دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مراحل مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک | دومین کشور شاد جهان

مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک
5/5 - (4 امتیاز)

انتخاب مقصد مهاجرت همیشه یکی از سخت‌ترین قسمت‌های تصمیم‌گیری در این کاره. ما تو این مطلب، مرحله به مرحله تمام اقداماتی که برای مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک نیاز هست انجام بدید، از روش اخذ اقامت تا گرفتن مجوز کار مستقل پزشکی رو براتون آوردیم.

می‌دونیم که شما هم به عنوان یک پزشک متخصص، بعد از سالها تلاش و درس خوندن و تجربه کاری هر وقت به مهاجرت فکر می‌کنید، ممکنه این سوال توی ذهنتون باشه که کدوم کشور میتونه یه مقصد ایده‌آل برای شما و خانواده‌تون باشه و بهترین کشورها برای مهاجرت رشته پزشکی کدوم‌ها هستند.

از بین گزینه‌های مختلف، دانمارک یکی از شاد‌ترین کشورهای دنیا، با میزان بالای رفاه مردمش، میتونه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت یک پزشک متخصص باشه. دولت این کشور با توجه به نیازهای موجود، شرایط اقامتی ویژه‌ای رو برای پزشک‌های متخصصی که قصد مهاجرت به دانمارک دارن ایجاد کرده.

حتماً تا انتهای مطلب باهامون باشید چون علاوه بر تمام مواردی که برای مهاجرت پزشک متخصص به دانمارک باید بدونید، در مورد خود دانمارک، مزایا و معایبش و درآمد عناوین مختلف پزشکان متخصص در دانمارک هم صحبت کردیم. در آخر مطلب هم به سوالات متداول شما جواب دادیم.

موضوعاتی رو که تو این مطلب در موردش توضیح دادیم رو میتونید داخل این فهرست ببینید:

شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک

اگر شما خارج از دانمارک تحصیل کردید و میخواید به عنوان پزشک متخصص به این کشور مهاجرت کنید، به این شرایط نیاز دارید:

1- مدرک پزشکی

داشتن مدرک پزشکی مرتبط برای پزشک شدن در دانمارک ضروریه و این مدرک باید به تایید دانشگاه یا مرکز پزشکی که مدرکتون رو ازش گرفتید برسه.

2- مهارت در زبان دانمارکی

تسلط به زبان دانمارکی برای کسانی که میخوان به عنوان پزشک در این کشور کار کنن ضروریه.

در طول فرآیند درخواستتون یک آزمون زبان دانمارکی هست که باید قبول بشین و همچنین یک دوره به زبان دانمارکی هست که باید بگذرونید.

3- ارزیابی مدارک پزشکی

اگر مدرک پزشکیتون رو از کشوری خارج از اتحادیه اروپا دریافت کردید، باید ثبت‌نام کنید تا مدارک و تحصیلات شما توسط مقامات دانمارکی ارزیابی بشه و همین‌طور آزمون‌هایی وجود داره که باید قبول بشید.

 این روند ممکنه چند سال طول بکشه که در طول این مدت شما میتونید در کشور دانمارک اقامت داشته باشید.

4- آزمون علوم پزشکی دانمارک

همه پزشکان غیر‌ اتحادیه اروپا باید در این آزمون نمره لازم برای کار در دانمارک به عنوان پزشک رو کسب کنن. این آزمون به زبان دانمارکی برگزار میشه و برای قبولی به مهارت زبانی نیاز دارید.

5- پیشنهاد کار

بعد از ثبت‌نام و دریافت مجوز کار به عنوان پزشک در دانمارک، شما باید یک دوره آموزشی برای آشنایی با رویه‌های کاری و سیستم پزشکی دانمارک بگذرونید. برای تکمیل این دوره آموزشی، باید با یک پزشک، بیمارستان و یا یک کلینیک پزشکی دارای مجوز کار کنید.

برای این کار، شما به پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما یا بیمارستان دانمارکی نیاز دارید. کارفرما از طرف شما برای مجوز کار درخواست میده و بعد از صدور مجوز کار میتونید آموزش خودتون رو شروع کنید.

