سلام، به معرفی کتاب استارتاپ کامل خوش آمدید. اگر شما هم مثل من کتابخوان باشید، حتماً سایتها و صفحههای اینستاگرامی معرفی کتاب را دیدهاید.
برخی از آنها تنها پاراگراف مختصری از یک کتاب را (که پشت جلد آن نوشته شده است) نقل میکنند.
این نوع معرفی کتاب برای من کافی و کارساز نیست.
بنابراین تصمیم گرفتم در این معرفی، شما را بهطور جامع با کتاب استارتاپ کامل آشنا کنم. تا متوجه شوید که مفاهیم اصلی آن چیست؟ آیا این کتاب پاسخ سوالهای شما را میدهد یا خیر؟ لطفاً با من همراه باشید.
در ضمن پیشنهاد میکنم مقالهی تفاوت استارتاپ و کسب و کار را برای روشن شدن تفاوت این دو حوزه حتماً بخوانید.
مشخصات کتاب استارتاپ کامل:
- عنوان: استارتاپ کامل
- نویسنده: آندری سیدنیو
- مترجم: مهدی کاکاوند کردی-محمد صادق صارمی
- انتشارات: امید سخن
- تعداد صفحات: 145
فهرست:
- چرا کامل؟ دلیل نامگذاری استارتاپ کامل چیست؟
- مفاهیم کلیدی کتاب استارتاپ کامل
- نوع نگارش نویسنده: آندری سیدنیو
- خواندن کتاب استارتاپ کامل به چه کسانی توصیه میشود؟
- برای چه کسانی این کتاب مناسب نیست؟
- دانلود کتاب استارتاپ کامل
چرا کامل؟ دلیل نامگذاری استارتاپ کامل چیست؟
کتاب استارتاپ کامل در 3 حوزهی مهم در مورد راهاندازی یا ارتقای یک استارتاپ و کسبوکار موفق شما را راهنمایی میکند. این 3 حوزه عبارتند از:
- راهکارهای عملی
- واقعیتها
- ویژگیهای فردی مورد نیاز
اگر شما آشنایی مختصری با مفاهیم اولیهی استارتاپ، واژگان و اصطلاحات آن داشته باشید؛ این کتاب میتواند اطلاعات مفیدی را که حاصل 10 سال تحقیق نویسنده است در اختیار شما قرار دهد.
در زیر، میتوانید نوشتهی ما را در مورد اصطلاحات استارتاپی مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید: آشنایی با واژگان و اصطلاحات استارتاپی
در قسمت راهکارهای عملی انواع استراتژیهای کارآفرینان موفق را فرا میگیرید،
در مبحث واقعیتها، با حقایق بازار فروش آشنا میشوید،
و در نهایت از اهمیت ویژگیهای شخصیتی که یک کارآفرین باید داشته باشد، آگاه میشوید.
مفاهیم کلیدی کتاب استارتاپ کامل
در بخش زیر، مفاهیم کلیدی 3 حوزهی مهم را که کتاب بیان کرده است؛ بهصورت خلاصه و چکیده مشاهده میکنید:
1- راهکارهای عملی:
- چگونه کسبوکارتان را تبدیل به تخم طلا کنید؟
- چگونه کسبوکارتان را با پول و منابع کم شروع کنید؟
- کمینه محصول پذیرفتنی چیست؟
- آموزش نحوهی آزمونگری و چرخهی آزمایش
- قوانین تبلیغات
- شاخصهای مهم عملکرد را محاسبه کنید. هر آنچه که اندازهگیری شود، ارتقا مییابد.
- راهکارهای رهبری و هدایت
2- واقعیتها:
- مزایای کارآفرین بودن چیست؟
- بزرگترین اشتباه در ایجاد یک پروژه
- تاثیر نوآوری بر سودآوری
- قدرت نام تجاری (برند) شما
- جنگیدن برای پیدا کردن مشتری یا حفظ مشتری فعلی؟
- ارزشآفرینی کنید؛ پول بهدنبال ارزش میآید.
- بازار تنها عامل مشخص کنندهی موفقیت یا شکست یک محصول است.
- با انجام آزمایشات متعدد و درس گرفتن از آنها مسیرتان را پیدا کنید.
- اهمیت زمان بین مطرح شدن یک ایده و اجرای آن
- ابتدا اطمینان و علاقه را در مشتری ایجاد کنید.
3-ویژگیهای فردی مورد نیاز:
- اهمیت همخوانی بین کسبوکارتان با شخصیت شما
- اهمیت پشتکار
- آشنایی با عملکرد مغز مشتری هنگام خرید محصول یا خدمات
- با نهایت سرعت کار کنید.
