karnakon.ir

همه آنچه که باید درباره انواع تبلیغات در اینستاگرام بدانید!

نام نویسنده: سید علیرضا شجاعی

همه آنچه که باید درباره انواع تبلیغات در اینستاگرام بدانید!

4.7/5 - (7 امتیاز)

در دنیای امروز، صرفاً حضور در اینستاگرام و تولید محتوا کافی نیست؛ اگر می‌خواهید دیده شوید، باید دقیق و هوشمند تبلیغ کنید. پس در این بازار هفتاد هزار میلیاردی (+)، شناخت دقیق انواع تبلیغات در اینستاگرام و استفاده هدفمند از آن‌ها یک امر بسیار ضروری است.

بسیاری از کسب‌وکارهای خانگی، ادمین‌ها و حتی فروشگاه‌ها و برندهای رسمی، بدون آگاهی کامل از انواع روش‌ تبلیغات در اینستاگرام، دست به اقدام می‌زنند و نتیجه‌ای جز ناامیدی نمی‌گیرند و فقط بودجه، وقت و انگیره آن‌ها هدر میرود.

در این راهنمای جامع، همه چیز را درباره انواع تبلیغات در اینستاگرام خواهید آموخت: از بررسی مدل‌های تبلیغاتی تا انتخاب بهترین شیوه برای نوع کسب‌وکار شما، نکات مهم پیش از اجرا، ابزارهای حرفه‌ای و حتی مقایسه هزینه‌ها.

اگر به دنبال تبلیغی مؤثر، مقرون‌به‌صرفه و متناسب با مخاطب هدفتان هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آنچه در این مطلب میخوانید:

انواع روش‌های تبلیغات در فضای مجازی

انواع روش‌های تبلیغات در فضای مجازی کدامند؟

در دنیای امروز، انواع تبلیغات در فضای مجازی به بخش جدایی‌ناپذیری از استراتژی‌های بازاریابی برندها تبدیل شده‌اند. این نوع تبلیغات به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی با مخاطبان هدف در ارتباط باشید.

در میان گزینه‌های مختلف تبلیغات مجازی، تبلیغات در اینستاگرام به‌ویژه برای کسب‌وکارهای ایرانی، به دلیل تعامل بالا و ساختار بصری جذاب، از محبوبیت زیادی برخوردار است.البته که نباید از روش‌های دیگر تبلیغات در فضای مجازی چشم‌پوشی کرد.

همان‌طور که انتخاب روش تبلیغ در فضای مجازی باید بر اساس اهداف، بودجه و مخاطب هدف انجام شود، شناخت دقیق انواع روش‌های تبلیغات در فضای مجازی، اولین گام برای طراحی یک کمپین موفق است.

 در ادامه، مهم‌ترین روش‌های تبلیغات دیجیتال رو به شکل تیتروار آوردیم:

  • تبلیغات گوگل (Google Ads)
  • تبلیغات کلیکی (PPC) در سایت‌ها
  • تبلیغات پیامکی و پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات همسان (Native Ads)
  • تبلیغات ایمیلی (Email Marketing)
  • تبلیغات ویدیویی (YouTube، آپارات، ویدیو مارکتینگ)
  • همکاری با اینفلوئنسرها در پلتفرم‌های مختلف و …

بیشتر بخوانید: استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی 

تبلیغات اینستاگرامی چیست و چرا اهمیت دارد؟

تبلیغات اینستاگرامی چیست و چرا اهمیت دارد؟

تبلیغات در اینستاگرام یعنی استفاده استراتژیک از محتوای بصری

در دنیای امروز، اینستاگرام فقط یک شبکه اجتماعی نیست؛ بلکه این پلتفرم به یک بازار بزرگ و پویا برای رشد کسب‌وکارها تبدیل شده است.

 تبلیغات در این فضا به برندها امکان می‌دهد تا مستقیماً با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند، محصولات را معرفی کنند و نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بسیاری از پلتفرم‌های دیگر داشته باشند.

در ادامه، ابتدا به مزایای منحصربه‌فرد اینستاگرام نسبت به دیگر پلتفرم‌ها می‌پردازیم و سپس بررسی می‌کنیم چرا این شبکه اجتماعی می‌تواند یک فرصت طلایی برای برند وکسب‌وکار  شما باشد

مزایای تبلیغ در اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها:

از مزایای تبلیغات در اینستگرام که بر کسی پوشیده نیست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی دقیق به مخاطب هدف:

با ابزار Targeting متا ، تبلیغات شما دقیقاً به دست مخاطب مناسب می‌رسد.

