5+2 کتاب برای ایجاد مهارت متقاعد سازی و تقویت آن

کتاب متقاعد سازی
3/5 - (2 امتیاز)

در این مطلب می‌خواهیم شما را با 7 کتاب متقاعد سازی آشنا کنیم. با این 7 کتاب می‌توانید هنر متقاعد سازی را در خود ایجاد کنید و پرورش دهید.

متقاعد سازی خطرناک است؟

همه ما در طول یک شبانه‌روز در حال متقاعد ساختن یکدیگر هستیم. از دوران کودکی که والدین خود را برای پارک رفتن متقاعد می‌کردیم، تا بزرگ‌سالی که برای متقاعد ساختن مدیرمان برای ترفیع تلاش می‌کنیم. یا در تلاش برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌هایمان هستیم. و هزاران مثال دیگر که شما بهتر می‌دانید. پس اگر بتوانیم متقاعد ساختن افراد را با اخلاقیات پیش ببریم فرایند خطرناکی نخواهد بود.

احتمالاً چالش و دغدغه بسیاری از ما در فرایند متقاعد سازی این است که بتوانیم این فرایند را در چهارچوب اخلاقیات و با آرامش پیش ببریم و منافع طرفین را در نظر بگیریم.

در ادامه 5 کتاب متقاعد سازی را معرفی می‌کنم. بعد از آن‌هم دو کتاب دیگر که به صورت غیرمستقیم به ما کمک می‌کند تا در این مهارت توانمندتر شویم، معرفی می‌کنم. مجموعه این‌ها می‌تواند پاسخی برای دغدغه‌های ما باشد و راه‌حل‌های خوبی را به ما پیشنهاد دهد.

راستی! صحبت از توانمندتر شدن در مهارت‌ها شد. متقاعد سازی ارتباط مستقیمی با مهارت ارتباط برقرار کردن دارد. همین جا از شما دعوت می‌کنم تا مطلب تقویت مهارت ارتباط موثر را مطالعه کنید.

تاثیر قطبنما است و متقاعد سازی نقشه

معرفی 5 کتاب درباره متقاعد سازی

به عقیده من این 5 کتاب در مورد متقاعد سازی جزو بهترین کتاب‌ها در این زمینه بودند و به شما پیشنهاد می‌دهم آن‌ها را مطالعه کنید.

1. کتاب “جواب مثبت بگیریم”

نگاهی به کتاب جواب مثبت بگیریم:

یکی از کتاب های متقاعد سازی، جواب مثبت بگیریم، نام دارد. این کتاب نوشته راجر فیشر، ویلیام یوری و بروس پاتون، است.

این کتاب نسبتاً عمومی‌ است. می‌تواند به ما در زمینه‌های گسترده‌‌ای کمک کند. برای مثال این کتاب می‌تواند در زمینه متقاعد سازی دوستان و خانواده‌هایمان، به ما کمک کند. همچنین زمانی که در موارد کاری به متقاعد کردن افراد نیاز داریم، این کتاب می‌تواند دست دوستی به ما بدهد.

از نقاط مثبت کتاب، که به عقیده من آن را به بهترین کتاب متقاعد سازی تبدیل می‌کند؛ این مسئله می‌باشد: نویسندگان در این کتاب به ما راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهند، که در پایان گفت‌وگو‌ها و مذاکرات، دو طرف گفت‌وگو احساس کنیم که برنده هستیم. به عبارت دیگر مذاکره برای‌مان برد برد باشد.

این کتاب شامل 5 بخش اصلی است:

برای دیدن جرئیات هر بخش می‌توانید روی هر بخش کلیک کنید.

