفیت رو فدای کمیت نکنید. برای تجربه کاربری بهتر افراد، خوبه این موارد رو در نظر داشته باشید:

  • هر فرد فضای شخصی خودش رو داشته باشه و بتونه با آسودگی خاطر بازی کنه. اینجاست که نحوه قرارگیری مانیتورها اهمیت پیدا می‌کنه. البته این مورد برای بخشی که افراد به‌صورت تیمی بازی می‌کنن، کمی فرق داره و باید این رو در نظر گرفت که مانیتور برای هم‌تیمی‌هاش قابل مشاهده و از دید تیم رقیب خارج باشه.
  • مورد دیگه اینکه فضای کافی برای عبورومرور کاربران و دسترسی راحت به بخش‌های مختلف گیم‌نت رو هم هنگام چیدمان دکوراسیون گیم‌نت در نظر داشته باشید. این‌طوری نباشه که افراد برای رد شدن بین سیستم‌ها دچار دردسر بشن یا حواس بقیه رو موقع بازی پرت کنن.

۳- ایجاد حس هیجان با نورپردازی و رنگ‌بندی مناسب

رنگ‌بندی دکور و نورپردازی فضای داخلی گیم‌نت در ایجاد حس هیجان در افراد خیلی مؤثره. معمولاً برای فضای گیم‌نت از نورهای مخفی و کنترل شده استفاده می‌شه.

استفاده از نورهای تند و رنگی در طراحی گیم نت که سلیقه نوجوون‌ها باشه مثل بنفش، آبی، سبز و… در صورتی که با دکور هماهنگی داشته باشه، می‌تونه هیجان بیشتری تو افراد ایجاد کنه.

البته در کنار همه این‌ها باید این رو در نظر گرفت که این ایده برای گیم‌‌نت، باید به‌صورت کاملاً اصولی انجام شه و موجب آسیب رسوندن و خستگی چشم افراد نشه.

۴- پوسترها زبون مخفی گیم‌نت شما

استفاده از تابلوها و پوسترهای مرتبط با بازی‌ها هم می‌تونه از ایده‌های جالب برای گیم‌نت باشه.

دکور گیم نت

از تابلو یا پوستر بازی‌های معروف، شخصیت‌‌ها و کاراکترهای پرطرفدار بازی‌ها، هر چیزی که مربوط به بازی باشه و یا حتی تصاویری که از رویدادها، مسابقه‌ها یا روزهای خاطره‌انگیز گیم‌نتتون دارید و می‌تونه حس خوبی در مشتریانتون ایجاد کنه، استفاده کنید.

3- ایده‌های تجهیزات گیم‌نت

تجهیزات و امکاناتی که تو گیم‌نت استفاده می‌کنید هم خیلی مهمه و باید به به‌روز بودن و باکیفیت بودن تجهیزاتتون هم توجه داشته باشید.

تو این بخش به بررسی ایده‌‌های جالب برای گیم‌نت در خصوص تجهیزات می‌پردازیم.

1- استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز در گیم‌نت

خیلی از افراد با دیدن بعضی فیلم‌ها یا بازی‌هایی که تو یک دنیای تخیلی اتفاق می‌افتاد، این فانتزی توی ذهنشون شکل می‌گرفت که کاش منم می‌تونستم توی این دنیای خیالی پا بذارم و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز اونا رو تجربه کنم.

واقیت مجازی یا همون VR طی سال‌های اخیر، تحول عظیمی رو تو دنیای بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده و انسان رو به تحقق رویای تجربه حضور واقعی تو یه دنیای مجازی نزدیک کرده.

ایده هایی برای گیم نت

اوایل که عینک‌های مجازی عرضه شده بودن، به‌دلیل قیمت‌های نجومی که داشتن، امکان تهیه‌شون برای عموم مردم وجود نداشت و بیشتر برای کاربری‌های خاص یا توسط افراد خاصی استفاده می‌شدن.

ولی حالا با ایجاد فضای رقابتی بین برندهای عرضه‌کننده و افزایش تعداد انواع و اقسام این عینک‌ها تو بازار، عینک‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر عرضه شدن که تهیه اون‌ها دیگه مثل قبل خیلی غیرقابل دسترس نیست.

اما لازم به ذکره که دیگه اکثریت جامعه به‌دنبال خرید این عینک‌ها نیستن یا کیفیتی که توسط دستگاه‌هایی با قیمت‌ پایین‌تر ارائه می‌شه رو نمی‌پسندن و خواستار تجربه بهتر و باکیفیت‌تری هستن.

به‌خاطر همه این دلایل، تهیه و اضافه کردن این دستگاه‌ها و غرفه‌های واقعیت مجازی به کسب‌وکارتون می‌تونه باعث ایجاد تجربه بهتر، هیجان‌انگیزتر، متفاوت‌تر و همچنین محبوبیت‌ بیشتر شما بشه. این ایده برای راه‌اندازی گیم‌نت، ایده‌ایه که واقعاً می‌تونه جواب بده!

اگه می‌خواید اطلاعات بیشتری درباره‌ی واقعیت مجازی کسب کنید، این مطلب از وب‌سایت زومجی توضیحات خوبی در این‌باره داده:

همه چیز درباره‌ی واقعیت مجازی

2- داشتن مجموعه‌ای کامل از بازی‌ها؛ برگ برنده شماست

اگه افراد زیادی هم به گیم‌نت شما بیان اما نتونن بازی‌ای که موردعلاقه‌شون باشه رو تو مجموعه بازی‌های شما پیدا کنن، عملاً تمام زحمت‌هاتون به باد می‌ره و ممکنه همون لحظه گیم‌نت‌تون رو ترک کنن.

