دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری
5/5 - (2 امتیاز)

انتخاب شغل، به طور کلی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است. اگر بخواهید کارتان را به صورت فریلنسری شروع کنید؛ بهتر است اول با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید.

فریلنسر کسی است که به طور رسمی استخدام نمی‌شود و به صورت مستقل و پروژه‌ای و معمولاً به شکل دورکاری فعالیت می‌کند. در مطلب تاریخچه‌ فریلنسری به طور کامل به شرح تاریخچه و تعریف فریلنسری پرداخته‌ایم. ما در این مطلب ابتدا به معرفی مشاغل پردرآمد فریلنسری می‌پردازیم و پس ازآن تفاوت بین اینفلوئنسر و فریلنسر را بررسی می‌کنیم.

1- معلم آنلاین
2- بازاریاب اینترنتی
3- مدیر شبکه‌های اجتماعی
4- طراح لوگو
5- طراح وب
6- مترجم
7- کارشناس سئو
8- کپی رایتر
9- UX رایتر
10- UX دیزاینر
11- عکاس
12- ویدئو ادیتور
پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

بخش اول: 12 شغل‌ از مشاغل پردرآمد فریلنسری

1- معلم آنلاین

آموزش آنلاین یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد فریلنسری است. برگزار کردن سمینارها و کلاس‌های مجازی برای رشته‌های مختلف، در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا، گزینه‌ی بسیار خوبی برای کار فریلنسری است. اگر شما هم در زمینه‌ای تخصص دارید؛ می‌توانید یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی باشید.

برای این کار باید در زمینه ای  تخصص داشته باشید و سپس یک وب‌سایت برای کارتان طراحی کنید و یا حتی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده کنید.

شغل‌های پردرآمد در دنیای فریلنسرها

2- بازاریاب اینترنتی

قبل از معرفی شغل بازاریابی اینترنتی، بهتر است با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید تا تفاوت این دو را بدانید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فرآیند فروش محصول گفته می‌شود. در دیجیتال مارکتینگ، فقط از اینترنت و فضای مجازی برای فروش محصولات استفاده نمی‌شود. به عبارت دیگر، این فقط یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است.

به غیر از اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه هم از دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتالی هستند.

آنلاین مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی (آنلاین مارکتینگ) – بر خلاف دیجیتال مارکتینگ که در برگیرنده‌ی روش‌های بازاریابی است – به بازاریابی و فروش، تنها از طریق اینترنت و فضای مجازی گفته می‌شود.

در واقع آنلاین مارکتینگ، زیر مجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است. در این روش از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می‌شود.

اگر علاقه‌مند به بازاریابی هستید؛ این شغل، یکی از شغل‌های پردرآمد فریلنسری است. هم‌چنین این روزها شرکت‌های زیادی به دنبال نیروی کار برای این شغل هستند.

3- مدیر شبکه‌های اجتماعی

طی چند سال اخیر، بسیاری شرکت‌ها نیاز به استخدام مدیر یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند. این افراد نقش مهمی در اجرای استراتژی‌های بازاریابی یک سازمان ایفا می‌کنند و به همین دلیل از حقوق بالایی برخوردار هستند.

مدیر رسانه‌ی اجتماعی باید بداند چه محتوایی برای مخاطب جذاب است. این محتوا صرفاً شامل متن نیست و تولید محتوای بصری جذاب نیز برای جذب مخاطب، اهمیت ویژه‌ای دارد.

این شغل برای کسانی که می‌توانند همیشه آنلاین باشند و به خوبی با جامعه‌ی هدف ارتباط برقرار کنند، بسیار مناسب است.

4- طراح لوگو

با وارد شدن به حیطه‌ی طراحی، گزینه‌های زیادی برای فریلنسری پیش رو دارید. گزینه‌هایی مثل: طراحی لوگو، تصویرسازی، تبلیغات و … .

یکی از جذاب‌ترین شغل‌های مرتبط با طراحی، لوگو دیزاینر یا طراح لوگو است. طراحی یک آرم یا لوگوی خوب برای هر تجارتی ضروری است. لوگو از آن‌جایی اهمیت دارد که هویت کسب و کار، خدمات یا محصولات یک شرکت را نشان می‌دهد و به خاطر همین اهمیت، این شغل جزو شغل‌های پردرآمد فریلنسری است. یک لوگوی خوب می‌تواند باعث توسعه‌ی تجارت محصول یک شرکت شود.

سه دسته‌ی کلی برای طراحی لوگو مطرح است:

  • لوگوی نوشتاری
  • لوگو‌ی تصویری و علامت اختصاری 
  • لوگوی نوشتاری – تصویری

اگر مهارت طراحی دارید؛ برای اینکه در کار طراحی لوگو موفق شوید باید با نرم‌افزارهای ادیت عکس و نرم‌افزارهای مرتبط با طراحی لوگو آشنا شوید.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

5- طراح وب

یکی از مهم‌ترین شغل ‌های پر درآمد در دنیای فریلنسرها ، طراحی وب‌سایت است. منظور از طراحی وب، ساخت کامل یک وب‌سایت از طریق برنامه‌نویسی و طراحی بصری آن است.

