دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان کدامند؟ معرفی پردرآمد‌ترین کشورها

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان
2/5 - (1 امتیاز)

با توجه به افزایش نرخ مهاجرت پزشکان، در این مطلب با بررسی هزینه مهاجرت، درآمد، وضعیت کاری و نحوه اخذ تابعیت و… فهرستی از بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان را ارائه خواهیم کرد.

امروزه بسیاری از کشورها به دلیل مواجه با کمبود کادر درمان به خصوص پزشکان، نیازمند جذب پزشکان خارجی می‌باشند. از طرفی بسیاری از پزشکان با هدف تجربه کار در سیستم‌های درمانی پیشرفته‌تر، دسترسی به امکانات رفاهی و درآمد بیشتر و… علاقه‌مند به مهاجرت هستند.

اگر از جمله پزشکان عمومی یا متخصصی هستید که قصد مهاجرت دارید، بهتر است پیش از انتخاب مقصد با بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری پزشکان بیشتر آشنا شوید.

آمریکا، بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان؟

مهاجرت پزشکان به امریکا به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پزشکان به آمریکا

پزشکان ایرانی می‌توانند از 2 طریق به آمریکا مهاجرت کنند: کاری و تحصیلی. در هر دو حالت باید مدرک پزشکی خود را معادل‌سازی کنند.

برای معادل‌سازی ابتدا متقاضی باید به کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی درخواست اعتبارسنجی مدرک خود بدهد. سپس با شرکت در آزمون دو مرحله‌ای USMLE  می‌تواند برای دوره‌های رزیدنتی اپلای کند. بعد از اتمام دوره‌های تحصیلات تکمیلی فرد می‌تواند در مرحله سوم آزمون USMLE شرکت ‌کند.

هزینه مهاجرت پزشکان به کشور آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا شامل هزینه‌های معادل‌سازی مدرک و دریافت ویزا می‌باشد. این هزینه‌ها به ترتیب حدودا 3300 دلار و 300 تا 400 دلار است.

درآمد پزشکان در آمریکا 

از نظر درآمد آمریکا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری پزشکان است. متوسط حقوق پزشکان در ایالات متحده 190،000 دلار در سال یا 91.35 دلار در ساعت است.
حداقل درآمد پزشکان در آمریکا از 93،600 دلار در سال شروع می شود در حالی که اکثر پزشکان با تجربه به طور میانگین 226،176 دلار در سال درآمد دارند.

درآمد سالانهتخصص
$576,000جراحی پلاستیک
$557,000ارتوپدی
$490,000قلب و عروق
$469,000گوش و حلق و بینی
$461,000ارولوژِی
$453,000گوارش
$438,000پوست
$437,000رادیولوژی
$417,000چشم‌پزشکی
$411,000اونکولوژی

وضعیت کار پزشکان در آمریکا

قبل از تصمیم برای مهاجرت به کشوری مثل آمریکا با وجود دشواری‌های آزمون USMLE و هزینه‌های بالای فرایند معادل‌سازی در مورد وضعیت شغلی و میزان استخدام پزشکان در آمریکا باید اطلاعات کافی داشته باشید.

تعداد افراد بیکار در حرفه پزشکی در کشور آمریکا، از هر 1000 نفر فقط 7 نفر می‌باشد بنابراین احتمال اینکه پس از فارغ‌التحصیلی شغلی را پیدا کنید بسیار قوی است. با توجه به این آمار و ارقام و نرخ بالای نیاز به پزشکان در این کشور، آمریکا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است و با مهاجرت به آمریکا آینده روشنی در انتظار شماست.

اما در ارتباط با ساعت کاری می‌توان گفت اکثر پزشکان در این کشور هفته‌ای حدودا 40 تا 60 ساعت کار می‌کنند. البته بیش از 25% آن‌ها بیش از 60 ساعت کار ‌می‌کنند.