خب تا اینجا شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک رو متوجه شدین، حالا در ادامه ابتدا در مورد اقامت در دانمارک به عنوان پزشک و روش اخذ این اقامت ویژه رو میگیم و بعد از اون مراحل و اقداماتی که شما رو به عنوان یک پزشک متخصص مورد تایید کشور دانمارک معرفی میکنه گفته میشه.  

مجوز اقامت ویژه برای پزشکان متخصص در دانمارک

همونطور که توضیح داده شد، شما به عنوان یک پزشک متخصص که مدرکتون رو از یک کشور غیر اتحادیه اروپا گرفتید و اونجا ساکن هستید، باید یک سری مراحل رو بگذرونید تا به عنوان یک پزشک متخصص مجاز در دانمارک تایید بشید.

چون گذروندن این مراحل ممکنه طول بکشه و لازمه که شما زمان زیادی رو در دانمارک باشید، مقامات دانمارک یک مجوز اقامت ویژه برای تکمیل مراحل و شرکت در امتحانات ایجاد کردن.

به این موضوع باید توجه کنید که این اجازه اقامت فقط برای یادگیری زبان، قبولی در آزمون‌ها و تکمیل مراحل هست و به شما اجازه کار به عنوان پزشک رو نمیده.

این رو هم بدونید که اگه از قبل با مجوز اقامت معتبر در دانمارک هستید، دیگه نیازی به درخواست مجوز اقامت برای دریافت مجوز پزشکی ندارید.

در ادامه براتون توضیح میدیم که چطوری مجوز اقامت دریافت کنید.

8 مرحله تا اخذ اقامت برای یک پزشک متخصص در دانمارک

ویزا برای پزشکان متخصص در دانمارک

روند مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک از اینجا شروع میشه و برای دریافت مجوز اقامت باید این مراحل رو انجام بدید.

مرحله اول: تایید مدرک

در ابتدا باید مدرک پزشکی خودتون رو به اداره ایمنی بیماران دانمارک ارسال کنید تا مدارکتون ارزیابی بشه و تصمیم به تایید یا رد شما بگیرند.

بعد از تایید مدرکتون، میتونید با استفاده از کپی تاییدیه، برای مجوز اقامت، به آژانس بین المللی استخدام (SIRI) درخواست بدید.

مرحله دوم: توانایی مالی

با‌توجه به اینکه شما اجازه کار در دانمارک رو ندارید، برای پوشش اقامتتون در این کشور، به بودجه کافی یا درآمد در دسترس نیاز دارین.

این مبلغ باید به انداره‌ای باشه که هزینه‌های شما و افرادی که شما رو همراهی میکنن، مثل همسر و فرزندان، رو تأمین کنه.

لیست بودجه مورد نیازی که مقامات دانمارک اعلام کردن به این صورته:

متقاضی اصلی38.100 DKK
متقاضی اصلی و همسر76.200 DKK
متقاضی اصلی، همسر و فرزندان91.416 DKK
متقاضی اصلی، بدون همسر، با فرزندان76.194 DKK

راه‌های مختلفی برای اثبات توانایی مالی وجود داره که متداول‌ترین راه ارسال صورت‌ حساب بانکی شماست که ثابت کنه پول کافی برای اقامت و زندگی در دانمارک رو دارید.

همچنین میتونید مبلغ مورد نیاز رو به یک حساب بانکی در دانمارک انتقال بدید و مدرکش رو ارسال کنید.

مرحله سوم: ایجاد شناسه سفارش پرونده

تو این مرحله باید در وبسایت SIRI یک شناسه سفارش یا Case Order ID ایجاد کنید.

برای این کار باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • نام و نام‌ خانوادگی
  • شماره پاسپورت
  • آدرس ایمیل

مراقب باشید اطلاعاتی که وارد میکنید طبق مدارکتون باشه.

بعد از وارد کردن اطلاعات، باید مبلغی رو بابت هزینه پردازش پرداخت کنید. این مبلغ هر سال در اول ژانویه توسط آژانس بین‌المللی استخدام دانمارک مشخص می‌شود و فقط برای درخواست‌های ارسال شده در همان سال اعتبار دارد.