پس علاوه بر هوش بصری که مهم‌ترین فاکتور برای یک طراح وب است، دانش برنامه‌نویسی هم جزو مهارت‌های اصلی یک طراح وب است.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

6- مترجم

مترجمی یکی دیگر از پرطرفدارترین مشاغل پردرآمد فریلنسری است. در صورت تسلط به یک زبان خارجی، به راحتی می‌توانید کارتان را در خانه شروع کنید.

حتی می‌توانید برای پروژه‌های مختلف به عنوان مترجم به صورت حضوری کار کنید. البته برای کار در بعضی شرکت‌ها نیاز به ارائه‌ی مدرک معتبر دارید.

مشاغل پردرآمد فریلنسری

7- کارشناس سئو

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری ، سئو و بهینه‌سازی سایت است. این بهینه‌سازی سایت، برای موتورهای جست‌وجو به خصوص گوگل است.

درواقع یعنی شما کاری می‌کنید تا سایت خودتان و یا مشتریانتان در نتایج اول گوگل دیده شود.

این شغل نیاز به درک خوبی از بهینه‌سازی موتور جستجو، تجزیه و تحلیل وب‌سایت و خلاقیت در نوشتن محتوای مؤثر برای جذب مخاطب دارد.

8- کپی رایتر

کپی‌ رایتینگ یا تبلیغ‌نویسی، یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری است. این افراد از کلمات برای جلب توجه مشتریان و بازاریابی برای محصولات استفاده می‌کنند.

این شغل جذاب جزو شغل‌های مناسب شخصیت‌های خلاق است. اگر شما استعداد نوشتن تبلیغات را دارید؛ این شغل انتخاب خوبی برای کار کردن به صورت فریلنسری است.

برای اینکه یک کپی رایتر فریلنسر شوید، بهتر است نمونه‌ کار داشته باشید. برای این کار می‌توانید قبل از ارائه‌ی رزومه، چند نمونه متن تبلیغاتی برای محصولات فرضی و یا محصولاتی که استفاده ‌می‌کنید، بنویسید.

شغل‌های پردرآمد فریلنسری

9- یوایکس رایتر (UX Writer)

یوایکس رایتینگ جزئی از واحد یوایکس است. همان‌طور که یوایکس دیزاین هم جزئی از این واحد است. این شغل با کپی رایتینگ که قبلاً گفتیم، متفاوت است.

UX یا تجربه‌ی کاربری، اصطلاحی است که برای توصیف تجربه‌ی کلی یک کاربر در برخورد با یک محصول یا خدمت در یک چارچوب مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

UX اغلب مرتبط با محصولات دیجیتال است و لذت استفاده از وب‌سایت، اپلیکیشن و یا نرم افزار را برای کاربران بالا می‌برد.

یو ایکس رایتینگ به چه شغلی گفته می‌شود؟

نویسنده‌ی یوایکس به نوشتن برچسب‌های منو، متن‌ کلیدهای درون محصول، یادداشت‌های راهنما، پیام‌های خطاها، تأییدها و هشدارها در سایت و اپلیکیشن‌ها می‌پردازد.

کارکپی ‌رایتر اغلب پس از ارائه‌ی محصول یا حین ارائه‌ی محصول شروع می‌شود اما کار نویسنده‌ی یوایکس پیش از ارائه و در مرحله‌ی طراحی و ساختن محصول دیجیتال آغاز می‌شود. برخلاف کپی ‌رایتر که ‌می‌تواند تنهایی کار کند، یوایکس رایتر کسی است که که همراه با یوایکس دیزاینر کار می‎‌کند. البته بسته به توانایی‌های نویسنده، یک کپی‌رایتر می‌تواند یوایکس رایتر هم باشد.

مشاغل پر درآمد فریلنسری

10- UX و UI دیزاینر

یوایکس دیزاین یا UXD، به طراحی خاص برای رفع نیازهای مشتری مربوط است. طراحان یوایکس تلاش می‌کنند تا استفاده‌ی مشتریان از سیستم‌های پیچیده مانند وب‌سایت‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای، راحت و لذت‌بخش و به نوعی کاربر‌پسند باشد.

در واقع طراحان UX تلاش می‌کنند شکاف بین محصول و کاربر انسانی را پر کنند.

باید دقت کنیم که طراحی UX با طراحی UI متفاوت است. برای مثال: یوآی دیزاینر به طراحی دکمه‌ای در سایت می‌پردازد که با کلیک بر روی آن و نوشتن ایمیل‌تان، مطالب جدید آن سایت را دریافت کنید.

طراحی رنگ و شکل دکمه با یوآی دیزاینر است و یوایکس دیزاینر باید مکان مناسبی برای آن دکمه، با توجه به راحتی مخاطب انتخاب کند.

اما با وجود تفاوت های موجود، UX و UI مکمل هم هستند .

