دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه بهترین راه موفقیت در فارکس را پیدا کنیم؟

بهترین راه موفقیت در فارکس
Rate this post

آموزش رایگان فارکس به راحتی در اینترنت در دسترس همگان است. اما معامله‌گران معمولاً به دنبال یک راه میانبر و بهترین راه موفقیت در فارکس هستند تا با تکیه بر آن، صرف وقت برای آزمون‌وخطا، آموزش و کسب تجربه را دور بزنند. در این متن به دنبال فوتِ‌کاسه‌گری بازار و رازهای پنهان فارکس هستیم.

  • رازهای بازار فارکس چیست ؟
  • عوامل موفقیت در بازار فارکس چیست؟
  • چرا اکثر معامله‌گران در بازار فارکس کال می‌شوند؟

برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های بالا با این متن همراه شوید. مطالبی که در ادامه می‌آیند از صحبت‌ها، دوره‌ها و کتاب‌های اساتید بزرگ بازار جمع آوری شده‌اند. رئوس مطالب این مقاله به شرح زیر می‌باشد:

برترین راز‌های بازار فارکس

مهم‌ترین راز فارکس چیست؟ آيا اصلا راز پنهانی وجود دارد؟ رابرت ماینر معتقد است راز تریدری این است که هیچ رازی در کار نیست! باورهای اشتباهی که افراد دارند باعث ایجاد ذهنیت‌های نادرست می‌شود. وگرنه هیچ راز پنهانی وجود ندارد.

  • یکی از این باورهای اشتباه این است که سریع می‌توان فارکس را یاد گرفت. در حالی که معامله‌گری همانند همه‌ی شغل‌های دیگر نیازمند صرف وقت و زمان زیادی است. اینطور نیست که به سرعت بتوان ترفندهای فارکس را یاد گرفت و از این راه به کسب سود رسید. به عقیده رابرت ماینر معامله‌گری مثل تمام شغل‌های دیگر است. این شغل فضیلتی بر دیگر شغل‌ها ندارد.
  • باور اشتباه دیگر این است که معامله‌گران تصور می‌کنند که یک راز مخفی و یک استراتژی معاملاتی مخصوص وجود دارد. اگر بتوان به آن دست یافت موفق می‌شویم و سود می‌کنیم. درحالی که هیچ راز و هیچ سیستمی وجود ندارد. بلکه این خود فرد است که باید خود را با بازار و روش‌ها تطبیق دهد.

بنابراین هیچ رمزی و رازی در کار نیست. راز اصلی در تلاش و کوشش است. بدون کسب تجربه در طی انجام معاملات، صرف زمان و زحمت کشیدن نمی‌توان موفق شد. اما آنچه مسلم است اصولی هستند که برای موفقیت در فارکس لازم‌اند. در ادامه این سه اصل را معرفی می‌کنیم. می‌توانید برای رفتن به هر مطلب روی آن کلیک کنید.

  1. تحلیل تکنیکال
  2. روانشناسی
  3. مدیریت سرمایه

1- تحلیل تکنیکال

بهترین راه موفقیت در فارکس

برای موفقیت در فارکس باید بتوان حرکت‌های قیمت را تشخیص داد. اگر بدانیم قیمت در آینده به چه سمتی خواهد رفت می‌توانیم سود کنیم. برای این کار نیاز داریم که تحلیل تکنیکال را یاد بگیریم تا بتوانیم با جهت حرکت قیمت همراه شویم و کسب سود کنیم.

دانش مورد نیاز برای تحلیل حرکت قیمت یکی از ملزومات موفیقت در فارکس می‌باشد. برای یادگیری آن می‌توانید با کلیک روی پست‌های زیر آموزش را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: نقشهٔ راه کسب درآمد از فارکس

2- چگونه کنترل احساسات احتمال موفقیت در فارکس را افزایش می‌دهد؟

تحلیل قیمت به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد. بعضی افراد با اینکه تحلیل درستی از قیمت دارند اما به دلیل نداشتن جرئت کافی وارد معامله نمی‌شوند یا با سود کمی از معاملات خارج می‌شوند و نمی‌توانند بازدهی مناسبی کسب کنند. بنابراین تحلیل تکنیکال شرط لازم برای موفقیت است و شرط کافی نیست.

هیجانات بازار در زمانی که معامله‌مان در سود یا زیان است مانع از این می‌شود که بتوانیم تصمیم منطقی بگیریم. به عنوان مثال به علت ترس از برگشت قیمت، ممکن است اجازه رسیدن قیمت به هدف مورد نظر را ندهیم. در این صورت معاملاتمان را با سود ناچیزی می‌بندیم.

ترفندهای فارکس

اگر قیمت بر خلاف انتظار ما حرکت کند. با رفتن در ضرر به جای پایبند بودن به رعایت حد ضرر و خروج از معامله با میزان ضرر کمتر، این احساس ایجاد می‌شود که شاید قیمت به روند مورد نظر ما باز ‌گردد در حالی که قیمت ممکن است هرگز به آن سطح برنگردد. این مورد تا جایی پیش می‌رود که معامله‌گر کال مارجین شده و تمام سرمایه‌ خود را از دست می‌دهد.

