دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین شغل مغازه داری با سرمایه کم

بهترین شغل مغازه داری با سرمایه کم
3.8/5 - (11 امتیاز)

در این مقاله قرار است که در ارتباط با بهترین شغل مغازه داری با سرمایه کم صحبت کنیم.

اگر با شغل مغازه‌داری آشنایی کافی ندارید، توصیه می‌کنیم که مقاله‌ی “مزایا یا معایب مغازه داری را بشناسید” رو مطالعه فرمایید.

می‌دانیم که انتخاب یک شغل کاری بسیار سخت و پر ریسک می‌باشد. حال اگر بودجه‌ی کمی در اختیار داشته باشیم و به فکر مغازه با سرمایه کم باشیم که دیگر کارمان سخت‌تر هم خواهد بود. اوضاع اقتصادی تعریف چندانی ندارد. خلاصه تهیه‌ی سرمایه‌ی اولیه‌ی زیاد تا حدودی دور از دسترس به نظر می‌رسد.

از همین جهت ما برای شما لیستی از بهترین مغازه‌های پر درآمد با سرمایه کم حاضر کرده‌ایم که شامل 20 مورد متفاوت می‌باشد.
تمام تلاش ما بر این بوده است که در این لیست از سلایق گوناگون و استعدادهای مختلف نوشته شده باشد. در نتیجه شما شما به راحتی می‌توانید کار متناسب با علایق و توانایی‌های خود را پیدا کنید.

هر مورد شامل 4 قسمت می‌باشد. در ابتدا توضیحاتِ کلی در ارتباط با اون حرفه داده شده و سپس مزایا و معایب آن بررسی شده است. به این دلیل که شما به دید کاملاً باز به اون حرفه و دست‌آوردها و سختی‌هایش نگاه کنید. سپس در مورد اینکه آیا آن شغل برای شما مناسب است یا خیر، صحبت کرده‌ایم.

در این قسمت می‌توانید لیست مشاغلی که آن‌ها را به تفصیل شرح داده‌ایم مشاهده نمایید:

چه مغازه‌ای باز کنم؟

همه‌چیز با سرعت عجیبی در حال تغییر است. خیلی از وسایلی که تا چند سال پیش استفاده می‌کردیم، حالا حتی به یادمان هم نمی‌آیند و این داستان در آینده با سرعتی سرسام‌آورتر ادامه دارد.

حالا تصور کنید که مغازه‌ای را باز ‌کنید، پول و زمان و انرژی خودتان را پای آن بگذارید، و 2 سال بعد، هیچ‌کس نیازی به محصولاتتان نداشته باشد.

اما جای نگرانی نیست! ما به شما کمک می‌کنیم که مغازه‌ای منطبق بر نیاز بازار باز کنید و چرخ کسب‌وکارتان به این زودی‌ها متوقف نشود.

1) وسایل تزئینی یا کاربردی دست‌ساز

توضیحات کلی

این روزها طرفداران وسایل تزئینی و دست‌ساز خیلی زیاد شده است. در کمد و قفس‌های همه‌ی ما یک دست‌بند دست‌ساز، انگشتر تزئینی، گوشواره و… که یک روز خوشمان آمده و آن‌ها را خریده‌ایم، یافت می‌شود. تازه کلی چیزهای دیگه مثل شب‌خواب‌های خیلی قشنگ، کلاه‌های حصیری، لامپ‌ها کنفی و… وجود دارند که کلی طرفدار دارند و همه‌شان کار دست هستند.

مزیت‌ها

اگر کارهایتان قشنگ و دل‌نشین باشند، قطعاً طرفدارهای خودتان را پیدا می‌کنید و هر بار برای کادو یا خریدهای خودشان، سراغتان می‌آیند و معرفی‌تان خواهند کرد.

ضعف‌ها

کارهای دستی زمان‌بر هستند و اگر بخواهید همیشه اجناس مغازه کامل باشند، باید وقت بیشتری را به این کار اختصاص دهید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه عاشق کار با دست و چیزای تزئینی هستید و استعداد و خلاقیت کافی دارید، چرا که نه؟!

2) لوازم دست دوم

توضیحات کلی

در این سال‌ها کلی آدم به‌خاطر آپارتمان‌نشینی و جای کم خانه‌ها، دلشان می‌خواهد که وسایل‌شان را در یک جای مطمئن با قیمت معقول بفروشند.

از آن طرف یه سری‌ها هستند که نمی‌خواهند بیش از حد خرج کنند و با خرید وسایلی که مدتی کار کرده است، نیازشان رفع می‌شود. این وسط شما می‌شوید واسطه و کار خیر هم می‌کنید!