 مثلاً اگر پیج شما مرتبط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی  است، تبلیغات شما فقط به خانم‌های 18 تا 55 سال ساکن فلان منطقه‌ی جغرافیایی که به زیبایی علاقه‌مند هستند نمایش داده می‌شود.

  • محتواهای بصری و وایرال‌پذیرمثل استوری، ریلز و ویدیوهای کوتاه:

استوری، ریلز و ویدیوهای کوتاه با قابلیت نمایش محتوای جذاب و پویا، به شما امکان می‌دهند تا پیام خود را به شکلی خلاقانه و موثر به مخاطبان گسترده‌ای برسونید و در نهایت، منجر به افزایش آگاهی از برند و رشد کسب‌وکارتون شوید. البته که اگر میخواهید اثر بخش باشید باید این کار رو خلاقانه انجام بدهید

  • دسترسی به تحلیل و بهینه‌سازی در لحظه نتایج:

با ابزارهای تحلیلی متنوع اینستگرامی مانند Insight پیج و Meta Ads Manager می‌توانید ببینید کدام تبلیغ بهتر جواب داده است و  برطبق اون استراتژی و بودجه تبلیغات رو بهینه کنید.

  • افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness):

نمایش مکرر و خلاقانه برند شما در ریلزها و استوری‌های کاربران به کمک تبلیغات در اینستگرام، باعث می‌شه که نام و چهره‌ی برندتون در ذهن مخاطبان حک بشه. این افزایش دیده شدن، به مرور زمان منجر به شناخت بیشتر و در نهایت، ترجیح داده شدن برند شما نسبت به سایر رقبا می‌شود.

 چرا اینستاگرام برای برند شما یک فرصت طلایی است؟

در ایران بیش از ۴۵ میلیون نفر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از اینستاگرام استفاده می‌کنند. از این تعداد، حداقل ۲۰ میلیون نفر روزانه چندین ساعت از وقت خود را صرف این پلتفرم میکنند و این یعنی:

بستر اینستاگرام با تمام ویژگی و قابلیت‌هایش میتواند برای برند و محصول شما شبیه یه ویترین خیلی بزرگ و بسیار پر رفت‌وآمد باشد و این به  شما و استراتژی شما بستگی دارد که بتوانید با ارائه درست و جذاب محصولاتتان و انتخاب درست در بین انواع تبلیغات در اینستاگرام مخاطب در حال اسکرول کردن رو مجاب کنید که به ویترین شما نگاهی بیندازد.

تا اینجا گفتیم چرا در دنیای امروز شما و کسب‌وکارتون به اینستاگرام و قابلیت‌هاش نیازمند هستید. در ادامه قرار شما رو با انواع تبلیغات در اینستاگرام اشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام– 9 نکته طلایی برای تولید محتوای بهتر

معرفی انواع تبلیغات رسمی در اینستاگرام (Instagram Ads)

معرفی روش های تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads)

در این بخش با مهم‌ترین روش‌های تبلیغات رسمی در اینستاگرام آشنا می‌شویم؛ تبلیغاتی که از طریق پنل متا (Meta Ads Manager) اجرا می‌شوند و قابلیت‌های هدف‌گیری دقیق، بودجه‌بندی منعطف و ارزیابی عملکرد را در اختیار برندها و کسب‌وکارها  قرار می‌دهند.

شایان به ذکر است که با توجه به شرایط فعلی کشور این روش بیشتر برای کسب‌وکارهای بزرگ کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که برای اجرا و پیاده‌سازی انواع تبلیغات در اینستاگرام، قبل از هرکاری، میبایست یک اکانت بیزینسی ساخت و اون رو به حساب فیسبوک متصل کرد.

تبلیغات اسپانسری (Sponsored Posts)

تبلیغات اسپانسری ساده‌ترین و پرکاربردترین نوع تبلیغات رسمی در اینستاگرام می‌باشد.

این شکل تبلیغ برای افزایش دسترسی به مخاطبین هدف، تعامل بیشتر با آنها و حتی فروش مستقیم کاربرد زیادی دارد و از طریق پنل Meta اجرا می‌شود. مهمترین مزیت آن این است که به شکل یک محتوای غیر تبلیغی که مخاطبان نشان داده می‌شود.