درخصوص بازی های گیم نت این موارد رو در نظر داشته باشید:

  • فقط براساس سلیقه خودتون تصمیم نگیرید و سعی کنید یه مجموعه کامل از انواع بازی‌ها توی گیم‌نتتون داشته باشید. حتی می‌تونید یه قفسه قرار بدید و بازی‌هاتون رو داخل اون بذارید و جزوی از دکوراسیونتون بشه.
  • یکی از ضعف‌هایی که اکثر گیم‌نت‌ها دارن، اینه که کماکان از همون بازی‌های قدیمی استفاده می‌کنن و به‌روز نیستن؛ پس اینکه شما گیم‌نت به‌روزی داشته باشید براتون یه مزیت رقابتیه. هر بازی جدیدی که عرضه می‌شه رو سریع تهیه کنید و همیشه توی جدیدترین‌ها اولین باشید.
  • بازی‌های آنلاین هم این روزا طرفدارای زیادی پیدا کردن، پس سعی کنید علاوه‌ بر بازی‌های آفلاین، بازی‌های آنلاین رو هم توی مجموعه بازی‌هاتون داشته باشید. البته پیش‌نیازش اینه که حتماً یه اینترنت پرسرعت با پینگ پایین داشته باشید.
  • ممکنه افراد کم سن‌وسال که خیلی حرفه‌ای نیستن هم جزو مراجعه‌کنندگان گیم‌نتتون باشن؛ پس باید بازی‌های مناسب برای اون‌ها رو هم در نظر داشته باشید.
  • علاوه‌ بر بازی‌های جدید، ممکنه برخی بازی‌ها که سخت پیدا می‌شن هم برای بعضی افراد حس نوستالژیک داشته باشن. خوبه که برای جذب این دسته از افراد، این بازی های گیم نت رو هم داشته باشید.

3- کنسول یا پی‌سی؟ معلومه، هردو!

شاید یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها برای راه‌اندازی گیم‌نت، انتخاب و تصمیم‌گیری درباره‌ی نوع دستگاه بازی باشه که می‌خواید برای گیم‌نتتون بیارید.

ایده های جالب برای گیم نت

برای شروع بهتره از پی‌سی استفاده کنید، چون اغلب بازی‌های کنسول، برای پی‌سی هم اجرامیشه و قابل ارتقا هم هست.

یکی دیگه از دلایش هم اینه که پی‌سی راحت‌تر قابلیت شبکه شدن داره و با شبکه کردن کامپیوترهاتون می‌تونید بین بچه‌ها فضای رقابتی ایجاد کنید.

همون‌طور که بالاتر هم گفته شد، داشتن تنوع می‌تونه یه مزیت باشه، پس در ادامه کار سعی کنید که حتماً دستگاه‌های کنسول رو هم به مجموعه‌تون اضافه کنید.

4- استفاده از لوازم جانبی مخصوص بازی

توجه به انواع سلیقه‌ها، اینجا هم اهمیت پیدا می‌کنه و ممکنه آدما ترجیحات متفاوتی برای بازی کردن داشته باشن.

مثلا شاید یکی دوست داشته باشه با دسته بازی کنه اما یکی دیگه با موس و کیبورد راحت‌تر باشه.

محیط گیم‌نت محیط پرسروصداییه و ممکنه دائماً افراد در حال کَل‌کَل باشن و هیجان خودشون رو با صدای بلند فریاد بزنن.

ایده برای گیم نت - لوازم جانبی مخصوص گیم‌نت

برای همین لازمه برای هر سیستم هدفون هم در نظر بگیرید تا افرادی که به گیم‌نتتون میان، تجربه کاربری هرچه بهتری داشته باشن و هیچ عامل مزاحمی باعث نشه تجربه‌ بدی پیدا کنن.

همچنین مهمه که حتماً از لوازم جانبی (مثل موس، کیبورد، دسته و…) مخصوص بازی و باکیفیت استفاده کنید که هم دیرتر خراب بشن و هم کاربرهاتون تجربه خوبی رو از بازی کردن کسب کنن.

4- ایده برای بخش‌های مختلف گیم‌نت

بخش‌های مختلفی که می‌شه توی گیم‌نتتون داشته باشید می‌تونن خیلی متنوع باشن. من تو این بخش سعی کردم ایده‌های جالب برای گیم‌نت رو در خصوص بخش‌های مختلف بگم.

1- بخش استراحت؛ محل گفت‌و‌گو و شکل‌گیری رقابت

ایجاد یه فضا برای استراحت، از اون ایده‌های گیم‌‌نت هست که با اینکه خیلی مهم به نظر نمی‌رسه، اما خیلی جاها می‌تونه موجب سوددهی بیشتر گیم‌نت بشه.

عکس گیمنت

بیاید یه سناریو رو تصور کنیم…

فرض کنید یکی از افرادی که داره بازی می‌کنه، یکم بعد از بازی خسته می‌شه و احساس می‌کنه دیگه نمی‌تونه ادامه بده؛ تو این حالت اگه جایی برای استراحت نداشته باشه، احتمالاً راهی جز بیرون رفتن نداره و همون لحظه تصمیم می‌گیره بره بیرون.

یه حالت دیگه اینه که، تو اون فضایی که شما برای استراحت ایجاد کردید، می‌شینه که خستگیش در بره. حالا بعد اینکه خستگیش در رفت بازم ممکنه بیرون بره! اما تو همین بین که استراحت کرده ممکنه چند تا اتفاق بیفته:

  1. با بقیه کسایی که نشستن شروع به صحبت کنه و در نهایت منجر به کَل‌کَل و کُری‌خونی بینشون بشه. پس هر دوی اون‌ها تصمیم می‌گیرن که دوباره برن بازی کنن و با هم رقابت کنن.
  2. وقتی که نشسته، صدای هیجان بقیه بچه‌هایی که نشستن و بازی می‌کنن اونو سر شوق بیاره و دلش بخواد دوباره بازی کنه و دوباره می‌ره و بازی می‌کنه.
  3. ممکنه تشنه‌ و یا گرسنه‌ بشه یا حتی دلش یه نوشیدنی بخواد. می‌ره از بوفه یه چیزی می‌گیره که تجدیدقوا کنه و این دوباره سودش برای شماست.

این فضایی که ایجاد کردید می‌تونه جای خوبی برای انتظار و دورهم جمع شدن دوستان و یا حتی تیم‌های رقیب باشه که با حرف زدن درباره‌ی بازی و کری‌خونی، تشویق به بازی کردن بشن. حتی اگه کسی هم به قصد بازی وارد نشده باشه، می‌تونه تحت‌تأثیر فضا قرار بگیره و بره بازی کنه!

حتی می‌تونید یه سِری بازی فکری، شطرنج و… قرار بدید که تو اون قسمت هم سرگرم بشن. در واقع همه اینا به این خاطره که از خروج زودهنگام افراد جلوگیری کنید و تجربه بهتری براشون خلق کنید.

