دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

بهترین سایت های فریلنسری خارجی
4.8/5 - (11 امتیاز)

آیا می‌دانید با فریلنسری در سایت های خارجی می‌توانید درآمدی بیشتر از شغل اصلی خود داشته باشید؟ آیا بهترین سایت های فریلنسری خارجی مناسب برای ایرانیان را می‌شناسید؟

در سال‌های اخیر با افزایش شدید قیمت دلار و تورم ناشی از آن، بیشتر افراد جامعه با مشکلات اقتصادی روزافزونی مواجه شده‌اند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید اگر درآمد دلاری داشته باشید، با توجه به قیمت امروز دلار، چه درآمد خوبی می‌توانید داشته باشید؟

در این نوشتار به معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی می‌پردازیم. با ثبت نام و شروع فعالیت در این سایت‌ها، به تدریج تعداد پروژه‌های دریافتی شما افزایش می‌یابد و نهایتا شغل دوم شما تبدیل به درآمد اول می‌شود.

علاوه بر این، راه‌های انتقال این درآمد ارزی به ایران را به شما آموزش می‌دهیم تا در کم‌ترین زمان ممکن بتوانید آن را در حساب ریالی خود دریافت کنید.

مطالبی که در این نوشتار به بررسی آن می‌پردازیم:

فریلنسری در سایت های خارجی برای ایرانی‌ها

معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی

نقد کردن درآمد ارزی

آیا امکان فریلنسری در سایت های خارجی برای یک ایرانی هست؟

اگر به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق انجام کار برای کارفرما‌های خارجی هستید، حتما این پرسش‌ها برای شما هم پیش آمده که چطور قبل از ثبت نام در سایت های فریلنسری خارجی مطمئن شویم که با ایرانی‌ها کار می کنند؟ بهترین سایت های فریلنسری خارجی که در واریز پول به حساب‌های ایرانی مشکلی ندارند کدامند؟ و سوالاتی از این قبیل

متاسفانه باید اشاره کنیم که به دلیل تحریم های بین‌المللی و شرایط نیمه‌انزوایی که برای ایران در حال حاضر به وجود آمده، فریلنسری در سایت های خارجی مثل خیلی از مشاغل دیگر دچار مشکل شده؛ اما جای نگرانی نیست چون همیشه افرادی خلاق و زیرک وجود دارند که مسیر‌های جدیدی را باز می کنند!

به‌طور‌کلی، بیشتر سایت های فریلنسری خارجی با گذرنامه ایرانی برای انجام کار مشکلی ندارند. ولی محل زندگی شما نباید «ایران» باشد. به زبان ساده، هنگام ثبت نام و تکمیل مدارک و همچنین مراجعات بعدی به سایت باید از نام و آی‌پی یک کشور دیگر استفاده کنید. همچنین هماهنگی بین آی‌پی و نام کشور ضروریست.

نکته بسیار مهم استفاده از وی‌پی‌اس‌ برای ورود به حساب است. شما همواره باید با آی‌پی همان کشوری که هنگام ثبت نام ذکر کردید به اکانت خود وارد شوید و بهتر است این آی‌پی تغییر نکند.

در ادامه، برای فریلنسری در سایت های خارجی ، گلچینی از برترین پلتفرم‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی 30 تا از بهترین سایت های فریلنسری خارجی

قبل از اینکه به معرفی سایتهای فریلنسری خارجی بپردازیم، لازم است این سایت ها را به لحاظ حوزه‌ی کاری جدا کنیم. در ادامه مطلب به صورت جداگانه به هر بخش می‌پردازیم.

