بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی کدام است؟

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی
Rate this post

از آنجایی‌که پرستاران عزیز کشورمان برای یافتن موقعیت‌های شغلی بهتر و درآمد بالاتر به دنبال کشورهای مناسب برای مهاجرت هستند، در این مقاله چند کشور مناسب برای پرستاران را معرفی کرده، سپس کشور آلمان را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی معرفی نموده‌ایم.

پرستاران از مهم‌ترین اعضاء سیستم درمانی هستند و شغل آنها در سراسر جهان به عنوان یکی از مشاغل حساس و پرفشار پیراپزشکی شناخته‌ می‌شود.

برای آشنایی با دیگر رشته‌های پیراپزشکی مناسب برای مهاجرت، به مقاله 8 مورد از بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت در کارنکن مراجعه نمایید.

با ما همراه باشید😊

آنچه در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد:

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی

پرستاری شغلی است که از نظر احساسی رضایت‌بخش و از نظر شخصی نیز ارزنده است و با چشم‌انداز شغلی عالی، طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها و حقوق‌های مناسب را در برمی‌گیرد.

فارغ‌التحصیلان پرستاری در مقایسه با سایر فارغ‌التحصیلان هم‌سطح خود از حقوق اولیه بالاتری برخوردارند، به همین‌دلیل بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران شرایط خوبی را در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: رابطه شغل و شخصیت

براساس میانگین حقوق و همچنین سایر عوامل مرتبط، نگاهی به بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی خواهیم انداخت و شرایط کشورهای کانادا، استرالیا، ایتالیا و آلمان را برای مهاجرت پرستاران بررسی خواهیم کرد.

بدون شک، بسته به شرایط و موقعیت هر فرد، هر یک از این کشورها و یا کشورهایی دیگر را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستار می‌توان انتخاب کرد.

1-مهاجرت پرستاران به کشور کانادا

این کشور به پرستاران، به طور میانگین حقوقی در حدود 51000 دلار در سال پرداخت می‌کند.

مهاجرت به کشور کانادا

کشور کانادا یک هدف عالی برای پرستاران بین‌المللی است. این کشور تقریباً نزدیک آمریکا و مشابه استرالیا است و مانع زبانی هم که وجود ندارد. پروسه مدارک کار در این کشور با ارسال یک فرم آنلاین صورت می‌گیرد ‌و بسته به مورد مخصوص شما 3 تا 18ماه طول خواهد کشید.

علاوه‌براین، آزمون مورد نیاز برای تضمین گواهی شما از کالج پرستاران انتاریو حداقل 340 دلار هزینه دارد. بنابراین می‌توان کشور کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران معرفی کرد.

2-مهاجرت پرستاران به کشور استرالیا

این کشور به پرستاران، به طور میانگین حقوقی در حدود 56000 دلار در سال پرداخت می‌کند.

مهاجرت به کشور استرالیا

استرالیا به دلیل هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و همچنین عدم‌ وجود مانع زبانی، به یک مقصد کاری و تحصیلی محبوب در بین بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی برای تمام افراد متخصص تبدیل شده است.

از آنجایی که زبان ملی این کشور انگلیسی است، می‌توانید به آنجا بروید تا موقعی که مدارک لازم را آماده نمایید، سپس پس از دریافت پذیرش به راحتی شروع به کار کنید.

3-مهاجرت پرستاران به کشور ایتالیا

این کشور به پرستاران، به طور میانگین در حدود 59000 دلار سالانه پرداخت می‌کند.

مهاجرت به کشور ایتالیا

موقعیتی مشابه ایالات متحده آمریکا، ایتالیا نیز با کمبود پرستار مواجه است، در نتیجه این احتمال وجود دارد که آن‌ها از هر کمکی که می‌توانند دریافت کنند استفاده نمایند.

قبل از اخذ گواهینامه، برای تعیین اینکه آیا قادر به برقراری ارتباط موثر در این کشور خواهید بود یا خیر، باید آزمون مهارت زبان ایتالیایی را بگذرانید.

4-مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

این کشور نیز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران است که بالاترین حقوق‌ها را (مبلغی بطور میانگین 50000 دلار در سال) برای جبران کمبود پرستار در کشور پرداخت می‌کند.

