دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دوره های پیش نیاز ایلتس (Pre-IELTS)

Rate this post

زمانی که تصمیم به نوشتن این مطلب گرفتم، اولین چیزی که در ذهنم آمد تصویر خودم در ۲۰ سالگی بود. در آن دوران من در شهر زاهدان دانشجو بودم و تصمیم داشتم برای آزمون آیلتس مطالعه کنم و آن زمان حتی نمی‌دانستم پیش نیاز ایلتس یا همان Pre-IELTS چیست؟

من هرگز فرصت این را نداشتم که از دوره های پیش نیاز ایلتس و یا کتاب های پیش نیاز ایلتس خوبی برخوردار باشم و در عین حال شناختی از آزمون آیلتس و کتاب های pre-ielts یا همان کتاب های پیش نیاز ایلتس هم نداشتم.

این شد که با سعی و خطای فراوان این مسیر را طی کردم و در نهایت در این آزمون شرکت کردم.

وقتی به آن روزها فکر می‌کنم، احساس می‌کنم شرکت در آزمون آیلتس تصمیم درستی بود، که درب‌های زیادی را به روی من گشود و به من این فرصت را داد که علاوه بر شهر نسبتاً کوچک خودم به نقاط مختلفی سفر کنم.

همچنین به من فرصت تجربه کار در پروژه‌های بین‌المللی و یا تحصیل در خارج از کشور را نیز داد.

با گذر زمان و پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت IT، یادگیری زبان انگلیسی فرصت‌های بیشتری هم برای ما ایجاد کرده است. فرصت‌هایی نظیر امکان دورکاری و کسب درآمدهای دلاری در داخل کشور و فریلنسری که هر دو برای تعامل با خارج از کشور به زبان انگلیسی نیاز دارند.

نکته دیگر آنکه من برای شرکت در کنکور سراسری مثل خیلی از نوجوانان اضطراب زیادی تحمل کردم و زمانی که شروع به مطالعه آزمون آیلتس گرفتم، مجدداْ این اضطراب‌ها به سراغم آمد.

حس کردم که بازار آزمون‌های زبان‌انگلیسی هم بی‌شباهت به فضای کنکور سراسری نیست و حجم زیاد کتاب های پیش نیاز ایلتس و دوره های پیش نیاز ایلتس ، بسیار مضطرب کننده و سرگیجه‌آور است.

به همین دلیل تصمیم به نوشتن این مطلب گرفتم، چرا که حس کردم این موضوعات می‌تواند دغدغه خیلی از مخاطبان باشد.

برای پیدا کردن پاسخی برای این سردرگمی‌ها به سراغ اساتید زبان انگلیسی رفتم و در این مطلب سعی کردم پاسخ این افراد را با شما در میان بگذارم.

در این مطلب می‌خوانیم:

1- آزمون آیلتس چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

اولین سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که: “آزمون ایلتس چیست و چه کسانی نیاز دارند در این آزمون شرکت کنند؟”

آزمون ایلتس (IELTS) یکی از آزمون‌های متداول سنجش توانایی‌های زبان آموزان است که در خیلی موارد جایگزین آزمون‌هایی مثل تافل (TOEFL) شده است.

خیلی از دانشگاه‌های عمدتاً آمریکایی که قبلاً صرفاً آزمون تافل را قبول داشته‌اند؛ حالا مدرک آزمون ایلتس را هم به رسمیت می‌شناسند و می‌پذیرند.

علت پذیرش همگانی آزمون ایلتس سنجش سطح زبانی افراد در کنار سایر توانایی‌ها مثل توانایی یادگیری و بهره هوشی افراد می‌باشد.

همچنین، سیستم نمره‌دهی بسیار دقیقی در این آزمون وجود دارد.

آزمون ایلتس (IELTS) از چهار مهارت تشکیل شده که در زمان برگزاری که حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد، می‌بایست در سه مهارت شنیداری(Listening)، نوشتاری (Writing) و درک مطلب( Reading) امتحان بدهید.

دیگر مهارت باقی مانده، مهارت مکالمه (Speaking) می‌باشد که می‌توانید تا یک هفته بعد از انجام بخش کتبی آزمون ایلتس در این بخش شفاهی هم شرکت کنید.

البته ناگفته نماند که باید قبل از ثبت‌نام آزمون، روز و ساعت شرکت در این بخش را هم تعیین کنید.

برای توضیحات بیشتر در این خصوص لطفاً ویدئو را ببینید:

چه کسانی باید آزمون ایلتس بدهند؟

واقعیت این است که شما باید زمانی آزمون ایلتس بدهید که پیش نیازهای لازم برای آزمون ایلتس ( pre-ielts) مثل زبان عمومی را گذرانده باشید.

همچنین بهتر است، زمانی در آزمون شرکت نمایید که به مدرک آن نیاز داشته باشید؛ چرا که مدرک این آزمون یک تاریخ اعتبار مشخصی دارد و در ضمن آزمون خیلی ارزان قیمتی هم محسوب نمی‌شود.

بعضی از شرکت‌های بین المللی معمولاً برای استخدام این مدارک را از شما مطالبه می‌کنند و همینطور برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور معمولاً این مدرک زبان مطالبه می‌شود.

همچنین دانشجوهای دکترا در ایران می‌توانند مدرک ایلتس را به عنوان یک مدرک معتبر ارائه دهند، البته به غیر از مدرک ایلتس، مدارک زبان‌انگلیسی دیگری هم مورد قبول دانشگاه‌های داخل کشور می‌باشند.