شرایط اخذ ویزای همراهان پزشکان در آمریکا

بعد از آغاز دوره کارآموزی فرد اعضای خانواده متقاضی، یعنی همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال نیز می توانند برای ویزای همراه، اقدام کنند. در این حالت، اعضای خانواده اجازه تحصیل و کار در آمریکا را خواهند داشت.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در آمریکا

پزشکان خارجی که به مدت سه سال در کشور آمریکا مشغول به کار باشند، می توانید درخواست گرین کارت (اقامت دائم کشور آمریکا) بدهند. گرین کارت آمریکا به مدت 10 سال معتبر است. پنج سال بعد از دریافت اقامت دائم نیز متقاضیان می‌توانند درخواست پاسپورت آمریکا بدهند.

مزایا و معایب مهاجرت پزشکان به آمریکا

  • دسترسی به تجهیزات و روش‌های درمانی پیشرفته
  • فرصت‌های شغلی و تحقیقاتی فراوان
  • دستمزد و حقوق بسیار عالی
  • دسترسی به آموزش عالی و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت
  • ثبات بلندمدت و امکان دریافت اقامت دائم
  • کیفیت زندگی بالا
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر و‌ مهارت‌های زبانی بالا
  • نیاز به گذراندن آزمون‌های معادلسازی
  • هزینه بالای مسکن و زندگی در شهرهای بزرگ

اگر مایلید که اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به آمریکا کسب کنید، می‌توانید در ویدیوی زیر توضیحات دکتر سروش عالی‌پور را بشنوید.

مهاجرت پزشکان به کشور کانادا

معادل‌سازی مدرک و آزمون ورودی برای مهاجرت پزشکان به کانادا  

برای مهاجرت به کانادا اولین شرط داشتن مدرک پزشکی مورد تایید سایت World Directory of Medical Schools می‌باشد.

سپس برای کسب جواز پزشکی در کانادا متقاضیان باید در آزمون‌های دو مرحله‌ای (MCCQE) مورد نیاز شورای پزشکی کانادا شرکت کنند و سپس یک دوره یک ساله بگذرانند.
علاوه بر دوره 12 ماهه کسب جواز متقاضی یک دوره یک ساله تحصیلات تکمیلی هم باید در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کانادا بگذراند.

بعد از گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی متقاضی یک گواهی‌نامه رسمی از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا و یا کالج پزشکی کبک دریافت می‌کند. بعد از دریافت مجوز پزشک اجازه تاسیس مطب یا کار در بیمارستان را خواهد داشت.

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا 

هزینه مهاجرت به کانادا حدودا 7800 دلار می‌باشد که این هزینه شامل هزینه‌های تایید و ترجمه مدارک و شرکت در آزمون‌های MCCQE است.

درآمد پزشکان در کانادا، بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان متخصص یا عمومی؟

  • حقوق پزشک عمومی در کانادا
    متوسط حقوق پزشک عمومی در کانادا 250,000 دلار در سال یا 128 دلار در ساعت است. موقعیت‌های اولیه از 151,500 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر پزشکان باتجربه تا 350,000 دلار در سال درآمد دارند.
  • حقوق پزشکان متخصص در کانادا
    در سال‌های اخیر به دلیل افزایش نیاز کشور کانادا به پزشکان و متخصصان، درآمد و حقوق بالایی برای این قشر در نظر گرفته شده است. در جدول زیر متوسط ​​حقوق سالانه پزشکان بر اساس تخصص آن‌ها به تفکیک آمده است.
درآمد سالانهتخصص
$879,858چشم پزشکی
$670,652جراحی قفسه سینه / قلب و عروق
$602,130جراحی مغز و اعصاب
$573,586متخصصان جراحی
$572,164اورولوژی
$539,707جراحی عمومی
$531,746قلب و عروق
$523,053گوش و حلق و بینی
$514,086جراحی پلاستیک
$493,060گوارش
$507,807جراحی ارتوپدی
$472,548زنان و زایمان
$464,759داخلی
$457,191پوست
$361,623اطفال
$356,913عصب شناسی
$341,008طب فیزیکی
$318,984روانپزشکی

وضعیت کار پزشکان در کانادا

از نظر بازار کار و نرخ تقاضای پزشک، کانادا یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کاری پزشکان است. طبق برآوردها، در ده سال آینده بازار کار شغل پزشکی در کانادا با کمبود شغل مواجه خواهد شد.