مزیت‌ها

دیگه زیاد درگیر تهیه‌ی اجناس نیستید و خود مشتری می‌آید و همه چی را راحت در اختیارتان قرار می‌دهد.

ضعف‌ها

برای شروع کار یه کم هزینه‌ی اولیه می‌خواهد که اول اجناس و وسایل را از یک مشتری بخرید و بعد بتوانید آ‌ن‌ها را به فروش برسانید. به تبلیغات خوب و مؤثر هم حتماً نیاز دارید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه روابط اجتماعی خوبی دارید؛ همچنین می‌توانید راحت با آدم‌ها ارتباط برقرار کنید و مثلاً برایشان توضیح بدهید که: “این وسایل قدیمی نیستند و صرفاً یک سری آدم دیگر به آن‌ها نیاز نداشتند و حال اگر به کارتان می‌آید، این وسایل را بخرید به نفعتان است”، قطعاً می‌توانید موفق بشوید.

3) نان‌های فانتزی

توضیحات کلی

درست است که هنوز نان‌های قدیمی مثل سنگک و تافتون و بربری طرفدارهای خودشان را دارند. اما چیزی که مشاهده می‌شود این است که نسبت به گذشته تمایل مردم به نان‌های فانتزی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به عنوان تنوع هم که شده، حتماً هفته‌ای چندبار از این نان‌ها استفاده بکنند. مخصوصاً این روزها که تبِ نان‌های رژیمی مثل نان‌های جو بالا رفته و خلاصه کلی از جوان‌ها و مسن‌ها دنبالشان هستند.

مزیت‌ها

یکی از اصلی‌ترین نیازهای غذاییِ روزانه‌ی همه‌ی خانوار‌های ایرانی، نان است. پس همیشه بازار تقاضا بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی داغ است؛ چرا که خوراک اولویت هر سرپرست خانواری می‌باشد.

ضعف‌ها

اگر مردم آن منطقه علاقه‌ی چندانی به نان‌های فانتزی نداشته باشند یا اینکه نان‌ مغازه‌های نان فانتزی‌ خوبی در آن محل باشد، ریسک این کار بالا می‌رود. درضمن این کار نیاز به تخصص کامل نان‌پزی دارد و فرد باید دارای مهارت کافی باشد. وسایل پخت و پز مانند فر نیز از نیازهای اولیه این کار است.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر به درست کردن انواع نان‌های فانتزی علاقه دارید و در آن مهارت کافی را دارید یا می‌توانید که سریع دوره‌های آن را بگذرانید و در نهایت اگر می‌توانید هر روز بدون هیچ تعطیلی‌ برای مردم نان بپزید، این شغل مناسب شماست.

برای شروع اولیه می‌توانید از این آموزش طرز تهیه‌ی نان‌های فانتزی کمک بگیرید تا نان‌های خوشمزه‌تری بپزید.

4) قهوه آماده

توضیحات کلی

زمانی که تعداد بسیاری از مردم وجود دارند که همیشه دیرشان شده است و می‌خواهند که سر راه‌شان به دانشگاه یا محل کار، یک قهوه فوری بخورند و بروند، چه چیزی بهتر از یک مغازه کوچک و نقلی برای این قهوه‌های آماده؟ شما می‌توانید با داشتن یک دستگاه قهوه‌ساز و کمی دوره‌های کوتاه برای تهیه‌ی انواع قهوه و اسپرسو و لته و…..، به راحتی به یک مغازه با سرمایه کم و سود بالا برسید. در ضمن می‌توانید حتی یک کافه سیار داشته باشید که نیازی به اجاره‌ی مغازه هم نخواهید داشت. از طریق این مقاله هم می‌توانید با اینکه چگونه کافه سیار بزنیم، آشنا شوید.

مزیت‌ها

اگر در مسیر رفت و آمد مردم باشد، احتمال شناخته‌شدن شما بالاست و طرفدارهای مسیر خودتان را پیدا خواهید کرد. نیاز به مهارت پیچیده‌ای ندارد.

ضعف‌ها

ممکن است در آن اطراف کافه‌های بسیار خوبی باشد و خیلی‌ها کافی‌شاپ‌ها را به شما ترجیح بدهند.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر تو فکر این هستید که چه مغازه ای بزنیم با سرمایه کم و عاشق قهوه و کاکائو هستید و دوست دارید کل روز را با قهوه و مخلوط کردنش با شیر و آب مشغول باشید، حتماً این شغل به درد شما خواهد خورد.

