دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کتاب آموزش بورس

کتاب آموزش بورس
Rate this post

پیدا کردن کتاب آموزش بورس مناسب و کاربردی دغدغه‌ خیلی از افراد است. مخصوصاً کتاب‌هایی که برای بورس ایران نوشته شده و صرفاً یک ترجمه از بورس‌های دیگر با سیستم‌های متفاوت نباشند. همچنین مطالب را به زبان ساده، از صفر و به صورت کاربردی بیان کرده باشند. اگر شما هم به دنبال چنین کتاب‌هایی هستید با ما همراه باشید.

کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند کتاب آموزش بورس از صفر هستند. بنابراین نیازی به مدرک تحصیلی مرتبط با بورس و مباحث اقتصادی و مالی نیست. با هر سابقه تحصیلی می‌توانید از این مباحث بهره‌مند شوید. به عنوان مثال در کتاب تحلیل بنیادی برای تکنیکالیست‌ها، اصطلاحات و مفاهیم تخصصی اقتصادی در فصل دوم این کتاب شرح داده شده است تا این ضعف افراد دارای مدرک غیر مرتبط را پوشش دهد.

هزینه برای آموزش در حقیقت یک سرمایه گذاری است و ارزشی که مطالب این‌ کتاب‌ها در آینده برای شما ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از قیمت ‌آن‌ها است. پس به جای دانلود رایگان کتاب آموزش بورس از سایت‌ها و برنامه‌های دانلود قانونی کتاب مثل طاقچه استفاده کنید.

اگر به دنبال دانلود کتاب مفاهیم اولیه بورس یا تحلیل بنیادی و تکنیکال هستید در این متن 8 کتاب آموزش بورس به زبان ساده معرفی شده است. برای رفتن به هر یک از کتاب‌های زیر کافی است تا روی عنوان آن کلیک کنید.

  1. سهام نخرید مگر با شناخت رفتار و روانشناسی بازار
  2. جادوی بورس
  3. تکنیک‌های ساده و کاربردی در تحلیل بنیادی
  4. تحلیل بنیادی برای تکنیکالیست‌ها
  5. بورس باز
  6. چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست بیاوریم
  7. تحلیل تکنیکال نوشته جان مورفی
  8. صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

1- سهام نخرید مگر با شناخت رفتار و روانشناسی بازار

کتاب حاضر نوشته مهدی افضلیان با مقدمه نیما آزادی و حقیقتاً یک‌ کتاب‌ آموزش بورس از صفر است. این کتاب از مفاهیم ساده و ابتدایی شروع می‌کند. مطالب را به صورت کاربردی و نه تئوری صرف و با قلمی روان به مخاطب ارائه می‌کند.

این کتاب مباحث تابلوخوانی، روانشناسی بازارِ و معامله‌گری، تکنیک‌های کاربردی مخصوص بورس تهران و برخی از مباحث تحلیل بنیادی و تکنیکال را به‌طور کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر مبتدی هستید می‌توانید به جای کسب تجربه و دریافت این مطالب در ازای صرف زمان و ضرر‌ در بورس، با مطالعه این کتاب خیلی زودتر راه خود را در دنیای سرمایه گذاری در بورس پیدا کنید.

کتاب آموزش بورس

2- جادوی بورس

این کتاب با داستان زندگی نویسنده و تصمیم به انصراف وی از شغل کارمندی و پرداختن تمام وقت به معامله‌گری شروع می‌شود. در تمام طول کتاب نکاتی به شدت کاربردی و به صورت مختصر و مفید ارائه می‌شود. نکات این کتاب کاملاً برآمده از تجربیات واقعی معامله‌گری هستند.

برای نمونه در بخشی از کتاب، نویسنده‌ تک سهم شدن را به عنوان یکی از هفت باتلاق معامله‌گری عنوان می‌کند. تک سهم شدن به تنهایی برای نابود کردن سرمایه شما کافی است و با وجود آن نیازی به اشتباهات دیگر ندارید.

لزومی ندارد شما با پولی که به زحمت به دست آمده است در بازار تک سهم شوید و پس از زیان‌های سنگین به تجربه این نکته را دریابید. با مطالعه این کتاب و استفاده از تجربیات معامله‌گران قدیمی می‌توانید بسیاری از مشکلات ناشی از بی تجربگی را رفع کنید.

