دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کارآفرین موفق زن ایرانی

کارآفرین موفق زن ایرانی
2.9/5 - (7 امتیاز)

کارآفرین موفق زن ایرانی کیست؟ تعریف یک زن موفق چیست؟ هر فردی تعریف مشخصی از موفقیت برای خود دارد. اما برخی از ویژگی‌ها میان زنان کارآفرین ایران مشترک است.

می‌توان به پشتکار و اشتیاق این گونه افراد اشاره کرد. انسان بدون احساس و اشتیاق نمی‌تواند هیچ‌ کاری را به انجام برساند.

زنان می‌توانند بی‌نظیر باشند. در دنیای امروز، زنان قادرند در موضع قدرت قرار گیرند و موفقیت‌های بزرگی را خلق کنند.

زنان کارآفرین موفق ایرانی علاوه بر اینکه مادران و همسرانی دلسوزند، توانسته‌اند با ارائه‌ خدمتی بزرگ، بسیاری از افراد را صاحب شغل مناسب کنند.

اگرچه این بانوان، محدودیت‌ها و شکست‌هایی هم داشته‌اند، اما آن‌ها راه خود را ادامه دادند و مأیوس نشدند.

در این نوشته قصد داریم نگاهی به زندگی چند تن از کارآفرینان زن موفق ایران ، چالش‌ها، ویژگی‌های مشترک و ایده‌های موفق‌شان بپاندازیم.

محتوای این مطلب شامل:

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کلمه Entrepreneur که در زبان فارسی به کارآفرین ترجمه شده، اصالتاً یک کلمه فرانسوی است. این واژه اولین بار در سال 1723 میلادی برای توصیف فردی که با پذیرفتن ریسک اقتصادی و با امید به سودآوری، یک کسب‌وکار را راه‌اندازی و مدیریت می‌کند، وارد واژه‌نامه‌های فرانسوی شد.

با این تعریف از کارآفرین، کارآفرینی فرآیند اقداماتی است که یک کارآفرین به‌عنوان شخصی که همیشه به دنبال ایده‌های تازه است، به آن‌ها متوسل می‌شود تا با پذیرفتن ریسک و تردیدهای ذاتی موجود در هر اقدام جدید، از آن ایده‌ها فرصت‌های تازه خلق کند.

کارآفرین موفق زن ایرانی

مهمترین ویژگی‌ زنان کارآفرین ایران

زنان کارآفرین ایران چه ویژگی‌های مشخص و مهمی دارند؟

چندین فاکتور و ویژگی وجود دارد که زنان موفق را، بدون در نظر گرفتن ریشه و فرهنگ، برجسته می‌کند.

زنان موفق داخل ایران از هر فرصتی که برایشان پیش آمده بسیار خوب استفاده کرده‌اند و در بیشتر مواقع، خودشان برای خودشان فرصت خلق کرده‌اند.

ترس‌ها و تردیدهای‌ این زنان، به‌ جای اینکه جلوی پای‌شان سنگ بیندازد، پله‌ای برای بالارفتن‌ آن‌ها شده ‌است.

در ادامه، به این ویژگی‌های مشترک بین زنان کارآفرین موفق ایرانی اشاره‌ای شده است.

1- اعتمادبه‌نفس بالا؛ ویژگی مشترک زنان کارآفرین ایران

قدرتمند بودن و اعتمادبه‌نفس داشتن به معنای مخرب و جسور بودن نیست. بر عکس اعتمادبه‌نفس و قدرت به معنای سازندگی و حرکت در مسیر صحیح است.

آمارها نشان می‌دهد، در بین مردان و زنان کارآفرین به ترتیب ۴۵ و ۵۱ درصد آن‌ها از این ویژگی برخوردار هستند.

2- زنان کارآفرین موفق ایرانی دارای مهارت‌های انسانی قوی هستند

زنان کارآفرین ایران ، مهارت‌های ارتباطی عالی برای فروش محصولات یا خدمات خود به مشتریان و انگیزه‌بخشی به کارکنان خود را دارند.

کارآفرینان ماهر با ارائه ماموریتی قوی و بینشی روشن، این قدرت را دارند که به کارکنان خود انگیزه بدهند. همچنین عملکرد خوبی در استخدام افراد باهوش دارند.