فراموش نکنید که رسید یا اسکرین‌شات پرداخت رو نگهدارید چون باید با درخواستتون همراه با بقیه مدارک، رسید پرداخت‌ها رو هم ارسال کنید.

مرحله چهارم: جمع‌آوری مدارک و اسناد

اینجا لیست اسناد و مدارکی که تا این مرحله باید آماده ارسال کرده باشید رو براتون آوردیم.

لیست مدارک و اسناد
کپی تأییدیه مدرک پزشکی توسط اداره ایمنی بیماران دانمارک
اثبات استقلال مالی
کپی از تمام صفحات پاسپورت – ازجمله تمام صفحات خالی و جلد جلو و پشت پاسپورت
رسید پرداخت هزینه درخواست

مراقب باشید چیزی رو فراموش نکنید چون اگر مدرکی موجود نباشه، باید دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشید، در غیر این صورت احتمال رد شدن درخواستتون وجود داره.

اگر مدارک شما به زبان انگلیسی یا دانمارکی نیست، باید اونها رو در یک دفتر ترجمه تایید شده، به انگلیسی یا دانمارکی ترجمه کنید. دارالترجمه باید مهر، آدرس، شماره تلفن و سربرگ داشته باشه.

مرحله پنجم: تکمیل فرم درخواست (فرم XG1)

در این مرحله باید فرم درخواست رو پر کنید، برای تکمیل این فرم،  به شماره سفارش پرونده و رسید پرداختی که در مراحل قبل تهیه کردید نیاز دارید.

این کار رو هم به صورت آنلاین و هم با استفاده از فرم کاغدی می‌تونید انجام بدید که البته درخواست‌های آنلاین به نسبت روش کاغدی با سرعت بیشتری پردازش میشه.

هر دو حالت فرم آنلاین و کاغدی در لینک سایت SIRI که در مراحل قبل ارائه شد، وجود داره.

مرحله ششم: ارسال فرم درخواست

اگر فرم درخواست آنلاین رو تکمیل کنید، به صورت صورت خودکار به مقامات SIRI ارسال میشه، ولی اگر فرم درخواست کاغذی رو انتخاب کردید، باید اونو همراه با بقیه مدارک به سفارت یا کنسولگری دانمارک و یا مرکزی که مسئول رسیدگی به ویزا در کشورتون هست، ارسال کنید.

لیست این مراکز رو از لینک زیر میتونید پیدا کنید.

مرحله هفتم: ارسال بیومتریک

بعد از تکمیل فرم درخواست، شما 14 روز فرصت دارید که بیومتریک خودتون که شامل عکس چهره و اثر انگشتتون میشه رو ثبت و ارسال کنید. بیومتریک شما روی ریزتراشه کارت اقامتی که در صورت دریافت مجوز دریافت می‌کنید، ذخیره میشه و براتون صادر میشه.

اگر نمی‌تونید تو این بازه زمانی این کار رو انجام بدید، باید دلیل رو به SIRI اطلاع بدید و در اولین فرصت اونو ارسال کنید تا از رد درخواستتون جلوگیری کنید.

برای انجام این مرحله، دو حالت وجود داره:

  • اگر در زمان درخواست در دانمارک هستید، می‌تونید با رزرو وقت، بیومتریک خودتون رو در دفاتر SIRI در شهر محل سکونتتون ثبت کنید.
  • اگر از کشوری غیر از دانمارک درخواست می‌دید، می‌تونید مشخصات بیومتریک خودتون رو در سفارت یا کنسولگری دانمارک و یا مرکز مسئول پردازش ویزا ثبت کنید.

مرحله هشتم: انتظار برای پردازش و پاسخ

زمان پردازش درخواست شما حداقل یک ماه طول میکشه. در این مدت باید منتظر تصمیم آژانس بین‌المللی استخدام دانمارک (SIRI) باشید که اگه تمام مراحل رو با دقت و به درستی انجام داده باشید به احتمال زیاد درخواستتون تایید میشه و مجوز رو دریافت می‌کنید.

