دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

Rate this post

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راه دومی برای کسب درآمد هستند. منبع درآمدی که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیۀ بالا نداشته باشد و بتوان ریسک و بازده دلخواه خود را در آن پیدا کرد.

احتمالاً شما نیز یکی از همین افراد باشید. بازار بورس یکی از منابعی است که می‌تواند برای ما پولساز باشد. اگر می‌گویید چطور، این نقشۀ راه کسب درآمد با بورس و نقشۀ راه کسب درآمد دلاری که توسط تیم کارنکن آماده شده است را دنبال کنید.

بورس چیست و سرمایه گذاری در آن چه مزایایی دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که بورس چیست؟ یا تاریخچهٔ بورس در جهان چیست؟ برای پاسخ به این سوال، به طور خلاصه می‌توان بگوییم، اندیشۀ ایجاد بازار بورس زمانی شکل گرفت که عده‌ای از بازرگانان اروپایی از فعالیت‌های تجاری خود ضرر کردند، بنابراین، به فکر راه حلی افتادند تا به وسیلۀ آن بتوانند جلوی این ضرر را بگیرند و یا آن را به حداقل برسانند.

نتیجه آن شد که تعدادی از بازرگانان، عده‌ای را در فعالیت‌های خود شریک کردند تا با این روش، سود و زیان احتمالی را با آن‌ها تقسیم کنند. که در نهایت، این تجربه موفقیت‌آمیز بود و رفته‌رفته این تجربه قانونمند شد و به تشکیل شرکت‌های سهامی منجر گردید.

امروزه، بورس به عنوان یک نوع بازار در نظر گرفته می‌شود که دیگر محدود به یک مکان خاص نمی‌شوند و می‌تواند در قالب یک شبکۀ ارتباطی مانند اینترنت به کار خود ادامه دهد. بازار بورس در ذهن بیشتر مردم به بازاری اشاره دارد که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار – مانند سهام – گرد هم می‌آیند و دارایی‌های خود مثل سهام، اوراق مشارکت و… را معامله می‌کنند.

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

  • در بازار سرمایه، می‌توان سود بیشتری به دست آورد. البته این امر مستلزم پذیرش ریسک‌های سرمایه‌گذاری نیز هست.
  • قابلیت نقدشوندگی در بازار سرمایه بسیار بهتر از سایر بازارها است.
  • در بورس، نهاد ناظری به نام سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد که بر تمامی فعالیت‌ها نظارت می‌کند.
  • برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیازی نیست که سرمایه زیادی داشته باشید. بد نیست بدانید که حداقل مقدار سفارش در سیستم‌های معاملات آنلاین ۵۰۰ هزار تومان است.

اما برای کسب درآمد با بورس چه کارهایی لازم است؟ در ادامه به 4 سوال مهم در این خصوص پاسخ می‌دهیم.

1- چگونه وارد بورس شویم؟

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

به‌طورکلی با ثبت‌نام در سجام و کارگزاری می‌توانید وارد بورس شده و خرید و فروش کنید.

روند واردشدن به بورس یا ثبت‌نام در آن برای هر فردی بسیار ساده است و شامل 3 گام زیر است:

  1. ثبت‌نام در سامانه سجام
  2. تکمیل احراز هویت غیرحضوری
  3. ثبت‌نام در کارگزاری‌ها و دریافت نام کاربری و رمز عبور از آن‌ها برای ورود به سامانۀ معاملات

در نوشتۀ زیر، اطلاعاتی از نحوۀ ثبت‌نام در سامانۀ سجام، دریافت کد بورسی، واریز و برداشت و نحوۀ خرید و فروش سهام، به طور جامع ارائه شده است.

2- برای وارد شدن به بورس چه آموزش‌هایی ببینیم؟

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

هر شغلی به صورت تخصصی نیاز به آموزش و تجربه دارد. معامله‌گری نیز از این ماجرا به دور نیست. برای کسب درآمد از بورس به صورت دائمی و مستمر، نیاز است تا شما بر طبق یک دستورالعمل شروع به کار کنید تا امنیت سرمایه و زمان شما تأمین گردد.

بنابراین، پس از ثبت‌نام و احراز هویت، باید با یادگیری و طی مراحل آموزشی، با قدرت و با دانش کافی وارد بازار شوید و سود کنید.

دیدن ویدئوهای آموزشی و مطالعۀ کتاب، بهترین راه آموزش بورس هستند.

آموزش‌های ویدئویی

همان‌طور که اشاره شد، بدون آموزش و یادگیری، سرمایه‌گذاری در بازار بورس شما را با ضرر مواجه می‌کند. برای این امر، ابتدا باید الفبای بورس، مفاهیم اولیه را آموزش ببینید، اصطلاحاتی که شاید تا به حال به گوش‌تان نخورده باشد.

پس از یادگیری اصطلاحات اولیه، باید به اطلاعات مربوط به شرکت‌ها که از طریق سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، پرداخت. پس، آشنایی با سایت‌های مربوط به بورس و شرکت‌ها نیز از امور مهم سرمایه‌گذاری در بورس است.

کارگزاری مفید و سایر کارگزاری‌ها، اقدام به تهیۀ فیلم‌های آموزش بورس برای مبتدیان کرده‌اند که در لینک زیر تعدادی از آن‌ها معرفی شده است.

فیلم آموزش بورس

یکی دیگر از راه‌های آموزش بورس، تهیۀ پکیج‌های آموزشی است. که معمولاً وقتی می‌خواهیم از این نوع آموزش‌ها استفاده کنیم، با انبوهی از پکیج‌های آموزشی روبرو می‌شویم که انتخاب بهترین پکیج آموزش بورس را برایمان دشوار می‌کند.