کارآفرین موفق زن ایرانی

3- هدفمند بودن؛ راز موفقیت کارآفرینان زن موفق ایران

اهداف، همان رویاها هستند که با برنامه عملی و شفاف تجهیز شده‌اند. اگر اهداف نوشته نشوند، دستبابی به آن‌ها غیرممکن خواهد بود و در حد رویا و آرزو باقی می‌مانند.

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که برای مدیریت شرکت و کسب‌وکار خود برنامه‌ای شفاف و مرحله‌بندی شده دارند، موفق‌تر عمل می‌کنند.

البته این ویژگی در بین تمام کارآفرین‌ها مشترک است؛ اما از آنجا که زنان وظایف خانوادگی گسترده‌تری دارند، برنامه‌ریزی به آن‌ها کمک می‌کند، توازن لازم را بین کار و زندگی خانوادگی برقرار کنند.

4- اشتیاق زیاد کارآفرین موفق زن ایرانی

اشتیاق زیاد، این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تقریباً هر کارآفرینی دارد. افرادی که اشتیاق دارند موفق می‌شوند، چون عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند.

زنان کارآفرین ایران ، هر ساعت اضافه‌ای که در طول روز دارند، به کسب‌وکارشان اختصاص می‌دهند تا آن را به موفقیت برسانند.

آن‌ها کارشان را مثل یک کار اجباری نمی‌بینند. همیشه در حال تحقیق کردن و مطالعه موارد جدید هستند تا استراتژی‌هایی در مورد بهتر کردن کسب‌وکارشان یا تغییر رویه در کارشان، بیابند.

5- نظم؛ کلید موفقیت زنان موفق داخل ایران

کارآفرینان موفق همیشه انرژی خود را بر به ثمر رسیدن استارت‌آپ متمرکز می‌کنند و موانع و مزاحمت‌هایی را که در رسیدن آن‌ها به اهداف‌شان اختلال ایجاد می‌کند، حذف می‌کنند.

آن‌ها استراتژی‌های همه‌جانبه‌ای دارند که کمک می‌کند به هدف برسند و همواره طرح‌شان را طوری تنظیم می‌کنند که دستاورد نهایی حاصل شود.

به‌علاوه، کارآفرینان موفق نظمی در کارشان دارند که باعث می‌شود هر روز قدم درستی به سوی تحقق واقعی اهدافشان بردارند.

معرفی برترین کارآفرینان زن موفق ایران

در این جا ما به اسامی زنان کارآفرین ایران که تغییراتی در زندگی خودشان و دیگران ایجاد کرده‌اند، می‌پردازیم.

آشنایی با این کارافرینان زن موفق ایران و مطالعه زندگی آن‌ها می‌تواند چراغ‌هایی را در ذهن شما روشن کند. در زیر با تعدادی از این افراد آشنا می‌شویم:

کارافرینان زن موفق ایران

فاطمه مقیمی؛ زن کارآفرین موفق ایرانی در شغلی به ظاهر مردانه!

نخستین کارآفرین موفق زن ایرانی که توانست یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت کند، خانم سیده‌ فـاطمه مقیمی است.

خانم مقیمی ۳ دوره عضویت در هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

و همچنین ۱۲ سال عضویت و ریاست بخش حل اختلاف و رسیدگی به شکایات تجار، شرکت‌ها و رانندگان و… که برای او جای بسی افتخار است که توانسته بیش از ۹۵ درصد این پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین مختومه کند.

او همچنین عضو انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای مختلف و مدیرعامل انجمن ملی زنان کارآفرین و عضو گروه مطالعاتی و تحقیقاتی کریدور شمال- جنوب است.

کارافرینان زن موفق ایران

آسیه حاتمی؛ یکی از زنان کارآفرین ایران

آسیه حاتمی یک زن کارآفرین موفق ایرانی است که فارغ‌التحصیل مهندسی پلیمر از دانشگاه پلی تکنیک تهران و بنیانگذار و مدیر عامل IranTalent.com است.

IranTalent که در سال 2003 تأسیس شد، یک سرویس استخدام آنلاین در ایران است که با عضویت بیش از نیم میلیون متخصص ایرانی، بخش‌های مختلف و شاخه‌های شغلی متفاوتی را ثبت کرد.

ایشان با این کار نه تنها به عنوان یکی از موفق‌ترین زنان ایران به شمار می‌آید، بلکه خدمت بزرگی به جوانان در زمینه شغل‌یابی کرد.