هر ساله تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و حتی پزشکان کانادا برای ادامه زندگی به ایالات متحده مهاجرت می کنند. به همین دلیل کشور کانادا با کمبود نیروی پزشک مواجه می شود و از پزشکان و فارغ التحصیلان سایر کشورها استقبال می کند.

شرایط اخذ ویزای همراهان پزشکان در کانادا

متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال خود را در طول اقامت در کانادا به همراه خود داشته باشند. لازم به ذکر است که تحصیلات و سطح مهارت همسر و فرزندان‌ نیز می‌تواند بر قوت پرونده مهاجرتی بیفزاید.

افراد با داشتن این ویزا می‌توانند به خدمات آموزشی، بهداشتی و سلامت و امتیازات اجتماعی دسترسی داشته باشند.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در کانادا

پزشکان چهار سال پس از اقامت در کانادا می‌توانند برای تابعیت دوگانه و شهروندی کانادا درخواست داده و از تدابیر قانونی و حمایت دولت کانادا استفاده کنند.

مزایا و معایب مهاجرت پزشکان به کانادا

  • پرداخت بیمه عمر
  • مرخصی و تعطیلات با حقوق
  • حمایت دولتی در بازنشستگی
  • کمک هزینه‌های بهداشتی و درمانی
  • نیاز به گذراندن آزمون‌های معادل‌سازی
  • الزام به یادگیری فرانسه در برخی شهرها
  • هزینه بالای مسکن و زندگی در شهرهای بزرگ

اگر دوست دارید تا درمورد مهاجرت به کانادا بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم حتما ویدیوی زیر را ببینید.

آلمان، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پزشکان؟

معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پزشکان به آلمان  

برای معادل‌سازی مدرک متقاضی در اولین گام سازمان مسئول ارزیابی مدارک (اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) و ادارات آزمون دولتی) را تعیین می‌کند.

سپس فرد اقدام به جمع‌آوری مدارک لازم (مدرک پزشکی، ریز نمرات، مدرک پایان دوره آموزشی پزشکی) و ترجمه این اسناد به زبان آلمانی کرده و مدارک را به سازمان مربوطه ارسال می‌کند.
روند معادل‌سازی مدرک با توجه به سازمان مربوطه ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد.

نحوه کاریابی پزشکان در آلمان

پزشکان برای مهاجرت به آلمان می‌بایست یک جاب آفر و پیشنهاد شغلی داشته باشد و بعد درخواست ویزا بدهد.

نحوه کاریابی بدین صورت است که فرد یا مستقیم با کلینک‌ها و بیمارستان‌ها وارد مکاتبه می‌شود یا از بعضی موسسات کاریابی که فقط برای رشته‌های گروه پزشکی اقدام می‌کنند کمک می‌گیرد.

هزینه مهاجرت پزشکان به آلمان

مراحل آماده‌سازی مدارک هزینه‌ای در بر ندارد. عمده هزینه شامل هزینه‌های زندگی در آلمان است. این هزینه‌ها با توجه به تعداد اعضای خانواده و شهر محل اقامت و سبک زندگی متفاوت است.
به طور کلی میانگین هزینه‌ها در آلمان ماهانه 1000 تا 2000 یورو می‌باشد.

درآمد پزشکان در آلمان

با در نظر گرفتن درآمد و امکانات زندگی برای پزشکان و همسر و فرزندانشان، می‌توان گفت کشور آلمان پرطرفدارترین و بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پزشکان است.

میانگین درآمد دستیاران در آلمان 65000 یورو در سال و متخصص 80000 یورو در سال می‌باشد. پزشکان ارشد در حرفه خود بیشترین درآمد، با میانگین حدود 278.000 یورو در سال را دارند. میانگین درآمد ماهانه پزشکان بر اساس تخصص در جدول زیر آمده است.

