دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم
3.7/5 - (3 امتیاز)

یادگیری زبان انگلیسی در زندگی همه‌ی ما یک چالش بزرگ است. بعضی در این چالش موفق می‌شوند و بعضی‌ها هم به جایی نمی‌رسند و مدام از خود می‌پرسند: آیا رفتن به کلاس زبان خوب است؟ چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم ؟

شاید شما هم این سوال‌ها را بارها از خود پرسیده‌اید:

آیا برای یادگیری زبان، حتماً باید کلاس رفت یا به روش سلف استادی زبان هم می‌توان موفق بود؟

روش یادگیری زبان بدون کلاس چیست؟

بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس کدام است؟

خیلی‌ها هستند که سال‌ها به کلاس زبان می‌روند امّا نتیجه نمی‌گیرند و البته بعضی‌ها هم نتیجه می‌گیرند. شما جزو کدام دسته هستید؟

در این مطلب قصد دارم به این سوال پاسخ بدهم. این مقاله بر اساس تجربیات افرادی آماده شده است که توانسته‌اند در یادگیری زبان به صورت خودآموز موفق باشند. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مطلب همراه من باشید، تا یک بار برای همیشه پرونده یادگیری زبان را با موفقیت به نتیجه برسانید.

آنچه خواهید خواند:

  1. آیا رفتن به کلاس زبان خوب است ؟
  2. هدفتان را بنویسید.
  3. کدام مهارت‌ زبان انگلیسی را می‌خواهید یاد بگیرید؟
  4. چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم
  5. قبولی در ایلتس بدون کلاس
  6. استمرار
  7. دیکشنری خوب
  8. گرامر
  9. با ترس و خجالت به هیچ وجه زبان یاد نمی‌گیرید
  10. سخن آخر

1- آیا رفتن به کلاس زبان خوب است ؟

آیا رفتن به کلاس زبان خوب است

خیلی‌ها درگیر این موضوع هستند که کلاس زبان بروند یا نه؟ برای پاسخ به این سوال جواب واحدی برای همه وجود ندارد.

به جای این که مستقیماً به این سوال جواب بدهم توجه شما را به چهار عامل مهم جلب می‌کنم تا با بررسی آنها و شرایط خودتان، به پاسخ درست برسید.

1- وقت و زمان: رفتن به کلاس و حضور در آن، وقت زیادی می‌برد. از طرف دیگر فقط حضور در کلاس، باعث یادگیری شما نمی‌شود و آنچه اهمیت دارد تمرین بعد از کلاس است.

2- هزینه: برای شرکت در کلاس نیاز به هزینه است. برای کسب نتیجه بهتر، شاید نیاز به کلاس خصوصی یا با تعداد کم باشد که این نیز هزینه کلاس را بسیار بیشتر می‌کند.

3- جذابیت روش آموزش: معمولاً روش‌های آموزشی کلاس‌ها جذاب نیست و آنقدر که باید کارایی ندارند. کلاس‌هایی خشک با متد قدیمی که باید تحمل شوند.

4- میزان انگیزه: برای این که بدون کلاس زبان یاد بگیرید، نیاز است که پشتکار و انگیزه بیشتری داشته‌ باشید. وقتی در کلاس شرکت می‌کنید یک اجباری از سوی کلاس و مدرس وارد می‌شود امّا در روش یادگیری زبان بدون کلاس، انگیزه و اجبار وجود ندارد و همه چیز به انگیزه خودتان بستگی دارد.

مبتدی هستید، با معلم شروع کنید.

آیا در زبان انگلیسی صفر هستید یا سطح شما بسیار پایین است؟ من پیشنهاد می‌کنم ابتدا با شرکت در یک کلاس خوب، سطح خود را تا یک جایی برسانید.

اگر بخواهید در همان صفر، خودآموز بشوید، کار برای شما بسیار سخت شده و ممکن است وسط کار بی‌خیال زبان شوید و از آن زده شوید.

یکی از دلایل با معلم شروع کردن این است که با گرامر انگلیسی آشنا بشوید و قواعد اصلی و پرکاربرد آن را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته

2- هدفتان را بنویسید

چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم

وقتی صحبت از چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم باشد، به انگیزه و پشتکار بیشتری نیاز دارید. برای داشتن انگیزه و پشتکار هم حتماً باید هدف داشته باشید. هدفی که بتوانید آن را بر روی کاغذ بنویسید، نه اینکه صرفاً در ذهن خود داشته باشید.