نحوه اجرا تبلیغات اسپانسری:

برای اجرای تبلیغ اسپانسری کافی‌ست یک پست اینستاگرامی (عکس یا ویدیو) در پیج خود منتشر کنید، سپس با استفاده از پنل Meta Ads Manager (یا دکمه Promote در اینستاگرام با اکانت بیزینسی) آن را به عنوان یک آگهی هدفمند برای مخاطبینی بر اساس سن، موقعیت، علایق یا رفتار آنلاین‌شان منتشر کنید.

مزایا و معایب تبلیغات اسپانسری:

از مزایای این روش تبلغ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف‌گیری دقیق مخاطب براساس دیتاهای متا
  • قابلیت دریافت لایک، کامنت، سیو و اشتراک‌گذاری و این یعنی افزایش تعامل
  • نمایش در فید کاربران، دقیقاً مثل پست‌های معمولی (بدون حس تبلیغ مستقیم)

و از معایب این روش تبلیغاتی هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت‌هایی برای نمایش لینک مستقیم ( مثلاً فقط یک CTA در پست).
  • هزینه تبلیغ نسبتاً بالا برای بعضی کسب‌وکارها در ایران باتوجه به هزینه دلاری آن.
  • مادامی که خلاقیت بصری پایین باشد، نرخ تعامل کاهش می‌یابد.

تبلیغات استوری اینستاگرام (Instagram Stories Ads)

تبلیغات استوری یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در میان انواع تبلیغات در اینستاگرام محسوب می‌شود. به دلیل طبیعت سریع و غیرفرموله استوری‌ها، برندها می‌توانند با طراحی‌های خلاقانه و هدفمند، در مدت‌زمان کوتاه به نتایج بزرگی برسند.

این نوع تبلیغ یه دو روش قابل اجراست. روش اول، تبلیغات رسمی از طریق متا (Ads Manager) است که در ایران بسیار مرسوم نیست. روش دیگر تبلیغ در استوری پیج‌های پرمخاطب ایرانی که در ایران بسیار مرسوم است.

البته که در روش دوم باید سه تا شاخص رو حتماً بررسی کنید. نرخ بازدید، نرخ تعامل و موقعیت مخاطبان آن پیج ، تا مطمئن شوید با پرسونای برند و کسب‌وکارتون هم‌راستا باشد

تبلیغات ریلز (Instagram Reels Ads)

تبلیغات ریلز اینستاگرام، یکی از پربازده‌ترین روش‌های انواع تبلیغات در اینستاگرام است که به کمک ویدیوهای عمودی، به شما امکان می‌دهد محتوایی سرگرم‌کننده، آموزنده یا الهام‌بخش تولید کنید که در اکسپلور و فید کاربران نمایش داده شود.

 با توجه به الگوریتم تقویتی ریلز و علاقه کاربران به محتوای ویدیویی سریع، این نوع تبلیغ می‌تواند نرخ تعامل (Engagement Rate) بالایی را برای برندها و پیج‌های فروشگاهی ایجاد کند.

تبلیغات ویدیویی (In-Feed Video Ads)

این مدل تبلیغاتی، ویدیوهایی هستند که به‌صورت مستقیم در میان پست‌های فید کاربران ظاهر می‌شوند.

این تبلیغات مانند پست‌های معمولی به نظر می‌رسند اما با برچسب Sponsored مشخص می‌شوند و می‌توانند شامل CTA، کپشن و لینک نیز باشند.

 تبلیغات ویدیویی در فید برای معرفی محصولات، داستان برند یا آموزش‌های کوتاه بسیار مؤثر هستند و امکان جذب توجه کاربران را در چند ثانیه اول دارند.

قبل از توضیح مورد بعدی اینو بگیم که تبلیغات فید برای ارتباط رسمی‌تر و ماندگارتر مناسب‌تره.درحالیکه تبلیغات ریلز برای وایرال کردن محتوا و جذب تعامل سریع فوق‌العاده‌ست و محل انتشار اون ها هم با هم متفاوت هست.

تبلیغات Collection و Shopping:

تبلیغات کالکشن (Collection) و شاپینگ (Shopping Ads) اینستاگرام برای برندهایی که فروش آنلاین دارند، یکی از روش‌های مؤثر است.

 در این فرمت، کاربران می‌توانند مستقیماً از داخل تبلیغ، محصولات را ببینند، جزئیات را بررسی کنند و در نهایت وارد صفحه خرید شوند.