مورد چهارم مهاجرت به کشور آلمان، که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی انتخاب گردید.

حقوق پرستاران در این کشور با توجه به تخصص آنها متفاوت است، اما میانگین حقوق پرستاران آلمانی معمولاً به منظور پوشش نیازهای اولیه زندگی انسان کافی است.

به دلیل پیری جمعیت و افزایش نرخ مرگ و میر مادران، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان با کمبود شدید پرستار مواجه هستند.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که هرساله نیاز به مشاغل پرستاری در آن، مانند سایر کشورهای این قاره در حال افزایش است.

بیش تر بخوانید: بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

چگونه؟

دولت آلمان با سازماندهی برنامه‌های آگاهی‌بخشی و ایجاد آگاهی در میان نامزدهای احتمالی در مورد فرصت‌های موجود، در پی ارائه راه‌حل است.

بدین‌ترتیب براساس مطالب بالا کشور آلمان را می‌توان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی معرفی کرد.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی

اگر شما یک پرستار یا یک فرد مشتاق جهت ورود به این زمینه کاری هستید، ما معتقدیم پس از بررسی شرایط درآمدی، فرهنگ و سبک زندگی موجود در بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می‌توانید تعداد فرصت‌هایی که در انتظار شما هستند را مورد ارزیابی قرار دهید.

در سال‌های اخیر کشور آلمان به دلیل ارائه حمایت‌های ویژه از کادر درمان، یکی از مقاصد عالی برای پزشکان و پرستاران است و در زمره بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی قرار می‌گیرد.

به‌طوری‌که طبق تحقیقات موجود، این کشور کمبود 270 هزار نفری در جامعه پرستاری خود را از طریق جذب کارکنان پرستار مهاجر از سایر کشورها تأمین می‌نماید. در نتیجه به دلیل کمبود شدید نیروی کار پرستاری و حمایت‌های سیاستمداران و دولت کشور آلمان برای تأمین آن از طریق به کارگیری نیروهای مهاجر، می‌توانیم بگوییم که آلمان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی است.

چرا آلمان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی است؟

آلمان به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی، مکانی عالی برای کار به عنوان پرستار است. نظام سلامت اجتماعی کل جمعیت یک کشور را در بر می‌گیرد. پرستاران در آلمان مورد تقاضا هستند و این کشور فرهنگ خوبی را در پرستاری دارد. پرستاران در آلمان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

آلمان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا با سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی است. بنابراین فرصت‌های زیادی برای پرستاران جهت کار در موقعیت‌های مختلف موجود است. قابل ذکر است این کشور حقوق‌های خوبی را پرداخت می‌نماید، و آینده شغلی خوبی در انتظار پرستاران است.

تنوع تخصص‌های پرستاری در کشور آلمان

یکی از عوامل برجسته این است که پرستاران در کشور آلمان می‌توانند بیش از بقیه جاها تخصص خود را افزایش دهند، این است که، پرستاران به تعداد کافی برای پر کردن تمام موقعیت‌ها در آلمان وجود ندارد.

دامنه مشاغل پرستاری در آلمان به عنوان استاندارد زندگی در حال گسترش است و حقوق پرستاران در آلمان بیش از هر موقعی جذاب است.

چرا؟

آلمان کمبود پرستار دارد، به این معنی‌که پرستاران فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت سریع‌تر در حرفه خود دارند. دستمزدها خوب است، از لحاظ شرایط کاری و فرهنگ مخصوصاً برای پرستاران ایرانی خوشایند است و جزء بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی در جهان است.

دستمزد پرستاران در آلمان بسیار بالاتر از سایر کشورها است و این باعث جذب افرادی از سایر کشورهای اروپایی و آسیایی مانند اسپانیا، یونان و ایران می‌شود که اغلب شغل پرستاری را به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های بالای زندگی ترک می‌کنند.

وظایف پرستاران در کشور آلمان

پرستاران از طرق مختلف به پزشکان و مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. مسئولیت‌های پرستار شامل مراقبت از بیماران، مشاهده مستقل، راهنمایی و حمایت و مراقبت از بیماران، بیماران بستری و سرپایی است.