اگر هدف شما بسیار بزرگ و بلندمدت است، اهداف کوچک و کوتاه‌مدت را نیز در کنارش بنویسید. در واقع هدفتان را خرد کنید، چرا که زمان طولانی برای رسیدن به یک هدف، انگیزه را کم می‌کند.

هدف شما باید ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد. مثلاً “می‌خواهم زبان من عالی شود” یک هدف مبهم است، چرا که اصلاً نمی‌توانیم آن را اندازه‌گیری کنیم و نمی‌فهمیم کی به آن باید برسیم.

هدف شما می‌تواند موارد زیر باشد:

  • نمره آیلتس 7
  • متوجه شدن فیلم‌های انگلیسی
  • مکالمه معمولی با یک انگلیسی زبان
  • فلان سطح از زبان
  • آواز خواندن به زبان انگلیسی
  • خواندن مقالات انگلیسی

3- کدام مهارت‌ زبان انگلیسی را می‌خواهید یاد بگیرید؟

بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس

همان‌طور که می‌دانید زبان انگلیسی شامل 4 مهارت می‌باشد. این 4 مهارت عبارتند از:

  • گوش دادن (Listening): این مهارت به فهمیدن صحبت‌های انگلیسی مربوط می‌شود.
  • صحبت کردن (Speaking): خودتان بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • خواندن (Reading): این که بتوانید متون انگلیسی را بخوانید و متوجه شوید.
  • نگارش (Writing):  با این مهارت می‌توانید متون انگلیسی بنویسید.

گاهی نیاز به تقویت کامل هر چهار مهارت نیست. به عنوان مثال کسی که فقط در سفرهایش به زبان انگلیسی نیاز دارد، همین که مهارت گوش دادن و صحبت کردن داشته باشد، کافی است. یا کسی که می‌خواهد مقاله بنویسد باید به دو مهارت آخری بسیار مسلط باشد.

البته این 4 مهارت بسیار به هم وابسته هستند. مثلاً کسی که مهارت گوش دادن خود را تقویت کند، مهارت صحبت کردن او هم تقویت می‌شود. مهارت خواندن، روی نگارش و صحبت کردن بسیار تاثیر دارد.

امّا نکته مهم این جا است که اگر قصد دارید بدون کلاس، زبان خود را تقویت کنید، باید با توجه به هدفتان به این چهار مهارت توجه داشته باشید. این طور نباشد که روی یک مهارت نامربوط به هدفتان وقت بگذارید.

برگردیم به این سوال که هدف شما از یادگیری زبان چیست؟ کدام مهارت را لازم دارید؟

4- چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم ؟

برای اینکه بدانیم چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم ، باید بدانیم کدام روش یادگیری زبان بدون کلاس واقعاً بیشترین اثربخشی را دارد؟

روشی را که در این جا به شما معرفی می‌کنم، توسط افرادی تجربه شده است که در حال حاضر، خارج از کشور زندگی می‌کنند. برای این که این روش را بیابم، بسیار تحقیق کردم و پای صحبت افرادی نشستم که بدون کلاس، زبان یاد گرفته‌اند.

من این روش را به صورت مرحله‌ای و با جزئیات ارائه ‌می‌دهم. اگر این روش را انجام دهید به احتمال زیاد جواب خواهید گرفت.

چرا می‌گویم احتمالاً؟! به دلیل این که میزان یادگیری افراد مختلف از یک روش واحد با هم متفاوت است. اگر به یاد بیاورید در مدرسه، معلم درس را به یک روش مشخص برای همه دانش‌آموزان ارائه می‌داد، اما آیا همه هم‌کلاسی‌های شما شاگرد اول بودند؟ پس نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید.

مرحله اول چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم: لذت ببرید

در این مرحله قرار است کارهایی انجام دهید که احتمالاً برای شما لذت‌بخش است. این گام سه بخش دارد: شنیدن، دیدن و خواندن.

شنیدن

در مترو، تاکسی، خودرو و هر جایی که دوست دارید، پادکست انگلیسی گوش دهید. چیزهایی را برای شنیدن انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد.

خیلی خوب می‌شود اگر چیزهایی را که می‌شنوید، متنشان هم موجود باشند. این گونه می‌توانید، هنگام گوش دادن، متن را هم دنبال کنید.