درآمد ماهانهتخصص
17,000 یوروجراح پیوند قلب
16,400 یوروسرپرست تیم جراحی
15,900 یوروجراح ارتوپدی
15,300 یوروجراح پلاستیک ترمیمی
15,100 یورومتخصص کاردیولوژیست تهاجمی
14,600 یوروجراح مغز و اعصاب
13,200 یوروجراح اطفال
12,600 یورومتخصص اورولوژی
11,800 یورومتخصص داخلی
11,200 یوروسرپرست روان‌شناسی

وضعیت کار پزشکان در آلمان

کشور آلمان در حال حاضر با کمبود نیروی کار جوان به خصوص در حوزه درمان مواجه شده است. بنابراین شرایط مهاجرت پزشکان به طور روز افزون بهتر می شود.

پزشکان در آلمان می‌توانند به عنوان دستیار پزشک، پزشک مراقبت‌های اولیه، پزشک معالج، مشاور پزشکی، پزشک جانشین، پزشک عمومی، پزشک اورژانس و انواع متخصص مشغول به کار شوند.

شرایط اخذ ویزای همراهان پزشکان در آلمان

پزشکان با دریافت ویزای کار و مهاجرت به آلمان می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزای همراه بدهند.

ویزای همراه به فرزندان زیر 18 سال و همسر در شرایطی تعلق می‌گیرد که فرد توانایی ساپورت مالی خانواده را داشته باشد و اندازه محل سکونت با توجه به تعداد اعضا کافی باشد. همچنین داشتن بیمه درمانی و آشنا بودن همسر با زبان آلمانی الزامی است.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در آلمان

  • پزشکانی که درآمد سالیانه آن‌ها بیش از 50,800 یورو باشد می‌توانند با اخذ بلوکارت اقامت موقت آلمان را دریافت کنند.
  • پزشکانی که حداقل 5 سال در آلمان زندگی کرده باشند و بیمه و مالیات‌های مربوطه را پرداخت کرده باشند و همچنین سابقه کیفری نداشته باشند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

مزایا و معایب مهاجرت پزشکان به آلمان

  • پرداخت بیمه عمر
  • طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی
  • امکان تاسیس مطب 3 سال بعد از اشتغال در بیمارستان یا کلینیک
  • تحصیلات رایگان برای فرزندان
  • امکان اشتغال تمام وقت همسر
  • اقامت موقت 118 ماهه
  • میانگین درآمد و قدرت خرید بالا
  • الزام به یادگیری زبان آلمانی
  • چالش‌های قوانین و محدودیت‌های بازپرداختی

با دیدن ویدیوی زیر در مورد اینکه چطور به آلمان مهاجرت کنید بیشتر اطلاعات کسب کنید.

مهاجرت پزشکان به کشور انگلستان

معادل‌سازی مدرک و آزمون ورودی برای مهاجرت پزشکان به انگلستان  

با توجه به فراهم آوردن امکانات و تسهیلات زندگی مناسب، کشور انگلستان یکی دیگر از بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان ایرانی است.

پزشکان متقاضی مهاجرت به انگلستان ابتدا باید در شورای پزشکی عمومی (GMC) عضو شوند. سپس با موفقیت در یکی از برنامه‌های گواهی تکمیل دوره آموزشی(CCT) ، گواهی تأیید صلاحیت و ثبت نام پزشک متخصص (CESR) می‌توانند به عنوان پزشک متخصص مشغول به کار شوند. پزشکان عمومی نیز باید در GP ثبت نام کنند.

GMC همچنین آزمون PLAB را برای بررسی صلاحیت پزشکی و مهارت‌های زبان انگلیسی در برقراری ارتباط پزشکان برگزار می‌کند.

ویزای کار پزشکان در انگلستان

برای مهاجرت پزشکان به انگلیس 3 نوع ویزای کاری وجود دارد. ویزای درجه یک که غیر آموزشی است و به پزشکان اجازه می دهد به دنبال کار بگردند.

ویزای درجه 2 برای پزشکانی است که با دعوتنامه کاری وارد انگلستان می‌شوند، ویزای درجه 5 هم یک ویزای موقت آموزشی است که افراد دارای آن پس از گذراندن دوره 2 ساله می‌بایست به کشور خود بازگردند.