علاوه بر این، بر اساس حوزه تخصصی و صلاحیت‌های خاص، پرستاران می‌توانند دستورالعمل‌های پزشکی را نیز انجام دهند و در اقدامات پزشکی کمک کنند. به عنوان یک پرسنل پرستار، آنها همچنین منبع باتجربه‌ای از اطلاعات برای خانواده‌های بیمار هستند.

وظایف اصلی پرستاران در آلمان

  • مراقبت از بیمار
  • پرستاری اطفال
  • مراقبت از سالمندان

شرایط ورود پرستاران ایرانی به کشور آلمان

هرکسی که می‌خواهد به مدت طولانی در رشته پرستاری در آلمان کار کند، باید قبل از پذیرش به عنوان پرستار در آلمان، شرایط ورود را تکمیل نماید.

موقعیت جغرافیایی کشور آلمان در بین بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی  روی نقشه جغرافیایی

در زیر معیارهای مشاغل پرستاری در آلمان را لیست کرده‌ایم:

صلاحیت‌های شغل پرستاری

اول از همه، مدارک پرستاری ایرانی یا غیر از اتحادیه اروپا، باید توسط دولت آلمان به رسمیت شناخته شود. مقامات آلمانی قبل از شروع سایر فرآیندها بررسی خواهند کرد که آیا مدرک پرستاری شما با مدرک پرستاری آلمان قابل مقایسه است یا خیر.

1-مهارت زبان‌ آلمانی

حرفه پرستاری نیاز به ارتباط با پزشکان و بیماران دارد. بنابراین پرستاران باید بتوانند با بیماران و پزشکان ارتباط برقرار کنند. همه پرستاران غیر اتحادیه اروپا، از جمله پرستاران ایرانی، باید گواهی B1 در زبان آلمانی دریافت نمایند. مهارت سطح B2 مطلوب است.

برای فراگیری آن از موسسه آموزش زبان آلمانی که در سال 1995 توسط سفارت فدرال جمهوری آلمان در تهران تأسیس گردید و در شمار مراکز پیشرو جهت فراگیری زبان آلمانی قرار دارد، می‌توانید اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: چقدر طول میکشه زبان یاد بگیرم؟

2-دارا بودن گواهی تناسب اندام و شخصیت امین و قابل اعتماد

همه پرستاران باید گواهی تناسب‌اندام پزشکی که نشلن‌دهنده سلامت جسمی آنهاست ارائه دهند. همچنین پرستاران برای اثبات قابل‌اعتماد بودن خود باید گواهی ترخیص پلیس ارائه دهند یا از سند آلمانی رفتار خوب استفاده کنند.

معیارهای تأیید ثبت‌نام پرستار در آلمان:

  • مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد در رشته پرستاری
  • مهارت‌های زبان‌ آلمانی در سطح B1 یا B2
  • حداقل 6 ماه تجربه کاری مفید در حوزه مرتبط با پرستاری

3-مدارک لازم

در زیر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی را لیست کرده‌ایم.

متقاضیان تمامی مدارک و گواهینامه‌ها را باید قبل از ارسال، به آلمانی ترجمه کنند.

گواهی ترخیص پلیس و گواهی تناسب‌اندام پزشک شش ماه اعتبار دارند.

بنابراین بهتر است آنها را تنها پس از قبولی در آزمون زبان‌ آلمانی دریافت کنید.

  1. مدارک دیپلم
  2. پرکردن تیک لیست‌های Bsc و MSc
  3. کارنامه صلاحیت‌پرستاری
  4. اطلاعات بیوگرافی
  5. مدارک زبان‌آلمانی
  6. مدارک پرونده پزشکی
  7. مدارک تولد و هویتی
  8. گواهی عدم سوء‌پیشینه
  9. گواهی‌های ثبت‌نام پرستاری
  10. مدرک سابقه شغلی
  11. 10 عکس اندازه پاسپورت
  12. کپی‌های پاسپورت

4-ترجمه آلمانی اسناد و مدارک

متقاضیان باید تمامی گواهینامه‌ها و مدارک انگلیسی را قبل از ارسال برای ثبت‌نام به آلمانی ترجمه کنند. یک مترجم مورد تائید باید کلیه ترجمه‌ها را انجام دهد، همینطور این اسناد بایستی دارای مهر تائید رسمی مترجم باشد.