2- بوفه؛ ایده‌ای سودآور برای گیم‌نت

گیم نت چیست

علاوه‌ بر بخش استراحت، یکی دیگه از ایده‌های جالب برای گیم ‌نت که می‌تونید در نظر بگیرید، قرار دادن بخشی به‌عنوان بوفه یا کافه‌ست. این ایده می‌تونه در حد یه بوفه خیلی ساده باشه یا یکم جدی‌تر و به‌صورت یک بوفه یا کافه مجهز اجرا بشه.

بخش‌هایی که به‌عنوان بوفه در نظر می‌گیرید می‌تونه شامل این موارد باشه:

  • قرار دادن یه یخچال که شامل بعضی نوشیدنی‌های سرد، آب معدنی، بستنی و… بشه.
  • فروش برخی مواد خوراکی مثل چیپس، پفک، شکلات، کیک و…
  • فروش برخی مواد غذایی سرد یا اگه امکانش رو داشتید، حتی تهیه برخی فست‌فودها و ساندویچ‌های گرم.
  • ارائه نوشیدنی‌های گرم مثل چای و قهوه و… .

استفاده از هرکدوم از این ایده‌ها بستگی به خودتون داره.

و نکته مهم اینکه قبل از هرچیزی بدونید توانایی اداره همچین مکانی رو هم تو گیم‌نتتون دارید؟ و تا چه حد می‌خواید به‌صورت جدی بهش نگاه کنید؟

می‌خواید فقط یه سماور یا قهوه‌ساز بذارید؟ یا نه، در حد یه کافه مجهز قصد سرویس‌دهی دارید و می‌خواید به‌صورت جداگانه براش نیرو قرار بدید؟

مهم‌تر از همه، بودجه‌تون تا چه حد می‌رسه؟

حالا قبل از اینکه تصمیم‌تون رو در این خصوص نهایی کنید، بیاید یکم در مورد تأثیری که این بوفه می‌تونه رو گیم‌نتتون بذاره صحبت کنیم.

تأثیر بوفه روی گیم‌نت

این ایده برای راه‌اندازی گیم‌نت می‌تونه از همون ابتدا شما رو خاص کنه و افراد بیشتری رو جذب گیم‌نت شما کنه.

داشتن یه فضا برای نوشیدن یا خوردن و رفع خستگی، باعث می‌شه مشتریانتون از رفتن به یه جای دیگه بی‌نیاز بشن و همون‌جا بمونن.

علاوه‌ بر سودی که از طریق بازی‌ها دارید، این بخش هم می‌تونه سوددهی خوبی براتون ایجاد کنه و این یعنی درآمد بیشتر. حتی اگه کسی از طریق بازی‌ کردن براتون سودی ایجاد نکنه، ممکنه از بوفه‌تون خرید کنه.

برای اینکه بیشتر نظر مشتریانتون رو جلب کنید، می‌تونید گاهی اوقات با چیزای کوچیکی مثل چایی، پذیرایی رایگان داشته باشید تا تجربه‌ای که تو گیم‌نت شما داشتن براشون موندگار باشه و اسمتون تو ذهنشون بمونه.

یه امکان دیگه که می‌تونید قرار بدید اینه که موقع بازی کردن هم بتونن خوراکی بخورن! اما چون یکم برای تجهیزاتتون ریسک داره، باید قبلش حتماً تمهیدات ایمنی رو در نظر بگیرید.

این ممکنه تجربه جالبی باشه، چون مامانا کم پیش بیاد همچین اجازه‌ای رو پشت سیستم خونه بدن. با به‌وجود آوردن همچین گزینه‌ای، دیگه لازم نیست افراد از رو صندلی‌شون بلند هم بشن، چی از این بهتر؟!

و در آخر اینکه لازم نیست حتماً از مقیاس بزرگ شروع کنید. در آینده می‌تونید اونو کم‌کم توسعه‌ بدید. اما از این ایده برای گیم‌‌نت ‌تون غافل نشید.

3- داشتن بخش VIP برای مشتریان ویژه

در نظر گرفتن یه قسمت VIP هم می‌تونه یه ایده خوب برای گیم‌نت باشه. امکانات و تجهیزاتی که تو این قسمت قرار می‌گیره، مسلماً بهتر و بیشتر از بخش عادی هستن و باید باکیفیت‌ترین تجهیزات رو برای این قسمت در نظر بگیرید و خدمات خاصی رو بهشون ارائه بدید.

ایده هایی برای گیم نت -

هزینه رزرو این قسمت از سایر بخش‌ها بیشتره؛ اما مخاطبین خودش رو داره و افرادی هستن که حاضرن در ازای کیفیت بیشتر، هزینه بیشتری هم بپردازن.

4- توجه به بازی‌های دوستانه

خیلی از افراد تنهایی گیم‌نت نمی‌رن و معمولاً با دوستاشون می‌رن بازی کنن. در نظر گرفتن یه بخش برای افرادی که قصد دارن مدت زمانی که تو گیم‌نت هستن رو نه به‌صورت تنها، بلکه کنار دوستاشون بگذرونن هم خیلی مهمه.

چیدمان این قسمت باید متناسب با بازی تیمی انجام بشه.

ممکنه این بازی از طریق یک دستگاه باشه، مثل بازی فوتبال و یا بازی‌های دیگه که هر فرد نیاز به سیستم جداگانه داشته باشه که باید با بقیه تشکیل شبکه بدن.

5- توجه به حس نوستالژیک افراد

یادآوری روزهایی که سرگرمی‌مون بازی با کنسول‌های آتاری، سگا و… شده بود ممکنه لبخند به لبمون بیاره و دلمون بخواد که دوباره اون دوران و حسش رو تجربه کنیم. شاید برگشتن به اون روزها شبیه به رویا و تنها با ماشین زمان امکان‌پذیر باشه، اما شاید بشه دوباره اون حس رو تجربه کرد.

ایده های جالب برای گیمنت

احتمالاً تا الان متوجه شده باشید که چی می‌خوام بگم؛ درسته، پیدا کردن این دستگاه‌های بازی قدیمی و نوستالژیک و قرار دادن یک بخش برای بازی با این دستگاه‌ها، می‌تونه واقعاً از ایده‌های جالب برای گیم‌نت باشه.

