معرفی دوره آموزش مدیریت مالی شخصی

دوره آموزش مدیریت مالی شخصی - بهترین روش یادگیری اصول مدیریت مالی
Rate this post

شرکت در دوره آموزش مدیریت مالی شخصی، یکی از کامل‌ترین راه‌های فراگیری این مهارت مهم و حیاتی است. مدیریت مالی در زندگی مشترک یا مجردی از اهمیت یکسانی برای تعیین اهداف و مسیر آینده زندگی برخوردار است.

یادگیری اصول صحیح بودجه‌بندی، سرمایه‌گذاری، مدیریت بدهی و پس‌انداز افراد زیادی را از باتلاق‌های مالی نجات داده. اگر شما هم به دنبال ایجاد تعادل در امور مالی خود هستید، نمی‌توانید بین دخل و خرج خود صلح ایجاد کنید، هدف‌گذاری می‌کنید ولی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ما در اینجا در مورد مفهوم مدیریت مالی شخصی صحبت می‌کنیم، اهمیت‌های فراگیری آن را برمی‌شماریم و در انتها یکی از بهترین و کامل‌ترین دوره های آموزش مدیریت مالی شخصی را به شما معرفی می‌کنیم.

 فهرست مطالبی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مدیریت مالی شخصی چیست؟

Personal finance management چیست

مدیریت مالی در زندگی شخصی تمامی روش‌های مدیریت پول و سرمایه را در برمی‌گیرد. از بودجه‌بندی گرفته تا بیمه، سرمایه‌گذاری، مالیات، برنامه‌ریزی‌های بازنشستگی، وام‌ها و… مواردی هستند که اگر به خوبی مدیریت نشوند، به راحتی به یک دغدغه مالی تبدیل خواهند‌ شد. اهداف و خواسته‌های شخصی که نوع برخورد شما با پول را مشخص می‌کنند و برنامه‌ای که برای مدیریت دخل و خرج خود اجرا می‌کنید، در تعیین میزان موفقیت مدیریت بزرگ‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

برای استفاده حداکثری از درآمد خود، باید هوش مالی‌تان را تقویت کنید تا کمک آن بتوانید سرمایه خود را در برابر ریسک‌های مالی حفظ کنید. ریسک مالی شامل کم شدن ارزش پول در اثر نوسانات بازار و یا از دست دادن آن به طور کامل است. در مقاله زیر بیشتر با تعریف این چالش و روش‌های دور زدن آن آشنا شوید.

امروزه باید به دنبال آموزش اصول مدیریت مالی شخصی در کتاب‌ها، سمینارها، پادکست‌ها و دوره‌ها بگردید. در مدرسه هیچ وقت به شما یاد نمی‌دهند که پول‌های خود را چگونه خرج کنید. در مورد اهمیت پس‌انداز و مدل صحیح بودجه‌بندی تقریبا هیچ مبحثی در هیچ پایه‌ای تدریس نمی‌شود. بنابراین مهم است که خودتان از همین امروز دست‌به‌کار شوید و شروع به مطالعه کنید.

در مقاله زیر ۱۰ عنوان از بهترین کتاب‌های مدیریت مالی شخصی در دنیا به‌صورت یک‌جا برای شما معرفی شده‌اند. تمام مسائل مختلف مالی در این کتاب‌ها مرور می‌شوند که می‌تواند مکمل خوبی برای یادگیری بهتر شما باشند.

اهمیت آموزش مدیریت مالی در زندگی شخصی

اهمیت آموزش اصول مدیریت مالی شخصی

نیازهای مالی افراد با هم متفاوت است اما روش‌های برآورده کردن آن‌ها همه در گرو پیروی از آموزش مدیریت مالی در زندگی شخصی است. اگر در مدیریت درآمد خود نظم و انضباط نداشته‌ باشید و یا امور مالی را به خوبی درک نکنید، نمی‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. مهم نیست در چه مرحله‌ای از زندگی هستید، دانش‌آموز هستید یا شاغل، دانشجو یا بازنشسته. برای تصور فردای بهتر باید با یک برنامه‌ی کامل برای مدیریت پول خود پیش بروید.

اهمیت دوره های مدیریت مالی شخصی که یکی از بهترین روش‌های فراگیری این مهارت است، در موارد زیر خلاصه می‌شود.

درآمد خودتان را بهتر درک کنید.

 پول تنها ابزار برای رفع نیازهای شما نیست. ارزش واقعی پول و نحوه کارکرد آن بسیار فراتر از این‌هاست. سواد مالی هر آنچه که نیاز دارید را به شما می‌آموزد و شما را از وضعیت مالی خود آگاه می‌کند. در نتیجه یاد می‌گیرید چگونه هزینه‌ها را کنترل کنید تا اینکه آن‌ها شما را کنترل کنند.

مخارج و پس‌انداز خود را به نحو احسن سازماندهی کنید.

 با مدیریت صحیح مالی پیگیری هزینه‌ها را یاد می‌گیرید و از نزدیک مقاصد نهایی پول خود را رصد می‌کنید. هزینه‌های غیرضروری را در صورت شناسایی حذف و به پس‌انداز خود اضافه می‌کنید. یادتان باشد که همیشه پس‌انداز بر هزینه‌ها ارجحیت دارد. یکی از راه‌های مدیریت هر چه منظم‌تر پس‌اندازها، استفاده از اپلیکیشن است. در مقاله زیر با ۱۰ اپلیکیشن پس‌انداز و مدیریت هزینه آشنا شوید.

اهداف مالی روشنی را برای خودتان تعیین کنید.