  • سایت های فریلنسر خارجی عمومی
  • سایت های فریلنسر خارجی برای طراحان
  • سایت های فریلنسر خارجی برای برنامه‌نویسان
  • سایت های فریلنسر خارجی برای تولید محتوا

بهترین سایت های فریلنسری خارجی عمومی

سایت فایور (Fiverr.com)

بهترین سایت فریلنسری خارجی

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مارکت‌هایی است که در زمینه خدمات آنلاین فعال است. طیف وسیعی از خدمات از برنامه‌نویسی، نویسندگی و طراحی لوگو تا تولید محتوا و ویرایش عکس در این وبسایت آماده ارائه خدمات یا متقاضی دریافت آن هستند. برای آشنایی بیشتر با این سایت فریلنسری خارجی با ما همراه باشید.

نحوه عضویت

سایت «فایور» قطعا یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای ایرانیان است. در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها که محدودیت‌هایی را برای کاربران ایرانی اعمال کرده‌اند، ثبت نام و عضویت در این سایت با مشکلات کمتری همراه است!

برای عضویت در این سایت طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. با نشانی ایمیل خود درسایت ثبت نام کنید و پروفایل خود را بسازید

  2. اطلاعات شغلی، نام کشور (به غیر از ایران) ، شماره تماس (شماره غیر ایرانی) و.. را وارد کنید تا پروفایل شما تکمیل شود.

  3. اکانت خود را تایید کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد، برای تایید حساب کاربری لازم است شماره تماس غیرایرانی وارد کنید. این شماره باید در دسترس باشد زیرا کد تأیید عضویت شما روی این شماره ارسال می‌شود. برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد:

  • از دوست یا آشنای خود که در کشور دیگری ساکن است بخواهید که به شما کمک کند. دقت کنید هنگام ثبت نام در سایت باید نام همین کشور ذکر شود! در آینده نیز هنگام ورود به حساب کاربری خود، از سرور مجازی در همین کشور استفاده کنید.
  • خرید یک شماره اختصاصی از شرکت‌هایی که خدمات سیم کارت بین‌الملل ارائه می‌کنند. با داشتن این شماره بین‌المللی که به نام شخص شما صادر می‌شود، به راحتی می‌توانید اکانت خود را تایید کنید.
پروژه‌گرفتن در فایور

اشاره شد که برای فعال کردن حساب کاربری و شروع فعالیت در این سایت دور‌کاری خارجی محبوب باید اکانت شما تایید شود. علاوه بر این، کاربر لازم است مهارت و توانایی‌های خود را در قالب یک بسته که «گیگ» نامیده می‌شود معرفی کند. چیزی شبیه به رزومه! نحوه ساختن گیگ ساده است و به انگلیسی روان در بخش مقالات این سایت توضیح داده شده است.

نحوه دریافت پول

بعد از انجام پروژه و تحویل آن، نوبت به پرداخت درآمد شما می‌رسد. در این مرحله لازم است یکی از روش‌های پی‌پال، ویزاکارت و یا مسترکارت را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه در ایران به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توان به این کارت‌های اعتباری دسترسی داشت، دوباره نیاز به فردی دارید که ساکن کشور دیگری باشد و از طریق او درآمد خود را نقد کنید و یا از طریق شرکت‌های واسطی که در بالا اشاره شد، اقدام به افتتاح حساب کرده و پول خود را به ریال دریافت نمایید.

سایت گورو (Guru.com)

بهترین سایت های فریلنسر خارجی برای ایران

یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که در زمینه خدمات آنلاین در سطح جهانی شهرت دارد، «گورو» نام دارد؛ اما در مقایسه با وبسایت‌های مشابه کوچک‌تر است و این رقابت را برای شما آسان‌تر می‌کند.

امکان ایجاد اتاق کار یا work room جهت مدیریت بهتر پروژه‌ها در کنار ارائه اپلیکیشن‌هایی برای کمک به فریلنسر‌ها، از ویژگی‌های خاص این سایت فریلنسر خارجی است. همچنین، مشاغل مختلف به شیوه کاملا کاربر‌پسندی طبقه بندی شده تا فرآیند جستجو به راحتی انجام شود.