6- راحت‌تر کردن ورود افراد بزرگسال

ممکنه علاوه بر نوجوانان، مشتری‌هایی با رده‌های سنی دیگه‌ هم داشته باشید؛ مثلاً بچه‌هایی با سن‌های خیلی پایین مثل شیش هفت ساله، یا افرادی با سن‌های بالاتر مثل ۳۰ سال به بالا.

ممکنه تعداد این دسته از افراد در مقایسه با تعداد نوجوانان خیلی زیاد نباشه، اما باز هم ممکنه مراجعه کنن و شما باید سلیقه همه رو در نظر داشته باشید.

نوجوان‌ها تا یه ساعتی از روز اجازه دارن بیرون بمونن و معمولاً باید سر ساعت مشخصی برگردن خونه. اما برای افرادی که سن بیشتری دارن، این محدودیت وجود نداره و تا هر وقت که بخوان می‌تونن بیرون از خونه باشن.

شما می‌تونین از این قضیه استفاده کنین و به‌عنوان یه ایده جدید برای گیم‌نت خودتون اونو در نظر بگیرید. ایده اینه که یه ساعت مشخص (مثلاً ۸ شب به بعد) رو فقط به بزرگسال‌ها اختصاص بدین.

شاید خیلی از افراد با سن بیشتر هم به گیم علاقه داشته باشن اما چون گیم‌نت‌ها اکثر اوقات با افراد کم‌سن پر شدن، خجالت بکشن که وارد اونجا بشن. اما با اختصاص دادن یه سانس به اون‌ها، این افراد رو هم می‌شه جذب کرد.

7- سرگرمی برای افراد منتظر

یکی دیگه از ایده‌های گیم‌نت که برای رضایت‌مندی بیشتر مشتریانتون می‌تونید در نظر بگیرید، اینه که تو بعضی بخش‌ها، یه سری بازی‌های غیردیجیتال هم قرار بدید.

ایده برای راه اندازی گیم نت

مثلاً توی بخش انتظار، استراحت یا کلاً یه بخش جدا، روی یه سِری از میزها بازی‌های رومیزی مثل شطرنج، تخته‌نرد، منچ، بازی‌های فکری یا… قرار بدید.

یا می‌تونید بازی‌هایی مثل فوتبال دستی، دارت، بیلیارد و هر سرگرمی دیگه‌ای که ممکنه به ذهن خودتون برسه رو هم تو یه جایگاه جدا برای مراجعه‌کنندگانتون در نظر بگیرید.

8- راه‌اندازی غرفه فروش بازی در گیم‌نت

یه کار دیگه که می‌تونید تو گیم‌نتتون انجام بدید، اینه که یه غرفه برای فروش گیم داشته باشید. هم گیم کامپیوتر و هم گیم کنسول‌های گیم. از این راه هم می‌تونید سود خوبی به‌دست بیارید.

ایده جدید برای گیم نت

شاید با خودتون فکر کنید وقتی خودشون گیم‌ها رو داشته باشن، دیگه چرا باید به گیم‌نت شما بیان؟ جواب این سؤالو تو قسمت‌های پایین‌تر همین مطلب توضیح دادم.

خرید آنلاین گیم در گیم‌گیفت

9- فروشگاه لوازم‌جانبی گیم در گیم‌نت

شاید این ایده برای گیم‌نت که یه سری از لوازم جانبی رو تو یه بخش از گیم‌نتتون به فروش برسونید هم بد نباشه.

البته اگه اوایل راه‌اندازی گیم‌نتتونه و هنوز خیلی کارتون نگرفته، این کارو توصیه نمی‌کنم. اما در ادامه راه و وقتی که خواستین کارتون رو توسعه بدید و به یه مجموعه بزرگ‌تر تبدیل بشین، این قسمت رو هم می‌تونین به گیم‌نتتون اضافه کنید.

خرید لوازم جانبی گیمینگ در اگزو گیم

10- فروش اکسسوری‌های مربوط به بازی

یکی از ایده‌های جالب برای گیم‌نت که می‌تونید اجراش کنید، ایجاد غرفه فروش اکسسوری‌های مربوط به بازیه.

منظور از اکسسوری‌های مربوط به گیم می‌تونه این موارد باشه:

  • پیکسل‌های مربوط به گیم و شخصیت‌های پرطرفدار گیم‌ها
  • پوستر و استیکر گیم‌های مختلف
  • مجلات گیم
  • اسباب‌بازی‌های کاراکترهای گیم در سایز کوچک
  • ماگ و لوازمی از این دست
  • حتی تیشرت‌ یا کلاه‌هایی با طرح‌های مربوط به گیم و پوشاک برندهای معروف گیم
ایده هایی برای گیمنت

این ایده برای گیم‌نت تو یه مقیاس کوچیک با یه سرمایه کم هم می‌تونه اجرا بشه و سود خودش رو نشون بده. البته که گیم‌نت شما رو از این لحاظ هم محبوب می‌کنه.

در ادامه که برندتون حسابی محبوب شد و اسمتون سر زبونا افتاد، با توجه به این که ممکنه یه سری فَن و طرفدار هم پیدا کنید، بعضی محصولات رو با اسم برند خودتون هم ارائه بدید.

خرید اکسسوری گیم در گیم‌او‌ویر

5- ایده برای بازاریابی در گیم‌نت

تو این بخش در خصوص ایده‌هایی که برای بازاریابی گیم‌نت می‌شه انجام داد صحبت می‌کنیم:

1- چیزی که در گیم‌نت می‌فروشید حال‌و‌هوای آن است…

شاید به این فکر کنید که الان که دیگه تقریباً همه تو خونه‌هاشون سیستم دارن، چرا بیان گیم‌نت؟

در واقع اصلی‌ترین چیزی که شما تو گیم‌نت می‌فروشید، فارغ از هر امکاناتی، حس‌وحال و فضاییه که ایجاد می‌کنید. یعنی شما فضایی ایجاد کردید که کسایی که گیم‌ دوست دارن می‌تونن کنار هم باشن و کنار هم بازی کنن. جمعی که توسط آدم‌های علاقه‌مند به گیم تشکیل شده.

دکور گیم نت

به‌خاطر آدماست که این حال‌وهوا به‌وجود میاد؛ دقیقاً به همون دلیل که آدما به‌جای دیدن فیلم تو خونه خودشون، به سینما می‌رن. البته که تو خونه خودشون هم فیلم دارن و نگاه هم می‌کنن، ولی سینما یه چیز دیگه‌س!