1. مساله

فصل اول بر سر مواضع چانه نزنید

2. روش مذاکره اصولی

فصل دوم: بین افراد و مساله تفکیک قائل شوید

فصل سوم: روی منافع تمرکز کنید نه مواضع

فصل چهارم: گزینه‌هایی با سودمندی متقابل ابداع کنید

فصل پنجم: روی استفاده از معیارهای عینی پافشاری کنید

3. قبول اما، …

فصل ششم: اگر طرف دیگر خیلی قدرتمند باشد چه؟

فصل هفتم: اگر طرف دیگر وارد بازی نشود چه؟

فصل هشتم: اگر طرف دیگر از حقه‌ای کثیف استفاده کند چه؟

4. پایان سخن

5. ده سوال که مردم درباره‌ی جواب مثبت بگیریم مطرح می‌کنند

دیدگاه نویسنده:

نویسندگان این کتاب خودشان کارشناسانی در حوزه مذاکره هستند. ویلیام یوری و راجر فیشر از بنیانگذاران برنامه مذاکرات در هاروارد هستند.

آیا این کتاب به درد من می‌خورد؟

اگر من به موارد زیر فکر می‌کنم این کتاب برای من مناسب است:

  • این دغدغه را دارم که در گفت‌وگوها و مذاکره‌هایم هر دو طرف راضی باشیم.
  • منافع طرف مقابل در گفت‌وگوها برایم مهم است.

مطالعه این کتاب چقدر زمان می‌برد؟

این کتاب 250 صفحه دارد. اگر در نظر بگیریم هر 10 صفحه را در 30 دقیقه مطالعه کنیم، این کتاب را حدوداً می‌توانیم در 13 ساعت مطالعه کنیم.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه کتاب می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

در صورتی که تمایل دارید کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، می‌توانید آن را با نام Getting to yes: negotiating agreement without giving in تهیه کنید.

2. کتاب “تغییر ذهن‌ها”

نگاهی به کتاب تغییر ذهن‌ها

کتاب تغییر ذهن‌ها، نوشته هاوارد گاردنر را می‌توان در دسته کتاب‌های متقاعد سازی قرار داد.

مسئله تغییر ذهن افراد، از گذشته در زندگی ما نقش مهمی داشته. گروه‌های مختلفی از افراد، از دوستان گرفته تا انبیا یا سیاست‌مداران و خبرنگاران در تلاش بودند تا ذهن افراد را در راستای نگرش خودشان تغییر دهند.

به مرور زمان این مسئله جای خود را در علم هم باز کرد و تحت عنوان علوم شناختی وارد دنیای علم شد. پژوهشگران در این حوضه توانستند به اطلاعات جالبی در رابطه با چگونگی تاثیرگذاری بر ذهن افراد برسند.

کتاب تغییر ذهن با ارائه راهکار‌های علمی به ما اطلاعاتی در رابطه با پدیده چگونگی کارکرد ذهن می‌دهد.

در این کتاب ویژگی ذهن افراد از 2 جنبه بررسی می‌شود:

  1. تغییر ذهن در مقیاس جمعیتی بزرگ‌تر
  2. تغییر ذهن در مقیاس جمعیتی کوچک‌تر

در این کتاب به آینده تغییر ذهن نیز در این 3 حوضه نگاه می‌شود:

  1. ترافزار یا مداخله راهبردی در مغز
  2. خشک افزار یا رایانه‌ها
  3. نیک افزار

این کتاب در 10 فصل ارائه می‌شود:

  1. محتوای ذهن
  2. شکل‌های ذهن
  3. قدرت نظریه‌های اولیه
  4. رهبری جمعیتی متنوع
  5. رهبری یک نهاد: چگونه با جمعیتی همسان برخورد کنیم
  6. تغییر غیرمستقیم ذهن‌ها از طریق کشفیات علمی
  7. تغییر ذهن در موقعیت‌های رسمی
  8. تغییر ذهن نگاه نزدیک
  9. تغییر ذهن خود
  10. آینده تغییر ذهن

دیدگاه نویسنده:

هوارد کاردنر نوشتن این کتاب را با این سوال در ذهن خود شروع کرد: ” چگونه می‌توانیم مردم را ترغیب کنیم که ذهن خود را درباره‌ی چیزهای مهم تغییر دهند؟”

نویسنده این کتاب با تکیه بر تحقیقات علمی این کتاب را نوشته است.

همچنین هاوارد گاردنر فردی است که نظریه‌ی هوش‌های چندگانه را بیان کرد.

کتاب تغییر ذهن‌ها به درد من می‌خورد؟

اگر من به موارد زیر فکر می‌کنم این کتاب می‌تواند برای من مناسب باشد:

  • دوست دارم از لحاظ علمی چگونگی کارکرد ذهن افراد را بدانم.
  • دوست دارم از تغییرات کارکرد ذهن در آینده آگاه شوم.

مطالعه این کتاب چه قدر از من زمان می‌برد؟

این کتاب 344 صفحه دارد، اگر مطالعه هر 10 صفحه 30 دقیقه از ما زمان بگیرد، ما حدودا به 17 ساعت زمان برای مطالعه این کتاب نیاز داریم.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

در صورتی که تمایل داشتید کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. می‌توانید آن را با نام changing mind: the art and science of changing our own and other people’s minds پیدا کنید.

3. کتاب ” تاثیر: روانشناسی متقاعد سازی”

نگاهی به کتاب تاثیر:

کتاب تاثیر نوشته رابرت بی سیالدینی جزو 12 مورد از بهترین کتاب های متقاعد سازی جهان است. این کتاب به مدت 25 سال در دانشگاه استندفورد تدریس شده. می‌توان این کتاب را در دسته، کتاب تکنیک ‌های متقاعد سازی از بعد روانشناسی قرار داد.

نویسنده در کتاب سعی دارد به ما، به عنوان مدیر، آموزش بدهد که چگونه در مذاکرات از افراد بله بگیریم و آن‌ها را متقاعد سازیم. همچنین با مطالعه کتاب تاثیر یاد خواهیم گرفت که چگونه در برابر افرادی که می‌خواهند ما را متقاعد سازند آگاهانه رفتار کنیم.

در این کتاب به 6 اصل پرداخته شده. نویسنده ما را با این 6 اصل و جایگاهشان در جامعه آشنا می‌کند. سپس به ما یاد می‌دهد چگونه با استفاده از این 6 اصل و ترکیبشان افراد را متقاعد سازیم.

این 6 اصل عبارت‌اند از:

  1. ثبات رفتار
  2. مقابله به مثل
  3. تایید اجتماعی
  4. صلاحیت
  5. علاقه
  6. کمیابی

بخش‌های این کتاب عبارت‌اند از:

برای دیدن جرئیات هر بخش می‌توانید روی هر بخش کلیک کنید.

فصل اول: سلاح‌های مورد استفاده در جهت تاثیر

قاعده کلیک

قائده‌ای کلشه‌ای «گران=خوب»

رفتار‌هایی تحت سلطه‌ی قانون‌های کلیشه‌ای

سوء استفاده از اعمال خودکار

اصل تقابل گزارش

خوانندگان

فصل دوم: قانون مقابله

رشته دِین

بهره‌جویی از قانون مقابله

امکان مقابله در برابر قانون مقابله بسیار کم است

قدرت قانون مقابله در سیاست

قدرت قانون مقابله در بازرگانی

گزارشی از تولید توزیع کننده ایالت ایلینویز

قدرت قانون مقابه در جنگ

لطفی ناخوانده؛ حسی ناخوانده

جوهره‌ی قانون مقابله

مبادله ناعادلانه در قانون مقابله

فن نپذیرفتن و بعد کوتاه آمدن

تاثیر فن نپذیرفتن و بعد کوتاه آمدن در روحیه‌ی اشخاص

چگونه در برابر قانون مقابله مقاومت کنیم

گزارش خوانندگان  از سوی یک فروشنده سابق تلویزیون و استریو

فصل سوم: اصل ثبات

اصل ثبات

تبعات ناگوار ثبات رویه

تعهد نکته اصلی

عواملی که سبب کارایی اصلی می‌شوند

عمل جادویی

نظارت عمومی

تلاش مضاعف

انتخاب درونی

تاکتیک زیر طاق زدن

چگونه در برابر اصل ثبات مقاومت کنیم

گزارش خوانندگان

فصل چهارم: اصل اثبات اجتماعی

سلاحی نیرومند برای تاثیر

شیوه‌هایی برای از بین بردن رفتارهای ناخواسته

غفلت جمعی

خود را از قربانی شدن نجات دهید

هر کاری که من میکنم تو هم انجام بده

چگونه در برابر اصل اثبات جمعی مقاومت کنیم

نرخ کف زدن‌های حرفه‌ای‌ها

سرویس خبری نایت ریدر

گزارش خوانندگان

فصل پنجم: علاقه

جذابیت ظاهر

مشابهت

تمجید

تماس و همکاری

شرطی سازی و تدائی معانی

چگونه در برابر نیرو علاقه مقاومت کنیم

گزارش خوانندگان

فصل ششم: صلاحیت

آزمونی عجیب؛ برای سنجش قدرت صلاحیت

معنای ضمنی، نه محتوی

عنوان

قدرت پوشش افراد

قدرت تجملات و تزئینات

چگونه در برابر تاکتیک صلاحیت مقاومت کنیم

گزارش خوانندگان

فصل هفتم: کمیابی

قانون تعداد کم

تله کمیابی

واکنش روانشناختی

کمال مطلوبیت

چگونه در برابر اصل کمال مطلوبیت مقاومت کنیم

گزارش خوانندگان

دیدگاه نویسنده:

رابرت بی سیالدینی از بُعد روانشناسی به مسئله متقاعد سازی پرداخته. اصولی که نویسنده در این کتاب از آن‌ها استفاده می‌کند، بر پایه‌ی مسائل علمی است.

کتاب تاثیر به درد من می‌خورد؟

اگر من به موارد زیر فکر می‌کنم این کتاب برای من مناسب است:

  • مدیر یک کسب و کار هستم
  • می‌خواهم به عنوا یک فرد در جامعه در برابر متقاعد شدن آگاهانه رفتار کنم.

مطالعه این کتاب چقدر از ما زمان می‌برد؟

این کتاب 396 صفحه است. اگر به طور میانگین مطالعه هر 10 صفحه 30 دقیقه از ما زمان ببرد. مطالعه کل این کتاب حدود 19 ساعت زمان نیاز دارد.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

در صورتی که تمایل دارید کتاب را به انگلیسی تهیه کنید، می‌توانید آن را با نام Influence The Psychology of Persuasion پیدا کنید.

4. کتاب “کارخانه محتوا: از جذب مخاطب تا رشد کسب و کار”

نگاهی به کتاب کارخانه محتوا:

جو پولیزی در کتاب کارخانه محتوا، از دریچه تاثیر محتوا بر روی مخاطب در جذب او نگاه می‌کند.

در دنیایی که اطراف ما پر شده از متن، ویدئو، عکس و صدا نمی‌توانیم تاثیر محتوا را در افراد دست کم بگیریم. ما می‌توانیم با تولید محتوای فکر شده تاثیر زیادی روی مخاطب بگذاریم و ایده یا محصول خود را به افراد ارائه دهیم.

جذب مخاطب نیاز به متقاعد ساختن او دارد. در نتیجه می‌توان کتاب کارخانه محتوا را در دسته کتاب هایی درباره متقاعد سازی قرار داد.

از دیگر مواردی که کتاب کارخانه محتوا به ما یاد می‌دهد، این است که برای شروع یک کسب و کار لزوما به محصول فیزیکی نیاز نداریم و می‌توانیم با محتوایی که تولید می‌کنیم مخاطب خود را جذب کنیم. البته لازم به ذکر است که این شیوه نیاز به صبر بیشتری دارد تا بتوانیم نتیجه مطلوبمان را ببینیم!

نویسنده در کتاب خود مثال‌هایی از کسب و کار‌های متفاوت می‌آورد. پولیزی در این مثال‌ها بیان می‌کند که محتوا چگونه می‌تواند روی مخاطب اثر بگذارد.

این کتاب شامل 8 بخش اصلی است:

  1. شروع سفر
  2. نقطه مطلوب
  3. جهت‌گیری محتوا
  4. ایجاد پایگاه
  5. جمع کردن مخاطب
  6. متنوع سازی
  7. درآمد زایی
  8. در ادامه چه باید کرد

دیدگاه نویسنده:

جو پولیتزی عقیده دارد که در دنیای امروز و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، باید با آن همراه شد.

به عقیده نویسنده می‌توان از محتوا خلاقانه و فکرشده به عنوان ابزاری برای ارائه محصولات و ایده‌هایمان استفاده کنیم. همچنین افراد را متقاعد کنیم از محصولاتمان استفاده کنند، یا ایده‌هایمان را انتشار دهند.

از دیگر عقاید نویسنده این است، که برای ساخت محتوای فکر شده و خلاقانه لزوماً نیاز به صرف هزینه‌های کلان نداریم. می‌توانیم با هزینه‌های کمتر محتوایی تولید کنیم که در جذب مخاطب و متقاعد ساختن او موفق‌تر عمل کنیم.

کتاب کارخانه محتوا به درد من می‌خورد؟

اگر من به موارد زیر فکر می‌کنم این کتاب برای من مناسب است:

  • ایده‌ای جدید یا محصولی برای ارائه دارم.
  • به شروع کسب و کار جدید فکر می‌کنم.
  • می‌خواهم با هزینه کمتر مخاطب خود را جذب کنم.
  • نیاز دارم تا بیشتر با دنیای امروز و تاثیر آن رو کسب و کارم آشنا شوم.

مطالعه این کتاب چقدر از ما زمان می‌برد؟

این کتاب 392 صفحه دارد. اگر به طور میانگین هر 10 صفحه را در 30 دقیقه بخوانیم، تقریبا به 20 ساعت برای مطالعه این کتاب نیاز داریم.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

در صورتی که تمایل دارید کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید؛ با عنوان Content Inc. how entrepreneurs use content to build massive audiences and create radically  success می‌توانید آن را پیدا کنید.

5. کتاب “گفت‎وگوها سرنوشت ساز”

نگاهی به کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت ساز:

ما در زندگی روزمره خود گفت‌وگوهای زیادی با افراد مختلف در طول یک شبانه روز داریم. بعضی از این گفت‌وگوها یا شاید بتوان گفت بیشترشان با عواطف، احساسات یا اختلاف نظرات زیادی همراه است.

نویسندگان این کتاب، کری پترسون، جوزف گرنی، ران مک میلان و ال سونیتزل، به ما  ابزارهایی را ارائه می‌دهند، که چگونه در این گفت‌وگو‌ها موفق‌تر عمل کنیم. آن‌ها این گفت‌وگو‌ها را، گفت و گوهای سرنوشت‌ساز نامیده‎‌اند.

از آنجایی که اکثر ما برای متقاعد ساختن افراد از ابزار گفت‌وگو استفاده می‌کنیم، این کتاب را می‌توان در دسته کتاب های متقاعد سازی قرار داد.

این کتاب 12 بخش دار:

  1. گفت‌وگوی سرنوشت‌‌ساز چیست؟
  2. استاد شدن در گفت‌وگوی سرنوشت ساز
  3. با خواسته‌های قلبیتان شروع کنید
  4. بررسی کردن را یاد بگیرید
  5. امنیت گفت و گو را برقرار کنید
  6. استاد شدن در راستای داستان سازی
  7. تعیین مسیر
  8. کشف مسیر‌های دیگران
  9. دست به کار شوید
  10. بله، ولی…
  11. جمع بندی نهایی
  12. سخن آخر: مطالبی که در ده سال گذشته در زمینه گفت‌وگو‌های سرنوشت ساز…

دیدگاه نویسنده:

نویسندگان این کتاب بر این باورند که اگر ما بتوانیم، گفت‌وگوهایی تاثیرگذار و با آرامش داشته باشیم خیلی از مشکلاتمان حل می‌شود.

مثال‌هایی که نویسندگان در راستای بیان این مشکلات می‌آورند عبارت‌اند از:

  • نیروگاه‌های هسته‌ای امنیت بیشتری دارند.
  • شرکت‌های خدمات مالی مشتریان وفاداری بیشتری دارند.
  • بیمارستان‌ها جان بیماران بیشتری را نجات می‌دهند.
  • سازمان‌های دولتی خدمات بسیار بهتری را ارائه می‎‌دهند.

کتاب گفت‌وگو‌های سرنوشت ساز به درد من می‌خورد؟

اگر شما به موارد زیر فکر می‌کنید، بله این کتاب برای شما است:

  • چگونه گفت‌وگوهای روزانه‌ام را موثرتر کنم.
  • چرا نمی‌توانم گفت‌وگوهایم را با آرامش پیش ببرم؟
  • گفت‌وگو‌های روزانه چقدر در زندگی من مهم است؟
  • دنبال کتابی هستم که روابط خانوادگی، روابطم با دوستان، روابطم در محیط کار و حتی در اجتماع را تقویت کنم.

مطالعه این کتاب چه‌قدر از من زمان می‌برد؟

این کتاب 269 صفحه است، اگر به طور میانگین مطالعه هر 10 صفحه 30 دقیقه زمان از ما ببرد، حدودا 14 ساعت زمان برای مطالعه این کتاب نیاز است.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

اگر مایل هستید کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز را به زبان انگلیسی مطالعه کنید می‌توانید آن را با نام crucial conversations پیدا کنید.

معرفی 2 کتاب که به تقویت هنر متقاعد سازی کمک می‌کند

این دو کتابی که در ادامه به شما معرفی می‌کنم، نه تنها به تقویت هنر متقاعد سازی ما کمک می‌کند. بلکه در تقویت بقیه‌ی مهارت‌ها در بسیاری از ابعاد زندگی نیز به داد ما می‌رسد.

1. کتاب “نقطه عطف”

چرا کتاب نقطه عطف:

صحبت اصلی نویسنده این کتاب، مالکوم گِلَدوِل، در رابطه با این مسئله است که چگونه یک مسئله، ایده یا وسیله‌ای همه‌گیر می‌شود.

همه‌گیر شدن یک ایده یا وسیله در جامعه خود دلیلی است تا ما متقاعد شویم تا از آن وسیله استفاده کنیم یا در رابطه با آن ایده صحبت کنیم. در نتیجه مطالعه این کتاب شاید بتواند به ما در مسئله متقاعد سازی کمک کند.

این کتاب شامل 8 فصل است:

  1. سه اصل همه‌گیر شدن (اپیدمی)
  2. قانون حداقل: رابط‌ها – خبره‌های بازار- فروشندگان
  3. فراموش نکردن یا مسئله چسبناک بودن پیام
  4. شرایط محیطی (بخش نخست): افزایش و کاهش جرم در نیویورک
  5. شرایط محیطی ( بخش دوم): 150، یک عدد صحر آمیز
  6. مطالعه موضوعی: شایعه – کفش‌های کتانی – تفسیر پیام
  7. مطالعه موضوعی: خودکشی – سیگار کشیدن – جست‌وجو برای سیگار بی‌مزه
  8. نتیجه: تمرکز – آزمایش – و اعتقاد

اگر به این کتاب علاقه‌مند هستید شیندن اپیزود 9 پادکست بی‌پلاس را پیشنهاد می‌کنم.

مطالعه این کتاب چه قدر از من زمان می‌برد؟

این کتاب 248 صفحه است، اگر به طور میانگین هر 10 صفحه را در 30 دقیقه مطالعه کنیم، برای مطالعه این کتاب حدود 12 ساعت زمان نیاز داریم.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب از لینک‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

اگر می‌خواهید این کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید می‌توانید آن را با نام The Tipping Point پیدا کنید.

2. کتاب “کار عمیق”

کتاب کار عمیق، نوشته کال نیوپرت، به این مسئله اشاره دارد تا در این دنیای آشفته که عوامل حواس‌پرتی زیادی در اطراف ما وجود داد چگونه می‌توانیم تمرکز کنیم.

همان‌طور که قبل‌تر صحبت کردیم، تولید محتوا یکی از عوامل موئثر در متقاعد ساختن افراد است، تولید محتوا اثربخش و خلاق نیز، نیازمند تمرکز بالا هست. در نتیجه احتمالا مطالعه این کتاب نه تنها در زمینه متقاعد ساختن افراد در زندگی شما موثر است، بلکه در خیلی از جنبه‌های دیگر زندگی شما به کمک‌تان خواهد آمد.

کتاب کار عمیق شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

  • بخش اول: ایده
    • فصل اول: کار عمیق ارزشمند است
    • فصل دوم: کار عمیق کمیاب است
    • فصل سوم: کار عمیق هدفمند است
  • بخش دوم: قوانین:
    • قانون اول: عمیق کار کنید
    • قانون دوم بی‌حوصلگی را بپذیرید
    • قانون سوم: رسانه‌های اجتماعی را ترک کنید
    • قانون چهارم: کم عمقی را کاهش دهید

اگر به این کتاب علاقه‌مند هستید شیندن اپیزد اپیزود 22 پادکست بی‌پلاس را پیشنهاد می‌کنم.

مطالعه این کتاب چه قدر از من زمان می‌برد؟

این کتاب 248 صفحه است، اگر به طور میانگین هر 10 صفحه را در 30 دقیقه مطالعه کنیم، برای مطالعه این کتاب حدود 12 ساعت زمان نیاز داریم.

تهیه‌ی کتاب:

برای تهیه‌ی کتاب می‌توانید از لینک‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

اگر تمایل دارید کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. می‌توانید آن را با نام Deep work پیدا کنید.

مطالب مرتبط

همان‌طور که اشاره شد، گفت‌وگو کردن، از موارد مهم در زندگی ما هست. اما خیلی اوقات ممکن است فراموش کنیم که گفت‌وگو و ارتباط بر قرار کردن با کودکان هم به همان انداره که با بزرگ‌تران اهمیت دارد، حائز اهمیت است. اگر شما هم دغدغه ارتباط بر قرار کردن با کودکان را دارید، از شما دعوت می‌کنم تا مطلب زیر را مطالعه کنید.

از دیگر مواردی که متوجه شدیم برای متقاعد ساختن افراد نیاز است، تولید محتوا هست. تولید محتوا هم که به خلاقیت زیادی نیاز دارد. از شما دعوت می‌کنم تا مطلب زیر را در رابطه با خلاقیت مطالعه کنید.

در نهایت از شما دعوت می‌کنم تا اگر هرکدام از این کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید نظرتان را به ما در کامت بگویید. یا اگر کتاب دیگری را می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است به ما معرفی کنید.

آیا متقاعد سازی خطرناک است؟

خیر. فقط باید حواسمان به اخلاقیات باشد.

با چه کتاب‌هایی در این سایت آشنا می‌‌شوم؟

1. جواب مثبت بگیریم نوشته راجر فیشر
2. کتاب تغییر ذهن‌ها نوشته هاوارد گاردنر
3. کتاب تاثیر نوشته رابرت بی سیالدینی
4. کتاب کارخانه محتوا نوشته جو پولیزی
5. کتاب گفت‌وگو‌های سرنوشت‌ساز نوشته کری پترسون و همکاران
به همراه 2 کتاب دیگر.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.