اگر مشکلی در درخواستون باشه، درخواست شما از طرف مسئول دانمارکی رد میشه و دلیل اونو بهتون اعلام میکنن. شما می‌تونید اون ایراد رو برطرف کنید و دوباره درخواستتون رو ارسال کنید.

بعد از تایید مجوز اقامت، دستورالعمل‌هایی درمورد مهاجرت به دانمارک دریافت می‌کنید.

این مجوز اقامت به شما اجازه میده تا چند سال در این کشور بمونید تا مراحل تبدیل شدن به یک دکتر متخصص مورد تایید دانمارک رو بگذرونید.

همچنین می‌تونید در یک بازه شش ماهه، حداکثر 90 روز رو به کشورهای دیگه در منطقه شینگن برید.

و یادتون باشه که نمی‌تونید بیشتر از شش ماه خارج از دانمارک باشید چون در این صورت مجوز اقامتتون رو از دست می‌دید.

میانگین درآمد پزشکان متخصص در دانمارک

درامد پزشک متخصص در دانمارک

خب، تا اینجا در روند مهاجرت پزشک متخصص به دانمارک شرایط لازم برای گرفتن اقامت ویژه رو فهمیدیم.

حالا قبل از اینکه بریم صفر تا صد مراحل اخد مجوز کار مستقل رو یاد بگیریم، کمی درمورد درآمد پزشکان در دانمارک بخونیم.

درآمد پزشکان در دانمارک به طور متوسط در کمترین حالت 35.000 کرون و در بیشترین حالت 160.000 کرون در ماه است. البته این ارقام به طور متوسطه یعنی ممکنه در دو حالت درآمدی بالاتر یا پایین‌تر وجود داشته باشه.

میانگین دستمزد

به طور میانگین، دستمزد یک پزشک متخصص در دانمارک 95.500 کرون هست.

میانگین حقوق بین مشاغل مختلف پزشکان متفاوته. تو جدول زیر می‌تونید برخی از اونا رو ببینید:

عنوان شغلیمتوسط درآمد
متخصص مغز و اعصاب119,000 DKK
متخصص زنان و زایمان108,000 DKK
متخصص اطفال98,400 DKK
فیزیوتراپیست70,900 DKK
متخصص بیهوشی144,000 DKK
متخصص قلب و عروق149,000 DKK
متخصص رادیولوژی122,000 DKK
روانشناس بالینی124,000 DKK
متخصص گوش و حلق و بینی75,600 DKK
روانپزشک102,000 DKK

9 گام برای اخذ مجوز کار برای پزشکان متخصص مهاجر در دانمارک

مجوز کار پزشکی برای مهاجرت پزشک متخصص به دانمارک

با توجه به مخاطب اصلی این مطلب، مراحل مهاجرت به دانمارک برای یک پزشک متخصص که مقیم کشوری غیر از اتحادیه اروپا هست یا مدرک پزشکیش رو از کشورهای غیر اتحادیه اروپا گرفته رو براتون توضیح میدیم.

این مراحل در پروسه مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک خیلی مهمه و به مجوز طبابت شما در دانمارک ختم میشه، پس با دقت این مراحل رو دنبال کنید.

گام اول- درخواست تایید مدرک پزشکی

ابتدا باید مدرک پزشکیتون رو برای تایید ارسال کنید. برای این کار لازمه که فرم درخواست مخصوص اتباع غیر اتحادیه اروپا رو که لینک اونو براتون گذاشتیم، تکمیل کنید.

 البته قبل از ارسال، باید در مورد قانون شش ساله بدونید.

قانون شش ساله:

اگر بیشتر از شش سال از دریافت مدرک پزشکیتون میگذره، شما باید حداقل 12 ماه تجربه حرفه‌ای به عنوان پزشک رو داشته باشید و مستندات اونو همراه با درخواستتون ارسال کنید وگرنه درخواست شما رد میشه.

یک مورد دیگه هم هست که باید در این گام انجام بدید.

