دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام – 9 نکته طلایی برای تولید محتوای بهتر

کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام
5/5 - (1 امتیاز)

اگر کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام به نظر شما شغل حساب نمی‌شود، بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهید. زمانه دیگر عوض شده است!

قدیم‌تر‌ها کسب درآمد راحت‌تر بود. پسرها شغل پدرشان را ادامه می‌دادند و دخترها هم که به کارهای خانه مشغول بودند. حتی وقتی بچه‌ها مدرسه می‌رفتند هم، تابستان‌ها به دنبال شغل‌های تابستانی بودند.

درآمدی که به دست می‌آمد کم یا زیاد، زندگی یک خانواده را می‌چرخاند و همین هم کافی بود. اما الان همه چیز فرق می‌کند. مسیر کسب درآمد مثل هفت خانی شده که هزار جور دنگ و فنگ دارد.

از مهارت، سابقه، تحصیلات مرتبط، کارت پایان خدمت، آزمون استخدامی و غیره که بگذریم، حتی برای کارآفرینی هم نیازمند سرمایه زیادی هستیم.

البته در این میان به لطف تکنولوژی و گسترش بازاریابی دیجیتال، روش‌هایی برای کسب درآمد به وجود آمده است که نیاز به سرمایه خاص یا مدرک دانشگاهی مرتبط ندارند.

گاهی وقت‌ها اصلا نیاز نیست برای کسب درآمد از این راه‌ها، سابقه یا مهارت خاصی نیز داشت. یکی از این روش‌های درآمدزایی، کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام است.

وقتی به کسب درآمد از اینستاگرام فکر میکنم، یک شغل رویایی تجسم می‌کنم. با خودم می‌گویم: «وقتی این همه از اوقات فراغتم را به گشت و گذار در اینستاگرام می‌گذرانم و کار با این شبکه اجتماعی را به خوبی بلدم، چه بهتر که از این کار درآمد هم داشته باشم».

دقیقاً مثل این می‌ماند که کل سال آدم وقتش را در تعطیلات بگذراند. تازه صدای غرغر مامان هم که بلند شد، با زبانِ دراز جلویش در می‌آیی که: «مامان این کار منه!»

بیشتر که تحقیق کردم، دیدم اوضاع به این سادگی‌ها که من فکر می‌کنم نیست. کسب درآمد با تولید محتوا از اینستاگرام هم خودش چم و خم‌هایی دارد.

این نوشته صحبتی است خودمانی در مورد ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام برای ماهایی که نه مهارت خاصی داریم، نه سابقه کار. به جایش عاشق وقت گذراندن در اینستاگرامیم.

کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام

فهرست مطالب:

از میان این همه کار چرا کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

1- اینستاگرام، بازاری به وسعت نیمی از جمعیت ایران

طبق آماری که در مهر ماه ۱۴۰۰ توسط مرکز آمار و پژوهش بتا منتشر شده است، تعداد کاربران فعال فارسی‌زبان در شبکه اجتماعی اینستاگرام بین ۳۵-۴۰ میلیون نفر برآورد شده است. یعنی اندازه نصف جمعیت ایران!

فرقی نمی‌کند شما با چه هدفی در اینستاگرام به تولید محتوا مشغول باشید:

محتوای تجاری تولید کنید (مثلا محصول یا خدماتی را از طریق پیجتان بفروشید)؛

یک بلاگر یا اینفلوئنسر باشید و با هدف بازاریابی، تولید محتوا کنید؛

یا اصلا برای دل خودتان تولید محتوا کنید و نیت‌تان کسب درآمد تولید محتوا در اینستاگرام از طریق تبلیغ دیگر پیج‌ها باشد.

در هر صورت مهم این است که محتوای شما مشتری داشته باشد. در اینستاگرام می‌توانید با هر هدفی که دارید، برای تعداد زیادی از کاربران فارسی در سراسر جهان تولید محتوا کنید. چه از این بهتر؟

2- کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، رایگان و بدون فیلتر

شاید شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز باشند که بین کاربران ایرانی محبوب باشند اما استفاده از آن‌ها به سادگی استفاده از اینستاگرام نیست.

برای استفاده از اینستاگرام (که بعید نیست پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین کاربران ایرانی باشد) نه نیاز است که هزینه‌ای بپردازید و نه لازم است فیلترشکن داشته باشید.

چیزی مثل همان هلو برو تو گلوی خودمان!