بریده‌ای از کتاب

نگارنده در قسمتی دیگری از کتاب، خواننده را از پیروی بدون چون و چرا از بزرگان بورس و کارشناسان تحذیر می دهد.

شما در مسیر حضور در بورس به افرادی بر‌می‌خورید که به علت حضور متمادی در بازار سرمایه دچار احساس خود‌بزرگ‌بینی شده‌اند و بسیار مدعی هستند…
چشم بسته هر چیز گفتن را نپذیرید. چشم‌تون فقط به دهن اونها نباشد که حالا باید چی بخرید یا بفروشید.

به عنوان مثال در تابستان امسال زمانی که قیمت‌ سهام در اوج خود بود کارشناسان بورسی و کانال‌های تلگرامی دارای دنباله‌روهای میلیونی و چند صد‌ هزارتایی، همگی بر ارزشمندی سهام و حباب نبودن آن تأکید داشتند. اما پس از کاهش بیش از 50 درصدی قیمت‌ها از مرداد امسال دیگر خبری از این مدعیان نیست و حتی صفحات خود را بروز نکردند.
مطالب این کتاب در مورد تحلیل بنیادی و تکنیکال نیست و بیشتر نکات عملی و مواردی از این دست را به خواننده گوشزد می‌کند.

کتاب آموزش بورس از صفر

سراسر کتاب سرشار از نکاتی مفید از جنس تجربه واقعی معامله‌گری می‌باشد. برای دانلود نسخه الکترونیک این کتاب کم حجم 90 صفحه‌ای از طاقچه، روی لینک زیر کلیک کنید.

برای خرید کتاب آموزش بورس از طاقچه حتماً از کد تخفیف‌ استفاده کنید. برای دریافت کد‌های تخفیف طاقچه می‌توانید به سایت موپن مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد از بورس

3- تکنیک‌های ساده و کاربردی در تحلیل بنیادی

کتابی کم حجم به شدت کاربردی و مطالبی که در آن گفته می‌شود تئوری محض نیست. این کتاب تحلیل بنیادی را از صفر معرفی می‌کند. برای شروع و کسانی که مبتدی هستند کتاب بسیار خوبی است. همچنین به زبان ساده و قلمی روان نوشته شده است.

کتاب از صفر و با آموزش گرفتن کد معاملاتی و قسمت‌های سایت tsetmc شروع می‌شود. در ادامه به آموزش صورت‌های مالی و اینکه اصلاً ‌صورت‌های مالی چیست می پردازد و درانتها روش‌های تحلیل بنیادی و نکات مخصوص هر صنعت را بیان می‌کند. این کتاب به نوعی مبانی و مقدمه تحلیل بنیادی می‌باشد. پس از مطالعه این کتاب شما نمی‌توانید یک سهم را از صفر تا صد تحلیل بنیادی کنید. اما مطالعه آن برای شروع و آشنایی با تحلیل بنیادی لازم است. سرفصل‌های این کتاب به شرح زیر می‌باشد:

  1. معرفی تحلیل بنیادی
  2. تابلوخوانی
  3. انواع صورت‌های مالی
  4. بررسی ترازنامه،‌صورت سود و زیان و…
  5. تخمین سود و پیش‌بینی eps شرکت‌ها
  6. ارزش ‌گذاری سهام شرکت‌ها و مفهوم p بر e
  7. مجامع شرکت‌ها، افزایش سرمایه،‌حق تقدم و..
  8. ارزش گذاری شرکت‌ها، ارزش انحلال،‌ارزش جایگزینی، nav و…
  9. تحلیل متغیر‌های کلان اقتصادی نظیر سود بانکی، نرخ ارز و…
  10. عوامل تأثیر گذار بر ضنایع مختلف بورسی
خرید کتاب آموزش بورس

برای خرید نسخه فیزیکی کتاب با قیمت 45 هزار تومان به صورت اینترنتی از شهر کتاب اینجا کنید.

4- تحلیل بنیادی برای تکنیکالیست‌ها

پس از مطالعه کتاب تکنیک‌های ساده و کاربردی در تحلیل بنیادی، اگر به تحلیل بنیادی علاقه‌مند بودید پیشنهاد می‌کنم کتاب تحلیل بنیادی برای تکنیکالیست‌ها را مطالعه کنید. این کتاب سطح بالاتری دارد و به‌تفصیل به آموزش تحلیل بنیادی پرداخته است. مفاهیم و اصطلاحات مورد نیاز تحلیل بنیادی به صورت کاربردی در این کتاب قرار داده شده است. در انتها طی یک مثال، یک تحلیل بنیادی کامل در این کتاب ارائه شده است.

