رزومه‌ی مناسب برای فرانت‌اند و نمونه‌های آن

بررسی پروژه فرانت اند برای رزومه و نکات نگارش آن
5/5 - (19 امتیاز)

در این مطلب به اسرار نوشتن رزومه و همچنین پروژه فرانت اند برای رزومه می‌پردازیم تا هیچ کدام از موقعیت‌­های شغلی این حوزه را از دست ندهید.

استخدام به عنوان یک فرانت‌­اند کار در بازار پر رقابت امروز کار دشواری است؛ اما در این مطلب قصد داریم تا این کار را برای شما ساده کنیم. پس همراه ما باشید تا رمز و راز پیشی گرفتن از رقبا را به شما بگوییم.

این روزها بازار کار برنامه‌نویسی فرانت‌اند داغ است؛ پس این فرصت استثنایی را از دست ندهید.

تفاوت روزمه‌ی خوب و بد فرانت‌اند در چیست؟

به نظر شما تفاوت یک رزومه­‌ی خوب و بد در چیست؟

یک رزومه­‌ی عالی، یک جایگاه شغلی عالی را نیز به همراه دارد. در این بخش به نکات کلی رزومه‌­ی خوب می‌­پردازیم و در قسمت نکات نگارش، موضوع را به طور کامل­‌تری بیان می­‌کنیم و در آخر چند پروژه فرانت اند برای رزومه را معرفی می­‌کنیم.

اول خودتان را در جایگاه مسئول بررسی رزومه­‌ها قرار­دهید و بعد این ضرب‌­المثل را به یاد­آورید:

+ادب از که آموختی؟ -از بی­‌ادبان. پس اگر یک رزومه­‌ی بد را با نگاه مسئول استخدام بررسی کنیم، آن­‌وقت راحت‌­تر متوجه ویژگی­‌های یک رزومه­‌ی خوب می‌­شویم.

رزومه­‌ی بد یعنی: انتخاب ظاهر و فونت بد، نبود اطلاعات کامل تماس، دروغ­‌گویی، بد­گویی از محل کار قبلی، بیان مهارت­‌ها به طور کلی، استفاده از جملات غرورآمیز، حجم زیاد مطالب، بیان نکات غیر مرتبط با جایگاه شغلی و…

خوب، الان متوجه نکات منفی در یک رزومه شدیم. هر کدام از این موارد می‌­تواند باعث رد شدن رزومه­‌ی شما شود. نکاتی که شاید به چشم هم نیایند. اگر شما در جایگاه مسئول بررسی رزومه‌­ها بودید با مشاهده­‌ی این موارد چه تصمیمی می­‌گرفتید؟

پس در این بخش با نگاه یک مسئول استخدام و بررسی نکات منفی در رزومه، به تفاوت رزومه­‌ی خوب و بد پی بردیم.

چه نیرویی مناسب است؟ پاسخ به این سوال بستگی به سازمان دارد و هر سازمان اهداف خاصی برای استخدام نیرو دارد. اما اگر نظر من را بخواهید نیروی مناسب، نیرویی است که همفکر سازمان باشد و در راستای اهداف سازمان قدم بردارد؛ مهارت در جایگاه بعدی قرار می­‌گیرد.

انتظارات کارفرمایان از یک فرانت­‌اند کار شامل موارد زیر است:

  • شناخت کامل مفاهیم پایه: HTML , CSS , JavaScript
  • آشنایی با فریم‌­ورک­‌ها: …, Bootstrap , React
  • کارکردن در زمینه‌های گسترده‌­تر: …, JQuery , RESTful API , Sass
  • امتیازات: آشنایی با گرافیک(UI/UX) و نرم‌­افزارهای گرافیک، سیستم‌­های مدیریت پروژه، توانایی کار تیمی، آشنایی با git، آشنایی با سیستم­‌های مدیریت پروژه

پس این­‌ها انتظارات و تمایلات کارفرمایان در این حوزه است. یکی از موارد به خصوص، در رابطه با فرانت­‌اند، کار تیمی است؛ چون شما با طراحان گرافیک یعنی UI,UX و همچنین بک‌­اند کاران سر و کار دارید؛ پس کنار آمدن با این گروه­‌ها برای کارفرما مهم است و اشاره درست به توانایی انجام کار تیمی بسیار موثر است.

حال، شما باید براساس توانایی­‌ها و مهارت‌­های خود به هرکدام از این بخش‌­ها در رزومه­‌ی خود اشاره کنید و در حد خیلی کوتاهی یک یا دو اصطلاح تخصصی را نیز به کار ببرید اما افراط نکنید. اگر با هرکدام از این مفاهیم آشنایی ندارید، شروع به مطالعه و تحقیق کنید و نگران نباشید.

نکات نگارش رزومه و نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند

در این بخش به نگارش رزومه می‌­پردازیم.