3- تابستان زیر کولر، زمستان کنار شومینه

در کنار اینکه برای کسب درآمد با تولید محتوا اینستاگرام لازم نیست تجهیزات و امکانات خاصی داشته باشید و همین گوشی تلفن دست‌تان و اینترنت نصفه نیمه مخابرات کفایت می‌کند، لازم نیست حتی از تخت گرم و نرم‌تان هم بیرون بیایید!

قرار نیست به شما ثابت کنم که تولید محتوا و به خصوص تولید محتوا در اینستاگرام کار ساده‌ای است؛

می‌خواهم بگویم که کسب درآمد از اینستاگرام حداقل به اندازه نیمی از مشاغل، سخت نیست و مهم‌تر از همه اینکه نیازی نیست در گرمای تابستان و سرمای زمستان در حال رفت‌وآمد از خانه به محل کارتان باشید.

اگر کارتان ادمینی اینستاگرام باشد، شاید واقعاً لازم نباشد اصلاً از تخت‌تان بیرون بیایید!

کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام

4- سیستم پرداخت اینستاگرام، راهی برای کسب درآمد با تولید محتوا اینستاگرام

حتما می‌دانید که یکی از تفاوت‌های اساسی یوتیوب و اینستاگرام، سیستم پرداخت‌شان است.

وقتی تعداد بازدید ویدئوی شما در یوتیوب به تعداد خاصی برسد، می‌توانید از یوتیوب به طور مستقیم کسب درآمد دلاری داشته باشید.

مدتی پیش اینستاگرام نیز اعلام کرد که تصمیم دارد یک سیستم پرداخت داخلی برای اینستاگرام راه‌اندازی کند. سپس برای عده محدودی این سیستم را به طور آزمایشی فعال کرد.

اگر یک تولیدکننده محتوا در اینستاگرام باشید و به اصطلاح خود اینستاگرام یک Creator، طرفداران شما می‌توانند حین برگزاری لایو توسط شما، نشان (Badge) بخرند.

هزینه‌ای که بابت خرید این نشان‌ها پرداخت می‌شود، به طور مستقیم به تولیدکننده محتوا تعلق می‌گیرد.

این سیستم فعلا در چند کشور از جمله ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، ژاپن، استرالیا، ترکیه، برزیل و مکزیک فعال شده است.

برای استفاده از این سیستم باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشید و با یکی از برندهای موجود در این سیستم همکاری کنید.

برای کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام باید چقدر فالوور داشته باشیم؟

در اینستاگرام تعداد لایک ها، کامنت ها، به اشتراک‌گذاری‌ها و فالوورها بسیار مهم هستند. اگر این اعداد نسبتاً بالا باشند، می‌توانید انتظار داشته باشید که اینستاگرام محتوای شما را در بخش اکسپلورر خود به نمایش بگذارد.

پس تعداد فالوورها تنها در صورتی نقش مهمی در کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام ایفا می‌کند که درصد زیادی از فالوورها با پیج تعامل داشته باشند.

به غیر از این، انتخاب مدل کسب‌وکار صحیح نیز، یکی دیگر از عوامل مهم موفقیت در اینستاگرام است. بنابراین حتی پس از کسب تعداد زیادی فالوور کارهای زیادی برای انجام وجود دارند.

از جمله ترفند های کسب و کار در اینستاگرام استفاده از تکنیک‌های بازاریابی و مارکتینگ برای تشویق فالوور‌ها به انجام اقداماتی همچون خرید یا عضو شدن در یک سرویس خاص است.

نِیل پتل (Neil Petel)، دیجیتال مارکتر مشهور آمریکایی، کلید اصلی کسب درآمد از اینستاگرام را تعامل بالای فالوورها با پیج می‌داند. او معتقد است در صورت بالا بودن نرخ تعامل، حتی ۱۰۰۰ فالوور نیز کافی است.


در مطلب ‌آموزش کسب درآمد از اینستاگرام به طور مفصل در مورد روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام صحبت کرده‌ایم. در ادامه این متن نیز به طور خلاصه این روش‌ها را مرور می‌کنیم.

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه و با سرمایه

خابی لیم مثال کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام

روش‌های کسب درآمد در اینستاگرام بسیار زیاد است. روش‌هایی که گاهی به عقل جن نیز نمی‌رسد!

همین کابی را در نظر بگیرید. تنها با یک حرکت دست و حالت چهره خاص، توانست از اینستاگرام کسب درآمد کند.

درآمد او از اینستاگرام ماهیانه ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

پس نکته مهم در کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام این است که هیچ‌گاه برای ایده‌ها و خلاقیت‌هایتان محدودیت قائل نشوید.

1- کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام از طریق راه‌اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی

اولین روشی که برای کسب درآمد با تولید محتوا در اینستاگرام به ذهن هر کسی می‌رسد، راه‌اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی است.

