دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا چیست؟

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا
1/5 - (1 امتیاز)

همه ما ضرب‌المثل معروف «ز گهواره تا گور دانش بجوی» رو شنیدیم. اما آیا این ضرب‌المثل هنوز هم معتبره؟ و از اون مهم‌تر، آیا توی کشورهای دیگه هم معتبره؟ توی این مقاله میخوایم صحت این ضرب‌المثل رو روی شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا بررسی کنیم.

یکی از کشورهایی که این روزها زیاد بهش توجه میشه کشور ایتالیاست و خیلی­‌ها برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی تمایل دارند که به این کشور مهاجرت کنند.

اگر میخواید در مورد علت جذابیت کشور ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی بیشتر بدونید، میتونید مقاله 9 تا از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان رو بخونید.

اما این سوال مهم به‌ وجود میاد:

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا چیه؟ آیا محدودیت خاصی از نظر سنی برای تحصیل پزشکی وجود داره؟ اگر بله، حداقل و حداکثر سن پذیرش تحصیلی در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا چیه؟

توی این مقاله سعی کردم با استفاده از تجربیات خودم در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، به این سوال از سه منظر مهم و اصلی زیر جواب بدم و چند لینک از دانشگاه‌های­ معتبر ایتالیا در رشته­‌ی پزشکی رو قرار بدم.  

در نهایت یک پاسخ دقیق با استناد به منابع معتبری که توی تحقیقات خودم بهشون رسیدم، بهتون ارائه بدم. پس تا پایان مقاله با من همراه باشید.

  1. شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا از نظر دانشگاه‌های این کشور چیست؟
  2. شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا از نظر سفارت این کشور چیست؟
  3. محدودیت سنی از نظر کار در رشته‌­ی پزشکی چگونه است؟

1- شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا از نظر دانشگاه‌های این کشور چیست؟

شاید متوجه شده باشید که اطلاعات متفاوت و بعضاً متضادی در سایت‌ها و منابع مختلف در خصوص شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا وجود داره.

به نظر شما بهترین راه برای دونستن اطلاعات دقیق چیه؟

قطعاً موافقید که بهترین مرجع برای دریافت اطلاعات معتبر، منابع و سایت‌های معتبره. بنابراین در ادامه سری می‌زنیم به سایت چند دانشگاه معروف ایتالیا در زمینه‌ی تحصیل در رشته‌‌ی پزشکی.

وبسایت universitaly سایت معتبر کشور ایتالیا، درباره‌ی اطلاعات کلیه دانشگاه‌ها و رشته‌ها از جمله رشته پزشکی است.

برای راحتی بیشتر، من لینک ورود به سایت شش دانشگاه معتبر پزشکی رو برای نمونه آوردم. بر روی نام دانشگاه کلیک کنید و علاوه بر بررسی شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا، سایر اطلاعات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در زمینه پزشکی رو هم بررسی کنید.

در صورت تمایل برای چک کردن بقیه‌ی دانشگاه‌های مد‌نظرتون میتونید وارد سایت Universitaly بشید و دانشگاه یا حتی رشته‌‌های دیگه رو هم جستجو کنید.

لینک سایت چند دانشگاه معتبر در زمینه‌ تحصیل پزشکی در ایتالیا

همون طور که متوجه شدید،‌ هیچ یک از این دانشگاه‌ها به شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا اشاره نکرده‌اند.

اما از نظر مدرک تحصیلی، حداقل مدرک مورد نیاز برای ثبت‌نام، مدرک دیپلم است که این مدرک را در ایران در شرایط عادی در سن 17 سالگی کسب می‌کنیم.

بنابراین شاید بشه گفت، حداقل سن ورود به دانشگاه برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، سن 17 سالگی است. درحالی‌که به حداکثر سن شخص اپلای‌کننده اشاره‌ای نشده است.

پیشنهاد می‌کنم به گروه‌های مربوط به دانشجویان ایتالیا در فضای مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا حتی کلاب‌هاوس وارد بشید. افراد زیادی رو خواهید دید که در سال‌های گذشته در سنین بالای 30 و یا حتی 35 سال، به دانشگاه‌های این کشور وارد شده‌اند.

برای مثال، می‌تونید وارد گروه تلگرامی زیر که من هم عضوش هستم بشید و با دانشجوهای ایرانی ساکن ایتالیا آشنا بشید.

خود من یک مثال نقض هستم برای موضوع اعمال محدودیت سنی دانشگاه‌های ایتالیا برای پذیرش دانشجو!

من امسال و در سن 36 سالگی از یکی از دانشگاه‌ها‌ی ایتالیا پذیرش گرفتم. البته درسته که رشته‌ی انتخابی من پزشکی نیست، اما این نشون میده که بر خلاف ادعای بعضی منابع، در سنین بالای 30 هم امکان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد.

2- شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا از نظر سفارت این کشور چیست؟

همون‌طور که بالاتر اشاره کردم، برای تحصیل در یک کشور خارجی، دومین مرجعی که باید مجوز صادر کنه، سفارت اون کشوره. با ورود به سایت سفارت ایتالیا خواهید دید که به صورت رسمی در خصوص محدودیت سنی برای دریافت ویزا، مطلبی وجود ندارد.