هزینه مهاجرت پزشکان به انگلستان

هزینه مهاجرت پزشکان به انگلیس شامل هزینه‌های اخذ مدرک زبان و هزینه‌هایی است که فرد برای ورود به کشورهای دیگر و شرکت در آزمون مرحله اول باید پرداخت کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های اقامت و هزینه‌های معمول زندگی و همچنین هزینه ویزا خواهد بود.

بخش اول آزمون‌ها که به صورت کتبی برگزار می‌شود 600 پوند هزینه دارد و بخش دوم آزمون‌ها که به صورت بالینی و عملی است حدود 2,250 پوند هزینه خواهد داشت.

درآمد پزشکان در انگلستان

پزشکان عمومی در انگلستان می توانند تقریبا بین 56,000 تا 85,000 پوند سالانه درآمد داشته باشد.

حقوق ماهیانه پزشک متخصص در انگلیس به طور تقریبی از 6,500 پوند به بالا است. در واقع درآمد پزشکان متخصص در انگلیس به‌طور سالانه حدود 90  تا 100 هزار پوند است. از این نظر انگلستان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص است.

درآمد سالانهتخصص
92,480 پوندبیهوشی
86,539پوندقلب و عروق
92,750پوندپوست
65,457پوندطب اورژانس
81,358پوندعمومی
62,169پوندسالمندان
91,359پوندداخلی
74,655پوندزنان و زایمان
91,236پوندجراح مغز و اعصاب

شرایط اخذ ویزای همراهان پزشکان در انگلستان

پزشکان پس از مهاجرت به کشور انگلیس می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه بدهند.

این امر مستلزم این است که متقاضی توانایی مالی جهت پرداخت هزینه‌های زندگی و تهیه مسکن برای همراهان را داشته باشد.در صورت موافقت با ویزای همراه، شخص همراه بابت تحصیل در انگلیس و کار محدودیتی ندارد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در انگلستان

پزشکان در صورتی که حداقل 5 سال در انگلستان زندگی کرده باشند و در طول این 5 سال بیش از 450 روز را در خارج از انگلیس نگذرانده باشند و در طول اقامت خود قوانین مهاجرت انگلستان را نقض نکرده باشند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

مزایا و معایب مهاجرت پزشکان به انگلستان

  • اختصاص منزل مسکونی رایگان
  •  عدم نیاز به اراده تمکن مالی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • اعطای ویزای کار به همسر
  • حقوق و درآمد بالا
  • بالا بودن سطح خدمات اجتماعی و رفاهی
  • اعتبار بسیار بالای مراکز آموزش پزشکی
  • لزوم کار کردن پزشکان جراح حتی در روزهای تعطیل
  • الزام ارائه مدرک زبان OET
  • هزینه‌های بالای زندگی

در ویدیوی زیر درمورد مهاجرت به انگلستان بیشتر توضیح داده شده است.

مهاجرت پزشکان به کشور استرالیا

مراحل معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پزشکان به استرالیا

با در نظر گرفتن درآمد، امکانات زندگی و رفاه، استرالیا نیز در لیست بهترین کشور ها برای مهاجرت کاری پزشکان قرار می‌گیرد.

در آغاز این فرایند فرد متقاضی ابتدا باید در آزمون آنلاین AMC شرکت کند. سپس در صورت داشتن یک جاب آفر فرد می‌تواند مدارک خود را رجیستر کند تا شورای پزشکی استرالیا مدرک متقاضی را ارزیابی کند. البته در پروسه معادل‌سازی داشتن مدرک آیلتس حداقل 7 ضروری می‌باشد.

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌ها برای مهارت پزشکان به استرالیا هزینه ویزا می‌باشد. این مورد به تعداد اعضائ خانواده و نوع ویزا هم بستگی دارد. در زیر به میزان هزینه مهاجرت به استرالیا برای ویزاهای مختلف اشاره شده‌است.

