دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

درآمد دلاری در منزل

درآمد دلاری در منزل
1.3/5 - (3 امتیاز)

وقتی به درآمد دلاری در منزل فکر می‌کنیم، یاد مشاغل فریلنسری می‌افتیم. کسب درآمد دلاری در منزل یعنی کسب درآمد از فریلنسینگ.

حالا شما چند گزینه پیش رو دارید. یا باید در سایت‌های فریلنسری خارجی ثبت نام کنید، یا باید آن‌قدر روی برند شخصی (personal branding) خود کار کنید تا خودتان از خارج پروژه بگیرید و یا اینکه از روش‌های دیگر مثل بلاگری و ولاگری به درآمد برسید.

در این مطلب همه این موارد را به صورت کامل توضیح داده‌ام. پیشنهاد می‌کنم تا انتها مطلب را بخوانید، می‌توانید برای شروع ایده بگیرید و مسیر خود را انتخاب کنید.

5 روش کسب درآمد دلاری در منزل

(روی هر کدام کلیک کنید، مستقیم به همان بخش می‌روید)

1- ولاگر شو

2- بلاگر شو

3- از نوشتن پول دربیار

4- ترجمه کن

5- از خارج پروژه بگیر

1- ولاگر شو

درآمد دلاری در منزل

برای کسب درآمد دلاری از ولاگ می‌توانید ویدئوهای خود را در یوتیوب آپلود کنید و به حالت فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب برسید.

یکی از ولاگرهای ایرانی که از این طریق درآمد دلاری دارد و ثروتمند شده است، صدف بیوتی است.

ولاگ (Vlog) یا ویدئوبلاگ (Video Blog) و یا ویدئوکست (Video Cast) یک فایل ویدئویی برای بلاگ است که به جای نوشته از ویدئو برای تولید محتوا استفاده می‌شود.

در واقع بلاگ محتوایی برپایه متن و کلمات، و ولاگ محتوایی برپایه ویدئو است.

فکر می‌کنم اینکه چرا ولاگ متولد شد دلیل واضحی دارد. همان‌طور که خیلی‌ها در واتس اپ به جای تایپ کردن و نوشتن ترجیح می‌دهند که صدایشان را ضبط کنند و ویس (voice) بفرستند.

خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند که به جای خواندن در مورد یک موضوع، در موردش ویدئو ببینند. به همین خاطر آمار استخراجی از گوگل‌ترند هم رشد چشمگیر و محبوبیت آن را نشان می‌دهد.

ولاگ ویدئویی است که از خودمان تهیه کرده‌ایم و در آن از موضوع خاصی صحبت می‌کنیم. حالا این موضوع هر چیزی که فکرش را بکنید می‌تواند باشد و محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد. به کسی هم که ویدئوبلاگ می‌سازد ولاگر (Vlogger) می‌گویند.

فرداد جهانبخش در ویدئو زیر که خود ولاگ محسوب می‌شود در مورد اینکه ولاگ چیست توضیح می‌دهد.

برای اینکه در مورد یوتیوبر شدن بیشتر یاد بگیرید، توصیه می‌کنم مطلب  چگونه یوتیوبر شویم؟ را بخوانید.

در اینجا می‌خواهم لینک کانال یوتیوب چند ولاگر ایرانی را قرار دهم تا با سر زدن به کانال‌هایشان با ولاگ بیشتر آشنا شوید و برای شروع کار خود ایده بگیرید. فقط حتما به یاد داشته باشید که باید فیلترشکن خود را روشن کنید.





راستی از این به بعد می‌توانید ویدئوهای رادیو کار نکن را در یوتیوب ببینید. سابسکرایب و کامنت هم یادتان نرود 😉 . کامنت‌های شما کمک می‌کنند تا گروه کار نکن برای مصاحبه با افراد مختلف ایده بگیرد و روز به روز بهتر شود.

2- بلاگر شو

درآمد دلاری در منزل

یکی از راه های کسب درآمد دلاری در منزل بلاگر شدن است. به روش‌های مختلف می‌توان از وبلاگ درآمد دلاری کسب کرد.

البته با وبلاگ فارسی هم می‌توان به درآمد بالا رسید و اگر روی برند شخصی (Personal Branding) خود کار کنید، می‌توانید از اشخاص و شرکت‌های خارج از ایران تبلیغ بگیرید و درآمد دلاری داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید مخاطبانی به وسعت جهان داشته باشید، به انگلیسی بنویسید و از نوشتن نترسید. این حرف را کسی می‌زند که مقاله‌اش را خودش به انگلیسی نوشته است. من هم قبل از اینکه مقاله‌ام را بنویسم فکر می‌کردم که نمی‌توانم.

اما نوشتم و دیدم که از کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، فرانسه، نروژ و… به مقاله من رفرنس دادند و البته که شیرینترینش وقتی بود که دیدم که کمپانی فورد (من از بچگی دوست داشتم در خودروسازی کار کنم و هنری فورد را هم خیلی دوست داشتم) به مقاله من رفرنس داد.

همین باعث شد به این موضوع فکر کنم که می‌شود به جای تحقیقات علمی و نوشتن مقاله که بیشتر به درد آن‌ها می‌خورد و برای خودمان آب و نان نمی‌شود، از نوشتن به انگلیسی در زمینه‌های عمومی می‌توان به درآمد دلاری رسید.

برای اینکه از بلاگ به درآمد برسید باید موضوعی را انتخاب کنید و در مورد آن موضوع به طور منظم محتوای باکیفیت تولید کنید. در واقع شما برای دیگران به طور رایگان محتوای با ارزش اتولید می‌کنید و همین باعث می‌شود ترافیک سایت شما افزایش یابد.