مراحل ثبت‌نام پرستاری در آلمان

پس از ترجمه مدارک، کلیه گواهینامه‌ها باید به استان مورد نظر داوطلب ارسال گردد. زمان پردازش بر اساس استان انتخابی، در حدود 2 تا 5 ماه به طول می‌انجامد. با دریافت این پیشنهاد شغلی، متقاضی می‌تواند روند درخواست ویزا را آغاز کند.

زمانی که درخواست متقاضی تأیید گردد، موسسه مورد تقاضا رزومه داوطلب را برای بررسی به بیمارستان‌ها ارسال می‌کند. در صورت تأیید، مقامات بیمارستان ممکن است یک مصاحبه تلفنی یا تصویری برای ارزیابی مهارت‌های زبان و صلاحیت حرفه‌ای قبل از ارائه نامه شغلی انجام دهند.

فرآیند درخواست ویزا

درخواست ویزای کار برای شغل پرستاری در بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی ضروری است. اتباع اروپایی برای کار در آلمان نیازی به ویزای کار ندارند.

همه اتباع غیر اتحادیه اروپا، از جمله ایرانی‌ها، برای کار در آلمان نیاز به ویزا دارند. تمام مدارک لازم را بردارید، هزینه ویزای کار را پرداخت کنید و سپس در مصاحبه شرکت کنید. ضمناً پروسه دریافت ویزا می‌تواند بین یک تا دو ماه به طول بیانجامد.

مدارک مورد نیاز برای ویزا

  1. اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. فرم درخواست و اظهار‌نامه امضاء شده
  3. دو کپی از پاسپورت
  4. توصیه‌نامه از کارفرمای خارجی
  5. توصیه‌نامه ارسال شده توسط شرکت آلمانی
  6. نامه حمایت کننده
  7. مدارک تحصیلی
  8. مدارک رزومه تجربی
  9. مدرک مهارت زبان آلمانی
  10. 6 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  11. هزینه‌های ویزا
  12. بیمه سلامت

مزایای شغل پرستاری در کشور آلمان

مزایای شغل پرستاری در کشور آلمان

با توجه به شرایط موجود در کشور، رشته پرستاری به گونه‌ای است که در بین داوطلبان رشته ی تجربی به ویژه دختران طرفداران زیادی دارد، توصیه می‌کنیم فردی به این رشته و شغل ورود کند که علاقه زیادی به خدمت‌رسانی و مراقبت از دیگران حتی خارج از حیطه کاری خود دارد.

این رشته در کنار مشقت‌هایی که دارد، مزایای قابل توجه نیز دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها می‌پردازیم.

امنیت شغلی پرستاری در آلمان

افزایش شیوع بیماری‌های مزمن، پیری جمعیت و افزایش تقاضا برای مراقبت بهداشتی، عوامل مهم افزایش تقاضا برای شغل پرستار در آلمان است، به گونه ای که در مقایسه با سایر مشاغل موجود، تقاضای زیادی برای متخصصان پرستاری در آلمان وجود دارد.

آلمان یک کشور توسعه‌یافته است که از منافع متخصصان بهداشت محافظت می‌کند. کمبود پرستار بسیار زیاد است و اصلاً مشکلی به نام امنیت شغلی در آلمان مطرح نیست.

یکی دیگر از مزایای کار به عنوان پرستار در آلمان برای پرستاران ایرانی این است که آنها نیز واجد شرایط قرارداد کار نامحدود هستند.

و این خود مورد مهمی است تا این کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی در نظر بگیریم. توجه نمایید قرارداد کار می‌تواند در هر زمان با توافق دوجانبه و با رضایت کارمند و کارفرما تغییر یا فسخ گردد.

وضعیت خانوادگی و شأن اجتماعی مناسب شغل پرستاری در آلمان

پس از ورود به آلمان، می‌توانید خانواده خود را به آلمان ببرید و همسر شما می‌تواند کار کند و فرزندان شما واجد شرایط تحصیل رایگان خواهند بود.