عضویت در گورو

گورو یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی است و ارزش امتحان کردن را دارد؛ اما متاسفانه مانند سایر سایتهای فریلنسری خارجی ، نمی‌توانید ایران را به عنوان کشور خود انتخاب کنید.

برای ثبت نام و شروع فعالیت در این سایت، مانند سایت فایور، مراحل ساخت و فعال‌سازی اکانت را طی کنید.

دریافت پول

با توجه به اینکه پرداخت در این سایت هم مانند «فایور» از طریق درگاه پی‎‌پال انجام می‌شود، جهت نقد کردن درآمد خود نیاز به فردی در خارج از کشور و یا شرکت‌های واسط دارید.

سایت آپ‌ورک (Upwork.com)

بهترین سایت دورکاری خارجی

از ادغام دو سایت قدیمی «ادسک» و «ایلنس» که در زمینه مشاغل دورکاری فعالیت داشتند، پلتفرم جدیدی به نام «آپ‌ورک» ظهور کرد. این سایت بسیار بزرگ است و بیش از 12 میلیون نفر برای آن کار می‌کنند.

قبول و انجام پروژه‌های اولیه در این وبسایت مستلزم پذیرش کمیسون بالا (حدور 20%) و پیشنهاد قیمت پایین به کارفرما است که کمی از محبوبیت آن در مقایسه با سایر سایت های فریلنسری خارجی کاسته است.

شما باید برای اولین پروژه خود 20% کمیسیون پرداخت کنید اما اگر همکاری شما با همان کارفرما ادامه‌ پیدا کند، مبلغ کمیسیون به 10% کاهش پیدا می‌کند. با این سیاست هوشمندانه، فعالیت بیشتر فریلنسر به معنای پرداخت کمیسیون کمتر است!

از طرف دیگر شما برای اثبات توانایی‌های خود باید آزمون‌هایی را که این وبسایت برای شما در نظر گرفته با موفقیت پاس کنید. در این آزمون‌ها علاوه بر مهارت‌های فنی، توانایی شما برای ارتباط موثر با سایرین و عملکرد تیمی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

عضویت در آپ‌ورک

همانطور که تا به حال متوجه شده‌اید، متاسفانه یکی از معایب سایت های دورکاری خارجی کار‌نکردن با ایران است. سایت آپ‌ورک نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای عضویت در آن باید آی‌پی خود را تغییر دهید.

مراحل ثبت نام در این پلتفرم هم مشابه مواردی است که در بالا برای «فایور» و «گورو» ذکر شد و بعد از ساخت پروفایل و تکمیل اطلاعات آن می‌توانید کار خود را شروع کنید. اما توجه داشته باشید که ارسال نامحدود درخواست همکاری، مستلزم پرداخت حق عضویت ماهانه است.

دریافت پول

بعضی از سایت های فریلنسری بین المللی از دو روش پرداخت ساعتی و پروژه‌ای پشتیبانی می‌کنند. آپ‌ورک یکی از این سایت‌ها است.

در روش پروژه‌ ای مبلغ مورد توافق شما و کارفرما تا اتمام پروژه در حساب سایت باقی می‌ماند و پس از پایان کار به حساب شما واریز می‌گردد.

در مورد مشاغل ساعتی، روز ابتدایی هر هفته (دوشنبه) و براساس میزان پیشرفت کار پرداخت انجام می‌شود.

مشابه موارد بالا، کلیه پرداخت‌ها در این پلتفرم از طریق کارت‌های اعتباری و درگاه پی‌پال انجام می‌شود. بنابراین برای نقد کردن درآمد خود به دوست یا آشنای ساکن کشور دیگر و یا شرکت‌های واسط در زمینه خدمات پرداخت بین‌المللی نیاز دارید.