هزینه مهاجرت پزشکان به استرالیا

میزان هزینه برای همراه زیر 18 سال (دلار)میزان هزینه برای همراه بالای 18 سال (دلار)میزان هزینه برای متقاضی اصلی (دلار)نوع ویزا
1,0152,0254,045مهاجرت تخصصی عمومی (189، 190 و 491)
6602,6452,645موقت با مهارت پایین (482)

درآمد پزشکان در استرالیا، بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان عمومی یا متخصص؟

پزشکی در استرالیا از رده شغل‌های پردرآمد به حساب می‌آید به طوری‌که پزشک عمومی در این کشور سالانه به طور میانگین 70 تا 85 هزار دلار درآمد دارد و متخصصین بین 120 تا 400 هزار دلار درآمد سالانه دارند.

در مراکز خصوصی متخصصین گاها تا 600 هزار دلار هم درآمد دارند.

درآمد سالانه(دلار استرالیا)تخصص
575,687جراح مغز و اعصاب
524,804متخصص چشم
469,000متخصص قلب و عروق
468,525متخصص گوش و حلق و بینی
450,255اورولوژیست
437,067متخصص ارتوپدی
433,226جراح پلاستیک و ترمیمی
426,394جراح عروق
419,707متخصص گوارش
386,491رادیولوژیست تشخیصی و مداخله ای(اینترونشن)
386,065متخصص بیهوشی
377,061جراح قلب و قفسه سینه
360,596متخصص زنان و زایمان
343,487متخصص طب قفسه سینه
339,730جراح (عمومی)
313,020انکولوژیست پزشکی
311,727رادیو انکولوژیست

وضعیت کار پزشکان در استرالیا

کشور استرالیا با کمبود شدید نیروی کار به خصوص کادر درمان مواجه است. طبق تحقیقات این کمبود تا سال 2030 به حدود 10 هزار پزشک تمام وقت می‌رسد که نزدیک به یک چهارم آن را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.

از طرفی بسیاری از فارغ‌التحصیلان پزشکی در استرالیا تمایلی به کار در شهرهای کوچک ندارند و تقاضا برای پزشک در این شهرها بیشتر است.

بنابراین روال رجیستر شدن مدارک در این کشور، با سرعت خوبی پیش می‌رود و پزشکان شرایط کاری مناسبی در استرالیا دارند و از این نظر یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است.

شرایط ویزای همراهان پزشکان استرالیا

پزشکان مهاجر به استرالیا می‌توانند پس از شروع دوران تحصیل خود برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه ثبت کنند.

در فرم ویزای همراه علاوه بر مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا فرد متقاضی باید نشان دهد تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی همراهان خود را دارد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در استرالیا

پزشکانی که بیش از 4 سال را در استرالیا گذرانده باشند و حداقل یک سال از اقامت دائم آن‌ها گذشته باشد می‌توانند درخواست تابعیت و شهروندی استرالیا را بدهند. البته در این مدت 4 سال فرد نباید بیش از 12 ماه از استرالیا خارج شده باشد.

در ویدیوی زیر راهنمای کاملی در رابطه با مهاجرت پزشکان به استرالیا ارائه داده شده است. از دست ندهید!

مهاجرت پزشکان به کشور ایتالیا

مراحل معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پزشکان به ایتالیا

پزشکان متقاضی مهاجرت به ایتالیا ابتدا باید در آزمون سراسری پزشکی (IMAT) قبول شوند تا به عنوان متخصص عمومی پذیرفته شوند. سپس بعد از گذراندن یک دوره کارآموزی سه ماهه باید در آزمون چند گزینه‌ای امتیاز قبولی را دریافت کنند.
یکی دیگر از شروط لازم برای مهاجرت پزشکان به ایتالیا تسلط به زبان‎‌های ایتالیایی و انگلیسی است.

هزینه مهاجرت پزشکان به ایتالیا

بسته به سبک زندگی شخص برای بلیط هواپیما، آپارتمان، ویزا و … حدود 6000 تا 10000 دلار مورد نیاز می‌باشد. همچنین میانگین هزینه‌های زندگی در ایتالیا ماهیانه حدود 1900 دلار است.
در جدول زیر هزینه انواع ویزا به تفکیک  آمده است.

