دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی
Rate this post

تقویت لیسنینگ این روزها به بخشی از دغدغه‌های روزمرۀ بسیاری از ما تبدیل شده است. برای شرکت در آزمون‌های بین‌الملی، به اقتضای شغلی که داریم، برای استفاده از منابع زبان‌اصلی و یا حتی تماشای فیلم و سریال می‌خواهیم لیسنینگ خوبی داشته باشیم. یکی از راه‌های تقویت لیسنینگ، استفاده از کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی است که در این مطلب به معرفی کتاب‌های مطرح در این حوزه می‌پردازیم.

کتاب‌هایی که برای تقویت لیسنینگ نوشته شده‌اند غالباً به موضوع آزمون‌های بین‌المللی پرداخته‌اند. اما محتوای آن‌ها برای تمام زبان‌آموزان قابل استفاده می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بهترین کتاب های لیسنینگ زبان انگلیسی با ما در ادامۀ مطلب همراه باشید.

بخش اول : برای لیسنینگ کتاب بخوانیم یا نه؟

استفاده از کتاب های لیسنینگ زبان انگلیسی قطعاً تأثیرگذار است. اما اگر نمی‌خواهید برای آزمون‌های بین‌المللی آماده شوید راه‌های سرگرم‌کننده‌تری هم برای تقویت لیسنینگ وجود دارد. فرایند یادگیری، مخصوصاً یادگیری زبانی دیگر، به‌خودی‌خود امری خسته‌کننده است.

به همین علت است که اکثراً برای تقویت لیسنینگ، پادکست‌ها و فیلم‌ها پیشنهاد می‌شوند. این منابع به علت گستردگی و پوششی که روی موضوعات متنوع دارند به‌سادگی می‌توانند رضایت شما را جلب کنند. بنابرین توصیۀ من این است که با توجه به شرایطی که دارید ابتدا بهترین راه تقویت لیسنینگ را برای خود انتخاب کنید.

اگر انتخاب شما استفاده از کتاب‌های لیسنینگ است، می‌توانید نسخۀ فیزیکی کتاب‌ها را از کتاب‌فروشی‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنید. اگر نیازی به نسخۀ فیزیکی ندارید و برای دانلود کتاب برای تقویت listening می‌خواهید از سایت‌ها استفاده کنید، فراموش نکنید که فایل‌های صوتی و تصویری همراه کتاب را نیز دانلود کنید. برای هر کتابی که در ادامۀ مطلب معرفی می‌شود، لینک دانلود کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی هم برای دسترسی راحت‌تر آورده شده است.

دانلود کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

فراموش نکنید که جوینده یابنده است. تلاش کنید و پشتکار داشته باشید. یادگیری لیسنینگ تا حد بسیار زیادی به پشتکار شما برمی‌گردد. باید شنیدن زبان قسمتی از برنامۀ هرروزتان باشد. مطمئن باشید که خیلی زود نتیجه را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری زبان انگلیسی

بخش دوم : بهترین کتاب های لیسنینگ زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین

1- کتاب tactics for listening

بهترین کتاب لیسنینگ کدام است؟ با توجه به محبوبیتی که این سه‌گانه بین زبان‌آموزان دارد می‌توان گفت که این کتاب، بهترین کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی برای هر سطحی محسوب می‌شود. قابلیت این دوره برای تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری اثبات شده است.

اما آموزش کتاب tactics for listening به چه صورت است؟ این دوره با لهجۀ امریکن در سه سطح منتشر شده است. هر کتاب از بخش‌های کوتاه و فعالیت‌های مرتبط برای درگیرکردن و بالابردن انگیزۀ زبان‌آموزان استفاده می‌کند.

همچنین کتاب دارای بخشی تحت عنوان Tactics for Testing است. این بخش تمرینات و تکنیک‌هایی برای موفقیت بیشتر در آزمون‌ها به زبان‌آموزان معرفی می‌کند. این نکات باعث کسب نتایج مطلوب‌تر در امتحانات می‌شود.

دانلود کتاب tactics for listening  - بهترین کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

قسمت مربوط به تست‌ها و سی‌دی همراه با کتاب، منبع خوبی برای زبان‌آموزان است. به این وسیله آن‌ها می‌توانند خود را برای آزمون‌های IELTS و TOEFL و همچنین سایر آزمون‌های بین‌المللی آماده کنند. برای استفاده از این کتاب باید ابتدا به فایل صوتی آن درس گوش کرده و سپس تمرینات مربوط به آن‌را از روی کتاب انجام دهید.

یکی از بهترین مزایای این سری کتاب‌ها این است که در انتهای کتاب بخشی وجود دارد که متن فایل‌های صوتی در آن نوشته شده است. بنابراین اگر قسمتی از فایل صوتی را متوجه نشدید جایی برای نگرانی وجود ندارد.

شما می‌توانید تمام سطوح این کتاب را به‌صورت فیزیکی از فروشگاه‌های معتبر در ایران تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای دانلود کتاب tactics for listening به‌صورت الکترونیک از فروشگاه‌های اینترنتی هم استفاده کنید. برای تهیۀ نسخۀ فیزیکی کتاب و خرید کتاب tactics for listening دیجی کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

برای خرید کتاب tactics for listening انتشارات جنگل می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

2- کتاب Get ready for IELTS listening

اکثر کتاب‌هایی که در حوزۀ لیسنینگ پیدا می‌شود برای آزمون IELTS نوشته شده‌اند. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند به‌صورت خودخوان از خانه فرایند یادگیری را شروع کنند بسیار مناسب است. کتاب متشکل از تمرینات ابتدایی مناسب برای سطوح مقدماتی برای کسب دانش اولیه در این حوزه است.

کتاب Get ready for IELTS listening - کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

کتاب شامل 12 درس است. دروس با‌دقت و توضیحات کامل، با تصاویر کاملاً واضح تفسیر شده‌اند. هر درس با واژگان، گرامر و یک تمرین کوتاه لیسنینگ همراه است. همچنین بخش‌هایی در کتاب به بررسی نکاتی دربارۀ آزمون پرداخته‌اند. کتاب برای یادگیری بهتر، از تعداد زیادی تمرین و مثال استفاده کرده است و برای کسب نمرۀ 3.5 تا 4.5 مناسب است. برای تهیۀ این کتاب از طریق اینترنت می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

3- کتاب Collins – Listening for IELTS

اگر قرار است بهترین کتاب‌های لیسنینگ زبان را معرفی کنیم، نمی‌شود که از کتاب کالینز در این زمینه غافل شویم.

 کتاب Collins – Listening for IELTS - کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

این کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی بر اساس مهارت تقسیم شده است. در “Collins – Listening for IELTS” به زبان‌آموز یک مرور کلی از آزمون لیسنینگ آیلتس و تمرین‌هایی برای بهبود مهارت لیسنینگ به بهترین شکل ممکن داده می‌شود. این کتاب مناسب برای کسب نمرۀ بالای 6 است.

دروس بر اساس مبحث تفکیک شده‌اند و در روندی از آسان به دشوار چیده شده‌اند تا بتوانید راحت‌تر مطالعه کنید. در هر درس ابتدا واژگان و عبارات مرتبط با آن درس معرفی می‌شوند. سپس یک‌ سری دستورالعمل‌ها و فعالیت‌ها و در نهایت سوالات مربوط به لیسنینگ مطرح می‌شوند. می‌توانید از لینک‌های زیر برای خرید اینترنتی کتاب استفاده کنید:

4- کتاب IELTS Advantage Listening & Speaking Skills

این کتاب به دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ تقسیم می‌شود و شامل 9 درس است. هفت درس اول کتاب روی اسپیکینگ و دو درس آخر بر روی لیسنینگ تمرکز دارند. هدف کتاب ارتقاء گام‌به‌گام مهارت‌های شنیداری و گفتاری تا رسیدن به نمرۀ 7 در آزمون IELTS است.

 کتاب IELTS Advantage Listening & Speaking Skills - کتاب آموزش لیسنینگ زبان انگلیسی

بخشی از کتاب، استراژی‌هایی برای تقویت لیسنینگ را بیان می‌کند و چگونگی استخراج اطلاعات برای پاسخ دادن به سوالات را توضیح می‌دهد. شما می‌توانید از این کتاب به صورت خودخوان استفاده کنید. توصیه‌ها و پیشنهادات کتاب برای آزمون بسیار مفید است. همچنین کتاب توضیحات کاملی دربارۀ ساختار آزمون به همراه تمرینات مناسب به شما ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط

استفاده از کتاب های لیسنینگ زبان انگلیسی یک از راه‌های متعددی است که برای تقویت لیسنینگ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. سایت‌های زیادی در اینترنت هستند که به صورت اختصاصی به موضوع تقویت لیسنینگ می‌پردازند می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید و بهترین سایت‌ها در این زمینه را پیدا کنید:

همچنین یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تقویت لیسنینگ استفاده از پادکست‌ها می‌باشد. شما می‌توانید بهترین پادکست‌هایی که برای تقویت لیسنینگ استفاده می‌شوند را در مطلب زیر پیدا کنید:

همچنین برای کسب اطلاعات دربارۀ بهترین راههای تقویت لیسنینگ می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

شما تابه‌حال از کتاب‌های تقویت لیسنینگ استفاده کردید؟ تجربۀ استفاده از این کتاب‌ها برای شما چطور بود؟
آیا روش دیگری را برای تقویت لیسنینگ می‌شناسید؟ این روش‌ها چقد تأثیرگذار بودند؟
اگر سوال یا نظری دربارۀ این مطلب دارید، لطفاً در قسمت دیدگاه، با ما به اشتراک بگذارید. 😉



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.