سایت فریلنسر (Freelancer.com)

سایت فریلنسری خارجی

سایت «فریلنسر» با توجه به سخت‌گیری‌های شدید برای ورود کاربران ایرانی، بهترین سایت فریلنسری خارجی برای ما ایرانی‌ها به حساب نمی‌آید؛ با‌ این‌ وجود، این سایت از نخستین پایه‌گذاران دورکاری و فریلنسری بوده و بیش از 25 میلیون فریلنسر در آن  فعالیت دارند. در ادامه برخی مزایا و معایب این پلتفرم مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای سایت فریلنسر
  • امکان انجام کار به صورت ساعتی یا پروژه‌ای
  • پشتیبانی از ویندوز، مک، اندروید و لینوکس
  • پشتیبانی از امکاناتی مثل عکس گرفتن از پروژه
  • نرخ نسبتا پایین کمیسیون، 10% پروژه یا 5 دلار (هرکدام بیشتر شد ملاک است)
  • قابلیت کنترل زمان پروژه
معایب سایت فریلنسر
  • عدم پشتیبانی از گذرنامه و آدرس ایرانی
  • محدودیت در ارسال درخواست‌های رایگان (8 درخواست در ماه)
  • گرفتن پروژه به دلیل تعداد زیاد فریلنسرها زمان‌بر است
عضویت در فریلنسر

همانطور که پیشتر گفتیم، این پلتفرم یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی به حساب می‌آید و در سراسر جهان میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند؛ اما این وبسایت محبوب، برای ایرانی‌ها سخت‌گیری‌های عجیبی را اعمال کرده به گونه ای که ثبت نام با پاسپورت ایرانی در آن عملا با ریسک همراه است.

یکی از مراحل عجیب این سایت برای تکمیل ثبت نام، عکس گرفتن با گذرنامه و کد تایید است. شما باید ابتدا کد تایید را روی کاغذ نوشته و در یک دست نگه دارید و درحالیکه در دست دیگر گذرنامه خود را نگه داشته‌اید عکس بگیرید!

بنابراین برخلاف سایر سایت های فریلنسری خارجی مثل «فایور» ، «آپ‌ورک» و «گورو» که با رعایت چند نکته امکان ساخت اکانت و شروع به کار وجود داشت، برای ایجاد حساب کاربری و گرفتن پروژه در سایت «فریلنسر» ، استفاده از اطلاعات فردی و بانکی دوست یا آشنای مقیم خارج از کشور ضروری به نظر می‌رسد؛ در غیر اینصورت احتمال از دست رفتن درآمد و کل حساب کاربری وجود دارد.

در ویدئو زیر نحوه ساخت و وریفای کردن حساب در این پلتفرم با انجام عملی یک نمونه به طور کامل توضیح داده شده است. پیشنهاد می‌شود قبل از ادامه مطلب این ویدئو را ببینید.

دریافت پول

سایت «فریلنسر» از درگاه پی‌پال پشتیبانی می‌کند. برای ثبت درخواست واریز، حداقل موجودی حساب باید 30 دلار باشد. پس از تایید، درآمد کسب شده به حساب پی‌پال معرفی شده واریز می‌شود. شما می‌توانید با واریز این پول به حساب یکی از شرکت‌های خدمات آنلاین ارزی، آن را به ریال دریافت کنید.

تا اینجا به بررسی 4 تا از بهترین سایت های فریلنسری خارجی که در تمامی زمینه‌های شغلی امکان گرفتن پروژه در آن‌ها وجود دارد پرداختیم. اما در کنار این سایت‌ها که جنبه عمومی دارند، پلتفرم‌هایی با رویکرد کاملاَ تخصصی وجود دارند که در یک حوزه‌ي خاص به ارائه خدمات مشغول هستند.

