دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

برترین سایت های تقویت ریدینگ

Rate this post

سایت های تقویت ریدینگ نیز مانند آموزشگاه‌های زبان زیاد هستند، مشکل زبان‌آموزان نیز این است که نمی‌دانند باید کدام یک را انتخاب کنند.

شاید چندین سایت برای تقویت ریدینگ پیدا کرده و بارها به سراغ آنها رفته امّا دست خالی برگشته‌اید، اطمینان می‌دهیم بعد از خواندن این مقاله دیگر به این راحتی از مسیر تقویت ریدینگ برنخواهید گشت.

ما در این مطلب علاوه‌بر معرفی بهترین سایت های مفید برای درک مطلب، پاسخ سوال “چرا باید مهارت reading خود را تقویت کنم” را داده‌ایم، همچنین اگر اول راه هستید، نقشه راه یادگیری زبان انگلیسی را بعد از خواندن این مقاله حتماً ببینید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

6 دلیل برای این که سایت های تقویت ریدینگ را بخوانید

قبل از معرفی سایت های تقویت ریدینگ، بیایید به تصویر زیر که یک مکالمه روزمره بین تمام زبان‌آموزان و معلمان است نگاهی بیندازیم.

چرا باید مهارت ریدینگ خود را تقویت کنیم؟

فرض می‌کنیم مثل روز‌های قبل خسته از کلاس زبان برگشتید و شروع کردید به جستجوی سایت برای تقویت reading.

خوش‌شانس بودید که سایت ما را انتخاب کردید، چون این جا قرار هست دلایلی بیاوریم که چرا باید سایت های تقویت ریدینگ را بخوانید.

خب عکس بعدی رو با دقت ببینید، چون دلایل را به‌صورت تیتر به شما گفتیم و بعد هم برویم جلوتر تا بیشتر راجع به آنها با شما صحبت کنیم.

دلایلی که باید به خاطر آن مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید - سایت‌های مفید برای درک مطلب

1- یادگیری گرامر و سایت ریدینگ انگلیسی

سایت های تقویت ریدینگ پر هستند از متن‌های جذاب و شما در حین خوندن، می‌توانید ساختارهای جمله و دستورهای گرامر را یاد بگیرید.

و در ضمن این نکته را هم یادتان بماند که موقع خواندن یک متن حس بینایی شما فعال‌ترین حس است، بنابراین احتمال یادگیری خیلی بالا هست.

2- یادگیری کلمات جدید در سایت ریدینگ انگلیسی

به‌مرور که مهارت خود را در ریدینگ افزایش می‌دهید به سراغ سایت های تقویت ریدینگ در سطح پیشرفته می‌روید و کلمات تازه‌ای را می‌بینید.

با یادگیری کلمات تازه، دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند و دیگر در مکالمات انگلیسی با دوستان‌تان فقدان کلمه را احساس نمی‌کنید.

3- آشنایی با فرهنگ کشور مورد‌نظر و سایت ریدینگ انگلیسی

اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارید، حتماٌ این موضوع را می‌دانید که هر کشوری فرهنگ خاص خودش را دارد.

سایت ریدینگ انگلیسی مکالمه‌هایی را در فضاهای مختلف مانند: فروشگاه، رستوران، بیمارستان و… دارد.

با خواندن این متن‌ها هم با فرهنگ کشور مقصد آشنا می‌شوید و هم مهارت اِسپیکینگ خود را افزایش می‌دهید.

4- تقویت مهارت رایتینگ و ریدینگ با سایت ریدینگ انگلیسی

برای این که مهارت رایتینگ خود را افزایش دهید باید ابتدا روی ریدینگ خود کار کنید، امّا چرا؟

اگر سریال قصه‌های جزیره را دیده‌اید، باید یادتان باشد که شخصیت اصلی داستان سارا، گفت برای این که نویسنده خوبی باشد باید تا می‌تواند کتاب بخواند.

البته که شما احتیاج ندارید مثل سارا کتاب‌های زیاد بخوانید و فقط همین که هر روز 15 الی 20 دقیقه برای ریدینگ خود وقت بگذارید کمک قابل‌توجهی به رایتینگ شما می‌کند.

5- تقویت مهارت اِسپیکینگ و ریدینگ با سایت ریدینگ انگلیسی

سایت های تقویت ریدینگ که در ادامه معرفی می‌کنیم، روایت‌گر داستان‌هایی در فضاهای مختلف هستند و شما می‌آموزید که هر پرسشی را چگونه باید پاسخ بدهید.

در اصل در کنار تقویت مهارت ریدینگ، اِسپیکینگ شما هم رشد می‌کند. پس تا این جا نتیجه می‌گیریم که شما با قوی‌تر کردن ریدینگ خود، یک تیر را به سه نشان می‌زنید.

6- لمس دنیای نویسنده در کنار تقویت ریدینگ

همین‌طور که پلّه‌پلّه مهارت ریدینگ خود را افزایش می‌دهید، شاید دل‌تان بخواهد رمان‌های نویسندگان بزرگ انگلیسی را هم بخوانید. منتها این بار بدون واسطه، یعنی بدون وجود مترجم این کتاب‌ها را خواهید خواند.