این تبلیغات در قالب اسلاید، استوری یا حتی ریلز قابل نمایش‌اند. با استفاده از Instagram Shop و اتصال به کاتالوگ محصولات، برندها می‌توانند مسیر خرید را برای کاربران بسیار ساده و سریع کنند؛ بدون اینکه نیازی به ترک اپلیکیشن اینستاگرام باشد.

تبلیغات Lead Generation (جمع‌آوری اطلاعات مخاطب)

تبلیغات lead generation یکی از  انواع تبلیغات در اینستاگرام است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا اطلاعات تماس کاربران علاقه‌مند (مانند ایمیل، شماره موبایل یا موقعیت جغرافیایی) را به‌صورت مستقیم جمع‌آوری کنند؛ بدون نیاز به هدایت مخاطب به وب‌سایت.

این مدل تبلیغ بیشتر برای خدمات، آموزش‌ها یا محصولات نیازمند مشاوره کاربرد دارد. با فعال کردن فرم داخلی اینستاگرام (Lead Form) و تکمیل آن،  این آپشن در اختیار کاربران قرار میگیرد.

تا اینجا تمرکزمون بیشتر روی انواع تبلیغات در اینستاگرام رسمی (meta ads manger) بود. در ادامه قرار روش‌های تبلیغات پر کاربردتر برای کاربران ایرانی تمرکز کنیم.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

بدون شک تبلیغات اینفلوئسری در اینستاگرام ، اتصال هوشمند کسب‌وکار به مخاطب واقعیست به شرطی که به درستی انجام شود.

تبلیغات اینفلوئسری یکی از تأثیرگذارترین روش‌ های انواع تبلیغات در اینستاگرام است که از طریق همکاری با افراد شناخته‌شده یک حوزه خاص، برندها را به مخاطبان هدف متصل می‌کند.

این نوع تبلیغات به‌دلیل اعتماد مخاطب به اینفلوئنسر، نرخ تعامل بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع روش‌های تبلیغات در فضای مجازی دارد و می‌تواند به‌ صورت مستقیم روی فروش یا آگاهی از برند تأثیر بگذارد.

انواع اینفلوئنسر (نانو، میکرو، ماکرو، مگا)

در زمینه تبلیغات اینفلوئنسری، شناخت دقیق دسته‌بندی اینفلوئنسرها اهمیت زیادی داره.

حالا چرا؟ چون انتخاب نادرست، می‌تونه بودجه تبلیغاتی‌تون رو هدر بده، درحالی‌که انتخاب هوشمندانه باعث بازگشت سرمایه میشه. اینفلوئنسرها به‌طور معمول به چهار دسته تقسیم می‌شن:

  • نانو اینفلوئنسر (Nano Influencer):
    • بین ۱۰۰۰ تا ۱۰هزار دنبال‌کننده دارن.
    • جامعه مخاطب‌شون محدود ولی تعامل‌شون بسیار بالا و واقعی هست.
    • مناسب برای برندهایی با بودجه کم یا محصولات خاص
  • میکرو اینفلوئنسر (Micro Influencer):
    • حدود ۱۰ تا ۵۰ هزار دنبال‌کننده دارن.
    • معمولاً در یک حوزه تخصصی فعالیت می‌کنن (مثلاً پوست، تغذیه یا فشن).
    • نرخ تعامل بالاست و مخاطبان بهشون اعتماد زیادی دارن.گزینه مناسب برای شروع تبلیغات اصولی در اینستاگرام
  • ماکرو اینفلوئنسر (Macro Influencer):
    • بین ۵۰ هزار تا چندصد هزار دنبال‌کننده دارن.
    • اغلب چهره‌های شناخته‌شده فضای مجازی یا رسانه هستن.
    • برای تبلیغ برندهایی که به دنبال دسترسی بیشتر هستن، کارایی بالایی دارن
  • مگا اینفلوئنسر (Mega Influencer):
    • بالای یک میلیون دنبال‌کننده دارن.
    • اغلب سلبریتی‌ها یا اینفلوئنسرهای شناخته شده تر هستن.
    • هزینه همکاری بالاست ولی دسترسی بسیار وسیعی ایجاد می‌کنن.
    • مناسب برندهایی با بودجه بالا و هدف‌گذاری گسترده.

چطور اینفلوئنسر مناسب خود را پیدا کنیم؟

قطع به یقین این بخش مهمترین مطلب ما در این مقاله است.حالا چرا؟

چون که این شکل تبلیغاتی ، رایج ترین شکل از انواع تبلیغات در انیستاگرام ایران است.

