رهایی از سردرگمی شغلی با دوره جامع طراحی مسیر شغلی

05cd561c30ce09371833d5f2a171bd66_1200x628__1___1_-removebg-preview

شرایط مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا با جزئیات کامل

مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا
4/5 - (5 امتیاز)

در طی سال‌های اخیر پدیده مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا رو به افزایش بوده و استرالیا تبدیل به یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت پزشکان شده است.

ولی می‌دانیم که تصمیم انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت چقدر می‌تواند سخت و استرس‌زا باشد. آیا به راستی در حال حاضر کشور استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است؟

ما در این مطلب کنار شما هستیم تا تمام شرایط و زوایای مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا را بررسی کنیم.

در ادامه مراحل، مزایا و معایب استرالیا برای مهاجرت را به طور کامل بررسی می‌کنیم و در انتها هم از تجربه پزشکانی که در این مسیر قدم گذاشتند استفاده می‌کنیم.

فهرست مطالب:

مهاجرت پزشکان به استرالیا

مراحل و شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا

مزایای مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا

تجربه مهاجرتی پزشکان به استرالیا

معایب و سختی‌های مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا

مهاجرت پزشکان

در طی سال‌های اخیر، با بالا رفتن متوسط سن ساکنان کشور استرالیا و نیاز آن کشور به سیستم پزشکی قوی، استرالیا با کمبود پزشک‌های عمومی و متخصص روبرو شده است و به همین علت شرایط بسیار ویژه‌ای برای مهاجرت پزشکان مختلف از اقصی نقاط جهان فراهم نموده است و به همین علت کشور استرالیا به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا تبدیل شده است.

و البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کشور استرالیا یکی از بهترین سیستم‌های بهداشت و درمان جهان را داراست.

در حال حاضر مهاجرت پزشکان به استرالیا به سه صورت امکان‌پذیر است:

  • مهاجرت پزشک عمومی به استرالیا
  • مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا
  • مهاجرت پزشک از طریق سرمایه‌گذاری

این مطلب به طور اختصاصی و کامل درمورد مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا است ولی به دو مورد دیگر نیز به صورت خلاصه خواهیم پرداخت. پس در ابتدا به صورت خلاصه دو روش دیگر را توضیح می‌دهیم و بعد به صورت مفصل‌تر به سراغ مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا می‌رویم.

مهاجرت به عنوان پزشک عمومی هم رایج‌تر و هم راحت‌تر از مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا است. پزشکان عمومی می‌توانند با ویزای اقامت موقت(482) و ویزاهای مهارتی (189، 190 و 491) به استرالیا مهاجرت کنند.

پزشکانی که به عنوان پزشک عمومی مهاجرت می‌کنند می‌توانند در بیمارستان‌ها به عنوان پزشک عمومی کار کنند یا به عنوان پزشک خانواده جذب کلینیک‌ها شوند.

واضح است که میزان درآمد پزشکان عمومی پایین‌تر از پزشکان متخصص است.

برای مهاجرت به استرالیا به عنوان یک پزشک عمومی، شما باید ابتدا مدرک پزشکی خود را از یک دانشگاه معتبر تایید کنید و سپس در آزمون های پزشکی استرالیا (AMC) شرکت کنید و تایید لازم را به دست آورید. همچنین بیشتر ایالات و قلمروهای استرالیا دارای الزامات و معیارهای خاص برای مهاجرت پزشکان هستند که باید آنها را رعایت کنید.

علاوه بر این، شما باید دارای مهارت های زبان انگلیسی قوی باشید و می توانید این مهارت ها را با اخذ نمره مورد نیاز در آزمون زبان انگلیسی مانند IELTS یا OET اثبات کنید.

همچنین برای مهاجرت به استرالیا به عنوان یک پزشک عمومی، شما باید مجوز پزشکی از سازمان تنظیمی مربوطه دریافت کنید و ممکن است نیاز به تجربه کاری و یا انجام کارآموزی در استرالیا داشته باشید.