فروش محصولات یا خدمات، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی، یکی از راه‌های اثبات شده برای کسب درآمد از اینستاگرام است.

البته در صورتی که در نظر دارید یک محصول را به فروش برسانید، مسلما نیاز به سرمایه اولیه دارید. مگر اینکه بخواهید از افیلیت مارکتینگ یا اسپانسری استفاده کنید که در ادامه در موردشان صحبت خواهیم کرد.

اینستاگرام هم از فروشگاه‌ها با در اختیار گذاشتن امکانات و قابلیت‌هایی حمایت می‌کند. متاسفانه بسیاری از این امکانات برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیستند!

با این وجود می‌توانید با یک بیوی بهینه شده، محتوای منحصربه‌فرد و درجه یک و یک تقویم محتوایی خوب، در اینستاگرام به درآمد خوبی دست یابید.

2- کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام از طریق همکاری با برندها

این روش کسب درآمد در بین اینفلوئنسرها و بلاگرها متداول‌تر است. برای کسب درآمد از این روش لازم است به تعداد خوبی فالوور رسیده باشید و بتوانید روی آن‌ها تاثیر بگذارید.

برای کسب درآمد با تولید محتوا در اینستاگرام از این راه، لازم است زمان بیشتری را نسبت به روش اول صرف کنید.

3- کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام از طریق افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به زبان ساده همان «بکشید بالای خودمان» است. البته گاهی هم تولیدکنندگان محتوا از افیلیت مارکتینگ به شکل کد تخفیف استفاده می‌کنند.

این روش نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه است. در این روش شما یک لینک یا کد تخفیف مخصوص به خود را دارید و فالوورهای‌تان را ترغیب می‌کنید تا با استفاده از این لینک یا کد تخفیف خرید کنند.

درصدی از سودی که از خرید با لینک یا کد تخفیف ویژه شما به دست می‌آید، به شما تعلق خواهد گرفت.

4- کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام از طریق تبلیغات IGTV

این قابلیت که در اوایل همین امسال (سال ۱۴۰۰) توسط اینستاگرام معرفی شد، به تولیدکنندگان محتوا امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات در IGTV را می‌دهد.

برای استفاده از این روش کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه کافی است یک ویدئوی IGTV در صفحه خود منتشر کنید.

اینستاگرام به مدت ۱۵ ثانیه در میان این ویدئو تبلیغ پخش خواهد کرد و پس از اینکه بازدیدها از ویدئوی شما به حدنصاب رسید هزینه‌ای را به شما خواهد پرداخت.

متاسفانه باز هم این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال نشده است. البته باتوجه به اینکه مدت زیادی از معرفی این قابلیت نگذشته است، بهتر است امیدوار باشیم که ما هم روزی بتوانیم درآمد تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم. 😁✌

9 نکته طلایی برای تولید محتوای بهتر و افزایش درآمد تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی است که بر پایه تصویر بنا شده است و به همین دلیل است تصاویر و ویدئوهای زیبا و باکیفیت تاثیر زیادی در جذب فالوور دارد.

به پیج‌هایی که با صفحه شخصی‌تان فالو می‌کنید فکر کنید.

چه چیزی باعث شده تا به سمت این پیج‌ها جذب شوید و تصمیم بگیرید آن‌ها را فالو کنید؟

تصاویر زیبا و با کیفیت، کپشن‌های جذاب، استوری‌های سرگرم کننده، محتواهایی که به شما انگیزه می‌دهند و یا شاید چیزی را به شما آموزش می‌دهند؟

حتی آمارها نیز نشان می‌دهند که زور محتوای باکیفیت به استراتژی‌های مختلف، مثل هشتگ‌گذاری می‌چربد.

در ادامه ۹ نکته طلایی برای تولید محتوای بهتر که باعث کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام می‌شوند را مرور می‌کنیم.

1- از المان‌های گرافیکی جذاب و هماهنگ استفاده کنید

تصاویر در اینستاگرام همه چیز هستند. از عکس‌هایی که پست می‌کنیم گرفته تا کاور ویدئوها و هایلایت استوری‌هایمان.

حتی تصویر لوگو نیز مهم است. زیرا اینستاگرام پلتفرم تصویر و رنگ است.

پس روی کیفیت تصاویر و ویدئوها حساس باشید و در صورت نیاز از فیلترها، با کمی چاشنی فتوشاپ کمک بگیرید تا تصاویر صفحه‌تان هماهنگ باشند.