زنان کارآفرین ایران

بنفشه صدیق؛ کارآفرین موفق زن ایرانی

بنفشه صدیق مؤسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است.

او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیر عامل انجمن ملی زنان کارآفرین است.

و سوابق دیگری همچون رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه مرسل، عضو هیئت مدیره موسسه توانمندی‌های زنان آسیا، عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو، عضو انجمن تحقیق و توسعه صنایع ایران و عضو انجمن مدیران صنایع ساوه را هم در کارنامه خود دارد.

بنفشه صدیق به عنوان یک زن کارآفرین موفق ایرانی که موفقیت‌های زیادی را پشت سر گذاشته است به زنان توصیه می‌کند:

توانمندی‌های خود را بشناسید و دیدگاه‌های جنسیتی را از خود دور کنید. با پشتکار و همت به آنچه علاقه‌مندید دست خواهید یافت. از فرصت‌های زمانی زیادی که در اثر ماشینی شدن زندگی در عصر ما ایجاد شده، در عرصه کارآفرینی استفاده کنید تا اوقات فراغت بلااستفاده نگردند.

بنفشه صدیق

زنان کارآفرین ایران

یاسمن مویدی؛ یکی از کارآفرینان موفق زن ایران

یاسمن مویدی شرکت «مؤسسه صلح و دوستی بین‌المللی برای تونیک» را مدیریت می‌کند که در سال ۱۳۴۸ تأسیس شده است.

مویدی عضو هیئت‌رئیسه چندین مجموعه و مؤسسه و انجمن در ابعاد ملی و بین‌المللی است و تاکنون دو جایزه مهم را برای موفقیت‌ در کارآفرینی و ایجاد اشتغال دریافت کرده است. او با تحصیلات تا مقطع کارشناسی، برای ۴ هزار نفر بانو شغل ایجاد کرده است.

زنان موفق داخل ایران

نازنین دانشور؛ کارآفرین موفق زن ایرانی

نازنین دانشور کارآفرین موفق ایرانی ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تخفیفان است.

نازنین دانشور در سی و دومین نشست کنفراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه cacci به عنوان برترین جوان کارآفرین برگزیده شد.

تخفیفان که خانم دانشور آن را تأسیس کرد، از معتبرترین و محبوب‌ترین سایت‌های تخفیف و خرید گروهی در ایران است.

با استفاده از سایت تخفیفان می‌توان از خدمات رستوران، هتل، مراکز زیبایی، شهربازی‌ها و… با تخفیف استفاده کرد. خدمات تخفیفان از طریق وب سایت و اپلیکیشن این سامانه قابل استفاده می‌باشد.

زنان موفق داخل ایران

زلیخا عادلی؛ زن کارآفرین موفق ایرانی

زلیخا عادلی تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده و مدیر آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد نگارستان از شرکت تعاونی و صنایع‌دستی فرش دستباف گل نگار ترکمن است که در سال 1382 تأسیس شده است.

عادلی عضو شورای آموزشی، طراح و ممیزی سؤالات، عضو هیئت‌امنای کانون کارآفرینان استان، رئیس کمیسیون بانوان کانون کارآفرینی استان گلستان، ناظر فنی نمونه، رابط و مشاور اداره تعاون شهرستان در فرمانداری و عضو انجمن کتابخانه عمومی است.

او پیش از این نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است. 90 درصد شاغلین شرکت تحت مدیریت این کارآفرین موفق زن ایرانی، بانوان هستند.

زن کارآفرین موفق ایرانی

سهیلا سلحشور کردستانی؛ کارآفرین متخصص موفق

سهیلا سلحشور کردستانی دارای مدرک فوق دکترای تخصصی بیولوژی است و از فعالان شناخته شده و موفق گروه کالایی تجهیزات پزشکی و دارویی است.

دکتر کردستانی، مدیرعامل ChitoTech است که در سال 1380 تأسیس شده و حالا از موفق‌ترین شرکت‌های این حوزه و دارای معروفیت جهانی است.

این زن کارآفرین موفق، 22 مورد اختراع ثبت شده دارد و بیش از 50 مقاله را در ژورنال‌ها و نشریات داخلی و خارجی منتشر کرده و همچنین دو کتاب هم در حوزه کاری‌اش دارد.

