دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استارتاپ های حوزه سلامت | تکنولوژی در خدمت سلامتی

استارتاپ‌های حوزه سلامت
5/5 - (1 امتیاز)

از زیرمجموعه‌های استارتاپ‌ ها، استارتاپ های حوزه سلامت هستند که با هدف ارائه محصول و خدمات تکنولوژیک به بازار پزشکی فعالیت می‌کنند.

یک درد ساده و شروع یک داستان طولانی که روزها و ساعت‌ها را صرف می‌کنید اما انگار این داستان پایانی ندارد.

روزهایی که با درد و ضعف، باید ساعت‌ها در جستجوی پزشک باشید و در صف انتظار مطب  بنشینید و با یک لیست بلند بالا از آزمایش و عکس و اسکن، از پزشکی به پزشک دیگر، از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر و…

در دنیای پر از تکنولوژی امروز که فقط با فشردن یک دکمه همه چیز در دسترس است، دیگر جایی برای این قبیل داستان‌های ناراحت کننده وجود ندارد.

همان‌طور که به‌راحتی در منزل استراحت می‌کنید، هر لحظه که احساس نیاز به خدمات بهداشتی، پزشکی و دارویی داشته باشید، بدون صرف وقت زیاد، گوشی تلفن همراه یا تبلت خود را بر‌می‌دارید و  پروسه درمانی را به راحتی و بدون زحمت زیاد طی می‌کنید.

با شرایطی که همه چیز تحت کنترل تکنولوژی و فناوری قرار‌گرفته است، بد نیست با سلامت دیجیتال و استارتاپ های حوزه سلامت و داور بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم در زمان مناسب و شرایط مورد نیاز از پلتفرم‌های مناسب استفاده کنیم.

در این مقاله اطلاعاتی درمورد استارتاپ های حوزه سلامت ارائه و نمونه‌هایی از استارتاپ‌های این حوزه معرفی شده‌ است.

فهرست

استارتاپ حوزه سلامت
مفهوم سلامت و تندرستی
معرفی انواع استارتاپ در حوزه سلامت
انواع استارتاپ در حوزه سلامت
برترین استارتاپ های جهان در حوزه سلامت
نمونه استارتاپ های حوزه سلامت در جهان
استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی
نمونه استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی در ایران
بهترین استارتاپ های حوزه خدمات سلامت و دارو

استارتاپ حوزه سلامت

استارتاپ‌ها، شرکت‌های  تازه تأسیسی هستند که سعی دارند راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل موجود در جامعه ارائه دهند. این مشکل می‌تواند مرتبط با سبک زندگی، مراقبت‌های بهداشتی و بسیاری از موضوعات دیگر زندگی در جوامع مدرن امروزی باشد.

با استفاده از استارتاپ های حوزه سلامت، کارآفرینان می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند یا کیفیت زندگی را برای بشر بهبود بخشند. به همین دلیل در دنیای استارتاپ‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و سلامت جذابیت زیادی دارد.

نوآوری‌هایی مثل اینترنت، پرونده‌های الکترونیک سلامت، تصویربرداری دیجیتال و سایر ابزارهای تکنولوژیک، به مفهوم سلامت دیجیتال اشاره می‌کند که نه تنها فرآیند مراقبت از بیمار، بلکه پزشکی را متحول کرده است.

با وجود اینکه چرخه عملیات یک استارتاپ حوزه سلامت طولانی بوده و افراد به سختی به این استارتاپ‌ها اعتماد می‌کنند، باز هم کارآفرینان حوزه سلامت با اشتیاق زیاد در تلاشند که فناوری‌های جدید را برای بهبود کیفیت زندگی بشر مورد استفاده قرار دهند.

سلامت دیجیتال زیرمجموعه‌های مختلفی را شامل می‌شود، که بیشتر با دو حوزه سلامت و تندرستی مرتبط هستند.

 قبل از اینکه وارد بحث انواع استارتاپ های حوزه سلامت شویم اجازه دهید تعریفی از دو مفهوم سلامت و تندرستی داشته باشیم.