وقتی ترافیک وبسایت یا وبلاگتان افزایش یافت، نوبت کسب درآمد است. در واقع بلاگری مانند دانه‌هایی است که می‌کاریم تا در زمان برداشت از آن منتفع شویم. بنابراین برای کسب درآمد از وبلاگ باید صبور باشیم.

روش کسب درامد دلاری در منزل از وبلاگ

کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در وبلاگ

وقتی وبلاگتان رشد کرد و ترافیک آن افزایش یافت، مطمئنا خیلی‌ها برای نمایش تبلیغاتشان حاضر می‌شوند به شما پول بدهند تا تبلیغاتشان را در وبلاگتان قرار دهید.

کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

روش دیگر کسب درآمد دلاری از طریق وبلاگ، کسب درامد از طریق سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) است. در این روش شما لینک محصولی را که در آمازون و یا هر فروشگاه دیگری که قرار دارد را در وبلاگ خود قرار می‌دهید، هر وقت که کسی با کلیک بر روی لینک شما به فروشگاه مورد نظر رفت و خرید کرد درصدی از سود آن به شما تعلق می‌گیرد.

کسب درآمد از طریق فروش وبلاگ پرترافیک

یک روش دیگر کسب درامد دلاری از طریق وبلاگ این است که هر وقت مخاطبان وبلاگتان زیاد شد و ترافیک وبلاگتان افزایش یافت، آن را بفروشید. حتما دیده‌اید که خیلی‌ها برای خرید پیج اینستاگرم که فالوئرهای زیادی دارد حاضرند مبالغ خوبی را بپردازند. این موضوع در مورد وبلاگ پرترافیک هم صدق می‌کند.

چطور انگلیسی یاد بگیریم؟

  • وسواس را کنار بگذارید و از اشتباه کردن نترسید.
  • منابعی را برای یادگیری انتخاب کنید که برایتان قابل فهم باشند.
  • به پادکست‌هایی گوش کنید که موضوعشان در حوزه علایق شما قرار دارد.

از لینک زیر می‌توانید یاد بگیرید که چطور به صورت خودآموز انگلیسی یاد بگیرید.

3- از نوشتن پول دربیار

کسب درآمد دلاری در منزل

اگر قلم خوبی داری و می‌توانی به انگلیسی بنویسی، اما نمی‌خواهی بلاگر شوی می‌توانی از طریق نوشتن برای دیگران درآمد دلاری داشته باشی. برای این کار میتوانی در سایت‌های فریلنسری مانند Fivver و People Per Hour به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا (content writer) ثبت نام کنی.

یک راه دیگر برای کسب درآمد دلاری از طریق نوشتن، نوشتن کتاب به انگلیسی و به فروش رساندن آن در آمازون است. مثلا کتاب Funny in Farsi خاطرات فیروزه جزایری از بزرگ شدن در آمریکا است که اختلاف فرهنگی یک خانواده مهاجر ایرانی با فرهنگ کشور مقصد را به صورت طنز بیان کرده و فروش بالایی را در آمازون به دست آورده است.

4- ترجمه کن

کسب درآمد دلاری در منزل

اگر زبان خارجی بلدی، می‌توانی از راه ترجمه درآمد دلاری در منزل را تجربه کنی. علاوه بر پلتفرم‌هایی مانند Fiverr، Upwork، Freelancer.com و…که در مطلب درامد دلاری با فریلنسری معرفی شد و یکی از خدمات آن‌ها ترجمه است، پلتفرم‌های زیادی هم وجود دارند که تنها مختص مترجمان هستند.

پلتفرم‌هایی مخصوص مترجمان فریلنسر

  • سایت Proz.com
  • سایت Translated.com
  • سایت Unbabel.com
  • سایت Rev.com
  • ‌سایت Gengo.com
  • سایت Translate.com

برای عضویت در بعضی از سایت‌های معرفی شده مانند سایت Rev.com و Gengo.com باید در در آزمون این سایت‌ها شرکت کنید.

5- از خارج پروژه بگیر

کسب درآمد دلاری در منزل

یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری در منزل این است که اگر مهارتی داریم خودمان از خارج پروژه بگیریم. برای این کار باید روی برند شخصی (personal branding) خود کار کنیم.

برای ساخت برند شخصی باید رزومه‌ای قوی بسازید و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و یوتیوب را جدی بگیرید.

در مطلب درامد دلاری با فریلنسری یک فریلنسر ایرانی معرفی کردم که از طریق برندسازی شخصی توانسته بود از بیش از 10 کشور دنیا پروژه بگیرد و درآمد دلاری داشته باشد. در اینجا می‌خواهم یک فریلنسر ایرانی دیگر که در حوزه برنامه نویسی اینفلوئنسر شده است را معرفی کنم. جادی میرمیرانی هم از طریق همین برندسازی شخصی و شناساندن خود با انجام پروژه‌های اپن سورس توانسته از کشورهای زیادی پروژه بگیرد و کار و زندگی در کشورهای دیگر را تجربه کند.

پیشنهاد می‌کنم حتما گفتگوی رادیو دال با جادی را گوش کنید. می‌تواند برایتان الهام‌بخش باشد.


مطالب مرتبط

درامد دلاری با فریلنسری

شغل های پردرآمد بدون سرمایه

شغل‌های آینده‌دار در ایران را بشناسید و از کار کردن خود لذت ببرید

چندین ایده کاربردی برای پول درآوردن از اینترنت

یوتیوبر کیست


در این مطلب 5 روش برای کسب درآمد دلاری در منزل معرفی شد. شما چه روش‌های دیگری برای رسیدن به درآمد دلاری در منزل می‌شناسید؟ آیا تجربه‌ای در این زمینه دارید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “درآمد دلاری در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.