اگر مدرکتون رو از کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا گرفتید، مدرک پزشکیتون ابتدا باید در کمیسیون آموزشی برای فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) ایالات متحده تایید بشه. بعد اون تاییدیه رو هم با درخواستتون برای اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

همونجوری که گفته بودیم یکم مراحل طولانی و خسته‌کنندس، ولی داشتن هدف میتونه انگیزه لازم برای انجامشون رو بهتون بده.

بیاین یه بار مرور کنیم:

خب تا اینجا ما هنوز تو گام اول هستیم و اینو فهمیدیم که با توجه به محل اخد مدرکمون، قبل از ارسال درخواست برای اداره ایمنی بیمار دانمارک، باید از ECFMG تاییدیه بگیریم.

نگران این موضوع هم نباشید، ما بهتون میگیم که چجوری این کارو هم انجام بدید.

پس همینجوری که تو این گام هستیم، اول بریم ببینیم مراحل اخذ تاییدیه ECFMG چطوریه.

مرحله 1- یک حساب EPIC ایجاد کنید

وارد سایت EPIC بشید. دستورالعمل‌ها رو بخونین و تکمیل کنید تا یک حساب کاربری درست کنید. بعد از انجام این کار، ECFMG ایمیلی براتون ارسال میکنه که اطلاعاتی برای ورود به حسابتونه.

مرحله2- تایید هویت با EPIC

تو این مرحله باید وارد وارد لینک زیر بشید تا هویت خودتون رو تایید کنید. برای این کار باید فرم شناسایی EPIC (EIF) رو تکمیل و ارسال کنید. زمانی که این فرم توسط ECFMG پذیرفته شد، شما می‌تونید مدارک مورد نیاز برای تایید منبع رو به اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید که میشه مرحله بعدمون.

مرحله 3- ارائه مدارک مورد نیاز

حالا باید وارد حساب کاربری خودتون بشین و این مدارک اسکن شده رو بارگذاری کنید.

  • آخرین مدرک پزشکی
  • کارنامه نهایی دانشکده پزشکی
  • مجوز فعالیت پزشکی (در آخرین کشوری که به عنوان پزشک کار کردید)

اگر مجوز فعالیت پزشکی ندارید، قبل از ارسال درخواست از طریق سایت اداره ایمنی بیمار دانمارک، به مسئولان اطلاع بدید.

مرحله 4- درخواست ارسال نتیجه

بعد از اینکه ECFMG بهتون اطلاع داد که هر سه مدرک ارسالی شما رو تایید کرد، شما باید وارد حساب کاربریتون بشید و از بخش (گزارش‌های من)، درخواست کنید که نتیجه تاییدیه به اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال بشه.

زمانی که اداره ایمنی بیمار دانمارک هر سه تاییدیه رو دریافت کنه، بهتون اطلاع میده و از اون موقع رسیدگی به درخواست شما رو شروع میکنن.

اینجا گام اول گرفتن مجوز کار پزشکی تموم میشه و میریم برای گام بعدی.

گام دوم- جمع آوری اسناد و مدارک

تو این گام باید مدارک و اسناد خواسته شده رو طبق این لیست برای اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

  1. انگیزه‌نامه (نام، آدرس و امضای شما هم باید داخلش باشه)
  2. مدارک شناسایی (کپی از صفحه اول پاسپورت)
  3. گواهی تغییر نام (در صورت وجود) + ترجمه رسمی
  4. CV * (شامل ویژگی‌ها و تخصص‌هاتون و سابقه کاری)
  5. مدارک تخصصتون (برای پزشکان متخصص)
  6.  ترجمه رسمی تمامی مدارکی که به زبان انگلیسی یا دانمارکی نیستن
  7. مدارکی که سابقه کار حرفه‌ای شما رو ثابت کنه و استخدامتون رو با ذکر جزئیاتش تایید کنه. (برای قانون شش ساله)
  8. وکالتنامه (تنها در زمانی که شخص دیگری کار‌های درخواستتون رو انجام میده، مثل مشاور یا شرکت‌های کاریابی و مهاجرتی)

این مطلب درمورد CV، اینکه چجوری باید باشه و تفاوتش با رزومه چیه رو پیشنهاد می‌کنیم حتماً بخونیدش، چون یکی از مهم‌ترین مدارکتونه و یک CV خوب تاثیر خیلی زیادی در تایید یا رد شدنتون داره.

