دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان

بررسی راه‌های مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان
Rate this post

مهاجرت تحصیلی با همه مزایا و معایبش، پاسخ افراد به میل درونی‌شان برای جستجوی آموزش بهتر و باکیفیت‌تر است. چرا که آموزش تأثیر زیادی بر زندگی ما دارد. بحث این مطلب، منحصراً مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان خواهد بود.

اخذ مدرک زبان، فرایندی است هزینه‌بر. این هزینه می‌تواند مالی باشد و یا شامل زمان متقاضی شود.

از این‌ رو گاهی با فراهم بودن همه‌ی زمینه‌‌ها برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور و فقط عدم دارا بودن مدرک زبان، متقاضی در پی یافتن راهی برای ورود به دنیای مهاجران تحصیلی، بدون مدرک زبان می‌باشد.

یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت تحصیلی، کشور اتریش است. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم، مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان و در مقاطع مختلف، هدفی است در دسترس یا آرزویی دوردست!؟

قبلاً نقشه راه مهاجرت تحصیلی به اتریش را ترسیم کرده‌ایم و حالا در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان ، در چند حالت و به تفکیک، بپردازیم:

مهاجرت به اتریش و زبان مورد نیاز

زبان آلمانی اتریشی، توسط اکثر اتریشی‌ها به استثنای بخشی از جمعیت سال‌خورده (بیشتر ساکنان روستایی) صحبت می‌شود.

زبان آلمانی در ارائه‌ی آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور استفاده می‌شود. رسانه‌ها نیز از زبان به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می‌کنند. در تمامی اطلاعیه‌های رسمی و کارهای اداری دولتی از آلمانی اتریشی استفاده می‌شود.

موارد گفته شده، سبب می‌شود که پیشنهاد بر این باشد که متقاضیان حتی در صورت داشتن امکان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان ، برای افزایش دانش زبانی و اخذ مدرک زبان، اقدام کنند.

مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدک زبان

حوزه “زبان و آموزش” از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانستن زبان آلمانی شرط لازم برای مشارکت در زندگی اقتصادی و اجتماعی در اتریش است. بنابراین برای ادغام در زندگی کاری نیز از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که، برای موفقیت در مدرسه، دانشگاه و بعداً در زندگی کاری، آموزش زبان برای کودکان و جوانان بسیار مهم است.

مهارت‌های زبانی خوب، نه تنها چشم‌اندازهای آموزشی وسیع‌تر و فرصت‌های شغلی بهتری را برای کودکان و جوانان ایجاد می‌کند، بلکه برای حفظ سطح آموزش در مدارس نیز بسیار مهم است.

برای تأکید بر ارزش دانستن زبان، به بیت زیر اشاره می‌کنیم:

هر که او را از هم‌زبانی شد جدا

بی‌زبان شد گر چه دارد صد نوا

با این‌حال در ادامه، به راه‌ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان می‌پردازیم و برای مقاطع مختلف‌ به صورت مجزا این مورد را بررسی می‌کنیم.

1- دوره‌ی زبان در اتریش

دوره‌های زبان در اتریش برای مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان

یکی از راه‌هایی که به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان پیشنهاد می‌شود، شرکت در دوره‌های زبان آلمانی در اتریش است.

شرکت در این دوره‌ها به این صورت است که شما می‌توانید بدون مدرک زبان، برای دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام کنید و پس از اخذ پذیرش، در برنامه‌های آمادگی زبان در دانشگاه شرکت کنید.

نکات قابل توجه برای شرکت در دوره‌های زبان:

  1. شما فقط در صورتی می‌توانید در دوره‌ی آلمانی برنامه آمادگی دانشگاه ثبت‌نام کنید که توسط یکی از دانشگاه‌های اتریش پذیرفته شده باشید.
  2.  اگر برنامه تحصیلی انتخابی شما عمدتاً به زبان آلمانی برگزار می‌شود، برای پذیرش در دوره‌ی زبان آلمانی که توسط دانشگاه ارائه می‌شود، لازم است سطح آلمانی حداقل A2 (طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها) را ثابت کنید. به این معنی که در ابتدا به مدرک زبان حداقل A2 نیاز دارید تا بتوانید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید. (فقط در صورتی که برنامه تحصیلی شما عمدتاً به زبان آلمانی برگزار شود).