در مطلب زیر، بهترین پکیج‌های رایگان آموزش بورس را از میان آموزش‌های رایگانی که توسط افراد مختلف ارائه شده‌است جمع‌آوری کرده‌ایم:

معرفی بهترین پکیج آموزش بورس رایگان

مطالعه کتاب

پیداکردن کتاب آموزش بورس مناسب و کاربردی دغدغۀ خیلی از افراد است. مخصوصاً باید به‌دنبال کتاب‌هایی بود که برای بورس ایران نوشته شده باشند و صرفاً یک ترجمه از بورس‌های دیگر که سیستم‌های متفاوت دارند، نباشند. همچنین مطالب را به زبان ساده، از صفر و به صورت کاربردی بیان کرده باشند.

کتاب‌هایی که در مقالۀ زیر معرفی شده‌اند، کتاب آموزش بورس از صفر هستند. بنابراین، نیازی به مدرک تحصیلی مرتبط با بورس و مباحث اقتصادی نیست و شما با هر سابقۀ تحصیلی می‌توانید از این مباحث بهره‌مند شوید.

کتاب آموزش بورس

3- چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

تحلیل و پیش‌بینی، از اصول اولیۀ سرمایه‌گذاری در بازار بورس و بازار‌های مالی دیگر است.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش مهم از انواع روش‌های تحلیل در بورس و اصول اولیه به حساب می‌آیند. همچنین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، از روانشناسی بازار نیز به‌عنوان یکی از انواع تحلیل در بازار بورس برای بررسی و تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

پیدا کردن بهترین شرکت‌های بورسی از اهمیت زیادی برخودار است. همۀ ما وقتی می‌خواهیم در بورس سرمایه‌گذاری کنیم با انبوهی از شرکت‌ها مواجه می‌شویم که احتمالاً انتخاب بهترین سهام قابل خرید را برایمان دشوار می‌کند.

در طول زمان، در بازار بورس برخی شرکت‌ها بازدهی بسیار خوبی کسب کرده‌اند و برخی نیز بازدهی منفی داشتند. پس یافتن بهترین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در سهم‌های آینده‌دار، برای کسب بازدهی مناسب بسیار مهم است.

همچنین، بهترین راه در یافتن بهترین شرکت‌های بورسی برای سرمایه‌گذاری این است که صنایع برتر و سودساز را بیابیم. با مطالعه مقاله‌های زیر با معیارهایی که صنایع برتر بورسی از آن‌ها برخوردار هستند، آشنا می‌شوید.

از اوایل سال ۱۳۹۷ و با شروع افزایش نرخ ارز، جهش بازار سرمایه‌ نیز شروع شد و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها چندین برابر شد. به دلیل این تغییر اساسی در بازار سرمایه، بهتر است که با بهترین شرکت‌های بورسی در این سال‌ها آشنا شویم.

لینک زیر به بررسی عملکرد بازار سهام در سال‌های اخیر پرداخته است و پربازده‌ترین شرکت‌های بورسی در سه سال گذشته را معرفی می‌کند.

و در نهایت یافتن بهترین زمان خرید و فروش سهام، از دغدغه‌های بسیاری از افراد فعال در بورس است. به‌طوری‌که معمولاً اکثر افراد به‌خصوص سرمایه‌گذاران در تعیین زمان مناسب برای فروش سهام مشکل دارند.

نوشتۀ زیر مهم‌ترین نکاتی که برای تشخیص بهترین زمان خرید و فروش سهام نیاز است را بیان می‌کند.

4- چگونه از بورس پول دربیاوریم؟

نقشۀ راه کسب درآمد با بورس

سوالی که بسیار مطرح می‌شود این است که چگونه از بورس پول دربیاوریم؟ آیا سود تضمینی در بورس وجود دارد؟ درآمد ماهیانه از بورس چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که چگونه از طریق بورس پول دربیاوریم، می‌توان گفت که به‌طورکلی دو روش وجود دارد: اول اینکه با شرکت در مجامع سالانه شرکت‌ها با تقسیم سود نقدی بسته به میزان سرمایه‌تان، سود کسب کنید. راه دوم، خرید سهم در قیمت پایین‌تر و فروش آن در قیمت بالاتر است. مقاله زیر اطلاعات جامعی در این خصوص ارائه می‌دهد.

اما در پاسخ به سوالات این چنینی که آیا سود تضمینی در بورس وجود دارد؟ امکان دارد هیچ وقت در بورس ضرر نکنیم؟ باید گفت که هیچ سود تضمینی در بورس وجود ندارد.

همۀ افراد برای پولی که به‌دست آورده‌اند زحمت کشیدند و برای آن ارزش قائل هستند و حفظ سرمایه و انجام معاملات سودمند، هدف اصلی سرمایه‌گذاران است، ولی توجه داشته باشید که هیچ سود تضمینی در بورس وجود ندارد.

با این وجود، خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد. در مطلب زیر، نکاتی مهم در مورد انواع سرمایه‌گذاری در بورس آمده است که اگر با آن‌ها آشنا شوید، ریسک را کاهش خواهید داد و راحت‌تر به سود خواهید رسید.

ماهانه چقدر می‌توانیم از بورس سود کسب کنیم؟ یکی از دوستانم سهام یک شرکت را خرید و در مدت 3 ماه پول او دوبرابر شد، آیا من هم می‌توانم چنین بازدهی و سود خوبی از بورس کسب کنم؟ آیا من هم می‌توانم ماهانه یک مبلغ ثابت از بورس داشته باشم؟

در مطلب زیر پاسخ جامعی به این سوال داده شده است.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.