از آنجاییکه فرآیند عضویت در این سایت‌ها و نیز سیستم پرداخت کم و بیش مشابه مواردی است که در بالا ذکر شد، در ادامه این نوشتار فقط به معرفی این پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای طراحان

سایت فریلنسر خارجی

99Designs.com

اگرچه طراحی این سایت در قیاس با سایر پلتفرم‌های فریلنسری در زمینه طراحی کمی متفاوت است، ولی عملکرد خوبی دارد. روش کار در این سایت به این صورت است که کارفرمایان مسابقه ای را برگزار می‌کنند و شما به عنوان طراح، نمونه‌کار خود را ارسال می‌کنید. مشتری از بین طرح‌های موجود، طرح مطلوب خود را انتخاب کرده و طراح هزینه طراحی را دریافت می کند.

Angel.co

این سایت مدعی است که بزرگ‌ترین جامعه استارتاپی دنیا است. شرکت‌های مختلف استارتاپ در Angel List به دنبال کشف استعداد‌ها هستند. بنابراین، با عضویت در این سایت دورکاری خارجی امکان آشنایی با استارتاپ‌های نوظهور و حتی استخدام بلند‌مدت در آن‌ها برای شما فراهم است.

DesignCrowd.com

با مراجعه به صفحه اصلی این سایت متوجه می‌شوید که طیف وسیعی از خدمات طراحی در این پلتفرم ارائه می‌شود؛ از طراحی لوگو و تی‌شرت تا طراحی سایت و اپلیکیشن.

مشابه با سایت 99Design ، در این سایت هم برای انتخاب کارِ مورد نظرِ کارفرما مسابقه برگزار می‌شود با این تفاوت که هزینه پرداختی به طراح کم‌تر است. البته این برای طراحان تازه‌کار مزیت است چراکه طراحان با‌تجربه علاقه چندانی به فعالیت درآن ندارند.

Coroflot.com

این پلتفرم برای افراد باتجربه‌ای که به دنبال یک شروع سریع به عنوان فریلنسر در سایت های خارجی هستند گزینه مناسبی است. در این وبسایت شما باید نمونه‌کار‌های خود را ارسال کنید و مدیرانِ سایت شما را به کارفرما‌هایی که درخواست‌های مشابهی دارند وصل می‌کنند.

Working not working.com

شاید به جرئت بتوان گفت این سایت بهترین سایت دورکاری خارجی به لحاظ کسب درآمد است. این پلتفرم به افراد بسیار کمی اجازه عضویت می‌دهد و به دلیل کیفیت بسیار بالای آن، کمپانی‌های بزرگی مثل اپل، فیسبوک و گوگل در آن به دنبال کشف استعدا‌د‌های جوان می‌گردند.

در این سایت مبالغ پرداختی برای پروژه‌ها بالا است و در مواردی حتی پرداخت‌های شش رقمی در این سایت ثبت شده است! اگرچه تمرکز این سایت بر طراحی است اما سایر حوزه‌ها مثل عکاسی و تبلیغات را هم شامل می‌شود.

موارد فوق 5 تا از بهترین سایتهای فریلنسری خارجی در زمینه طراحی بود. در ادامه به تعدادی دیگر از این پلتفرم‌ها اشاره می‌شود:

  • سایت فریلنسر خارجی crowdspring.com
  • سایت فریلنسر خارجی Smashingmagazine.com
  • سایت فریلنسر خارجی studio.envato.com
  • سایت فریلنسر خارجی Artwanted.com
  • سایت فریلنسر خارجی Behance.net

بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای برنامه‌نویسان

فریلنسری در سایت های خارجی

Codeable.io

در این سایت توسعه‌دهندگان وردپرس خدمات خود را عرضه می‌کنند. به ادعای این وبسایت، ماهانه بیش از 2000 پروژه به موقع و بدون عیب و نقص به کارفرما‌ها تحویل داده می‌شود. همچنین میانگین امتیاز 4/95 از مجموع 5 امتیاز، نشان از سطح رضایت بسیار بالای کارفرما دارد.