5) کنسروهای طبیعی (مربا، ترشی و….)

توضیحات کلی

همه‌ی ما علاقه داریم که همیشه در یخچال‌هایمان تعدادی مربا و ترشی‌های خوش‌مزه وجود داشته باشند. به این شکل که واضح است اگر کیفیت کارتان خوب باشد، قطعاً مشتری‌های خودتان را پیدا خواهید کرد.

به هزینه‌ اولیه‌ زیادی نیاز ندارید، به جز مواد اولیه‌ی ترشی‌ها و مرباها. بعد آن هم باید به روش‌های استاندارد کنسروشان کنید که بشود هر موقع از سال از آن‌ها استفاده کرد.

پس اگر به دنبال باز کردن یک مغازه با سرمایه اندک هستید، این حرفه را فراموش نکنید.

مزیت‌ها

بستگی به محل مغازه ندارد و فقط باید کیفیت کارتان خوب باشد. تخصص خاصی هم نمی‌خواهد و اگر به درست‌کردن انواع ترشی و مربا علاقه دارید، سریع می‌توانید مهارت کسب کنید.

ضعف‌ها

ممکنه فرآیند کنسرو کردن محصولات کمی وقت‌گیر باشد.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر فکر می‌کنید می‌توانید بیشتر روزتان را به درست کردن ترشی و مربا سپری کنید یا اینکه یک نفر را می‌شناسید که در این زمینه حرفه‌ای و تجربه‌دار است و می‌خواهد که با شما شراکت داشته باشد، از همین الان شروع کنید.

6) مواد غذایی سالم و ارگانیک

توضیحات کلی

با وجود کودهای شیمیایی‌ که این روزها به درخت‌ها و سبزی‌ها می‌دهند تا بیشتر و سریع‌تر رشد بکنند، طرفدارهای مواد غذایی سالم و ارگانیک بسیار افزایش پیدا کرده است. در نتیجه روزانه تعداد مغازه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، بیشتر و بیشتر می‌شوند.

مزیت‌ها

به علت اینکه تعداد این مغازه‌هایی که محصولات ارگانیک دارند خیلی کم است، پس شما با کمی تبلیغات سریع می‌توانید شناخته بشوید.

ضعف‌ها

تهیه‌ و نگهداری این محصولات ارگانیک به سادگی امکان پذیر نیست و نیازمند پیگیری زیاد و دقت فراوان است.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر شما هم طرفدار پر و پا قرص محصولات ارگانیک هستید و با این محصولات آشنایی دارید و البته اگر توانایی جست‌وجو و پیگیری لازم و کافی برای تهیه‌ی این محصولات را دارید، به احتمال خیلی زیاد در این کار موفق خواهید بود.

7) آبمیوه‌های تازه

توضیحات کلی

چه در تابستان چه زمستان، همیشه می‌شود آبمیوه‌هایی با طعم‌های متفاوت نوش‌ جان کرد و کلی انرژی گرفت.

حالا بنا بر میوه‌های مختلف هرفصل، می‌توانید آبمیوه‌های متفاوتی در هر بازه‌ زمانی به مشتریان ارائه بدهید.

مزیت‌ها

تنها به یک دستگاه یا وسیله آبمیوه‌گیر نیاز دارید و چند کیلو میوه‌ی تازه بدون نیاز به مهارت خاصی!

ضعف‌ها

اگر اطراف مغازه‌ی شما آبمیوه‌گیری‌های معروف‌تر یا کافه‌های شناخته‌شده‌تری وجود دارند، احتمال اینکه کار شما سریع دیده شود، کمتر است. در ضمن تهیه‌ی روزانه یا هفتگی‌ میوه‌های با کیفیت، نیازمند همتی بلند است!

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر به فکر افتتاح مغازه با سرمایه کم هستید و می‌توانید میوه‌های خوب و تازه را به طور روزمره تهیه کنید، پس از همین الان شروع کنید.

در این لینک می‌توانید طرز تهیه 10 آبمیوه طبیعی را مشاهده بکنید.

8) انواع مختلف شکلات و قهوه

توضیحات کلی

شما یا خودتان عاشق شکلات و قهوه هستید یا حتماً یکی از دوستانتان یا اعضای خانواده‌تان عاشق شکلات یا قهوه است. پس علاقه‌مندان به این خوراکی‌های خوشمزه اصلاً کم نیستند.

خیلی‌ها هم به دنبال این هستند مکانی را پیدا بکنند که بتوانند انواع و اقسام محصولات مرتبط با شکلات و قهوه را ببینند و بعد تصمیم بگیرند که کدام یک را خریداری کنند.