برای مهاجرت از این طریق شما باید از برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استرالیا استفاده کنید. این برنامه به عنوان برنامه مهاجرت تجاری استرالیا شناخته می شود و به افرادی که توانایی سرمایه گذاری در استرالیا را دارند، اجازه می دهد تا مهاجرت کنند.

برای شرکت در این برنامه، شما باید حداقل سابقه 2سال مدیریت یک کسب و کار موفق را داشته باشید و همینطور پروژه سرمایه‌گذاری در استرالیا را داشته باشید. مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای شرکت در این برنامه متغیر است و به عوامل مختلفی مانند نوع کسب و کار یا پروژه، محل و تعداد شغل های ایجاد شده بستگی دارد ولی حداقل باید 4میلیارد سرمایه داشته باشید.

این روش به این دلیل از دو روش دیگر آسان‌تر است که:

  • نیاز به شرکت در آزمون‌های تخصصی پزشکی نیست.
  • کسب نمره 4.5 آیلتس ( یا آزمون‌های معتبر مشابه) کافیست و نیاز به نمره 7 ندارید.

شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا پیچیدگی بیشتری نسبت به دو روش قبلی دارد و به همان اندازه مزایای بهتری هم دارد. یکی از روش‌هایی که از طریق آن پزشکان متخصص می‌توانند مهاجرت کنند و اقامت دائم بگیرند اقدام از طریق ویزای گلوبال تلنت استرالیا است.

برنامه مهاجرتی skill worker یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی هم برای پزشکان عمومی هم برای پزشکان متخصص است.

در ادامه‌ی مطلب کامل‌تر و دقیق‌تر مراحل و شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا را توضیح می‌دهیم.

شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا

برای وارد شدن به سیستم پزشکی و سلامتی استرالیا که یکی از بهترین‌هاست قطعاً مراحل ویژه‌ای هم وجود دارد که باید آن را طی کنید. در ادامه این مراحل و شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا را قدم به قدم باهم بررسی می‌کنیم.

واضح و روشن است که اولین مرحله برای مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا یا هر پزشک دیگری داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌ها و موسسه‌های مورد تأیید استرالیا است و اگر شما این مدرک را دارید بعد از آن می‌رسیم به معادل سازی و ترجمه آن مدرک.

مدرسه یا دانشگاه شما باید توسط شورای پزشکی استرالیا (AMC) و فهرست جهانی دانشکده های پزشکی فهرست شده باشد.


تا زمانی که پیشنهاد کاری نداشته باشید نمی توانید برای ثبت نام اقدام کنید. چه به عنوان پزشک متخصص چه به عنوان پزشک عمومی. شما می‌توانید به دنبال کار در مجله پزشکی استرالیا بگردید . 

در ابتدا باید در سایت AMC ثبت‌نام انجام دهید و تمام ریزنمرات و مدارک مورد نیاز را در آن بارگزاری کنید بعد از تأیید این مدارک، شما باید در آزمون AMC MCQ شرکت کنید که به منظور ارزیابی دانش و مهارت‌های شما انجام می‌گیرد. و لازم به ذکر است که این آزمون، آزمون‌های عملی هم دارد و در حال حاضر این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود ولی شما می‌توانید برای شرکت در آزمون به کشورهای همسایه سفر کنید.

علاوه بر مهارت‌های پزشکی شما، مهارت‌های زبان انگلیسی شما هم سنجیده می‌شود. شما باید یکی از این امتیازها یا نمرات را در آزمون‌های زبان کسب کنید:

  • آیلتس (IELTS): 7
  • OET: درجه B
  • PTE Academic: امتیاز 65
  • تافل iBT: نمره 94
  • Cambridge C1: نمره 185 در هر 4 مهارت.

آزمون OET آزمونی مختص رشته‌های پزشکی است که قبولی در آن از آیلتس راحت‌تر است برای همین اکثر متقاضیان رشته‌های پزشکی و کادر درمان این آزمون را ترجیح می‌دهند.