۲- تخفیف برای ایجاد انگیزه بیشتر در مشتریان

گرفتن تخفیف یا بازی رایگان ازون چیزایی هستن که همه دوست دارن. کیه که دلش نخواد مفتکی بازی کنه؟

حتی اگه چندین ساعت بازی کرده باشی و کلی هزینه کرده باشی، بازم اگه بهت یه سانس رایگان بدن اون یه سانس بیشتر از همه‌ش کیف می‌ده! پس از معجزه تخفیف غافل نشید.

ایده های گیم نت - ارائه تخفیف در گیم‌نت

بنا به صلاحدید و برنامه‌‌ریزی‌های خودتون می‌تونید از چند نوع مشوق استفاده کنید:

  • به‌ازای هر چند ساعت، یه مدت زمان اضافه رایگان هدیه بدید. (مثلاً به‌ازای هر یک ساعت بازی یه ربع اضافه برای بازی کردن هدیه بدید.)
  • مدت زمان بازی هرچقدر بیشتر شد، به‌ازاش یه درصد تخفیفی روی مبلغ نهایی اعمال کنید.
  • پایان ماه یا هفته، بسته به میزان شارژی که انجام دادن، شارژ رایگان یا هدیه طبق علایقشون بدید. (حتی یه هدیه کوچیک که موندگار باشه هم می‌تونه اثرگذار باشه و فرد با دیدنش یاد شما بیوفته.)
  • به افرادی که بچه‌های دیگه رو سر شوق میارن و با دیگران کَل‌کَل می‌کنن و به رقابت تشویقشون می‌کنن هم می‌تونید شارژ یا اکانت رایگان بدید.
  • یه ایده برای راه‌اندازی گیم‌نت هم اینه که روزهای اول افتتاحیه رو رایگان کنید که افراد جذبتون بشن و بشناسنتون.
  • برای یک یا دو روز از هفته (به‌خصوص روزهایی به‌جز آخر هفته‌ها که ممکنه تعداد مشتریانتون کمتر باشن) تخفیف بیشتری بذارید یا حتی نصف قیمت! ممکنه فکر کنید که شاید ارزشش رو نداشته باشه، اما با بیشتر شدن تعداد مشتریانتون هزینه‌ای که کم کردید رو بوفه‌تون بر می‌گردونه.

این موارد با توجه به شرایط ممکنه برای شما کار کنن و یا نکنن. شما می‌تونید با استفاده از خلاقیت خودتون هم چنین ایده‌هایی برای گیم‌نت ارائه بدید.

3- ایجاد دسته‌بندی‌های مختلف عضویت در گیم‌نت

ممکنه بعضی افراد با اینکه هر بار برای بازی کردن پول بپردازن خیلی راحت نباشن و دوست داشته باشن امکانی براشون فراهم شه که نیازی نباشه که هر بار پول پرداخت کنن و فقط از بازیشون و زمانی که اونجا هستن تماماً لذت ببرن.

عضویت و پرداخت حق عضویت به‌صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه می‌تونه جزو ایده‌های جالب برای گیم‌نت و پاسخ به این نیاز و دغدغه باشه. فایده دیگه این کار اینه که شما مشتری‌های ثابتی خواهید داشت و اون‌ها رو می‌شناسید.

4- سعی در بهتر شدن تجربه کاربری مشتریان

تأثیرگذارترین و بهترین تبلیغ برای شما کیفیت و اعتبارتونه. وقتی که مشتریانتون ازتون راضی باشن و تجربه کاربری رضایت‌بخشی تو گیم‌نت شما داشته باشن، شما رو به دیگران هم معرفی می‌کنن.

شاید بشه گفت که بهترین ایده برای گیم‌نت هم همینه! اینکه شما بتونید تجربه خوبی برای مشتریانتون ایجاد کنید، یعنی دارید راه رو درست می‌رید.

ایده برای گیم نت - ایجاد تجربه کاربری خوب در گیم‌نت

شاید بعضی از مواردی که الان می‌خوام بگم قبلاً هم بهش اشاره کرده باشم، اما مواردی مثل این‌ها که شاید بی‌اهمیت به‌نظر بیان، می‌تونن خیلی توی تجربه کاربری گیمرها تأثیرگذار باشن:

  • گوش شنوای مشکلات و نظرات مشتریانتون باشین و ازشون بخواین اگه چیزی تو گیم‌نت شما آزارشون می‌ده باهاتون درمیون بذارن. نظرات خود مشتریان بیشتر از هر چیزی می‌تونه شما رو به‌سمت بهتر شدن راهنمایی کنه.
  • راحتی گیمرها موقع بازی خیلی مهمه و حتماً اونو جدی بگیرید. اگه گیمر هر لحظه نگران باشه که با هر حرکتش نکنه آسیبی به تجهیزات و مخصوصاً صندلی وارد بشه، اصلاً تجربه خوبی نخواهد داشت. حتماً روی صندلی‌هاتون هزینه کنید و از صندلی‌های مخصوص گیم باکیفیت استفاده کنید. نقش هدفون‌ها هم توی انتقال جذابیت بازی خیلی مهمه.
  • همیشه تابستان‌ها کولر و زمستان‌ها تجهیزات گرمایشیتون به‌ پا باشه. اگه همین یه مورد رو رعایت نکنید ممکنه خیلی از مشتریانتون رو از دست بدید.
  • چک کردن روزانه سیستم‌ها رو فراموش نکنید، نه اینکه مشتری بشینه و بعد اون بیاد و مشکل رو بهتون انتقال بده.

5- قرار گرفتن محل گیم‌نت در جای دسترس‌پذیر

مکانی که گیم‌نت قرار گرفته هم تأثیر زیادی تو جذب مشتری داره. نزدیک مدارس، دانشگاه‌ها و… جاهای خوبی هستن ولی در کنارش این رو هم باید در نظر بگیرید که خودتون رو فقط محدود به اون محله نکنید.

یعنی هنگام انتخاب محل گیم‌نت به فکر جذب افراد از جاهای دیگه هم باشید و جایی رو انتخاب کنید که دسترسی بهش از جاهای مختلف شهر راحت باشه و وقتی کسی بخواد بیاد بین کوچه‌پس‌کوچه‌‌ها سردرگم نشه.