استفاده ترکیب رنگ‌ها در طراحی تم صفحه اینستاگرام - ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام
استفاده هوشمندانه از ترکیب رنگ‌ها در طراحی تم صفحه اینستاگرام

2- همگام با اینستاگرام خودتان را آپدیت کنید

اینستاگرام مدام آپدیت جدید می‌دهد و امکانات جدید اضافه می‌کند. گاهی این امکانات جدید در یک برچسب کوچک خلاصه می‌شوند. مثل برچسبی که برای ماه رمضان توسط اینستاگرام طراحی شده بود.

گاهی هم این امکانات بزرگتر از یک برچسب هستند. مثل ویدئوهای Reels که مدتی است به قابلیت‌های اینستاگرام اضافه شده است.

آپدیت ماندن علاوه بر اینکه باعث می‌شود از رقبایتان عقب نمانید، باعث جذب فالوور‌های بیشتری نیز می‌شود.

پس تلاش کنید همیشه جزو اولین کسانی باشید که از امکانات جدید اینستاگرام به نفع خودش استفاده می‌کنند.

3- به خواسته‌های مخاطب خود توجه کنید

حتی اگر مخاطبان شما به طور مستقیم نمی‌گویند که چه می‌خواهند، شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا باید بفهمید که خواسته‌ها و علایق آنها چیست.

قسمت insight نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.

چه فرمتی از محتوا برای مخاطبانتان جذاب‌تر است؟ چه روشی باعث می‌شود که مخاطبان شما کامنت بگذارند؟ آیا سوال پرسیدن در کپشن، تعداد کامنت‌های پستتان را افزایش می‌دهد یا خیر؟

4- زمان‌بندی درستی را برای بارگذاری محتوای خود انتخاب کنید

الگوریتم‌های اینستاگرام مدام در حال تغییرند اما یک چیز هیچگاه تغییر نمی‌کند و آن اهمیت مشارکت (engagement) فالوورها با پست‌های شماست.

پست کردن در زمان درست، وقتی که فالوورهایتان آنلاین و فعال هستند، باعث افزایش مشارکت آنان با محتوای شما می‌شود.

از قسمت insight زمانی را که بیشتر فالوورهای شما فعال هستند مشخص کنید و سعی کنید محتواهای خود را در همان ساعات آپلود کنید.

5- داستان‌سرایی: یکی از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام

داستان‌سرایی و قصه‌گویی یکی از موثرترین ترفند های کسب و کار در اینستاگرام است.

چیزی که از هر تبلیغ در ذهن‌ها ماندگار می‌شود و می‌تواند برند شما را به یادماندنی کند، داستان خوب آن است.

در اینستاگرام بیشترِ قصه‌های موثر، تصویری و یا ویدئویی هستند.

سعی کنید داستان‌هایی را برای فالووهایتان تعریف کنید که می‌دانید برای آن‌ها جذاب است و آن‌ها را تشویق به ارتباط و مشارکت با صفحه شما می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد از اینترنت

6- از هشتگ‌ها برای کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام استفاده کنید

هشتگ‌ها بهترین دوست شما در اینستاگرام هستند. آن‌ها به محتوای شما کمک می‌کنند که در صفحه جستجو بیشتر دیده شوند.

از هشتگ‌های مرتبط با زمینه فعالیت خود استفاده کنید. هشتگ‌ها باعث می‌شوند محتوای شما به دست کسانی برسد که به آن علاقه دارند.

استفاده از هشتگ‌های ترند و غیرمرتبط با کارتان باعث می‌شود که محتوایی که تولید کرده‌اید در بازار شام هشتگ‌های مختلف گم شود و به دست کسانی که ممکن بود مشتری شما شوند نرسد.

استفاده از هشتگ برای کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام

7- از بازی‌ها، مسابقات و چالش‌ها در صفحه‌تان استفاده کنید

یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌ها برای افزایش تعامل کاربران با صفحه اینستاگرام استفاده از بازی‌ها، مسابقات و چالش‌ها است.

اگر جوایزی را هم چاشنی بازی‌ها، مسابقات و چالش‌هایتان کنید، قطعا تعداد بیشتری از فالوورهایتان در آن‌ها شرکت می‌کنند؛ زیرا همه دوست دارند از برند یا صفحه‌ای که مورد علاقه‌شان است جایزه دریافت کنند.

همچنین می‌توانید از قابلیت طراحی کوئیز (Quiz) و یا جعبه سوال (question bar) استفاده کنید تا فالوورهایتان را وادار به اظهار نظر در مورد پیجتان کنید.