60 یورو ویزای کوتاه مدت (کمتر از 90 روز)
رایگان ویزا برای کودکان 0-6 سال
35 یورو ویزا برای کودکان 6 تا 12 سال
50 یورو ویزای ادامه تحصیل (اقامت طولانی)
116 یورو ویزای طولانی مدت (بیش از 90 روز)

درآمد پزشکان در ایتالیا

درآمد پزشکان در ایتالیا به طور میانگین حدود 9000 یورو در ماه است.  حداقل حقوق از 7000 یورو تا 20600 یورو متغیر است. این حقوق شامل مزایای کاری مانند مسکن و حمل و نقل است و به شدت به تجربه و سابقه کاری فرد وابسته است.
در زیر درآمد ماهیانه پزشکان بر اساس تخصص آمده است.

درآمد ماهانهتخصص
5270 یورودستیار پیشرفته ی تغذیه
7180 یورومتخصص آلرژی
12400 یورومتخصص داخلی
11000 یورومتخصص مغز و اعصاب
6860 یورومتخصص درمان های اصلاحی
9550 یوروپزشک قانونی
9270 یوروفیزیولوژیست ورزشی
14500 یورومتخصص قلب و عروق
7690 یوروچشم پزشک
10900 یوروپزشک پوست
8120 یوروپزشک عمومی

وضعیت کار پزشکان در ایتالیا

در ایتالیا اولویت با شهروندان ایتالیا است و در مشاغلی که شهروند ایتالیایی نتواند جای خالی را پر کند، متقاضیان خارجی جای آن را پر خواهند کرد.

با این وجود اگر فرد متقاضی مهاجرت تخصص منحصر به فردی داشته باشد شانس بالایی برای کسب شغل خواهد داشت. جراحی از جمله مشاغل پردرآمد در بازار کار ایتالیا به حساب می‌آید.

شرایط ویزای همراهان پزشکان ایتالیا

پزشکانی که تاییدیه ورودشان به کشور در طول مدت کمتر از ۶ ماه توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر شده باشد می‌توانند برای درخواست ویزای همراه اقدام کنند.

همچنین متقاضی اصلی بایستی ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی همسر و فرزندان یا همان همراهان خود را در کشور ایتالیا دارد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در ایتالیا

پزشکان پس از موفقیت در فرایند معادل‌سازی مدرک و آغاز به کار و زندگی در ایتالیا می‌تواند درخواست اقامت پنج ساله بدهند. بعد از گذشت پنج سال در صورت برآورده نمودن تمامی شروط دولت ایتالیا، فرد متقاضی می تواند درخواست شهروندی و تابعیت نماید.

به طور معمول پس از گذشت 10 سال شخص قادر به اخذ پاسپورت می‌باشد. از ویژگی‌های مثبت ویزای ایتالیا امکان زندگی در هر یک از کشورهای حوزه شنگن است.

چرا ایتالیا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان است؟ از زبان یک دانشجو بشنوید.

عمان، بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان متخصص ایرانی؟

مراحل معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پزشکان به عمان

اگر فارغ‌التحصیل رشته پزشکی هستید و قصد مهاجرت به یکی از کشور‌های نزدیک کشور ایران را دارید بی‌شک کشور عمان را می‌توان یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان متخصص ایرانی همچنین پزشکان عمومی در نظر گرفت.

بدین منظور اولین گام جهت معادل‎‌سازی مدرک پزشکان مهاجر، شرکت در آزمون پرومتریک عمان است.
یکی دیگر از شرایط مهاجرت به عمان ارائه آخرین مدارک تحصیلی، نامه سوابق شغلی، بیمه‌نامه و سایر اطلاعات شخصی و هویتی برای ثبت‌نام ارزیابی مدارک است.

پس از مراحل فوق فرد متقاضی باید مصاحبه‌ای را انجام دهد که فقط در داخل کشور امکان پذیر است.