منبع: برای شنیدن، موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌دهم.

من لینک پادکست‌های بالا را در کست باکس در اختیار شما گذاشتم. شما می‌توانید این پادکست‌ها را در برنامه‌های پادکست پلیر دیگر نیز بیابید.

دیدن

از دیدن فیلم، سریال و ویدئو به زبان انگلیسی لذت ببرید. به هیچ وجه از زیرنویس فارسی استفاده نکنید. چیزهایی را ببینید که از آن‌ها لذت می‌برید.

فیلم‌هایی ببینید که امروزی و عمومی صحبت می‌کنند. مثلاٌ فیلم تاریخی یا تخصصی در مورد فیزیک نبینید چرا که واژه‌های آن‌ها پرکاربرد نیستند.

منبع: برای دیدن فیلم، موراد زیر را به شما پیشنهاد می‌دهم.

  • Friends
  • How I met mother
  • The big bang theory
  • Sponge Bob
  • The simpsons
  • Youtube

خواندن

خیلی ساده بگویم، انگلیسی بخوانید. متن‌هایی را بیابید که از خواندن آن‌ها لذت می‌برید. این متن می‌تواند، متن همان پادکستی باشد که گوش می‌دهید. یا می‌تواند یک مقاله، خبر، داستان، کتاب و حتی نقل قول باشد.

منبع:

  • سایت‌های نقل قول (brainyquote, quotegarden, wikiquote)
  • سایت‌های خبری مثل بی بی سی
  • حتی سرچ یک موضوع در گوگل
  • کتاب. مثل کتاب شاهزاده کوچولو

تلفظ:

احتمالا می‌گویید وقتی تلفظ بعضی از کلمات را نمی‌دانم، چگونه متن را بخوانم؟ برای این کار دو راه حل وجود دارد.

1- استفاده از گوگل ترنسلیت: به راحتی متن یا کلمه را در آن کپی یا تایپ کنید تا تلفظ آن را به شما بگوید.  

شما می‌توانید از اکستیشن گوگل ترنسلیت نیز استفاده کنید. اگر در سایتی نیاز به تلفظ داشتید کافی است آن را درگ کنیم، سپس روی لوگو اکستیشن آن در بالا کلیک کنید. یا می‌توانید روی درگ راست کلیک کنید و بعد روی گزینه ترنسلیت کلیک کنید.

2- مرورگر اج: اج مرورگر معروف مایکروسافت است. هر متنی انگلیسی که در این مرورگر نمایش داده شود، قابلیت پخش صدا به زبان انگلیسی دارد. هر جای متن را که دوست داشتید بشنوید، راست کلیک کنید و گزینه read aloud را انتخاب کنید.

برای تقویت اسپیکینگ بدون کلاس، با انجام موارد گفته شده در این مرحله، می‌توانید به هدف خود برسید.

مرحله دوم چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم: زحمت بکشید

احتمالاً تا اینجای کار می‌گویید چه فایده، چیزهایی را که شنیدیم یا خواندیم را متوجه نشدیم!

اما باید بدانید حتی اگر چیزی متوجه نشوید باز هم این کار فایده دارد، همان‌طور که یک نوزاد بدون این که معنی چیزی را بداند، فقط با شنیدن و دیدن، حرف زدن را یاد می‌گیرد.

البته برای شما که تصمیم به یادگیری زبان دوم (زبان انگلیسی) دارید، این کار به تنهایی کافی نیست.

مرحله دوم را می‌توانید هم زمان با مرحله اول یا بعد از مدت کوتاهی بعد از مرحله اول شروع کنید. اگر برای شما سخت نیست، همان اول دو مرحله را با هم شروع کنید.

من این مرحله را به دو قسمت تقسیم می‌کنم: یاداشت‌برداری و تکرار.

یاداشت‌برداری

زمانی که مرحله یک را انجام می‌دهید، هر کلمه‌ای را که معنی آن را نمی‌دانید، یاداشت کنید و معنی آن را بعد از اتمام دیدن یا شنیدن، بیابید و بخوانید.

بهتر است به جای آن که کلمه را یاداشت کنید، جمله‌ کامل را یادداشت کنید.

برای یاداشت از دفترچه یا نرم‌افزار استفاده کنید. نرم افزارهایی مثل OneNote و Keep.