دانلود رایگان کتاب آموزش بورس

متن پشت جلد کتاب: از چه روشی برای تحلیل سهام استفاده می‌کنید؟
آیا تاکنون تنها با استفاده از تحلیل تکنیکال معامله می‌کردید؟
به نظر شما معامله‌گران حرفه‌ای فقط با تحلیل نمودارها معامله می‌کنند؟ چرا وقتی شرایط بازار خوب نیست، شما هنوز سهامدارهستید و حرفه‌ای‌ها از بازار خارج شده‌اند؟
در این کتاب تمام اطلاعاتی که در تحلیل بنیادی لازم دارید از مفاهیم اقتصادی تا تحلیل صورت‌های مالی را می‌آموزید. با خواندن مطالب این کتاب راز موفقیت سرمایه‌گذاران بزرگ را فرا می‌گیرید.

در ابتدای کتاب نویسنده از خواننده درخواست می‌کند که اگر اهل تحقیق و جست‌و‌جو نیستید و نمی‌خواهید مطالب گفته شده را در اینترنت پیگیری کنید و اهل انجام دادن تمرین‌ها نیستید؛ لطفاً کتاب را ببندید و وقت خود را هدر ندهید. بدون دسترسی به اینترنت و داشتن قلم و کاغذ سراغ این کتاب نروید. مطالب کتاب را به ترتیب بخوانید.

5- بورس باز

کتاب بورس باز یک کتاب بسیار کاربردی در باز کردن گره‌های ذهنی معامله‌گران است. این کتاب خلأ پیوند دادن تحلیل تکنیکال، مدیریت سرمایه و روانشناسی برای ایجاد یک سیستم و استراتژی معاملاتی را پر می‌کند.

کتاب آموزش بورس به زبان ساده

بریده‌ای از کتاب: در این کتاب تلاش کردم شما را با نگاهی برنامه محور و چند ارزشی آشنا کنم. همچنین سعی کردم از ارائه روش شخصی معاملاتی پرهیز کنم.
اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، باید بگویم تجارت در بازار‌های سرمایه چیزی نیست که هرکسی از پس آن برآید. این هم مثل هر کار دیگری آدم خودش را می‌خواهد. به همین دلیل است که هیچ کس نمی‌تواند روش معاملاتی فرد دیگری را پی بگیرد؛ چون در دوره‌های شکست فرد حتماً متزلزل می‌شود و دست از کار می‌کشد. همه در هر حال باید دوره‌های طولانی از آزمون و خطا را پشت سر بگذراند.

این کتاب را حتماً بخوانید حتی اگر مبتدی نیستید!

اگر شما هم روزها و ماه‌ها در پی یافتن از بزرگ معامله‌گران حرفه‌ای بازار‌های مالی، کتاب‌ها، گرو‌ه‌ها، کانال‌ها سایت‌ها، تالارها، یوتیوب و قس‌علی‌هذا را شخم زده‌اید و ده‌ها اندیکاتور و سیستم را با هزار امید امتحان کرده‌اید اما هرچه بیشتر جست‌وجو کردید کمتر یافتید؛ حتماً این کتاب را مطالعه کنید.
اگر در بازار با تجربه‌تر باشید تمامی مطالب این کتاب را کاملاً لمس کرده و تأیید می‌کنید. شاید افراد مبتدی ارتباط کمتری با این کتاب برقرار کنند اما به هر حال این کتاب به‌شدت به شما توصیه می‌شود. اگر مبتدی هستید پس از مدتی معامله‌کردن در بازار و کسب تجربه برگردید و دوباره این کتاب را بخوانید.

نسخه التکترونیک این کتاب 221 صفحه و قیمت آن با تخفیف ۵۰ درصدی طاقچه مبلغ 5 هزار تومان می‌باشد.

