دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

یادگیری زبان از طریق دانلود پادکست انگلیسی با متن

دانلود پادکست انگلیسی با متن یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی است.
2.7/5 - (6 امتیاز)

یادگیری مهارت‌های جدید برای همه ما جذاب است. یکی از این مهارت‌های بسیار کارآمد و مهم در دنیای امروزی یادگیری زبان است. روش‌های مختلفی برای فراگیری زبان در دسترس است. تاثیر پادکست در یادگیری بسیار زیاد است. در نتیجه یکی از این روش‌های مناسب برای فراگیری زبان دانلود پادکست انگلیسی با متن است.

تسلط پیدا کردن به زبان دوم برای بیشتر ما کاری دشوار است. به همین دلیل اکثر مواقع برای شروع آن بهانه‌تراشی می‌کنیم و از کلاس‌های آموزش انگلیسی وحشت داریم. اما پادکست های انگلیسی با متن می‌توانند مشکل ما را حل کنند.

در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری انگلیسی را که شنیدن و دانلود پادکست انگلیسی است، به شما پیشنهاد دهیم زیرا نقش پادکست در آموزش زبان انگلیسی اجتناب ناپذیر است.

در ادامه به بررسی مطالب زیر می‌پردازیم.

چرا گوش سپردن به پادکست انگلیسی با ترجمه فارسی بهتر از شرکت در کلاس‌های آموزشی است؟

دانلود رایگان پادکست انگلیسی همراه با متن

یکی از دلایلی که بیشتر افراد را از شرکت در کلاس‌های زبان منصرف می‌کند، نگرانی برای مبتدی بودن و حضور در جمع است. دانلود پادکست انگلیسی با متن به شما اجازه می‌دهد با توجه به آمادگی‌تان سطح‌های مختلفی را انتخاب کنید.

استفاده از پادکست‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌هایی که دوست دارید پیشرفت کنید؛ زیرا پادکست‌های فراوانی در موضوعات مختلف وجود دارند. تنوع در موضوعات پادکست انگلیسی با متن و ترجمه این امکان را به شما می‌دهد تا با اصطلاحات موضوع مدنظرتان آشنایی کامل پیدا کنید و به اهداف خود برسید.

بیشتر بخوانید: پادکست انگلیسی مبتدی رایگان – 7 پادکست انگلیسی برای شروع یادگیری زبان با پادکست

دانلود پادکست انگلیسی با متن

مثلا در سایت VOA برخی کلمات کلیدی و اصطلاحات بررسی شده‌اند که می‌توانید با مراجعه به سایت زیر از آن‌ها استفاده کنید. تمرکز اصلی این پادکست‌ها روی یادگیری زبان انگلیسی است.

نداشتن زمان کافی و یا تداخل کلاس‌های زبان با بقیه کلاس‌ها، دلیل بعدی است که افراد به کلاس‌های زبان نمی‌روند. یادگیری توسط پادکست انگلیسی با متن و ترجمه فارسی باعث می‌شود در هر زمانی که بخواهید با اختیار خودتان به آن‌ها گوش دهید.

دانلود پادکست انگلیسی چه مزایایی دارد؟

دانلود پادکست انگلیسی

شاید هنگام شروع یادگیری زبان از طریق پادکست نگران کامل متوجه نشدن آن باشید. جا ماندن از پادکست یا دقیق متوجه نشدن آن، اتفاقی کاملاً طبیعی است اما شما نباید از ادامه دادن مسیرتان پشیمان بشوید.

