دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تست هوش برای افراد بالای 20 سال

5/5 - (2 امتیاز)

ضریب هوشی یکی از فاکتورهایی است که نقش تعیین کننده‌ای را در خودشناسی دارد. هر چند که ضریب هوشی بالا تضمینی جهت موفقیت و داشتن رضایت شغلی و تحصیلی نیست اما نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در سنین نوجوانی به سنجش ضریب هوشی خود نپرداخته‌اید و یا قصد دارید که مجدد ضریب هوشی خود را بسنجید، با ما در این مطلب همراه باشید؛ لذا در این مطلب قصد داریم به معرفی تست هوش برای افراد بالای 20 سال بپردازیم.

کدام تست هوش برای افراد بالای 20 سال مناسب است؟

عموماً برای اندازه‌گیری ضریب‌هوشی افراد بین 9 الی 65 سال، از تست هوش ریون استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که تست هوش بالای 20 سال تفاوت چندانی با دیگر انواع تست هوش ندارد. و افراد در سنین مختلف می‌توانند با استفاده از این تست هوش به اندازه‌گیری و اطلاع از میزان ضریب هوشی خود بپردازند.

بهترین تست هوش بالای 20 سال کدام است؟

اجازه دهید در این بخش به جای استفاده از عبارت بهترین از معمول‌ترین تست هوش برای افراد بالای 20 سال استفاده نماییم. همانطور که در بخش قبل این مطلب گفته شد معمولاً برای سنجش ضریب هوشی از تست هوش ماتریس‌های پیش‌رونده ریون استفاده می‌شود.

البته ناگفته نماند تست هوش های دیگری هستند که می‌توان از آن‌ها جهت سنجش ضریب هوشی استفاده کرد. به عنوان نمونه تست هوش کتل و تست هوش گاردنر از جمله انواع تست هوش بالای 20 است که می‌توان از آن استفاده کرد و به خوشناسی و اطلاع از میزان هوش خود پرداخت.

چگونه تست هوش را انجام دهیم؟

شما به راحتی می‌توانید تست هوش های نامبرده شده در این مطلب را به صورت رایگان در کارنکن انجام دهید. همچنین بعد از تکمیل آزمون و مشاهده نتیجه، تفسیر تست نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با مطالعه آن می توانید به درک بهتری از خود و نتیجه آزمون‌تان برسید. در ادامه لینک 3 تست هوش برای افراد بالای 20 سال در اختیار شما قرار گرفته که به راحتی می‌توانید به تست‌های معرفی شده مراجعه کنید و به انجام هرکدام بپردازید.

مطالب مرتبط:

در سنجش هوش تنها ضریب هوشی یا IQ اهمیت ندارد و هوش هیجانی یا EQ نیز نقش بسزایی در پیشرفت و داشتن رضایت از شغل و زندگی افراد ایفا می‌کند. لذا در مطلب زیر به بررسی کامل این مفهوم به زبانی ساده پرداخته‌ایم.

اگر با مفهوم هوش هیجانی آشنا هستید اما به سنجش آن نپرداخته‌اید ما در تست زیر یکی از معتبرترین تست‌های هوش هیجانی را در اختیار شما قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است که این تست نیز یک تست هوش برای افراد بالای 20 سال به حساب می‌آید.

همچنین ما در کارنکن جهت خودشناسی شما عزیزان یک نقشه راه آماده کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید به خودشناسی و درک بهتر توانایی‌ها و خصوصیات خود بپردازید. این نقشه راه متشکل از انواع تست هوش، تست استعدادیابی و شخصیت‌شناسی است که شما می‌توانید به راحتی و به صورت رایگان تمامی این تست‌ها را انجام دهید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.