زنان کارآفرین موفق ایرانی با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟

کسانی که شروع به کارآفرینی می‌کنند، همواره با مشکلات و چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. با این وجود، این چالش‌ها، هرگز مانع رسدن آن‌ها به اهداف‌شان نبوده است.

در سال‌های اخیر، تعداد زنان شاغل و تعداد زنان کارآفرین افزایش پیدا کرده است و امروزه کسب وکارهای موفق یا استارتاپ‌های بزرگی را می‌شناسیم که بنیان‌گذار آن‌ها یک خانم بوده است.

در این قسمت از نوشته، 3 مورد از چالش‌های زنان کارآفرین موفق ایرانی را بررسی می‌کنیم.

1- تبعیض اجتماعی

یکی دیگر از چالش‌های زنان کارآفرین ایران ، تبعیض اجتماعی است. اکثر مردم هنوز با ذهنیت مردسالاری زندگی می‌کنند و تفکرشان این است که مدیریت یک کسب‌وکار یا شغل خاص، بهتر است توسط مردان انجام شود.

اما همچنان که اشاره شد، بانوانی وجود دارند که به چنین مسئله‌ای به راحتی می‌خندند و آن را جدی نمی‌گیرند.

حقیقت این است که ما اغلب فرض می‌کنیم زنان کلاً در برخی از حوزه‌های خاص زندگی کامل نیستند. مردم ترجیح می‌دهند با یک مرد معامله کنند تا با یک زن، اما چرا؟ دلیلش این است که معتقدند مردان برای این کار به دنیا آمده‌اند.

برخی از زنان فکر می‌کنند که در شرایط اجتماعی مانند سمینارها، کنفرانس‌ها، یا حتی یک جلسه کاری، باید روحیه و رفتاری همانند مردان داشت: رقابتی، مهاجم و در برخی مواقع تند و خشن.

اما یک کارآفرین موفق زن ایرانی که به جایگاه مهمی در جامعه دست یافته‌، اعتقاد دارد که باید خودتان باشید و قدرت خود را به نمایش بگذارید.

بزرگ‌ترین شکست، شروع نکردن است. اگر در طول زندگی به سخنان اطرافیانم که می‌گفتند «تو نمی‌توانی. تو شکست می‎خوری. فایده ندارد. تو فاقد…» گوش می‌کردم امروز هرگز در این جایگاه قرار نداشتم.

دبی فیلدز

2- برقراری تعادل بین کار و زندگی

برقراری تعادل بین کار و زندگی، یکی دیگر از چالش‌هایی است که زنان کارآفرین موفق ایرانی با آن رو‌به‌رو هستند. پیدا کردن روش‌هایی برای مدیریت زمان بین این دو مسئولیت، از کلیدهای رسیدن به یک تعادل در زندگی کاری و زندگی شخصی است.

یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با این مسئله‌، این است که به سراغ کاری بروید که اجازه دهد بیشتر خودتان باشید، نه این که مجبور باشید دائما با دیگران همکاری کنید. این گونه کارها وقت زیادی از شما می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند زمان آزادی برای خود داشته باشید.

راه حل دیگر، نحوه صحیح مدیریت زمان است. این نکته، راه حلی مناسب برای ایجاد توازن میان کار و امور مربوط به خانواده است.

زنان کارآفرین تهران

3- ترس از شکست

یکی از اتفاقات غیرقابل‌ انکار هر کسب و کاری، شکست است. اما شکست نباید به عاملی برای ناامنی شما، برای شروع کسب‌وکار تبدیل شود.

شکست، مرد و زن نمی‌شناسد. بنابراین، باید به خودباوری رسید و شک و تردید را از خود و کسب‌وکاری که در آن قدم گذاشته‌اید دور کنید. نباید منتظر بمانید که اول به تکامل برسید و سپس به سراغ کارهای بزرگ بروید.

همچنین از شکست نباید به عنوان یک ذهنیت منفی، یا حتی یک بهانه برای انصراف و دور شدن از کسب‌وکار و اهداف‌تان استفاده کنید.

وقتی بارها و بارها با یک «نه» روبه‌رو می‌شوید، وقتی برنامه‌ها طبق چیزی که انتظار داشتید پیش نمی‌رود و گاهی باید تصمیمات هزینه‌بری اتخاذ کنید، از آن به عنوان یک تجربه یا لحظه‌ای برای یادگیری یاد کنید، نه یک بهانه برای دوری از هدف.