نکته مهم دیگر آنکه آزمون ایلتس دو نوع General و Academic است؛ که این دو آزمون در بخش‌های درک مطلب (Reading) و نوشتار (Writing) متفاوت هستند.

آزمون آیلتس آکادمیک (Academic) معمولاْ در این دو بخش ذکر شده دشوارتر می‌باشد.

به یاد داشته باشید که این دو مدرک با هم قابل جایگزینی نیستند.

مثلاً اگر نمره بسیار خوبی در آزمون جنرال (General) کسب کرده باشید، اما دانشگاه یا محل کار مورد نظر مدرک آیلتس آکادمیک (Academic) با نمره‌ای کمتری مطالبه کرده باشد، نمی‌توان مدرک آزمون آیلتس جنرال را به عنوان جایگزین مدرک آیلتس آکادمیک ارائه داد.

توضیحات کامل‌تری در این خصوص را در ویدئو زیر می‌توانید ببینید:

2- آیا با هر سطح زبانی می‌شود برای آزمون ایلتس آماده شد؟

شما با هر سطح زبانی می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید چرا که در آزمون آیلتس قبولی و مردودی معنایی ندارد و به تناسب سطح زبان انگلیسی‌تان نمره ای را کسب خواهید کرد.

اما بر حسب توصیه مدرسین زبان، زبان آموزان می‌بایست از حداقل سطح زبانی A2 برخوردار باشند و این سطح زبانی را پیش نیاز ایلتس می‌دانند.

اما در مورد اینکه این سطوح زبانی چه هستند؟ باید یادآور شد که سطوح یادگیری زبان بر اساس یک استاندارد بین المللی از سطح A به عنوان مبتدی‌ترین سطح تا سطح C به عنوان پیشرفته‌ترین سطح تقسیم بندی می‌شوند.

این تقسیم‌بندی بر اساس متد CEFR می‌باشد که مخفف Common European Framework of Reference for Languages است.

در آزمون ایلتس این سطوح با دادن نمره از ۴ که معادل سطح A2 است تا نمره ۹ که معادل سطح C2 در زبان‌انگلیسی است معلوم می‌گردد.

با نگاهی به شکل زیر می‌توان به اطلاعات کامل‌تری در این مورد دست یافت:

سطح بندی آزمون آیلتس-پیش نیاز ایلتس

در این شکل مشخص است که هر نمره آیلتس معادل چه سطح زبانی می‌باشد.

همانطور که در جدول سمت راست مشاهده می‌کنید، در این آزمون برای هر سطح یک بازه نمره تعیین شده است، به همین دلیل به نمره آزمون ایلتس (IELTS) اصطلاحاْ (Band Score) که یک باند یا دامنه را مشخصه می‌نماید، گفته می‌شود.

حال بیایید توضیحات تکمیلی‌تر در مورد این که در هر سطحی از این آزمون چه انتظاراتی از زبان‌آموز وجود دارد و پیش نیاز ایلتس مورد نیاز آن سطح چیست را در ویدئو زیر با هم ببینیم:

در اینجا دو وبسایت مرجع بیان شده‌اند که می‌توانید به کمک آن سطح زبان انگلیسی فعلی خودتان را محک بزنید.

این آزمون‌ها به شما کمک خواهند کرد که بدانید از حداقل پیش‌نیاز‌های شرکت در آزمون آیلتس ( pre-ielts ) که همانطور که ذکر شد داشتن سطح زبان عمومی A2 است برخوردارید یا خیر؟!

3- دوره pre ielts چیست؟

با توضیحات ارائه شده تا اینجا متوجه شدیم که :

دوره های pre-ielts برای اشخاصی مناسب است که سطح زبان آن‌ها در سطح مبتدی یا A و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم در سطح A2 و یا بیشتر است.

به طور کلی یک دوره پیش نیاز ایلتس ( pre-ielts ) مناسب می‌بایست انتظارات زیر را برآورده نماید:

۱- سطح زبان زبان آموز را از نقطه نظر فهم گرامر و لغت و درک مطلب به حداقل سطح A2 برساند.

۲-زبان آموز را با تکنیک‌های آزمون آیلتس (IELTS)، نحوه برگزاری آزمون و بخش‌های مختلف آزمون آشنا کند.

۳-تمرین‌های مناسبی در خصوص موضوعات بخش شفاهی و نوشتاری آزمون داشته باشد.

چرا که موضوعات آزمون آیلتس (Topics) از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند و معمولاْ موضوعاتی مانند مثال‌های زیر را مورد بررسی قرار می‌دهند:

  • هنری که به آن علاقه دارید
  • توضیح در مورد آخرین کتابی که مطالعه کرده‌اید
  • ورزش
  • خانواده
  • سرگرمی
  • و یا یک هدیه که دریافت کرده‌اید و خیلی برای شما جذاب بوده است.

دوره های پیش نیاز ایلتس (pre-ielts) استاندارد باید بتوانند به زبان‌آموز در خصوص موضوعات مورد بحث در آزمون آیلتس دایره لغت خوبی را ارائه دهند.

در ادامه کتاب های pre-ielts که کمک خواهند کرد تا دایره لغت خود را افزایش دهید و تسلط بیشتری روی این بخش پیدا کنید را به شما معرفی خواهم کرد.

