دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استخدام کمک پرستار در ترکیه

استخدام کمک پرستار در ترکیه
4.9/5 - (27 امتیاز)

حتماً با خودتان فکر می‌کنید کار کردن به عنوان کمک پرستار در ایران خیلی جالب نیست. هرچقدر کار کنم بازهم به حداقل های آسایش رفاهی در ایران نمی‌رسم. شاید استخدام کمک پرستار در ترکیه راه حل مشکل شما باشد.

آیا شما کمک پرستار هستید و به مهاجرت از ایران فکر می‌کنید؛ یا شاید از یادگیری اثر بخش بعضی از مفاهیم و حرفه‌های جدید کلافه شده‌اید!

اگر کمک پرستار هستید و می‌خواهید از ایران مهاجرت کنید و همچنین به دنبال مقصدی مناسب می‌گردید، ما به شما کشور ترکیه را پیشنهاد می‌کنیم، این کشور رو به پیشرفت و نزدیک به ایران می‌تواند مقصد رویایی شما باشد.

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا همه اطلاعات مورد نیاز شما را جمع آوری کنیم.

پس تا چند دقیقه آینده با ما همراه شوید که بتوانیم با هم موضوع استخدام کمک پرستار در ترکیه را بررسی کنیم.

فهرست:

وظایف و تعریف کمک پرستار

نگهداری از سالمندان

پرستاری یکی از مشاغل سخت و بسیار پر کاربرد در هر جامعه‌ای است. اما گاهی تعداد نیروی پرستاری پاسخگوی نیازهای لازم جامعه نیست.

این موضوع در کشور ما مانند بسیاری از کشورها صادق است. به همین دلیل، شغلی به نام کمک پرستار در سراسر جهان ایجاد شد تا کمبود نیروی درمان را جبران کند.

شغل کمک پرستاری چون زیرمجموعۀ کارهای پرستاری است، خطر و ریسک کمتری نسبت به پرستاری و پزشکی دارا می‌باشد ولی کمک پرستاران باید توانایی‌های ارتباطی و عاطفی بیشتری داشته باشند تا بتوانند با بیماران به سادگی ارتباط برقرار کنند و شرایط بیماران را از زبان خود بیماران به صورت کامل مطلع شوند.

توجه داشته باشید هماهنگی کمک پرستاران در گروه‌های خدماتی بیمارستانی برعهده پرستاران است.

کمک پرستار چه وظایفی دارد؟

1.چک نمودن بیمار به محض ورود به مراکز بهداشتی و ثبت علائم حیاتی و گزارش‌نویسی برای پرستاران

2.تسکین و آرامش بخشیدن به بیماران و افزایش روحیه آن‌ها

3.بررسی و ثبت علائم حیاتی بیمار در طول شبانه‌روز

4.برآورد کردن وسایل اولیه مورد نیاز پزشکی و دارو

5.نمونه گرفتن از خون بیماران جهت آزمایش‌های پزشکی

6.رسیدگی به نظافت بیماران

7.کمک به میل غذا در بیماران

8.انجام برخی کارهای شخصی بیماران

9.مرتب کردن تخت بعد از خروج بیمار برای پذیرش‌شدگان بعدی

مدرک معتبر کمک پرستاری در ایران

همان‌طور که می‌دانید چند سازمان دوره‌های کمک پرستاری در ایران برگذار می‌کنند.

دوره‌های یک ساله جهاد دانشگاهی، نظام پرستاران، کمک پرستاری علوم پزشکی و …

کمک پرستارانی که یکی از این دوره‌ها را گذرانده باشند به همراه سابقه کاری در مراکز درمانی خصوصی و دولتی، شانس استخدام به عنوان کمک پرستار در کشور ترکیه را دارا می‌باشند.

اگر مدرک فوق دیپلم فنی و حرفه‌ای دارید و می‌خواهید در مورد مهاجرت با آن هم اطلاعاتی داشته باشید، مطلب زیر برای شما مناسب است.

معرفی کشور ترکیه

 استانبول، ترکیه

کشور ترکیه در بخش غربی آسیا واقع شده است که قسمتی از آن، شرق اروپا را شامل می‌شود. از مهم‌ترین شهرهای این کشور می‌توان از استانبول و پایتخت آن، آنکارا نام برد.

همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه با دو دریای مدیترانه و دریای سیاه مرزهای مشترکی دارد، این کشور شهرهای ساحلی بسیار زیبایی داشته که هرساله گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود می‌کشاند.

کشور ترکیه از نظر جغرافیایی بسیار نزدیک به ایران است. از این‌ رو این دو کشور اشتراک‌های زیادی پیرامون فرهنگ، اقتصاد و اجتماع باهم دارند. همین امر موجب شده تا بخش اعظمی از متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه را ایرانیان تشکیل دهند.

نیاز کشور ترکیه به استخدام کمک پرستار

دولت ترکیه چند سالی است که با مشکل بزرگ و اساسی کمبود نیروی متخصص روبرو شده است. یکی از موقعیت‌های شغلی مناسب در این کشور، استخدام به‌عنوان پرستار و کمک پرستار است.