مزیت‌ها

تعداد مغازه‌های این سبکی کم و طرفدارهایشان زیاد هستند.

ضعف‌ها

خیلی از محصولاتی که ساختار شکلاتی دارند و خیلی‌ها به آن‌ها علاقه دارند، وارداتی می‌باشند و با این اوضاع ارز ممکن است دچار مسئله بشوید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر یک طرفدار محصولات شکلات یا قهوه هستید و خیلی خوب برندهای این حیطه را می‌شناسید و در ضمن اگر می‌دانید که توانایی وارد کردن این محصولات را دارید، پس این شغل مناسب شما می‌باشد.

9) جعبه‌های کادو

توضیحات کلی

آن قدر مناسبت‌های مختلف زیاد شده است یا اینکه خیلی دوستان و اعضای خانواده گاه و بی‌گاه به یکدیگر هدیه می‌دهند که هیچ‌گاه جعبه‌های کادویی‌‌ شما روی دستتان نمی‌ماند!

مزیت‌ها

اگر به فکر مغازه زدن با کمترین سرمایه هستید، درست کردن جعبه‌های کادو می‌تواند یکی از کم‌نیازترین‌ها به بودجه‌های کلان باشد.

ضعف‌ها

برای اینکه مغازه شکل و شمایل بهتری بگیرد، علاوه بر جعبه‌های کادو باید بتوانید وسایل مرتبط با جعبه کادو را هم عرضه کنید و خب این می‌تواند یک چالش جدید باشد.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر در فکر این هستید که چه مغازه ای باز کنی با سرمایه کم در حالی که عاشق درست کردن جعبه‌های کادو هستید یا کسی را می‌شناسید که مهارت خوبی دارد و می‌تواند روزانه ده‌ها جعبه با رنگ و شکل‌های مختلف درست کند، این شغل بهترین پیشنهاد ما به شما می‌باشد.

10) آژانس تاکسیرانی

توضیحات کلی

درست است که این روزها اسنپ و تپ‌سی و… جای کار خیلی از آژانس‌های تاکسیرانی را گرفته‌اند، اما همان‌ قدر هم شکایت و مسائلی که بابت عدم پشتیانی این شرکت‌های حمل و نقل است، بیشتر و بیشتر می‌شود. پس هنوز خیلی‌ها هستند که به حمل و نقل الکترونیک اطمینان و اعتماد کامل ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از یک آژانس تاکسیرانی که محل مشخص و پشتیبانی بهتری دارد استفاده بکنند. پس اگر بتوانید نیازهای مشتری را برطرف بکنید و خدماتی را ارائه دهید که نسبت به شرکت‌های حمل و نقل الکترونیک برتریِ بالاتری داشته باشد، حتماً هنوز عده‌ی زیادی هستند که بخواهند از طریق شما تاکسی بگیرند.

مزیت‌ها

این مورد به خلاقیت شما برمی‌گردد، چرا که شما باید کاری کنید که برتری داشته باشید تا بتوانید در دنیای اسنپ‌ها و تپ‌سی‌ها پیروز باشید!

ضعف‌ها

رقابت شدید در این حوزه به دلیل قیمت پایین‌تر تپ‌سی و اسنپ.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر می‌توانید چند راننده معتمد و درست‌کار را پیدا بکنید و استراتژی‌ بچینید که مردم به جای حمل و نقل الکترونیک، آژانس شما را ترجیح بدهند و بعد بتوانید آن استراتژی را به خوبی پیاده کنید، می‌توانید هرچه سریع‌تر کارتان را شروع کنید.

11) محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک

توضیحات کلی

در هر مجلس دخترانه یا زنانه‌ای که بروید، حرف از روتین‌های پوستی و مراقبت‌هایی که برای پوستشان انجام می‌دهند، وجود دارد. این وسط خیلی‌ها برایشان مهم است که برای محافظت از پوست و موهایشان از ماسک‌های صورت و موی طبیعی استفاده بکنند که از مواد کاملاً ارگانیک به دست آمده‌اند. درست کردن این محصولات هم اصلاً کار سختی نیست. با یه کم سرچ کردن اینترنت، اطلاعات بسیار زیادی که در سایت‌های مختلف و معتبر مثل یوتیوب وجود دارد به راحتی می‌توانید این محصولات را در حجم زیاد تولید کنید.

مزیت‌ها

بازار داغ محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک.