اما پیش از آن در تکمیل مبحث بالا می‌خواهم وب‌سایتی را به شما معرفی کنم که موضوعات یا Topic-های معروف آزمون آیلتس را در خود جا داده و به طور مرتب به روز‌رسانی می‌شود.

این سایت می‌تواند مرجع خوبی برای آگاهی از موضوعات مورد بحث در بخش شفاهی (Speaking) آزمون آیلتس (IELTS) باشد.

نکته‌های مهم در مورد انتخاب دوره های pre-ielts مناسب؟

برای انتخاب دوره های pre-ielts مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت نظیر:

  • داشتن پروانه و مجوز تدریس پیش‌نیازهای آزمون آیلتس (Pre-IELTS) از وزارت علوم.
  • مؤسساتی که علاوه بر تدریس پیش‌نیازهای آیلتس مجوز برگزاری آزمون هم از وزارت علوم دریافت کرده‌اند، معمولاً موسسات موثق‌تری هستند.
  • برخورداری از اساتید مجرب تدریس پیش‌نیازهای آزمون آیلتس که خود مدرک آیلتس داشته باشند و همینطور دوره‌های تربیت مدرس آزمون آیلتس را گذرانده باشند.
  • داشتن امکان آیلتس منتورینگ که زبان آموز را در مسیر تکمیل پیش‌نیازهای آزمون آیلتس (Pre-IELTS) هدایت و راهنمایی کند.
  • برگزاری مرتب آزمون‌های آمادگی آیلتس استاندارد که به آن آزمون ماک (Mock) هم گفته می‌شود. (جهت آشنایی زبان آموز با محیط آزمون اصلی و شبیه سازی آزمون اصلی آیلتس)
  • امکان شرکت آنلاین و حضوری در کلاس‌ها وجود داشته باشد.
  • به روز بودن اطلاعات برگزار کننده دوره در مورد آخرین تغییرات ایجاد شده در آزمون ایلتس (IELTS).

در این خصوص می‌توانم بنا به تجربه شخصی‌ام از بین موسسات مجاز، از دو مؤسسه آموزش آیلتس آفرینش و همینطور آیرسافام یاد کنم که بسیاری از ویژگی‌های ذکر شده در بالا را در این دو مؤسسه به شخصه مشاهده کردم .

این دو مؤسسه پس از برگزاری آزمون تعیین سطح، زبان آموز را در مسیر آزمون قرار می‌دهند.

همچنین، دوره‌های پیش‌نیاز آزمون آیلتس (Pre-IELTS) تا دوره‌های پیشرفته آزمون آیلتس به خوبی طبقه‌بندی شده‌اند.

فراموش نکنیم که مهم نام مؤسسه نیست، بلکه چیزی که در انتخاب یک دوره پیش نیاز ایلتس مناسب باید به آن توجه شود، رعایت نکات ذکر شده در بالا و برخورداری از کیفیت مناسب آموزشی می‌باشد.

جایگاه لغت و گرامر در دوره های پیش نیاز ایلتس؟

سوال دیگری که در این مطلب نظرم را جلب کرده بود تا از مدرسین آزمون آیلتس بپرسم مربوط به جایگاه گرامر و لغت در آزمون آیلتس بود و اینکه تا چه میزان یادگیری این دو مهارت به ما در آزمون آیلتس کمک خواهد کرد؟

چرا که در آزمون آیلتس بخش مستقلی برای سنجش مهارت لغت و یا گرامر وجود ندارد و صرفاً چهار مهارت شنیدار، نوشتار، گفتار و درک‌مطلب مورد پرسش قرار می‌گیرند.

و البته پاسخ مدرسین آزمون آیلتس هم به این سوال چنین است که:

این توانایی‌ها دقیقاْ خودشان را در همین‌ چهار مهارت شکوفا می‌کنند!

میزان لغت‌هایی که می‌دانیم به ما کمک می‌کنند درک مطلب‌ها را بهتر متوجه شویم.

همچنین در آزمون شنیداری کلمات به گوشمان اصطلاحاْ آشنا باشند.

و یا در آزمون مصاحبه یا همان بخش گفتاری نیز انتظار می‌رود بتوانیم از این کلمات برای انتقال منظور به مصاحبه کننده استفاده نماییم.

صحیح نویسی و گرامر هم هر دو خودشان در بخش نوشتار نشان می‌دهند. مهارت گرامر تاثیر به سزایی در بخش آزمون شفاهی دارد و استفاده از نکات گرامری مختلف به طور صحیح موجب افزایش نمره می گردد.

بابت هر کدام از این توانایی‌هاست که آزمون‌دهنده نمره کسب می‌کند و عدم تسلط به هر کدام از آن‌ها باعث از دست دادن نمره در آزمون می‌شود.

استفاده از کلمات سطح بالاتر و پرهیز از تکرار چند باره یک کلمه در کنار استفاده از گرامرهای سطح بالا البته به شیوه‌ای صحیح باعث افزایش نمره خواهند شد.

در اینجا اجازه دهید در خصوص شیوه صحیح مطالعه و مطالب تکمیلی پیش نیاز ایلتس (pre-ielts) را از زبان مدرسین آزمون آیلتس (IELTS) بشنویم:

4- کتاب های پیش نیاز ایلتس

یکی از موضوعات مهمی که احتمالاْ ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده این است که وقتی به بازار کتاب و یا وب‌سایت‌های فروش کتاب های pre-ielts یا همان کتاب های پیش نیاز ایلتس مراجعه می‌کنیم با حجم انبوهی از کتاب‌های حجیم مواجه می‌شویم.

در این شرایط، با خودمان فکر می‌کنیم که اگر همه عمر را هم در راه یادگیری زبان انگلیسی هزینه کنیم، باز هم نخواهیم توانست همه این کتاب های پیش نیاز ایلتس را مطالعه کنیم؛ چه برسد که بتوانیم حتی برای آزمون ثبت نام کنیم!

واقعیت این است که کتاب های pre-ielts زیادی در بازار وجود دارد، اما باید بین این کتاب های pre-ielts آن‌هایی را انتخاب کنید که کاربردی‌تر باشند.

نکته‌ای که مدرسین زبان به آن اشاره می‌کنند این است که مطالعه آزمون آیلتس تا حد زیادی تکنیک‌های خاص خودش را می‌طلبد که با آزمون‌های دیگر زبان مثل تافل (TOEFL) متفاوت است.

قطعاْ که مطالعه برای هر آزمونی تکنیک‌های خاص خودش را می‌طلبد اما هدف در اینجا فقط و فقط شرکت در آزمون آیلتس است.

یک نکته کلی در مورد انتخاب کتاب های پیش نیاز ایلتس استاندارد این است که کتاب های pre-ielts که در خصوص آزمون آیلتس مورد تایید کمبریج (Cambridge) هستند، عموماْ کتاب های pre-ielts مناسبی محسوب شده و از کیفیت خوبی برخوردارند.

اگر نشان کمبریج را روی کتاب های پیش نیاز ایلتس مشاهده کردید بدانید که این کتاب های pre-ielts از نظر محتوایی باید کتاب‌های پیش نیاز خوبی برای آزمون آیلتس (IELTS) باشد.

به طور کلی در اولین گام برای انتخاب کتاب های pre-ielts خوب به نکات زیر توجه نمایید:

  • این کتاب های pre-ielts برای افرادی با چه سطحی از زبان انگلیسی مناسب است؟
  • چه موضوعاتی در این کتاب های pre-ielts مورد بحث قرار گرفته است؟
  • آیا مطالب به صورت Topic-ها یا موضوعات جداگانه مورد بحث قرار گرفته‌اند؟
  • آیا این یک کتاب پیش نیاز ایلتس خودخوان است یا حتماً باید توسط مدرس تدریس شود؟
  • چه میزان زمان برای هر درس این کتاب پیش نیاز ایلتس می بایست صرف شود؟
  • فراموش نکنید که وجود تمرینات خوب و کافی یکی از ویژگی‌های بارز همه کتاب های پیش نیاز ایلتس استاندارد است!

موارد بالا، سوالاتی است که با خواندن مقدمه کتاب های pre-ielts استاندارد به همه آن‌ها جواب داده می‌شود.

بعضی مواقع به صورت کلی و حتی در مقدمه بعضی از این کتاب‌ها به صورت تیتروار به آن‌ها جواب داده می‌شود.

در اینجا ما کتاب های پیش نیاز ایلتس را به شما معرفی خواهیم کرد که از نظر اساتید تدریس آزمون آیلتس و زبان عمومی به عنوان بهترین کتاب‌های پیش نیاز آیلتس معرفی شده‌اند :

کتاب های پیش نیاز ایلتس که به افزایش دایره لغت کمک می‌کنند:

۱-کتاب Oxford Word Skills

کتاب Oxford Word Skills- کتاب پیش نیاز آزمون آیلتس (Pre-IELTS) جهت تقویت مهارت یادگیری لغت

این کتاب های پیش نیاز ایلتس در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته به همراه فایل‌های صوتی موجود می‌باشند.

از ویژگی‌های برجسته این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۲۰۰۰ لغت در هر جلد، به همراه معنی و نحوه کاربرد لغت
  • بیان اهداف هر درس برای زبان آموز در بالای صفحه
  • تمرین هایی برای مهارت سنجی زبان آموز
  • سنجش میزان پیشرفت یادگیری زبان آموز در بخش مرور و بازبینی.
  • خواندن هر درس از کتاب‌های آکسفورد تنها ۲۰ دقیقه ازمون زمان میگیره.
  • جهت دانلود کتاب های pre-ielts این مجموعه به لینک زیر مراجعه نمایید.

۲-کتاب Cambridge Vocabulary For IELTS Advance

کتاب Vocabulary for IELTS Advanced برای تقویت مهارت یادگیری لغت متعلق به Cambridge  به عنوان پیش نیاز آزمون آیلتس (Pre-IELTS)

این کتاب جزء کتاب های پیش نیاز ایلتس بسیار خوب و البته معروف و شناخته شده خصوصاً برای آزمون جنرال (General) محسوب می‌شود.

این کتاب واژه‌های مورد نیاز متقاضیان آزمون آیلتس برای کسب نمره 6.5 و بالاتر را در خود جا داده است.

از جمله ویژگی‌های این کتاب:

  • آزمون‌های مرتب برای هر درس
  • تمرکز روی همه مهارت‌های زبانی
  • امکان مطالعه به صورت خودخوان
  • پاسخنامه بسیار خوب و دقیق

۳-کتاب Essential Words For IELTS

کتاب Essential Words For The IELTS
کتاب پیش نیاز آزمون آیلتس

این کتاب برای تقویت مهارت لغت در آزمون آیلتس آکادمیک (Academic) بسیار مفید است.

  • تمرینات کاربردی فراوان و بسیار خوبی در این کتاب وجود دارد.
  • 600 واژه مهم و پر تکرار آزمون آیلتس آکادمیک در این کتاب وجود دارد.
  • کلمات به صورت موضوعی در این کتاب دسته‌بندی شده‌اند.

کتاب های پیش نیاز ایلتس جهت تقویت گرامر

۱-کتاب Grammar For IELTS

کتاب Grammar For IELTS کتاب پیش نیاز آزمون (Pre-IELTS) آیلتس برای تقویت مهارت گرامر آزمون آیلتس  IELTS

کتابی بسیار خوب در زمینه آموزش و تقویت مهارت گرامر؛ از انواع زمان‌ها در زبان انگلیسی گرفته تا نکات بسیار ریز گرامری!

زبان آموزانی که از سطح خوبی از زبان عمومی هم برخوردار هستند، وقتی این کتاب پیش نیاز آیلتس را مطالعه می‌کنند از نکات بسیار ریز و جالبی که در این کتاب وجود دارد، استقبال می‌کنند.

به جرئت می‌توانم بگوییم نکاتی که در این کتاب هست را در کمتر کتابی می‌توانید بیابید.

نکته مهم دیگر آنکه هر چند این کتاب یک کتاب آموزش گرامر می‌باشد اما تمرین‌های شنیداری بسیار خوبی هم دارد که معمولاْ مدرسین از زبان آموزان می‌خواهند که به دقت به آن‌ها گوش بدهند و یادداشت برداری کنند.

کتاب های پیش نیاز ایلتس برای تقویت مهارت نوشتار:

۱-کتاب IELTS Write Right

کتاب IELTS Write Right به عناون کتاب پیش نیاز آزمون آیلتس Pre-IELTS برای تقویت مهارت Writing.

این کتاب زبان آموز را با بخش مهارت نوشتاری آزمون آیلتس آشنا کرده و تمرینات نوشتاری بسیار خوبی هم برای شرکت‌کنندگان آزمون آکادمیک آیلتس، دارد.

علاوه بر زبان‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس را دارند، این کتاب برای آزمون آیلتس جنرال هم بسیار توصیه می‌گردد.

یکی دیگر از بخش‌های خوب این کتاب این است که شما را با نحوه نمره‌دهی در بخش نوشتار آزمون آشنا کرده که خیلی کمک کننده است، چرا که بعد از مطالعه این قسمت خواهید دانست که تصحیح کنندگان دنبال چه نکاتی هستند و توجه به کدام نکات نمره آور است؛ مثلاْ یک اشتباه گرامری بیشتر باعث از دست دادن نمره خواهد شد و یا اشتباهات املایی؟

کتاب های پیش نیاز ایلتس برای تقویت مهارت مکالمه:

۱- مجموعه کتاب های پیش نیاز ایلتس Speak Out

کتاب Speak out برای تقویت مهارت مکالمه Speaking آزمون آیلتس IELTS به عنوان کتاب پیش نیاز آزمون آیلتس  Pre-IELTS

این مجموعه شامل ۸ سطح کتاب است که بسته به سطح زبان عمومی زبان‌آموز می‌شود از آن‌ها به عنوان کتاب پیش‌نیاز آزمون آیلتس در بخش مهارت مکالمه یاد کرد.

لهجه این کتاب بریتانیایی هست و با با همکاری کمپانی   BBC Learning English توسط انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است.

مجموعه کتاب‌های Speak out  جوایزی هم مثل جایزه جهانی آموزش مهارت مکالمه را در کارنامه خود دارد و انتخاب بسیار خوبی برای تقویت مهارت مکالمه می‌باشد.

کتاب های پیش نیاز ایلتس برای تقویت مهارت شنیداری:

۱- کتاب TACTICS for LISTENING

کتاب Tactics For Listening به عنوان کتاب پیش نیاز آزمون آیلتس Pre-IELTS برای تقویت مهارت شنیداری برای آزمون آیلتس IELTS

این کتاب پیش نیاز ایلتس برای تقویت مهارت شنیداری توصیه می‌شود.

این کتاب سه سطح Basic و Developing و Expanding را شامل می‌شود.

این کتاب، همراه با فایل‌های صوتی و تمرینات فراوان و استفاده راحتی که دارد، می‌تواند کاملاْ به صورت خودآموز مورد استفاده قرار بگیرد.

موضوعات جالبی در این مجموعه کتاب های pre-ielts پوشش داده شده که با آزمون آیلتس همخوانی بسیار خوبی دارد.

در مورد تقویت مهارت شنیدار آزمون آیلتس بعد از تقویت مهارت زبان عمومی پیشنهاد می‌کنم به مقاله بهترین کتاب های آموزش Listening کدام است هم رجوع نمایید.

5- از زمان‌های مرده چطور برای آماده سازی خود استفاده کنیم؟

دوره های پیش نیاز ایلتس- استفاده از زمان های مرده جهت پیش نیاز ایلتس

اگر شما دانشجو یا شاغل هستید، احتمالاً هر روز باید زمان قابل توجهی را در اتومبیل، مترو و یا سایر وسایل نقلیه سپری کنید تا به محل کار و یا دانشگاهتان برسید.

حال سوال اینجاست که چطور باید از این زمان‌ها برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید.؟؟

از نظر مدرسین آزمون آیلتس استفاده مناسب از این زمان‌ها می‌تواند خیلی مهم باشد، ویدئو زیر درباره اهمیت این مورد صحبت شده است:

پیشنهاد این مدرسین چنان که در مصاحبه مشاهد کردید، استفاده از پادکست ها و اپلیکشن‌هایی است که همه ما با داشتن گوشی‌های هوشمند می‌توانیم از آنها بهره ببریم.

اما تعداد این اپلیکشن‌ها و پادکست‌ها هم کم نیست و احتمالاْ برای همه ما پیش آمده که تعداد زیادی از این اپلیکشن‌ها را در مقطعی نصب کرده‌ایم و در پادکست‌های مختلفی عضو شده‌ایم، اما هیچوقت به سراغشان نرفته‌ایم.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم از این اپلیکشن‌ها و پادکست‌ها در ابتدا تعدادی را امتحان کنید و هر کدام را پسندید، یادگیری را با همان‌ها شروع کنید.

مطلب دیگر اینکه اکثر گوشی‌های هوشمند، امروزه از قابلیتی تحت عنوان Focus Mode برخوردار هستند که می‌توانید در این قسمت انتخاب کنید که وقتی گوشی همراهتان را در حالت Focus Mode قرار می‌دهید، فقط اپلیکشن‌های معینی فعال باشند و بقیه غیر فعال شوند.

با انجام این کار تمرکز شما در هنگام استفاده از تلفن همراهتان افزایش یافته و خطر حواس پرتی هنگام استفاده از گوشی هوشمند کاهش می باید.

آیا از شبکه‌های اجتماعی برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

دوره های پیش نیاز ایلتس-پیش نیاز ایلتس- استفاده از شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی

امروزه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و غیره با انبوهی از صفحه‌های آموزش زبان مواجه هستیم که هر کدام معمولاْ یک ویدئوی کوتاه در مورد یک یا چند نکته گرامری یا لغت و… را به صورت روزانه آموزش می‌دهند.

آیا آموزش به این شیوه می‌تواند برای شخص ما مناسب باشد یا خیر؟

اگر جواب به این سوال بله است، آیا برای افرادی در سطوح مختلف یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند کمک کننده باشد؟

این سوال را هم از مدرسین زبان انگلیسی پرسیدم و پاسخشان را با شما به اشتراک می‌گذارم:

و اما کلام آخر!

کلام آخر آنکه سعی کنید از کتاب های پیش نیاز ایلتس و دوره های پیش نیاز ایلتس استاندارد استفاده نمایید و با برنامه‌ریزی و تمرکز و پرهیز از کمال گرایی مهارت زبان‌آموزی را در خود تقویت کنید.

استفاده از اساتید و دوره های پیش نیاز ایلتس مناسب در کنار بهره‌گیری از کتاب های pre-ielts استاندارد خیلی می‌تواند راه را در تقویت مهارت‌های زبانی و کسب نمره دلخواه در آزمون هموار نماید.

اگر امکان استفاده از دوره های pre-ielts حضوری را ندارید از دوره های مجازی استفاده نمایید و یا سعی کنید از کتاب‌های خود‌خوان استفاده کنید و ازین طریق مهارت‌های لازم را در خود تقویت کنید.

برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید از زمان‌های مرده هم به خوبی استفاده کنید. توجه داشته باشید هدف این است که تا می‌توانید خود را در محیط قرار دهید. این کار خیلی به یادگیری شما کمک خواهد کرد.

نکته پایانی را هم از زبان مدرسین آموزش زبان بشنویم و بعد از بخش پایانی مطلب به معرفی منابعی می‌پردازیم که به عنوان پیش نیاز ایلتس کمک‌کننده خواهند کرد.

معرفی چند اپلیکشن خوب برای موبایل

اپلیکشن‌ها می‌توانند خیلی به ما کمک کنند تا از زمان‌های مرده به خوبی استفاده کنیم.

مدرسین آموزش زبان معتقدند که استفاده از اپلیکیشن‌های استاندارد می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد، اما هرگز جایگزین کتاب خواندن نخواهند بود.

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، در اینجا چند اپلیکیشن خوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

البته توصیه می‌شود کمال گرایی نداشته باشید و یک یا دوتا اپلیکیشن را که به نظر برایتان کارآمد می‌آید را نصب کنید و ابتدا با تمرکز بر روی آن‌ها شروع به تمرین کنید.

اپلیکیشن زبانشناس

اپلیکشن زبانشناس یک اپلیکشن‌ خوب ایرانی است که من خودم هم تجربه استفاده از آن را داشته‌ام و این اپلیکیشن را بسیار مفید و کاربردی دیدم. این اپلیکشن در گوگل پلی (Google PLay) هم تاکنون موفق به کسب بازخوردهای خوبی شده است.

این اپلیکشن در تقویت مهارت‌های مختلف زبانی کمک کننده است.

هر روز در قالب یک ایمیل کوچینگ پیامی را دریافت خواهید کرد که با گفتن نکاتی تخصصی در خصوص نحوه مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد.

امکان مشاهده پیشرفت در این اپلیکیشن وجود دارد و داخل اپلیکیشن یک جعبه لایتنر هم طراحی شده که می‌توانید لغاتی را برای خود ذخیره نمایید.

این اپلیکیشن سطح بندی شده است و شما با هر سطح از زبان می‌توانید با آن کار کنید.

زبان شناس، در دو نسخه اندروید و IOS موجود است. برای دانلود به لینک زیر مراجعه کنید:

اپلیکیشن News in Levels

پیش نیاز ایلتس- دانلود اپلیکشن News in Level

News in Levels ، اپلیکیشن دیگری است که باز هم شخصاْ از نصب و استفاده از آن بسیار لذت برده‌ام.

این اپلیکیشن سعی می‌کند از طریق مطالعه اخبار و گوش دادن به آن‌ها به شما در تقویت زبان انگلیسی کمک نماید.

البته از این دسته اپلیکیشن‌ها که با مطالعه اخبار سعی در آموزش زبان دارند، کم نیست اما این برنامه یک فرق اساسی دارد و آن اینکه هر خبر سطح بندی شده است و مخاطب این امکان را دارد که خبر را در سه سطح مختلف (مبتدی، متوسط و پیشرفته) مشاهده نماید.

بسته به اینکه سطح زبانی شما کدام است، می‌توانید از مطالعه اخبار جذاب در مورد موضوعات مختلف در این اپلیکیشن لذت ببرید.

ضمناْ این سطح بندی امکان یک مقایسه خیلی جالب را هم فراهم می‌کند که زبان آموز می‌تواند به وضوح مشاهده نماید که یک متن مشخص در سطوح مختلف زبانی به چه صورت نوشته می‌شود. این مقایسه برای هر زبان آموز در هر سطحی جالب است.

امکان مشاهده مترادف‌های یک کلمه در سطوح مختلف زبانی وجود دارد که این موضوع به شما کمک می‌کند علاوه بر این که با لغات اصطلاحاْ سطح بالاتر آشنا می‌شوید، مترادف‌ها را هم یاد بگیرید.

اپلیکیشن Learn English Grammar

این اپلیکیشن هم نسخه IOS و هم اندرویدی دارد و یک اپلیکیشن بسیار خوب در تقویت مهارت گرامر محسوب می‌شود.

سطح‌بندی و امکان شرکت در آزمون‌های گرامری از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌باشد.

اگر از این اپلیکیشن خوشتان آمده است، پیشنهاد می‌کنم اپلیکیشن پادکست آن را هم به نام “Learn English Podcast”نصب کنید.

اپلیکشن Words 6000

اپلیکشن “6000 Words ” به صورت سطح بندی شده است و به صورت موضوعی لغات بسیار خوبی که برای مطالعه پیش نیاز آزمون آیلتس مفید است در خود جای داده است.

این اپلیکیشن در دو نسخه IOS و اندرویدی قابل دسترس می‌باشد.

اپلیکیشن IELTS Prep

اپلیکیشن “IELTS Prep” یک اپلیکیشن خوب جهت آمادگی پیش نیاز آزمون آیلتس (Pre-IELTS) محسوب می‌شود.

می‌توانید تست‌های تمرینی آیلتس را در این اپلیکیشن مشاهده کنید و یا در آزمون‌های مختلف شرکت کنید.

معرفی چند پادکست خوب زبان انگلیسی

پیش نیاز ایلتس- دوره های پیش نیاز ایلتس- پادکست های خوب برای آموزش زبان انگلیسی

تنها چیزی که برای شنیدن یک پادکست نیاز دارید، گوشی هوشمندتان و یک هندزفری است.

درمورد انتخاب پادکست خوب زبان انگلیسی، مواردی هست که باید به آن‌ها توجه کرد:

  • در ابتدای کار سعی نمایید پادکست‌های کوتاهی را برای شنیدن انتخاب کنید.
  • پادکست‌هایی که علاوه بر فایل صوتی، متن فایل صوتی را هم منتشر می‌کنند، ارجحیت دارند.

برای انتخاب پادکست خوب به زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنم مقاله “تاثیر پادکست در زبان انگلیسی” را در سایت کارنکن مطالعه نمایید.

به کمک مقاله بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی می‌توانید پادکستی که در زمینه مورد علاقه شما است را انتخاب کنید و به آن گوش بدهید.

معرفی چند وب سایت خوب پیش نیاز آزمون آیلتس

در اینجا هم به معرفی چند وبسایت خوب می پردازیم:

  • سایت Global Exam یک سایت خوب هم برای تمرین و هم برای آزمون آمادگی پیش نیاز آیلتس است؛ عضویت در این سایت رایگان و بسیار ساده می‌باشد
  • سایت IELTS Liz توسط یکی از مدرسین معروف آزمون آیلتس به نام خانم لیز ساخته شده و در این سایت نکات و آموزش‌های خیلی جالبی به عنوان پیش نیاز‌های آزمون آیلتس ارائه شده است. پیشنهاد می‌کنم در خبرنامه این وبسایت هم عضو شوید تا از آخرین مطالب در مورد آزمون آیلتس مطلع شوید.
  • سایت IELTS Mentor یک سایت خوب برای تقویت مهارت های چهار‌گانه آزمون آیلتس هم برای آزمون جنرال و هم برای آزمون آکادمیک آیلتس هست.

و اما گام های بعدی! مطالب مرتبط با آزمون آیلتس

پیش نیاز ایلتس - دوره های pre-ielts-نقشه راه آزمون آیلتس IELTS و Pre-IELTS

پس از تکمیل پیش نیازهای آزمون آیلتس(Pre-IELTS) چه کنیم؟

پس از مطالعه پیش‌نیازهای آزمون آیلتس (Pre-IELTS) پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با ادامه راه به مطلب “برای آزمون آیلتس از کجا شروع کنیم” نگاهی بیندازید و با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس و کتاب‌هایی که برای هر قسمت نیاز دارید، آشنا شوید.

حرکت به سمت نمره دلخواه در آزمون آیلتس (IELTS)

همانطور که ذکر شد در آزمون آیلتس قبولی و مردودی معنی ندارد.

اما معمولاْ دانشگاه‌ها و کارفرما ها سطح خاصی از زبان انگلیسی را مطالبه می‌کنند.

معمولاْ حداقل نمره آیلتس ۷ که معادل سطح B2 هست، مورد قبول دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر در دنیا درخواست می‌شود.

در مقاله چطوری سه ماه به آیلتس ۷ رسیدم از مسیر رسیدن به نمرات بالاتر در آزمون آیلتس برایتان گفته‌ایم.

تقویت مهارت شنیداری (Listening)

مطلب “کتاب های آموزش لیسنینگ” به معرفی منابع لیسنینگ آزمون آیلتس می‌پردازد.

مهارت شنیدا،ر مهارتی است که تقویت آن نیاز به زمان و کار بیشتری دارد.

اما اگر بدانیم که چگونه می‌توان این مهارت را در خود تقویت کنیم؛ خواهیم دید که اصلاْ دشوار نیست.

در این دو مطلب به طور اختصاصی به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه مهارت شنیدار را در خود تقویت کنیم و چه کتاب‌ها و منابعی در این راه به ما کمک خواهند کرد.

در مطلب اول منابع خوبی برای تقویت این مهارت معرفی شده است و در مطلب دوم به ۶ راهکار موثر در تقویت مهارت شنیدار پرداخته‌ایم.

تقویت مهارت شنیداری با فیلم

تقویت مهارت شنیداری با فیلم یکی از لذت بخش‌ترین روش‌های تقویت مهارت شنیداری و همچنین افزایش دامنه لغات است.

این روش توسط بسیاری از مدرسین زبان به عنوان یک راهکار افزایش مهارت شنیداری همراه با لذت، همواره مطرح بوده است.

چگونه باید به قصد تقویت مهارت شنیداری یک فیلم را دید؟ چه فیلم‌هایی را انتخاب کنیم ؟ و سوالاتی از این قبیل را در مطلب زیر مورد بحث قرار داده ایم.

تقویت مهارت گفتاری (Speaking)

مهارت مکالمه یک مهارت نسبتاْ دشوار برای زبان‌آموزان محسوب می‌شود اما اگر یادگیری این مهارت را با لذت همراه کنیم چه؟

در مطلب “آموزش اسپیکینگ انگلیسی” به این موضوع پرداختیم که چطور این مهارت را با لذت یاد بگیریم.

تقویت مهارت درک مطلب (Reading)

مهارت Reading در آیلتس یکی از مهمترین مهارت‌ها است.

خیلی از دانشگاه‌های بین المللی معتبر علاوه بر اینکه حداقل نمره آیلتس مشخصی را از متقاضی مطالبه می‌کنند، یک پیش شرط هم می‌گذارند! نمره مهارت Reading از عدد X به بالا باشد!

برای دانشگاه‌ها و یا کارفرماها مهارت خواندن و درک مطلب خیلی برجسته هست، چرا که متقاضی بعد‌ها به عنوان یک دانشجو یا کارمند باید بتواند از منابع مختلف نظیر کتاب، نامه و یا دستور العمل، مطالب را شخصاْ مطالعه کند و متوجه شود.

پس پیشنهاد می‌کنم بعد از تقویت پیش نیازهای آزمون آیلتس ، برای یادگیری مهارت درک مطلب (Reading) آیلتس به مطلب “بهترین کتاب های ریدینگ” مراجعه نمایید.

پیش به سوی یک شروع منظم و با برنامه

چطور برای یادگیری زبان انگلیسی برنامه‌ریزی کنیم؟ این شاید نگرانی خیلی از ما باشد.

در مطلبی تحت عنوان برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی به این دغدغه پرداخته‌ایم که چطور با وجود همه دغدغه‌هایی که داریم به یادگیری زبان انگلیسی ادامه بدیم؟

در مورد مدیریت زمان و تکنیک‌های مختلف مدیریت زمان مطلب تکنیک‌های مدیریت زمان از سایت متمم رو به شما پیشنهاد می‌دهم.

در انتها اگر معتقدید که عزمتان برای یادگیری پیش‌نیازهای آزمون آیلتس و شرکت در آزمون آیلتس جدی است اما مشکل تمرکز دارید پیشنهاد می‌کنم تکنیک پومودورو را امتحان کنید.

با کمک این تکنیک میتوانید تمرکزتان را در زمان یادگیری به خوبی حفظ نمایید.

در پایان امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در اینجا می‌خواهم از شما خواهش کنم در تکمیل این مطلب که روزگاری دغدغه من بود و فکر می‌کنم دغدغه امروز خیلی‌ها باشد من را یاری رسانید و شما هم از تجربیاتتان در بخش کامنت برای ما بنویسید.
– آیا شما هم تجربه‌ای از شرکت در دوره‌های پیش نیاز آزمون آیلتس را داشته‌اید؟
– دوره خاصی را گذارنده‌اید که آن را مفید بدانید و بخواهید آن را به بقیه معرفی نمایید؟
– چه کتاب‌های دیگری را می‌توانید به لیست بالا اضافه کنید؟
-شما از چه پادکست‌ها و اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید؟
– اگر در حین کار یا تحصیل برای آزمون آیلتس مطالعه کرده‌اید، از تجربه خود برای ما بگویید و اینکه چطور از زمان‌های مرده خود استفاده کردید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.