در ایران به یوآی دیزاینر، طراح رابط کاربری و به یوایکس دیزاینر، طراح تجربه‌ی کاربری گفته می‌شود.

شغل‌های پر درآمد در دنیای فریلنسرها

11- عکاس

عکاسی یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری است.

هرچند رقابت در این حرفه، بسیار زیاد است اما اگر مهارت کافی و خلاقیت داشته باشید؛ می‌توانید به یک عکاس فریلنسر موفق تبدیل شوید.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

12- ویدئو ادیتور

در سال‌های اخیر به دلیل تولید ویدئوهای مختلف برای کسب و کارهای متفاوت و انتشار آن در فضای مجازی، بازار کار برای ویراستاران فیلم در وضعیت خوبی قرار دارد.

به همین دلیل، این شغل جزو مشاغل پردرآمد فریلنسری است. پیشرفت در این شغل، به مهارت تدوین ربط دارد.

می‌توانید برای تقویت مهارت‌های خود، از ویدئوهای آموزشی در فضای مجازی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه ارسال درخواست کار به صورت آنلاین

بخش دوم: اینفلوئنسر کیست؟

عبارت «اینفلوئنسر» و «فریلنسر» هرچند در ظاهر خیلی شبیه به نظر می‌آیند اما دو مفهوم متفاوت دارند.

کلمه‌ی اینفلوئنسر (Influencer) به معنای تأثیرگذار است.

امروزه اینفلوئنسر به کسی می‌گویند که در یک یا چند شبکه‌ی اجتماعی، در زمینه‌ی خاصی به تولید محتوا می‌پردازد و دیگران از او پیروی می‌کنند.

حتی اگر عنوان اینفلوئنسر را نشنیده باشید؛ حتماً به واسطه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با حداقل یکی از آن‌ها آشنا هستید.

حتی شاید صفحه‌ی شخصی آن‌ها را دنبال کرده‌اید و یا طرفدار آن‌ها و تبلیغات صفحه‌شان باشید.

اینفلوئنسرها در حوزه‌هایی مثل: تولید ویدئوهای سرگرم‌کننده، سبک‌زندگی، ورزش و سلامتی، آرایش و زیبایی، مدلینگ، آشپزی، گردشگری، عکاسی، تکنولوژی و … فعالیت می‌کنند.

بعضی از اینفلوئنسرها، سلبریتی‌هایی هستند که از ابتدا بین مردم شناخته شده بودند و بعضی از آن‌ها افراد عادی هستند. این افراد به دلیل داشتن دانش و تخصص در یک زمینه‌ی خاص و داشتن ارتباطات مؤثر، افراد را جذب خود کرده‌اند. البته باید گفت اینفلوئنسرهایی هم هستند که بدون پرداختن به حوزه‌ای خاص، صرفاً به تولید محتوای زرد می‌پردازند.

شغل‌های پردرآمد فریلنسری

سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی، فریلنسری در بین مردم محبوب‎‌تر شده است و هم‌چنین شرکت‌ها هم همواره به دنبال کار با افراد فریلنسر هستند.

پس اگر علاقه‌مند به کار فریلنسری هستید‌؛ شغلی را که از آن لذت می‌برید را انتخاب کنید و بعد از تهیه کردن یک رزومه‌ی خوب، کار خود را شروع کنید.

شرکت‌های بسیاری منتظر شما هستند😍

مطالب مرتبط با مشاغل پردرآمد فریلنسری

امروزه اکثر کارها یا بهتر است بگوییم تمام کارها وابسته به اینترنت است. همین کارهای اینترنتی آدم‌های زیادی را پولدار کرده‌اند. البته در بین تمام شغل هایی که در بستر اینترنت انجام می‌شوند بعضی مشاغل، پردرآمدتر هستند، که اگر علاقه‌مند به کارهای فریلنسری هستید، در مورد پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی، بیشتر بخوانید:

پردرامدترین شغل اینترنتی دنیا

گفتیم: فریلنسری، این روزها بسیار محبوب شده است. این روش کسب درآمد مثل هر روش دیگری خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. شاید شما هم علاقه‌مند هستید فریلنسر شوید؛ اما هنوز مطمئن نیستید که فریلنسینگ برای شما مناسب است یا نه! پس بهتر است با مزایاو معایب فریلنسینگ بیشتر آشنا شوید:

مزایا و معایب فریلنسینگ

وقتی تصمیم می‌گیرید فریلنسر شوید؛ پیدا کردن مشتری، کار سختی به نظر می‌آید. سایت‌های فریلنسری، بهترین راه برای ارتباط بین فریلنسر و کارفرما هستند؛ اما کدام سایت بهتر است و بهترین سایت فریلنسری ایران کدام است؟

بهترین سایت فریلنسری ایران

در این مطلب ما پردرآمدترین مشاغل فریلنسری را بررسی کردیم.

اگر تجربه‌ای در مورد ‌این شغل‌ها دارید برای ما بنویسید😍



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.