فکر نمی‌کنیم که برای زبان‌آموزان حرفه‌ای هیچ شوقی بالاتر از این باشد که اصل یک رمان را بخوانند.

معرفی 2 سایت برای تعیین سطح ریدینگ

سایت‌های تعیین سطح برای ریدینگ

قبل از معرفی سایت های تقویت ریدینگ و همچنین سایت های مفید برای درک مطلب بیایید داستان دو دوست را که عکس‌شان را در بالا می‌بینید را مرور کنیم.

این دو دوست هر دو مشتاق بودند تا متن‌های انگلیسی را خیلی روان بخوانند، به‌همین خاطر تصمیم گرفتند سایت‌هایی برای تقویت ریدینگ پیدا کنند و مهارت خواندن خود را ارتقاء دهند.

امّا به اشتباه خیلی زود به سراغ سایت های تقویت ریدینگ رفتند، بی آن‌که بدانند سطح زبان آن‌ها در چه حدی است!

شما نیز نباید اشتباه این دو دوست را تکرار کنید، چراکه نه تنها سودمند نیست، بلکه باعث هدر رفتن زمان شما نیز می‌شود.

BRITISH-STUDY.COM

اگر فکر می‌کنید، در گرامر مشکل دارید، می‌توانید سطح گرامر خود را در این سایت بیازماید.

TEST-GUIDE.COM

اگر قصد تحصیل یا زندگی در خارج از کشور را دارید، این سایت متناسب با شغل و سطح علمی شما آزمون‌هایی را برای آمادگی‌تان در نظر گرفته‌ است.

3 سایت برای تقویت ریدینگ

به بخش جذاب مقاله خوش آمدید، اما بیایید قبل از معرفی سایت های تقویت ریدینگ، به سوالی که شاید در ذهن‌تان شکل گرفته است و ما این سوال را در تصویر زیر نیز مطرح کرده‌ایم، پاسخ کامل و جامعی را ارائه دهیم.

مزیت سایت برای تقویت ریدینگ نسبت به کتاب‌های موجود در بازار چیست؟

اگر به مدت یک هفته تمامی رویدادهای زندگی‌تان را یادداشت کنید، متوجه می‌شوید که اکثر کارهای‌تان با موبایل انجام می‌شود و در هر حال و مکانی با شماست.

به‌طور مثال می‌توانید در تاکسی وقتی به سرکار خود می‌روید یکی از سایت‌هایی که در زیر به شما معرفی شده را انتخاب کنید و بخوانید که دارای دو مزیت زیر است:

  • استفاده بهینه از وقت
  • تقویت مهارت ریدینگ

از آن‌جا که در فرهنگ ایران همواره وجود داستان و مثل‌ها نقش پررنگی را داشته، پس باید برای تقویت ریدینگ چنین سایت‌هایی را انتخاب کنید.

سایت esl-bits

این سایت منبع بزرگی از رمان و داستان‌های کوتاه است و دارای دو مزیت بزرگ است که عبارت‌اند از :

  • اگر می‌خواهید در کنار ریدینگ مهارت لیسنینگ خود را نیز تقویت کنید، امکان دانلود رایگان فایل‌های صوتی داستان را دارید.
  • چنانچه می‌خواهید داستان مورد نظر خود را آفلاین بخوانید، می‌توانید آن را در قالب پی دی اف دانلود کنید و بعداً به سراغ آن بروید.

البته باید قبل از گذاشتن آدرس سایت به شما بگوییم که این سایت بیشتر برای سطح پیشرفته است.

سایت english for everyone

این سایت دسته‌بندی جالبی از مطالب را به شما ارائه می‌دهد، دسته‌بندی آن بر اساس موضوع، سطح و تعداد کلمات است.

همچنین مانند سایت قبلی، شما می‌توانید پی دی اف متون را به‌ صورت رایگان دانلود کنید.

سایت using english

برخلاف سایت‌های قبلی که معرفی کردیم، شما در using english علاوه بر مطالب داستانی می‌توانید راجع به موضوعات مختلف مانند سرگرمی، ورزش، استارتاپ و … بخوانید.

مطالب مرتبط

در این مطلب ما تنها به سایت های تقویت ریدینگ اشاره کردیم، اما همان‌طور که می‌دانید هر کسی سبک خود را برای پرورش یک مهارت دارد.

اگر شما اپلیکیشن و کتاب را به سایت های تقویت ریدینگ ترجیح می‌دهید، ما در سایت کارنکن دو مقاله جامع و کامل زیر را به آن‌ها اختصاص دادیم.

هم‌چنین اگر شما خودتان در خانه به ‌تنهایی و بدون کمک معلم یا فرد با تجربه‌ای در زمینه زبان مطالعه می‌کنید، دو مطلب پر‌کاربرد زیر را به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم.

سایت های تقویت ریدینگ بسیاری برای تقویت این مهارت وجود دارند که ما در این‌ مقاله به سه مورد که بهترین آنها و متناسب با فرهنگ ایرانی‌ها بود اشاره کردیم.
از شما می‌خواهیم اگر از سایت دیگری برای تقویت ریدینگ استفاده کرده‌اید، در بخش نظرات آن را معرفی کنید تا دیگر زبان‌آموزان نیز استفاده کنند.
همچنین شما می‌توانید تجربه و روش خود برای تقویت ریدینگ را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.