برخی ایده‌های عجیب زنان موفق داخل ایران

در این قسمت با زنان موفق داخل ایران با موقعیت کاری عجیب و متفاوت آشنا می‌شوید.

این زنان، روزشان را با رفتن به آسمان و دریا و باغ‌وحش شروع می‌کنند. یکی هر صبح از خانه به ملاقات کروکودیل‌ها می‌رود، یکی به آسمان، دیگری به اعماق دریا.

زن کارآفرین موفق ایرانی

پرورش‌دهنده کروکودیل

یکی از عجیب‌ترین شغل‌های زنان موفق داخل ایران ، متعلق به خانم مژگان روستایی می‌باشد؛ پرورش كروكودیل در مزرعه شخصی.

او كه اولین محموله كروكودیل ایران را وارد كرده، كارش را از سال 89 رسما كلید زده است. و حالا هر روز صبحش را با 35 كروكودیل بزرگ و كوچک شروع می‌كند.

کار کردن با این کروکودیل‌ها از وقتی انگیزه این کارآفرین موفق زن ایرانی شد که تصمیم گرفت کاری مرتبط با رشته تحصیلی‌اش دست‌وپا کند. او در رشته جانورشناسی تحصیل کرده بود و به دنبال نوآْوری بود.

خلبان ایرلاین‌های ایران

خانم شهرزاد شمس که به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد، دوره خلبانی را در شیراز گذرانده و حالا با هواپیمای ATR-72 در خطوط داخلی پرواز می‌کند.

وقتی پرواز می‌كنم در آغوش خداوند هستم و اگر او نباشد هرگز پرواز امكان ندارد.

شهرزاد شمس
زن کارآفرین موفق ایرانی

زن قصاب ایرانی

خانم زهرا شکوهی، به عنوان یکی دیگر از زنان موفق داخل ایران ، اولین زن قصاب است که هر صبح دست به ساطور می‌برد تا راسته‌ها را بی‌استخوان و استخوان‌ها را بی‌گوشت کند.

12 سال است که پا به پای شوهرش مغازه قصابی‌شان را می‌چرخاند و با این که تا کلاس پنجم بیشتر نخوانده، حساب دخل و خرج قصابی را دارد.

صبح که برای نماز بیدار می‌شوم دیگر خوابم نمی‌برد. همان موقع برای ناهار غذا را بار می‌گذارم و سر ساعت ۸، مغازه را باز می‌کنم. ساعت ۱۱ هم دوباره به خانه برمی‌گردم تا بقیه کارهای مربوط به ناهار را انجام دهم و سر ساعت ۳، دوباره به مغازه برمی‌گردم و تا ۸ شب اینجا می‌مانم.

زهرا شکوهی

اولین زن غواص ایران

خانم میترا زنگویی اولین زن غواص ایران است که مدرک رسمی این رشته را دارد. او که قبل از این به عنوان ناجی غریق فعالیت می‌کرد، حدود سه سال قبل غواصی را در جزیره کیش یاد گرفت و به عنوان اولین زن غواص، از سازمان فنی‌وحرفه‌ای مدرک گرفت.

دریا هم مثل فضا دنیای عجیبی دارد که اگر یک فضانورد لذت آن را درک می‌کرد، کلی انرژی و پول خرج رفتن به فضا نمی‌کرد.

میترا زنگویی
زن کارآفرین موفق ایرانی

زنگویی حالا یک آموزشگاه غواصی در بوشهر دارد و كلاس‌های آموزش غواصی برای زنان برگزار می‌کند.

او البته تصمیم دارد بعد از این، یک کار عجیب دیگر را هم تجربه کند: جوشکاری زیر آب. کاری که با موافقت سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر می‌تواند او را تبدیل به اولین زن جوشکار زیر آب در کشور کند.

ایده‌های زنان کارآفرین روستایی

امروزه زنان کارآفرین روستایی زیادی هستند که کارآفرینی در روستا را نیز امکان‌پذیر کرده‌اند.

به عنوان مثال، در روستاهای اطراف شهرستان کمیجان استان مرکزی، هفت بانوی روستایی تصمیم گرفتند تا به محدودیت‌های شغلی منطقه خود پایان دهند.

آنها توانستند با ایجاد یک تعاونی روستایی، اطلاعات لازم برای ایده‌های پولساز در روستا را مورد بررسی قرار دهند.