مهاجرت پرستاران و کمک پرستاران به ترکیه برای چند سالی است که رونق بسیار زیادی گرفته است. با وجود شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی در کنار شهرهای زیبا و دیدنی، رونق مهاجرت کاری کمک پرستاران به ترکیه هم بیشتر شده است.

ما در ادامه به‌صورت کامل در خصوص این‌گونه مهاجرت و همچنین شرایط و مراحل استخدام کمک پرستار در ترکیه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای شناخت بهتر ترکیه و دیدن گوشه کوچکی از زیبایی‌های این کشور، به شما پیشنهاد می‌کنم ویدئوی کوتاه و سرگرم‌کننده زیر را تماشا کنید.

مهاجرت کمک پرستاران به ترکیه

استخدام کادر درمان در ترکیه

در اواسط سال ۲۰۱۱ کشور ترکیه قانونی را تصویب کرد که به پزشکان خارجی به دلیل کمبود پزشک به‌ویژه در بخش خصوصی، اجازه کار و زندگی در خاک این کشور را می‌داد.

طبق قانون شماره 1219 و همچنین قانون شماره 6197 کشور ترکیه، استخدام در مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، کمک پرستاری، داروسازی و دامپزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی ترکیه تنها به شرط داشتن تابعیت ترک امکان‌پذیر است.

اما بر اساس قانون شماره ۶۶۳ امکان اشتغال متخصصان خارجی در مراکز بهداشتی خصوصی وجود دارد. با ایجاد سیستم خدمات درمانی باکیفیت در ترکیه، اهمیت استخدام پزشکان، پرستاران، کمک‌ پرستاران و کلیه رشته‌های مرتبط به حوزه سلامت افزایش یافت.

البته با افزایش مهاجرت‌ها و متعاقباً افزایش جمعیت در این کشور، نیاز به پزشکان و پرستاران و کمک پرستاران بیشتر از پیش در این کشور احساس می‌شود.

شرایط سنی کمک پرستاران

یکی از شروط اصلی مهاجرت و استخدام کمک پرستاران در ترکیه داشتن شرایط سنی مناسب کار در این حرفه است. بر این‌ اساس حداقل سن برای متقاضیان استخدام به عنوان کمک پرستار در ترکیه ۲۵ سال و حداکثر ۴۵ سال تعیین شده است.

لازم به ذکر است کمک پرستارانی که شرایط سنی بالا اما سوابق کاری بیشتری دارند، شانس بیشتری برای یافتن کار مناسب در ترکیه خواهند داشت.

یادگیری زبان ترکی استانبولی

یکی از مهمترین شرایط استخدام کمک پرستاران در ترکیه، تسلط داشتن به زبان ترکی است. ارائه مدرک زبان سطح B برای همه کمک پرستاران الزامی است.

پرستاران و کمک پرستارانی که به این زبان تسلط دارند باید در آزمون مهارت زبان ترکی شرکت کرده و حتماً موفق به کسب گواهینامه زبان ترکی در سطح B شوند.

شاید تسلط به زبان ترکی یکی از موانع مهاجرت کمک پرستاران به ترکیه باشد، اما دولت ترکیه به‌منظور جذب کادر درمان دوره‌های زبان ترکی در ترکیه نیز برگزار می‌کند. دوره‌های زبان ترکی در سه سطح و در ۶ دوره به مدت یک سال برگزار می‌شود.

برای یادگیری بهتر زبان ترکی یا انگلیسی، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سایت زیر عضو شوید و زبان را به راحتی بیاموزید.

عوامل مؤثر بر استخدام کمک پرستاران در ترکیه

درآمد کمک پرستاران در ترکیه

یکی از مواردی که باعث شده تا مهاجرت پرستاران و کمک پرستاران به ترکیه افزایش پیدا کند، حقوق مناسبی است که در کشور ترکیه به کادر درمان ارائه می‌شود.

معمولاً نمی‌شود به راحتی میزان دقیق دست‌مزد یک کمک پرستار را برآورد کرد؛ زیرا فاکتورهای بسیار زیادی است که می‌تواند بر روی میزان حقوق دریافتی از سوی یک کمک پرستار تاثیر گذار باشد. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان تجربه کمک پرستار

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر روی حقوق کمک پرستاران در ترکیه تأثیرگذار باشد، میزان تجربه کاری کمک پرستار در گذشته است.

تجربه کمک پرستاران مطمئناً می‌تواند بسیار تأثیرگذار در مسیر اعزام به ترکیه و میزان درآمد خالص آن‌ها باشد. کاملاً مشخص است پرستارانی که دارای سابقه کاری بیشتری هستند، می‌توانند درآمدهای بیشتری کسب کنند.

برای مثال یک کمک پرستار با کمتر از ۲ سال سابقه، چیزی در حدود ۱۰ درصد کمتر از کمک پرستاری که بیش از ۲ سال سابقه دارد دست‌مزد دریافت می‌کند.