ایده برای راه اندازی گیم نت - راه‌اندازی گیم‌نت در یک مکان دسترسی‌پذیر

اگه شما بیاید و خیلی از ایده‌های جالب برای گیم‌نت رو هم اجرا کنید اما تو جای مناسبی قرار نگرفته باشید، از یه حدی بیشتر نمی‌تونید مشتری جذب کنید. بهتره گیم‌نت تو مسیرهای سرراست، نزدیک ایستگاه‌های مترو و ایستگاه اتوبوس باشه.

6- انتخاب اسم مناسب برای گیم‌نت

فرض کنید توی خیابون هستید و دو تا گیم‌نت با اسم‌های مختلف روبه‌روتون می‌بینید که از بیرون چیز زیادی از داخلشون مشخص نیست. یکیشون مثلاً اسمش پیمان و اون یکی ماتریکسه.

شما کدومو انتخاب می‌کنید؟

احتمالاً اونی که اسمش جذاب‌تر باشه و به نظرتون جالب بیاد. پس تو نگاه اول اسم هم می‌تونه خیلی تأثیرگذار باشه.

البته یکم که بگذره اونایی که مشتری ثابتتون بشن احتمالاً دیگه به‌جای اسمی که رو گیم‌نتتون گذاشتین با اسم خودتون گیم‌نت رو بشناسن و اسمشو ببرن 🙂

7- از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی غافل نشید!

استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی رو دست‌کم نگیرید. شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام و یوتیوب پتانسیل خیلی خوبی برای نشون دادن شما دارن، به‌شرطی که به‌خوبی ازش استفاده کنید.

اگه بخواید خوب کار کنید، احتمالاً به یه نفر هم نیاز خواهید داشت که براتون تولید محتوا کنه و مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تونو به دست بگیره.

ایده هایی برای گیم نت - استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای گیم‌نت

این موارد چند تا ایده برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستن:

  • پوشش دادن اخبار مربوط به دنیای گیم
  • معرفی و آموزش بازی‌ها
  • معرفی گیم‌نت و امکاناتی که گیم‌نتتون داره
  • اطلاع‌رسانی درباره‌ی رویدادهای جدید
  • ایجاد ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با مشتری‌ها
  • قرار دادن عکس و فیلم قسمت‌های مختلف گیم‌نت
  • به‌ اشتراک‌گذاری لحظات به‌یاد موندنی و شاد مشتریان در گیم‌نت

8- وب‌سایت خودتون رو داشته باشید

درسته که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خوبه اما هیچی مثل وب‌سایتی که متعلق به خودتون باشه نمی‌شه.

وب‌سایت هم می‌تونه جزو ایده‌های جالب برای گیم‌نت باشه، اگه به‌خوبی از پتانسیلی که داره استفاده بشه.

ایده هایی برای گیم نت - راه‌اندازی وب‌سایت گیم‌نت

از طریق وب‌سایت می‌شه کارهایی از این دست رو انجام داد:

  • رزرو سیستم و اتاق گیم (عادی یا vip)
  • ثبت‌نام و مدیریت مسابقه
  • عضویت در اشتراک گیم‌نت
  • اطلاع‌رسانی درباره‌ی رویدادها ونحوه شرکت در رویدادها
  • تولید محتوا درباره‌ی گیم‌ها و بخش‌های مختلف گیم‌نت
  • ارائه لیستی از بازی‌های گیم‌نت
  • اخبار مربوط به گیم

یکی از گیم‌نت‌های خوب ایرانی که روی وب‌سایتش هم خیلی خوب کار کرده و به‌خوبی از پتانسیل‌هاش استفاده کرده گیم‌نت تکافه.

نمی‌خوام اینجا زیاد از بخش‌های مختلفی که روی وب‌سایت گیم‌نت تکاف قرار داده شده صحبت کنم، چون شنیدن کی بود مانند دیدن؟ بهتره خودتون برید ببینید😁

اما اینجا یه نمونه از محتوای قرار داده شده رو وب‌سایت تکاف رو قرار دادم که بتونید ایده بگیرید. تو این ویدئو توی یک دقیقه ویژگی‌های این گیم‌نت نشون داده شده:

6- ایده‌هایی برای ویژگی‌های گیم‌نت‌دار

شاید انتظارشو نداشتین که با همچین بخشی تو این مطلب رو‌به‌رو بشید، اما یکی از بهترین سرمایه‌های گیم‌نتتون می‌تونه خودتون باشید!

تو این قسمت ایده‌هایی برای ویژگی‌های شخصی، که باید برای داشتن گیم‌نت موفق تقویتشون کنید، آورده شده.

1- با مشتریانتون خوش‌برخورد باشید.

توی این کار اخلاق خوب خیلی مهمه. بعد از یه مدت چیزی که مشتریانتونو نگه می‌داره اخلاقتونه.

اگه اخلاق خشکی دارید، خجالتی هستید، حوصله شوخی ندارید، سروصدای زیاد رو نمی‌تونید تحمل کنید و رابطه‌تون با بچه‌ها زیاد خوب نیست، این شغل، خیلی شغل مناسبی برای شما نیست.

ایده های جالب برای گیم نت - خوش‌برخورد بودن گیم‌نت‌دار

برای اینکه تو این کار موفق باشید، باید بتونید با بچه‌ها رابطه خوبی برقرار کنید، باهاشون شوخی کنید، کَل بندازید و با اونا رفیق بشید.

همه این‌ها لازمه‌ش اینه که کار با بچه‌ها رو دوست داشته باشید و واقعاً براش انرژی بذارید.

یه مورد دیگه که باید بهش توجه کنید اینه که تو بازیا طرف گروه یا فرد خاصی رو نگیرید.

۲- خودتون گیمر باشید

یکی از مؤثرترین ایده‌‌های گیم‌‌نت در واقع خودتونید. اینکه خودتون گیمر و اهل بازی باشید هم تأثیر خوبی توی گیم‌نتتون داره.

همین‌طور عضو جامعه گیمرها بودن و دوستان گیمر داشتن. لازمه همیشه به‌روز باشید و از اخبار مربوط به گیم و بازی‌های جدید مطلع باشید.