شما به عنوان فریلنسر در این سایت باید نخست آزمون‌هایی شامل مهارت زبان انگلیسی و مهارت‌های فنی و کدنویسی را پشت سر گذارید. در مرحله بعد به مدت 45 روز به صورت آزمایشی فعالیت می‌کنید و در صورت پذیرفته شدن هم برای حفظ کیفیت، زیر نظر خواهید بود!

Gun.io

این پلتفرم به کمپانی‌ها کمک می‌کند تا از طریق شبکه‌‌ای از متخصصان و نخبگان از سراسر دنیا، تیم مهندسی نرم‌افزاری خود را ارتقاء دهند. این وبسایت یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی است زیرا شرکت‌های چندملیتی مثل سیسکو و تسلا بخشی از نیروی کار خود را در آن جستجو می‌کنند.

Joomlancers.com

این سایت برای افرادی که تجربه و دانش فنی لازم را در کنار هم دارند شروع بسیار مناسبی است. ثبت نام در این سایت سریع و راحت است و می‌توانید بلافاصله درخواست‌های خود برای گرفتن پروژه را ارسال کنید.

نکته قابل توجه در مورد این سایت فریلنسر خارجی این است که تمرکز آن بر پروژه‌های متوسط و پیشرفته است و اگر شما در آغاز راه هستید بهتر است این پلتفرم را برای شروع انتخاب نکنید!

تا اینجا برای انجام کار فریلنسری در سایت های خارجی در زمینه برنامه‌نویسی به سه سایت معروف اشاره کردیم و توضیحات مختصری درباره آن‌ها دادیم. در ادامه، لیستی از سایت‌های مشابه را مشاهده می‌فرمایید:

  • سایت فریلنسری خارجی Asklorem.com
  • سایت فریلنسری خارجی Rent-acoder.com
  • سایت فریلنسری خارجی 10xmanagement.com
  • سایت فریلنسری خارجی Gigster.com
  • سایت فریلنسری خارجی Talentcupboard.com
  • سایت فریلنسری خارجی Youteam.io

بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای تولید محتوا

Freelancewritinggigs.com

این سایت اگرچه ظاهر جذابی ندارد ولی یکی از بهترین‌‌ها در این حوزه است. معمولا مبالغ پیشنهادی در این سایت مناسب است و با تلاش و ساختن نمونه‌کار‌های خوب می‌توانید شانس خود را برای گرفتن پروژه‌های بهتر افزایش دهید.

در منو بالایی این سایت بخشی به نام «نکات نوشتن» وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید مطالب کلیدی و ضروری را که لازم است رعایت کنید تا نوشته شما متمایز شود یاد بگیرید.

PubLoft.com

یکی از ویژگی‌های این پلتفرم پرداخت‌های بسیار خوب آن است. در این سایت شما مستقیما با کارفرما ارتباطی ندارید و می‌توانید روی کار خود تمرکز کنید. همچنین هرچقدر بیشتر با این سایت همکاری کنید، دستمزد بیشتری به شما پرداخت می‌گردد.

بعضی از سایت های دورکاری خارجی امکان رشد را برای شما فراهم می‌کنند؛ این پلتفرم یکی از آن‌ها است.

Contently.com

این وبسایت مدعی است که بازاریابی محتوا را برای کارفرمایان به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهد. بنابراین نوشتن برای این پلتفرم نیازمند دانش به‌روز و تجربه‌ی کافی است. در صفحه اول به این مطلب اشاره شده که آن‌ها به دنبال نوشته‌ای هستند که مخاطبان را به وجد آورد!