ضعف‌ها

تهیه‌ی مواد اولیه‌ی ارگانیک و بسته‌بندی شکیل و کاربر پسند ممکن است کمی برایتان چالش‌برانگیز باشد.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه با بازار محصولات آرایشی آشنایی دارید و نیاهای موجود در این بازار را به خوبی می‌شناسید و به درست کردن محصولات آرایشی بهداشتیِ طبیعی علاقه دارید، با یه کم پشتکار و تلاش می‌توانید به تأسیس مغازه با سرمایه کم فکر کنید.

12) نگهداری از حیوانات خانگی

توضیحات کلی

علاقه‌ی خیلی از خانواده‌های امروزی به نگهداری حیوانات خانگی بسیار بیشتر از گذشته شده است. با آماری که در سال 2018 داده شد، نگهداری از حیوانات خانگی رشد 300-400 درصدی داشته است. این آمار قابل توجهی می‌باشد و باید شما را به فکر وادار کند.

چرا که این تعداد خانواده‌هایی که دارای حیوانات خانگی هستند، حتماً نیازمند مرکزهایی هستند که بتوانند یا غذای حیوانشان را تهیه بکنند یا اینکه برای مدتی که توانایی نگهداری از آن‌ها را ندارند (مثل در هنگام مسافرت)، آن‌ها را به مرکزی مطمئن بسپارند.

حتی خدمات دیگری مثل کوتاه کردن و حموم بردن سگ‌ها و گربه‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند جای استقبال عمومی خوبی داشته باشد.

مزیت‌ها

افزایش تعداد خانوارهای دارای حیوانات خانگی و در نتیجه افزایش نیاز به مراکزی که نیازهای اولیه‌ی حیوانشان را تأمین بکنند.

ضعف‌ها

نیازمند به آگاهی و تجربه کافی در زمینه‌ی حیوانات خانگی و ایجاد اطمینان در صاحب حیوانات که بهشان نشان دهید دارای تخصص کافی هستید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر عاشق حیوانات هستید و می‌توانید رابطه‌ی خوبی با آن‌ها برقرار کنید و اگر واقعاً دوست دارید که دوره‌های تخصصی در این زمینه را بگذرانید، پس می‌توانید از پس این کار بربیایید و یادتان باشد که به هزینه‌ی اولیه‌ زیادی نیاز ندارید.

13) تهیه‌ی غذای خانگی

توضیحات کلی

جایی که هیچ‌وقت بدون مشتری نمی‌ماند، یک آشپزخانه‌ی تمیز با غذاهای خوشمزه‌ است!

شاید برای بهترین مغازه با سرمایه کم به همین تهیه غذای خانگی بشود اشاره کرد؛ چرا که نیاز به هیچ سرمایه‌گذاری قبلی ندارد.

مزیت‌ها

نیاز به مواد اولیه کمیابی ندارد. همین مواد غذایی روزانه‌‌ی خودمان است که در دسترس عموم می‌باشند. نیاز به مغازه‌ی بزرگی ندارد.

ضعف‌ها

ممکن است خیلی‌ها به طعم و مزه‌ی دست‌پخت شما عادت نداشته باشند که خب در این مورد باید سعی کنید با استاندارهای عمومی غذا آشپزی کنید نه سلیقه‌ی خودتان و اطرافیانتان.

آیا این شغل مناسب من است؟

از آشپزی کردن لذت می‌برید؟ خیلی‌ها از دست‌پختتان تعریف می‌کنند و غذاهایتان را دوست دارند؟ خب با یه کم تجربه در زمینه‌ی درست‌کردن غذا در مقیاس‌های بالا و یک سری تکنیک‌های آشپزی می‌توانید یک آشپزخانه خیلی خوب راه بیاندازید.

14) تولید لبنیات سنتی گاوی و گوسفندی

توضیحات کلی

بعد از خبری که چند سال پیش همه‌جا پخش شد مبنی بر اینکه بیشتر محصولات لبنی داخل کارخانه‌ها از مقداری روغن مضر به نام پالم تشکیل شده‌اند، تمایل بسیاری از خانواده‌ها به سمت محصولات لبنی سنتی بسیار بیشتر از گذشته شد. حالا یک سری بیشتر به طعم لبنیات گوسفندی علاقه دارند، یک سری هم بیشتر لبنیات گاوی را ترجیح می‌دهند. مهم این است که تمایل به هر دو سمت این محصولات خیلی زیاد شده است. البته درست کردن محصولات لبنی هم کار سخت و نشدنی‌ نیست.

مزیت‌ها

استقبال بسیار زیاد از محصولات لبنی سنتی، نیاز به مهارت پیشرفته‌ای نداره.