گیمر خیلی حرفه‌ای هم نبودید ایرادی نداره، اما سعی کنید حتماً تو چند تا بازی قوی باشید.

ایده برای گیم نت - گیمر بودن گیم‌نت‌دار

اول برای اینکه از بازی‌ها سر در بیارید و اگه مشکلی بود با محیط بازی آشنا باشید و بتونید برطرفش کنید و دوم اینکه با بچه‌ها بشینید بازی کنید.

اگه بازیتون خوب باشه خیلیا ممکنه فقط به‌خاطر بازی و رقابت با خود شما حتی از جاهای دیگه به اون‌جا بیان که این کلی براتون سودآور می‌شه.

۳- با قلدرها و برهم‌زنندگان نظم گیم‌نت مقابله کنید

در کنار اینکه باید خوش برخورد باشید و دوستانه رفتار کنید، باید طوری هم باشین که مشتریانتون ازتون حساب ببرن.

حفظ امنیت و دادن حس اطمینان خاطر به مشتریانتون خیلی مهمه؛ مثلاً یه مادر وقتی بچه‌شو به گیم‌نت میاره محیط جوری نباشه که نتونه جرأت کنه بچه‌شو اونجا بذاره و بتونه با دل آسوده بره.

ایده برای راه اندازی گیم نت - ایجاد امنیت در گیم‌نت

یه سری مشکلات ممکنه پیش بیاد که باید بتونید از پسشون بر بیاید وگرنه حسابی به دردسر دچار می‌شین و حتی ممکنه قید این کارو بزنید؛ مواردی مثل:

  • خیلی وقت‌ها ممکنه به‌خاطر بازی یا موارد دیگه دعوا پیش بیاد و حتی کار به جایی برسه که به خودشون یا سیستم‌ها آسیب وارد کنن. باید بتونین سریع این شرایط رو کنترل کنید.
  • خیلی پیش میاد که برخی افراد فحاشی کنن و فحش‌های ناجور به همدیگه بدن. اصلاً نباید بذارید این اتفاق بیفته و جلوشون رو بگیرید. این قضیه برای وجهۀ گیم‌نتتون اصلاً خوب نیست.
  • و…

4- بازی‌ها رو آموزش بدید

ممکنه خیلی از بچه‌هایی که به گیم‌نتتون میان آماتور باشن و یا بخوان بازی جدیدی رو امتحان کنن. این‌طور مواقع خوبه که حاضر بشید و بازی رو بهشون آموزش بدید یا برخی نکات جدید در مورد بازی نشونشون بدید.

می‌تونید علاوه بر خودتون یه نفر دیگه رو هم برای این کار بذارید.

ایده جدید برای گیم نت - ایده آموزش بازی در گیم‌نت

به‌جز این، در اختیار گذاشتن یه دستورالعمل از نکات اولیه بازی‌ها بر روی یه کارت می‌تونه ایده خوبی باشه.

7- ایده برگزاری رویدادهای مختلف گیم‌نت

شاید فکر کنید که منظور این بخش فقط برگزاری مسابقه‌ هست. با اینکه یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی که می‌شه تو گیم‌نت انجام داد همینه، اما رویدادهای دیگه‌ای هم که می‌تونن تأثیر خوبی روی گیم‌نتتون داشته باشن هم می‌شه برگزار کرد.

1- مسابقه‌های مختلف برگزار کنید

برگزاری مسابقه می‌تونه از اون ایده های جالب برای گیم نت باشه که حسابی توی جذب مشتری تأثیرگذاره.

مسابقات توی گیم‌نت‌ها می‌تونه به‌ دو صورت باشه:

مسابقه داخلی گیم‌نت

مسابقات داخلی گیم‌نت می‌تونن خیلی ساده یا یکم جدی‌تر برگزار بشن.

ساده از این لحاظ که مثلاً یه روز که گیم‌نت حسابی شلوغه بین همون افرادی که اونجا هستن یه رقابت ایجاد کنید و به نفر اول یه جایزه بدید که می‌تونه هر چیزی باشه. (اکانت رایگان، عضویت رایگان، شارژ رایگان، لوازم جانبی گیم یا مواردی که توی بخش فروش گفته شد…)

مسابقات جدی‌تر هم اینطورین که از قبل براشون اطلاع‌رسانی بشه، افراد ثبت‌نام کنن و جوایزی که در نظر گرفته می‌شن بزرگ‌تر هستن. این مسابقات می‌تونن برنامه‌ریزی شده و به‌صورت هفتگی، ماهانه و یا سالانه باشن.

مسابقات داخلی گیم‌نت چون فقط برای گیم‌نت خودتونه، توی خیلی از موارد دستتون بازه. می‌تونید بازی‌هایی که توی گیم‌نت خودتون پرطرفدارتر هستن رو انتخاب کنید و قوانینش رو هم بر اساس شناختی که از بچه‌ها دارید تعیین کنید.

ایده هایی برای گیم نت - ایده برگذاری مسابقه در گیم‌نت

مسابقات کشوری و بین گیم‌نت‌ها

یه سری مسابقات هستن که بین گیم‌نت‌های مختلف برگزار می‌شن. این مسابقه می‌تونه اونقدری جدی بشه که به سطح کشوری هم برسه. جایزه‌های این مسابقات خیلی می‌تونن بزرگ‌تر باشن و حتی اسپانسر بگیرن. معمولاً هم برای ثبت‌نام تو اینجور لیگ‌ها یه هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شه.

هرچند این جور مسابقات می‌تونه ساده‌تر و با هماهنگی چندتا گیم‌نت با همدیگه باشه که گیمرهای برتر هر گیم‌نت با حمایت اون گیم‌نت با هم مسابقه بدن.

تو این ویدئو از ESNews در مورد یکی از این مسابقه‌هایی که تو ایران برگزار شده (Iran Dota Championship 2019) توضیحاتی داده شده:

2- رویدادهای هفتگی برای صحبت در مورد گیم برگزار کنید.

یکی دیگه از ایده‌ های جالب برای گیم نت برگزاری رویدادهای هفتگی صحبت در مورد دنیای گیم‌هاست.

اگه بتونید فضای مناسبی مهیا کنید و گیمرها رو به‌سمت این رویداد بکشونید، گیم‌نت شما می‌تونه محلی برای جمع شدن گیمرها دور هم و بحث در مورد دنیای گیم باشه.