هزینه مهاجرت پزشکان به عمان

شرکت در آزمون پرومتریک برای ایرانیان در کشور‌های همسایه امکان پذیر است. هزینه شرکت در این آزمون برای پزشکان 195 دلار است. بعد از آزمون پرومتریک مرحله ارسال و ارزیابی مدارک حدود 55 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

هزینه مصاحبه هم بسته به رشته تخصصی حدود 50 دلار خواهد بود. 
علاوه بر موارد ذکر شده هزینه سفر به کشور و انجام مصاحبه هم باید در نظر گرفته شود.

درآمد پزشکان در عمان

به طور متوسط درآمد ماهانه پزشکان عمومی در عمان حدود 3000 دلار است و متخصصین و جراحان تا 5000 دلار هم درآمد ماهیانه دارند.
در جدول زیر بر اساس رشته و شرایط کار پزشکان درامد ماهیانه آنها را مشاهده می‌کنید.

درآمد ماهانهتخصص
1950$جراح
1800$متخصص غدد
1800$اورولوژیست
1780$متخصص عصب شناسی
1730$چشم پزشک
1630$پزشک اطفال
1590$متخصص تغذیه

وضعیت کار پزشکان درعمان

در مقایسه با ایران از نظر درآمد شاید وضعیت پزشکان در عمان بهتر باشد اما در مقام مقایسه با کشور‌های اروپایی تفاوت چندانی ندارد. در ضمن هزینه‌های زندگی در عمان بالاست و در اکثر مواقع با درآمد پزشکان همپوشانی داشته و امکان پس انداز زیادی وجود ندارد.

همچنین برخلاف کشورهای اروپایی که افراد پس از 5 سال زندگی می‌توانند درخواست اقامت دائم و تابعیت بدهند در این کشور پزشکان حتی با سال‌ها کار یک خارجی محسوب می‌شوند و مهاجران امکان دریافت تابعیت این کشور را ندارند.

شرایط ویزای همراهان پزشکان در عمان

پزشکان متقاضی مهاجرت به عمان در صورتی که قصد دارند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور ببرند باید تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را اثبات نمایند و همچنین محل سکونت آنان نیز مشخص باشد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت پزشکان در عمان

پزشکان می‌توانند از طریق اخذ ویزای کار اقامت دو ساله این کشور را دریافت نمایند. البته با توجه به قرارداد کاری که بین پزشک و کارفرما به امضا رسیده است ممکن است برای سال‌های بعدی این ویزا تمدید گردد.

در کل یکی از معایب مهاجرت به کشور‌های حوزه خلیج فارس این است که این کشور‌ها اقامت دائم به مهاجرین اعطا نمی‌کنند.

مزایا و معایب مهاجرت پزشکان به عمان

  • حقوق و درآمد پزشکان در عمان شامل مالیات نمی‌شود.
  • شرایط کاری بسیار خوب در بخش عمومی (درآمد پزشکان در بیمارستا‌ن‌های عمومی دو برابر بخش خصوصی است).
  • هزینه‌های زندگی بسیار بالا
  • عدم امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط مهاجرت کاری به کشور عمان دارید، حتما ویدیوی زیر را ببینید.

و در نهایت…

در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت باید ویژگی‌های زیادی را در نظر گرفت؛ این انتخاب برای هر شخص با توجه به معیار‌هایش متفاوت است. در مطلب بالا بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دادیم. شما می‌توانید با توجه به معیار‌های خود کشور مورد نظرتان را انتخاب کرده و درباره آن بیشتر تحقیق کنید.

علاوه بر کشورهای ذکر شده در این مطلب، کشورهای خوب دیگری هم مورد بررسی قرار داده شده و شما می‌توانید مطلب مربوط به هر یک را مطالعه کنید.

امیدوارم مطلب بالا در انتخاب به شما کمک کرده باشد.
به نظر شما بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی چیست؟
معیار شما برای انتخاب کشور مقصد مهاجرت‌تان چیست؟
با توجه به معیارتان چه کشورهای دیگری مناسب مهاجرت پزشکان ایرانی می‌شناسید؟
آیا اصلاً با مهاجرت پزشکان موافقید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.