پیدا کردن اینفلوئنسری که دقیقاً با برند و مخاطب شما هم‌راستا باشد، یکی از کلیدی‌ترین مراحل موفقیت در انواع تبلیغات در اینستاگرام است. در ادامه، مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام انتخاب اینفلوئنسر در نظر بگیرید را مرور می‌کنیم.

معیارهای کلیدی برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب:

  • میزان تعامل (Engagement Rate):

لایک، کامنت، ریپلای به استوری و واکنش‌های واقعی کاربران بسیار مهم‌تر از تعداد فالوورهاست. نرخ تعامل زیر ۲٪ معمولاً نشانه‌ای از کم‌اثر بودن تبلیغ است.

  • واقعی بودن فالوورها:

با ابزارهایی مثل HypeAuditor یا Modash.io، می‌تونید درصد فالوورهای فیک یا غیرفعال را بررسی کنید. فالوور زیاد با تعامل کم، فقط هزینه‌ی تبلیغات را هدر می‌دهد.

  • تجربه قبلی در تبلیغات:

اینفلوئنسرهایی که قبلاً تبلیغات مشابه موفقی انجام داده‌اند، احتمال موفقیت همکاری با آن‌ها بیشتر است. مخصوصاً اگر آن تبلیغ‌ها در حوزه‌ای نزدیک به شما بوده باشند

مزایا و چالش‌های این مدل تبلیغاتی:

با اینکه این روش می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد، اما عدم شناخت دقیق مزایا و چالش‌های آن، ممکن است منجر به اتلاف منابع شود.

انتخاب درست اینفلوئنسر می‌تواند نرخ تعامل و فروش را به‌طور چشمگیری افزایش دهد، زیرا مخاطب حس می‌کند پیام از سوی یک فرد معتمد و هم دغدغه است.

با این حال، چالش‌هایی هم در این مسیر وجود دارد. اگر اینفلوئنسر به‌درستی انتخاب نشود، یا محتوای تبلیغ به شکل غیرواقعی و بی‌تأثیر اجرا شود، نتیجه‌ای معکوس به‌همراه دارد.

علاوه بر این، در همکاری اینفلوئنسری هزینه‌ها ممکن است از حد انتظار فراتر رود، مخصوصاً اگر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به‌خوبی اندازه‌گیری نشود.

تبلیغات در پیج‌های پرمخاطب و تبلیغات بازنشر (ریپست)

در این نوع تبلیغات،شما  سراغ پیج‌هایی می‌روید که فالور زیاد دارند اما لزوماً چهره‌محور نیستند. این پیج‌ها معمولاً محتوای سرگرمی، آموزشی، خبری یا موضوعی (مثلاً: زیبایی، تکنولوژی، روانشناسی و…) تولید می‌کنند و در ازای دریافت هزیته نطلب شما رو بارنشر میکنند.

تبلیغات در پیج‌های پربازدید اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که در مدت‌زمانی کوتاه، محتوای برندتان را در معرض دید تعداد زیادی از کاربران قرار دهید. این روش برای کمپین‌هایی که هدف‌شان آگاهی از برند (Brand Awareness) است، به‌شدت مؤثر عمل می‌کند.

درحالی که در این نوع تبلیغات، معمولاً نرخ تعامل (Engagement Rate) پایین‌تر از تبلیغات اینفلوئنسری است.

تعرفه انواع تبلیغات در اینستاگرام چطور محاسبه می‌شود؟

تعرفه تبلیغات با اینفلوئنسرها

برآورد هزینه تبلیغات در اینستاگرام به فاکتورهایی مثل نوع تبلیغ، نرخ تعامل، جامعه هدف و فرمت تبلیغاتی بستگی دارد. در این بخش با دو روش رایج قیمت‌گذاری، یعنی تعرفه تبلیغات رسمی اینستاگرام (از طریق Meta Ads) و تعرفه تبلیغات اینفلوئنسری آشنا می‌شوید.

هزینه‌ی تبلیغات رسمی اینستگرام(cpc و cpm):

تعرفه‌های تبلیغات در اینستاگرام به دو روش اصلی CPC (هزینه به ازای کلیک) و CPM (هزینه به ازای هزار نمایش) محاسبه میشه. اما نکته مهم اینه که این تعرفه‌ها ثابت و مشخص نیستن و هزینه نهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارن.همچون:

  • کیفیت تبلیغ
  • میزان رقابت در بین سایر تبلیغ کنندگان اینستاگرام
  •  دقت در هدف‌گذاری مخاطب در اینستاگرام

و از طریق یکDNS(سیستم تحلیلی داینامیک) تعیین می‌گردد.