درست مثل کافه‌ها که گاهی اوقات رویدادهای فرهنگی برگزار می‌کنن و افراد علاقه‌مند به یه حوزه رو دورهم جمع می‌کنن.

این رویداد علاوه بر اینکه پای گیمرهای زیادی رو به گیم‌نت شما باز می‌کنه و اون‌ها رو با گیم‌نت شما آشنا می‌کنه، از همه لحاظ می‌تونه روی معروفیت و افزایش سود شما تأثیرگذار باشه.

3- رویداد معرفی بازی‌های جدید

یه ایده جدید برای گیم‌نت، برگزاری رویداد معرفی بازی‌های جدیده. به این صورت که وقتی بازی جدید ارائه می‌شه یه رویداد برای معرفی اون برگزار کنید.

برای این کار باید اولین گیم‌نتی باشید که این بازی رو ارائه می‌کنه. می‌تونید توی رویداد از ویژگی‌های مختلف بازی، تفاوتش نسبت به ورژن‌های قبلی و… بگید.

ایده برای گیم نت - ایده برگذاریی رویداد گیم جدید

علاوه بر اون با دادن تخفیفات مخصوص اون بازی و برگزاری مسابقه برای همین بازی، افراد زیادی رو می‌تونید جذب گیم‌نتتون کنید.

مطالب مرتبط با مطلب ایده‌های جالب برای گیم‌نت که ممکنه براتون جالب باشه…

کسب‌و‌کار واقعیت مجازی

درگیر بودن با تکنولوژی و کار کردن با تکنولوژی‌های جدید برای خیلی افراد هیجان‌انگیزه و ازش لذت می‌برن. راه‌اندازی کسب‌وکار مربوط به واقعیت مجازی هم برای کسایی که به این دست شغل‌ها علاقه‌مند هستن می‌تونه جالب باشه.

تو این مطلب نکاتی درباره‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار واقعیت مجازی گفته شده:

کسب‌وکاری کم سروصداتر از گیم‌نت

اگه فکر می‌کنید که هیجان گیم‌نت براتون زیادیه و به‌دنبال شغلی آروم و با هیجان کم‌تر، اما کمی شبیه به گیم‌نت هستین، کافی‌نت شغل مناسب شماست. تو این مطلب از کارنکن راهنمای کامل راه‌اندازی کافی‌نت رو می‌تونید بخونید:

به ساختن بازی علاقه دارید؟

اگه تا اینجای این مطلب اومدید نشون می‌ده که واقعاً به گیم علاقه‌مندید و احتمالاً حداقل یه بار اون گوشه‌ی ذهنتون وقتی از دست یه بازی کلافه بودید با خودتون گفتید که خودم یه روزی بالاخره بازی خودمو می‌سازم.

تو یکی از اپیزودای رادیو کارنکن با یکی ازسازندگان بازی تو ایران، سروش شهبازی، هم‌بنیان‌گذار بلوط گیمز صحبت شده که اطلاعات خوبی از این صنعت و مسیر بازی‌سازی داده شده.

پس اگه به این صنعت علاقه‌مندید و دوست دارید اطلاعات خوبی تو این زمینه کسب کنید پیشنهاد می‌کنم این اپیزود از رادیو کارنکن رو از دست ندید:

تو این مطلب سعی کردم از ایده‌هایی صحبت کنم که کاربردی و قابل‌اجرا باشن و تأثیر خوبی توی گیم‌نتتون بذارن.
حالا شما بگید که کدوم یکی از ایده‌‌های جالب برای گیم‌نت براتون مفیدتر بود و تصمیم گرفتید تو گیم‌نت خودتون امتحانش کنید؟
آیا ایده‌ دیگه‌ای دارید که بشه به این لیست اضافه کرد؟
اگه هست، خوشحال می‌شیم تو اونو تو قسمت نظرات باهامون در میون بذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

6 دیدگاه برای “34 ایده‌ برای گیم‌نت – ایده‌های جالب برای گیم‌نت چیست؟

  1. MOHAMAD گفته:

    منی که ماهی 60 ملییون در امدمه و فعلا مجردم و 2 ملییون تومنم درحال حاضر درهم دبی دارم بنظرم از دبی بیارم این وسایلو کمتر برام ایست می کنه

  2. پدرام گفته:

    صرف نظر از کاربردی یا غیر کاربردی بودن ایده های بالا که در بسیاری موارد واقعا خودم ایده گرفتم برای شغل آیندم، باید بگم من جمله شغل های بی دردسر و پولسازیه که میتونه روزیتونو برسونه، اگر اطلاعاتی از گیمینگ ندارین یا گیمر نیستین و هدفتون یه کار بخور نمیره که بیشتر از کارمندی دربیارین (الان از 14 15 تومن تا 25 30 تومن میشه روی درامد یه گیم نت حساب کرد) گیم نت میتونه خوب باشه براتون ولی نه اگه واقعا گیمرین و عاشق گیمینگ و هدفتون پولدار شدن و اسم و رسم درکردنه، قول میدم گیم نت ویژه شماست. با ذوق و انگیزه اداره شدن گیم نت خیلی روی درآمدش تاثیر داره، مثلا همون گیم نت تکاف که الان دیگه میشه گفت بالای میلیارد درآمد ماهیانشه، اعتماد کنین که هست، طبق تحقیقات میگم، راحت میشه گفت سالی 25 30 میلیارد درآمد همین گیم کلوبه، پس اگه واقعا به گیم اعتقاد دارین برین سراغ گیم نت که رمز ثروتمندشدنتون همینه.

  3. فرشاد گفته:

    سلام متاسفانه تنها بدی گیمنت شرط بندی و قماره که فضای گیم نت رو به شدت بد میکنه. اگه تمام گیمنتها با هماهنگی بزارن کنار برای شان صاحب مغازه و برای ورود بچه ها خیلی فرق میکنه

    • صنم شاهی گفته:

      سلام وقت‌بخیر
      باتوجه به افزایش استقبال از بازی‌های دیجیتالی، از گیم‌نت میشه درآمد خوبی به‌دست آورد؛ به شرط اینکه موارد لازم برای تاسیس گیمنت و خدمات ارائه شده کیفیت خوبی داشته باشه. درمورد تاسیس گیم‌نت تو همین مطلب به‌صورت کامل ایده‌هایی هست که می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.