مفهوم سلامتی و تندرستی

استارتاپ حوزه سلامت

تندرستی (wellness)، به جای درمان به پیشگیری تمرکز دارد. استارتاپ های حوزه تندرستی به سبک زندگی سالم اشاره می‌کند و در تلاشند به مخاطبان در انتخاب یک سبک زندگی سالم کمک کنند.

از جمله استارتاپ های این حوزه به Noom (یک پلتفرم سلامت دیجیتال که برای ارائه آموزش‌های تغذیه و ورزش استفاده می‌شود) و calm (برای کاهش استرس از طریق انواع تکنیک‌های تنفس، مدیتیشن، داستان‌ها، راهکارهایی ارائه می‌دهد) می‌توان اشاره کرد.

در طرف دیگر سلامت (health) قرار دارد که به سلامت روح و جسم اشاره می‌کند. این استارتاپ‌ها، خدمات درمانی، مدیریت بیماری و خدمات پزشکی از راه دور و دارو را شامل می‌شوند.

از استارتاپ های این حوزه، Aledade (پلتفرم سلامت الکترونیک برای بهبود کیفیت مراقبت از بیمار) و RO (ارائه خدمات سلامت دیجیتال برای مردان و زنان) را می‌توان نام برد.

معرفی انواع استارتاپ در حوزه سلامت

معرفی انواع استارتاپ در حوزه سلامت

استفاده از هر نوع راه حل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که به متخصصان و بیماران در بهبود سلامت و تندرستی کمک می‌کند در حوزه سلامت دیجیتال قرار‌ می‌گیرد.

نوآوری‌های بی‌شماری مثل تصویربرداری دیجیتال، پرونده‌های الکترونیک سلامت، فرآیند مراقبت از بیمار و پزشکی را متحول کرده است.

استارتاپ های حوزه سلامت از زیربخش‌های متنوعی، مثل خدمات پزشکی از راه دور، ژنتیک، اپلیکیشن‌ها، تشکیل می‌شود.

در ادامه بررسی مختصری در مورد انواع استارتاپ های حوزه سلامت ارائه شده است.

انواع استارتاپ در حوزه سلامت

مدیریت کلینیک

به نظم و مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی کمک می‌کند و در مدیریت امور، یادآوری و برنامه‌ریزی نوبت‌ها، پیگیری موجودی و دارایی‌ها به مراکز درمانی خدمات ارائه می‌دهد.

دستگاه‌های پزشکی دیجیتال

هدف این استارتاپ‌های تجهیز کردن بیماران در خانه است. پلتفرم‌هایی که کالاهای پزشکی و درمانی را به بیمار عرضه می‌کنند و یا در زمینه ارائه دستگاه‌های کنترل وضعیت بیمار در خانه فعالیت می کنند.

پرونده‌های الکترونیک سلامت

کار استارتاپ های این حوزه مدیریت و ذخیره داده است. اطلاعات بیمار را در یک پرتال آنلاین در اختیار پزشک قرار‌می‌دهد. این استارتاپ‌ها به بانک‌های اطلاعاتی برای بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و یادگیری برای ارتقا سطح تشخیص بیماری اشاره می‌کنند.

ژنتیک

این حوزه به دنبال نشانه‌هایی برای ارتقا سلامت انسان‌ها است. ساختار ژنتیک افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهد. از ساختار DAN برای تشخیص و درمان سرطان استفاده می‌کند. اصل و نسب افراد را شناسایی کرده و داده‌های ژنتیکی را برای مدت طولانی ذخیره می‌کند.

مراقبت از بیمار

این حوزه مرتبط با ارائه شرح حال بیمار است و خدمات پزشکی و مراقبت‌های شخصی و تحت نظارت پزشک را به‌صورت آنلاین یا حضوری ارائه می‌دهد.

سلامت روان

به سلامت روان افراد و ارائه راه حل برای مشکلات در این زمینه تمرکز دارد. خدماتی مثل ردیابی خلق و خو ارائه می‌دهد و بیمار را با مشاورهای مورد تأیید مرتبط می‌کند.

تناسب اندام

تمرکز این حوزه بر کاربرد سخت‌افزار و نرم‌افزارها در فضای سلامت شخصی و تندرستی است. خدمات جمع‌آوری اطلاعات تناسب اندام، تجهیزات و امکانات مرتبط و تمرین‌های ورزشی مناسب شخص را ارائه می‌دهد.