تأثیر شهر محل کار بر استخدام کمک پرستار در ترکیه

علاوه بر موارد فوق می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حقوق کمک پرستاران با توجه به شهری که در آن استخدام می‌شوند نیز می‌تواند متفاوت باشد.

طبق انتظار شهرهای بزرگ کشور ترکیه، مانند استانبول و آنکارا، به کمک پرستاران خودشان مانند بقیه کادر درمان حقوق‌های بیشتری نسبت به شهرهای کوچک ترکیه پرداخت می‌کنند. مسلماً هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر خواهد بود.

می‌دانیم که هرساله حقوق کمک پرستارانی که در کشور ترکیه استخدام شده‌اند، در حال افزایش است. این میزان برای کمک پرستارانی که مهاجرت کرده‌اند و در مراکز خصوصی ترکیه در حال کارکردن هستند، چیزی در حدود ۹ درصد در هرسال خواهد بود.

اقامت و ویزای همراهی

اقامت و ویزای خانواده کمک پرستار

مهاجرت کمک پرستاران به ترکیه

کار در سیستم درمانی این کشور یکی از مسیرهای به دست آوردن اقامت دائم است، که می‌تواند مسیری مطمئن برای زندگی و کار شما باشد.

کادر درمانی که مدت طولانی را در ترکیه کار کرده‌اند، می‌توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. برای کسب چنین اقامتی نیاز است که کمک پرستاران به‌صورت مداوم در ترکیه حضور داشته و حداقل به مدت هشت سال در این کشور مشغول به کار بوده باشند. افراد متقاضی می‌بایست به دولت ترکیه ثابت کنند که از نظر اقتصادی و کسب درآمد، کاملاً مستقل هستند.

فرد متقاضی به هیچ وجه نباید سابقه کیفری داشته باشد و همچنین نباید به هیچ صورتی کمک هزینه‌های مالی از دولت ترکیه گرفته باشد.

افرادی که تمامی این موارد را رعایت کرده باشند اجازه گرفتن اقامت دائم کشور ترکیه را دارند و بعد از گذشت یک سال می‌توانند پاسپورت خود را دریافت کنند.

دریافت ویزای همراه کمک پرستاران

کمک پرستاران بعد از این که به ترکیه مهاجرت کاری کردند و شانس این را داشتند که در ترکیه استخدام شوند، در ادامه می‌توانند برای خانواده خود ویزای همراهی دریافت کنند.

یک شرط مهم آن این است که فرد به مدت یک سال در ترکیه مشغول به کار بوده باشد و همچنین درآمد کافی برای پرداخت هزینه خانواده خود را داشته باشد.

در این صورت کمک پرستار می‌تواند برای گرفتن ویزای همراهی اقدام کند.

بهترین سایت‌ها‌ی کاریابی برای استخدام کمک پرستار در ترکیه

برای پیدا کردن کار در ترکیه نیازی نیست که حتماً به دنبال دفاتر مهاجرتی باشید و برای وکیل هزینه زیادی انجام دهید.

شما می‌توانید به راحتی با یک پرواز به ترکیه بروید و تا ۳ ماه بدون نیاز به ویزا در این کشور، خانه مبله به عنوان توریست اجاره کنید و با استفاده از سایت‌های کاریابی معتبر به دنبال فرصت‌های استخدام کمک پرستار در ترکیه باشید.

بعد از پیدا کردن کار مورد نظرتان و استخدام شدن می‌توانید برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید.

۵ مورد از بهترین سایت‌های کاریابی در ترکیه را به شما در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • eleman.net
  • kariyer.net
  • www.iskur.gov.tr
  • www.secretcv.com
  • www.elemanonline.com.tr

پایانی بر آنچه تا به اینجا گفتیم

خب دیدیم که برای استخدام کمک پرستار در ترکیه چه نکات مهمی در طول مطلب بالا وجود داشت.

و البته خوب می‌دانیم که در مسیر مهاجرت اتفاقات غیره‌منتظره همیشه رخ می‌دهد.

کسب اطلاعات در اینجا به پایان نمی‌رسد و اگر همچنان مشتاق یادگیری هستید ما برای شما مطالب مفید دیگری هم داریم.

به دنبال مهاجرت به روش‌های دیگری هستید؟ پس لینک‌های پایین به درد شما می‌خورد.

اگر شما پرستار هستید و مشتاق خواندن مطالب بیشتر برای مهاجرت پرستاران می‌باشید، این مطالب برای شما مفید هستند.

قصه ما به سر رسید کلاغه به خونه‌ش نرسید!
امیدواریم این مطلب به درد شما خورده باشد، اگر کافی نبود همین جا عذرخواهی ما را بپذیرید.
خوشحال می‌شویم اگر اطلاعات بیشتری در مورد استخدام کمک پرستار در ترکیه دارید در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “استخدام کمک پرستار در ترکیه

  1. سعید گفته:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بگم من بیمارستان کار میکنم و نمیتوانم 3 ماهع بیام ترکیه برای کمک پرستاری دنبال کار بگردم شما سراق دارین بگویید ممنون میشوم 09393605595 وفایی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.