1. اول از همه به هیچ عنوان غلط املایی نداشته باشید. غلط املایی، تاثیر بدی بر طرز فکر مسئول بررسی رزومه دارد. غلط املایی می­‌تواند این معنا را داشته باشد که شخص برای آماده­‌کردن رزومه وقت زیادی صرف نکرده و اهمیت زیادی نیز برای آن قائل نیست.

2. نبود اطلاعات تماس دقیق: اگر رزومه­‌ی شما عالی باشد اما کارفرما نتواند با شما تماس بگیرد پس رزومه‌ی شما هیچ ارزشی ندارد. نکته­‌ی دیگر این­که آدرس­‌های شبکه­‌های اجتماعی که در رزومه وارد می­‌کنید را به طور روزانه چک کنید تا پیامی را از دست ندهید.

3. اگر در­حال حاضر بیکار هستید نیازی نیست که به آن در رزومه اشاره کنید، چون تاثیر منفی دارد.

4. از بد­گویی درباره‌­ی شرکت قبلی پرهیز کنید. این کار هیچ کمکی به شما نمی­‌کند و فقط حجم مطالب را زیاد می­‌کند.

5. اگر پروژه فرانت‌اند برای رزومه انجام داده‌­اید حتما آن را ذکر کنید و لینک دسترسی را قرار دهید.

6. درباره­‌ی مهارت­‌های خود اغراق نکنید. شما باید توانایی اثبات مهارت‌­های خود را داشته باشید و در جلسه­‌ی مصاحبه‌ی حضوری این اتفاق خواهد افتاد.

7. از ذکر حقوق مورد نظر در رزومه پرهیز کنید. مساله­‌ی حقوق را بعد از جلب اعتماد کارفرما و به طور حضوری مورد مذاکره قرار دهید.

8. برای رزومه فونت مناسب انتخاب کنید و برای این­‌کار زیبایی و خوانایی را در نظر بگیرید.

9. ظاهر رزومه را نه خیلی ساده و نه خیلی شلوغ در نظر بگیرید. (فونت و ظاهر رزومه مسئله­‌ای سلیقه‌­ای است پس سعی کنید خلاقیت به خرج دهید، اما از استاندارد­ها خارج نشوید.)

بیشتر بخوانید: چگونه رزومه استاندارد حرفه‌ای بنویسیم؟

نکات نگارش رزومه فرانت‌اند و نمونه‌های موجود

10. شبکه­‌های اجتماعی مرتبط با حوزه­­‌ی کاری خود را وارد کنید. در این­جا تاکید بر روی LinkedIn  است اما به شرطی که برای اکانت خود وقت صرف­‌کرده باشید و یک اکانت حرفه‌­ای را ارائه دهید.

11. فعالیت‌­های خود، داخل سایت­‌های برنامه‌نویسی مانند استک‌­اور­‌فلو و… را ذکر کنید. همچنین اگر در رقابت­‌های برنامه‌­نویسی شرکت­‌کرده‌­اید یا دوره‌­هایی مرتبط گذرانده‌­اید.

12. در بخش معرفی کوتاه خود، یک پاراگراف تایپ کنید و درباره‌­ی اطلاعات شخصی یا مهارت­‌ها ننویسید بلکه این بخش، باید یک توضیح مختصر از خود شما باشد نه فقط ذکر نام و فامیل. سعی کنید این بخش را با خلاقیت بنویسید.

13. ترتیب بخش­‌ها در رزومه قائده‌­ی خاصی ندارد و برحسب سلیقه است؛ اما در اکثر موارد اول به تحصیلات و بعد به مهارت‌ها و سپس به سوابق کاری اشاره می­‌شود. (اگر سوابق کاری ندارید یا تحصیلات شما نامرتبط است، اول به بیان مهارت­‌ها بپردازید.)

14. برای نوشتن سوابق کاری در رزومه به وظایف و دست آورد­های خود، در شرکت قبلی اشاره کنید و صرفاً به نام و مدت کار اکتفا نکنید.

15. نقاط ضعف خود را وارد رزومه نکنید؛ بلکه آنها را با نقاط قوت دیگر پوشش دهید. برای مثال:

اگر بین تحصیل شما و استخدام در شرکت قبلی یک گپ وجود دارد، به این موضوع اشاره کنید که در این فاصله مشغول تقویت زبان انگلیسی خود بوده اید.

16. زبان انگلیسی و دیگر هیچ… زبان یک مسئله­‌ی مهم در حوزه­‌ی کامپیوتر است پس سعی کنید در صورت توانایی در زبان، به آن مستقیم و شفاف بپردازید.

17. مختصر بنویسید و مراقب­‌باشید رزومه بیشتر از دو صفحه نشود.

18. و در آخر به مشاهده و بررسی رزومه‌­های موجود بپردازید. این کار به شما کمک زیادی خواهد­کرد.

در قسمت زیر فایل تعدادی نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند را قرار دادیم، تا شما عزیزان استفاده کنید.

نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند

نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند شماره یک
نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند شماره دو
نمونه رزومه برنامه نویس فرانت اند شماره سه

انجام پروژه فرانت اند برای رزومه امری ضروری است. در این بخش به معرفی 10 پروژه‌ی مناسب برای رزومه‌ی فرانت‌اند می‌پردازیم و در بخش بعدی نکات لازم برای انجام پروژه‌ها را مطرح می‌کنیم.

  1. وب­‌سایت شخصی خود را بسازید
  2. وب­‌سایت نشر مقاله
  3. وب‌­سایت ابزار­ها و محاسبه­‌ی آنلاین
  4. وب‌­سایت اشتراک ویدیو
  5. صرافی­‌های ارز دیجیتال
  6. وب­‌سایت سفارش غذا
  7. اَپ وضعیت آب و هوا
  8. پخش­‌کننده­‌ی موسیقی با استفاده از جاوا اسکریپت
  9. بازی سنگ، کاغذ، قیچی
  10. ماشین حساب

چند توصیه در رابطه با پروژه فرانت اند برای رزومه :

1. سعی کنید پروژه‌­هایی را انجام دهید که خود شما به آن­ها علاقه­‌مندید چون این کار باعث می‌­شود خلاقیت لازم را به طور ناخودآگاه در انجام پروژه به کار ببرید و این امر قطعاً برای رزومه، یک نکته­‌ی مثبت خواهد بود.

2. پروژه‌­ها را در گیت‌­هاب خود قرار دهید و سعی کنید امتیازتان را افزایش دهید.

3. کمال­‌گرایی را رها کنید و لذت ببرید.

4. نیاز نیست همه­‌ی صفحات یک سایت یا اَپ را طراحی کنید بلکه یک یا دو صفحه­‌ی اصلی کافی است.

5. از سایر پروژه‌­ها کپی نکیند؛ بلکه الهام بگیرد و آن­ها را شخصی‌سازی کنید.

6. تمیز، کد بزنید. صرفا ظاهر زیبا کافی نیست، بلکه باطن هم مهم است. کد‌زنی تمیز یک مهارت است.

7. اگر درانجام بخشی از پروژه از شخص دیگری کمک گرفته‌اید، نام آن فرد و بخشی که توسط آن کد زده شده را بیان کنید یا کلا پروژه‌­های این چنینی را داخل رزومه ذکر نکنید.

8. توانایی دفاع از پروژه را داشته باشید. چون باید اثبات کنید که خود شما پروژه را انجام داده‌­اید.

9. نکته­‌ی آخر این­‌که نیازی نیست همه­‌ی پروژه­‌های خود را ذکر کنید بلکه بهترین آن­‌ها را در رزومه ذکر کنید.

بیشتر بخوانید: ایجاد پورتفولیو فرانت‌اند

نمونه‌­هایی از پروژه­‌های فرانت­‌اند را مشاهده کنید:

پروژه فرانت اند برای رزومه

ارائه‌ی نمونه‌ها‌ی پروژه فرانت اند برای رزومه

به پایان آمد این دفتر… حکایت همچنان باقیست…

در این مقاله سعی بر این بود که شما عزیزان را با نکات یک رزومه­‌ی مناسب فرانت‌­اند و پروژه­‌های خوب آشنا کنیم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شود. هر روز برای بهبود مهارت­‌های خود تلاش کنید و از رد شدن رزومه یا سوالات مصاحبه شغلی در جلسه­‌ی حضوری نترسید. در هر شکست، درسی است و شما را یک قدم به سمت بهتر شدن هدایت می‌کند.

همه‌ی ما برای موفق شدن، به یک نقشه‌ی راه نیاز‌داریم تا گام‌های درستی برداریم؛ پس این شما و این هم نقشه‌ی راه فرانت‌اند. برای این‌که مسیر درست را طی‌کنید و هرچه بهتر با دنیای فرانت‌اند آشنا‌شوید نگاهی به مطلب زیر بیندازید.

کارآموزی یکی از بهترین راه‌های ورود به بازار‌کار است؛ با کارآموزی هم می‌توانید مطالب جدیدی یادبگیرید و هم تجربه‌ی لازم را کسب‌کنید. در مطلب زیر توضیحات کاملی برای کارآموزی فرانت‌اند جمع‌آوری‌کردیم که می‌توانید مطالعه‌کنید.

تفاوت پورتفولیو و رزومه چیست؟ به نظر شما کدام یک احتمال استخدام‌شدن را افزایش می‌دهد؟ برای پی‌بردن به جواب این سوال‌ها مطلب زیر را دنبال‌کنید.

دنیای فرانت‌اند بسیار وسیع و گسترده است؛ شما می‌توانید فرصت‌های طلایی را، در آن به‌دست‌آورید. برای شناخت این فرصت‌ها و آشنایی با موقعیت‌های شغلی موجود، مطلب زیر را مطالعه‌کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “رزومه‌ی مناسب برای فرانت‌اند و نمونه‌های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.