دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه فارکس را شروع کنیم ؟

چگونه فارکس را شروع کنیم
1/5 - (1 امتیاز)

همه‌ی افراد هنگام ورود به بازار سوالات و ابهاماتی دارند و به دنبال یک بروکر معتبر و یک راهنمای جامع نحوه ورود به بورس بین المللی هستند. چگونه فارکس را شروع کنیم ؟ کدام بروکر را انتخاب کنیم؟ نحو‌ه‌ ورود به دنیای فارکس چیست؟ قطعاً این مقاله پایان تمام پرسش‌های شما در مورد نحوه ورود به فارکس است.

مطالب این متن از تجربیات معامله‌گران ایرانی فارکس استخراج شده است و صد در صد کاربردی و مستند می‌باشد.

در ادامه مطالب زیر ارائه می‌شوند. برای رفتن به هر مطلب روی آن کلیک کنید.

برای ورود به فارکس شما باید پیش‌نیازهای تحلیل تکنیکال، روانشناسی خود و بازار و مدیریت سرمایه را داشته باشید. اگر به این مباحث تسلط ندارید لطفاً وارد بازار نشوید و پول خود را نابود نکنید!

آیا تصمیم ورود به فارکس را دارید؟ لطفاً دست نگه‌دارید!

ورود به فارکس

قبل از ثبت نام در فارکس و خواندن ادامه مطلب لطفاً مطمئن شوید که از ریسک‌های این بازار کاملاً مطلع هستید. بازار فارکس بالاترین ریسک در بین تمام بازارها را دارد و می‌تواند طی یک روز تمام حساب شما را صفر کند!

در ادامه برای اطلاع از ریسک‌های بازار و مقایسه‌ی بین بازارهای مختلف، ویدئوی ۱۰ دقیقه‌ ابتدایی جلسه اول آموزش پرایس اکشن آقای سعید خاکستر، که مربوط به این موضوع است را حتماً مشاهده کنید.

آموزش کامل پرایس اکشن آقای سعید خاکستر را می‌توانید از سایت فراچارت دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: نقشهٔ راه کسب درآمد از فارکس

چگونه فارکس را شروع کنیم ؟

نحوه ورود به فارکس

قدم اول از مراحل ورود به فارکس انتخاب یک بروکر است. برای انتخاب بروکر مناسب از راهنمای انتخاب بروکر زیر استفاده کنید و ترجیحاً یکی از بروکر‌های معرفی شده در پست زیر را انتخاب کنید.

چگونه در فارکس حساب باز کنیم ؟

قدم دوم: برای ثبت نام در بروکر مورد نظر، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت شماره تلفن و تأیید آن
  • ثبت ایمیل و تأیید آن
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • تکمیل آدرس محل سکونت و تأیید آن

با ورود به سایت بروکر مورد نظر و تکمیل مشخصات‌تان ثبت‌نام شما آغاز می‌شود. برای تایید ایمیل کافی است تا روی لینک تأیید ایمیلی که توسط بروکر، برای‌تان ارسال می‌شود کلیک کنید. جهت تأیید تلفن همراه یک پیامک به شماره‌تان ارسال می‌شود که باید آن را در سایت بروکر وارد کنید.

برای تأیید آدرس محل سکونت‌تان می‌توانید یک فیش بانکی ارائه دهید. مثلاً می‌توانید مبلغ ۵۰‌هزار تومان به حساب خودتان واریز کنید و نام و آدرس‌تان را در فیش بانکی یادداشت کنید. البته بعضی از بروکر‌ها فیش بانکی را معتبر نمی‌دانند.

انجام مراحل ورود به فارکس ، تأیید آدرس و مشخصات شما حدوداً یک هفته زمان می‌برد. پس از تأیید، می‌توانید اقدام به شارژ حساب و انجام معامله در حساب معاملاتی واقعی نمایید. پرداخت به صورت ریالی به این صورت است که شما پول را به ریال به حساب بانکی نماینده‌ی بروکر در ایران واریز می‌کنید و حدود چند ساعت بعد پول به دلار در حساب معاملاتی شما خواهد بود.

نحوه ورود به دنیای فارکس

در روز‌های کاری از روز دوشنبه تا جمعه هنگامی که قصد واریز یا برداشت داشته باشید؛ باید نرخ برابری دلار و ریال را از بروکر استعلام کنید. بعضی از بروکر‌ها نرخ واریز و برداشت یکسانی دارند ولی برخی دیگر، هنگام برداشت پول، نرخ دلار را مبلغ کمتری حساب می‌کنند.

حداقل سرمایه برای ورود به فارکس

برای ورود به فارکس می‌توانید با صد دلار سرمایه شروع کنید. بعضی از بروکر‌ها در طرح‌هایی که دارند مبالغی را به عنوان بونوس به شما می‌دهند. می‌توانید با شرکت در آن طرح‌ها ۱۰۰ دلار واریز کنید و ۲۰۰ دلار بونوس دریافت کنید و با سرمایه‌ی 300 دلار به معامله بپردازید.

بونوس چیست‌؟ بونوس در واقع جایزه یا طرح تشویقی و تبلیفاتی است و پولی است که بروکر برای معامله در اختیارتان می‌گذارد. پس از دریافت بونوس بلافاصله امکان برداشت بونوس را ندارید بلکه این مبلغ تنها برای انجام معاملات در اختیار شما قرار داده می‌شود. البته امکان برداشت بونوس وجود دارد. پس از انجام حجم معاملات به میزان مشخصی که بروکر به شما اعلام می کند؛ امکان برداشت بونوس را خواهید داشت.

چگونه وارد بازار فارکس شویم

به نظر شما بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟ شما با چه میزان سرمایه‌ای معامله‌گری فارکس را شروع کردید؟ باتوجه به ریسک‌های بازار و درصد افراد بازنده در فارکس،‌ آیا شما ورود به این بازار را به دیگران توصیه می‌کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات معامله‌گری خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

3 دیدگاه برای “چگونه فارکس را شروع کنیم ؟

  1. مهسا گفته:

    در پراپ فرم ایرانی پراپی کسی ترید کرده ؟ با آزمون سرمایه ترید میدن ، فکر کنم سخت باشه ولی بهتر از ریسک روی سرمایه اصلی خود آدم هست. اگه کسی تجربه ای داره بگه . مرسی

  2. شیرین سادات جعفری گفته:

    با نام خداخیر! ورود هیچکس رو توصیه نمیکنم مگر معاملات دمو. که البته دمو هم وسوسه میکنه که شروع کنید!!!
    یه مدت با سایت http://www.tradingview.com شروع کنید به تحلیل و آزمون و خطا بعد اگر دیدید بالای 80 درصد پیش بینی هاتون درست درمیاد برید سمت معاملات دمو داخل بروکر ها. اگر اونجا هم تونستید درست پیش بینی کنید (خداوکیلی با دانش تحلیل فاندامنتالی تکنیکالی، تحلیل کنید.) با 1 یا 10 دلار شروع کنید به معامله
    راستی از اهرم استفاده نکنید بیچاره میشید(البته اگر تازه وارد اید)
    یه مدت که داشتم راجع به بروکر ها تحقیق میکردم با آلپاری آشنا شدم. بروکر خوبیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.