در پی تلاش این زنان، ۳۵ شغل ایجاد شد. که از جمله آن‌ها می‌توان به بیش از ۲۰ کارگاه تولید قارچ، توزیع نشاء گیاهان دارویی، تولید انواع ترشیجات و… اشاره کرد.

تولید محصولات ارگانیک

با توجه به تولید انبوه و همه‌جانبه محصولات غیرارگانیک و مضر برای سلامتی انسان، استقبال جوامع مختلف از محصولات ارگانیک بسیار افزایش یافته است.

در جامعه ایرانی نیز، هر روز فرهنگ خرید محصولات ارگانیک بیشتر جای خود را باز می‌کند.

بسیاری از زنان کارآفرین روستایی از این فرصت به نحوه احسنت استفاده کرده‌اند و بازار فروش خوبی در شهر و روستا برای خود ایجاد کرده‌اند.

آشپزی و شیرینی پزی

یکی از مسئولیت‌هایی که همواره بر عهده زنان بوده است آشپزی و شیرینی‌پزی در منزل بوده است. و در همین کار، پتانسیل بسیاری برای کسب درآمد وجود دارد و ایده خوبی برای شروع کسب و کار به حساب می‌آید.

زنان کارآفرین موفق ایرانی

نقاشی و گلدوزی 

نقاشی به روی لباس‌ها و گلدوزی نیز از ایده‌هایی است که همواره مورد توجه بانوان در طول زمان بوده است.

بسیاری از زنان کارآفرین تهران و روستایی، با آموزش‌های مجازی یک خط تولید لباس‌های دست‌دوز را راه اندازی کرده‌اند. و با این کار از هنر خود و همجنس‌هایشان کسب درآمد می‌کنند.

زندگینامه یک کارآفرین زن موفق ایرانی

در این قسمت از نوشته به خلاصه زندگینامه یک کارآفرین زن موفق ایرانی یا به طور دقیق، زندگینامه یک کارآفرین موفق گیلانی می‌پردازیم.

از تجربه‌های موفق کارآفرینان زن ، می‌توان به دستاوردهای خانم فرحناز مظفری اشاره کرد.

خانم فرحناز مظفری در سال ۱۳۵۳ در روستای گمیشان از استان گلستان متولد شده و در رشته جامعه‌شناسی فارغ‌التحصیل شده است.

وی اکنون مدیرعامل شرکت نخ و طناب مظفری است و نیز مؤسس و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه غیر دولتی زنان توانمند استان گلستان می‌باشد.

وی در سال ۱۳۸۰ در جشنواره سراسری عذرا به‌ عنوان زن نخبه کشور، و در سال ۱۳۸۱ به عنوان زن توانمند استان و همچنین دبیر نمونه انتخاب گردید.

خانم مظفری از شرکت‌کنندگان در طرح ملی ترویج کارآفرینی و توان‌افزائی زنان کارآفرین بوده‌اند.

زندگینامه یک کارآفرین زن موفق ایرانی

وارد شدن به صنعت تولید طناب

بفرمایید چه شد که وارد صنعت تولید طناب شدید؟

در خانواده ما، جد بزرگ من عقیده داشت فرزندانش از طریق صنعت پیشرفت‌ خواهند کرد نه کشاورزی و دامپروری. همچنین ‌عموی من نیز به فعالیت در زمینه نخ و طناب مشغول بوده‌است.

من نیز با توجه به سابقه خانوادگی به پدرم پیشنهاد نمودم که سرمایه‌ای برای تأسیس کارخانه تولید طناب‌های صنعتی در اختیارم قرار دهد. که خوشبختانه، این ایده با استقبال پدرم روبه‌رو شد.

در آن زمان، سرمایه‌ای که پدرم در اختیارم گذاشته‌ بود، کافی نبود. من با استفاده از تبصره ۳ توانستم مبلغ ۴۳ میلیون تومان هم وام بگیرم و کار را آغاز کنم.

زمان مشغول به کار

از چه زمانی مشغول به کار شدید؟

همزمان با تحصیل، تدریس نیز می‌کردم تا سرانجام در ۱۲ تیرماه ۱۳۷۷ با خاتمه یافتن امتحانات دانشکده، موفق به اخذ جواز تأسیس کارگاه خود در شهرک صنعتی شدم.