2- مهاجرت به اتریش در مقطع دانش‌آموزی

ااخذ ویزای دانش‌آموزی اتریش بدون مدرک زبان
تحصیل در مدارس بین‌المللی در اتریش، بدون نیاز به مدرک زبان

در مدارس بین‌المللی در اتریش، همه‌ی دانش‌آموزان بر اساس گروه سنی خود، در کلاس‌ها قرار می‌گیرند. فقط در شرایط خاص و بنا به صلاح‌دید مدرسه، دانش‌آموز ممکن است در سطح کلاس دیگری قرار گیرد.

مبتدیان زبان انگلیسی یا دانش‌آموزانی که مهارت‌های زبان انگلیسی محدودی دارند، می‌توانند از مراحل ابتدایی یا میانی شروع کنند.

این دانش‌آموزان با یک برنامه فشرده انگلیسی، در هماهنگی با سایر موضوعات آکادمیک، حمایت خواهند شد. با این حال، متقاضیان کلاس 10 و بالاتر باید به زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری مهارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی در مقطع دبیرستان

زبان تحصیل در مقطع دانش‌آموزی در اتریش:

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر شد، می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان برای مقاطع دانش‌آموزی، از طریق تحصیل در مدارس بین‌المللی و با زبان تحصیل انگلیسی، امکان‌پذیر است.

3- تحصیل در مقطع لیسانس در اتریش و دانش زبانی مورد نیاز

اخذ لیسانس در دانشگاه وین بدون مدرک زبان
امکان شرکت در برنامه‌های آمادگی زبان در دانشگاه وین برای مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون نیاز به مدرک زبان

برای مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان ، اطلاع از این نکته ضروری است: برای اکثر برنامه‌های تحصیلی باید زبان آلمانی را بدانید. با این‌حال، ناامید نشوید!

دلیل دیگر برای پاسخ به اینکه چرا تحصیل در اتریش یک گزینه‌ی عالی است، این است که این کشور برنامه‌های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

به خصوص در سطح کارشناسی ارشد. و اینکه می‌توانید در حین تحصیل دوره‌هایی را برای تقویت مهارت زبانی، به زبان آلمانی نیز بگذرانید.

از آن‌جایی که آلمانی زبان رسمی کشور است، تعجب‌آور نیست که اکثر دوره‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی در اتریش به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

اگرچه، دوره‌های انگلیسی‌زبان بیشتری در سطح تحصیلات تکمیلی موجود است، به‌ویژه در دوره‌هایی با بیشترین دسترسی بین‌المللی مانند رسانه، بازاریابی و موضوعات مرتبط با تجارت.

دانش زبانی مورد نیاز برای مقطع لیسانس در اتریش:

زبان آموزشی برای اکثر برنامه‌های مقطع لیسانس، آلمانی است. بنابراین، مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح C1 برای پذیرش در تمام برنامه‌های لیسانس مورد نیاز است.

راه اقدام برای مقطع لیسانس در اتریش بدون مدرک زبان:

به منظور کسب سطح C1، می‌توانید در دوره‌ی آلمانی برنامه آمادگی دانشگاهی شرکت کنید.

 برای مقطع لیسانس در دانشگاه‌های اتریش، هنگام درخواست پذیرش، به مدرکی مبنی بر مهارت زبان آلمانی در سطح A2 نیاز دارید.

در واقع شرط شرکت در دوره‌ی آلمانی پیش از دانشگاه برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان، برخورداری از دانش زبان آلمانی در سطح A2 است.

در زمان درخواست پذیرش برای برنامه‌ی مورد نظر در مقطع کارشناسی، حتی اگر هنوز مدرک کافی دال بر مهارت زبان آلمانی ندارید، می‌توانید درخواست خود را مبنی بر پذیرش در دانشگاه تکمیل کنید.

با این حال، شما باید مدرک زبان را در زمان ثبت‌نام در دانشگاه داشته باشید.

یکی از دانشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی دوره‌های زبان‌، دانشگاه وین است.