بعد از بررسی سه تا از بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای تولید محتوا و ارائه توضیحاتی پیرامون هریک از آن‌ها، سایت‌های مشابه هم به شرح زیر معرفی می‌شوند:

  • سایت دورکاری خارجی Bloggingpro.com
  • سایت دورکاری خارجی Journalismjobs.com
  • سایت دورکاری خارجی Freelancewriting.com
  • سایت دورکاری خارجی Freedomwithwriting.com
  • سایت دورکاری خارجی Mediabistro.com
  • سایت دورکاری خارجی Paidtoblogc.com

تا اینجا به معرفی بهترین سایت های فریلنسر خارجی برای ایران در زمینه‌های مختلف عمومی و تخصصی پرداختیم. در ادامه به بررسی و توضیح بیشتر در مورد چگونگی نقد کردن درآمد‌های ارزی حاصله می‌پردازیم.

نقد کردن درآمد‌های ارزی

نفد کردن درآمد سایت های فریلنسری خارجی

پس از ثبت نام در سایت های فریلنسری خارجی ، گرفتن پروژه و به پایان رساندن آن، باید بتوانید مبلغ واریزی به حساب خود را به ریال دریافت کنید.

همانطور که اشاره شد، تقریبا همه سایت های دورکاری خارجی از درگاه پی‌پال پشتیبانی می‌کنند؛ با این وجود روش‌های دیگری مثل وب‌مانی، پرفکت‌مانی و حتی بیت‌کوین نیز برای نقد کردن درآمد ارزی وجود دارند که البته این روش‌ها باید توسط پلتفرم مربوطه پشتیبانی شود.

در ادامه به بررسی هریک از این روش‌ها می‌پردازیم.

استفاده از درگاه پی‌پال

معرفی درگاه پی‌پال

به بیان ساده، پی‌پال روش انتقال امن پول به وسیله ایمیل است. در این سرویس، شما یک حساب‌ مجازی ایجاد می‌کنید و از طریق این حساب‌ در یک شبکه‌ی امن و سریع اقدام به انتقال پول می‌کنید. ساخت اکانت در پی‌پال رایگان است و به دلیل وجود کارمزد‌های منطقی (2تا 4 درصد) ، امروزه حجم قابل توجهی از تراکنش‌های مالی در دنیا از طریق این سامانه انجام می‌شود.

این بستر امن مالی در بیش از 100 کشور دنیا فعال است و خدمات آن به بیش از 25 نوع ارز پر‌مبادله ارائه می‌شود. طبق گفته خود شرکت، بیش از 160 میلیون نفر در سراسر دنیا به امنیت انتقال پول از طریق پی‌پال اعتماد کرده‌اند.

نحوه افتتاح حساب

پی‌پال یک شرکت آمریکایی است و کاربران ایرانی را تحریم کرده است. اما این مساًله به معنای این نیست که نمی‌توانیم از این درگاه امن اینترنتی برای نقل و انتقال پول به داخل ایران استفاده کنیم.

برای ایجاد حساب پی‌پال و تایید (وریفای شدن) آن، درصورتیکه ساکن ایران نباشید می‌توانید از پاسپورت ایرانی خود استفاده کنید. بنابراین فقط لازم است سکونت در خارج از ایران را شبیه‌سازی کنیم! برای این کار باید آی‌پی شما مربوط به ایران نباشد. همانطور که قبلا اشاره شد، برای این مساله دو راه وجود دارد:

  1. به کمک دوست یا آشنای مورد اعتماد خود در خارج اقدام به افتتاح و تایید حساب می‌کنیم. شما می‌توانید در زمانی کوتاه با اطلاعات شخصی خود و ثبت یک ایمیل آدرس، در سایت پی‌پال یک اکانت ایجاد کنید و آن را وریفای کنید.
  2. به کمک یکی از شرکت‌های واسط که خدمات افتتاح و تایید حساب پی‌پال را ارائه می‌دهند. در ویدئوی کوتاه زیر با یک مثال، چگونگی انجام کار توضیح داده شده است؛ حتما این ویدئو را ببینید.