اینترنت اشیا در پزشکی

از دستگاه‌های مختلف برای ارتباط افرادی که به مراقبت‌های اورژانسی نیاز دارند استفاده می‌کند. بیمار را به اورژانس ارتباط می‌دهد. بر نسخه‌ها نظارت می‌کند و دوز صحیح دارو رو به بیمار نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: استارتاپ های حوزه اینترنت اشیا

تغذیه

تمرکز بر تغذیه دارد و با رویکرد اولویت تغذیه در بهداشت و سلامت به‌جای دارو، سعی در تغییر عادات غذایی ناسالم دارد. براساس DNA بیمار غذای مناسب را تجویز می‌کند و در کنترل رژیم غذایی مناسب برای بیمار یا کاهش وزن راهکارهایی ارائه می‌دهد.

بیمه‌های درمانی

از چالش‌های بیمار دسترسی به بیمه‌های درمانی است. این حوزه به مشکلات بیمه‌ای بیمار رسیدگی کرده و طرح‌های مختلف بیمه را برای بیمار معرفی می‌کند و کمک می‌کند مدارک و اسناد بیمه به‌صورت آنلاین انجام شود.

سلامت بانوان

به‌طور خاص در حیطه بیماری‌های بانوان فعالیت می‌کنند. در ردیابی چرخه تخمک‌گذاری و مراقبت‌های مادر و نوزاد و مراقبت‌های شخصی بانوان کمک می‌کنند.

پزشکی از راه دور

تمرکز این حوزه در زمینه ارتقا ارتباط بین پزشک و بیمار است. امکان دسترسی 24ساعته بیمار به خدمات پزشک آنلاین را فراهم می‌کند و برنامه‌های پیام‌رسان برای ارتباط پزشک با بیمار ارئه می‌دهد.

پایگاه داده‌های پزشکی

مرکز جامعی از اطلاعات بیماری‌های مختلف، نکات بهداشتی برای بیماران و شبکه‌ای اجتماعی برای بیماران ارائه می‌دهد.

مدیریت درمان و دارو

چالش دسترسی و تحویل دارو را رفع می‌کند. به پزشک در کنترل نحوه مصرف دارو توسط بیمار کمک می‌کند.

کودکان

در حوزه مراقبت‌های اطفال فعالیت می‌کنند. برای کودکان با نیازهای خاص و خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهد. در مراقبت‌های رفتاری و پیش‌بینی مشکلات عصبی و مراقبت‌های کودکان کمک می‌کند.

برترین استارتاپ های جهان در حوزه سلامت

برترین استارتاپ های جهان در حوزه سلامتی

هم راستا با رشد سریع تکنولوژی، استفاده ‌پزشکان و بیماران نیز از فناوری در مراقبت‌های بهداشتی رشد چشمگیری داشته است.

 به‌علاوه پذیرش هوش مصنوعی، ارزش مراقبت‌های بهداشتی را در تشخیص، نظارت و مراقبت از بیمار افزوده است.

از جمله بهترین استارتاپ های حوزه سلامت که در سال 2022 پیشرفت کرده و موفق به دریافت سرمایه‌گذاری شدند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نمونه استارتاپ های جهان در حوزه سلامت

Genomics

سالانه هزینه‌های سنگینی برای آزمایش داروها هدر می‌رود. Verge Genomics با ساده‌سازی فرآیند آزمایش‌های پزشکی و استفاده از هوش مصنوعی، وارد عمل شده و با رویکردی نوآورانه به شرکت‌های دارویی در تشخیص اینکه کدام داور احتمال موفقیت بیشتری در فرآیند  تأیید را دارد، کمک می‌کند.

HealX

با استفاده از هوش مصنوعی به کمک بیماران خاص آمده و دارو و درمان‌های جدیدی را برای بیماران نادر بررسی می‌کند. این مجموعه مالک یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پایگاه اطلاعاتی جهان برای بیماران نادر است و توانسته است با فناوری مورد استفاده خود داروهای مورد بررسی را در زمان کمتری به مرحله آزمایش‌های بالینی برساند.