بعد از همه این مراحل نوبت به مرحله آخر و رجیستر کردن مدارک می‌رسد. در این مرحله باید در AHPRA (آژانس مقررات پزشکی استرالیا) مدارک خود را رجیستر کنید و شماره Registration دریافت کنید که معادل با شماره نظام پزشکی در ایران است.

علاوه بر مطالب گفته شده در بالا چند شرط دیگر برای مهاجرت پزشک متخصص به استرالیا وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • اولین مورد شرط سنی برای مهاجرت پزشکان است. شرط سنی مهاجرت پزشکان به استرالیا 45 سال است. در حالیکه این شرط سنی در روش سرمایه‌گذاری 55 سال است.
  • پزشکان برای مهاجرت به استرالیا باید حداکثر 12 ماه سابقه کار تمام وقت داشته باشند.
  • باید آزمایش‌های پزشکی مورد نیاز را انجام دهند.
  • پزشکانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید گواهی عدم سوءپیشینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: شرایط سنی مهاجرت پزشکان به استرالیا

کشور استرالیا

هر تصمیمی از جمله تصمیم به مهاجرت و مهاجرت به هرکشوری دارای یک سری مزایا و یک سری معایب است که آشنایی و دانستن این نکات می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری بهتر یاری دهد. در ادامه ما به تعدادی از این مزایای مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا و کلاً اینکه چرا کشور استرالیا کشور مناسبی برای مهاجرت است می‌پردازیم.

در ابتدا به یک سری مزایای کلی کشور استرالیا می‌پردازیم و بعد از آن به سراغ مزایای ویژه پزشکان اشاره می‌کنیم:

اقتصاد قوی:

 استرالیا اقتصاد بسیار خوب، پایدار و رو به رشدی دارد که همین موضوع به شما فرصت های شغلی و کسب و کار خوبی را ارائه می دهد. استرالیا همواره یکی از بهترین کشورها از لحاظ اقتصادی بوده است.

سیستم آموزشی خوب:

استرالیا یکی از کشورهای با سطح آموزشی بالاست و دارای مدارس و دانشگاه‌های برتری است که به شما یا فرزندان شما فرصت‌های آموزشی خوبی را ارائه می دهد. این سیستم آموزشی دارای استانداردهای بسیار بالاییست.

فرهنگ گسترده و متنوع:

استرالیا همیشه کشوری مهاجرپذیر بوده است و همین موضوع استرالیا را تبدیل به کشوری چندفرهنگی و متنوع کرده است بنابراین کمتر این امکان وجود دارد که شما در استرالیا احساس خارجی بودن بکنید چون بیشتر جمعیت استرالیا در کشوری غیر از استرالیا متولد شده‌اند.

طبیعت زیبا و تنوع گردشگری:

طبیعت استرالیا بسیاز زبانزد و زیباست و به شما امکان گردش‌های متنوع در کوهستان‌ها و جنگل‌ها و دریا را می‌دهد.

شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا و مزایایی که این کشور برای پزشکان دارد این کشور را به کشور پرطرفدار پزشکان برای مهاجرت تبدیل کرده است. در ادامه به این مزایای ویژه می‌پردازیم:

سطح درآمد بالا:

سطح درآمد پزشکان در استرالیا شرایط بسیار خوبی دارد و همین موضوع زندگی مرفهی را برای پزشکان عمومی و متخصص فراهم می‌آورد. البته این مقدار می‌تواند بسته به تخصص پزشکی، سال‌های تجربه، مکان کار و سایر عوامل متغیر باشد. همچنین باید توجه داشت که این مقدار ممکن است برای برخی پزشکان بیشتر یا کمتر باشد.

معمولاً پزشکان عمومی در استرالیا بسته به سطح تجربه و مکان خود در سال حدود ۲۰۰٬۰۰۰ تا ۳۵۰٬۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند و پزشکان متخصص بسته به تخصص خود معمولاً درآمدی مابین ۳۰۰٬۰۰۰ تا ۸۰۰٬۰۰۰ دلار استرالیایی دارند که چندبرابر سطح درآمد متوسط در این کشور است.