ضعف‌ها

حساس بودن محصولات لبنی و نیازمند به نگهداری در شرایط خاص تا زمان معین.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه کسی را می‌شناسید که محصولات لبنی سنتی تولید می‌کند و معتمد است و به کارش اطمینان دارید یا اینکه با کسانی که می‌توانند به طور روزانه شیر گاو و گوسفند برایتان تهیه کنند، در ارتباط هستید و خودتان توانایی تولید این محصولات را دارید و در آخر اینکه اگر علاقه به این‌کار دارید، درنگ نکنید.

15) مشاور املاک

توضیحات کلی

این روزها در هر خیابان و هرکوچه‌ای که سر بزنید حداقل یک مشاور املاکی مشاهده می‌کنید و شاید از خودتان بپرسید که همه‌ی این مشاوراملاکی‌ها با وجود این همه رقیب، باز هم درآمد خوبی دارند که به حرفه‌شان ادامه داده‌اند یا خیر؟ که جواب ما به شما یه “بله”ی حتمی نیست!

چرا که این به خود شما بستگی دارد. اینکه در این کار موفق باشید به ویژگی‌های ذاتی و اجتماعی شما برمی‌گردد. در ادامه در قسمت اینکه “آیا این شغل مناسب من است؟”، در مورد این ویژگی‌های اخلاقی صحبت خواهیم کرد اما بدانید که اگر مناسب این حرفه باشید، این شغل با مغازه کوچک با سرمایه کم ، می‌تواند از پردرآمدترین حرفه‌ها برای شما باشد.

مزیت‌ها

تقریباً برای شروع به غیر از داشتن یک مغازه کوچک به هیچ سرمایه‌ی اولیه‌ی دیگری نیازی نخواهید داشت.

ضعف‌ها

به دلیل گران شدن املاک و رکود خرید و فروش ملک ممکن است مدتی کار دچار رکود شود.

آیا این شغل مناسب من است؟

آیا از ارتباط با آدم‌ها به وجد می‌آیید و می‌توانید آن‌ها را به وجد بیاورید؟ آیا از نظر خود و دوستان و خانواده، انسان اجتماعی‌ محسوب می‌شوید؟ به طور کلی اگر می‌توانید خوب صحبت کنید و از کلمات مناسب در مکان درست استفاده نمایید، حتماً می‌توانید در این کار موفق باشید.

16) تهیه‌ی میوه‌ی خشک

توضیحات کلی

با وجود کلی خوراکی‌های غیرمفید و ناسالمی که در اختیار بچه‌های کوچک، نوجوان‌ها و جوان‌ها قرار می‌گیرد، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که بتوانند تا جای ممکن تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای فرزندانشان فراهم کنند. از طرفی این چیپس‌های میوه که چند سالی است در بازارها بسیار فراوان شده‌اند، خیلی مورد استقبال خانواده‌ها و مخصوصاً فرزندانشان قرار گرفته‌اند. هنوز هم بازار کار این محصول جای کار دارد و میزان فروشش در حال گرم شدن است.

مزیت‌ها

استقبال خوب مردم از این چیپس میوه‌های خشک و نبود یک مغازه‌ی کامل برای این محصول، خود یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید.

ضعف‌ها

تهیّه‌ی میوه‌های به روز و زیاد می‌تواند یکی از مشکلات این شغل باشد. یادگیری طرز درست خشک کردن میوه‌ها به طوری که در طول خشک شدن آسیبی نبینند هم یکی از چالش‌های این کار می‌باشد.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه از درست کردن تنقلات سالم و خوشمزه لذت می‌برید، این شغل مناسب شما خواهد بود.

17) قصابی با ساختاری جدید

توضیحات کلی

شاید قبل از خواندن این متن بگویید چیزی که پر است، قصابی! اما خب منظور ما در اینجا یه قصابی سنتی نیست. تعداد افرادی که تمیزی و پاگیزگی مکان‌هایی مانند قصابی‌ها برای‌شان اهمیت دارد، کم نیست. چرا که مواد پروتئینی تا لحظه‌ی فروش در آن‌جا نگهداری و تکه‌تکه می‌شوند. در نتیجه استرلیزه بودن این محیط تأثیر به سزایی در سلامت گوشت دارد.