6- چگونه در بورس دو میلیون دلار به‌دست بیاوریم

این کتاب تجارب معامله‌گری نیکلاس دارواس می‌باشد. استفاده از حد ضرر در معاملات وی و همچنین اجازه دادن به رشد معاملات در سود با استفاده از حد ضرر پویا عامل اصلی موفقیت وی بوده است. در طول همراه شدن با این کتاب اهمیت این مفهوم را به خوبی درک می‌کنید. در ادامه بریده‌ای از این کتاب را مشاهده می‌کنید.

دانلود کتاب مفاهیم اولیه بورس

بازار بورس ماشین پول سازی نیست که بتوانم با کمترین شانس در آن برنده شوم. فهمیدم که شانس اگرچه در زندگی تأثیر گذار است اما نمی‌توانم آن را به عنوان مبنای اصلی معاملاتم در نظر بگیرم. شاید چند بار شانس در بازار بورس به من کمک کند اما این اتفاق دائمی نیست.
بنابراین تصمیم گرفتم تا با تکیه بر علم و دانش و توانایی‌های شخصی‌ام حرکت کنم. فهمیده بودم که بدون دانستن قوانین در هیچ بازی نمی‌توان برنده شد. پس چطور می‌توانم توقع داشته باشم بدون علم به قوانین بورس در بازار موفق شوم.

7- تحلیل تکنیکال نوشته جان مورفی

بهترین کتاب آموزش بورس

از سیر تا پیاز تحلیل تکنیکال

از فلسفه تحلیل تکنیکال و نظریه داو تا انواع الگو‌های شمعی، انواع نمودار‌ها، انواع روند، انواع الگوهای کلاسیک، اندیکاتور‌ها و اسیلاتورها، امواج الیوت و همه‌ آنچه در تحلیل تکنیکال نیاز دارید در این کتاب نسبتاً پرحجم قرار دارد.

این کتاب کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب تحلیل تکنیکال است. برای یادگیری تحلیل تکنیکال، استفاده از کلاس‌های حضوری یا ویدئویی بهتر از خواندن بهترین کتاب آموزش بورس است. برای آموزش تحلیل تکنیکال بهتر است از دوره‌های آموزشی ویدئویی رایگان سایت فراچارت استفاده کنید. در آموزش‌های ویدئویی کاربرد ابزار‌ها و روش‌های معرفی شده در نرم‌افزار را به صورت عملی یاد می‌گیرید. اما اگر به دنبال کتابی مرجع در زمینه تحلیل تکنیکال هستید قطعاً این کتاب نیاز شما را مرتفع خواهد کرد.

8- صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

دانلود رایگان کتاب صفر تا صد بورس

بریده‌ای از کتاب: هدف اصلی از گردآوری این کتاب تهیه اثری برای آموزش بهتر عموم علاقه‌مندان به مباحث مالی و سرمایه گذاری است. کتاب حاضر برای سرمایه گذاران، فعالان بازارسرمایه دانشجویان و همهٔ علاقه‌مندان مفیده بود و خواندن آن توصیه می‌شود.

کتاب صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس نوشته نسیم کردستانی و حجت بهادری کتابی جامع درباره مفاهیم بورسی می‌باشد. نویسنده در این کتاب به تعریف تمامی نکات، اصطلاحات و مفاهیم اقتصادی و بورسی پرداخته است. این کتاب برای کسانی که تازه فعالیت در بازار بورس را آِغاز کرده‌اند؛ کتاب مفیدی است.
دانلود رایگان کتاب صفر تا صد بورس در دسترس نمی‌باشد اما شما می‌توانید این کتاب را از طاقچه به صورت قانونی با مبلغ ۳۰ هزار تومان دانلود کنید.

چگونه بورسی شویم؟

اگر مبتدی هستید و تازه می‌خواهید وارد بازار بورس شوید اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید متن زیر را از دست ندهید. همۀ آنچه برای ورود به بورس نیاز دارید برای شما در این متن گردآوری شده است. برای رفتن به این متن کافی است تا روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین راه برای زیاد کردن سرمایه و جلوگیری از بی‌ارزش شدن پولمان چیست؟
سرمایه گذاری در بورس قطعاً بهترین بازدهی را در بازه‌های بلندمدت دارد. اگر به دنبال بازدهی بالا و رشد سرمایه‌تان هستید با متن زیر همراه شوید.

به نظر شما بهترین کتاب آموزش بورس کدام است؟
بهترین‌ کتاب‌‌‌هایی که در زمینه بورس مطالعه کرده‌اید را با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “کتاب آموزش بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.