دستیابی به بهترین نتیجه از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، درک چگونگی محاسبه هزینه‌ها در مدل‌های CPC و CPM بسیار مهم است.

تعرفه تبلیغات با اینفلوئنسرها

تعرفه تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام بسیار متنوع است و به فاکتورهای مختلفی از بستگی دارد :

  • محبوبیت اینفلوئنسر (تعداد فالوور)
  •  میزان تعامل (Engagement Rate)
  •  نوع محتوا (پست، استوری، ریلز)
  •  حوزه تخصصی اینفلوئنسر

درک درست از هزینه تبلیغات اینفلوئنسری و مذاکره بر اساس معیارهای مشخص، می‌تواند به اجرای کمپین‌های موفق و دستیابی به بازدهی سرمایه‌گذاری (ROI) مطلوب در بازاریابی اینفلوئنسری اینستاگرام کمک شایانی کند.همچنین ریسک این کار را پایین نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید:نرخ بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟ فرمول و نحوه محاسبه

نکات مهم قبل از اجرای تبلیغات اینستاگرامی

تعیین هدف (افزایش فروش؟ برندینگ؟ جذب فالور؟) در انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی

قبل از اینکه سراغ اجرای انواع تبلیغات در اینستاگرام برویم، لازم است سه گام مهم را در نظر بگیریم. این مراحل پایه‌ریزی یک کمپین موفق‌اند و نقش مستقیمی در بازدهی تبلیغات اینستاگرامی شما دارند. بدون آن‌ها، حتی بهترین نوع تبلیغات هم می‌تواند بی‌اثر یا کم‌بازده باشد.

تعیین هدف (افزایش فروش؟ برندینگ؟ جذب فالور؟)

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در اجرای انواع تبلیغات اینستاگرام، شروع کمپین بدون تعیین هدف مشخص است.

 هر هدفی از تبلیغ، نوع تبلیغ مناسب، فرمت محتوا (استوری، ریلز، فید)، انتخاب اینفلوئنسر یا پیج تبلیغ‌دهنده، نوع CTA و حتی زمان انتشار تبلیغ را تغییر می‌دهند. پس قبل از هر چیز، هدفتان از اجرای انواع تبلیغات در اینستاگرام را شفاف مشخص کنید.

طراحی بنر، کپشن و CTA مؤثر

در انواع تبلیغات در اینستاگرام، ظاهر محتوا و پیام شما اولین و مهم‌ترین تأثیر را می‌گذارند. یک بنر تبلیغاتی خوب باید طراحی بصری جذاب، رنگ‌بندی هماهنگ با برند، لوگوی حرفه ای مرتبط با محصول یا خدمت داشته باشد.

در کنار آن، یک کپشن کوتاه، قانع‌کننده و مستقیم باید همراه بنر باشد که فوراً ارزش پیشنهاد شما را منتقل کند.

و در نهایت، استفاده از یک فراخوان به اقدام (CTA) قوی به مخاطب کمک می‌کند تا سریع تصمیم بگیرد.

انتخاب درست مخاطب هدف (Target Audience)

برای اجرای مؤثر انواع تبلیغات در اینستاگرام، شناخت دقیق مخاطب هدف اهمیت بسیار بالایی دارد. اینکه تبلیغ شما دقیقاً به دست چه کسی برسد، تعیین می‌کند که چقدر احتمال تعامل، کلیک یا خرید وجود داشته باشد.

ویژگی‌هایی مثل سن، جنسیت، محل سکونت، علایق، زبان و حتی سبک زندگی مخاطبان باید مشخص باشد. به‌عنوان مثال، اگر محصول شما مکمل‌های پوست و مو برای خانم‌های ۲۰ تا ۳۵ ساله است، تبلیغ شما نباید به‌طور تصادفی به نوجوانان یا آقایان بالای ۴۵ سال نمایش داده شود.

شناخت مخاطب هدف، پایه‌گذار انتخاب درست نوع تبلیغ، انتخاب اینفلوئنسر مناسب، و حتی فرمت محتوا (مثلاً استوری یا ریلز) خواهد بود.