Embleema

با راه‌اندازی شبکه بلاک‌چین به بیماران امکان می‌دهد به سوابق پزشکی خود دسترسی داشته و آن‌ها را با پزشکان و محققان به اشتراک بگذارند. بیمارانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توانند با تجمیع سوابق و اشتراک‌گذاری آن‌ها با محققان و شرکت‌های دارویی نیز بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ های بلاک چین | تحویل در کسب و کارهای جهان

KHealth

یک اپلیکیشن مراقبت‌های بهداشتی (iOS و  Android) است که اطلاعاتی در مورد سابقه پزشکی و بیماری‌های مزمن افراد به‌صورت ناشناس جمع‌آوری می‌کند.

این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و به افراد عادی اطلاعاتی درمورد نحوه مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌دهد.

هر کاربر می‌تواند علائم بیماری خود را در برنامه وارد کرده و لیستی از تشخیص‌های احتمالی دریافت کند.

Neolight

با تمرکز بر بیماری‌های نوزادان، به ساخت دستگاه‌های مخصوص نوزادانی که با شرایط تهدیدکننده زندگی روبرو هستند، اقدام می‌کند. نمونه محصول این مجموعه ساخت دستگاه قابل حمل تابش نور آبی با شدت بالا برای درمان زردی نوزاد است.

Maven

یک پایگاه اطلاعاتی و پزشکی برای زنان است تا در هر زمان و مکان بتوانند مراقبت‌های مورد نیاز  خود را در همه مسائل پزشکی زنان دریافت کنند. همچنین امکان تماس الکترونیک مستقیم با شبکه‌ای از متخصصان معتمد و مورد تأیید را فراهم می‌کند، با ارتباط با کارفرمایان، به مادران جهت استفاده از مرخصی زایمان کمک می‌کند و مراقبت‌های بارداری و بعد از تولد نوزاد را نیز کنترل می‌کند.

Babylon Health

مشترکین این فناوری می‌توانند از طریق پیام‌های ویدئویی و پیامک با پزشک و متخصصان  تماس گرفته و درمورد تمامی مشکلات پزشکی خود مشاوره دریافت کنند. این پلفترم برای افرادی که به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی محدود دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

Bedder

با استفاده از ردیاب‌هایی که به پیشانی کاربر متصل است اطلاعاتی در مورد خواب فرد جمع‌آوری و به گوشی هوشمند ارسال می‌کند. وضعیت خواب، تنفس، استرس و بسیاری عوامل دیگر را ارزیابی کرده و با ارائه آموزش‌های خواب مناسب به بهبود کیفیت زندگی شخص کمک می‌کند.

Nicotrax

با استفاده از جعبه سیگار هوشمند قابل اتصال به تلفن همراه، تمام جنبه‌های رفتاری سیگار کشیدن، مثل محل سیگارکشیدن، زمان‌های روز، میزان مصرف غذا و سایر عوامل را بررسی و الگوهای فردی را طراحی می‌کند. روش‌هایی را برای کاهش و در نهایت حذف عادت سیگار کشیدن ارائه می‌دهد.

Spring

یک استارتاپ سلامت روان است که طرح شخصی‌سازی شده سلامت روانی را در دسترس کارمندان قرار می‌دهد تا با شبکه‌ای از درمانگران و روانپزشکان در ارتباط باشند و کمک‌های موردنیاز خود را در اسرع وقت دریافت کنند. با استفاده از این پلتفرم کارمندان می‌توانند مراقبت‌های بهداشت روانی خود را کنترل کنند. این پلتفرم بهره‌وری را بیشتر می‌کند و کیفیت زندگی نیروی کار را بهبود می‌دهد.

استارتاپ های  حوزه خدمات پزشکی

استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی

استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی با هدف قرار دادن پزشکان، بیماران، بیمه‌گران، با استفاده از منابع تکنولوژیک و روش‌های نوآورانه سعی در نجات جان انسان‌ها دارند.

در ادامه تعدادی از استارتاپ‌های موفق این حوزه که توسط کارآفرینان ایرانی طراحی شده را بررسی می‌کنیم.