  • دانلود پادکست انگلیسی مهارت لیسنینگ شما را ارتقاء می‌دهد.
  • زمانی که از این روش برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید بهتر است پادکست‌هایی را انتخاب کنید که متن یا transcript دارند. دیدن متن به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را راحت‌تر و سریع‌تر پیدا کنید و ساختار جمله‌ها در ذهن شما شکل می‌گیرند.
  • همچنین با استفاده از زیرنویس، مهارت خواندن‌تان در کنار مهارت شنیداری رشد می‌کند.
  • پادکست‌های زیادی با لهجه‌های مختلف وجود دارند. برای شروع بهتر است پادکست‌های غیربومی را انتخاب کنید و به مرور از لهجه‌های بومی استفاده کنید. با این‌کار تلفظ صحیح کلمات، لهجه‌های مختلف و زبان‌های عامیانه را یاد می‌گیرید و زبان‌های بومی را راحت‌تر درک می‌کنید.
  • پس از دانلود پادکست انگلیسی همراه با متن می‌توانید پادکست‌های بدون متن گوش دهید.
     
  • البته استفاده از ترجمه فارسی و دانلود پادکست انگلیسی با زیرنویس فارسی نیز منجر به درک بهتر مطالبی که می‌شنوید می‌شود.

دقت کنید به مرور باید پادکست‌های سخت‌تری را انتخاب کنید، تا با کلمات جدیدتری درگیر شوید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی پادکست انگلیسی برای نتیجه گیری سریع در یادگیری زبان

بهترین پادکست‌های انگلیسی کدام‌اند؟

دانلود پادکست انگلیسی همراه با متن

برای بهترین استفاده از پادکست باید با بهترین منابع پادکست‌های انگلیسی آشنا شوید.

  1. پادکست The English We Speak
  2. پادکست‌ Podcasts in English
  3. پادکست EnglishClass101
  4. پادکست Elementary Podcasts
  5. پادکست Splendid Speaking
  6. پادکست This American Life
  7. پادکست Global News

7 تا از بهترین پادکست‌های انگلیسی که نام برده شد، در کنار نحوه یادگیری زبان از طریق پادکست انگلیسی با ترجمه فارسی در مقاله‌ی زیر برای استفاده شما عزیزان تهیه شده است.

تعدادی دیگر از پادکست‌هایی که می‌توانند برای پیشرفت شما مفید واقع شوند را در این قسمت آورده‌ایم.

  • پادکست British Council همراه با متن در سایت 24talk قرار گرفته و برای دانلود رایگان پادکست انگلیسی با متن می‌توانید از این سایت استفاده کنید.
  • پادکست Splendid Speaking را کسانی که غیربومی هستند ضبط کرده‌اند. این پادکست برای افرادی که در سطح پیشرفته هستند مناسب است.
  • یکی دیگر از پادکست‌هایی که انگلیسی‌زبانان غیربومی ضبط کرده‌اند Better at English است. در این سری از پادکست‌ها موضوعات مختلف و گفتگوهای واقعی انجام می‌شوند.
  • یکی دیگر از پادکست‌های مفید برای یادگیری زبان Luke’s English Podcast می باشد. این پادکست توسط یک معلم زبان ضبط شده‌ است. اغلب قسمت‌ها به تنهایی توسط لوک با سرعت عادی اجرا می‌شوند و زیرنویس هم دارند.

مطالب مرتبط با دانلود پادکست انگلیسی با متن

برای یادگیری زبان انگلیسی روش‌های اصولی وجود دارند که پیش گرفتن آن‌ها به یادگیری شما سرعت می‌بخشد. در مقاله‌ی زیر روش اصولی یادگیری زبان آورده شده، همچنین برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی را به شما معرفی کرده‌ایم.

آموختن هر مهارتی به استمرار شما بستگی دارد. برای انجام دادن مرتب تمرینات و پیشرفت، به برنامه‌ریزی روزانه برای یادگیری زبان که در مطلب زیر برای شما آورده ایم نیاز دارید.

شما تا چه سطحی بر زبان انگلیسی تسلط دارید؟
از چه روش‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده‌اید؟
به نظر شما کلاس های آموزشی بهتر هستند یا روش‌هایی مانند گوش سپردن به پادکست، فیلم دیدن و…؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.