بنا به توضیحات ارائه شده، راه شرکت در مقطع لیسانس در اتریش بدون مدرک زبان، هموار خواهد بود.

4- کارشناسی ارشد در اتریش و الزامات دانش زبان

تحصیل در مقطع ارشد اتریش

در قسمت‌های قبل گفتیم که زبان کشور اتریش، آلمانی است و آلمانی، زبان اکثر برنامه‌های تحصیلی این کشور است.

با این حال، با محبوبیت بیشتر تحصیل بین‌المللی در اتریش، دانشگاه‌ها برنامه‌های بیشتری را به زبان انگلیسی -به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد- ارائه می‌دهند.

حال می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان در مقطع ارشد، عملی خواهد بود یا خیر؟

الزامات دقیق زبان برای مدرک کارشناسی ارشد در اتریش:

  1. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید که به طور جزئی یا کامل به زبان آلمانی ارائه می‌شود، از شما خواسته می‌شود مدرکی دال بر مهارت آلمانی ارائه دهید، معمولاً حداقل سطح DSH II. (معادل سطح C1)
  2. اگر یک برنامه کارشناسی ارشد را انتخاب می‌کنید که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهید، مثلاً از طریق مدرک تافل یا آیلتس.

همان‌طور که در قسمت مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان در مقطع لیسانس ذکر شد، برای مقطع کارشناسی ارشد نیز برای رشته‌هایی که به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 الزامی است.

مدارک انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش:

پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، مستلزم ارائه‌ی مدارک آیلتس و تافل به شرح زیر است:

  • مدرک تافل با نمره‌ 87 به بالا
  • مدرک آیلتس با نمره‌ی 6.5 به بالا

از این‌ رو برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش، ارائه‌ی مدرک زبان الزامی خواهد بود.

راه اقدام برای مقطع کارشناسی ارشد در اتریش بدون مدرک زبان:

در صورت عدم دارا بودن مدرک زبان آلمانی در این سطح و برای برنامه‌هایی که به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، می‌توان در دوره‌ی آلمانی برنامه‌ی آمادگی پیش از دانشگاه شرکت کرد.

که البته شرکت در این دوره مستلزم دانش زبانی در سطح A2  است.

5- پذیرش دکتری در اتریش و شرایط سطح زبان

دکتری در اتریش و شرط مدرک زبان

برنامه‌های دکترا اغلب بدون دانش آلمانی (عمدتاً به زبان انگلیسی) قابل مطالعه هستند.

در صورتی که تسلط به زبان آلمانی برای برنامه تحصیلی مورد نظر ضروری باشد، مدارک مربوطه مانند گواهی‌های زبان باید همراه با درخواست پذیرش ارسال شوند.

راه اقدام برای تحصیل در مقطع دکتری در اتریش در صورت نداشتن مهارت‌های زبانی مورد نیاز:

در صورتی که دانش زبان آلمانی کافی نباشد، دانشگاه می‌تواند در اطلاعیه یا تأیید پذیرش خود، دوره‌ی تکمیلی زبان آلمانی را برای متفاضی تجویز کند! که باید قبل از شروع دوره تحصیلی گذرانده شود.

از آنجایی که این دوره‌های آموزشی، دانشگاهی هستند، دانشجویان در زمانی که در برنامه آمادگی زبان دانشگاه شرکت می‌کنند، به‌عنوان «دانشجویان برنامه‌‌ی بدون مدرک» در دانشگاه ثبت‌نام می‌شوند.

لطفاً توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام در برنامه از قبل به مدرک دانش آلمانی در سطح A2 نیاز دارید!

دانش زبانی مورد نیاز برای مقطع دکتری در اتریش:

به طور کلی برای اخذ پذیرش در دوره‌های دکترا که به طور کامل به زبان آلمانی برگزار می‌شوند، مدرک دانش آلمانی در سطح C1 مورد نیاز است.

هنگام ارسال درخواست، مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح A2 باید ارائه شود. در صورت عدم وجود، درخواست رد می‌شود.

مدیر برنامه تحصیلی دکترا درخواست شما را ارزیابی می‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد که چه مهارت‌های زبانی (آلمانی/انگلیسی) برای پذیرش در برنامه دکترای مربوطه لازم است.