با توجه به بیماری‌های مختلفی که از گوشت‌های آلوده‌ به انسان منتقل می‌شوند، اهمیت این موضوع روز به روز بیشتر خواهد شد. پس اگر شما بتوانید محیطی تمیز و استرلیزه برای مغازه‌ی خود آماده کنید و اطمینان مشتری را از بابت پاکیزه بودن کار خود جلب نمائید، مطمئن باشید که خیلی سریع آوازه‌ی مغازه‌ی شما به گوش خیلی‌ها خواهد رسید و از نقاط مختلف شهر برای خرید گوشت به سراغ شما می‌آیند.

در ضمن با توجه به اینکه در این کار شما بیشتر نقش یک واسطه‌ی مطمئن بین کشتارگاه‌ها و مشتری‌ها هستید، در نتیجه هزینه‌ی اولیه‌ زیادی احتیاج ندارد؛ پس اگر به فکر مغازه داری با سرمایه کم هستید، این گزینه را فراموش نکنید.

مزیت‌ها

با توجه به اهمیت فراوانی که بسیاری از مردم به سلامتی مواد خوراکی‌شان می‌دهند، اگر مشاهده کنند که کار شما بسیار تمیز و متفاوت با سایر قصابی‌های شهر می‌باشد، نه تنها خودشان از شما خرید می‌کنند که بلکه شما را به آشنایان خود هم معرفی خواهند کرد. در ضمن گوشت از مواد غذایی جدائی‌ناپذیر فرهنگ ماست و هرچقدر هم که مصرف آن بالا یا پایین باشد، هرگز تقاضای آن از بین نخواهد رفت.

ضعف‌ها

ممکن است در ارتباط با آشنایی با کشتارگاه‌ها و طریقه‌ی کار و جداسازی قسمت‌های مختلف گوشت با مسئله رو به رو بشوید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر انگیزه‌ای برای ایجاد محیطی متفاوت برای خرید گوشت در ایران دارید و آشنایی نسبتاً خوبی با گوشت‌های متفاوت و قسمت‌های مختلف آن‌ها دارید، بدانید که احتمال موفقیت کسب و کار شما بسیار بالا می‌باشد.

18) آرایشگاه

توضیحات کلی

برخلاف آرایشگری‌های زنانه که برای شروع نیاز به آموزش‌های بسیار زیاد و ریزه‌کاری‌ها و دقت‌های فراوان دارند، سلمانیِ آقایان آموزش خیلی عجیب غریبی ندارد و با یک دوره ساده می‌توانید مغازه‌ ای با سرمایه کم باز کنید.

مزیت‌ها

آموزش دیدن در حیطه آرایشگری بسیار آسان و بدون درد سر است. همچنین به هزینه کمی برای شروع کارتان نیاز خواهید داشت و مردم نیاز همیشگی به آرایشگاه رفتن دارند.

ضعف‌ها

ممکن است در یک خیابان تعداد آرایشگاه‌های قدیمی و شناخته‌شده زیاد باشد که باید به این نکته توجه داشته باشید.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگر به دنبال یه شغل با درآمد خوب و بدون نیاز به استعداد و آموزش‌های زیاد هستید و اگر می‌توانید روزانه با کلی از مردم معاشرت داشته باشید و در حین کار باهاشون خوش‌برخورد و خوش‌صحبت باشید، درنگ نکنید.

19) کیک و شیرینی (قنادی)

توضیحات کلی

این روزها آنقدر تنوع کیک و شیرینی‌ها بالا رفته است که انتخاب بین قنادی‌های مختلف سخت شده است. اما اگر شما یک وجه تمایز داشته باشید، این رو بدونید که با سرعت از بقیه‌ی رقیب‌ها جلو خواهید زد. مهم‌ترین وجه تمایز شما، کیفیت کیک‌ها و شیرینی‌های شما است. چرا که اگر هم رنگ و لعاب شیرینی‌ها و کیک‌ها را حفظ کنید و هم کیفیت را در بالاترین سطح داشته باشید، دیگر دلیلی برای وجود رقیب نخواهید داشت. در صورت حفظ کیفیت و کمیت، مشتریان همیشگی خود را خواهید داشت.

مزیت‌ها

مثل ارز و ملک و بورس و… بالا پایینی برای این حرفه نیست. اگر مردم مزه‌ی کیک‌ها و شیرینی‌های شما را بپسندند و شما همان فرمول را تا آخر ادامه دهید، دیگر شاهد کاسته شدن مشتری‌ها نخواهید بود.

ضعف‌ها

نیاز به آموزش‌های حرفه‌ای قبل از شروع به کار.

آیا این شغل مناسب من است؟

اگه عاشق درست کردن کیک‌ها و شیرینی‌ها با طعم‌های مختلف و در حجم‌های بالا هستید و فکر می‌کنید که با آموزش‌های درست و استاندارد خیلی زود می‌توانید بازار کار را در دست بگیرید، لحظه‌ای از زدن مغازه‌ی شیرینی فروشی غافل نشوید.