نمونه استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی در ایران

دکترسی

یک پلتفرم مراقبت از راه دور برای بیمار است. از خدمات این پلتفرم مشاوره آنلاین و ارتباط با پزشک است. پزشک می‌تواند بر اساس سوابق پزشکی که در پروفایل شخصی بیمار به‌صورت هوشمند ذخیره شده بهترین مشاوره را ارائه دهد و نکات مهم یا آموزش‌های لازم را برای بیمار ارسال کند.

این برنامه دارای ویژگی‌هایی مثل سیستم یادآوری دارو، آزمایش و نوبت ویزیت است. با استفاده از این پلتفرم پزشک و بیمار می‌توانند مسیر سلامت و درمان را کنترل کنند.

هاسپیتل

اپلیکشن تلفن همراه جهت دریافت مشاوره پزشکی.

در هر ساعت از شبانه‌روز که باشد فرقی نمی‌کند شما می‌توانید از پزشک متخصص مشاوره بگیرید و پاسخ سوالات مربوط به سلامتی خود را از پزشک دریافت کنید.

روبان

کلینیک تخصصی مجازی بیماری‌های پستان.

شما می‌تواند در هر زمان و مکان از یک تیم فوق تخصص در مورد بیماری‌های مختلف پستان مشاوره دریافت کنید.

پزشک خوب

سایتی برای دسترسی آسان به متخصصان و درمانگران.

این سایت پایگاه اطلاعاتی کاملی از متخصصان در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده تا روند مراجعه به پزشک را برای بیماران تسهیل کند.

دکتردکتر

استارتاپی در حوزه نوبت‌دهی آنلاین و همکاری با پزشکان متخصص و فوق تخصص.

 این برنامه با همکاری شبکه‌ای گسترده از پزشکان و کلینیک‌های معتبر خدماتی مثل نوبت‌دهی آنلاین، اعزام پزشک و پرستار به منزل، خدمات آزمایشگاه درمنزل و مشاوره تلفنی با پزشک را ارائه می‌دهد.

قسمت اول مصاحبه امین آرامش با علی سریزدی، بنیان‌گذار دکتر دکتر رو از اینجا می‌توانید ببینید و بشنوید.

بهزی

این پلتفرم به شما کمک می کند تا با آموزش‌های خودمراقبتی شخصی‌سازی شده، از وضعیت سلامت خود آگاهی پیدا کنید، در مسیر درمان با متخصصان و درمانگران خود ارتباط داشته باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

این برنامه به‌صورت روزانه وضعیت سلامت شما را اندازه‌گیری می‌کند و با یادآوری نکات مهم در مسیر درمان به شما آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

دکتر ساینا

پلتفرم سلامت با ارائه خدمات نوبت‌دهی آنلاین، مشاوره آنلاین پزشکی، دانستنی‌های پزشکی و بانک اطلاعات سلامت.

این برنامه اطلاعات کاملی درمورد انواع بیماری‌ها، داروها و مراکز درمانی ارائه می‌دهد. امکان ثبت نوبت پزشک به‌صورت آنلاین را فراهم می‌کند. راه ارتباطی بین پزشک و بیمار جهت مشاوره آنلاین را ایجاد می‌کند. به پزشکان در تهیه پرونده سلامت الکترونیک کمک می‌کند.

آیدیا

آیدیا که جز سه استارتاپ برتر رقابت‌های اینوتکس در پارک علم و فناوری پردیس نیز قرار گرفته است، پلتفرمی برای ارزیابی وضعیت بیماران دیابتی.

یک برنامه تلفن همراه است که برای بررسی وضعیت سلامت بیماران دیابتی نوع یک و دو ارائه شده است.

بیماران می‌توانند با ثبت سابقه بیماری و اطلاعات روزمره خود مثل وعده‌های غذایی، حالت روحی، فعالیت بدنی، میزان قند خون، میزان داروی مصرفی و انسولین، مشاوره و آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت کنند.

ایزایمر

با کمک هوش مصنوعی، بستری آنلاین برای تشخیص سریع و به‌موقع افرادی که ریسک بالا در ابتلا به آلزایمر دارند فراهم می‌کند.

این مجموعه با رویکرد کاهش هزینه‌های سلامت، آموزش‎‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای جهت پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و هم‌چنین جهت کمک به مراقبت از بیمارهای آلزایمری آموزش‌هایی به مراجعین ارائه می‌دهد.