اینجا یک موضوع پیش می‌آید. اگر تعداد کلمات خیلی زیاد بود چه کار کنیم؟ کلمات زیاد حوصله شما را از دیدن یا شنیدن سر می‌برد و باعث می‌شود متوقف شوید. برای این موضوع دو راه حل وجود دارد:

1- همه کلمات را یاداشت نکنید. فقط کلماتی که در فهمیدن جمله بسیار تاثیر دارند یا کلماتی که برای شما جالب هستند را یاداشت کنید.

2- سطح فایل‌ها را پایین بیاورید. سطح چیزهایی را که گوش می‌دهید یا می‌بینید، پایین بیاورید تا بیشتر کلمات را متوجه شوید. از متون، پادکست‌ها و فیلم‌های ساده‌تر شروع کنید.

تکرار

در روزی دیگر دوباره به سراغ همان فایلی که کلماتش را یاداشت کردید، بروید و دوباره گوش دهید و مرحله بالا (یاداشت برداری) را از نو انجام دهید. این چرخه را تا آنجا انجام دهید تا به آن فایل تقریباً مسلط شوید.

مرحله سوم چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم: جسور شوید

بعد از مدتی که مراحل بالا را مدام انجام دادید، زبان شما بسیار تقویت می‌شود. در این مرحله باید جسارت به خرج دهید و پا را فراتر بگذارید. بنویسید و صحبت کنید.

نوشتن

روزی یک پارگراف درباره هر چه که دوست داشتید بنویسید. مثلاً برنامه یا گزارش روزانه یا خاطره.

می‌توانید نوشته خود را جهت تشخیص نواقص بررسی کنید. برای این کار دو راه حل دارید:

1- اگر با فرد توانمندی در این زمینه آشنایی دارید، می‌توانید از او بخواهید نوشته شما را بخواند و اصلاح کند.

2- امّا اگر کسی را نمی‌شناسید یا کسی حاضر نیست چنین کاری را برای شما انجام دهد باز هم راه حلی وجود دارد.

یک راه حل استفاده از سرویس Grammarly  است. با استفاده از آن می‌توانید اصول نگارش و قواعد نوشته خود را بررسی کنید.

راه حل بعدی سایت Lang-8 است. در این سایت افراد در نوشتن به هم کمک می‌کنند. متن خود را می‌نویسید، سپس فردی که زبان مادری آن انگلیسی است متن شما را بررسی می‌کند. در عوض شما هم متن فارسی او را بررسی می‌کنید.

صحبت کردن

در نهایت باید بتوانید انگلیسی صحبت کنید. پس لازم است آن را تمرین کنید. به دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید.

1- صحبت با خود: با خودتان انگلیسی صحبت کنید. روبروی آینه بایستید و انگلیسی صحبت کنید. یا زمانی که دارید با خودتان فارسی حرف می‌زنید، آن را به انگلیسی تغییر دهید. مثلاً دیدید وقتی چیزی را گم می‌کنیم با خودمان می‌گویم “من فلان چیز رو کجا گذاشتم؟ آهان اونجاست”. همین را به انگلیسی بگویید.

2- صحبت با دیگران: اگر به افرادی دسترسی دارید که می‌توانید با آن‌ها انگلیسی صحبت کنید و حتی آن‌ها می‌توانند صحبت کردن شما را اصلاح کنند، این خیلی عالی است.

امّا اگر چنین فردی را در اطراف خود ندارید، من برای شما یک راه حل دارم: صحبت با انگلیسی‌زبان‌ها به صورت آنلاین با استفاده از یک سری سایت و نرم افزار.

از  helloTalk و my language exchange استفاده کنید و با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنید.

چت تصادفی در TinyChat، Chatroulette و Fruzo نیز راه حل خوبی است.

این آخرین مرحله بهترین راه یادگیری زبان بدون کلاس بود. اگر شما این مراحل را انجام دهید، بعد از چندین ماه نتایجی را خواهید دید که باورکردنی نیست.

5- قبولی در ایلتس بدون کلاس

چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم

اگر با روشی که گفتم، زبان انگلیسی خود را تقویت کردید، حالا می‌توانید بدون کلاس آیلتس نیز بگیرید.

اگر از آیلتس برای خود یک غول ساختید، هیچ وقت قبول نمی‌شوید. همان‌طور که افراد زیادی هستند که بدون کلاس زبان خود را تقویت کرده‌اند، افراد بسیاری نیز هستند که بدون کلاس آیلتس گرفته‌اند.