گفتن اینکه معامله‌گر باید به اصول پایبند باشد و احساسات را در معامله دخالت ندهد آسان است. اما در عمل و هنگامی که بحث پول واقعی در میان است کار به این سادگی نیست. کنترل انسان بر احساسات و عواطف دورنی مانند خشم، ترس، طمع و… عامل مهمی جهت افزایش درصد موفقیت در فارکس می‌باشد.

کتاب‌های زیادی دراین زمینه نوشته شده است. همچنین ویدئوهای آموزشی در زمینه روانشناسی خود و بازار در اینترنت موجود است. اما هیجانات بازار، ترس و طمع تا زمانی که توسط خود شخص تجربه نشوند ملموس نیستند. حتی در حساب معاملاتی دمو و تجربه موفق در معاملات با پول مجازی هم عیار فرد مشخص نمی‌شود. لذا رسیدن به سود مستمر بدون تجربه معاملات با پول واقعی و شناخت دقیق خود، ممکن نیست.

معرفی کتاب معامله‌گر با انضباط نوشته‌‌ی مارک داگلاس

معامله‌گر با انضباط در زمینه‌ی روانشاسی و خودشناسی، داشتن نظم در معاملات و مواردی از این دست نوشته شده است.

این کتاب را می‌توانید با قیمت 20 هزار تومان از طاقچه تهیه کنید. البته با استفاده از کدهای تخفیف طاقچه ارزان‌تر هم می‌شود. برای اطلاع و استفاده از آخرین کدهای تخفیف طاقچه روی لینک زیر کلیک کنید:

استراتژی موفق فارکس

بریده‌ای از کتاب: چرا اکثرمعامله‌گران درست برخلاف توصیه‌ها عمل می‌کنند؟

اکثر معامله‌گران معاملات در سود را متوقف و به معاملات در زیان اجازه‌ی رشد می‌دهند! در یک معامله‌ی در زیان، ترس از دست دادن سود یا ضرر کردن باعث می‌شود که تمرکزمان را روی اطلاعاتی که نشان از بازگشت بازار و سودها دارد بگذاریم و از همین رو با ناشکیبایی به محض شناسایی سودهای کوچک، از معامله خارج می‌شویم. در یک معامله زیان‌دِه تمرکز ما کاملاً بر خلاف حالت قبل است. در این حالت بر اطلاعاتی که نشان می‌دهد بازار به زودی موافق موقعیت ما حرکت خواهد کرد تمرکز می‌کنیم.

3- مدیریت سرمایه نداشته باشید تا به سرعت کال شوید!

پول‌دار شدن از راه فارکس و رسیدن به موفیقت مالی و سود مستمر، هیچ راه از پیش تعیین شده‌ای ندارد. این‌طور نیست که مثل درس الگوریتم و فلوچارت یک مسیر مشخص و کاملاً واضح پیش ‌روی معامله‌گران باشد. اما قطعاً مدیریت سرمایه یکی از اصولی است که بدون آن‌ سر از کال شدن در می‌آورید.

احتمال موفقیت در فارکس

تا چه میزان مجاز به ریسک هستیم؟

بهترین راه موفقیت در فارکس رعایت مدیریت سرمایه است. ریسک مناسب برای هر معامله ۱ درصد از موجودی حساب افراد تازه کار است.اکثر معامله‌گران به دلیل عدم رعایت مدیریت سرمایه شکست می‌خورند و با همان شکست برای همیشه از بازار خارج می‌شوند.

چرا مدیریت سرمایه را رعایت نمی‌کنیم؟

  1. در شرایط عادی همه اذعان دارند که مدیریت سرمایه شرط لازم برای موفقیت است. اما در میدان عمل و وقتی که پای پول در میان است حس طمع و هیجانات بازار باعث وسوسه‌ی افراد می‌شود. بنابراین اجرای مدیریت سرمایه در عمل آسان نیست.
  2. درآمد حاصل از این طریق برای افرادی که سرمایه‌ کمی دارند ممکن است رقم جذابی نباشد یا ممکن است این میزان سود کفاف دخل و خرج معامله‌گران را ندهد. بنابراین اقدام به بالا بردن ریسک حساب کرده و با لات بالا وارد معاملات می‌شوند تا سود بیشتری بدست آورند.
  3. دلیل دیگر عدم رعایت مدیریت سرمایه توسط معامله‌گران عجله کردن در طی مسیر حرفه‌ای شدن است. سودای یک‌شبه پول‌دار شدن و تفکر صفر و صدی که یا با این معامله پول‌دار می‌شوم یا همه چیز را می‌بازم دیگر در حیطه‌ی معامله‌گری تعریف نمی‌شود و فرقی با قمار ندارد.
ترفندهای فارکس

چگونه مدیریت سرمایه را رعایت کنیم؟

عدم رعایت مدیریت سرمایه ناشی از عوامل احساسی و عدم کنترل نفس معامله‌گران است. یکی از راه‌های جلوگیری از دخالت احساسات در معاملات، تنظیم یک استراتژی معاملاتی شخصی توسط هر فرد است. پایبندی معامله‌گر و داشتن انضباط و تخطی نکردن از استراتژی معاملاتی، باعث حذف احساسات می‌شود. البته حذف احساسات کار آسانی نیست و نیاز به تمرین دارد.

درصد موفقیت در فارکس

به نظر شما آيا رمز و راز پنهانی در فارکس و معامله گری وجود دارد؟! چرا بیشتر افراد در فارکس ضرر می‌کنند؟ لطفاً ایده‌ها وتجربیات شخصی معامله‌گری خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.