اگر سابقه کار پاره‌وقت معادل یک سال سابقه کار تمام وقت داشته باشید، مقامات دانمارکی اونو می‌پذیرند.

توجه کنید که این مدارک رو باید به همین ترتیب و در دو نسخه ارسال کنید.

اصل یا کپی برابر با اصل مدرک کپی های برابر با اصل باید توسط سفارت یا کنسولگری، دفتر اسناد رسمی، پلیس یا مرجعی که اون سند رو صادر کرده تایید شده باشه و مهر یا امضای اون به زبان انگلیسی باشه
کپی مدرکباید سیاه وسفید در ابعاد A4 و بدون هیچ گیره کاغذ و پوشه‌ای باشه

گام سوم- ارسال مدارک

شما باید مدارک رو به آدرس پستی اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

The Danish Patient Safety Authority - Registration & EU Health Insurance - Islands Brygge 67 - 2300 Copenhagen S - Denmark

گام چهارم- ارزیابی مدارک

بعد از اینکه اداره ایمنی بیمار دانمارک درخواست شما و مدارک ارسالی شما از طریق پست رو دریافت کنه، براتون ایمیل تاییدیه میفرسته.

در این گام اونا واجد شرایط بودن شما رو ارزیابی میکنن تا مشخص بشه آیا شما می‌تونید به عنوان پزشک در دانمارک کار کنید یا نه. در صورت مثبت بودن نتیجه ارزیابی، به شما اطلاع داده میشه تا بقیه مراحل رو ادامه بدید.

مقامات دانمارکی یک نامه براتون ارسال میکنن به همون آدرس پستی که قبل اعلام کرده بودید. این نامه فقط شامل دستورالعمل‌‌ها و اطلاعاتی هست که برای انجام بقیه مراحل نیاز دارید و به شما اجازه کار نمیده.

اگر در این مدت آدرس خودتون رو تغییر داده باشید باید به مقامات دانمارک اطلاع بدید.

مدت زمان بررسی درخواست‌ها در این مرحله برای پزشکان ساکن کشورهای غیر اتحادیه اروپا ممکنه حدود دو سال طول بکشه.

گام پنجم- آزمون زبان

مهاجرت پزشک متخصص به دانمارک نیازمند تسلط به زبان دانمارکی هست.

آزمون زبان دانمارکی شامل دو بخش شفاهی و کتبی میشه که فقط در کشور دانمارک برگذار میشه.

این آزمون در دو باره زمانی در هر سال برگذار میشه:

  • می / ژوئن
  • نوامبر / دسامبر

تنها در صورت داشتن یکی از شرایط زیر از این آزمون معاف میشین:

در کمتر از 12 ماه، قبل از درخواستتون آزمون دادید و نمره لازم رو کسب کردید
بعد از قبولی در آزمون با نمره کم، در دانمارک زندگی کردید
در یک دانشگاه دانمارک یا یک مرکز زبان دانمارک، به زبان دانمارکی تحصیل کردید

نتیجه آزمون یا مدرکی که باعث معافیت شما از آزمون بشه رو باید به اداره ایمنی بیمار دانمارک ارسال کنید.

بعد از حدود 14 روز، از طرف مقام دانمارکی ایمیلی دریافت می‌کنید که در اون اطلاعات لازم برای ثبت‌نام در آزمون پزشکی هست.

فقط بعد از دریافت تاییدیه می‌تونید در آزمون پزشکی ثبت‌نام کنید.

گام ششم- آزمون پزشکی

شما باید در آزمون پزشکی دانشگاه کپنهاگ شرکت کنید. این آزمون هر ساله در ماه‌های مارچ و سپتامبر برگزار میشه.

آزمون پزشکی دانمارک شامل دو بخش کتبی و شفاهی هست که بخش شفاهی نمره نداره و شرکت‌کننده‌ها فقط قبول یا مردود میشن.

شما فقط سه‌بار می‌تونید تو این آزمون شرکت کنید، پس اگر به هر دلیلی بعد از ثبت‌نام نمی‌تونستید آزمون بدید باید یک ماه قبل از تاریخ برگزاری، درخواست انصراف خودتونو ثبت کنید.