دوره آموزش مدیریت مالی شخصی به شما کمک می‌کند بین توصیه‌های خوب و بد تمایز قائل شوید و تصمیمات مالی هوشمندانه بگیرید. با ارزیابی اولویت‌ها و بررسی کامل بودجه، مسیر رسیدن به اهداف را خودتان مهندسی کنید و در هر مرحله پیشرفت خود را بسنجید و برای بهترشدن تلاش کنید.

دوره آموزش مدیریت مالی شخصی کارنکن

دوره آموزش مدیریت مالی شخصی کارنکن

همانطور که قبلاً هم گفتیم، یکی از راه‌های بهره‌وری از آموزش اصول مدیریت مالی شخصی، شرکت در دوره‌هاست. ما در مدرسه کارنکن مفتخریم دوره آموزش مدیریت مالی شخصی را به شما معرفی کنیم. در این دوره:

  • روی سواد مالی کار می‌کنیم. یعنی یاد می‌گیریم پول از کجا می‌آید، به کجا می‌رود و ما چه انتظاری از آن داریم. دانسته‌های خودمان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم و روش‌های بهبود و اصلاح آن‎ها را تمرین می‌کنیم.
  • با مهم‌ترین مفاهیم مالی دنیا آشنا می‌شویم و سازوکار اقتصاد ایران و جهان را یاد می‌گیریم.
  • ذهن ثروتمندان را تشریح می‌کنیم و رمز و رازهای افزایش ارزش سرمایه را با هم یاد می‌گیریم.
  • یک سیستم منحصربفرد برای عادت‌های مالی خود طراحی می‌کنیم. سیستمی که برای پاسخگویی به نیازهای شخصی ایجاد شده و کاملاً منعطف با شرایط و وضعیت‌های مختلف است. با پایبندی به تمرین‌های این قسمت، راه رسیدن به اهداف واقع‌بینانه خود را کشف می‌کنیم.
  • یاد می‌گیریم که چگونه گره‌های ذهن خود را باز کنیم و حساسیت‌های بی‌مورد را دور بریزیم و با با پیش‌بینی درست، بار دغدغه‌های مالی آینده را کم کم از دوش خود برداریم.

این دوره مناسب کیست؟

مخاطبان دوره های مدیریت مالی شخصی

در انتهای دوره آموزش مدیریت مالی شخصی، اگر به تمرینات و اصول متعهد بمانید، به یک کنترل نسبی روی وضعیت مالی خود می‌رسید و از نظر روانی آرامش بیشتری را تجربه خواهیدکرد. بنابراین، این دوره مناسب تمام افرادی است که:

  • استقلال مالی ندارند و یا قصد بهبود آن را دارند
  • در پی منبع درآمد مستقل هستند
  • قصد خرید دارایی بیشتر دارند
  • در فکر شروع یک کسب‌وکار جدید یا توسعه‌ی شغل فعلی خود هستند
  • زمان و انگیزه کافی برای انجام تمرینات رشد شخصی خود را دارند
  • و در نهایت به دنبال ایجاد تعادل برای رسیدن به آینده‌ای بهتر هستند

با هر سن و شغل و میزان درآمدی که هستید، اگر این نیازها را در خود احساس می‌کنید، به شما شرکت در این دوره را پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر حتماً ،از طریق لینک زیر، به صفحه دوره مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله دوره آموزش مدیریت مالی شخصی کارنکن را به طور مفصل‌تر برای شما تشریح کردیم. در مورد اهمیت آموزش مدیریت مالی در زندگی شخصی و نقش آن در ساخت آینده‌ای بهتر و ایمن‌تر صحبت کردیم.

دید تازه‌ای که بعد از بهره‌گیری از این دانسته‌ها شکل می‌گیرد، باقیمانده مسیر را به صورت یک نقشه کامل برای شما ترسیم می‌کند. بنابراین، رسیدن به اهداف (به شرط واقع‌بینانه بودن) با این برنامه، کار سختی نخواهد بود.

مطالب مرتبط

در نقشه تحقق اهداف، یکی از میان‌برهای سریع داشتن پس‌انداز مناسب است. برای تعیین بهترین نوع پس‌انداز عوامل مختلفی دخیل هستند؛ از جمله میزان درآمد و عادت‌های مالی. در مقاله زیر مدل می‌توانید مناسب خودتان را پیدا کنید.

یکی دیگر از راه‌های تمرین مهارت پس‌انداز، روش راحت و قدیمی ژاپنی است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک دفتر و خودکار به همراه عزم راسخ برای بریدن هزینه‌های غیرضروریست. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

یکی از راه‌های افزایش سرمایه از نظر ثروتمندان، افزایش ارزش دارایی‌های موجود است. دو دسته کلی برای دارایی‌های افراد در نظر می‌گیرند. در مقاله زیر همه چیز را در مورد دارایی‌های مشهود و نامشهود بخوانید.

با روش‌های ثروتمند شدن و طرز فکر افراد بلندپرواز و موفق در مقالات زیر آشنا شوید.

آزادی مالی خواسته همه ماست. بسیاری از مردم راه رسیدن به استقلال مالی را در کار کردن روی مشاغل بیشتر و محدود کردن زمان استراحت خود می‌دانند. اما این نظریه پرطرفدار یک ایراد اساسی دارد که در بیشتر مواقع آن را با شکست مواجه می‌کند. به نظر شما، آن ایراد چیست؟
آیا شرکت در دوره آموزش مدیریت مالی شخصی می‌تواند یک جایگزین مناسب باشد؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.