حتی اگر برای آیلتس کلاس هم بروید، مهم‌ترین کار تمرین کردن است. تمرین کردن است که شما را در آیلتس موفق می‌کند.

در آیلتس منابع مختلفی وجود دارد اما مهم‌ترین منبع، مجموعه کتاب کمبریج آیلتس است که شامل 16 کتاب می‌باشد. شما می‌توانید همه‌ی آنها یا 10 کتاب آخری را استفاده کنید.

در هر کتاب کمبریچ 4 آزمون کامل آیلتس وجود دارد. یعنی در مجموع 16 کتاب 64 آزمون وجود دارد.

فرض من بر این است که شما با روشی که در تیتر قبلی گفتم یا روش دیگری، زبان خود را تقویت کرده‌اید و حالا از روشی که در ادامه می‌گویم، بدون کلاس و به صورت خودآموز، نمره بالا در آیلتس می‌گیرید.

توضیح روش

در محیطی شبیه محیط امتحان آیلتس، خود را قرار دهید و یک آزمون کتاب را مطابق استاندارد آزمون آیلتس راس ساعت 8 صبح (یا هر ساعت دیگر) شروع کنید. یادتان باشد شما سر جلسه امتحان هستید.

طرف صبح امتحان تمام می‌شود و شما تمام مشکلات و کلماتی را که بلد نبودید را یاداشت می‌کنید. شاید در اولین آزمون‌ها، لیست شما بلند باشد امّا بعد از مدتی به دلیل تکرار بسیاری از کلمات، در آزمون‌های بعدی لیست شما کوچک‌تر می‌شود.

بعد از ظهر وقت آن است که به سراغ کلمات و مشکلات خود بروید تا آن‌ها را خوب یاد بگیرید. پس صبح امتحان آیلتس می‌دهید و بعد از ظهرها نواقص خود را رفع می‌کنید.

برای اسپیکینگ از فردی بخواهید سوالات را بپرسد و شما پاسخ دهید. پاسخ خود را ضبط کنید. سپس پاسخ خود را گوش دهید تا متوجه نواقص خود شوید.

به این ترتیب در طی 64 روز تمام آزمون‌ها را داده و بسیار پیشرفت کرده‌اید. در این بین حتماً در آزمون‌های شبیه‌سازی شده آیلتس که توسط موسسات برگزار می‌شود نیز شرکت کنید.

اگر زبان شما قوی باشد، با روش بالا به احتمال زیاد نمره خوبی کسب می‌کنید. امّا هرگز نمی‌شود گفت که اصلاً کلاس شرکت نکنید. امّا روش بالا یک روش جدید یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به کلاس است که به شما پیشنهاد می‌دهم. باز هم می‌گویم به شرط آن که با روش قبلی زبان خود را قوی کرده باشید.

این هم شاید برایتان جالب باشد: تجربه شرکت در آزمون آیلتس

6- استمرار

آیا رفتن به کلاس زبان خوب است

تمام روش‌هایی که تا الان گفتم به استمرار نیاز دارند ما به دلایل مختلف استمرار خود را از دست می‌دهیم.

یک دلیل، نداشتن انگیزه است که در قسمت هدف در مورد آن نوشتم.

دلیل دیگر، سخت‌گیری در انجام است. برای حل این موضوع تا آنجا که می‌شود کار را برای خود شیرین کنید. مثلاً موضوعات جذاب را برای گوش دادن، خواندن و دیدن انتخاب کنید.

مورد دیگر این که فایل‌ها را کوتاه کنید تا زیاد به شما فشار نیاید. مثلاً ویدئو 10 دقیقه‌ای یا متن کوتاه خیلی راحت‌تر از مطالب طولانی هستند که در اثر مشغله زیاد وقت نکنید ببینید.

7- دیکشنری خوب

روش یادگیری زبان بدون کلاس

باگر دنبال پاسخ چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم هستید نباید از ابزار کار غافل شوید.

یکی از ابزارهای بسیار مهم در این راه، یک دیکشنری خوب است. من به شما دیگشنری لانگمن را پیشنهاد می‌دهم. این دیکشنری به صورت برنامه موبایل و کامپیوتر نیز وجود دارد.