- چطور مثل یک کارآفرین فکر کنیم؟
- کاری را انجام دهید که مشتاق آن هستید.
نوع نگارش نویسنده: آندری سیدنیو
آندری سیدنیو (Andrii Sedniev) نویسندهی کتاب استارتاپ کامل؛ محقق خوبی در زمینهی رفتار موفقترین کارآفرینان است.
بیش از 10 سال در این زمینه به تحقیق و پژوهش پرداخته و دستاورد این سالها را در قالب کتاب استارتاپ کامل، با قلمی بسیار روان و با ذکر مثالهایی ملموس بهصورت خلاصه عرضه کرده است.
او که در سن 19 سالگی بهعنوان جوانترین فرد اروپا موفق به دریافت گواهینامهای بسیار معتبر (CCIE) در زمینهی فناوری اطلاعات شده است، به شرکت cisco systems پیوست و توانست برای این شرکت یک میلیارد دلار درآمدافزایی کند.
بیشک دانش و مهارت او در این سالها او را به یک معلم خوب نیز تبدیل کرده است.
در پایین بخشی از متن کتاب استارتاپ کامل را ملاحظه میکنید:
فیسبوک اولین شبکهی اجتماعی نبود. وقتی راهاندازی شد صدها شبکهی اجتماعی دیگر مانند: مای اسپیس، وجود داشت.
وقتی آمازون شروع به فروش کتاب به صورت آنلاین کرد. این شرکت تقاضایی برای کتاب ایجاد نکرد، بلکه ارائه و تحویل سفارشات را برای مشتریان به شکل بهتری عرضه نمود.
وقتی استارباکس تأسیس شد، اولین شرکت فروشندهی قهوه نبود، فقط تفاوتش در این بود که قهوهای خوشمزهتر و فضایی بهتر را، در کافیشاپهایش فراهم کرد.
کارآفرین تازهکار لزوماً نباید به دنبال راهاندازی کسبوکار در زمینهای که تقاضا برای آن در بازار وجود ندارد باشد.
اگر به سراغ بازار بزرگ یا رقبای زیاد بروید، فرصت موفقیتتان بیشتر میشود. البته باید تلاش کنید محصول یا خدمات بهتر از آنچه که وجود دارد، عرضه کنید.
خواندن کتاب استارتاپ کامل به چه کسانی توصیه میشود؟
به تمام کسانی که:
- تمایل به راهاندازی یک کسبوکار جدید دارند.
- تمایل به ارتقا و بهروزرسانی کسبوکار فعلی خود را دارند.
- بهدنبال استراتژیهای نوین و راهکارهای عملی هستند.
- مطالعهی تجربه و نحوهی عملکرد کارآفرینان موفق جهان برایشان مهم و ارزشمند است.
برای چه کسانی این کتاب مناسب نیست؟
- اگر شما هیچ آشنایی با مفهوم استارتاپ ندارید، بهتر است که در ابتدا اطلاعاتی مقدماتی نسبت به این موضوع کسب کنید. (در پایان لینک مقالههایی را که میتوانید برای افزایش آگاهی خود مطالعه کنید قرار خواهم داد)
- کسانی که تنها بهدنبال یک کتاب انگیزشی هستند؛ که به آنها بگوید با تغییر ذهنشان میتوانند ثروتمند شوند.
دانلود کتاب استارتاپ کامل
اگر علاقمند به مطالعه این کتاب شدهاید، میتوانید به صورت قانونی از سایت طاقچه تهیه کنید. در زیر لینک خرید را برای شما عزیزان قرار دادهایم:
مطالب مرتبط
دوست عزیز؛
به انتهای این مقاله رسیدیم. از اینکه تا به اینجای کار با من همراه بودید، ممنونم. قبل از اینکه کتاب استارتاپ کامل را تهیه کنید میتوانید مطالب زیر را مطالعه و اطلاعات مفیدی را کسب کنید.
اگر هیچ آشنایی با مفهوم استارتاپ ندارید، این مطلب میتواند برای شما مفید باشد:
اگر دوست دارید اطلاعاتی در مورد شیوهی راهاندازی یک استارتاپ کسب کنید، این مقاله به شما پیشنهاد میشود:
آیا علاقمند به آشنایی با استارتاپهای خانگی هستید؟ با کلیک بر روی لینک زیر ایدههای جالبی دریافت خواهید کرد :
آیا پاسخ سوالات خود را دربارهی محتوای کتاب استارتاپ کامل دریافت کردید؟
به نظر شما کدام بخش از کتاب میتواند کاربردیتر باشد؟
خوشحال میشویم اگر پیشنهاد و سوالی دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.
معرفی مختصر و مفیدی بود. ممنونم.