دریافت یا عدم دریافت ویزا یا اصطلاحاً ویزا شدن یا نشدن، شامل عوامل متعددی از جمله تمکن مالی، هدف از مهاجرت و برنامه دانشجو بعد از اتمام تحصیل است.

آفیسر مربوطه باید در مورد هدف شما از مهاجرت و برنامه‌ی شما بعد از تحصیل متقاعد و مطمئن بشه که شما بعد از تحصیل برخواهید گشت. همچنین باید اطمینان پیدا کنه که شما از نظر مالی هم از عهده‌ی مخارج زندگی برمی‌آیید. باید در نظر داشته باشید که این موضوع خیلی مهم‌تر از سن شماست.

بنابراین ممکنه شخصی با 20 سال سن موفق به دریافت ویزای تحصیلی نشه و شخصی در سن 40 سالگی امکان دریافت ویزا رو پیدا کنه.

یکی از دوستان نزدیک من در سال 2018 در سن 32 سالگی ویزای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا رو دریافت کرد و در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه است.

3- محدودیت سنی از نظر کار در رشته‌ی پزشکی چطور است؟

به عنوان منظر نهایی این مقاله برای بررسی شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا ، باید به این نکته توجه کنیم که احتمالاً بعد از اتمام تحصیل می‌خواهیم وارد بازار کار بشیم.

توجه به این نکته ضروریه که با توجه به طولانی بودن مدت زمان تحصیل در رشته‌ی پزشکی (حدوداً 10 سال)  بعد از فراغت از تحصیل، چه قصد پیدا کردن شغل به عنوان پزشک در ایران و چه در سایر کشورها رو داشته باشید، سنی که قراره با اون وارد بازار کار بشید، می‌تونه از زوایای مختلفی با اهمیت باشد.

به عنوان مثال اگر فردی در سن 35 سالگی به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه بشه، در سن 45 سالگی فارغ‌التحصیل خواهد شد که این موضوع با توجه به روحیات شخص و شرایط بازار کار باید مد نظر قرار بگیره.

محدودیت سنی کار در رشته‌ی پزشکی

کلام آخر

به عنوان کلام آخر،‌ اگر قصد تحصیل در رشته‌ی پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا رو دارید، باید بگم که به صورت رسمی هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های ایتالیا وجود نداره. بنابراین هر چه زودتر اقدام کنید!

البته پیشنهاد ما اینه که قبل از اقدام به اپلای، از افراد باتجربه و بامهارت و دانشجویانی که در حال حاضر در رشته‌ی پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا مشغول به تحصیل هستند، کمک و مشورت بگیرید.

ویدئوی زیر لایو مصاحبه با یکی از دانشجویان سال دوم پزشکی در دانشگاه پادوا ایتالیاست که اطلاعات مفیدی در رابطه با تجربه‌ی تحصیل و زندگی در ایتالیا به ما میده. ضمناً باید اشاره کنم که تحصیلات ایشون در ایران کاملاً بی‌ربط به پزشکی و رشته‌ی تجربی است.

ویدئوی زیر هم درباره شرایط سنی تحصیل در ایتالیاست که بسیار مفید و مختصر به تمام پیش‌نیازها به صورت تیتروار اشاره کرده.

مطالب مرتبط و مفید

اگر علاقمندید که اطلاعات بیشتری درباره‌ی سن مناسب مهاجرت تحصیلی به طور کلی بدونید،‌ و با اصطلاح گپ تحصیلی آشنا بشید توصیه می‌کنم حتماً مقاله‌ی زیر رو هم بخونید.

شاید دوست داشته باشید به جز ایتالیا اطلاعات بیشتری در مورد سایر کشورهای اروپایی هم پیدا کنید. در این صورت مقاله زیر کمکتون می‌کنه بهتر تصمیم بگیرید.

در کنار رشته‌ی پزشکی، رشته‌ی داروسازی هم یکی از رشته‌های پرطرفدار برای مهاجرت به اروپاست. توی مقاله‌ی زیر می‌تونید اطلاعات خوبی در این مورد به دست بیارید.

اگر در رشته‌ی تجربی مشغول به تحصیل هستید، شاید براتون جالب باشه بدونید چه رشته‌های دیگه‌ای شرایط خوبی برای مهاجرت دارند. پس مقاله‌ی زیر رو بخونید.

در نهایت شاید شما بخواید بین مهاجرت تحصیلی و کاری به ایتالیا یک گزینه رو انتخاب کنید. در این صورت اطلاعات مفیدی رو می‌تونید توی مقاله زیر ببینید.

تجربه‌ی شما مهم است!

مهاجرت تحصیلی یک موضوع تجربه محوره و مزایا و معایبی داره. اطلاعات و دانش هر شخص می‌تونه برای بقیه افرادی که قصد دارند اون مسیر رو برند، راهنمایی خوبی باشد.

آیا شما تجربه‌ی متفاوت یا مشابه با مطالب بالا در زمینه‌ی شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا دارید؟
آیا علاقمند هستید که سؤالاتتون توسط افرادی که این تجربه رو داشتند پاسخ داده بشه؟
بخش کامنت این مقاله بهترین محل برای تبادل این اطلاعاته
🙂



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.