در صورت قبولی در این آزمون نیازی به ارسال چیزی نیست و مقامات دانمارکی به صورت خودکار از قبولی شما مطلع می‌شن.

گام هفتم- دوره قوانین بهداشت دانمارک

بعد از گذروندن آزمون زبان و آزمون پزشکی، شما باید دوره قوانین بهداشت دانمارک رو بگذرونید و قبول بشید.

این دوره به زبان دانمارکی و در سه بخش برگذار میشه:

  • ساختار سیستم بهداشت و درمان دانمارک
  • حقوق بیمار
  • دندانپزشک، تعهدات و حقوق

برای شرکت در این دوره شما باید در یک ایمیل، درخواست ثبت‌نام و اطلاعات شخصی شامل نام، تاریخ تولد و شماره پرونده خودتون رو به این آدرس aaes@stps.dk ارسال کنید.

14 روز بعد از درخواست، ایمیل تاییدیه براتون ارسال میشه.

مثل آزمون پزشکی، در این دوره هم شما فقط 3 بار اجازه شرکت دارید.

گام هشتم- پیشنهاد شغلی و استخدام برای انطباق و آموزش

استخدام پزشک متخصص در دانمارک

بعد از شرکت در دوره قوانین، پزشک‌هایی که مدرک تخصص ندارن یا تخصصشون توسط سازمان ایمنی بیمار دانمارک تایید نشده، باید یک دوره آموزشی در دانمارک بگذرونن.

برای این کار شما باید با یک کارفرما یا بیمارستان قرارداد ببندید و استخدام بشید. مدت استخدام 12 ماه هست که در دو بازه شش ماهه، کارفرما کیفیت کار شما رو ارزیابی میکنه و به مقامات دانمارکی اطلاع میده.

قبل از شروع این دوره 12 ماهه، لازمه که در ابتدای شش ماه اول و دوم به صورت جداگانه مشخصات خواسته شده رو از طریق ایمیل برای مقامات دانمارکی ارسال کنید.

گام نهم- درخواست برای کار مستقل

اینجا در گام آخر، بعد از گذروندن دوره ارزیابی استخدام، دیگه می‌تونید برای کار مستقل اقدام کنید.

دو فرم به زبان‌ دانمارکی بهتون داده میشه، که باید اونا رو تکمیل کنید و هزینه 1206 کرون رو پرداخت کنید.

در اینجا روند مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک تموم میشه و شما می‌تونید فعالیت پزشکی خودتون رو به صورت مستقل در دانمارک شروع کنید.

چرا مهاجرت پزشک متخصص به دانمارک پیشنهاد میشه؟

دانمارک یکی از بهترین سیستم‌های بهداشت و درمان رو در بین کشورهای اروپایی داره که تمرکز این سیستم روی کیفیت، کارایی و رضایت بیماره. در دانمارک به شما به عنوان یک پزشک احترام گذاشته میشه و امکان توسعه و رشد در کار خودتون رو بهتون میده.

به‌‌غیر از داشتن موقعیت شغلی دائمی با حقوق عالی و امکان رشد، در دانمارک شما تعادل خیلی خوبی بین کار و زندگی دارید به طوری که پزشکان زمان زیادی رو خارج از محیط بیمارستان برای بودن با خانواده و دوستانشون و یا ورزش کردن و انجام تفریح‌های مورد علاقشون دارن.

مزایای کشور دانمارک خیلی زیاده، اینجا بعضی از اونا رو واستون آوردیم و همچنین بعضی از معایب زندگی در این کشور که بهتره قبل از مهاجرت بدونید.

مزایای زندگی در دانمارک

سیستم بهداشتی درمانی عالی برای عموم مردم
آموزش رایگان
امنیت
نزدیک بودن به دیگر کشورهای اروپایی
فرهنگ و سبک زندگی هوگا (Hygge) *
* یکی از عواملی که باعث شده دانمارک هر ساله جزو شادترین کشور‌های دنیا باشه همین سبک زندگیه.
هوگای دانمارکی

اگه کنجکاو بودید بیشتر درمورد Hygge بدونید و یا با دلایل شاد بودن مردم کشورهای اسکاندیناوی بیشتر آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو در وبسایت بی‌پلاس از‌دست ندید. لینک همین اپیزود بی‌پلاس با صدای علی بندری رو هم میذاریم براتون، اگه نشنیدین حتماً گوش کنید.