دیکشنری لانگمن امکانات زیادی دارد و علاوه بر تلفظ و معنی واژه‌ها، کلمات پرکاربرد را نیز مشخص می‌کند. از آنجایی که استفاده از دیکشنری بسیار اهمیت دارد، در دو ویدئوی زیر نحوه استفاده از این دیکشنری توضیح داده شده است.

8- گرامر

روش جدید یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به کلاس

موضوع گرامر بسیار بحث‌برانگیز است. بعضی‌ها شما را به یادگیری تک‌تک قواعد زبان انگلیسی دعوت می‌کنند. اما این کار بسیار زمان‌بر و گیج کننده است.

قواعد اولیه و پرکاربرد را با کتاب و کلاس یاد بگیرید و مابقی را با گوش دادن و خواندن زبان انگلیسی به صورت ناخودآگاه یاد خواهید گرفت.

9- با ترس و خجالت به هیچ وجه زبان یاد نمی‌گیرید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس

شما باید از مهارت زبان انگلیسی خود استفاده کنید تا این مهارت تقویت شود. انگلیسی حرف بزنید و بنویسید، هر چند اشتباه یا حتی خجالت‌آور باشد.

اگر بد حرف می‌زنید، اشکال ندارد، اگر لهجه و تلفظ بدی دارید مهم نیست، شما فقط حرف بزنید و خجالت را کنار بگذارید.

به خردسالی فکر کنید که در ابتدای یادگیری حرف زدن، چقدر بد و نامفهوم حرف می‌زند. اما اگر این گونه بد حرف نزند، آیا می‌تواند حرف زدن را یاد بگیرد؟

10- سخن آخر

در این مقاله بهترین روش یادگیری زبان بدون کلاس را مطرح کردیم و گفتیم که چگونه زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم و چطور می‌توانیم بدون شرکت در کلاس، در آزمون آیلتس قبول شویم.

در آخر نکات مهم دیگری وجود دارد که لازم است به آنها نیز اشاره کنم:

زندگی خود را انگلیسی کنید. هر جا که می‌توانید از زبان انگلیسی استفاده کنید. با دوستان و خانواده انگلیسی حرف بزنید، حتی دست و پا شکسته. کامنت انگلیسی بنویسید، کپشن اینستاگرام خود را انگلیسی بنویسید، لیست خرید و برنامه روزانه خود را انگلیسی بنویسید و هر کار دیگر که می‌توانید.

معنی کلمات را به انگلیسی بیابید. وقتی معنی کلمه‌ای را نمی‌دانید، بهتر است به جای فارسی، معنای انگلیسی آن را یاد بگیرید.

لغات پرکاربرد را حفظ کنید. اگر قصد دارید لیستی از لغات را حفظ کنید، بهتر است این لغات جزو پرکاربردترین لغات باشد. مثلاً 504 واژه آن گونه که معروف است، پرکاربرد نیست.

و در نهایت، به انگلیسی فکر کنید. اگر یادگیری زبان انگلیسی را به این سبک در برنامه روزانه خود قرار دهید، قول می‌دهم خیلی زود خودتان را ببینید که دارید به انگلیسی فکر می‌کنید و حتی به انگلیسی خواب می‌بینید. 🙂

مطالب مرتبط

کتاب های مورد نیاز در روش یادگیری زبان بدون کلاس

اگر دنبال کتاب‌هایی هستید که با استفاده از آن‌ها و بدون نیاز به کلاس، زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تقویت اسپیکینگ بدون کلاس

خیلی‌ها با هدف صحبت کردن به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. خیلی لذت‌بخش است که بتوانیم به راحتی با یک انگلیسی‌زبان صحبت کنیم. افراد زیادی هستند که سال‌ها در کلاس زبان شرکت کرده امٌا هنوز نمی‌توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند. در مقاله زیر راهکارهای مفیدی خواهید یافت.

چرا زبان انگلیسی یاد نمی‌گیریم؟

آیا خیلی برای زبان وقت گذاشتید اما چیزی یاد نگرفتید؟ چرا بعد از این همه کلاس رفتن زبان یاد نمی‌گیریم؟ شاید با اصول و قوانین آشنا نیستید! یادگیری زبان انگلیسی یک سری قوانین دارد که رعایت آن‌ها موجب یادگیری زبان می‌شود.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای نوشتن این مقاله بررسی‌های زیادی انجام شده و به تجربه‌های زیادی گوش داده شده است. اگر شما هم تجربه یا نظری دارید، لطفاً کامنت کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.