ابزارها و منابع برای مدیریت تبلیغات اینستاگرام

ابزارها و منابع برای مدیریت  تبلیغات اینستاگرام

برای اجرای اثربخش انواع تبلیغات در اینستاگرام، تنها انتخاب نوع تبلیغ کافی نیست.

استفاده از ابزارهای تخصصی به شما کمک می‌کند تا کمپین‌ها را بهتر مدیریت کرده، عملکرد آن‌ها را بسنجید و با بهینه‌سازی دقیق‌تر، بازده تبلیغات را افزایش دهید.

در ادامه به چند تا از اونا اشاره میکنیم:

ابزارهای ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام (Canva، Adobe Expressو …)

برای اجرای اثربخش انواع تبلیغات در اینستاگرام، تنها انتخاب نوع تبلیغ کافی نیست. استفاده از ابزارهای تخصصی به شما کمک می‌کند تا کمپین‌ها را بهتر مدیریت کرده، عملکرد آن‌ها را بسنجید و با بهینه‌سازی دقیق‌تر، بازده تبلیغات را افزایش دهید.

به کمک هوش مصنوعی و با گوشی توی دستتون میتوانید حرفه‌ای‌ترین تیزرهای تبلیغاتی رو بسازید. برای آشنایی با با خفن‌ترین روش‌ها مطلب زیر رو بخونید.

یکی از ابزارهای خفن دیگع برای ساخت بنر کانواست. کانوا یکی از کاربردی ترین ابزارهای ساخت بنر تبلیغاتی ، چه برای استوری ، چه برای طراحی حرفه ای کاور ریلز و چه برای طراحی پست است.در ویدیوی زیر میتونید معرفی و آشنایی با این ابزار خفن رو ببینید.

ابزارهای تحلیل تبلیغات اینستاگرام (Insight و Meta Ads Manager)

برای اجرای مؤثر انواع تبلیغات در اینستاگرام،تحلیل عملکرد تبلیغ‌ها، نقشی حیاتی در بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی دارد. دو ابزار اصلی برای این کار عبارتند از:

  • Insight:

این ابزار درون‌برنامه‌ای، اطلاعات پایه‌ای از عملکرد پست‌ها، استوری‌ها، تعاملات کاربران و نرخ بازدید را ارائه می‌دهد ومناسب پیج‌های تجاری و سازندگان محتواست.

توی این ویدئو خفنترین ابزارهای تحلیل Insight اینستاگرام آشنا بشیم پس حتماً ببینیدش.

  • Meta Ads Manager:

اگر تبلیغات‌تان را از طریق بیزینس منیجر اجرا می‌کنید، این ابزار پیشرفته‌ترین داده‌ها را درباره نرخ کلیک (CTR)، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، نمایش (Impressions)، نرخ تبدیل و موارد دیگر در اختیار شما می‌گذارد.

استفاده ترکیبی از این دو ابزار به شما کمک می‌کند که نه‌تنها میزان موفقیت تبلیغ را بسنجید، بلکه تبلیغات آینده‌تان را با داده‌های واقعی و دقیق بهینه‌سازی کنید.

ابزارهای همکاری با اینفلوئنسر (لاین‌کپ، روبیکا اسپانسر و…)

اگر قصد دارید از تبلیغات اینفلوئسری در اینستاگرام بهره ببرید، استفاده از پلتفرم‌های واسطه همکاری، زمان و انرژی شما را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. ابزارهایی مثل:

هایپربرندز:  در این پلتفرم از الگوریتم هوش مصنوعی برای ردیابی اکانت‌های فیک استفاده شده است. این پلتفرم بابررسی اعتبار حساب‌های اینستاگرامی، به برندها این امکان را می‌دهد که با بررسی حساب‌های اینفلوئنسرهای مورد نظرشان، به انتخاب درست‌تری دست یابند.

نئوریچ: نئوریچ الگوریتمی را ساخته است که داده‌های مورد نظر کاربران را از وبسایت‌های شبکه اجتماعی استخراج می‌کند. پایگاه داده این پلتفرم شامل اطلاعات کاربردی مربوط به بیش از 3 میلیون اینفلوئنسر را در خود دارد و مخاطب اصلی‌شان نیز کسب‌وکارهای بزرگ هستند.

برخی پلتفرم‌های تبلیغاتی عمومی دیگر نیز بخشی برای اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه می‌دهند که شامل بانک اطلاعاتی اینفلوئنسرها و سیستم گزارش‌گیری است.