در خرداد سال ۱۳۷۸ با رسیدن ماشین‌آلات مورد نیاز کارگاه راه‌اندازی شد و محصولات از همان زمان وارد بازار شدند.

انواع محصولاتی که به فروش می‌رسانیم، شامل: نخ‌های صنعتی، کاه‌بندی، طناب و نخ‌های صیادی.

مشکلات فروش محصول

برای فروش محصولات مشکلی ندارید؟

من بازاریابی را ابتدا از مزارع شروع کردم به‌طوری‌که مستقیماً با مشتری‌ها ارتباط برقرار کردم، و از آن‌ها خواستم در صورت تمایل به جنس به کارخانه مراجعه نکنند بلکه از بازار پیگیری کنند. این‌ کار سبب شد که عمده فروش‌ها به سراغ ما بیایند.

در حال حاضر بازار کار ما داخلی و شامل استان‌های خراسان، سمنان، گلستان، گیلان، مازندران، قزوین و تهران می‌باشد. سعی ما همواره این است که به بازار تهران وابسته نباشیم. هدف اصلی تجارت من، حضور در بازارهای جهانی است.

مصاحبه با یک زن موفق

در ابتدای این نوشته، در قسمت معرفی کارافرینان زن موفق ایران ، از خانم دکتر فاطمه مقیمی نام برده شد. در ادامه، ویدئوی مصاحبه با ایشان آماده شده است که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنم.

انجمن ملی زنان کارآفرین تهران چه اهدافی دارد؟

انجمن ملی زنان کارآفرین، اجتماعی حرفه‌ای و توان‌بخش از بانوان کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار هستند که با انتقال تجربه، فرهنگ کارآفرینی را ترویج می‌دهند .

انجمن ملی زنان کارآفرین تهران در راستای مأموريتش اهداف اصلی خود را به شرح زير برشمرده است:

  • نیازسنجی و امکان‌سنجی پژوهشی در راستای اهداف انجمن
  • توليد و گسترش دانش و فناوری علوم مرتبط با کارآفرینی زنان
  • بهبود كارايی و اثربخشی خدمات پژوهشی در زمینه‌ی کارآفرینی زنان
  • ارتقای كمی و كيفی گنجينه نيروی انسانی پژوهشگر و ماهر در زمینه کارآفرینی زنان
  • ارتقای سطح و جايگاه انجمن‌های فوق‌الذکر در عرصه ملی و بين‌المللی
  • مشارکت در گسترش نتایج پژوهش‌ها در قالب چاپ کتاب، مقالات علمی، تولید نرم‌افزار و فیلم و برگزاری نشست‌های علمی، همایش‌ها و کنفرانس‌ها و ارائه در سایت انجمن

برای دسترسی به صفحه اینستاگرام زنان کارآفرین لینک زیر را کلیک کنید.

انجمن ملی زنان کارآفرین تهران

مطالب مرتبط با کارآفرین موفق زن ایرانی

همان‌طور که در این نوشته هم دیدیم، برای ایجاد یک شغل خوب با درآمد مناسب، نیازی نیست که حتماً در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی کنیم. بلکه در روستا هم می‌توان با کارآفرینی، علاوه بر خود، افراد دیگری را هم مشغول به کار کرد. در لینک‌های زیر مطالب مفیدی در رابطه با آن وجود دارد.

آیا تا به حال به کارآفرینی در صنایع دستی فکر کرده‌اید، واقعاً چگونه با صنایع دستی می‌شود پولدار شد؟ در لینک زیر به جواب این سوال می‌رسیم.

اگر ذهن خلاقی دارید و می‌توانید ایده‌هایتان را در منزل عملی کنید. به طوری که بدون نیاز به یک جای خاص و یا تجهیزات می‌توانید شروع به کار کنید، حتماً مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

امیدوارم این مطالب مربوط به کارآفرین موفق زن ایرانی برایتان مفید بوده و به شما انگیزه کافی برای شروع کسب‌و‌کارتان و اجرای ایده‌هایتان داده باشد.
شما چه بانوان موفقی را می‌شناسید؟ و آن‌ها چه ایده‌هایی داشتند؟
بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربه‌های شما هستیم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “کارآفرین موفق زن ایرانی

  1. zal گفته:

    جای خانم دکتر فاطمه علمداری در این لیست خالی است. بانوی فولاد خراسان که سه شرکت و کارخانه فولاد در ایران دارد. ن.یسنده و شاعر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.