اگر دانش آلمانی یا انگلیسی شما شرایط لازم را نداشته باشد، درخواست شما رد خواهد شد. طبیعتاً امکان ارسال درخواست دیگری در تاریخ بعدی وجود دارد.

برای تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی، ارائه‌ی مدرک آیلتس با نمره‌ی 7 به بالا الزامی خواهد بود.

با یک جمع‌بندی از این قسمت می‌توان گفت، اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان در مقطع دکتری هستید، تحصیل به زبان آلمانی را مد نظر قرار دهید.

6- پزشکی در اتریش بدون مدرک زبان

زبان تحصیل در برخی از دانشکده‌های پزشکی در اتریش، انگلیسی است. اما اکثر دانشگاه‌های این کشور از دانشجویان می‌خواهند که به زبان محلی خود مسلط باشند؛ آلمانی برای تحصیل پزشکی در اتریش!

الزامات تحصیل در رشته‌ی پزشکی در اتریش:

برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در اتریش، باید موارد زیر را داشته باشید:

  • سطح C1 زبان آلمانی
  • قبولی در آزمون ورودی که شامل زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان آلمانی، تست هوش و…

راه اقدام برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در صورت نداشتن مهارت زبانی مناسب:

اگر سطح زبان آلمانی C1 ندارید، می‌توانید ابتدا برای دوره‌های زبانی پیش از پزشکی اقدام کنید. در این دوره علاوه بر کسب دانش زبانی مورد نیاز، برای شرکت در آزمون ورودی پزشکی نیز آماده خواهید شد.

همان‌طور که اشاره شد آزمون ورودی شامل زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، قبولی در زبان آلمانی و تست هوش، خواهد بود که در دوره‌ی پیش از دانشگاه نیز تدریس خواهند شد.

درست مانند مقاطع دیگر که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، برای شرکت در این دوره‌های زبان، شرط لازم برخورداری از سطح زبان آلمانی حداقل A2، می‌باشد.

تاثیر مدرک زبان بر فرایند مهاجرت تحصیلی به اتریش

اخذ مدرک زبان بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی

در این مقاله دیدیم که برای برخی شرایط و مقاطع، عدم دارا بودن مدرک زبان، مانعی برای مهاجرت تحصیلی به اتریش نخواهد بود و امکان مهاجرت تحصیلی به اتریش بدون مدرک زبان، با حداقل دانش زبانی امکان‌پذیر خواهد بود.

با این حال خوب است توجه داشته باشید که داشتن یک رزومه‌ تحصیلی قوی، شانس پذیرش از دانشگاه، دریافت ویزا از سفارت و حتی بهره‌مندی از تحصیل رایگان و بورسیه‌ی دانشجویی را افزایش می‌دهد.

این رزومه می‌تواند شامل یک مدرک زبان، معدل بالا، ثبت مقاله برای مقاطع بالا و … باشد.

از این رو بهترین کار (به جز در شرایط خاص) تلاش برای افزایش مهارت‌های زبانی و در نهایت کسب مدرک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان در 6 ماه

مطالب مرتبط

اگر در حال تلاش برای انجام فرایند مهاجرت تحصیلی هستید، این مطالب می‌توانند به تصمیم‌گیریتان کیفیت و البته سرعت ببخشند:

هنوز برای انتخاب کشور، جهت مهاجرت تحصیلی به نتیجه نرسیده‌اید؟ مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند مفید واقع شود:

امکان تحصیل رایگان در برخی از کشورها، پاسخی است به دغدغه‌ی مالی متقاضیان مهاجرت تحصیلی! می‌توانید با این کشورها آشنا شوید:

برای اطلاع از بهترین رشته‌ها جهت پذیرش و مهاجرت تحصیلی، با توجه به رشته‌ی مقطع دبیرستان خود، بهتر است از مطاالعه‌ی این مطالب غافل نشوید:

در صورتی که در مسیر مهاجرت تحصیلی قرار دارید، اگر به پایان مسیر نزدیک هستید، از خواندن تجربیات شما استقبال می‌کنیم! و اگر در ابتدای مسیر هستید و سوال و ابهامی دارید، از برطرف کردن دغدغه‌هایتان خوشحال می‌شویم! برای ما بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.