نتیجه‌گیری: کدام یک از انواع تبلیغات در اینستاگرام برای شما مناسب‌تر است؟

کدام یک از روش های تبلیغات در اینستاگرام؟

در این مطلب سعی کردیم هر آن‌چه درباره‌ی انواع تبلیغات در اینستاگرام به آن نیاز دارید را، به‌صورت دقیق و مرحله‌به‌مرحله توضیح دهیم. از معرفی مدل‌های تبلیغاتی گرفته تا ابزارها، هزینه‌ها و حتی اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد و کسب‌وکار مرتکب می‌شوند.

یادتان باشد هیچ تبلیغی به تنهایی جادویی نیست! موفقیت در اینستاگرام حاصل ترکیب هوشمندانه‌‌ای از تبلیغ هدفمند +تولید محتوای اصولی + تداوم تلاش اصولی است.

فرصت دیده‌شدن را از برند و کسب‌وکارتون نگیرید!

پرسش‌های متداول

مؤثرترین نوع تبلیغ در اینستاگرام برای فروش محصولات چیست؟

بسته به نوع محصول، تبلیغات اسپانسری خود اینستاگرام و همکاری با اینفلوئنسرهای میکرو بیشترین بازدهی را دارند. برای فروش مستقیم، ریلز تبلیغاتی هدفمند هم بسیار مؤثر است.

چه زمانی تبلیغ نکنیم؟

وقتی پیج آماده پذیرش ترافیک نیست (مثلاً بایو مبهم، پروفایل غیر‌بهینه، محصولات کم، پاسخ‌گویی ضعیفه). اول زیرساخت پیج رو درست کن، بعد تبلیغ کن!

چطوری اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ خود پیدا کنیم؟

بر اساس پرسونای مشتری هدف، نرخ تعامل واقعی، سابقه کاری و حوزه فعالیت. ابزارهایی مثل نئوریچ و حتی بررسی دستی Insight ها کمک‌کننده ان!

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدره؟

هزینه تبلیغات رسمی به مدل CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت برای هزار نمایش) بستگی داره. تبلیغات اینفلوئنسری و پیج‌های پرمخاطب هم بسته به فالوور، تعامل و نوع محتوا متفاوته و از چند صد هزار تا چند ده میلیون تومن متغیره.

آیا تبلیغات در اینستاگرام برای پیج‌های کوچیک هم جواب می‌ده؟

بله! اگه هدف‌گذاری، طراحی بنر و CTA درست باشه، حتی با بودجه کم می‌شه نتایج خوبی گرفت. پیج‌های کوچیک می‌تونن با تبلیغات هدفمند و همکاری با اینفلوئنسرهای میکرو به خوبی رشد کنن.

مطالب مرتبط

اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید و قصد دارید که از اینستاگرام درآمدی کسب کنید، می‌بایست با مفاهیم برنامه‌ریزی تولید محتوا در اینستاگرام آشنایی داشته باشید.در این مطلب به شکل جامع اینو موضوع رو یاد میگیری.

صحبت کردن در مورد مزایای تبلیغات در اینستاگرام نیاز به فلسفه‌چینی خاصی ندارد. در مطاب زیر به شکل جامع بهترین مزایای تبلیغات اینستاگرامی را بررسی میکنیم.

اگر کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام به نظر شما شغل حساب نمی‌شود، بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهید. زمانه دیگر عوض شده است! نکات طلایی مطلب زیر رو برای تولید محتوای بهتر ازست ندید.

به نظر شما تبلیغات رسمی اینستاگرام برای کسب‌وکارها و برندهای ایرانی جواب میده؟ تجربه هاتون رو با ما به اشتراک بگذارید. اگر هنوز برای انتخاب نوع تبلیغ یا تدوین کمپین مناسب برای تبلیغ، نیاز به راهنمایی دارید، خوشحال می‌شویم کمکتون کنیم.پس هر سوالی داشتید توی بخش کامنت اون را مطرح کنید.قول میدیم که توی اسرع وقت بهشون پاسخ بدیم.

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تو ٣ دقیقه ببین در کدوم مهارت‌های شغلی‌ قوی هستی و کجاها میتونی بهتر بشی👇

انتخاب مسیر شغلی با ۷۰ درصد تخفیف!

همین حالا راه خود را پیدا کنید:

– شروع مسیر شغلی 🧑‍🎓

– درآمد مطمئن 💼

– شغل آزاد 💎

– پرطرفدارهای کارنکن 🚩