امکان دریافت اقامت دائم:

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، پزشکان متخصص درصورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای خود و خانواده خود اقامت دائم کشور استرالیا را به دست آورند و به عنوان شهروند این کشور از امکانات آن استفاده کنند.

آنها برای گرفتن اقامت دائم باید مدرک پزشکی معتبر داشته باشند و همچنین باید مجوز مورد نیاز از سازمان پزشکی استرالیا (Medical Board of Australia) را دریافت کنند. همچنین باید شرایط مهاجرتی و ویزای مورد نیاز را نیز انجام دهند که بالاتر به صورت مفصل همه آن مراحل را توضیح دادیم.

فرصت‌های شغلی:

استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته و با سرمایه‌گذاری بالا در زمینه سلامت است. پزشکان متخصص در این کشور به دلیل نیاز بالای سیستم بهداشت و درمان، بازار کار خوبی دارند و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای آن‌ها وجود دارد.

سیستم بهداشت پیشرفته:

استرالیا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بهداشت و درمان است و دارای سیستم بهداشت پیشرفته و کیفیت بالایی است. پزشکان متخصص در این کشور می‌توانند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و امکانات مدرن به بیماران خدمات حرفه‌ای ارائه دهند و همین موضوع می‌تواند یکی از جذابیت‌های مهاجرت پزشک متخصص به این کشور باشد.

امکانات آموزشی و تحقیقاتی:

پزشکان متخصص در استرالیا به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر، می‌توانند در زمینه آموزش و تحقیقات پیشرفته فعالیت کنند و همیشه دانش و مهارت‌های خود را بروز نگه دارند.

همیشه استفاده از تجربه افرادی که قبلاً مسیر مدنظر ما را طی کردند، می‌تواند جذاب و مفید باشد. به همین منظور ما تعدادی از پزشکانی که به استرالیا مهاجرت کردند و در این موضوع تولید محتوا کردند را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر مایل بودید با تماشای ویدیوهایشان بهتر با شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا آشنا بشوید.

کانال یوتیوب Dr Zamani و OZVID هم دو تا از کانال‌هایی هستند که محتوای ارزشمندی در این جهت تولید کردند.

مهاجرت پزشکان متخصص به استرالیا

قطعاً هر فردی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرد خود را برای سختی‌های مختلف آن نیز آماده کرده است. چندتا از تجربه‌های متفاوتی که ممکن است در استرالیا انتظارتان را بکشند در زیر عنوان شده است:

استانداردهای جدید و متفاوت:

برای مهاجرت به استرالیا، پزشکان متخصص باید استانداردهای حرفه‌ای مشخصی را رعایت کنند که ممکن است با تجربه و آموزش‌های قبلی آن‌ها تطابق نداشته باشد.

زبان:

تسلط بر زبان انگلیسی یکی از مهمترین موارد برای مهاجرت به استرالیا است و برای پزشکان متخصص ممکن است زمان و تلاش زیادی برای یادگیری زبان مورد نظر نیاز باشد.

هزینه‌ها:

مهاجرت به استرالیا هزینه‌های زیادی را به همراه دارد که شامل هزینه‌های ویزا، اقامت، آموزش زبان، امتحانات حرفه‌ای و غیره می‌شود.

آب و هوای متفاوت، تفاوت‌های فرهنگی، دوری از خانواده و سختی کار کردن به عنوان مهاجر نیز چندتا از موارد دیگری هست که می‌تواند چالش برانگیز باشد.

ممنون تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، امیدوارم توانسته باشیم شما را در این مرحله از زندگی اندک یاری رسانده باشیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. اگرچه مهاجرت افراد متخصص قلب ما را به درد می‌آورد ولی بهترین آرزوها را در مسیر زندگی برای شما داریم.

در پایان اگر دوست دارید درمورد مهاجرت پزشکان به کشورهای دیگر هم اطلاعاتی به دست آورید من چند پیشنهاد برای شما دارم:

باز هر سؤال یا انتقاد و پیشنهادی داشتید حتماً برامون کامنت بگذارید، ما در خدمت هستیم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *