اگر فکر راهاندازی یک قهوهفروشی را در ذهنتان دارید، بهیقین میتوانیم بگوییم بهتبع آن چند ایده برای مغازه قهوه فروشی را هم در سر دارید!
- چه اسمی برای قهوهفروشی خود انتخاب کنم؟
- کجا قهوهفروشی بزنم؟
- چطور مشتریان زیادی را به خرید محصولاتم ترغیب کنم؟
- چه نوع دکوراسیونی مناسب است و…
اگر سؤالاتی از این قبیل ذهن شما را مشغول کرده است، اصلاً نگران نباشید!
ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم به پاسخ سؤالاتتان برسید و ایده های قهوه فروشی را برای جذب مشتری و بهبود مغازۀ شما ذکر کردیم. پس همراه ما باشید😉
در ادامه به این مطالب میپردازیم:
معرفی قهوهفروشی و تفاوت آن با کافیشاپ
شاید از خودتان بپرسید تفاوت قهوهفروشی و کافیشاپ چیست؟ کافیشاپ بزنم یا قهوه فروشی؟
درواقع، قهوهفروشی محلی است که انواع مختلف قهوۀ ترک، فرانسه، اسپرسو، انواع کافیمیکس، کاپوچینو و هاتچاکلت در طعمهای مختلف، بیشتر بهصورت بستهبندی شده و هم بهصورت نوشیدنی آماده، به فروش میرسد.
اما بهطور کل، اولویت با فروش محصولات بهصورت بستهبندی شده و بهصورت مستقیم است.
علاوه بر این در قهوهفروشی، انواع لوازم جانبی و تجهیزات قهوه و دیگر نوشیدنیها بهفروش میرسند.
درضمن، تنوع محصولات قهوه، دمنوش و دیگر محصولات در قهوهفروشی، بیشتر از کافیشاپ است.
اما کافیشاپ مکانی شبیه به رستوران کوچک است که مشتریان نوشیدنی خود را در همان جا میل میکنند و مکانی مناسب برای قرارهای دوستانه، گفتوگو و برگزاری جشن تولدها و… میباشد.
10 ایده برای مغازه قهوه فروشی
ما در این مقاله سعی کردیم چند ایده برای قهوه فروشی را معرفی کنیم.
این ایدهها در جذب مشتری و افزایش فروش قهوهفروشی شما اثرگذار است.
اگر در حال حاضر صاحب یک مغازۀ قهوهفروشی هستید یا اخیراً به راهاندازی یک قهوهفروشی پربازده فکر میکنید، با ما همراه باشید.
امیدواریم این مطلب به کارتان بیاید و نقطۀ شروعی برای آشنایی بیشتر شما با ایده های قهوه فروشی باشد☺
1- انتخاب اسمی منحصربهفرد برای مغازۀ قهوهفروشی
برگزیدن اسمی جذاب و کوتاه، تأثیر بهسزایی در جلب توجه مشتری دارد!
توجه داشته باشید، اسمی که انتخاب میکنید باید کوتاه، رسا، راحت و دلنشین باشد تا بتوانید در صورت امکان برای شعب دیگر خود استفاده کنید.
اسمی منحصربهفرد که راحت تلفظ شود و افرادی که از کنار مغازۀ شما رد میشوند، با افتادن چشمشان به نام مغازه شما، ناخودآگاه توجهشان به آن جلب شود.
برای این کار، میتوانید از خانواده و دوستانتان مشورت بگیرید و لیستی از اسامی جذاب و ناب آماده کنید.
در این مقاله لیستی از اسامی مناسب برای مغازه قهوهفروشی، ذکر شده است.
2- موقعیت مکانی و اجارۀ مناسب
موقعیت مکانی و منطقهای که برای مغازه قهوهفروشی خود برمیگزینید، تأثیر زیادی در کسبوکار شما دارد.
اگر میخواهید مغازه شما بسیار چشمگیر و پرآوازه باشد، باید محلی که برای مغازه قهوهفروشی خود انتخاب میکنید، در مکانهایی پرتردد و شلوغ، مانند پیادهروها، مراکز تجاری و… باشد.
البته توجه داشته باشید، مکانهای مرکزی، لزوماً بهترین گزینه برای شما نیستند!
بازارها و دیگر مکانهای پررفتوآمد معمولاً بیشترین اجاره و بیشترین رقابت را دارند. ولی اجارۀ خانهها، معمولاً کمتر از مراکز خرید است.
اما ویترین فروشگاهها و مغازهها بیشترین دید را دارند و مردم را بهسمت مغازۀ شما جذب میکنند.
شما میتوانید با استفاده از خلاقیت خود، ویترین مغازه خود را جذاب و منحصربهفرد کنید😇
3- دکوراسیون
خلاقیت به خرج دهید!
بهجرأت میتوانیم بگوییم دکوراسیون هیجانانگیز و خلاق، نقش قابلتوجهی در جذب مشتری دارد!
میپرسید چرا؟!
بعضی افراد، صرفاً بهخاطر محیط دنج و خاص، جذب یک قهوهفروشی یا کافیشاپ میشوند.
در راهاندازی یک قهوهفروشی، در وهلۀ اول باید دیزاین متفاوت و خاصی داشته باشید تا از همان ابتدا مشتریان زیادی را مجذوب مغازۀ خود کنید.
شما میتوانید دکور قهوهفروشی خود را بهنحوی طراحی کنید که ارتباط معنوی نزدیکی با قهوه داشته باشد.
چند ایده برای دکوراسیون و دیزاین فروشگاه قهوه:
نورپردازی مناسب
نورپردازی، در بسیاری از زمینههای طراحی ضروری است.
حتی میتواند به روحیه و اشتهای مشتریان شما کمک کند!
برای این کار، میتوانید از چراغهای ریلی یا ریسههای تزئینی مناسب استفاده کنید.
البته، یادتان نرود!
تا حد امکان نور طبیعی را مجاز کنید تا محیط زیاد دلگیر و تاریک به نظر نرسد!
میتوانید از درهای جلویی شیشهای، آینههای استراتژیک و پنجرههای بزرگتر برای تاباندن نور اطراف، استفاده کنید.
در مواردی که نور طبیعی کم است، از استفاده از وسایل و لوازم جانبی نترسید، چون فقط به منحصربهفرد بودن فروشگاه شما میافزاید!
چیدمان میز و صندلی
- به افزودن یک فضای دنج بزرگ قهوه یا کانتر فکر کنید.
- قرار دادن بروشورهایی روی میزها که اطلاعاتی از انواع قهوه و دیگر محصولات را در اختیار مشتریان میگذارند.
- از میز و صندلیهای تمامچوب استفاده کنید.
- مطمئن شوید که صندلیها بهراحتی جابهجا میشوند.
- افزودن پریز برق در این مناطق را درنظر بگیرید.
استفاده از رنگهای روشن و خنثی در دکوراسیون
رنگهای خنثی، حس آرامش خاصی را به افراد القا میکنند و بهنوبۀ خود طرفداران زیادی هم دارند!
این رنگها با دیگر رنگها راحتتر ترکیب میشوند، جلوهی دلپذیری به فروشگاه شما میبخشند و دیزاین شما را به سبک مینیمال نزدیک میکنند.
شما میتوانید از ترکیبات رنگی و منحصربهفرد این سایت برای مغازۀ خود ایده بگیرید.
ایدههای بیشتر برای دکوراسیون مغازۀ شما
استفاده از بهترین زمینه و رنگ برای طراحی مغازه
دکوراسیون تمامچوب و استفاده از مبلمان و وسایل چوبی
استفاده از لوسترها و کانترهای بهروز و مدرن
استفاده از ترکیب گیاهان داخل فروشگاه
تا اینجا به چند ایده برای مغازه قهوه فروشی اشاره کردیم که به شکل ظاهری مغازۀ شما ارتباط داشت.
در ادامۀ مطلب با ما باشید تا دیگر ایده های قهوه فروشی را خدمتتان عرض کنیم.
4- افتتاحیه
یک ایده برای مغازه قهوه فروشی ، برگزاری مراسم افتتاحیه منحصربهفرد، متفاوت و درعین حال کمهزینه در شروع کار است که شما را نسبت به رقبا جلو میاندازد!
این فرصت را از دست ندهید! مراسم افتتاحیه این فرصت را به شما میدهد که درهای فروشگاه خود را به روی مشتریان خود باز کنید، به آنان خوشآمد بگویید و محصولات خود را به نمایش بگذارید.
توجه داشته باشید قبل از این کار باید بودجه و تاریخ مشخصی را تعیین کنید و برنامهریزیهای لازم را از قبل انجام دهید.
حتماً از قبل به آشنایان، مشتریان و همکاران خود خبر دهید و تبلیغات لازم برای مغازه را انجام دهید.
5- عرضۀ محصولات باکیفیت و متنوع
بهجرات میتوانم بگویم کیفیت و تنوع محصولات شما، حرف اول را میزند.
یادتان نرود، هر چقدر محصولات متنوع و باکیفیتی عرضه کنید، نسبت به رقبای خود یک پله بالاتر قرار میگیرید و فروش شما بیشتر میشود.
سعی کنید انواع برندهای معروف و پرطرفدار قهوه، کافیمیکس و دمنوش گیاهی و… را عرضه کنید.
کیفیت برند محصولات شما از جمله انواع قهوههای ترک، دانقهوه، کافیمیکس، اسپرسو و همچنین برند لوازم جانبی شما از جمله قهوهساز، قهوهجوش، آسیاب قهوه، اسپرسوساز و… تأثیر زیادی در جایگاه شما نسبت به رقبا دارد.
اگر میخواهید اعتبار و محبوبیت بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید، باید بیشتر از هر چیزی سعی کنید برترین برندهای دانقهوه، قهوه ترک، اسپرسو، دمنوش و قهوهساز را ارائه کنید.
6- تست محصولات برای جلب اعتماد و جذب مشتریان
شاید تصور کنید صرفاً معرفی و ارائۀ اطلاعات در مورد محصولات قهوۀ شما، باعث افزایش فروش و جلب اعتماد بیشتر مشتریان شما شود!
شاید گفتار شما تأثیر اندکی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشد، اما آنچنان تأثیر زیادی ندارد. چرا؟! مشتریان شما این حرفها را از افراد بسیاری قبل از شما شنیدهاند و نمیتوانند بهراحتی اعتماد کنند!
شما میتوانید علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات، بخشی از محصولات خود را بهصورت آماده در اختیار مشتریان بگذارید تا آنها را تست کنند و از کیفیت و طعم متفاوت و دلپذیر محصولات قهوۀ شما مطمئن شوند و مشتری ثابت شما شوند.
شک نکنید این ایده برای فروش قهوه ، یکی از بهترین تکنیکهای جلب اعتماد مشتریان است و میتواند وجه تمایز فروشگاه شما از دیگر فروشگاههای قهوه باشد!
7- گزینش پرسنل و کارکنان خوشبرخورد و با اطلاعات بالا
برای این کار شما به کارکنانی با فن بیان قوی و با اطلاعات بالا نیاز دارید که بتوانند معرفی خوبی از محصولات شما داشته باشند.
پرسنلی که خوشبرخورد باشند و بهمحض ورود مشتریان به مغازۀ شما به آنان خوشآمد بگویند، مشتریان را در انتخابهایشان از بین انواع مختلف محصولات راهنمایی کنند و اطلاعات جامعی در رابطه با صنعت قهوه و محصولات آن، در اختیار مشتریان بگذارند.
همچنین، از دیگر ایده های مغازه قهوه فروشی ، تهیۀ بروشورهای معرفی محصولات است که میتوانید در اختیار مشتریان بگذارید تا به آشنایی کاملی دربارۀ محصولات شما دست یابند.
8- طراحی سایت فروشگاهی و راهاندازی پیج اینستاگرام
هوشمندانه عمل کنید!
شما میتوانید با راهاندازی سایت فروشگاهی حرفهای و رعایت اصول سئو برای مغازۀ خود، علاوه بر دنیای واقعی، در دنیای مجازی و دیگر نقاط کشور نیز درآمدزایی کنید و ارسال پستی به تمام نقاط کشور داشته باشید!
امروزه افراد زیادی وقت خود را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی میگذرانند، ساعات زیادی آنلاین هستند و ترجیحاً خریدهای خود را بهصورت اینترنتی و از طریق آنلاینشاپها انجام میدهند.
در دنیای امروز، اگر به فکر پیشرفت کسبوکار خود هستید و میخواهید از رقبای خود جلو بیفتید، باید در فضای آنلاین فعال باشید. میپرسید چرا؟!
با یک تحقیق ساده میفهمید مشاغل قدیمی و سنتی با سرعت هر چه بیشتر از بین میروند و جای خود را به مشاغل اینترنتی میدهند.
اگر میخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازید، بدون شک باید ابتدا اصول آن را بشناسید!
پیشنهاد میکنم این قسمت از رادیو کارنکن را از دست ندهید و در اپلیکیشن پادکست یا در یوتیوب تماشا کنید.
در این قسمت، با بهداد مبینی بنیانگذار تکنولایف و همبنیانگذار ویداوین گفتگویی در رابطه با فروشگاه اینترنتی داریم که بیش از ۱۰ سال سابقۀ فروش اینترنتی دارد و تجارب موفق و البته ناموفق زیادی در این زمینه داشته و بدون شک نکات زیادی از تجارب ایشان یاد خواهید گرفت!
در وبسایت و پیج اینستاگرام خود چه چیزهایی قرار دهیم؟
در قدم اول، باید یک وبسایت جامع و حرفهای برای کسبوکار خود داشته باشید.
در این وبسایت میتوانید ابتدا معرفی کاملی از فروشگاه خود داشته باشید تا اعتماد کاربران را به خود جلب کنید؛ مثل نام فروشگاه، تاریخ تأسیس و مجوّز آن، آدرس فروشگاه و… .
انواع محصولات خود از جمله انواع قهوه، دمنوش، قهوهساز و… را دستهبندی کنید، تا مشتریان در انتخاب محصول مدنظر خود گیج نشوند!
فراموش نکنید مشتریان قبل از خرید هر محصولی، باید اطلاعات درست و کاملی از آن در اختیارشان قرار بگیرد!
پس حواستان باشد که به معرفی محصولات خود بهصورت مجزّا بپردازید.
برای اطلاعات بیشتر از دیگر بخشهای یک وبسایت فروشگاهی حرفهای، پیشنهاد میکنم این مقاله را از دست ندهید.
در اینستاگرام هم پیجی را به فروشگاه خود اختصاص دهید و یکایک محصولات و تجهیزات را بههمراه معرفی آنها پست و استوری کنید.
همچنین میتوانید هرازگاهی آموزشهای اختصاصی طرز تهیۀ انواع محصولات و پرسشوپاسخهایی را در پیجتان قرار دهید.
فعال باشید! اگر خودتان وقت کافی ندارید میتوانید ادمینی بهمنظور مدیریت و فعالیت بیشتر پیج خود در نظر بگیرید.
سعی کنید محصولات خریداری شده مشتریان، نحوۀ خرید، طرز تهیۀ انواع قهوه، کار با تجهیزات قهوه، نظرات و رضایت کاربران را هایلایت کنید.
شماره تماس، آدرس سایت و فروشگاه خود را در بیوی پیج خود قرار دهید و ارتباط خود را با مشتریان افزایش دهید.
9- برگزاری مسابقات و تخفیفات ویژه
یکی دیگر از ایده های قهوه فروشی ، برگزاری مسابقات و تخفیفات ویژه است.
شما میتوانید بهمنظور افزایش فروش و فالوور واقعی، برندسازی محصولاتتان، بیشتر دیدهشدن کسبوکارتان در فضای مجازی و تعامل بیشتر با کاربران، مسابقۀ اینستاگرامی برگزار کنید.
جایزۀ مسابقۀ اینستاگرامی شما میتواند یک باکس از محصولات قهوه یا مبلغی مشخص باشد!
این مسابقه میتواند بر اساس معیارهای مختلفی صورت بگیرد؛ مثلاً کاربران باید پیج شما را فالو داشته باشند، تمام پستهای شما را لایک کنند و دوستان خود را زیر پست قرعهکشی شما منشن کنند و شما از بین کامنتها یا لایکها قرعهکشی کنید و برندگان را اعلام کنید.
برای قرعهکشی از طریق کامنتها، میتوانید از اپلیکیشن ComDown کمک بگیرید و همزمان لایو بگیرید تا مخاطبان شما به صحّت مسابقات شما اطمینان داشته باشند.
بدون شک یکی از تکنیکهای تأثیرگذار در فروش محصولات، در نظر گرفتن تخفیف بر روی قیمتها و ایجاد حس مثبت مشتریان نسبت به کسبوکار شماست و باعث میشود کاربران و مخصوصاً کاربران جدید، محصولات شما را به رقبا ترجیح دهند! این یک فرصت جدید برای شماست.
البته درنظر گرفتن تخفیف غیراصولی و بیهدف معایبی هم دارد!
شما باید هدف مشخصی از تخفیف داشته باشید. چرا!؟
گاهی هدف از اعمال یک تخفیف میتواند تخلیۀ محصولات یک فروشگاه باشد و گاه صرفاً افزایش فروش محصولات!
انواع مختلف تخفیفات:
- تخفیفات فصلی/مناسبتی
- ارسال رایگان بهازای خرید مبلغ مشخصی از محصولات
- در نظر گرفتن تخفیف اندک برای مشتریان ثابت
- تخفیف خرید انبوه در سبد کالا
انواع مختلفی از تخفیفات وجود دارند که میتوانید در نظر بگیرید، پیشنهاد میکنم ایدههای تخفیف گذاری برای افزایش فروش در ویدیوی زیر را از دست ندهید!
10- وایفای رایگان
آخرین ایده برای مغازه قهوه فروشی ، در اختیار گذاشتن وایفای رایگان به مشتریان است.
معمولاً مردم انتظار دارند وقتی وارد یک فضای عمومی میشوند، دسترسی به اینترنت رایگان و عمومی داشته باشند، مخصوصاً در دنیای دیجیتال امروز که همهچیز مخصوصاً خرید، اینترنتی شده است و از نیازهای مهم مشتری شما به حساب میآید!
حرف پایانی
تجارت قهوهفروشی روبهرشد است و مردم مانند چای و دیگر نوشیدنیها میل و رغبت زیادی به نوشیدن محصولات قهوه دارند!
دوستان من، اگر میخواهید قهوهفروشی راهاندازی کنید، باید تمام جوانب را از جمله سرمایۀ لازم، تخصص دیدن در مهارت قهوهفروشی و… در نظر بگیرید.
مشورت با افراد متخصّص را جدی بگیرید و از تجربۀ دیگران استفاده کنید.
فراموش نکنید رقابت در این کار بسیار زیاد است و اگر میخواهید در این بازار شلوغ، کسبوکار موفقی داشته باشید، باید راهی برای درخشیدن در رقابتها پیدا کنید!
استفاده از ایدههای خلاقانه و منحصربهفرد میتوانند راهگشای شما باشند که من سعی کردم در این مطلب به چند ایده برای قهوه فروشی اشاره کنم.
امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.
مطالب مرتبط را از دست ندهید!
کافه سیار
امروزه بهدلیل اجارۀ بالای مغازهها، اکثر مردم مغازهداری را رها کرده و به کافه سیار روی آوردهاند. اگر شما هم فکر راهاندازی یک کافه سیار را در سر دارید، مطلب زیر را از دست ندهید!
کسبوکار کافیشاپ
در این مطلب به تفاوت قهوهفروشی و کافیشاپ اشاره کردم. با این تفاسیر، اگر تصمیم خود را گرفتهاید و میخواهید یک کافیشاپ بزنید، این مطلب میتواند کمک زیادی به شما بکند.
کافیشاپ ارزان
این مطلب، به راههای متفاوت برای حداقل کردن هزینههای راهاندازی یک کافه بدون افت کیفیت کار میپردازد. اگر میخواهید در هزینههای خود صرفهجویی کنید و در عین حال کسبوکاری پرسود داشته باشید، به این مطلب سر بزنید:
ممنون از شما که تا انتهای مطلب با ما بودید😊
شما چه ایدههای دیگری برای مغازۀ قهوهفروشی پیشنهاد میکنید؟
بهنظر شما راهاندازی یک قهوهفروشی بهصرفهتر است یا کافیشاپ؟!
اگر شما تجربهای در مدیریت یک قهوهفروشی دارید با ما در میان بگذارید.
مشتاقانه منتظر نظرات، تجربیات و انتقادات شما هستیم😇
سلام مغازههای قهوه فرشی به نظرم زیاد شده .. حتی در کوچهها هم کافه زدن … خیلی از این قهوه فروشیها درآمدشون کمه ..