معایب زندگی در دانمارک

آب و هوا – زمستان‌های سرد و تاریک و طولانی
مالیات بر درآمد – در برخی موارد بیش از 50%
سختی زبان دانمارکی
طولانی بودن فرآیند اخذ ویزا
بالا بودن هزینه زندگی
مجسمه پری دریایی دانمارک

پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) اسم یکی از معروف‌‌ترین مجسمه‌های دنیا و نماد شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارکه.
شهرت این مجسمه بخاطر داستان نویسنده دانمارکی، هانس کریستین اندرسن هست. این داستان برای اولین بار در سال 1837 منتشر شد و در سال 1913 این مجسمه در شهر کپنهاگ رونمایی شد و همچنان یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های دانمارک هست.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک

سخن پایانی

توی این مطلب سعی کردیم هرچیزی که شما در مورد مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک نیاز دارید بدونید رو به صورت گام به گام بگیم تا بتونید خودتون این روند رو انجام بدید.

همونطوری که گفتیم، این یه پروسه طولانیه و برای به نتیجه رسیدنش لازمه که صبر داشته باشید. با یه کم تحقیق بیشتر درمورد دانمارک می‌تونید متوجه بشید که این کشور ارزش صبر کردن و انجام این روند طولانی رو می‌تونه داشته باشه.

توجه:

این مراحل برای مهاجرت تمام پزشکان و متخصصین، دندانپزشکان و پرستاران صادق است و همه مواردی که گفته شد، از قوانین آژانس بین‌المللی کار دانمارک، اداره ایمنی بیمار دانمارک و اداره مهاجرت این کشور در سال 2023 استخراج شده است.

مطالب مرتبط

همونطور که اول این مطلب هم گفتیم، انتخاب مقصد مهاجرت ممکنه برای شما هم سخت باشه. یکی از بهترین چیزایی که توی این انتخاب کمکتون میکنه اطلاعات در مورد هر کشور و شرایط اخذ اقامت و کار پزشکی در اون کشوره.

اینجا ما براتون لینک چنتا دیگه از مطالبمون رو آوردیم و پیشنهاد می‌کنیم حتمأ بخونید.

تمام چیزایی که باید در مورد مهاجرت به نیوزلند به عنوان یک پزشک بدونید رو میتونید از لینک زیر بخونید.

برای دندان‌پزشکایی هم که قصد مهاجرت دارن ولی هنوز تو انتخاب کشور به جمع‌بندی نرسیدن یا هنوز تردید دارن، خوندن این موضوعات رو به شدت پیشنهاد میکنیم.

کشورهای حوزه خلیج فارس هم همیشه جزو مقاصد مهاجرت میتونن باشن، به‌خصوص برای مشاغل پزشکی. از طریق لینک‌های زیر می‌تونید کل اطلاعاتی که در مورد مهاجرت به عمان لازمه بدونید رو یاد بگیرید.

یکی دیگه از همسایه‌های جنوبی ایران که میتونه مقصد ایده‌آلی برای مهاجرت کادر درمان باشه، کشور امارت هست. برای آشنایی با چگونگی این مهاجرت، پیشنهاد میکنم این مطلب رو بخونید.

در مورد بقیه کشورها هم می‌تونید توی سایتمون بخونید.

اگر هم دوست دارید مطالب بیشتر درمورد موضوعات دیگه بخونید، حتماً یه سر به دسته‌بندی مطالب کارنکن بزنید.

ممنون که تا آخر همراهمون بودید.
نظر شما در مورد مهاجرت پزشکان متخصص به دانمارک چیه؟
به نظرتون کشور دانمارک انتخاب خوبی برای این کاره؟
یادتون نره که حتماً برامون کامنت بذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.