بهترین استارتاپ های حوزه سلامت و دارو

بهترین استارتاپ های حوزه سلامت و دارو

در ادامه به چند نمونه از استارتاپ هایی که در حوزه سلامت و دارو فعالیت دارند اشاره می‌کنیم.

درمانکدهپلتفرم آنلاین نوبت‌دهی مطب و پایگاه اطلاعات بیماری و دانستنی‌های سلامت
تیوانرفع چالش‌های توانبخشی
کلبه سلامتیایجاد محیطی جهت دریافت مشاوره پزشکی و روانشناسی
آنابیزپلتفرم آنلاین جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی
سیستم مدیریت گردشگری سلامت ایرانارائه خدماتی از قبیل معرفی متخصصان، معرفی مراکز درمانی، گردشگری سلامت و همراهی و مشاوره بیمار طی فرآیند درمان
پذیرش24خدمات نوبت‌دهی آنلاین مراکز درمانی و پزشکان
داروشاپداروخانه آنلاین
مای اسمارت ژنتحلیل داده‌های ژنتیکی با استفاده از کیت‌های DNA جهت استخراج ویژگی‌های شخصیتی، شناختی
بی گلوتنارائه خدمات به بیماران سلیاک و آموزش‌های سبک زندگی بدون گلوتن
اسپوارائه آموزش و توصیه‌هایی شخصی در جهت بهبود باروری مردان و سرویس آزمایش باروری مردان در خانه
Headspaceپلتفرم ارائه تمرینات مراقبه و مدیتیشن و ارائه محتواهای بهبود سلامت روان
ROارائه مراقبت‌های بهداشتی برای زنان و انجام آزمایش‌های باروری و مشاوره با پزشک
Unmindپلتفرم سلامت روان در محل کار و بهبود کیفیت زندگی کارمندان
Bedditبکارگیری فناوری جهت بررسی فرآیند خواب
Genflow Biosciencesشرکت بیوتکنولوژی در زمینه دستیابی به داروهای مؤثر در طول عمر و کاهش روند پیری
Avectasتمرکز بر فناوری درمان‌های سلولی
Birdieمراقبت‌های بهداشتی در خانه و برنامه‌های دارویی
Quit Genius کلینیک تخصصی دیجیتال جهت شناسایی اعتیاد و ارائه مسیر درمانی مناسب
XVisionاستفاده از هوش مصنوعی جهت کمک به رادیولوژیست‌ها در فرآیند تشخیص
KeyZellتوسعه داروهای سرطان و استفاده از هوش مصنوعی در سرطان‌شناسی

بیشتر بدانیم

ظهور تکنولوژی تأثیر غیرقابل انکاری بر تمام جنبه‌های زندگی انسان داشته است. روند رو به رشد فناوری منجر به شکل‌گیری استارتاپ‌های مختلف شده است.

شرکت‌های مختلف سعی دارند با به خدمت گرفتن فناوری، چالش‌های روزمره زندگی را حل و کیفیت زندگی را برای افراد ارتقا دهند.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دنیای استارتاپ‌ها برای شما جذاب است و علاقه‌مند هستید بیشتر با این دنیای وسیع و حوزه‌های مختلف آن آشنا شوید می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که استارتاپ و کسب و کار و کارآفرینی چه تفاوتی دارند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنم سری به مقالات زیر بزنید.

ویژگی مشترک کارآفرینان حوزه استارتاپ‌ها، خلاقیت و ایده‌پردازی با استفاده از راه‌های نوآورانه ست. شما هم این استعداد را در خودتان می‌بینید؟

با همه استعداد و خلاقیت که دارید و این‌همه فناوری و روش‌های نوآورانه که در خدمت شما هستند هنوز در انتخاب مسیر شغلی‌تان سردرگم هستید؟

دوره طراحی مسیر شغلی می‌تواند چراغی روشن در مسیر شما باشد.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد استارتاپ های حوزه سلامت ارائه کردیم و با نمونه‌هایی از این استارتاپ‌ها آشنا شدیم.
از شما سپاسگزارم که تا انتهای مقاله همراه بودید.
خوشحالم از اینکه شما هم اطلاعات و نظرات خودتان را با ما به اشتراک می‌گذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.