20) کارهای تعمیرات موبایل و کامپیوتر

توضیحات کلی

با وجود حجم زیاد موبایل‌ها و کامپیوترهایی که این روزها در دست همه است، طبیعی است که در اثر خیلی چیزها مثل ناکاربودن کاربران یا هر دلیل دیگری این تلفن‌های شخصی و کامپیوترها دچار مشکل شوند و نیازمند تعمییرکار حرفه‌ای و کاربلد باشند.

پس اگر به این فکر می‌کنید که چه مغازه ای با سرمایه کم می‌شود داشت حتماً به مغازه‌ای برای خدمات کامپیوتر و موبایل فکر کنید.

در مطلب چگونه مغازه خدمات کامپیوتری بزنیم به شما صفر تا صد باز کردن یک مغازه خدمات کامپیوتری را آموزش داده‌ایم.

مزیت‌ها

به دلیل تعداد بالای خرابی‌های موبایل‌ها و کامپیوتر‌ها می‌توانید مطمئن باشید که اگر کار خود را درست انجام دهید، مشتری‌های خودتان را خواهید داشت و آن‌ها شما را به دوستان و نزدیکانشان معرفی خواهند کرد. پس اگر به فکر زدن مغازه با سرمایه کم هستید و توانایی انجام این کار را دارید، حواستان به این حرفه هم باشد.

ضعف‌ها

گاهی اوقات مسائلی که برای بعضی کامپیوتر‌ها و گوشی‌ها پیش می‌آید ممکن است که برای حتی شما هم جدید باشد. در این صورت باید بتوانید با سرچ کردن در اینترنت و پرس و جوی به اندازه، آن کار را به نحو احسن حل کنید. یا اینکه اگر مطمئن نیستید که بتوانید آن را حل کنید، برای بدتر نشدن وضعیت آن وسیله باید صادقانه به صاحبش بگویید که سررشته‌ای در آن حوزه ندارید.

آیا این شغل مناسب من است؟

فکر می‌کنید می‌توانید با باگ‌ها و مشکلاتی که برای گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های بقیه پیش می‌آید راحت دست و پنجه نرم کنید؟ آیا تجربه کافی برای درست انجام دادن این کارها را دارید؟ اگر بله، این شما و این حجم زیاد از موبایل‌ها و کامپیوترهایی که روزانه برای تعمییر نزد شما روانه می‌شوند.

سخن پایانی

تا اینجا برایتان از بهترین شغل مغازه داری با سرمایه کم صحبت کردیم و از 20 مغازه پر سود با سرمایه کم نام بردیم. امیدواریم که شغل مغازه‌داری مورد نظرتان روا با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، انتخاب کرده باشید و یا حداقل حرفه‌ مدنظرتان به ذهتان رسیده باشد.

الان وقت آن رسیده که با کمترین سرمایه یاد بگیرید برای خود مغازه بسازید، تبلیغ کنید و محصولاتتان را بفروشید.

با آرزوی بهترین‌ها برای شما و حرفه‌ی جدیدی که آغاز می‌کنید!

مطالب مرتبط با این مقاله

با سرمایه‌ی اندک خود کار تولیدی راه بیاندازید!

اگر شما علاوه بر شغل مغازه‌داری به کارهای تولید علاقه دارید در عین حال سرمایه زیادی برای شروع ندارید، می‌توانید از مقاله‌ی زیر کمک بگیرید و به طور کامل راهنمایی بشید:

شغل‌های مناسب بانوان در منزل

همچنین اگر شما یک بانوی محترم هستید به دنبال کاری مناسب در خانه با درآمد خوب هستید یا دوست دارید که کاری سبک در کنار کار بیرون در خانه داشته باشید، ما خواندن محتوای زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

کار پرسود در خانه!

مقاله‌ی زیر هم می‌تواند فارغ از اینکه شما خانم باشید یا آقا به شما در یافتن حرفه‌ای بدون سرمایه‌ی اولیه و به صورتی که بتوانید در خانه مشغول باشید، کمک نماید:

اگر شغل‌های مغازه‌داری دیگری که با سرمایه‌ی اندک می‌شود شروع‌شان کرد را می‌شناسید، خیلی خوشحال می‌شویم
که با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.
اگرم سوال یا نظری در ارتباط با مطلب بالا دارید، حتماً برایمان بنویسید :))



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “بهترین شغل مغازه داری با سرمایه کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.