نکات مهم استفاده از پی‌پال

  • هرگز با آی‌پی ایران وارد حساب پی‌پال خود نشوید؛ در غیر‌اینصورت بلافاصله حساب کاربری شما مسدود می‌شود.
  • درصورتیکه در یکی از سایت های فریلنسری خارجی کار می‌کنید، بعد از هر واریز نسبت به برداشت اقدام کنید. به عبارت دیگر صبر نکنید تا مبلغ حساب شما بالا برود و بعد اقدام به برداشت کنید.
  • بهترین راه برای تغییر آی‌پی، استفاده از وی‌پی‌اس است. اکیداَ توصیه می‌شود از هر کشوری که برای تهیه پی‌پال اقدام کرده‌اید، از همان کشور هم وی‌پی‌اس تهیه کنید.

سایر روش‌ها

در سال‌های اخیر رقبای جدیدی مثل وبمانی، پرفکت‌مانی و حتی بیت‌کوین برای پی‌پال به وجود آمده است؛ با این وجود همانطور که تا به اینجا متوجه شده اید در بین بهترین سایت های فریلنسری خارجی ، موردی که این روش‌های پرداخت را پشتیبانی کند وجود نداشت.

یکی از دلایلی که از این پلتفرم‌ها‌ در اینجا نام برده شد، وجود حساسیت نسبت به آن‌ها است. در سال‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر پول‌شویی‌های گسترده از طریق وب‌مانی و پرفکت‌مانی وجود دشته که باعث بروز حسایت نسبت به آن‌ها شده است.

بنابراین از آنجایی به اندازه کافی به لحاظ ملیت ایرانی در معرض سوء‌ظن هستیم، بهتر است حتی‌الامکان سراغ این روش‌ها برای نقد کردن درآمد خود نرویم.

سخن آخر

در این نوشتار سعی کردیم بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای یک فریلنسر ایرانی را معرفی کنیم. همچنین روش‌‌های صحیح ساخت اکانت و تایید آن به نحوی که با قوانین سایت‌ها مبنی بر تحریم ایران مغایرت نداشته باشد توضیح داده شد.

 اگرچه تلاش شد لیست کاملی از این سایت‌ها ارائه شود ولی با جستجو در سطح وب می‌توان به لیست بسیار وسیعی از سایت‌های مشابه دست یافت که به دلیل عدم کاربرد برای کاربر ایرانی به آن‌ها اشاره نشد.

در پایان باید اشاره کنیم درصورتیکه از تخصص‌های لازم مثل برنامه‌نویسی، تولید محتوای سئو شده و.. برخوردارید، فریلنسری در سایت های خارجی یک گزینه بسیار عالی نه تنها برای کسب درآمد بلکه برای کسب رزومه بین‌المللی است.

مطالب مفید دیگر

شما احتمالا برای رسیدن به این مطلب عبارتی مثل بهترین سایت دورکاری خارجی یا شبیه به آن را جستجو کرده‌اید با این هدف که راهی برای کسب درآمد دلاری پیدا کنید!

بنابراین، در ادامه این نوشتار راه‌های دیگری که می‌تواند در کسب درآمد ارزی به شما کمک کند معرفی می‌شوند.

کسب درآمد روزانه 10 دلار

در این مطلب، روش‌های مختلفی شامل دیدن تبلیغات کلیکی، شرکت در نظرسنجی‌ها و کسب درآمد از طریق کوتاه کردن لینک توضیح داده شده است.

فارکس چیست به زبان ساده

یکی از روش‌های کسب درآمد ارزی، معامله‌گری در بازار جهانی ارزها موسوم به فارکس است. برای آشنایی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید.

از اینکه تا پایان این نوشتار با ما همراه بودید سپاسگزاریم. امیدواریم این مطلب راهنمایی‌های لازم را که برای شروع فریلنسری به آن نیاز دارید در اختیار شما گذاشته باشد. درصورتیکه شما هم سایتهای فریلنسری خارجی خوبی را می‌شناسید که در اینجا ذکر نشده و یا تجربه کار کردن با آن‌ها را دارید، حتماَ به ما معرفی کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.