مثلاً در صفحه پادکست کارنکن در اینستاگرام از فالوورهایمان خواستیم به این سوال پاسخ دهند: «مهم‌ترین دغدغه شغلی یا تحصیلی فعلیت چیه؟»

پس از اینکه افراد به این سوال پاسخ دادند، تلاش کردیم هر کس را با توجه به نیازش به سمت اپیزودی از پادکست راهنمایی کنیم. این کار باعث شد تا هم به معرفی اپیزودهای پادکست‌مان بپردازیم و هم دغدغه مخاطبان‌مان را بهتر درک کنیم.

این ترفند های کسب و کار در اینستاگرام به شما کمک می‌کنند هم دید بهتری از پرسونای فالوورهایتان به دست آورید و هم آن‌ها را تشویق به تعامل با پیج کنید.

8- با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم اینفلوئنسرها افرادی هستند که فالورهای زیادی دارند و روی جامعه خاصی از کاربران با علایق مشترک تاثیرگذارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از ترفند های کسب و کار در اینستاگرام است. با اعتمادی که فالوورهای یک اینفلوئنسر به او دارند، تنها یک توصیه کوتاه باعث می‌شود که برند شما در برابر افراد جدید در اینستاگرام به نمایش در بیاید.

اگر کسب‌وکار شما نوپاست و یا سرمایه کافی برای همکاری با پیج‌های پرفالوور را ندارید، می‌توانید از میکرواینفلوئنسرها کمک بگیرید.

میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که بین دو تا ۵۰ هزار فالوور دارند و هنوز پیجشان به حد کافی مطرح نشده است.

فراموش نکنید که همکاری با اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها تنها زمانی اثربخش خواهد بود که بدانید بین مخاطبان شما و مخاطبان آن‌ها اشتراکات زیادی وجود دارد.

به بیان دیگر احتمال اینکه فالوورهای آن‌ها تبدیل به مشتریان شما شوند زیاد است. باز هم به زبان ساده‌تر اینکه: تبلیغ دریل جدید رونیکس را به صدف بیوتی نسپارید!

9- از داده‌ها برای استفاده از ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام کمک بگیرید

اگر می‌خواهید موفق شوید، کار شما به همین جا ختم نمی‌شود. موفقیت در کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام یک هدف زمانبر است و ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا شما به هدفتان برسید.

در طی این مدت همیشه عملکرد پست‌ها و استوری‌هایتان را پیگیری کنید. نمودارهای قسمت insight را بررسی کنید و به دنبال راهکارهایی برای بهتر شدن بگردید.

تا زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی هستید، داده‌های اینستاگرام به شما در بهبود استراتژی و گرفتن تصمیمات بهتر کمک می‌کنند.

استفاده موثر از داده‌ها باعث می‌شود که شما علاوه بر تولید محتوا و اجرای کمپین‌ها در اینستاگرام، یاد بگیرید که چه استراتژی برای برند شما و مشتریان شما باعث موفقیت می‌شود و چه چیزهایی ممکن است منجر به شکست کسب‌وکار شما شود.

استفاده از داده ها برای بهبود استراتژی درآمد تولید محتوا در اینستاگرام

کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام ؛ مسیری پر از یادگیری

گاهی از گوشه و کنار زیاد این حرف را می‌شنوم: «فلانی یه پیج زده، روسری و شال میفروشه. انقدر فروشش بالاست که یه ماشین خریده! تازه کرایه مغازه هم که نمیده!»

درست است که کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام کار آسانی است و درست است که کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه هم شدنی است، اما ترفندها و تکنیک‌های خاص خودش را دارد.

هر کسی که بخواهد از اینستاگرام کسب درآمد کند، یک جایی از مسیرش نیاز به یادگرفتن را حس می‌کند. زیرا یادگیری لازمه موفقیت است.

مطالب مرتبط با کسب درآمد:

در این پست در مورد کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام صحبت کردیم. آیا می‌دانید چه روش‌‌های دیگری برای کسب درآمد وجود دارد؟

مثلاً آیا از پادکست ساختن هم می‌توان درآمد داشت؟

از نوشتن چطور؟

اگر نوجوان هستی و به خاطر اینکه می‌خواهی یک شغل خانگی داشته باشی، این مطلب را خواندی؛ احتمالا مطلب پایین هم حسابی به دردت بخورد:

اگر هم بیشتر تمایل به کار اینترنتی داری، برای تو هم یک مطلب خوب در سایت کارنکن آماده کرده‌ایم:

راستی برایم بگو چه تجربه‌هایی از کار با اینستاگرام داری؟ چه نوع محتوایی را ترجیح می‌دهی؟ اصلا آیا به کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام فکر کرده‌ای؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.