همسر برای مهاجرت به آلمان به مدرک پایه مهارت زبان آلمانی (A1) نیاز دارد.

مزیت دیگر کار به عنوان پرستار در آلمان وضعیت اقامت است. معمولاً مقامات آلمانی اقامت دائم را ظرف پنج سال یا زودتر اعطا می‌کنند، درصورتی‌که در سایر روش‌های مهاجرتی، اجازه اقامت به شهروندان غیر اتحادیه اروپا بیش از پنج سال طول می‌کشد.

مجوز اقامت در آلمان

اقامت دائم به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که بخواهید در آلمان بمانید. برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم، متقاضیان باید حداقل پنج سال تجربه کار در موقعیتی را که توسط آژانس کار فدرال به رسمیت شناخته شده است، داشته باشند.

شرط دیگر این است که شما باید مهارت خود را در زبان‌ آلمانی نشان دهید. اگر اجازه اقامت دریافت کنید، همسر و فرزندان شما اجازه اقامت موقت را دریافت خواهند کرد.

سوالات متداول

آیا می توانیم اعضاء خانواده خود را همراه خود به آلمان ببریم؟

بله، شما می‌توانید اعضاء خانواده و همسر خود را ظرف چند روز پس از ورود به آلمان، وارد این کشور نمایید. با این حال، مدرک پایه زبان آلمانی (سطح A1) برای همسر شما الزامی است.

در صورتی‌که سفارت آلمان مدارک ما را رد کند چه اقداماتی را انجام دهیم؟

مدارک را با یک مترجم مورد‌ تائید دوباره ترجمه کرده و ارسال کنید.

چگونه واجد شرایط بودن خود را بررسی کنیم؟

با بررسی و ارزیابی مدارک و صلاحیت‌های موردنیاز می‌توانید به پاسخ این سوالاتان دست پیدا کنید.

چگونه در آلمان ویزای خانوادگی دریافت کنیم؟

برای درخواست ویزا، باید یک قرار ملاقات با سفارت آلمان در ایران تعیین کنید. ارائه کلیه مدارک لازم برای پشتیبانی از درخواست ویزا ضروری است. مدارک مورد نیاز برای ارسال ویزا متقاضیان ایرانی را ارائه دهید.

آیا گواهی B2 برای مشاغل پرستاری در آلمان لازم است؟

خیر، پرستاران می‌توانند به محض قبولی در آزمون B1 در مصاحبه با کارفرمایان آلمانی شرکت کنند. آنها می‌توانند مهارت زبان خود را تا رسیدن به آلمان بهبود بخشند. مهارت سطح B2 مطلوب خواهد بود زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین پیشنهادات شغلی را دریافت کنند.

میانگین حقوق یک پرستار مورد تأیید چقدر است؟

پرستار ثبت‌نامی در آلمان می‌تواند بین 2450 تا 3300 یورو در ماه درآمد کسب کند. همچنین پرستاران واجد شرایط دریافت سایر مشوق‌ها و اضافه کاری و غیره هستند.

مطالب مرتبط

اگر هنوز کشور ایده‌آل خود را برای مهاجرت انتخاب نکرده‌اید، کشور اتریش نیز بین کشورهای اروپایی یکی از مقاصد پرجاذبه برای مهاجرت پرستاران است.

این روزها مهاجرت به ترکیه برای مقاصد کاری و تحصیلی رو به افزایش است و شاید بهترین کشور برای مهاجرت پرستاری مخصوصاً برای پرستاران ایرانی که می‌خواهند در فرهنگ نزدیک‌تری به فرهنگ ایران زندگی کنند ترکیه است.

در سال‌های اخیر رشته تجربی در بین والدین و دانش‌آموزان طرفداران بسیاری پیدا کرده است، برای آشنایی با آینده شغلی این رشته، به مطلب زیر مراجعه کنید.

اگر درس خوانده‌اید و از شرایط کاری رشته‌ی خود راضی نیستید، لیست کشورهایی که برای مهاجرت تحصیلی مناسب هستند را با مطالعه مطلب زیر بررسی کنید.

ما در این مطلب به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی پرداخته‌ایم، امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.
خوشحال می‌شویم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید.😊



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.